هوشمندانه سرنخ های خود را تبدیل به مشتری کنید

قبلا در مورد Autoresponder مقاله ای در کارزار توسط خانم عباسچیان منتشر شده که به تعریف و مزایای این ابزار هیجان انگیز پرداخته است، در این مقاله من تجربه استفاده از این ویژگی را در کارزار به شما توضیح خواهم داد.
 
 
قبل از شروع مثالی می زنم فرض کنید در روز 100 نفر عضو خبرنامه شما می شوند، این افراد احتمالا خیلی با کسب و کار و خدماتی که شما می دهید آشنا نیستن، شما تصمیم می گیرید برای آشنا کردن این افراد 5 نفر را استخدام کنید که طبق یک سناریوی مشخص طی تماس هایی با این افراد خدمات و محصولات شما را به آنها توضیح دهند،
هر شخص توان تماس روزانه با 20 تا 30 نفر را دارد، مثلا
روز بعد از ثبت نام با آنها تماس گرفته و پیوستن شون به خبرنامه شما رو تبریک بگن
یک هفته بعد از ثبت نام باهشون تماس گرفته و آموزش های در مورد خدمات شما بدن
دو هفته بعد و ....
این سناریو می تونه سه ماهه، شش ماهه و حتی یک ساله باشه، به این ترتیب شما ارتباط بسیار موثری رو می تونید با افرادی که با شما تماس اولیه ای داشتن ایجاد کنید

چه حسی این افراد در مورد شما خواهند داشت؟ قطعا حس شون بی نظیر خواهد بود، در هر کدام از پیگیری ها بخشی از این افراد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد، مثل استخری که شما ماهی ها ریز رو داخل اون می ریزید و کم کم آنها رو پرورش می دید و هر روز چند ماهی را صید می کنید!

خوب پیاده کردن این سناریو به شکلی که کامل اجرا بشه برای کسب و کاری که فقط 100 ورودی در روز داره نیازمند لوازم و امکانات زیر است:
  • استخدام 5 نفر نیروی کار فول تایم با روابط عمومی بالا
  • یک نرم افزار مناسب برای ثبت و پیگیری تماس ها
  • یه مدیر برای کنترل فرایندها و ....
  • با وجود همه این هزینه ها باز هم به صرفه به نظر می رسه!

اما نکته هیجان انگیز این است که همه این کارها رو یک سیستم Autoresponder به خوبی، با کیفیت بالا و دقت بی نظیره با یه نرم افزار ایمیل مارکتینگ ساده انجام می ده و نتایج هیجان انگیز است
 

برای درک کامل من یک نمونه اجرا شده را برای شما شرح می دهم که توسط تیم تولید محتوای کارزار برای مجموعه سایت های کارزار انجام شد:

صورت مساله: روزانه چند ده نفر در خبرنامه کارزار عضو می شوند و فقط هفتگی یه خبرنامه آموزشی برای اونها ارسال می شود، خیلی از این افراد آگاهی کاملی از خدمات کارزار ندارند و ما می خواهیم به شیوه مشخص طی سناریو ای با خدمات و محصولات کارزار بعد از عضویت در خبرنامه آشنا شوند.


گام اول: مشخص کردن محتواها
خوب در اولین گام مشخص شد کارزار چه خدماتی ارائه می دهد، این خدمات به شرح ذیل بود:
  • مشاوره در مورد تبلیغات اینترنتی
  • نرم افزار ایمیل مارکتینگ
  • نرم افزار CRM

ما متوجه شدیم برخی از محصولات یا خدمات کارزار به واسطه تخصصی بودن نیازمند آموزش هستند، یعنی ارائه نرم افزار ایمیل مارکتینگ به شخصی که مفهوم ایمیل مارکتینگ را نمی داند خیلی کار مفیدی نخواهد بود پس باید یک سری آموزش هم  به این مخاطبان داده شود:
  • ایمیل مارکتینگ
  • نکاتی در مورد وب سایت
  • نکاتی در مورد ارتباط با مشتریان
  • نکاتی در مورد تبلیغات اینترنتی

گام دوم: زمانبدی ارسال ها
به این ترتیب تا حدودی ساختار محتوایی که قرار بود به اعضای جدید خبرنامه کارزار داده شود مشخص گردید و سپس تصمیم گرفته شد این محتواها به ترتیب زمانی زیر به کاربری که عضو خبرنامه کارزار می شود، ارسال شود:
  • بعد از ثبت نام: خوش آمد گویی
  • یک هفته بعد از ثبت نام: معرفی کتاب های(رایگان) تالیف شده توسط کارزار
  • دو هفته بعد از ثبت نام: دعوت به استفاده از نسخه رایگان نرم افزار ایمیل مارکتینگ
  • یک ماه بعد: چند نکته مهم درباره وب سایت
  • دو ماه بعد: دعوت به استفاده از نسخه رایگان نرم افزار دیدار
  • سه ماه بعد: آشنا کردن مخاطب با تبلیغات اینترنتی
  • شش ماه بعد: درخواست به ارزیابی مخاطب در مورد خدمات کارزار
  • نه ماه بعد: چند مقاله گلچین شده در حوزه های مختلف
  • یک سال بعد: تبریک سالگرد آشنایی

بعد از مشخص شدن عناوین محتواها، تیم محتوای کارزار متن ایمیل ها را طراحی کردند، متن ها به گونه ای نوشته شد که گیرنده احساس کند این متن توسط یک شخص به صورت ویژه برای ایشان نوشته شده است مثلا اولین ایمیل با متن زیر آغاز می شود:
سلام،
امیدوارم حالتون خوب باشه و کسب وکارتان پر رونق
من حمید محمودزاده هستم، مدیر مجموعه کارزار، کارزار در تلاشه که آموزش ها و ابزارهای مناسبی را به شما برای بهینه ترین شیوه استفاده از بازاریابی آنلاین و ارتباط با مشتریان ارائه کنه...

گام آخر: فعال سازی  AutoResponder در میلرلایت
بعد از آماده سازی شدن محتواها و مشخص شدن زمان های ارسال نوبت به نهایی کردن کار رسید، یعنی فعال سازی این پاسخ های خودکار در نرم افزار میلرلایت.
برای اینکار وارد اکانت میلرلایت خودتان شوید و روی AutoResponder کلیک کنید، Create New Autoresponder  را زده و  گزینه اول (When a new subscriber joins this list) را انتخاب کرده و دکمه next را فشار دهید، در این مرحه شما می توانید زمانی که می خواهید ایمیل پاسخ خوکار برای مخاطب عضو شود را مشخص کنید همزمان با عضویت، یک روز بعد و یک هفته بعد و .... یک عنوان برای پاسخ اتوماتیک خود انتخاب کرده و نام و ایمیل ارسال کننده را مشخص کنید، سپس دکمه next را بزنید، در مرحله بعد محتوای ایمیل را وارد کرده و در مرحله آخر مشخص کنید که این AutoRespondert روی کدام گروه شما کار کند! به همین سادگی
به این شکل اولین Autoresponder شما ساخته می شود.

لیست Autoresponder های که ما در کارزار ایجاد کردیم در شکل زیر مشخص است:

 
آیا شما از امکان Autoresponder میلرلایت استفاده می کنید؟


تعداد مشارکت کنندگان در بحث 8 دوست

لیست نظرات

  • [93.8.15 ] amshidj : متشکرم از نوشته هاتون
  • [93.8.6 ] اهورا : مرسسسسسسسسسسسی
  • [93.8.5 ] محسن نوروزی : سلام این گونه ارسال فقط یرای اعضایی است که خودشان ثبت نام کرده اند یا برای دیگر اعضا هم قابل تنظیم است
    سلام برای اعضایی که خودشون ثبت نام کرده اند
  • [93.8.5 ] دانیال براری : درک ما اگر از مدیریت ارتباط با مشتری بالا بره حتما نکات ارزشمند شما رو اجرایی می کنیم. در غیر اینصورت این مطلب گهربار به راحتی فراموش میشه. ممنون از اینکه خودتون به همین نکاتی که میگین عمل می کنین.
  • [93.8.1 ] علی : سلام امکان داره راهنمایی بفرمایید که به چه شکل میتونیم بازدید کنندگان از سایت که تمایل دارن در خبرنامه ما عضو بشن و ، اتوماتیک در لیست Subscriber ذخیره کنیم . ؟ ممنون میشم
  • [93.7.30 ] شاهین شاکری : ممنون از توضیحات خوب و کاملتون . عالیه
  • [93.7.30 ] محسن برجی : راه‌حل کارا و هوشمندانه‌ای است. ممنون از به اشتراک‌گذاری تجربه‌های خوبتان.
  • [93.7.29 ] مریم نیساری : در حال حاضر استفاده میکنم وراضی هستم ممنون از توضیحات کاملتون.

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر