مقالات ایمیل مارکتیگ

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز هفتم)

         
        در ایمیل ها چه چیزی می خواهید بگویید
     
    70 درصد آموزش یا محتوای رایگان و 30 درصد معرفی محصول، این اصل را در نظر داشته باشید و براساس این اصل تمام موضوعاتی که به نظرتان می رسد را روی یک کاغذ یاداشت کنید:
    • مقالات آموزش در حوزه کاری خودتان
    • تجربه موفق مشتریان و تاثیرات مثبت محصولات و خدمات شما
    • قرعه کشی
    • معرفی محصولات جدید
    زمانبدی حدودی خبرنامه ارسالی و توان خود را برای تولید مطالب در نظر بگیرید، دقت کنید که اگر خبرنامه شما جذاب و شامل اطلاعات مفید نباشد بعد از چند بار ارسال توسط مشترکین شما دیگر باز نخواهد شد.
    پس مطمئن شوید که چیز ارزشمند و جذابی را برای مشترکین خود می خواهید ارسال کنید.
    مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید هفته ای یکی از هتل که در تورها استفاده می کنید را معرفی کنید و یا اگر یک شرکت دکوراسیون هستید هفتگی تصاویری از پروژه های خود را برای مشترکین خود ارسال کنید.
    بیشتر فکر کنید قطعا شما ایده های خلاقانه تری برای محتوای ایمیل های خود داشته باشید.
    در مسیر تدوین محتوای ایمیل های سعی کنید به سوالات زیر با صداقت و تدبیر جواب دهید:
    • چرا باید مشترکین دوست داشته باشند مطالب شما را دریافت کنند؟
    • چه اطلاعاتی می تواند برای مشترکین من مفید باشد ؟
    • چه هدفی را شما در ایمیل های ارسال دنبال می کنید؟
    پاسخ واقع بینانه به این سوالات مسیر شما را در مورد چگونگی طراحی محتوای ایمیل ها منطقی تر خواهد کرد.
     
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز ششم)

       
        ساختار لیست خود را مشخص کنید

     
    خوب تبریک می گویم، شما اولین گام را انجام دادید. 
    اولین مساله این است که شما ساختار لیست خود را از نظر گروه بندی و فیلدهای هر شخص مشخص نمایید. این مساله دقیقا به نوع کسب و کار شما و نیازمندیهای شما بر می گردد. مثلا شما می توانید موضوعات مختلف برای گروه بندی لیست خود داشته باشید، مشتریان، نمایشگاه 1، اعضای خبرنامه وب سایت و ....
    و از طرف دیگر تصمیم گیری در مورد اینکه چه اطلاعاتی برای هر شخص می خواهید در لیست خود ذخیره نمایید. مثلا عنوان(آقای یا خانم)، نام، نام خانوادگی، اسم شرکت، شماره تلفن و ...
    مشخص کردن این اطلاعات به دو دلیل مهم می باشد، اول اینکه شما با این اطلاعات می توانید ایمیل های ارسالی خود را شخصی سازی کنید، شخصی سازی ایمیل های به میزان قابل توجه نرخ باز شدن ایمیل ها را افزایش می دهد و دوم اینکه شما می توانید براساس گزارشات نرم افزار ایمیل مارکتینگ، اکسپورتی از اطلاعات را گرفته و در اختیار تیم فروش خود قرار دهید به عنوان مثلا فرض کنید در ایمیل ارسال خود محصول جدی را معرفی نموده‌اید شما می توانید لیست افرادی که روی محصول جدید شما در متن ایمیل ها کلیک کرده اند را اکسپورت کرده و در اختیار تیم فروش خود قرار دهید، وجود نام، نام خانوادگی و شماره تلفن در این لیست به کارمندان فروش شما برای تماس با این افراد ضرور می باشد.
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز پنجم)

       
    اولین گام: انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ  

    ابزار ما برای اجرای ایمیل مارکتینگ چیست؟ آیا با جیمیل یا یاهو می
     
    شود ایمیل مارکتینگ انجام داد؟ یا مثلا گروه های یاهو؟ آهان با این نرم
     
    افزارهای ویندوزی که قابلیت ارسال ایمیل را دارند، با آنها که حتما می
     
    شود؟ شما برای شروع ایمیل مارکتینگ نیاز دارید که یک نرم افزار ایمیل
     
    مارکتینگ حرفه ای خریداری کنید
     
    به عنوام مثال نرم افزار MailChimp یکی از نرم افزارهای این حوزه 3.5
     
    میلیون مشتری دارد که در ماه بیش از 4 میلیارد از طریق این نرم افزار
     
    ارسال می کنند.
     
    سوال اینجاست اصلا چرا ما باید برای شروع کار یک نرم افزار ایمیل
     
    مارکتینگ باید خریداری کنیم؟
     
    این نرم افزارهای کارهای زیادی را برای شما انجام می دهند که هر
     
    کدام آنها برای اجرای فرایندهای ایمیل مارکتینگ شما نیاز است مثلا :
     
    • زیرساخت های فنی پیچیده ای دارند که احتمال اسپم شدن ایمیل
     
    های ارسال شما را کمتر می کنند
     
    • از سرعت ارسال بالای برخوردار هستند مثلا از طریق این نرم افزارهای
     
    شما می توانید 50.000 ایمیل را در کمتر از 1 دقیقه ارسال کنید
     
    • به شما امکان شخصی سازی ایمیل ها را می دهند
     
    • فرم اشتراک را در اختیار شما قرار می دهند تا از طریق آن لیست خود
     
    را جمع آوری کنید
     
    • به شما سابقه کاملی از ایمیل های ارسالی به یک شخص را ارائه
     
    می دهند

    • عملیات سالم نگهداری لیست ایمیل  را به صورت مرتب برای شما
     
    انجام می دهند
     
    • و از همه مهمتر اینکه به شما گزارشات کاملی از ایمیل های ارسالی
     
    را ارائه می کنند، چند نفر ایمیل شما را باز کرده، چند نفر اسپم کرده،
     
    چند نفر روی لینک ها شما کلیک کرده، چه کسانی رو یک لینک خاص
     
    کلیک کرده اند و ....
     
    همه این امکانات، ضرورت های شما برای اجرای یک فرایند ایمیل
     
    مارکتینگ مناسب است. 

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز چهارم)

        اصلی که نباید فراموش کنیم:
    احترام به مخاطبین  

    ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل به هر لیست ایمیل ی که ما پیدا می کنیم یا می خریم نیست، اولین اصل در ایمیل مارکتینگ احترام به مخاطب است، هر چیزی که این اصل را رعایت نکند اسپمینگ بوده و علاوه بر اینکه غیرقانونی می باشد، جز هزینه چیزی برای شما در بر نخواهد داشت.
    پس پیش از شروع نگاه خود را در این حوزه تغییر دهید، احترام به مخاطب اصل اول ایمیل مارکتینگ است
    سوال اینجاست ما به چه کسانی می توانیم ایمیل ارسال کنیم؟
    برای ارسال ایمیل به هر شخص، شما باید اجازه آن شخص را داشته باشد، این اجازه از طرق زیر می تواند حاصل شود:
    از طریق فرم اشتراک در خبرنامه در وب سایت شما
    افرادی که در سایت شما ثبت کرده اند و شما در هنگام ثبت نام به آنها گفته اید که برایشان خبرنامه ارسال می کنید
    کسانی که در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و یا محل شرکت شما فرم های شما را پر کرده اند
    کسانی که در طول چند سال گذشته از شما خرید کرده اند یا تمایل به خرید دارند.
    پس این مسیر را فراموش کنید که من لیست های مختلف را خریداری خواهم کرد و به آنها ایمیل تبلیغاتی خواهم فرستاد، آن لیستی که شما می خواهید بخرید قبل از شما توسط صدها نفر دیگر نیز خریداری شده است.
    آنها به سادگی و با یک نگاه بد به کسب و کار شما ایمیل های ارسالی توسط شما را اسپم خواهند کرد.
    اعتبار خود را به واسطه عدم احترام به مخاطبین خدشه دار نکنید.
     
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز سوم)

    با 50.000 تومان نمی شود

    3000.000 ایمیل فرستاد

     
    ارسال ایمیل به 3000.000 ایرانی فقط با 50.000 تومان! مقداری فکر کنید؟ ببینید آیا شدنی است، بارها با آدم های مختلفی صحبت کرده ام که در تله این پیام های نادرست تبلیغاتی افتاده اند و هیچ نتیجه ای جز افسوس برایشان حاصل نشده است. تازه اگر شخصی پیدا شود که این کار را با این هزینه انجام دهد! تحقیقات نشان می دهد که ارسال 3.5 میلیون ایمیل اسپم فقط منجر به 28 خرید می شود!
    در بهینه ترین حالت ارسال واقعی 10.000 ایمیل از زیرساخت های صحیح ارسال 3200 تومان هزینه دارد یعنی ارسال 3000.000 ایمیل فقط از نظر زیرساختی 960.000 تومان هزینه در بر خواهد داشت. 
    پس چگونه شخصی مدعی می شود که با 50.000 تومان برای شما 3000.000 ایمیل خواهد فرستاد و چگونه شما باور می کنید؟
    اگر از طریق گروه های یاهو یا گوگل نیز بخواهند این ارسال را برای شما داشته باشند در ارزان ترین حالت ارسال یک ایمیل به یک گروه 100.000 نفری 100.000 تومان ارزش دارد که با یک ضرب و جمع ساده به عدد 3000.000 تومان می رسیم. 
    اگر هنوز به این گونه های پیام ها باور دارید، خواندن این کتاب را به شما توصیه نمی کنم، خوش باوری را کنار گذاشته و از مسیر درست این ابزار معجزه گر برای بهبود فرایندهای بازاریابی خود، بهره بگیرید.
     
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز سوم)

    با 50.000 تومان نمی شود

    3000.000 ایمیل فرستاد

     
    ارسال ایمیل به 3000.000 ایرانی فقط با 50.000 تومان! مقداری فکر کنید؟ ببینید آیا شدنی است، بارها با آدم های مختلفی صحبت کرده ام که در تله این پیام های نادرست تبلیغاتی افتاده اند و هیچ نتیجه ای جز افسوس برایشان حاصل نشده است. تازه اگر شخصی پیدا شود که این کار را با این هزینه انجام دهد! تحقیقات نشان می دهد که ارسال 3.5 میلیون ایمیل اسپم فقط منجر به 28 خرید می شود!
    در بهینه ترین حالت ارسال واقعی 10.000 ایمیل از زیرساخت های صحیح ارسال 3200 تومان هزینه دارد یعنی ارسال 3000.000 ایمیل فقط از نظر زیرساختی 960.000 تومان هزینه در بر خواهد داشت. 
    پس چگونه شخصی مدعی می شود که با 50.000 تومان برای شما 3000.000 ایمیل خواهد فرستاد و چگونه شما باور می کنید؟
    اگر از طریق گروه های یاهو یا گوگل نیز بخواهند این ارسال را برای شما داشته باشند در ارزان ترین حالت ارسال یک ایمیل به یک گروه 100.000 نفری 100.000 تومان ارزش دارد که با یک ضرب و جمع ساده به عدد 3000.000 تومان می رسیم. 
    اگر هنوز به این گونه های پیام ها باور دارید، خواندن این کتاب را به شما توصیه نمی کنم، خوش باوری را کنار گذاشته و از مسیر درست این ابزار معجزه گر برای بهبود فرایندهای بازاریابی خود، بهره بگیرید.
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • چگونه در نوروز با ایمیل‌مارکتینگ از رقبا سبقت بگیریم؟

    ایمیل‌مارکتینگ مثل بازی موش و گربه است. شاید این آمار برای‌تان جالب باشد که بیش‌تر از 1000 تجارت الکترونیک توسط ایمیل مارکتینگ از بین رفته‌است. بنابراین فصل تعطیلات، فرصتی طلایی برای ایجاد مزیت رقابتی است. 107 میلیارد فروش آنلاین در سال 2015 انجام شده‌است که 20 درصد از آن به ایمیل‌مارکتینگ اختصاص دارد! از‌طرفی حجم ایمیل‌های دریافتی مشترکین، 23 درصد در سال  2015 نسبت به سال قبل افزایش داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود این آمار روز‌به‌روز افزایش یابد.

    در این‌جا تکنیک‌هایی را برای ایمیل‌مارکتینگ در ایام تعطیلات به شما معرفی می‌کنیم.

    1- استفاده از تخفیف برای تبلیغات :

    با تجزیه‌ و‌ تحلیل 1000 وب‌سایت تجاری در ایالات متحده مشخص شد که استفاده از استراتژی تبلیغاتی "off" یا همان تخفیف، محبوب‌ترین راه برای فروش بیش‌تر است.

    به یاد داشته‌باشید که تخفیفات بسیار پر‌طرفدار هستند. برای تخفیف، از قانون " the rule of 100  " استفاده کنید. در این قانون، برای کالاهای زیر 100 دلار، تخفیف درصدی از تخفیف واقعی، بهتر است و برای کالاهای بالای 100 دلار، تخفیف واقعی از تخفیف مطلق مطلوب‌تر است.

     

     

    2- قرار دادن تبلیغات در موضوع ایمیل

    تحقیقات نشان داده‌اند که 59 درصد از تبلیغات ایمیلی در موضوع ایمیل و در 14 کاراکتر اول، بیان شده‌اند. حتی اگر مطمئنید که مشتریان از تخفیفات شما آگاه هستند، آن را در موضوع ایمیل و چند کاراکتر اول ایمیل بیان کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از این جمله استفاده کنید: "50 درصد تخفیف ویژه برای همه چیز !"

    3- در روز اول هفته، پیامی ارسال نشود!

    تجزیه‌ و‌ تحلیل بیش از 5000 شرکت نشان می‌دهد که اکثریت شرکت‌ها در روز اول هفته به مشترکین ایمیل ارسال نمی‌کنند. تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ارسال ایمیل در اواسط هفته، شانس دیده‌شدن ایمیل‌شان را در میان ایمیل های دیگر کاربران، بیش‌تر می‌کند.

    4- ارسال هدایای تبلیغاتی پیش از نوروز

    هدایای نوروزی شرکت‌ها، در طی 9 سال اخیر، بیش‌ترین درخواست‌ها را در میان سایر هدایای تجاری داشته‌است. از آن جا که اکثریت شرکت‌ها از این هدایا برای مشتریان خود ارسال می‌کنند، شما نیز بایستی از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با ارسال ایمیل، هدایای نوروزی را برای فروش عرضه کنید.

    5-ایمیل‌ها را برای تلفن‌همراه بهینه‌سازی کنید!

    جالب است بدانید که از 56 درصد ایمیلی که در تلفن‌همراه باز می‌شوند، تنها 40 درصد از آنها بهینه سازی شده‌اند.

    اگر هنوز هم درحال ارسال این‌گونه ایمیل‌ها هستید، بدانید که درحال نابودی سابقه‌ی خود در چشم مشتری هستید!

    6- ارسال ایمیل با عنوانی بیش‌تر از 45 کاراکتر ممنوع!

    از 1000 ایمیل تجاری، عنوان موضوعی به طور میانگین 43 کاراکتر بوده‌است. عنوان ایمیل را کوتاه و خلاصه بیان کرده و حداکثر آن را تا زیر 45 کاراکتر حفظ کنید.

    7-سرعت فراموش نشود!

    فصل تعطیلات به معنای خرید در زمان کوتاه است. ایمیل‌هایتان را با محدودیت زمانی و یا قبول سفارش از قبل ارسال کنید.

     

    8- پس از ارسال ایمیل‌، تماس تلفنی برقرار کنید.

    در سه‌ماهه‌ی اول سال که تخفیف‌ها بیش‌ترند و از طرفی هزینه‌های مصرف‌کننده هم زیاد است، طبیعی است که فروش برای آیتم‌های مردمی بسیار کم باشد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پس از ارسال ایمیل با مشتری تماس بگیرید تا با معرفی محصولات مورد علاقه‌اش شانس فروش‌تان را بیش‌تر کنید.

    9-برای ایمیل‌های اسپمی، راه فروشی وجود ندارد!

    آمارها نشان داده‌اند که مشترکین بیش از 50 درصد از ایمیل‌های تبلیغاتی نوروز را در طول سال دیده‌اند!

    این امری طبیعی است که با افزایش ایمیل‌های ارسالی نزدیک نوروز، برخی از آن‌ها وارد پوشه‌ی اسپم شوند اما تا جایی که می‌توانید جنبه‌های مختلف سیستم ارسال ایمیل خود را چک کنید تا ایمیل‌های شما به صندوق ورودی وارد شوند نه به پوشه‌ی اسپم.

    10-ارسال ایمیل در طول تعطیلات محبوب نیست!

    تحقیقات نشان داده‌اند که ارائه‌ی یک روز خرید رایگان، بیش از یک میلیارد به فروش شما کمک می‌کند؛ اما هنوز تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها از این روش استفاده می‌کنند. تقریبا یک هفته قبل از شروع تعطیلات، بهترین زمان برای آخرین فروش شماست؛ چراکه ارسال ایمیل نزدیک به نوروز و حتی در طول آن نه تنها بی‌فایده است، که در میان مشتریان محبوب هم نیست!

  • نقش تصاویر در خبرنامه های ایمیلی


    تصویر یک ابزار قدرتمند برای متقاعد کردن مشتریان به حرکت است. فرض کنید شما بلیطی برای سفر به جزیره کیش گرفته اید. دوست دارید چه چیزهایی در خبرنامه همراه بلیطتان باشد؟ قیمت، تاریخ و یک عکس از غروب آفتاب جزیره... این کار به مشتریان شما کمک می کند تا بتوانند تصور کنند چه تجربه لذت بخشی در انتظارشان است. این کار خیلی آسان تر است که ابتدا حس زیبای غروب آفتاب را نمایش بدهید و سپس بلیط پرواز را بفروشید.

    اگر خبرنامه ها و مقالات شما شامل عکس ها باشد، چه چیزی بدست خواهید آورد؟ برای اینکه بهتر بتوانیم به شما کمک کنیم، نمونه هایی از عالی ترین تصاویر خبرنامه های مشتریان میلرلایت را انتخاب کرده ایم :

     

    1- استفاده از تصاویر، برای توضیح محصول یا خدماتتان :

    مثال : خبرنامه Deep Wear

     

    2- استفاده از تصاویر برای اشتراک خبرهای خوب :

    مثال : خبرنامه Tiny Heirloom


     

    3- استفاده از تصاویر برای شناخته شدن :

    مثال :  خبرنامه Marc Johns


     

    4- استفاده از تصاویر برای بهبود خلق و خو :

    مثال : خبرنامه Barn Image

     

    5- استفاده از تصاویر فصلی :

    مثال : خبرنامه Primitive Blessings


     

    6- استفاده از تصاویر برای جذب کردن خوانندگان :

    مثال : خبرنامه Limeapple


     

    7- استفاده از تصاویر برای تحریک احساسات خوانندگان :

    مثال : خبرنامه QuotesGram


    8- استفاده از تصاویر برای حمایت از پیام ها :

    مثال : خبرنامه Think Clearly

     

    9- استفاده از تصاویر برای نشان دادن خصوصیات اخلاقی :

    مثال : خبرنامه limeSHIFT

    10- استفاده از تصاویر برای پرسیدن سوالات :

    مثال : خبرنامه FreeYork

    استفاده از تصاویر برای تحریک احساسات خوانندگان :

    مثال : خبرنامه QuotesGram

    استفاده از تصاویر برای حمایت از پیام ها :

    مثال : خبرنامه Think Clearly

     

    استفاده از تصاویر برای نشان دادن خصوصیات اخلاقی :

    مثال : خبرنامه limeSHIFT

    استفاده از تصاویر برای پرسیدن سوالات :

    مثال : خبرنامه FreeYork

  • 5 راه درآمد زایی در خواب :

    در این قسمت 5 راه را به شما یاد میدهیم که می توانید از آن ها در خواب هم پول دربیاورید. برای فراگیری راه های بعدی ما را تا هفته آینده دنبال کنید.

     

    1-راه اندازی یک سایت :

    در بحث مشاوره تبلیغات اینترنتی شاید بتوان گفت که راحت ترین راه برای درآمد زایی راه اندازی سایت شخصی شماست. این کار تنها چند دقیقه وقت شما را می گیرد و هزینه بسیار کمی برای شما دارد. لازم است فقط یک هاست و یک دامنه بخرید و را شروع کنید.

    بعد از این مرحله شروع کنید به تولید محتواهایی جذاب که مردم به خواندن و اشتراک گذاری آن تمایل داشته باشند. برای مثال اگر شما باریستا و یا آشپز هستید در مورد غذاها و مواد غذایی و شیوه ی طبخ آن ها، اطلاعات جدید و جالبی به مخاطب بدهید.

    مطمئن شوید موضوعات انتخابی شما جذاب باشد.برای اطمینان از این کار از مشاوره تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید.

    بعد از اینکه شما تعدادی فالوور کسب کردید می توانید از روش های زیر کسب درآمد کنید :

    گرفتن کمیسیون بابت آشنایی :

    می توانید محصولات یا خدمات دیگران را روی سایت خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که هر چیزی روی سایت شما قرار می گیرد مربوط به حوزه محتوایی سایت شما باشد. برای مثال اگر وبلاگ شما در مورد آشپزی است، لوازم و خدماتی که مربوط به آشپزی است در سایت شما جا دارد و شما می توانید شرایطی را فراهم کنید تا بعد از هر کلیک

    بر روی محصول و اقدام به خرید آن، مقداری کمیسیون به حساب شما وارد شود.

     

    گرفتن تبلیغات :

    اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد می توانید از طریق قرار دادن تبلیغات محصولات و خدمات وابسته درآمد داشته باشید. ممکن است برای شروع درآمد شما کم باشد اما در نهایت درآمد خوبی نصیبتان می شود. فقط سایت شما باید با کیفیت باشد و در ارتقا آن از مشاوره تبلیغات اینترنتی استفاده کرده باشد.

     

    پیدا کردن اسپانسر :

    گرفتن اسپانسر کمی متفاوت تر از تبلیغات و فروش در سایت است. در اسپانسر شیپی معمولا نام و یا لوگوی اسپانسر در بالا یا پایین محتوای مربوطه قرار می گیرد که می توانید از این طریق هم درآمد زایی داشته باشید.


    2-اطلاعات محصول خود را بفروشید :

    اگر شما در مورد چیزی اطلاعات و دانش خوبی می توانید کتاب الکترونیکی، ویدیو تولید کرده و آن ها را روی سایت خود بفروشید. ممکن است در اوایل کار در جهت ساخت و بازاریابی محتوایتان کار کنید. اما مطمئنا پس از مدتی فقط به جمع آوری درآمد حاصله خواهید پرداخت.

     

     

    3-ایجاد حق امتیاز :

    اگر شما یک نویسنده، شاعر، موزیسین و... با استعداد و هلاف هستید می توانید حق امتیاز کار خود را به دست بیاورید. به بیان دیگر با استفاده از در اختیار قرار دادن تجربه ها و متدهای شخصی خود درآمد زایی کنید.


    4-ایجاد یک انجمن :

    اگر خود را به عنوان یک فرد معتبر ثابت کنید، می توانید یک انجمن راه اندازی کنید و ماهانه برای تولید محتوایی که انجام می دهید از اعضای انجمنتان هزینه دریافت کنید. برای مثال می توانید برای انجام مشاوره تبلیغات اینترنتی یک انجمن زده و در مورد همین موضوع برای اعضایتان تولید محتوا کنید.


    5-نصب یک Autoresponder  :

    یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق اینترنت استفاده از Autoresppnder درفروش سرویس ها، محصولات و انجمن هاست. این دقیقا جایی است که مردم آدرس ایمیل خود را وارد می کنند و پیام های شما را دریافت می کنند که می تواند حاوی هر چیزی از جمله محصول و یا خدمات و یا معرفی انجمن شما باشد. با پیگیری مستمر این برنامه تعداد همراه کنندگان شما در طول زمان زیاد خواهد شد.

  • این 9 نکته در ایمیل های شما معجزه می کند!

    ایمیل مار کتینگ به یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی در سال های اخیر تبدیل شده است. روشی که مزایای فوق العاده زیادی برای بازاریاب ها دارد. پیشنهاد می کنم حتما مقاله 18 آمار ایمیل مارکیتنگ که به کسب و کار شما کمک می کند را بخوانید.

    برای اینکه بتوانیم یک ایمیل خوب طراحی کنیم، بهتر است از این سوال شروع کنیم :

    چگونه نوار عنوان بنویسیم

    1- استفاده از بیان شفاف :

    استفاده از بیان شفاف در نوار عنوان لزوما به معنای استفاده از افعال نیست. اگرچه این کار می تواند بسیار موثر باشد. برای مثال به من ایمیلی زده می شود که در نوار عنوانش نوشته شده است :

    کسی که دوستش داری را برای صبحانه بیاور

    این یک راه استفاده موثر از نوار عنوان در ایمیل هاست.

    با ترکیب فعل هایی مثل : بیاور، دانلود کن، بررسی کن، بپرس، بخر و .... خوانندگان مشتاق می شوند تا بدانند دقیقا شما چه چیزی از آن ها می خواهید؟ اما راه هایی هم وجود دارد برای استفاده از زبان های حرکتی بدون استفاده از افعال، که به شما فضای بیشتری برای بازی کلمات می دهد. برای مثال من یک بار ایمیلی برای کنسرت دریافت کردم که در نوار عنوانش نوشته بود : کنسرت .... از دست ندهید. در واقع آن ها به من دستور خرید نداده بودند و این حس خوبی به من میداد.

    نوار عنوان قدرتمند به خوبی کار می کند زیرا اطلاعات شفافی از چیزی که می خواهم بدانم به من میدهد.

     

    2- شخصی سازی :

    ایمیل هایی که بخش بندی قوی دارند، کارایی بیشتری نیز دارند. مثلا نرخ باز شدن و کلیک خوردن ایمیل هایی که شخصی سازی نشده اند کم تر است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در direct marketing association، ایمیل های بخش بندی شده و هدفمند، 58 درصد سرمایه بازاریابان را زنده می کنند و 36 درصد از بازگشت سرمایه از طریق ایمیل هایی که به اهداف خاص فرستاده شده میسر می گردد....تعجب آور نیست.

    لیست ایمیلی بخش بندی شده شما، بهتر می تواند نوار عنوانتان را شخصی سازی کند و  محتوای مربوطه را به دریافت کنندگان ارائه دهد.
    بنابر این از خودتان بپرسید : راهی وجود دارد که نوار عنوان ایمیل هایم را شخصی تر و سفارشی تر کنم؟

    من در مورد فیلدهای Dynamic مثل اسم کوچک و ... صحبت نمی کنم.

    در نظر بگیرید شما مشاور مسکن هستید و دیتابیس داده های مشتریان را دارید.

    - بعضی از آن ها تمایل به خرید دارند و بعضی دیگر اجاره...

    - موقعیت ایده آل آن ها میان چند شهرستان است.

    - هر کدام از آن ها قیمت مختلفی مد نظرشان است که بتوانند با آن احساس راحتی کنند.

    - بعضی از آن ها دنبال سوییت هستند و بعضی دیگر به دنبال یک عمارت بزرگ

    - شما حتی می دانید عده ای از آن ها خانه ای که در 5 سال گذشته بازسازی شده است را قبول می کنند یا نه؟

    با این تفاسیر نوار عنوان لیست ایمیلی شما متفاوت خواهد بود.

    3- اولویت بندی شفاف و فکر کردن درباره آن

    در قدم اول، یک نوار عنوان شفاف بنویسید

    شفافیت، همیشه، همیشه، همیشه

    اولویت اول است

    بعد از شفافیت می توانید آن را جذاب، خنده دار، زیبا و هر چیز دیگری که به دنبال آن هستید کنید. اما هرگز شفافیت را فدای با مزه و خنده دار بودن نکنید. بعضی از نوار عنوان ها با مزه هستند و شما را به خنده میندازند اما چیزی که باعث می شود ایمیل ها را باز کنید، در درجه اول شفافیت است.

    4- نوار موضوع و پیام بدنه ایمیل را هم تراز کنید :

    نوار عنوان شما وعده چیزی که در ایمیل شما آمده است را میدهد. چون مسئولیت این کار را بر عهده دارد. در واقع ایمیل شما باید به شکلی باشد که اگر کسی نتوانست نوار عنوان شما را بخواند کاملا از محتوای ایمیل شما متوجه موضوع بشود.

    در سال 2011 ما یک تحقیق درون سازمانی انجام دادیم و دو ایمیل مشابه را با دو نوار عنوان متفاوت به دو گروه مختلف فرستادیم :

     - 54 اسلاید جدید برای بازاریابی شما 26 درصد نرخ باز شدن

     - دریافت اطلاعات کلیدی بازاریابی 10 درصد نرخ باز شدن

    نوار عنوان اول که ساده تر و دقیق تر بود 15 درصد بیشتر باز شد.

     

    چگونه بدنه ایمیل را بنویسیم :

    بعد از اینکه با هنرمندی تمام یک نوار عنوان خوب طراحی کردید، مخاطبین خود را برای خواندن بدنه ایمیلتان آماده کنید. بنابر این چه ترفندی برای خواندن و بیشتر کلیک خوردن ایمیل ها باید در نظر بگیریم؟

    در اینجا چند مورد مهم را به شما آموزش خواهیم داد :

    5- برای مخاطب نوشتن :

    برای مخاطب نوشتن، به معنای استفاده از ضمیر های "شما" ، "مال شما" و ... است. برای مثال "قبل از اینکه شما بخواهید خانه را در صبح ترک کنید، یادتان باشد کتتان را بپوشید" این بدین معنی است که شما در ایمیل ها با خوانندگان صحبت می کنید نه خودتان... در واقع این کار تمرکز بیشتر شما روی مشتری را نشان می دهد، نه برندتان را. این کار یک تکنیک زیرکانه است، که به شما کمک می کند، ارزش محور باقی بمانید.

    6- از مزایا صحبت کنید نه خصوصیات :

    شما ارزش ایمیلتان را می دانید. اما آیا مخاطبین هم می دانند؟ نه...هنوز نه... و کار شما توضیح دادن همین است.

    مشکل این است که، خیلی از ایمیل ها، فقط خصوصیات را توضیح می دهند و آن ها را پیشنهاد می دهند نه مزایا را... دو مدل از ایمیل هایی که برای من فرستاده شده است، در تصاویر زیر آمده است. به نظر شما کدامیک از طریق خصوصیات و کدامیک از طریق مزایا جلب مشتری می کند؟

    اگر شما ایمیل B را انتخای کرده اید، انتخابتان درست بوده است. ایمیل A،30 درصد تخفیف را مستقیما در مقابل شما قرار می دهد. اما ارزش پشت آن را نشان نمی دهد.

    ایمیل A را با B  مقایسه کنید. هدف ایمیل A این است که شلوارک بفروشد، اما فقط به شلوارک ها بسنده نکرده است. منظورم این است که بیشتر نظر ما را به ارزش ها و مزایای شلوارک هایش معطوف کرده : آن ها متنوع هستند، کاری می کنند تا یک مرد به راحتی در خانه اش استراحت کند و در صورت نیاز بدون تکلف و سختی به داخل شهر برود. چقدر راحت...چقدر راحت...چقدر تنوع پذیر...اما نمونه A این مزایا را توضیح نمی دهد و فقط روی 30 درصد تخفیف خود تاکید می کند.

    7- مختصر بودن :

    یکی از بزرگ تری اشتباهات نویسندگان ایمیل، قرار دادن یک داستان کامل و بلند در  ایمیل هاست... فکر کنید، وقتی شما ایمیل های بازارایابی را باز می کنید، آیا کلمه به کلمه آن را می خوانید؟ احتمالا نه...چیزی که احتمال بیشتری دارد، خواندن کلی و توجه به قسمت های مهم تر است. پس می توانید یک نگاه کلی داشته باشید و تصمیم بگیرید چه کاری می خواهید انجام دهید. بنا بر این اگر شما ایمیلی با صدها کلمه بفرستید، کار دریافت کنندگان را سخت کرده اید و کم تر خوانده خواهید شد. ساده است...زیرا آن ها نمی توانند به سرعت همه اطلاعات را در ایمیلشان بررسی کنند. به جای آن به دنبال یافتن راهی برای خلاصه کردن آنچه که خوانندگان را وادار به خواندن کند باشید و به آن ها اجازه بدهید برای یافتن اطلاعات بیشتر به وب سایت شما بیایند.

    تصویر زیر یک نمونه خوب از مختصر و مفید و زیبا بودن یک ایمیل است

    8- دوست داشتنی بودن :

    فقط به دلیل اینکه ایمیل ها مختصر و مفید هستند به این معنی نیست که لذت بخش نیز هستند. در بعضی موارد، ایمیل ها می توانند راه مناسبی برای درخشش برند شما باشند و به شما در برقرار کردن ارتباطی معنی دار با اقوام مختلف کمک کنند. بعد از همه این ها یک تجربه دوست داشتنی برای کسانی که با شما در ارتباط هستند بسازید. نمونه زیر را در نظر بگیرید. 

     این یک ایمیل برای عذر خواهی است و به کسانی ارسال شده است که چند روز پیش ایمیلی از طرف DEATH TO STOCK دریافت کرده بودند. یک کمپین فروش محصول که به سرعت تمام شده بود و بسیاری از مشتریان آن را یک تجربه ضعیف دانستند. به قسمت قرمز توجه داشته باشید. مختصر و کوتاه و با زبان خوش توضیح دادند چه اتفاقی افتاده بوده است. بابت اشتباهشان عذرخواهی کرده اند، درسی که از این اشتباه گرفته اند را توضیح دادند و گفتند چگونه در آینده از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری خواهند کرد. هم چنین چند انتخاب آزاد برای دریافت کنندگان قرار داده اند.

    9- در CTA ها از زبان محرک استفاده کنید :

    این یک حقیقت است : ایمیل هایی که  Call-To-Action  دارند بهتر هستند. بهترین حالت این است که  CTA ایمیل های شما به راحتی قابل شناسایی باشد. به یاد داشته باشید : مردم ایمیل هایشان را بررسی می کنند. اگر به دنبال چیزی هستید که دریافت کنندگان بخواهند آن را انتخاب کنند، Call-To-Action انتخاب درستی است.

    مثل این دکمه AmazonLocal

    دو عامل کیفی برای موثر واقع شدن CTA ها وجود دارد :

    - طراحی عالی : یادتان باشد در طراحی CTA ها دقت کنید تا  اندازه و رنگ مناسب را برای آن ها انتخاب کنید.

    - پوسته عالی : پوسته یک دکمه نیز بسیار مهم است. دکمه CTA شما باید شامل کلمات مختصر، شفاف و عمل گرا باشد.

    بهینه سازی ایمیل ها به شما کمک می کند تا فرآیند ایمیل مارکتینگ موثر تری داشته باشید. سادگی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

    یادتان باشد :

    ایمیل های ساده تر بهترین کارایی را دارند

    و متن های ساده تر بهتر خوانده می شوند و طرفداران بیشتری دارند

    با به کار گیری این 9 نکته مهم شما می توانید در بین مخاطبان جایگاه ویژه ای داشته باشید. شما چه پیشنهاداتی دارید؟ برای بهینه سازی ایمیل هایتان چه کارهایی انجام داده اید؟ در کامنت ها با ما در میان بگذارید

Go To
Page Size