مقالات ایمیل مارکتیگ

  • پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار

    پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار و اولین پلتفرم متمرکز رپورتاژ آگهی در ایران است. شما در پابلیکا می‌توانید محتوای خود را در سه مرحله ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در رسانه انتخابی خودتان منتشر کنید:

     

    گام ۱: رسانه‌های مورد نظر خود را از لیست رسانه‌های تحت پوشش پابلیکا انتخاب کنید.

    گام ۲: هزینه رسانه‌های انتخابی خودتان را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

    گام ۳: محتوای خود را جهت ارسال در رسانه‌های انتخابیتان ارسال کنید.

    گام ۴: گام چهارمی وجود ندارد، از انتشار سریع و آسان اخبار خود در رسانه ها لذت ببرید!

     

    انتشار رپورتاژ آگهی علاوه بر تاثیر مثبتی که بر تصویر برند شما در ذهن مخاطبان ایجاد می کند می‌تواند با اختصاص لینک های فالو به شما در بهبود رتبه وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجو کمک کند.

    از آنجایی که یک رسانه‌ می‌تواند برای یک کسب و کار مناسب باشد و برای کسب و کار دیگری بازدهی مناسب را نداشته باشد، لیست رسانه‌ها به همراه قیمت دقیق هر رسانه به صورت مجزا و شفاف در پابلیکا اعلام شده است تا شما بتوانید مدیریت کاملی در انتخاب رسانه‌های مورد نظرتان داشته باشید.

    تیم پابلیکا آماده است به منظور حداکثر کردن بازدهی کمپین‌های رپورتاژ آگهی خدمات مشاوره‌ای خود را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهد.

    همین حالا از پابلیکا بازدید کنید

     

  • 10 راه آسان برای ساخت یک لیست ایمیل

    ساخت یک لیست ایمیل جامع ممکن است مهمترین کاری باشد که شما به عنوان یک بازاریاب ایمیل انجام می دهید. این لیست باید طوری انتخاب شود، که فقط شامل مشتریانتان باشد که با رضایت خودشان می خواهند از شما خبرنامه دریافت کنند.

    اما سوال اینجاست که چطور می توان یک لیست ایده آل را ایجاد کرد؟در این جا لیستی از مواردی که باید در هنگام ایجاد یک لیست ایمیل در نظر بگیریم را برای شما ارائه می دهیم

    1 – دریافت اجازه از مشتریان

    اشتباهاتی که در تهیه یک لیست ایمیل وجود دارد عبارت اند از خرید بانک ایمیل، اجاره ی لیست ایمیل و یا کپی کردن آدرس ایمیل از طریق اینترنت ! انجام این کارها برای تهیه لیست ایمیل آسیب زیادی را به ایمیل مارکتینگ شما وارد می کند. به جای این به شما توصیه می کنیم که از یک فرم ثبت نام در وب سایتتان استفاده کنید و ایمیل های مشتریانتان را با رضایت خودشان جمع آوری کنید برای ایجاد یک فرم سعی کنید آن را بسیار جذاب طراحی کنید و در عوض دانلود یک فایل رایگان و یا دریافت کد تخفیف از بازدیدکنندگان وبسایتتان بخواهید که ایمیل خود را وارد کنند.

    2 - برنامه دراز مدت داشته و صبور باشید

    هنگامی که شما مشترکین را اضافه می کنید، یک برنامه بلند مدت را ایجاد می کنید و با این روند تا زمانی که امکان دارد، مشتریتان را در هر لحظه نگه می دارد. این ممکن است به معنای ایجاد یک استراتژی درازمدت باشد تا بتواند بازخورد مشتریان را به همان اندازه که می خواهید در سایت یا فروشگاه خود مشاهده کنید، و در نهایت بازخورد بیشتری بدست آورید. با یک برنامه ی دراز مدت باعث ایجاد اعتماد مشتریان و رشد کسب و کارتان می شوید.

    3- مشتریان ایمیلی که وارد کرده اند را حتما تایید کنند

    بسیاری از بازاریابان ایمیل از فرم های ثبت نام برای جمع آوری آدرس ایمیل استفاده می کنند اما اشتباهی که ممکن است انجام دهند این است که از مشترکین نخواهند که ایمیل خود را پس از وارد کردن در وب فرم تایید کنند و همین امر باعث می شود در بعضی از موارد در لیست آن ها ایمیل های اشتباه وارد شود

    به شما توصیه می کنیم که حتما ایمیل تاییدیه را در فرم ثبت نام خود قرار دهید و حتما ایمیل هایی را که تایید نشده باشند را از لیست خود حذف خود کنید یادتان باشد که یک لیست کوتاه اما حاوی ایمیل های صحیح به مراتب بهتر از یک لیست ایمیل طولانی با ایمیل های غلط است.

    4- از طریق فرم اشتراک ایمیل جمع آوری کنید

    از یک فرم ثبت نام سفارشی استفاده کنید، آن را در وب سایت خود قرار دهید و مشتریان را به صورت خودکار در خبرنامه خود ثبت کنید. فرم ثبت نام خود را بر روی هر صفحه قرار دهید، فرم ثبت نامتان را جلوی چشم قرار دهید تا مشترک مجبور نباشد تمام صفحات را برای فرم ثبت نام جستجو کند.

    5- ایمیل های خود را دسته بندی کنید کنید

    دسته بندی ایمیل یک راه عالی برای گرفتن ایمیل مشترکین جدید است. ایمیل مشتریانتان را دسته بندی کنید و برای هر کدام از آن ها خبرنامه ی مرتبط بفرستید

    6- خبرنامه های خود را در سایر خبرنامه های الکترونیکی تبلیغ کنید

    این استراتژی که اغلب نادیده گرفته می شود می تواند تعداد زیادی آدرس ایمیل را در یک زمان کوتاه تولید کند. اگر از یک خبرنامه محبوب خارج از پلن خود مطلع شدید یک فروشگاه فروش تجهیزات کمپینگ را اجرا کنید، یک آگهی در آن خبرنامه با یک لینک به فرم ثبت نام ایمیل خود بخرید. به دنبال خبرنامه های با حجم بالا، باشید. اگر نمی توانید یک آگهی را در یک خبرنامه بخرید، فقط با صاحب خبرنامه تماس بگیرید و بخواهید یک لینک از سایتتان را با یک لینک از خبرنامه در کمپینش قرار دهد..

    7- آدرس های ایمیل را زمانی که مشتریان خرید می کنند جمع آوری کنید

    این استراتژی کار می کند! فرقی ندارد که آیا شما یک فروشگاه آجر و ملات دارید یا یک فروشگاه آنلاین . در معامله یک فیلد است که مشتریان می توانند آدرس ایمیل خود را اضافه کنند و برای خبرنامه یا ایمیل های مرتبط ثبت نام کنند. اطمینان حاصل کنید که آن ها از اینکه ایمیل خود را به چه منظوری وارد می کنند مطلع باشند زیرا زمانی که خبرنامه های شما را در صندوق ورودی خود ببینند و تمایلی به دریافت خبرنامه نداشته باشند ممکن است شما را اسپم کنند.

     8- ایمیل خود را به یک انجمن ارسال کنید

    جامعه بازاریابی ایمیل یک مکان عالی برای نمایش تمامی ایمیل های شماست و لیست شما را ایجاد می کند. ایمیل های خود را به صورت آنلاین در جامعه قرار دهید و مخاطبین جدیدی را برای همه ی ارتباطات ایمیل خود پیدا خواهید کرد.

    ایمیل های خود را در فرمت وب کامل ارسال کنید و از بازدیدکنندگان شبکه خبری بهتر استفاده کنید.

    9- استفاده از فروش، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای خاص برای دریافت ایمیل مشترکین

    هنگامی که می دانید تعداد زیادی از افراد در یک مکان رفت و آمد دارند، یک فرم ثبت نام ایمیل را به طور خاص برای ثبت ایمیل آن ها ایجاد کنید. این کار را در یک مکان بسیار قابل مشاهده، مانند جدول ثبت نام، در نزدیکی صندوق پول نقد یا در کنار درب ورودی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند که ثبت نام اختیاری است، اما گزینه هایی در آن فرم ها وجود دارد که نشان می دهد مشتریان چه می خواهند.

     10- از گزینه "forward" استفاده کنید

    گزینه ی forward را در تمام ایمیل های خود قرار دهید. بعد از این که تمام کارهای لازم را در مورد ایمیل مارکتینگ انجام دادید بهتر است گزینه ی forward را در تمام خبرنامه های ارسالی تان قرار دهید این یک گزینه ارتباط آسان و سریع است - پس از ارسال کمپین های خود، این ویژگی را استفاده کنید.

     

    ایجاد یک لیست ایمیل بزرگ همیشه آسان نیست، اما ارزش بسیار زیادی دارد. نکات بالا را دنبال کنید تا لیست خود را ایجاد کنید، و در نهایت ROI خود را افزایش دهید.

  • 4 اشتباه در ایمیل مارکتینگ که شما را از موفقیت باز می دارد

    چند سال پیش که در مورد بازاریابی اینترنتی شروع به یادگیری کردم، اولین چیزی که بارها و بارها شنیدم این بود که «پول در فهرست شما قرار دارد». این عقیده همچنان باقی است، با وجود تعداد روزافزون سیستم عامل های رسانه ای دیجیتال که بازاریابان برای رسیدن به مخاطبان خود می توانند از آن استفاده کنند بازده متوسط ایمیل مارکتینگ، 3700 درصد است.

    اما متاسفانه بسیاری از بازاریابان در زمینه ایمیل مارکتینگ اشتباه می کنند.

    بازاریابان اغلب بر این باورند که ایمیل مارکتینگ با ساخت یک لیست از ایمیل، شروع و پایان می یابد. موفقیت ایمیل مارکتینگ به تعداد مشترکین ارتباط ندارد. شما می توانید یک لیست از یک میلیون مشترک ایجاد کنید، اما اگر شما با آن ها درارتباط نباشید ، تلاش های بازاریابی شما از بین خواهد رفت.

    اگر نرخ باز شدن و یا نرخ کلیک خبرنامه های ارسالی شما بسیار پایین است، احتمالا مشکل از لیست ایمیل تان است. در این جا برخی از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ را که مانع پیشرفت شما می شوند را مطرح می کنیم.

    -  ارائه تخفیف های بالا و بی مورد برای جذب مشترکین

    آیا شما از لیست ایمیلتان برای آموزش مشتریان در مورد برندتان استفاده می کنید؟ این یکی از بزرگترین دلایل تعامل میان شما و مشتریانتان است.

     افرادی که به لیست ایمیل شما پیوسته اند تنها برای این است که با شما تعامل پیدا کنند. بیشتر به این دلیل پیوستند که انتظار می رود شما به آن ها ارزش خاصی بدهید، که  این ارزش می تواند شامل معاملات در مورد خدمات آینده، محتوای منحصر به فرد و یا freebies باشد. شما باید مواردی را برای حفظ علاقه مشتریان خود نگه دارید.

    شما مجبور نیستید بلیط قرعه کشی به مشترکین خود بدهید تا آن ها را علاقه مند نگه دارید. انگیزه های کوچک می تواند بسیار موثر باشد. یک شرکت حمل و نقل بزرگ، مشتریان خود را با ارائه تخفیف کمی در بیمه حمل و نقل نگه می دارد. آن ها متوجه شده اند که مشتریان برای صرفه جویی در چندین دلار در حمل و نقل بسیار تلاش می کنند، که همین تخفیف کم به اندازه کافی برای حفظ اشتراک آنها کافی است.

    - عدم ایجاد انگیزه از طریق مشارکت مشتری در یک فرآیند

    ایمیل معمولا بسیار منفعل است. بازاریاب، یک ایمیل ارسال می کند و مشتریان آن را می خوانند. شروع به تنظیم ایمیل هایی که خوانندگان را مجبور به مشارکت در هیچ فرآیندی نمی کنند بسیار آسان است.بسیاری از برندها شروع به تغییر روند خود کرده اند. Bonobos یکی از بهترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ در هر نام تجاری است. یکی از بزرگ ترین دلایل این که استراتژی آن، از رقبایش فراتر رفته، این است که آن ها مشتریانشان را در فرآیند های متفاوت شرکت می دهند. آن ها اغلب دارای ایمیل هایی هستند که از مشتریان درخواست می کنند تا در مورد انتخاب لباس خود پاسخ های خود را پر کنند یا سوالات مرتبط با آن را پاسخ دهند تا بتوانند راحت تر کمد لباس های رویای خود را بیابند.

    - اجتناب از ارسال مجدد ایمیل

    یکی از دوستان من برای برای ترویج کسب و کار خود به یک لیست از مشتریانش ایمیل هایی که حاوی ویدئو بودند ارسال می کرد. مشکل این بود که او از لیستش برای ارسال ایمیل برای موارد کاملا غیررسمی استفاده می کرد. او درباره فعالیت های حقوق حیوانات، دستور العمل های وگان و تحولات سیاسی در خارج از کشور صحبت می کرد. بعد از مدتی من خواندن ایمیل هایم را متوقف کردم. ظاهرا بسیاری از مشترکان دیگر او نیز چنین کردند، او متوجه شد که میزان مشارکتش کاهش یافته است در نتیجه به جای تجدید نظر در محتوای ایمیل هایش ارسال آن ها را متوقف کرد و دیگر ایمیلی به مشتریانش نفرستاد.

    این نمونه بسیار بزرگی از یک اشتباه است که اکثر بازاریابان ایمیل انجام می دهند. شما باید به طور منظم با مشترکان خود در ارتباط باشید. با این حال، شما فقط باید زمانی ایمیل ارسال کنید که چیزی برای گفتن دارید و در هر صورت از ارسال ایمیل با محتواهای تکراری و بی اساس جلوگیری کنید ولی ارتباط خود را با مشتریانتان از دست ندهید.

    - از شخصی سازی ایمیل ها استفاده کنید اما به اندازه

    شخصی سازی ایمیل ها راهکار بسیار خوبی برای بهبود ایمیل مارکتینگ است ابزارهای اتوماسیون الکترونیکی، مانند کمپین مانیتور، به بازاریابان، توانایی جمع آوری اطلاعات مشتری را می دهد. با اتصال سیستم های متفاوتی مانند Salesforce CRM و Shopify تجارت الکترونیک، بازاریابان می توانند ایمیل را براساس اطلاعات مانند موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و تاریخ معاملات، شخصی سازی کنند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک خرده فروش جواهرات آنلاین هستید و می خواهید یک پیشنهاد تخفیف برای مشتریان خود برای خط تولید دستبند زنانه ارسال کنید. تقسیم لیست خود را توسط همه مشتریانی که زن هستند و طی 12 ماه گذشته یک دستبند را خریداری کرده اند انجام دهید،حال به این لیست می توانید پیشنهادات هدفمندتری ارسال کنید که میزان ارتباطات ایمیل و نرخ های تبدیل آ ن ها را افزایش می دهد.

    شخصی سازی ایمیل ها ایده بسیار خوبی است که هر ایمیل را با استفاده از نام مشتری تان آغاز کنید. اما توضیه می کنیم که از شخصی سازی ایمیل ها فقط در عنوان ایمیل استفاده کنید ممکن است بخواهید از شخصی سازی ایمیل در زمان دیگری در محتوای ایمیل خود استفاده کنید، اگر منطقی باشد و حتما لزوم داشته باشد مشکلی ندارد اما استفاده ی بیش از حد از این موضوع باعث می شود پیام هایتان کمتر طبیعی باشند.

  • 5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ در شرکت های کوچک

    شروع یک سرمایه گذاری جدید کار ساده ای نیست. تعدادی از عوامل و جنبه های مختلفی وجود دارد که نیاز به مراقبت دارد. نگه داشتن عملیات تجاری کوچک و محدود، راه خوبی برای مقابله با چالش ها و فرصت های مختلف است. لازم نیست همه ی کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری زیادی داشته باشند بلکه داشتن استراتژی های هوشمندانه در اغلب مواقع از سرمایه گذاری های بزرگ کارآمد تر هستند.

    در ادامه 5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ را که در شرکت های کوچک، در سرارسر جهان مفید بوده اند را بررسی می کنیم.

     

    1. این روش ارزان تر از روش های دیگر بازاریابی است

    برای اکثر شرکت های کوچک، گزینه های سرمایه گذاری، بسیار محدود است. اغلب این شرکت ها قصد کاهش هزینه ها و افزایش سود، بدون اقدامات بزرگ را دارند. ایمیل مارکتینگ یک راه خوب برای فروش محصولات و انتقال پیام ها به مشتریان است بدون صرف هزینه ها ی زیاد. اطلاعات در مورد تخفیف ها، فعالیت های تبلیغاتی و آخرین پیشنهادات می تواند از طریق ایمیل مارکتینگ در قالب یک خبرنامه ساخته شود و به مشتریان ارسال گردد. ایمیل مارکتینگ به پرسنل بازاریابی نیاز ندارد و می تواند به شیوه آسان، سریع و راحت انجام شود. در نتیجه نسبت به سایر روش های بازاریابی هزینه ی زیادی را صرف نمی کند.

     

    2. بازاریابی هدف

    تحویل اطلاعات و پیام های مناسب به افراد مرتبط و با هدف مناسب برای بازاریابی موثر، بسیار مهم است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای خرید دوره های آموزشی، شرکت های کوچک می توانند محتویات مربوطه را ایجاد کرده و آن را به گروهای مرتبط و حتی به مشتریان بالقوه ی خود ارسال کنند.

    3. زمان مسئله نیست

    بر خلاف روش های معمول بازاریابی مستقیم ، ایمیل مارکتینگ بسیار سریع و آسان است. شما می توانید پیام بازاریابی خود را در چند ثانیه به هزاران نفر ارسال کنید. این یک روش فوری برای ارائه اطلاعات مربوط به مشتری است. پاسخ نیز سریع است  و در مقایسه با روش های معمول بازاریابی نیازی به صرف زمان برای بازخورد نتیجه توسط مشتری را ندارید.

    4. روشی قابل کنترل است

    درکسب و کارهای کوچک، کارکنان و پرسنل بیش از حد نمی توانند به تنهایی به سمت بازاریابی هدایت شوند. ایمیل مارکتینگ  به حداقل تعداد پرسنل نیاز دارد و هم چنین به روز رسانی لیست و درج اطلاعات مشتریان نیز بسیار آسان است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیگیری پاسخ و علاقه مشتریان بالقوه آسان تر می شود شما می توانید با ارسال لینک وب فرم وب سایتتان به مشتریانتان درخواست اشتراک دهید همچنین ایمیل مارکتینگ  می تواند یک پتانسیل بازاریابی قوی ایجاد کند. سفارشی سازی و تغییرات نیز برای ایمیل مارکتینگ  سریع و آسان است.

    5. تماس شخصی برای مشتریان

    برای اکثر کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کار های بزرگتر، ایمیل مارکتینگ یک راه شخصی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان موجود است. مطالعات نشان داده اند که ایمیل مارکتینگ با استفاده از شخصی سازی ایمیل ها موثر تر از دیگر روش های بازاریابی است. زمانی که مشتریان نام خود را بر روی عنوان ایمیل می بینند باعث می شود علاقه مند و مایل به دریافت ایمیل شوند. شما می توانید پیام خود را با تصاویر، فیلم ها و محتوا های مرتبط سفارشی سازی کنید. اضافه کردن نام و نام خانوادگی در عنوان ایمیل هم باعث ایجاد ارتباط موثر با مشتری می شود.

  • 7 دلیلی که می گوید ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک هوشمندانه است

     

    اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید، همیشه برای تبلیغات و پیشرفت روند کاری شما روش های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

    اما سوال این است، بهترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید چیست؟ موثرترین روش کدام است؟

    همانطور که از سرفصل بالا می دانید، باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ را در لیست کارهایتان قرار دهید.

    در این زمینه فعالیت بیش از 1000 کارآفرین را مورد بررسی قرار داده ایم و حال نتایج مرتبط با آن را با شما در میان می گذاریم.

    در این مقاله 7 دلیل را برای شما مطرح می کنیم تا با استناد بر آن ها ایمیل مارکتینگ را در پروسه ی کاری خود قرار دهید.

    1. ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه است

     

    با توجه به نظر سنجی که در میان کسب و کارهای متعددی انجام شده است اکثریت افراد براین باور بودند که استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی مقرون به صرفه تر است.

     2. ایمیل مارکتینگ روشی بسیار آسان است

    شما می توانید تمام ایده ها و نظراتتان در زمینه ی کسب و کارتان را با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیاده کنید. امروزه به دلیل وجود نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ متعدد و هم چنین اپ های موجود آن ها روی تلفن های همراه استفاده از آن ها بسیار کاربردی و آسان شده است. تقریبا صاحبان اکثر برند ها و کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.

     تاکتیک های ارائه شده در بازاریابی دیجیتال هم استفاده از ایمیل مارکتینگ را بسیار ساده و کاربردی اعلام کرده است.

    3. ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش ها زمان بر نیست

    شما می توانید یک خبرنامه را بدون داشتن قالب آماده ی ایمیل در 90 دقیقه یا کمتر ایجاد کنید. اما با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید این زمان را به نصف کاهش دهید و طراحی و ارسال ایمیل را حداکثر تا 45 دقیقه انجام دهید. به همین منظور ESP ها (ارائه دهندگان خدمات ایمیل) صدها قالب ایمیل را برای استفاده ی کاربران ایجاد کرده اند که می توانند تنها با استفاده از Drag & drop خبرنامه های جذابی را ایجاد کنند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند ایمیل های خودکار ایجاد کنند و طبق زمان بندی مورد نظرشان خبرنامه به مشتریان خود ارسال کنند.

    4. ایمیل مارکتینگ راهی برای حفظ مشتری است

    یکی دیگر از مواردی که ما در نظر سنجی ها مشاهده کرده ایم این است که با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید مشتریان خود را حفظ کنید که این مسئله بسیار هوشمندانه است.

    در اکثر نظر سنجی ها اکثر کاربران بر این باور بودند که ایمیل مارکتینگ راهی هوشمندانه برای حفظ مشتریان است.

     

     

    5. اکثر مردم می خواهند پیام های بازاریابی را به صورت ایمیل دریافت کنند

    ایمیل در واقع کانال ارتباطی  پیام های بازاریابی برای اکثر مصرف کنندگان است. در چندین نظرسنجی، صحت این موضوع نشان داده شده است. نمودار زیر نشان می دهد که 2،057 آمریکایی به این پرسش پاسخ دادند: " کدام یک از روش های زیر، برای ارتباط برقرار می کنید؟

    که اکثریت افراد ایمیل را انتخاب کرده اند.

     

    6. ایمیل مارکتینگ همه کارهای بازاریابی دیگر شما را با یکدیگر هماهنگ می کند

    فکر می کنید ایمیل مارکتینگ تنها محدود به ارسال خبرنامه است؟ نمودار زیر گزارش سال 2015 شرکت بازاریابی است که توسط Salesforce منتشر شده است. این نشان می دهد که انواع مختلفی از پیام های ایمیلی می تواند ارسال شود، و سپس نشان می دهد که چگونه هر یک بر اساس پاسخ دهندگان مورد بررسی قرار می گیرند. با استفاده از فیدبک مشتریان می توانید نظم بهتری در کارهایتان ایجاد کنید و بر اساس میزان درخواست آن ها به تولید یک محصول و یا تقویت نقاط ضعف کاری خود بپردازید.

    7.   ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین ROI نسبت به دیگر روش های بازاریابی است

    بر اساس یک نظرسنجی از انجمن بازاریابی در اوایل سال جاری، ایمیل مارکتینگ با تمام رقبا دیگر رقابت می کند. ایمیل پادشاه ROI برای تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است. به نمودار زیر توجه کنید

    این فقط یکی از منابع نامگذاری ایمیل به عنوان منبع عظیم درآمد است. در اوایل سال جاری، AWeber گزارش داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان، خود به این نتیجه رسیدند که ایمیل، ROI بالایی را کسب و کارهای کوچک دارد.

     

  • روند پیشرفت ایمیل مارکتینگ در سال 2018

    با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید به آسانی  از رقبای خود پیشی بگیرید این در حالی است که بتوانید روش های جدید را قبل از آن که رقبایتان به آن ها دسترسی پیدا کنند را در روش کار خود قرار دهید.

    امروز می خواهیم فاکتورهای موثر در ایمیل مارکتینگ را از زبان افراد موفق، که در سال 2018 برای کسب و کارتان کارآمد است  را معرفی کنیم.

    به طور خلاصه تکنولوژی موجود در ایمیل مارکتینگ به ما این فرصت را داده است تا بتوانیم در زمان های معین خبرنامه های مفیدی را به مشترکین خود ارسال کنیم.

    حال نظر افرادی را که با  استفاده از ایمیل مارکتینگ پیشرفت کرده اند را برای شما بیان می کنیم

       

        Adam Q. Holden-Bache مدیر Indiemark

     

    به نظر من آینده ی بازایابی با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ بسیار شگفت انگیز خواهد بود. برای بهبود عملکرد بازاریابی، استفاده از نرم افزار و داده ها بسیار موثر است در این حین ایمیل مارکتینگ به دلیل ارسال اتوماتیک و شخصی سازی ایمیل ها می تواند جز موثرترین ابزار برای بهبود بازاریابی باشد.

    با پیشرفت خصوصیات تعاملی و هوش مصنوعی استفاده از ایمیل، هم برای بازاریابی و هم برای مشترکین توصیه می شود.

     

      Jaymin Bhuptani مدیر عامل EmailMonks

    تا زمانی که عناصر تعاملی همچون Menu، اسلایدر، Countdown و ویدئو ها وجود دارند و در اکثر مواقع کاربرد دارند gamification نیز در سال 2018 وجود خواهد داشت.

    ایمیل مارکتینگ هم با این اوصاف روی هوش مصنوعی و ربات های اینترنتی برای افزایش استراتژی های بازاریابی سرمایه گذاری کرده است. با توجه به قوانین CAN-SPAM،  بازاریابانی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند باید از تمام قوانین آن پیروی کنند و صرف نظر از این که هدف آن ها فروش محصولشان است به مخاطبین خود ابتدا یک ایمیل معمولی ارسال کنند و در ارسال های بعدی ایمیل های مرتبط با کسب و کار خود را ارسال کنند

     

      Richard Pickett مدیر فنی MorphoTrust USA

     

    یک روند رایج که من در تمام "محققان رسانه های اجتماعی" دیده ام، این است که آن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان در رسانه های اجتماعی تلاش می کنند، تمام آن ها برای ارتباط با مشتریان خود و جذب آن ها از یک ابزار ویژه استفاده می کنند که آن ایمیل است. اگر توجه کرده باشید آن ها در فضا های مجازی از طریق انواع فرم های ثبت نام، از مشتریان خود درخواست ثبت ایمیلشان را دارند.

    ایمیل دارای قدرتی است که همواره در برابر رسانه های اجتماعی قرار گرفته است.

    هر ساله انواع نرم افزار ها در رسانه های اجتماعی تولید می شوند و بعد از مدتی عمر آن ها به دلیل به وجود آمدن نرم افزارهای جدید تر پایان می یابد اما ایمیل و هم چنین ایمیل مارکتینگ از گذشته تا به امروز هم چنان مورد استفاده اکثر مردم است. به نظر من قدرت و نفوذ ایمیل بسیار زیاد است.

      Clayton Maddox متخصص ایمیل مارکتینگ در NTS

    به عقیده ی من یکی از بزرگ ترین روند های موثر در سال 2018 این است که بازاریابان ایمیل زمان بیشتری را برای بهبود روند کاری خود در اختیار خواهند داشت و می توانند زمان بیشتری را صرف ساخت و تولید ایمیل های اتوماتیک کنند. تکنیک Batch-and-blast  کم کم اثر خود را از دست می دهد بنابراین بازاریابان ایمیل فرصت بیشتر و بهتری را برای ایجاد ایمیل های اتوماتیک و سازنده خواهند داشت و می توانند در بین مشتریانشان تاثیر گذار تر از قبل باشند.

      David G Bradbury توسعه دهنده ی استراتژیک تجارت در Playable

     

    سال 2018 سالی است که ایمیل هایی که حاوی ویدئو هستند سهم بزرگی را در میان بازایابان ایمیل به خود اختصاص خواهند داد. مطابق آمار در 24 ماه گذشته ایمیل هایی که حاوی ویدئو بودند نرخ باز شدن آن ها سیر صعودی داشته است. در سال 2018 هشتاد درصد از زمان مشتریان صرف بازدید ایمیل هایی که حاوی ویدئو هستند خواهد شد. بر همین اساس بهتر است بازاریابان ایمیل در ایمیل های ارسالی شان ویدئو قرار دهند تا توجه بیشتری از مشتریانشان را به خود جلب کنند.

    نتیجه گیری

    • ابزارهای بازاریابی ایمیل پیشرفته تر می شوند و مخاطبان  بیشتری را جذب خواهند کرد.
    • شخصی سازی و گروه بندی ایمیل ها جزء ویژگی هایی است که هر نرم افزار ایمیل مارکتینگی باید داشته باشد.
    • ایمیل های خودکار درست کنید و ارسال آن ها را مطابق خواسته ی مشتریانتان تنظیم کنید.
    • محتوای مفید و مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید و هرگز از سبک بازاریابی ایمیل خارج نشوید و ایمیل های خود را با  GIF، شمارش معکوس و فیلم جذاب تر کنید.
    • از بازاریابی ایمیل برای ایجاد نام تجاری و ارتباطات بلند مدت با مشتریان استفاده کنید، نه فقط فروش محصولات یا خدمات.

    برنامه ی ایمیل مارکتینگ شما در سال جدید میلادی چگونه است؟ با ما نظرات خود را در میان بگذارید.

  • آشنایی با 9 مزیت اصلی ایمیل مارکتینگ در افزایش سرنخ

     

     

    1. از محرک ها برای افزایش نرخ باز کردن[1] استفاده کنید: زمانی که از محرک ها در تیتر خود استفاده می کنید نرخ باز شدن را تا 50% افزایش خواهید داد. "تحویل رایگان در صورت پرداخت 1000000 ریال یا بیشتر" و "دریافت یک iPod رایگان" مثال های خوبی از تیترهای محرک محور هستند.

    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    2. کمتر از 3 نوع طرح تایپ[2] داشته باشید: هرچه ناهماهنگی کمتری در ایمیلتان باشد، تبدیل های بیشتری را تجربه خواهید کرد. ایمیلتان را با بیش از دو یا حداکثر سه نوع تایپ کم ارزش نکنید.
    3. پیام اصلی و فراخوانی[3] را در بالای صفحه نگهدارید: اگر پیام فراخوانی اصلی شما در پائین صفحه قرار گیرد، 70% دریافت کنندگان آن را نخواهند دید. هر فراخوانی باید حداقل 3 بار در سراسر ایمیل تکرار شود.
     
     
    4. ایمیل خود را در 500-650 پیکسل واید[4] حفظ کنید: اگر عریض تر از 650 پیکسل باشد، کاربران مجبور هستند تا به طور افقی کل پیام را بخوانند. این کار غیرقابل پذیرش است.
    5. لوگوی خود را در سمت راست بالای ایمیل خود قرار دهید: در مطالعاتی که در مورد ردیابی چشم[5] انجام شد محققان دریافتند افراد به طور غریزی لوگو را در سمت راست بالای ایمیل جستجو می کنند، لوگوی خود را در سمت راست بالا قرار دهید تا مطمئن شوید که در دید قرار می گیرد.

    بیشتر بخوانید: چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    6. تیترهای مجاب کننده بنویسید: یک تیتر خوب نباید بیش از 30 تا 50 کاراکتر داشته باشد. همچنین باید نشان دهنده حس اضطرار باشد، و به خواننده نشان دهد هنگامی که ایمیل را باز کردند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.
    7. از پاسخ دهنده خودکار[6] برای opt-in استفاده کنید: برای زمانی که خوانندگانتان فراموش می کنند opt in کرده اند آماده باشید. پاسخ دهنده خودکاری تنظیم کنید که به افراد opt in آن ها در پایگاه داده ایمیلتان یادآوری می کند. پاسخ دهنده خودکار باید 1 روز، 5 روز و 10 روز پس از ثبت نام فروش ارسال گردد. هر ایمیل پاسخ دهنده خودکار باید شامل محتوای اضافی یا پاداش هایی برای تشویق خواننده برای ثبت نام باشد.
     
     
    8. ایمیل ها را به صفحات فرود[7] پیوند دهید: صفحه فرود شما باید با ایمیل از نظر تیتر، رونوشت و محتوا مطابقت داشته باشد. ظاهر و احساس صفحه فرود هم باید با ایمیل تطبیق داشته باشد. و مطمئن شوید از ابزارهای ردیابی استفاده می کنید تا ببینید کدام ایمیل و صفحه فرود بهتر عمل کرده اند.
    9. آزمون 5 ثانیه ای انجام دهید: یک نسخه از ایمیل را به دوست یا همکار تجاری ارسال کنید. آیا می توانند به سرعت بگویند فراخوان شما برای چیست؟ اگر چنین است، کارتان عالی است. اگر نه، به تلاش ادامه دهید.

    بیشتر بخوانید: حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!


    این روزها ابزارهای زیادی در اختیار بازاریاب است که می توانند توجه زیادی را جلب کنند. اما ابزارهای قابل اعتماد قدیمی را فراموش نکنید که هنوز می توانند به کسب بیشترین نتیجه از فعالیت های بازاریابی تان کمک کنند.



    [1] Open rate

    [2] Typeface

    [3] Call-to-Action

    [4] Pixels wide

    [5] Eye tracking

    [6] Auto-responder

    [7] Landing page

  • فروش و اثر روانی پرداخت

    حتما برای شما هم اتفاق افتاده که پس از پرداخت هزینه های مربوط به خرید و فروش کالا و یا خدمات، میزان درآمد آن فرد را حساب کنید. فرقی نمی کند که به مطب یک دندان پزشک مراجعه کرده باشید یا درخواست ماشین از اسنپ داده باشید. اولین اتفاقی که ذهن شما بعد از پیاده شده رسیدن به مقصد و پیاده شدن از ماشین اسنپ به بررسی آن می پردازد به ترتیب است: "خب نیم ساعت طول کشید که من رو برسونه، 10000 تومن ازم گرفت. اگه روزی 10 تا مسافر داشته باشه ینی 100 هزار تومن در آمد روزانه که به عبارتی میشه 3 میلیون تومن توی ماه. پس با این حساب ..."


    بیشتر بخوانید: 5 کار مهم که باید در ۱۰ دقیقه ابتدایی هر فروش انجام دهید


    جملاتی مانند موارد زیر بارها پس از خرید در ذهن شما مرور شده است، حتی اگر خرید رضایت بخشی داشته باشید باز هم این افکار در مقایسه با شغل خودتان همواره حضور دارند و این همان اثر روانی پرداخت است:

    - روزانه چند مشتری مانند ما دارد؟!

    - چه کسب و کار پردرآمدی برای خود راه انداخته است؟!

    - می دانی روزانه چقدر مشتری دارد؟!

    - چه کار راحتی! در محل کسب و کار خود نشسته و راحت پول درمی آورد؟!

    فروش و اثر روانی پرداخت

    برخلاف تصورات موجود؛ تجارت و به اصطلاح خودمانی تر "پول درآوردن از راه کسب و کار" چندان هم آسان نیست! اینکه تجارت و حضور در بازار را شغلی پر درآمد می دانیم ریشه در افکار و ذهنیت ما دارد و البته این ویژه فرهنگ یا منطقه خاصی نیست؛ در همه جای جهان به همین شکل است. سال 2004 یک بررسی جالب در دانشگاه سن دیگو انجام شد تا مشخص شود چرا مردم تجارت و فروشندگی (منظور مالکان کسب و کار) را مشاغلی آسان و پر درآمد می دانند و اساسا این ذهنیت چگونه شکل گرفته است؟

    نتایجی که برای این تحقیق منتشر شد همگی بر "اثر روانی پرداخت"  تاکید داشتند. زمانی که به عنوان مشتری هزینه کالا یا خدمات خود را پرداخت می کنیم در واقع بخشی از درآمد یا پس انداز خود را از دست می دهیم که حتی اگر آن را برای خرید کالا یا خدماتی خوشایند هزینه کرده باشیم، باز هم اثر فقدان بخشی از داشته های ما، همچنان وجود دارد. آن سر این معادله مالکان کسب و کار قرار دارند که پول مشتری را دریافت می کنند و مالک آن می شوند و معمولا ما این قضیه را برای تعداد زیادی مشتری (افرادی مانند خودمان) در ذهن داریم که این برابر با چشم اندازی بسیار پرسود برای فرایند تجارت می شود.


    بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند


    بحث را با یک مثال ملموس تر ادامه می دهیم؛ تصور کنید برای خرید آخرین مدل از تلفن هوشمند برند SONY روانه بازار می شوید. از مدت ها قبل برای خرید این مدل ذوق و شوق داشته اید، پس انداز کرده اید و ... خرید انجام می شود و به خانه باز می گردید. آیا همان حس و حال قبل از خرید را دارید؟ شما بخش مهمی از پس انداز یا دارایی خود را برای خرید این کالا از دست داده اید و این واقعیتی است که تغییر نمی کند. به علاوه؛ اگر اهل اینترنت باشید و دائم از قیمت ها به صورت آنلاین باخبر شوید هر چند وقت یک بار ریزش دردناک قیمت مدلی که خریداری کرده اید را نیز مشاهده می کنید و حتی ممکن است از تصمیم خود پشیمان شوید.

    فروش و اثر روانی پرداخت

    براساس تحقیقات انجام شده؛ اثر روانی پرداخت همواره سدی در برابر تصمیم برای خریدهای بعدی است به ویژه در رابطه با کالاهایی  که باید برایشان مبالغ بیشتری پرداخت شود و به اصطلاح کالاهایی ارزشمند محسوب می شوند. به همان مثال قبل باز می گردیم؛ شما که برای تلفن هوشمند خود مدتی قبل هزینه کرده اید و اکنون مدل های پیشرفته تر سخت افزاری و نرم افزاری روانه بازار شده، چگونه می توانید یک تلفن جدید داشته باشید؟ آیا با زیان سنگین باید تلفن کنونی خود را فروخته و برای خرید مدل جدید بازهم کلی هزینه کنید؟ آیا ترجیح می دهید همراه با فناوری حرکت نکرده و تا چند سال دیگر از همین مدل استفاده کنید؟ آیا خود را برای اینکه مقدار بیشتری تحمل نکرده اید تا از مدل های جدیدتر خرید کنید؛ سررزنش می کنید؟

    برای مالکان کسب و کار

     آنچه مطرح شد کاملا مربوط به مشتری است و انتقادی را متوجه مالکان کسب و کار نمی کند اما اگر به عنوان یک فروشنده موفق تمایل دارید تا تجارت تان پر رونق باشد باید راهبردهایی را مد نظر قرار دهید تا اثر روانی پرداخت را نزد مشتریان خود کاهش داده و مسیر خرید جدید را برایشان هموار کنید. بی شک تفکر برای یافتن  راهکارهایی در رابطه با آنچه که مطرح شد یکی از مهمترین اقدامات در زمینه تبدیل مشتریان معمولی و خشنود به مشتریان دائمی و وفادار است.

     

    نکته: مشتریان معمولی افرادی هستند که بدون هیچ انگیزه خاصی کسب و کار شما را برای خرید خود انتخاب کرده و هیچ تضمینی برای بازگشت و انتخاب دوباره آنها وجود ندارد. مشتریان خشنود نیز از خرید خود نزد کسب و کار شما رضایت دارند و حتی به دیگران نیز ممکن است توصیه خرید کنند اما همچنان تصمینی وجود ندارد که در خریدهای بعدی شما را انتخاب کنند و معمولا به سمت جایی می روند که شرایط بهتری را پیش روی آنها قرار دهند. 

    چه باید کرد

     اما چه روش هایی را می توان برای کاهش اثر روانی پرداخت توسط فروشنده در نظر گرفت:

    ابتکار عمل و خلاقیت فروشنده با توجه به منابع مالی و میزان سودی که در اختیار دارد، نقش تعیین کننده ای دارد؛ از این رو نمی توان چارجوب استانداردی برای این راهبرد تعریف کرد، اما:

    در ابتدا یادمان باشد این روزها فروش به پروسه ای بسیار دشوار مبدل شده است. مشتری راحت قانع نمی شود، همه تخفیف می خواهند و از خدمات پس از فروش سوال می کنند در مجموع بهتر است بگوئیم خریدارها نیز کاملا حرفه ای هستند. بنابراین برای یک فروشنده خوب بودن لازم است تا تغییرات مهمی در خود ایجاد کنیم.

    فروش و اثر روانی پرداخت

    پیشنهاد می کنیم ارتباط مان را با مشتریان حفظ کنیم که این مهم زمانی شکل واقعی و کاربردی به خود خواهد گرفت که کسب و کار شما برای مشتری سودمند باشد. برای مثال کاری که بسیاری از کمپانی های بزرگ می کنند: هر چند وقت یکبار می توانید طرح خرید کالایی که فروخته اید را برگزار کنید آنها را با قیمت مناسب به نسبت سلامت جنس از مشتریان قبلی خود خریداری و کالای جدید را با شرایط ویژه مانند پرداخت چند مرحله ای در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

    اینجا زیانی متوجه کسب و کار شما نخواهد شد. براحتی می توانید کالاهای خریداری شده را وارد چرخه تجارت در بازار دست دوم ها کرده و سود مناسبی هم ببرید.

     

    با این کار به مشتریان خود بهترین حس ممکن را هدیه داده اید: که فراموش نشده اند و هدفتان فقط پول درآوردن از فروش نبوده است! از آن سو سود مناسبی بدست خواهید آورد: فروش کالای نو+ سود فروش شرایطی+ سود بازار دست دوم ها

    فقط باید دقت داشت که در این پروسه شرایط را کاملا برای مشتریان قبلی خود تسهیل کنید مثلا میزان سود فروش شرایطی شما باید کمتر از استاندارد بازار باشد و ...

    مشتری می تواند چیزی شبیه به این شرایط را با مقداری تحقیق در سطح بازار برای خود فراهم کند اما باید ابتدا زمانی را به بررسی اختصاص دهد تا یک خریدار مناسب بیابد، بعد لازم است تا یک فروشنده که کالای مدنظر را با قیمتی رقابتی عرضه می کند و  البته شرایط پرداخت چند مرحله ای را هم داشته باشد را بیابد و ... حال ما به فاکتور فروش قبلی اعتبار می بخشیم و تمام این شرایط را یکجا برابر مشتری قرار می دهیم قطعا با این کار اثر روانی پرداخت قبلی را برای آنها تا حد امکان کم خواهیم کرد و همچنین جرات خرید دوباره را نیز برایشان ایجاد کرده ایم.

    یا شاید شما فروشنده ای هستید که خدمات ویژه پس از خرید را ارائه می کنید آنهم برای مشتریانی که کالایشان به دلایلی که خارج از تعهدات کمپانی است ، آسیب دیده و متحمل زیان شده اند. چیزی شبیه تعمیرات یا جایگزینی کالای جدید با شرایط ویژه.

    همانطور که عنوان شد همه چیز به خلاقیت فروشنده و میزان سخاوتمندی او بستگی دارد هرچند ممکن است سود فروش شما به میزان بسیار جزیی  کاهش یابد اما کسب و کار شما هیچگاه با چالش کمبود مشتری مواجه نشده و در عین حال آژانس های تبلیغاتی مردمی(اشاره به مشتریان وفادار) همواره برایتان رایگان فعالیت  و بازاریابی می کنند!

    «ابتکار با شماست تا تخصص خود را در خنثی سازی اثر روانی پرداخت به نمایش بگذارید»


    پیشنهاد نویسنده: حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!


     

  • با SEO از آغاز تا امروز (قسمت دوم)


    بیشتر بخوانید: با SEO از آغاز تا امروز (قسمت اول)


    2005: سال مهمی برای SEO

    یکی از مهم ترین سال ها در دنیای SEO سال 2005 است. گوگل با یاهو و MSN برای Nofollow Attribute متحد شد این نوع از لینک دهی با این هدف ایجاد شد تا حجم لینک های اسپم و نظرات را در وب سایت ها کاهش دهد. سپس گوگل جستجو را شخصی سازی نمود، که از تاریخچه جستجو و نرم افزار جستجوگر فرد استفاده می کرد تا نتایج را مرتبط تر کند.

    در نوامبر همان سال Google Analytics راه اندازی شد، که هنوز هم برای اندازه گیری ترافیک و ROI کمپین ها استفاده می شود.

    با SEO از آغاز تا امروز (قسمت دوم)

    2009: دگرگونی SEO

    در سال 2009، دنیای موتورهای جستجو شاهد اندکی دگرگونی بود. Bing در ژوئن همان سال معرفی شد در حالی که مایکروسافت به شدت این موتور جستجو را به عنوان موتور جستجویی که نتایجی بهتر از گوگل ارائه می کند بازاریابی نمود. اما همانطور که SEL پیش بینی کرد، این موتور جستجو نه توانست گوگل را از بین ببرد و نه توصیه بهینه سازی محتوای آن توانست با توصیه های گوگل مقابله کند. در حقیقت بر اساس ژورنال انجین سرچ، تنها تفاوت قابل توجه Bing ارائه اولویت هایی برای کلیدواژه ها در URL و نیز طرفداری کردن از واژگانی که با حروف بزرگ نوشته شده اند و صفحات وب سیات های بزرگ بود.

    در آگوست همان سال، گوگل تغییر در الگوریتم Caffeine را تهیه کرد، که نیازمند کمک مردم برای آزمون "نسل بعدی زیرساخت" بود که Moz می گوید طراحی شده بود تا جستجو را سرعت بخشد، ایندکس را بسط دهد، و شاخص گذاری و رتبه بندی را در زمان واقعی ادغام می کرد.

    Caffeine تا سال بعد کاملا معرفی نشد اما در دسامبر سال 2009 جستجوی زمان واقعی ملموس ارائه شد، به همراه نتایج جستجوی گوگل شامل چیزهایی همانند توئیت ها و خبرهای فوری. این حرکت تأیید نمود که سئو دیگر صرفا برای وب مسترها نیست و از همان زمان روزنامه نگارها، تبلیغ کنندگان در وب و حتی مدیران انجمن های اجتماعی محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه می کردند.

    2010 تا زمان حال

    هنگامی که در حال تایپ در قسمت جستجوی گوگل هستید مشاهده پیشنهادهای گوگل لذت بخش است. این امر به لطف فناوری Google Instant رخ می دهد. در ابتدا Moz گفته بود این کار سئو را نابود می کند، تا اینکه متوجه شدند بر روی نتایج رتبه بندی اثری ندارد. اما Google Instant در کنار تکامل سئو از سال 2010 تاکنون، صرفا مرحله ای دیگر از مأموریت موتورهای جستجو برای حل مشکلات کاربر بود.

    سال 2010 شاهد اهمیت فزاینده محتوای رسانه های اجتماعی در SEO بود. در دسامبر 2010، هم گوگل و هم بینگ "سیگنال های اجتماعی" را اضافه کردند که در ابتدا هر پست نوشته شده در فیس بوک را نمایش می داد. اما در ادامه به پروفایل های توئیتر نیز که با فراوانی نسبتا زیادی به PageRank پیوند خورده بودند نیز پرداختند. اهمیت توئیتر در سئو به همین جا ختم نشد.

    2011: سال پاندا

    روند مجازات سایت ها برای بازی غیرمنصفانه با الگوریتم گوگل ادامه یافت. برخی از این رویدادها از سایر موارد معروف تر هستند از جمله اتفافی که برای Overstock.com در سال 2011 رخ داد. در آن زمان دامنه هایی که به .edu ختم می شدند از دید گوگل اعتبار بالاتری داشتند. Overstock این امر استفاده کرد و از مؤسسات آموزشی درخواست کرد تا به سایت وی لینک بزنند و از کلیدواژه هایی همانند "جاروبرقی" و "تخت دونفره" استفاده کنند و در مقابل تخفیف هایی به دانش آموزان و دانشکده می داد. این لینک های ورودی رتبه بندی Overstock را برای جستجوی چنین کلیدواژه هایی بهبود می بخشید تا زمانی که Overstock این کار را در سال 2011 گوگل آن ها را مجازات کرد.

    با SEO از آغاز تا امروز (قسمت دوم)

    سال 2011 همچنین سال Panda بود که در فوریه ارائه شد: به روزرسانی الگوریتم که در مزارع محتوا انجام می شد. این سایت ها حجم زیادی از به روزرسانی های مکرر، محتوای با کیفیت کم داشتند که صرفا برای هدف تحریک نتایج موتورهای جستجو نوشته شده بودند. آن ها همچنین نرخ های بالایی از تبلیغ به محتوا ad-to-content داشتند که Panda آموزش دیده بود آن ها را شناسایی کند.


    بیشتر بخوانید: تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017


    2012: همراه با پنگوئن

    در آوریل سال 2012، گوگل گام دیگری به سوی پاداش به سایت های با کیفیت برداشت و اولین مورد از به روزرسانی های زیاد Penguin را انجام داد. پنگوئن سایت هایی را هدف قرار می داد که از فنون سئو کلاه سفید استفاده می کردند، به عنوان مثال، سایت هایی که محتوای آن ها تا حد زیادی آگاهی دهنده بودند اما از هایپرلینک هاییی پر شده بودند که هیچ ارتباطی با سرتیتر صفحه نداشتند.

    با SEO از آغاز تا امروز (قسمت دوم)

    قابل ذکر است در سال 2012 گوگل به روزرسانی Above The Fold را برای بازگشت به نظریه ضد تبلیغات سنگین ارائه کرد که سایت هایی را که حجم زیادی تبلیغات داشتند را رتبه پائین می داد.

    در نهایت گوگل به فراتر از هدف گذاری محتوای اسپم رفت. به روزرسانی الگوریتم Payday Loan ، که در ژوئن 2013 ارائه شد و رسما در می همان سال عرضه گردید، بیشتر بر جستجوهایی تمرکز داشت که به احتمال زیاد منجر به نتایج اسپم می شد. گوگل سیستم رتبه دهی خود را برای کمک به حذف اسپم ها از این نتایج استفاده کرد در حالی که ضرورتا بر تلاش های سئو سایت های قانونی اثری نداشت موجب می شد تا نتایج جستجو معتبر باقی بمانند.

    گوگل محلی می شود

    با حفظ سنت به روزرسانی های الگوریتم با نام حیوانات، گوگل کبوتر Pigeon را در سال 2014 معرفی کرد، که تا حد زیادی بر نتایج جستجوی محلی اثر گذاشت. در همان زمان به نظر می رسد طراحی شده بود تا جستجو برای Map ها را بهبود بخشد، که با فناوری های مشابهی آغاز شد که برای کارکردهای دیگر جستجو استفاده می شدند، همانند Knowledge Graph که غلط های املائی را تصحیح می کرد و مترادف ارائه می نمود.

    2015

    مهم ترین اتفاق پس از سال 2010 برای سئو به روزرسانی تلفن همراه گوگل در اوریل 2015 بود. هنگامی که وب سایت هایی که برای تلفن همراه مناسب نبودند رتبه بندی پائین تری دریافت می کردند. این امر بدان معنا بود که سئو دیگر درباره کلیدواژه و محتوا نبود؛ طراحی واکنشی نیز اهمیت داشت.

    شاید باورش سخت باشد اما به نظر می رسد تغییرات بیشتری در راه است:

    تلفن همراه و فراتر از آن

    از آنجایی که استفاده از تلفن همراه در حال افزایش است(51% رسانه های دیجیتال به این شکل استفاده می شوند در مقابل 42% استفاده از طریق دسکتاپ) منطقی است که SEO به حرکت در این جهت ادامه خواهد داد.

    این موضوع پیش از این توسط تجربه کاربر mobile-freindly گوگل آشکار شده است. پیش بینی می شود موج آینده سئو تا حد زیادی به جستجوی صوتی مربوط باشد. که تاریخ پیچیده خودش را دارد و در حال افزایش است (20% جستجوهای گوگل در حال حاصر از طریق صوت هستند و 25% در بینگ)

    محلی شدن

    اما مسئله محلی سازی در سئو مطرح می شود، و بهینه سازی نتایجی که به لحاظ منطقه ای مرتبط هستند. این امر به ویژه در دامنه جستجوی صوتی صحت دارد. این امر فرصت سئو برای کسب و کارهای محلی است تا اطمینان حاصل کنند فهرست هایشان جامع و فراگیر، صحیح و بهینه شده برای ارجاع داده شدن در سایت طرف سوم هستند.

    اجتماعی شدن

    رسانه های اجتماعی بخش اساسی تری از استراتژی سئو شده اند. به عنوان مثال هنگامی که در سال 2011 شاخص گذاری توئیت ها در موتورهای جستجو آغاز شد آینده ای را نشان داد که در آن کاربران اطلاعات را بر روی رسانه های اجتماعی به همان شیوه ای جستجو می کنند که در موتورهای جستجو انجام می دادند. در حقیقت این شاخص گذاری می تواند نسخه گوگل از اثبات آینده برای زمانی باشد که مردم دیگر از موتورهای جستجو به شیوه کنونی استفاده نمی کنند.

    واضح است که سئو به کاری تمام وقت تبدیل شده است. تاریخچه آن در حال تکامل یافتن است. اجرا آن نیازمند سطوح بالاتری از مهارت، اخلاقیات و همگامی با فناوری است.


    پیشنهاد نویسنده: چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم


     

  • ۵ کار مهم که باید در ۱۰ دقیقه ابتدایی هر فروش انجام دهید

     

    بهره وری در فروش

    اگر از چند قسمت اول یک سریال تویزیونی خوشتان نیاید ،آیا تا قسمت پایانی به تماشای آن ادامه می دهید؟

    احتمالا اینطور نیست. ممکن نیست که شما ناگهان آن را دوست داشته باشید، مخصوصا وقتی بسیاری گزینه های دیگر برای تماشا کردن داشته باشید.

    برخلاف برنامه های تلویزیونی، مشتری احتمالی وقتی شروع چشمگیری در نخستین ملاقات با شما نداشته باشد شما را در همان ابتدا رها می کند. ۱۰ دقیقه اول سرنوشت پیروزی و یا شکست این ملاقات را رقم میزند و این موضوع به این معناست که باید شروع بسیار خوبی داشته باشید.


    بیشتر بخوانید:چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟


    در ادامه کارهایی را که باید در ابتدای هر ارائه فروش انجام دهید بیان می کنیم.

    ۱) مخاطب خود را مشخص کنید.

    هنگامی که شما درحال ارائه یک سخنرانی حضوری برای فروش هستید، اینکه بگویید با چه کسانی صحبت می کنید مهم است زیرا آنها در مقابل شما نشسته اند. اما زمانی که شما با استفاده از تلفن و یا ارتباط ویدیویی با فروشنده احتمالی خود در تماس هستید، ممکن است فقط او پشت خط باشد.

    شناخت مخاطبتان از آنجا که به شما امکان اختصاص پیامتان به نیازها، اهداف و مشارکت خاص هر فرد در فرایند خرید را می دهد بسیار ضروری است.

    در ابتدای یک ارائه فروش، به سرعت اینکه با چه کسانی صحبت می کنید را با پرسیدن این سوال مشخص کنید:

    *آیا در این ملاقات فقط من و شما (مشتری احتمالی) هستیم و یا دیگران هم به ما ملحق می شوند؟*

    اگر افرادی بیشتر از چیزی که شما انتظار داشید پشت خط باشند، از همه بخواهید که خود را معرفی کنند و به مقام و جایگاه آنها برای فهمیدن نقشی که در معامله ایفا می کنند توجه ویژه ای داشته باشید.

    اگر نمی دانید چرا این افراد در مکالمه شرکت می کنند، بعد از اینکه خودشان را معرفی کردند بپرسید:

    *از آشنایی با شما خوشحالم (نام فرد)، بگذارید موضوع را برایتان بیان کنم، آیا چیز خاصی هست که می خواهید در این باره بدانید؟*

     

    ۲) رابطه ایجاد کنید.

    در قدم بعدی، پیش از آنکه به سراغ ارائه خود بروید، کمی با افراد ارتباط ایجاد کنید.

    اینکه از همان ابتدا لحنی دوستانه و طبیعی داشته باشید بسیار مهم است و خریدار را به شرکت در مکالمه مشتاق تر می کند.علاوه بر این ، اینکه آنها را به موقع به صحبت وا دارید موجب می شود در طول ارائه اصلی احتمال سوال پرسیدن آنها بیشتر باشد و این به شما شانسی می دهد تا اعتراض ها و نگرانی های مشتری احتمالی را پیش از آنکه معامله را برهم بزند مدیریت کنید.

    به جای اینکه از روزشان و یا وضع آب و هوا در شهرشان بپرسید، سعی کنید از چیزی درباره وبسایت و یا کسب و کارشان تعریف کنید.

    در ادامه میتوانید چند جمله پرکاربرد در این رابطه را بخوانید.:

    • شنیده ام محصول جدیدی تولید کرده اید، فوق العاده به نظر می رسد. چه چیزی الهام بخش شما بوده؟
    • خیلی خوب است که شما (خدمات x) را ارائه می دهید. به نظر میرسد اکثر شرکت ها در عرصه کاری شما این خدمات را ندارند.
    • (نظرات، تحقیقات موضوعی و توصیفات) شما را بررسی کردم. با (زمینه مشترک) کار خود را به اوج رسانده اید. آیا نکته خاصی برای همکاران من در (بخش مربوطه) دارید تا بتوانم به آنها منتقل کنم؟

    ۳) برنامه ای تنظیم کنید.

    5 اقدام لازم قبل از فروش

    ارائه ای بدون برنامه به جای روایتی کاملا به هم پیوسته مثل رشته ای از حقایق نامرتبط به نظر میرسد.

    ایجاد برنامه به خریدار نقشه ای مشخص از اینکه اکنون در کدام بخش از مکالمه قرار دارید ،قدم بعدی چیست و در انتهای ملاقات به کجا می خواهید برسید می دهد.این کار نه تنها سطح درک آنها را افزایش می دهد، بلکه دانستن برنامه به آنها حس کنترل بیشتری می دهد. مشتریان احتمالی تحت تاثیر این حس کنترل بیشتر صحبت می کنند ــ بنابراین شما دید واضح تری نسبت به تفکر آنها در طول ملاقات خواهید داشت.

    برنامه *هدف، منافع، بازرسی* را امتحان کنید

    • هدف ملاقات را مشخص کنید: نکات محوری که مورد بحث قرار می دهید کدامند؟
    • منافع را به مشتری احتمالی توضیح دهید: داشتن این اطلاعات چه کمکی به آنها می کند؟
    • بررسی کنید که آیا مشتری احتمالی در بحث با شما همراهی می کند یا نه: بپرسید * این موضوع چطور به نظرتان می رسد؟* و یا * آیا چیز دیگری هست که بخواهید بدانید؟*

    این راهبرد به شما کمک می کند که همه را در روند مکالمه همراه نگه دارید.


    بیشتر بخوانید:حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!


    4) بگویید که می توانند از شما سوال بپرسند.

    بهره وری در فروش

    نسخه نمایشی و یا ارائه شما باید تعاملی باشد. هیچ چیز سریع تر از اینکه حجم بی پایانی ازاطلاعات و ارقام را به مشتری احتمالی ارائه دهید آنها را از گوش دادن به شما باز نمی دارد.

    به جای اینکه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای مخاطبتان سخنرانی کنید، سعی کنید با آنها گفت و گو داشته باشید. از اینکه آنها می دانند می توانند از شما سوالاتی برای خوش آمد گویی بپرسند اطمینان حاصل کنید. این کار یک مزیت دیگر نیز دارد و آن این است که با تشویق مشتریان احتمالی به سوال پرسیدن شما می توانید اعتراضات آنان را وقتی که هنوز برای حل آنها زمان دارید پاسخ دهید.

    حال به چند مثال که لحن آنها از شوخی تا رسمی در فروش متغیر است توجه کنید:

    • هر سوالی که به ذهنتان می رسد بپرسید. باور کنید من هم به اندازه بقیه صدای خودم را دوست دارم ولی وقتی فقط من صحبت کنم حوصله تان سر می رود.
    • بیشتر ترجیه می دهم مباحثه کنم تا اینکه برای نیم ساعت سخنرانی کنم پس لطفا با هر سوال یا نظری که دارید در بحث شرکت کنید.
    • لطفا هر زمان که می خواهید صحبت من را با سوالات خود متوقف کنید. خوشحال می شوم تا اطلاعات بیشتری دراختیارتان بگذارم و یا اینکه اگر موضوعی واضح نیست به نوع دیگری آن را توضیح دهم.

    ۵) آنچه را می دانید خلاصه کنید.

    دنبال بهترین راه برای تغییر فضا به ارائه اصلی هستید؟ مشکل مشتری احتمالی خود و یا درک خود از موقعیت آنها را در دو یا سه جمله خلاصه کنید.

    خلاصه کردن بزرگترین چالش های آنها چندین مزیت  دارد. اول اینکه گفت و گو را متمرکز می کند. دوم، به شما اجازه می دهد ویژگی های محصول خود را دقیقا آنطور که به چالش های مشتری احتمالی شما مرتبط می شود مطرح کنید که باعث مشارکت بیشتر آنها در بحث می شود.

    به مثال زیر درباره فروش توجه کنید:

    • در طول گفتگوی قبلی، شما مقداری از نکاتی که از آن ناراضی بوده و یا به دنبال بهبود آنها بودید را مطرح کردیدــ مخصوصا x،y و z. آیا این مسئله درست است؟

    زمانی که خریدار نظر شما را تایید کرد، می توانید به آرامی به بحث اصلی با گفتن * عالیست، پس بیایید به اینکه محصول ما چطور به حل چالش های شما کمک می کند بپردازیم.*


    بیشتر بخوانید:راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند


    اختیاری: قراردادی پیش فرض تنظیم کنید.

    بسیاری از فروشندگان تا انتهای بحث برای مطرح کردن قدم های بعدی صبر می کنند. این روند منطقی به نظر می رسد: اگر درنظر بگیریم ملاقات با موفقیت پیش برود خریداران در انتهای بحث علاقه بیشتری به پیشبرد آن خواهند داشت.

    دیو متسون، مدیر عامل و رییس شرکت Sandler Training ایجاد قراردادی پیش فرض با ارائه نتایج مطلوب را از همان ابتدا پیشنهاد می کند.

    در اینجا نمونه ای کلامی از این موضوع داریم:

    اگر در انتهای این نسخه آزمایشی حس می کنید که این (محصول) می تواند به حل  (چالش کاری x یا  y ) کمک کند میتوانید با ( قدم بعدی) موافقت کنید.

    دو نتیجه احتمالی وجود دارد: خریدار با قدم بعدی پیشنهادی شما موافقت می کند و یا مخالف است. اگر اولین مورد باشد، کاملا با اتفاقی که در ادامه خواهد افتاد هماهنگ هستید. اگر اینطور نیست، شما این شانس را دارید که به جست و جو درباره ملاحظات و انتظارات آنها بپردازید و عاملی برای سازش پیدا کنید.

    با در نظر گرفتن این موارد در ابتدای ملاقات های فروش خود شروعی محکم داشته باشید. مشتری احتمالی شما از همان ابتدا به سمت شما می آید و احتمال اینکه تا انتها راه با این قرارداد همراه شود بیشتر است.

     

Go To
Page Size