10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی

چرا بازاریابی ایمیلی نسبت به بازاریابی سنتی دارای مزیت است؟ چرا بازده سرمایه و سنجه های درگیری مشتری بهتری نسبت به سایر فنون بازاریابی دارد؟ اصلا چرا باید زمان و منابع خود را صرف توسعه برنامه بازاریابی ایمیلی کنید؟

متن حاضر 10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کار شما نسبت به سایر اشکال بازاریابی بیان می کند.

بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟


1. کاهش زمان و انرژی

یک لحظه درباره میزان زمان و انرژی که صرف ساخت کمپین ارتباط مستقیم با مصرف کننده و B2B با استفاده از دو مورد از متداول ­ترین فنون ارتباطات بازاریابی مستقیم آفلاین می­کنید، بیاندیشید:

  • پست های چاپی: ابتدا باید به طراح زمانی را اختصاص دهید تا پست را طراحی و چندین بار بازنگری کند؛ سپس باید زمانی را صرف چاپ، برش این پست کنید. در نهایت باید منتظر بمانید تا مشتری صندوق پستی خود را باز کند.
  • کمپین های فروش تلفنی: علاوه بر نیاز به اسکریپت فروش تلفنی، باید صبر کنید تا کارکنان فروش طی چندین بار تلاش با تمامی مشتریان در فهرست هدفتان تماس برقرار کنند.

بازاریابی ایمیلی ارتباطات بازاریابی را به کمتر از دو ساعت تقلیل می دهد. با استفاده از قالب های ایمیل تکراری، همه کاری که باید بکنید آگهی برای ایمیل و هرگونه تغییر در گرافیک را تأیید کنید، از فهرست پایگاه داده برای یافتن مخاطبان هدف استفاده کنید، و فقط دکمه ارسال را فشار دهید. چندین هفته کار تنها در عرض چند ساعت و توسط فقط یک کارمند محقق می شود.


2. پیام های به موقع

چون بازاریابی ایمیلی را می توان در عرض چند ساعت انجام داد، می توانید پیام های روزانه برای کمک به کاهش موجودی انبار و افزایش زمان محدود ارسال کنید. حتی می­ توانید پیام های به موقع منحصربفرد برای مشتریانی ارسال کنید که تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجشان فرا رسیده است. با بازاریابی ایمیلی محدودیت زمانی دوست شما خواهد بود نه دشمن!


3. پیام های شخصی

کمپین های فروش تلفنی، پست چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی باید در قالب "یک سایز مناسب برای همه" انجام شوند و این کار گفتگوی مستقیم با مصرف کننده به شیوه ای شخصی شده را دشوار می کند. بازاریابی ایمیلی فرصت های پویای زیادی را در اختیار شما می گذارد. نه تنها می توانید پیام شخصی شده با نام کاربر خود ارسال کنید، بلکه بسیاری از راه حل های بازاریابی ایمیلی امکان استفاده از اطلاعات شخصی همانند تاریخ فروش یا خرید را نیز فراهم می سازند. بعلاوه، چون خلق ایمیل های مجزا از ساخت پست چاپی یا کمپین های تبلیغاتی مجزا چالش بسیار کمتری دارد، می توانید فهرست مشتریانتان را به فهرست کوچکتری تقسیم کنید و پیام های بسیار شخصی برایشان ارسال کنید. از طریق ارتباطات و بازاریابی ایمیلی، به راحتی می توانید با مصرف کنندگان به طریقی بسیار شخصی و صمیمی صحبت کنید که با هیچ کانال بازاریابی دیگری امکان پذیر نیست.


4. بخش بندی پایگاه داده اطلاعات مشتری و کاربر   

چون می توانید پایگاه داده مشتریان و کاربران را با ایمیل بخش بندی کنید، می توانید کمپین های بازاریابی به شدت هدفمندی ارسال کنید که منجر به افزایش تبدیل های فروش شود صرفا به این دلیل که آن ها بسیار خاص هستند. مثلا اگر گل فروشی دارید می توانید هرکسی که گل نرگس از شما خریداری کرده است را در پایگاه داده تان بیابید و در ابتدای نیمه دوم سال که اولین گل های نرگس وارد بازار می شوند به آن ها ایمیل ارسال کنید. با استفاده از پایگاه داده مشتریان پیام های مرتبط تری را برای مشتریانی ارسال خواهید کرد که به احتمال زیاد به آن پاسخ خواهند داد و این همان بازاریابی خوب است.

بیشتر بخوانید: 21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...


5. متداول تر

چون ایمیل زمان کمتری برای خلق و ارسال نسبت به سایر ابزار و کانال های بازاریابی نیاز دارد، می توانید با مشتریانتان به دفعات بیشتر ارتباط برقرار کنید. به جای آنکه فقط برای آن ها کاتالوگ هر ماه یا هر فصل ارسال کنید، می توانید هر هفته پیشنهادات خود را برای آن ها بفرستید. البته به خاطر داشته باشید یکی از بهترین اقدامات در بازاریابی ایمیلی عدم ارسال ایمیل به مشتری بیش از یکبار در هفته است.


6. آزمون پیام های بازاریابی

بازاریابی خوب همیشه قادر به آزمودن چیزها است. بازاریابی ایمیلی بررسی اینکه مشتریان و کاربران شما به چه گرافیک، تیتر، پیشنهاد و حتی رنگی واکنش نشان می دهند را ساده تر می سازد. می توانید یک نسخه از ایمیلتان را به بخشی از فهرست خود ارسال کنید و نسخه دوم ایمیل را به بخش دیگر فهرست ایمیل. سپس با استفاده از ابزارهای پیگیری بسیار دقیق در بازاریابی ایمیلی می توانید متوجه شوید کدام پیام بازاریابی بهتر در جلب توجه مشتری و افزایش فروش عمل کرده است.


7. پخش اطلاعات

ارسال مجدد ایمیلی با پیشنهادی ترغیب کننده یا اطلاعاتی مفید تنها چند ثانیه وقت می گیرد و بسیاری از کاربران اینکار را خواهند کرد. یعنی تلاش بازاریابی شما نه تنها به سطح وسیع تری دست یافته بلکه به شبکه افراد دسترسی پیدا کرده است که اکنون طرفدار برند شما شده اند.


8. کاهش هزینه سربار

بازاریابی ایمیلی را می توان با هزینه سربار بسیار اندکی انجام داد. نیازی به ده ها کارمند، طراح یا تحلیلگر بازاریابی ندارید. نیازی نیست برای چاپ، پست چاپی، خطوط تلفن، یا نرخ های تبلیغات هزینه کنید. در بازاریابی ایمیلی خدماتی همچون Comm100 وجود دارد که امکان هاست ایمیل بازاریابی تان را با استفاده از تمپلت های حرفه ای طراحی شده می دهد که می توانی به میل خود تغییرشان دهید. برنامه بازاریابی ایمیلی اثربخش فقط به یک پلتفورم بازاریابی ایمیلی عالی و فرد بازاریابی نیاز دارد که بداند چگونه پیشنهاد مناسب و آگهی و گرافیک های مناسب را در مقابل دید سهم مناسبی از کاربران و مشتریان قرار دهد.


9. توانایی چشمگیر بهتر برای پیگیری فروش و مشارکت کاربر

یک پلتفورم خوب بازاریابی ایمیلی می تواند اطلاعات پیگیری از این قبیل برایتان فراهم کند: چند نفر ایمیل را باز کرده اند، چند نفر بر روی لینک درون ایمیل کلیک کرده اند، بر روی کدام لینک خاص درون ایمیل کلیک شده است، چند نفر شکایت کرده اند که ایمیل spam بوده یا برایش ثبت نام نکرده اند، و البته، اینکه ایمیل شما اصلا وارد صندوق ورودی کاربرتان شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: شش نکته اساسی که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید در نظر گرفت.


10. سیاره را با بازاریابی ایمیلی نجات دهید!

همه ما این روزها تلاش می کنیم تا با محیط زیست رفتاری دوستانه تر داشته باشیم. زمانی که بازاریابی ایمیلی را به عنوان روش ارتباطات اصلی خود با مشتری بهینه می کنید، کمک می کنید تا تعداد درخت های کمتری برای بازاریابی چاپی بریده شوند. همه ما میخواهیم تصمیمات مسئولانه تری در قبال ابزارهای بازاریابی بگیریم که کمک می کنند تا علاوه بر بهبود کسب و کار به سیاره نیز کمک کنید.

پیشنهاد می کنیم که بازاریابی ایمیلی جزئی از آمیخته بازاریابی تان شود- نه تنها یکی از مواد آن. اگر ایمیل را در برنامه بازاریابی خود نگنجانید مزایای زیادی را از دست خواهید داد که می توانند فروش کل و مشارکت کاربر را با هزینه سربار و نیز زمان و انرژی بسیار اندک بهبود بخشند.