8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

برخی عادت ها شاید کوچک به نظر برسند اما انباشته شده و بهره وری عملکرد شما را کاهش می دهند. برخی شما را در انتخاب بین لذت های سریع و لذت های طولانی مدت قرار می دهند. به هر حال، بدترین عادت از دست دادن چیزی است که همیشه برایتان با ارزش بوده است.


بیشتر بخوانید: ۸ عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


5- چند وظیفه ای بودن

چند وظیفه ای بودن قاتل واقعی بهره وری است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می دهد که کارهایی که همزمان انجام می دهیم، خروجی و کیفیت کمتری نسبت به زمانی دارند که به طور انحصاری در زمان خاص خود انجام می شوند.

محققات معترفند که افرادی که به طور منظم از چند جریان اطلاعاتی  الکتریکی بمباران می شوند نمی توانند توجه خود را جمع و جلب کنند، اطلاعات را بیاد اورند و نسبت به زمانی که کارها را به صورت پیاپی انجام می دهند ( مخالف انجام دادن کارها به طور همزمان ) از یک کار به کار دیگر، تغییر وضعیت دهند.

8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

زمانی که شما دو کار را همزمان با هم انجام می دهید، مغز شما فاقد توانایی های لازم برای انجام دو کار با موفقیت است. اما اگر بعضی افراد دارای استعداد ذاتی برای انجام امور همزمان باشند چه؟ محققان استنفورد گروه دیگری از افراد را مورد آزمایش قرار دادند که مدعی بودند انجام چند کار همزمان موجب افزایش بهره وری آنان می شود. نتیجه بررسی این افراد این بود که خروجی کار آن ها دارای کارایی و بهره وری کمتری نسبت به افرادی بود که تمایل داشتند کارها را به طور جداگانه در زمان خاص خود انجام دهند.

افرادی که اغلب مولتی تسکر بودند عملکرد بدتری داشتند زیرا در سامان دهی افکارشان و فیلتر کردن اطلاعات نا مربوط دچار مشکل بودند و در سوییچ کردن بین وظایف مختلف آهسته تر عمل می کردند.

6- به تاخیر انداختن کار های سخت

انرژی ذهنی ما میزان محدودی دارد و از آن جا که ما این انرژی را از بین می بریم، تصمیم گیری و بهره وری مان کاهش پیدا می کند. این اصطلاح به صورت خستگی تصمیم تعریف می شود.


بیشتر بخوانید: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


وقتی وظایف سخت را به دیروقت در روز موکول می کنید، آن ها را برای وقتی می گذارید که بدترین حالت را دارید. برای رد شدن از خستگی تصمیم می بایست کارهای سنگین را ابتدای روز انجام داد که مغز شادابی بیشتری دارد.

7- استفاده از موبایل، تبلت و لپ تاپ در رختخواب

این مسئله بزرگیست که اغلب مردم نمی دانند که بر خواب و بهره وری شان تاثیر می گذارد.

نور آبی با طول موج کم، نقش اساسی در میزان سطح انرژی، کارایی و بهره وری و خلق و خوی شما دارد. صبح ها نور خورشید به میزان زیادی حاوی این طول موج از نور آبی است. زمانی که چشم شما به طور مستقیم در معرض این نور قرار می گیرد، تولید ملانین که القا کننده حالت خواب است کاهش پیدا کرده و باعث می شود که شما احساس هشیاری بیشتری داشته باشید. در بعد از ظهر میزان این نور در نور خورشید، کم شده و موجب می گرددکه بدن شروع به ساختن ملانین کرده و احساس خواب آلودگی به سراغ انسان بیاد.

8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

در غروب مغز شما هیچگونه نور آبی ای را قبول نمی کند و نسبت به آن حساس می شود. اغلب وسائلی که در غروب و شب از آن ها استفاده می کنیم مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت، تلویزیون، نور آبی پر نوری را به چشمان مان می تابانند. این نور ترشح هورمون ملانین را مختل و به خواب رفتمان را سخت تر کرده و حتی کیفیت خواب مان را نیز پایین می آورد. همانطور که همه ما تجربه کردیم، خواب ناکافی در شب می تواند تاثیر وحشتناکی بر بهره وری مان در طول روز بگذارد. بهترین کاری که می توان کرد اجتناب و دوری از این وسایل در شب است.

8- مصرف زیاد شکر

گلوکز به عنوان پدال گاز مصرف انرژی در مغز به شمار می آید. برای اینکه روی کارهای چالش بر انگیز تمرکز کنید، به گلوکز نیاز دارید. زمانی که گلوکز به حداقل می رسد احساس خستگی، بیهوشی و رخوت به شما دست می دهد. اگر میزان مصرف گلوکز بیش از حد لازم شود، موجب می شود که حالت عصبانی به شما دست دهد و نتوانید تمرکز کنید.

تحقیقات نشان داده است که نقطه شیرینی هر فرد تنها 25 گرم گلوکز در روز است  هرچه بیشتر بخورید در حس شما تاثیر بیشتری نخواهد داشت. این 25 گرم را هر طوری که هست دریافت کنید

تفاوت در میزان ماندگاری بهره وری است. دونات، سودا و دیگر شکر های تصویه شده تنها باعث می شوند 20 دقیقه انرژی افزایش پیدا کند در حالی که خوردن بلغور، برنج قهوه ای و دیگر غذا هایی که کربوهیدرات های پیچیده تر دارند انرژی شان را در طولانی مدت رها می کنند، می توانند بیشتر انرژی شما را حفظ کنند.


پیشنهاد نویسنده: بسته بندی ، راز افزایش فروش