یک گام، فاصله شما تا مشتریان راضی

گاهی اوقات ما اهداف مان را آن آنقدر پیچیده می کنیم که روز به روز فاصله ما به آنها دورتر می شود

کافی ست نگرش خود را تغییر دهیم، خیلی از کارها ساده تر از آن چیزی ست که ما به آنها فکر می کنیم.

من اعتقاد دارم که کسب و کاری که مشتری های آن راضی نباشند محکوم به شکست است، درصد بزرگی از مشتریان کسب و کارهای موفق مشتریان ارجاعی از مشتریان راضی قبلی هستند، فرصتی که اغلب در کسب و کارهای ایرانی دیده نشده و اصلا به آن پرداخت نمی شود.

اصولا خیلی از کسب و کارها در ایران فروش را پایان راه می دانند در حالی که در دنیای امروز فروش ابتدای کار بازاریابی ست

 

یک راه ساده برای راضی نگهداشتن و احترام قلبی به مشتریان (که لطف خدا برای کسب و کارها می باشند) راه اندازی یک کلوب مشتریان ساده و ارائه خدمات به این مشتریان می باشد.

شما با این کار چند هدف مهم را نشانه گذاری می کنید:

مشتریان شما، دیگر شما را فراموش نمی کنند

بابت حس خوبی که به آنها انتقال می دهید آنها دوباره از شما خرید می کنند

و مهم تر از همه شما را به دیگران توصیه می کنند

حوب کلوب مشتریان را هدف پیچیده ای نکنید، با چند گام ساده شما صاحب یک کلوب مشتریان بی نظیر خواهید بود:

گام اول: جمع آوری اطلاعات مشتریان

لیست مشتریانی که از شما خرید کرده اند را جمع آوری کنید، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و آخرین چیزی که از شما خرید کرده اند کافی ست، فرایندی برای مشتریان جدید نیز طراحی کنید که این اطلاعات بعد از خرید از مشتری گرفته شود و به این لیست افزوده گردد

گام دوم: چه خدماتی به مشتریان خود می توانید بدهید؟

خدماتی که به مشتریان خود می توانید بدهید را مشخص کنید مثلا:

تخفیف های ویژه(تخفیف های واقعی که به سایرین نمی دهید) به مشتریان

تبریک اعیاد و مراسم

آموزش و مطالب مفید در حوزه کسب و کار خودتان که به درد مشتری بخورد

و ....

گام سوم: خبرنامه خود را ایجاد کنید

توسط یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خبرنامه ای ایجاد کرده و داده مشتریان خود را در آن وارد کنید، تا بتوانید با این ابزار خدمات که قرار است به آنها بدهید را ارسال کنید.

 

با همین چند کار ساده شما صاحب یک باشگاه مشتریان کار شدید، چرا از امروز شروع نمی کنید؟ مشتریان راضی بزرگترین سرمایه کسب و کارها می باشد

 

نظر شما چیست؟ آیا به رضایت مشتریان خود فکر می کنید؟

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 13 دوست

لیست نظرات

  • [93.4.25 ] سالمه رضایی : مطالب بسیار مفید بود .اگر برای گسترش کسب وکار اینترنتی راه وروش های دیگه ای هم هست بفرمایید خیلی عالی میشه .موفق باشید
  • [93.3.31 ] علی بی غم : قطعاً رضایت مشتری در درجه اول قراردارد .امروزه رمز موفقیت یک سازمان بسته به کیفیت کار ورضایت مشتری است .این رضایت میتواند در ارائه خدمات وهم درکسب وکار باشد .
  • [93.3.28 ] فریبرزبزرگی : مقالتون خیلی به موقع بود،کسب وکارجدیدی شروع کردم ازمطالبتون خیلی ایده گرفتم رعایت یک نکته همیشه موفقم کرده ، هرجوری دوست دارم بامن رفتاربشه بامشتریام همون رفتاررو انجام میدم هرچه رابرای خود روا دانستی برای دیگران نیزبدان وهرچه رابرای خودناپسندبرای دیگران روا مدار
  • [93.3.17 ] فرزانه قربانی : It is perfect
  • [93.3.11 ] نصرت الله آقاجانی : با سلام پیشنهاد خوبی است. به نظر میرسد برای پیشبرد کسب وکار مناسب باشد.متشکرم
  • [93.3.10 ] z.v : خیلی عالیه. این طوری هم جلب اعتماد می شه هم می شه نظر مشتریانی رو که متوسط بوده رو جلب کرد...
  • [93.3.8 ] Sara Sadr : سایت خود شما هم از طریق پدرم ک راضی بودن از کارتون.. به من معرفی شد...پ
  • [93.3.8 ] vahid vaziri : نکات جالب و خوبی مطرح شده است اما متاسفانه در کشور ما بعضی از آنها کاربرد ندارد ولی اگر این مسئله کسترش پیدا کند و واقعاٌ با دید مثبت تمامی افراد به مارکتینگ نگاه کنند هر دو سمت هم فروشنده و هم خریدار سود می کنند .
  • [93.3.8 ] شهرام جلالی : بسیار جالب بود.اززحمات دست اندرکاران محترم سایت سپاسگذارم.
  • [93.3.7 ] نرگس همدانیان : با سلام. مطلب مفیدی بود . موفق باشید .متشکر
Go To
Page Size

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر