پانزده نکته در مورد ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک از دیدگاه مجله فوربس

ایمیل مارکتینگ بهترین روشی است که شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، با تمام مشتری‌های خود در ارتباط باشید.با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ شما توانایی ایجاد خبرنامه برای محصولات و خدمات  کسب و کار خود را دارید و به راحتی می‌توانید آنها را برای مشترکین خود ارسال کنید.
-    اشتراک گذاری بسیارآسان: شما به راحتی می‌توانید یک فرم ثبت نام برای خبرنامه خود ایجاد کرده، و آن را در صفحه اصلی وب‌سایت ،بلاگ ، فیس‌بوک و هر جایی که طرفداران شما حضور دارند و فعال هستنند قرار داده و به اشتراک بگذارید تا بتوانید از طریق ثبت نام آنها، اطلاعاتی چون نام، تاریخ تولد برای ارسال هدایا و غیره را بدست آورید.

-    به راحتی می‌توانید مشترکان خود را مطلع کنید: شما می‌توانید برنامه‌های جدید و بروزرسانی های شرکت خود ،اطلاعیه‌های رئیس شرکت، فروش‌های ویژه تجارت الکترونیک و تخفیف‌های روزانه شرکت خود را از طریق نرم‌افزار‌های ایمیل مارکتینگ ارسال کرده و همچنین می‌توانید در فرم ثیت نامی خود گزینه‌هایی قرار دهید تا مشترکین شما بتوانند حق انتخاب در دریافت انواع اعلامیه داشته‌باشند.

-    یک ایمیل خوش‌آمد گویی ارسال کنید: این موضوع  اهمیت زیادی دارد که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند و چرا نام آنها در لیست شرکتتان قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند در ایمیل خوش‌آمد گویی شما بیان گردد.حتی می‌توانید برای مشتری‌های خود یک پیشنهاد ویژه در ایمیل خوش‌آمد گوییتان ارسال کنید.

-    خبرنامه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با محصول‌تان سازگار باشد: ایمیل‌های کمپینی شرکت‌تان باید با ظاهر و حس محصول شما هماهنگی داشته‌باشند.حتما به این موضوع توجه کنید که تنظیمات رنگی خبرنامه شما باید با لوگوی شرکتتان و نوع محتوایتان همخوانی داشته باشد.

-    خبرنامه خود را به زبان روان بیان کنید: شاید مشترکین شما افرادی هستند که وقتی برای خواندن مطالب طولانی نداشته باشند و به همین خاطر بهتر است که از یک تیزر و تعدادی عکس برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید و تمام توضیحات شما به یک پاراگراف با بیانی ساده محدود شود تا مشترک بتواند در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کند.

-    ارسال محتوا به نسبت نیاز مشتری: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را در اختیار شما قرار داده‌اند که بتوانید افراد را گروه بندی کرده و هر محتوا را برای گروهی خاص ارسال کنید.کد پستی هر فرد در اختیار شما است و این ویژگی می‌تواند برای فرستادن ایمیل‌هایی که برای یک منطقه خاص کاربرد دارند، مورد استفاده قرار گیرد.ارسال محتوای مناسب می‌تواند برای رضایت کاربر، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

-    حتما برای ارسال خبرنامه‌های خود یک تقویم تهیه کنید: اگر مدتی از ارسال خبرنامه‌هایتان غافل شوید، ممکن است که مشترکتان، شما را فراموش کند. و احتمال دارد که در دفعات بعدی ایمیل شما را پاک کرده یا حتی ایمیلتان را به عنوان Spam مشخص کند.پس حتما برای طراحی، تولید محتوا و زمان‌بندی ارسال خبرنامه‌های خود وقت صرف کنید.

-    ویرایش: فراموش نکنید که خبرنامه‌ای که به صورت گروهی ارسال می‌کنید برای چندین نفر ارسال شده و امکان بازگشت آنها وجود ندارد.پس حتما محتوا خود را پس از نگارش، ویرایش کنید.

-    تست: حتما خبرنامه خود را در چندین صفحه نمایش موبایل، تبلت و صفحه نمایش کامپیوتر تست کنید تا از این موضوع مطلع شوید که مشترکین‌تان می‌توانند خبرنامه شما را به درستی مشاهده کنند.حتی می‌توانید برای تست خبرنامه، حساب‌های کاربری مجازی ایجاد کرده و پس از ارسال خبرنامه به حساب‌ها از سلامت خبرنامه مطلع شوید.از به کارگیری عکس‌های بزرگ و رنگ‌های آزاردهنده در خبرنامه‌یتان خودداری کنید.

-    نسخه موبایل را فراموش نکنید: اگر خبرنامه شما در گوشی همراه قابل مشاهده نباشد، عملکردی ضعیف برای شما ثبت خواهد شد. طبق آماری،چهل درصد از اروپایی‌‎ها، ایمیل‌هایی را که در گوشی‌های همراه نمایش داده نمی‌شوند را بسته و یا پاک می‌کنند.پس حتما به سازگاری خبرنامه با گوشی‌های همراه اهمیت ویژه‌ای دهید.

-    از قوانین Spam مطلع شوید: حتما به این موضوع توجه کنید که ایمیل‌های شما برای افرادی ارسال شوند که مشترک شده‌اند تا افراد عادی شما را Spam نکنند.حتما باید به قوانین CAN-SPAM توجه کنید تا در ارسال ایمیل‌ها به مشکلی برخورد نکنید.

-    سبب اشتراک‌گذاری شوید: محتوایی برای مشترکان خود ارسال کنید که مشترکین تشویق شوند که آنها را به اشتراک بگذارند.حتی می‌توانید محتوای خبرنامه خود را در صفحه فیس‌بوک، توئیتر و در صفحه اول سایت خود قرار دهید تا مشترکین شما، مطالب شما را در چند جای متفاوت مشاهده کنند.

-    به آمار توجه کنید: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینک، این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی دریابید که چند تا از خبرنامه‌های ارسالی شما دریافت گردیده، باز شده و یا Spam شده‌اند.اگر آمار یکی از خبرنامه‌های شما وضعیت خوبی نداشت، می‌توانید علل را بررسی کرده و خبرنامه دیگری تهیه و ارسال کنید.

-    دوستانه عمل کنید: شما می‌توانید با زبانی عامیانه پیام خود را ارسال کرده و حتی از راه کارهایی چون استفاده از اسم کوچک مشترک در اول خبرنامه خود استفاده کنید تا مشترک بتواند به شما احساس نزدیکی کند.

-    اگر حرفی برای گفتن دارید، خبرنامه ارسال کنید: خیلی از شرکت‌ها بدون برنامه، شروع به ارسال خبرنامه می‌کنند و هیچ گونه محتوای مفیدی تولید نمی‌کنند.شما باید مطمئن شوید که می‌توانید محتوای مفید تولید کنید و ارسال این محتوا در قالب خبرنامه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.