چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

بارها و بارها از شما خواسته ‌شده تا اثربخشی و ROI تلاش ­های بازاریابی سازمان تان را اثبات کنید- به‌ویژه هنگامی‌که در رابطه با بازاریابی ایمیلی باشد.  بازاریابی ایمیلی پادشاه قلمرو بازاریابی با 4400% ROI و 44 ریال به ازای هر یک ریالی است که هزینه شده است.

اما دسترسی بازاریابی ایمیلی به ‌مراتب فراتر از ROI است، به همین دلیل ما فهرست گسترده ­ای از آمار بازاریابی ایمیلی جمع­ آوری نموده­ ایم که هر بازاریابی باید بداند.

 در اینجا، شما آمارهای بازاریابی ایمیلی درباره همه‌ چیز از اتوماسیون ایمیل، ایمیل ­های تلفن همراه، تا شخصی ­سازی و موارد دیگر را خواهید یافت.


اتوماسیون ایمیل

1.ایمیل ­های انتقالی 8 برابر بیشتر نسبت به سایر انواع ایمیل بازشده و کلیک می­ شوند و می­ توانند 6 برابر بیشتر درآمد ایجاد کنند.
2.درآمد برای سیستم­ های اتوماسیون بازاریابی B2B شصت درصد افزایش به مبلغ 4200 میلیون ریال در سال 2014 در مقایسه با افزایش 50 درصدی در سال 2013 داشته است.
3.فناوری بازاریابی ایمیلی توسط 82% شرکت­ های B2B و B2C استفاده‌ شده است.
4.نود و پنج درصد شرکت های در حال استفاده از اتوماسیون بازاریابی از بازاریابی ایمیلی بهره می­ برند.
    5.در سال 2014 نسبت به سال 2011 تقریباً 11 برابر بیشتر، شرکت­ ها در حال استفاده از اتوماسیون بازاریابی بودند.
    6.بازاریابان B2C که از اتوماسیون به ‌عنوان اهرم استفاده می ­کنند نرخ بازده 50% را مشاهده کرده­ اند.
    7.پیام ­های ایمیل اتوماتیک به ‌طور متوسط 5/70% نرخ باز شدن بالاتر و 152% نرخ کلیک بالاتری نسبت به پیام­ های بازاریابی کسب ‌و کار به طور معمول دارند.
    8.در سال 2014، 70% کسب ‌و کارها در حال استفاده از پلتفورم اتوماسیون بازاریابی یا در حال اجرای آن بودند.
    9.بیش از 75% درآمد ایمیلی توسط کمپین­ ها ایجاد شده ‌اند. کمپین­ های ایمیل خودکار 21% درآمد بازاریابی ایمیلی را تشکیل می­ دهند.
    10.تا سال 2013، 25% شرکت ­های B2B در مجله 500 فورچون اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را  اتخاذ نمودند.
    11.شرکت ­هایی که ایمیل­ های خودکار ارسال می­ کنند 133% بیشتر احتمال دارد پیام­ های مرتبطی ارسال نمایند که با چرخه خرید مشتری ارتباط دارند.
     

    ایمیل­ های تلفن همراه 

    1.حدود 35% ایمیل ­ها در دستگاه­ های تلفن­ همراه باز می­ شوند.
    2. بیست و سه درصد خوانندگانی که ایمیلی را بر روی دستگاه تلفن همراه باز می­ کنند در آینده مجدداً آن را باز خواهند کرد.
    3.هفتاد و پنج درصد از 900 میلیون کاربر Gmail به حساب­ هایشان از طریق تلفن همراه دسترسی دارند.
    4.داده ­ها برای بیش از 8/1 میلیارد بار باز نمودن کمپین­ های ارسال‌شده در سال 2013 نشان می­ دهد و تلفن همراه محبوب ­ترین محیط برای اولین تعامل مشترکین با ایمیل است.
    5.از سال 2011 تا 2013، دفعات باز شدن ایمیل بر روی دستگاه­ های تلفن همراه تا 30% افزایش یافت.
     6.iPhone متداول­ترین تلفن همراهی است که مشترکین برای بازنمودن ایمیل خود استفاده می­ کنند.
     7.اگرچه تعداد کاربران اینترنتی جدید کمتر از 10% در سال رشد دارد، اما تعداد مشترکین تلفن ­های هوشمند جدید نرخ رشد بیش از 20% دارد.
    8.بین iPad، iPhone و iPod لمسی، نزدیک به 90% تمامی باز شدن تلفن­ های همراه بر روی یک دستگاه اپل رخ ‌داده است.
    9.از هر سه کلیک درون ایمیل یک مورد بر روی دستگاه تلفن همراه رخ می­ دهد.
    10.برای باز شدن دفعه دوم ایمیل 70% از افراد از تلفن­ های همراهشان استفاده می کنند و 30% از سایر وسایل.
     

     

    شخصی­ سازی ایمیل

    1.پیام­ های ایمیل شخصی شده نرخ کلیک را تا میانگین 14% و نرخ بازده را تا 10% بهبود می­ بخشند.
    2.هفتاد و چهار درصد بازاریابان می­ گویند شخصی­ سازی هدفمند مشارکت مشتری را افزایش می­ دهد.
    3.تنها 39% خرده­ فروشان آنلاین توصیه­ های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل ارسال می­ کنند.
    4.ایمیل ­ها با موضوع شخصی شده 26% احتمال بیشتری دارد باز شوند.
    5.ایمیل­ های شخصی شده 6 برابر نرخ تراکنش بالاتری دارند.
    6. پنجاه و سه درصد بازاریابان می­ گویند ارتباطات شخصی شده مستمر با مشتریان موجود منجر به اثر درآمدی متوسط تا زیاد می­ شود.
    7.ایمیل ­های بخش ­بندی و هدف ‌گذاری شده 58% کل درآمد را ایجاد می ­کنند.
    8.هفتاد و پنج درصد شرکت ­ها در پیام­ های شخصی شده در سال 2015 سرمایه­ گذاری خواهند نمود.
     9.بازاریابان متوجه 760% افزایش در درآمد ناشی از کمپین­ های بخش­ بندی شده شدند.
    10.بازاریابان هنگامی‌که از وب شخصی شده استفاده می ­کردند، افزایش متوسط 20% را در فروش مشاهده نمودند.
    11.پنجاه درصد شرکت ­ها احساس می­ کنند می­توانند تعامل با ایمیل را از طریق افزایش شخصی ­سازی ارتقاء دهند.
    12.ایمیل ­های ترفیعی شخصی ‌سازی ‌شده 29% نرخ باز شدن منحصر به ‌فرد بالاتر و 41% نرخ کلیک منحصر به‌ فرد بیشتری در سال 2013 داشته ­اند.
     
     

    مشارکت ایمیلی 

     1.شما 6 برابر بیشتر احتمال دارد کلیک را از کمپین ایمیل دریافت کنید تا از توئیت.
    2.ایمیل در کسب مشتریان جدید 40 برابر نسبت به فیس­بوک یا توئیتر اثربخش­ تر است.
    3.هشتاد و یک درصد خریداران آنلاین که ایمیل­ هایی مبتنی بر عادت ­های پیشین خرید دریافت می­ کنند حداقل یک خرید را در نتیجه ایمیل هدف‌گذاری شده انجام می دهند.
    4.هنگامی‌ که موضوع خرید های انجام ‌شده درنتیجه ی دریافت پیام ­های بازاریابی باشد، ایمیل بالاترین نرخ بازده (66%) را در مقایسه با سایر راه ها دارد.
    5.مشترکین ایمیل 3 برابر بیشتر احتمال دارد محتوای شما را از طریق رسانه ­های اجتماعی نسبت به بازدیدکنندگان از سایر منابع به اشتراک‌گذارند.
    6.هفتاد و دو درصد افراد ترجیح می­ دهند محتوای ترفیعی را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها  17 درصد تمایل دارند آنها را از رسانه های اجتماعی دریافت نمایند.
    7.گنجاندن دکمه فراخوان به‌ جای لینک متنی می­تواند نرخ بازده را تا 28% افزایش دهد.
    8.بازاریابی ایمیلی مکالمات بیشتری را نسبت به سایر کانال­ های بازاریابی ایجاد می­ کند.
    9.یک پیام 5 بار بیشتر احتمال دارد در ایمیل دیده شود تا در فیسبوک.
       

      ROI ایمیل

      1.بازاریابی ایمیلی ROI 3800% دارد.
      2.متوسط میزان سفارش از طریق ایمیل حداقل 3 بار بیشتر از رسانه اجتماعی است.
      3.شصت درصد بازاریابان از نرخ ­های بازده استفاده می­ کنند تا اثر بخشی ایمیل را ارزیابی نمایند.
      4.حدود یک مورد از هر 5 شرکت (18%) ROI بیش از 26600 ریال در سال 2014 را گزارش نموده ­اند، که 3 برابر بیشتر از آمار سال 2013 (5%) است.
      5.درآمد به ازای هر ایمیل 11/0 ریال در یک‌ چهارم اول سال 2014 در مقایسه با 10/ ریال در یک ‌چهارم آخر سال 2013 بود.
      ROI.6 ایمیل در مقایسه با ایمیل مستقیم 5/28% بود.
          7.پنجاه درصد بازاریابان پیش ­بینی می­ کنند هزینه ­ای که شرکت شان صرف ایمیل می­ کند در سال 2015 افزایش یابد.
           
           

          آمار های کلی ایمیل  

          1.انتظار می رود تعداد کل حساب ­های ایمیل در سراسر جهان  تا بیش از 3/4 میلیارد حساب تا پایان سال 2016 افزایش یابد.
          2.کارکنان 13 ساعت از ساعت­ های کاری خود را در هر هفته صرف صندوق ورودی ایمیل خود می­ کنند (به‌طور متوسط).
          3.نود و دو درصد بزرگسالان، آنلاین از ایمیل استفاده می­ کنند.
          4.پنجاه و هفت درصد مشترکین ایمیل 10 تا 60 دقیقه صرف مرور ایمیل­ های بازاریابی در طی هفته می­ کنند.
          5.نود درصد ایمیل به صندوق ورودی دریافت ­کننده موردنظر ارسال می­ شود، درحالی‌ که 2% طرفداران فیس­بوک پست ­های شما را در بخش اخبار می­ بینند.
          6.شصت و هشت درصد آمریکایی­ ها می­ گویند تصمیم شان برای بازنمودن ایمیل بر اساس نام "از جانب ..." است.
          7.در میان تمامی ویرایش ­ها، حساب ­های Outlook برای 56% تمامی ایمیل­ های دسکتاپ باز می­ شود و تقریباً 16% کل در هر محیطی باز می­ شود.
          6.8 نفر از هر 10 کارگر آمریکایی (61%) که از اینترنت استفاده می­ کنند می­گویند ایمیل برای انجام شغلشان "بسیار اهمیت" دارد.
          9.کارگران غیر اداری می­ گویند اینترنت، ایمیل و تلفن ­های همراه به آن ­ها انعطاف­ پذیری بیشتری در ساعات کاری ­شان داده ­اند (51% در برابر 19%) همچنین این ابزارها میزان زمان کاری صرف شده را نیز افزایش داده­ اند (47% در برابر 18%).
          10.هشتاد و سه درصد بازاریابان B2B از خبرنامه ­های ایمیلی برای بازاریابی محتوا استفاده می­ کنند.
          11.هفتاد و شش درصد بازاریابان رشد فعال در تعداد مشترکین ایمیل خود مشاهده نموده ­اند.
           12.نرخ باز شدن ایمیل هنگامی‌ که شرکت ­ها دو ایمیل در ماه ارسال می­ کنند بالاترین میزان است.
          13.از میان 47/1 میلیون ایمیل ارسال‌ شده در هر ماه، شرکت ­های آمریکایی ایمیل های بیشتری نسبت به میانگین جهانی 38/1 ارسال نموده ­اند.

          جمع­ بندی

          با دانستن آمارهای بازاریابی ایمیلی، شما می­ دانید که استفاده از بازاریابی ایمیلی بیش از هرزمان دیگری می باشد. اکنون به بیرون بروید و جهان بازاریابی را به مکانی بهتر با استفاده از قدرت بازاریابی ایمیلی تبدیل کنید.