5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی

شاید تصور کنید با روی کار آمدن رسانه های اجتماعی، بهینه­ سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موبایلی دیگر بازاریابی ایمیلی در آستانه مرگ قرار گرفته است؛ اما این تصور غلطی است. بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از سودآور ترین ابزارهای بازاریابی محسوب می شود، فرصت های بیشتر و بازده سرمایه گذاری بهتری را برای کسب و کار شما فراهم می کند . با این ابزار می توانید روابط عمیق تری با مخاطبان خود داشته باشید.

5 مزیت اصلی بازاریابی که به خاطر آن ها باید کمپین بازاریابی ایمیلی خود را آغاز کنید:

بیشتر بخوانید: 10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی


1. بازاریابی ایمیلی هدفمند است.

بازاریابی ایمیلی تمامی مشکلات ذاتی بازاریابی غیر هدفمند را برطرف می­کند. دیگر زمان نشان دادن تبلیغات در تلویزیون بدون داشتن کنترل بر کسانی که تبلیغ را می بینند گذشته است. بازاریابی ایمیلی شما را قادر می کند تا با بخش بندی مخاطبان بر مبنای وضعیت اصلی، اطلاعات جمعیت شناختی، مکان و سایر داده های مربوط به آن ها، کنترل کنید دقیقا چه کسی ایمیل را ببیند. ایمیل های هدفمند تضمین می کنند مخاطبانتان محتوای متناسب با نیازهایشان را دریافت می کنند. بازاریابی ایمیلی سفارشی سازی پیام ها برای هر مشتری را ساده نموده و نرخ تبدیل بالاتر را تقویت می کند.


2. بازاریابی ایمیلی آگاهی برند را افزایش می دهد.

با ارسال ایمیل مصرف کنندگان در معرض کسب و کار و برند شما قرار می گیرند. با داشتن برنامه ریزی استراتژیک، طراحی هوشمندانه و محتوای هدفمند تجارت شما به طور پیوسته ارزش خلق خواهد کرد. با اینکار شما در جلوی ذهن مخاطب top of mind قرار خواهید گرفت. پس هنگامی که مشتری به محصول یا خدمتی نیاز داشته باشد کسب و کار شما شانس بهتری برای تبدیل آن ها به خریدار و مشتری وفادار دارد.

بیشتر بخوانید: چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟


3. بازاریابی ایمیلی به راحتی قابل به اشتراک گذاشتن است.

اشکال چندانی از بازاریابی وجود ندارند که بتوانند به سادگی بازاریابی ایمیلی به اشتراک گذاشته شوند. با یک کلیک ساده بر روی دکمه forward، مشترکان می توانند معاملات، پیشنهاد ها و اخبار شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و با این کار برند شما در معرض دید بیشتر قرار گرفته و اعتبار بیشتری کسب می کنید.


4. بازاریابی ایمیلی قابل اندازه گیری است.

تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری موفقیت هر کمپینی الزامی است. بسیاری از کانال ها نتایج مبهم ارائه می کنند. بازاریابی ایمیلی دارای سنجه های دقیق و ارزشمند است از جمله نرخ های انتقال، نرخ های باز شدن، نرخ های از کلیک کردن تا انتقال و نرخ های حفظ مشترکین. حتی بهتر: این سنجه ها چیزی بیش از صرف اعداد و درصد است. آن ها بینش هایی درباره رفتار و علایق مشتریان شما هستند. از کمپین بازاریابی ایمیلی خود به عنوان ابزاری برای نظارت بر اطلاعاتی که مصرف کنندگانتان به آن ها واکنش نشان می دهند استفاده کنید. با این کار می توانید استراتژی های بازاریابی تان را نسبت به کمپین های موفق و موضوعات مورد علاقه هدفمند تر کنید.

بیشتر بخوانید: 21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...


5. بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است.

شاید جذاب­ ترین مزیت بازاریابی ایمیلی بازده سرمایه باشد. بدون هزینه چاپ، بدون هزینه پستی، بدون نرخ تبلیغات. بر اساس انجمن بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیلی به ازای هر یک ریال هزینه 120000 ریال سودآوری دارد.


بازاریابی ایمیلی یک باید است

اگر هنوز بازاریابی ایمیلی را مدنظر قرار نداده اید، اکنون وقتش رسیده است. بازاریابی ایمیلی ابزاری هدفمند، قابل به اشتراک گذاری، دارای اعتبار، قابل سنجش، و مقرون به صرفه است که افراد بسیاری آن را نادیده گرفته اند. با داشتن رویکردی استراتژیک، راهنمای مناسب و پیامی قوی، کسب و کارتان مطمئنا از بازاریابی ایمیلی بهره خواهد برد.