مقالات ایمیل مارکتیگ

  • آنچه که باید در مورد Email Open Rate بدانید

    Open Rate Email یا نرخ ایمیل‌های باز شده، یکی از کمیت‌های بسیار مهم در ایمیل مارکتینگ است که با محاسبه آن می‌توان به تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌اند پی برد. البته این کمیت از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است.

    Open Rate = Emails Opened / Emails SentBounces

    نرخ ایمیل‌های بازشده = ایمیل‌های باز شده / ایمیل‌های ارسالی – ایمیل‌های  مورد دار

    • Bounces (ایمیل‌های مورد دار):  به ایمیل‌هایی که  به آدرسی اشتباه ارسال شده و یا به سروری که فعالیت ندارد ارسال گردیده‌است، Bounce گفته می‌شود.

    عدد بدست آمده از طریق این فرمول به صورت درصدی است. برای مثال هنگامی که کمیت Open Rate برابر 20% باشد، هنگامی که ده ایمیل دریافت شده باشد، به طور حتم دو تا از آنها باز شده‌است.

    یک سوال بنیادی: چگونه ایمیل‌هایی، باز شده محاسبه می‌گردند؟

    در هنگام ساخت و ارسال ایمیل،  ما تصویری به صورت کد در آن قرار می‌دهیم و هنگامی که یک کاربر ایمیل ما را باز می‌کند، آن عکس دانلود شده و پس از دانلود آن توسط ما به عنوان ایمیل باز شده ثبت می‌گردد.

    جا دارد ذکر کنم که تنها ایمیل هایی به عنوان باز شده ثبت می گردند که حاوی HTML و تصاویر باشند و ایمیل‌هایی که فقط در آنها HTML به کار رفته، به عنوان باز شده محسوب نمی‌گردند. پس می‌توان گفت که Open Rate، یک کمیت تقریبی محسوب می‌گردد. البته اگر در ایمیلی که حاوی عکس نیست، روی یکی از لینک‌های موجود در آن کلیلک شود، آن ایمیل هم محسوب باز شده محسوب می‌شود. بعضی اوقات حتی پیش نمایش ایمیل‌هایی که توسط نرم‌افزار های گوناگون ایجاد می‌شوند، به عنوان ایمیل‌های باز شده ثبت می‌گردند.

    جا دارد ذکر کنم که کمپینی موفق است که به نسبت نوع کسب و کار، Open Rate ی برابر 20 تا 40 درصد داشته باشد. برای مثال کمپین‌هایی که برای تورهای مسافرتی هستند باید Open Rate  آنها حدود 40 درصد باشد.

  • محتوا، برگ برنده شما در SEO

    برای موفقیت شما در بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، اولین نکته‌ای که یک برگ برنده محسوب می‌گردد، محتوا است. فراموش نکنید که محتوا برای شما حکم طلا را دارد. برای تولید محتوای مناسب باید به فاکتورهای زیر توجه کنید.

    1.کیفیت محتوا: ما می‌توانیم با مطرح کردن یک سوال، تمرکز اصلی این قسمت را به شما نشان دهیم. به نظر شما آیا منطقی است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول، بروشوری تهیه کنیم که محتوای آن در هر سایت و بروشور دیگری قابل مشاهده باشد؟ مسلما جواب شما خیر است. سعی ما باید بر این باشد که کاربران پس از ورود به سایت ما، روی مطلالعه محتوا وقت صرف کنند و این مهم، نیازمند فاکتوری به نام کیفیت است. ما باید ارزش واقعی محتوای خود را بسنجیم که آیا محتوای ما کاربردی، متفاوت و منحصر به فرد است یا خیر.

    2.تحقیقات در حوزه محتوا و کلمات کلیدی: در سئو، پس از انتخاب محتوای با کیفیت باید برای یافتن کلمات کلیدی به تحقیقات بپردازیم. شما باید کلمات کلیدی خود را به گونه‌ای بیابید که با آنچه که افراد حقیقی جستجو می‌کنند مطابقت داشته باشد. ممکن است که محتوای شما بیش از حد پیشرفته بوده و کاربران اینترنت مستقیما دنبال آن مطلب نباشند. در این مواقع حتما باید ریشه اصلی موضوع محتوای خود را استخراج کرده و سپس کلمات کلیدی درخور مطلب خود را انتخاب کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی اصلی، واژه هایی هستند که در عین کلیدی بودن دارای رقابت کمی در موتور جستجوگر باشند.

    3.وضعیت تعامل کاربران با محتوا: موتورهای جستجوگر از مسیرهای متنوعی میزان تعامل و مشارکت کاربران را بررسی می‌کنند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که کاربر را به مشارکت وادار کند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که به مشارکت مربوط است و توسط موتورهای جستجوگر بررسی می‌گردد، مدت زمانی است که کاربران در سایت‌ها وقت صرف می‌کنند. دیگر روش‌های مشارکت که ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار بگیرد، لایک‌ها، اشتراک گذاری‌ها‌ و نظراتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌گردند.

    4.تازگی محتوا: موتورهای جستجوگر، به محتوای جدید علاقه‌مند هستند. برای مثال، موتور جستجوگر گوگل دارای عملی به نام Query Deserved Freshness است که بوسیله آن مطالب جدیدی که مربوط به موضوعات مردمی هستند، گزینش شده و در صفحه اول جستجو مربوط به آن موصوعات قرار می‌گیرند و ممکن است که آن مطالب برای چند هفته در صفحه اول گوگل ماندگار شود.

  • تاثیر به کارگیری عکس‌ در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

    بیش از 60 درصد از کسب‌وکار ها در ایمیل‌های ارسالی خود به مشتریان از عکس‌ها استفاده نمی‌کنند و کاملا واضح است که به کارگیری عکس‌ها در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ یک ریسک به حساب می‌آید. اما عکس‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند و کافی‌است که شما بتوانید به صورت کیفی درک کنید که کدام ایمیل‌ها نیاز به عکس دارند و کدام یک، استفاده عکس در آن ممکن است آسیب زیادی را به رشد کسب‌وکار وارد کند.

    در ایمیل‌ها، درخواست انجام فعالیت‌ها و وارد شدن به لینک‌ها (Call To Action)، می‌توانند به همراه عکس‌ها باشند و حتی نبود آنها باعث می‌شود که این نوع درخواست‌ها توسط کاربران انتخاب نگردند. برای نمونه (CTA) موفق، می‌توان به این ایمیل اشاره کرد که با اینکه مشخص نیست که محتوای درون این (CTA) چه چیزی است، اما نوع نوشتاری آن باعث می‌شود که شما روی آن کلیک کرده و از سایت آن بازدید کنید. این تناقض به کار رفته در متن این ایمیل، بسیار به موفقیتش کمک کرده وباعث شده که همه، روی دکمه بزرگ نارنجی (پرتقالی) کلیک کنند.

    البته می‌توان از ایجاد دکمه‌های رنگی که در آنها (CTA) به کار رفته هم بهره برد و استفاده از آنها می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.در نمونه زیر می‌توانید مشاهده کنید که دکمه "همین الان دانلود کنید"، چه قدر می‌تواند در ذهن شما تاثیر گذار باشد و شما را جذب کند. با ایجاد یک سری تغییرات ظاهری، تاثیر ایمیل شما چند برابر می‌گردد. برای مثال، اضافه کردن سایه به عکس‌ها و استفاده از تصویر پس‌زمینه در ایمیل‌ها می‌توانند ایمیل شما را ار جذابیت بالایی بهره‌مند کنند.

  • صفحه آرایی ایمیل حاوی خدمات و محصولات شما باید چگونه باشد؟

    ر انتخاب یک طرح برای ساخت یک ایمیل، شما باید در نظر داشته باشید که چه نوع طرحی به نسبت نوع محتوای شما، مناسب است.  مثلا طرح شما می‌تواند برای تبلیغات، ارائه سرمقاله و غیره باشد. به معیارهای هر کدام از انواع ایمیل‌های زیر توجه کنید:
    -    سرمقاله‌ای : اگر در متن ایمیل شما اطلاعات مفیدتری نسبت به عکس‌ها و لینک‌های تبلیغاتی قرار گرفته باشد، شما باید از یک طرح مقاله‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید متن خود را، با ایجاد عکس‌ها و ستون‌ها تقسیم‌بندی کنید.
    -    تبلیغاتی: اگر تصمیم دارید که افراد جذب محصول شما شوند، باید از طرح‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در این نوع چیدمان، از متن‌های کوتاه استفاده می‌شود و بیشتر برند محور و پر جنب‌وجوش هستند. call to action در آنها بسیار ساده و روشن است.
    -    کاتالوگ: این نوع طرح که همگی ما با نام آن آشنایی داریم، تهیه کاتالوک بر پابه ایمیل است که کافی‌است شما محصولات و خدمات خود را به ترتیب معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد آنها بیان کنید و عکس در کنارشان قرار دهید.
    اگر شما بتوانید یک طراحی خوب برای ایمیل خود انجام دهید و آن صفحه آرایی انجام شده، درخور محصولات و خدمات شما باشد، برای مدتی دیگر نیازی به طرح جدید نیست و شما می‌توانید از همان طرح قبلی خود در چند ایمیل ارسالی بعدی خود هم به کار ببرید.فقط کافی است که محتوای جدید خود را، درون طرحتان قرار دهید.
  • پانزده نکته در مورد ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک از دیدگاه مجله فوربس

    ایمیل مارکتینگ بهترین روشی است که شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، با تمام مشتری‌های خود در ارتباط باشید.با استفاده از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ شما توانایی ایجاد خبرنامه برای محصولات و خدمات  کسب و کار خود را دارید و به راحتی می‌توانید آنها را برای مشترکین خود ارسال کنید.
    -    اشتراک گذاری بسیارآسان: شما به راحتی می‌توانید یک فرم ثبت نام برای خبرنامه خود ایجاد کرده، و آن را در صفحه اصلی وب‌سایت ،بلاگ ، فیس‌بوک و هر جایی که طرفداران شما حضور دارند و فعال هستنند قرار داده و به اشتراک بگذارید تا بتوانید از طریق ثبت نام آنها، اطلاعاتی چون نام، تاریخ تولد برای ارسال هدایا و غیره را بدست آورید.

    -    به راحتی می‌توانید مشترکان خود را مطلع کنید: شما می‌توانید برنامه‌های جدید و بروزرسانی های شرکت خود ،اطلاعیه‌های رئیس شرکت، فروش‌های ویژه تجارت الکترونیک و تخفیف‌های روزانه شرکت خود را از طریق نرم‌افزار‌های ایمیل مارکتینگ ارسال کرده و همچنین می‌توانید در فرم ثیت نامی خود گزینه‌هایی قرار دهید تا مشترکین شما بتوانند حق انتخاب در دریافت انواع اعلامیه داشته‌باشند.

    -    یک ایمیل خوش‌آمد گویی ارسال کنید: این موضوع  اهمیت زیادی دارد که چرا مردم باید شما را انتخاب کنند و چرا نام آنها در لیست شرکتتان قرار گرفته است و این موضوع می‌تواند در ایمیل خوش‌آمد گویی شما بیان گردد.حتی می‌توانید برای مشتری‌های خود یک پیشنهاد ویژه در ایمیل خوش‌آمد گوییتان ارسال کنید.

    -    خبرنامه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با محصول‌تان سازگار باشد: ایمیل‌های کمپینی شرکت‌تان باید با ظاهر و حس محصول شما هماهنگی داشته‌باشند.حتما به این موضوع توجه کنید که تنظیمات رنگی خبرنامه شما باید با لوگوی شرکتتان و نوع محتوایتان همخوانی داشته باشد.

    -    خبرنامه خود را به زبان روان بیان کنید: شاید مشترکین شما افرادی هستند که وقتی برای خواندن مطالب طولانی نداشته باشند و به همین خاطر بهتر است که از یک تیزر و تعدادی عکس برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید و تمام توضیحات شما به یک پاراگراف با بیانی ساده محدود شود تا مشترک بتواند در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کند.

    -    ارسال محتوا به نسبت نیاز مشتری: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را در اختیار شما قرار داده‌اند که بتوانید افراد را گروه بندی کرده و هر محتوا را برای گروهی خاص ارسال کنید.کد پستی هر فرد در اختیار شما است و این ویژگی می‌تواند برای فرستادن ایمیل‌هایی که برای یک منطقه خاص کاربرد دارند، مورد استفاده قرار گیرد.ارسال محتوای مناسب می‌تواند برای رضایت کاربر، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

    -    حتما برای ارسال خبرنامه‌های خود یک تقویم تهیه کنید: اگر مدتی از ارسال خبرنامه‌هایتان غافل شوید، ممکن است که مشترکتان، شما را فراموش کند. و احتمال دارد که در دفعات بعدی ایمیل شما را پاک کرده یا حتی ایمیلتان را به عنوان Spam مشخص کند.پس حتما برای طراحی، تولید محتوا و زمان‌بندی ارسال خبرنامه‌های خود وقت صرف کنید.

    -    ویرایش: فراموش نکنید که خبرنامه‌ای که به صورت گروهی ارسال می‌کنید برای چندین نفر ارسال شده و امکان بازگشت آنها وجود ندارد.پس حتما محتوا خود را پس از نگارش، ویرایش کنید.

    -    تست: حتما خبرنامه خود را در چندین صفحه نمایش موبایل، تبلت و صفحه نمایش کامپیوتر تست کنید تا از این موضوع مطلع شوید که مشترکین‌تان می‌توانند خبرنامه شما را به درستی مشاهده کنند.حتی می‌توانید برای تست خبرنامه، حساب‌های کاربری مجازی ایجاد کرده و پس از ارسال خبرنامه به حساب‌ها از سلامت خبرنامه مطلع شوید.از به کارگیری عکس‌های بزرگ و رنگ‌های آزاردهنده در خبرنامه‌یتان خودداری کنید.

    -    نسخه موبایل را فراموش نکنید: اگر خبرنامه شما در گوشی همراه قابل مشاهده نباشد، عملکردی ضعیف برای شما ثبت خواهد شد. طبق آماری،چهل درصد از اروپایی‌‎ها، ایمیل‌هایی را که در گوشی‌های همراه نمایش داده نمی‌شوند را بسته و یا پاک می‌کنند.پس حتما به سازگاری خبرنامه با گوشی‌های همراه اهمیت ویژه‌ای دهید.

    -    از قوانین Spam مطلع شوید: حتما به این موضوع توجه کنید که ایمیل‌های شما برای افرادی ارسال شوند که مشترک شده‌اند تا افراد عادی شما را Spam نکنند.حتما باید به قوانین CAN-SPAM توجه کنید تا در ارسال ایمیل‌ها به مشکلی برخورد نکنید.

    -    سبب اشتراک‌گذاری شوید: محتوایی برای مشترکان خود ارسال کنید که مشترکین تشویق شوند که آنها را به اشتراک بگذارند.حتی می‌توانید محتوای خبرنامه خود را در صفحه فیس‌بوک، توئیتر و در صفحه اول سایت خود قرار دهید تا مشترکین شما، مطالب شما را در چند جای متفاوت مشاهده کنند.

    -    به آمار توجه کنید: نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینک، این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی دریابید که چند تا از خبرنامه‌های ارسالی شما دریافت گردیده، باز شده و یا Spam شده‌اند.اگر آمار یکی از خبرنامه‌های شما وضعیت خوبی نداشت، می‌توانید علل را بررسی کرده و خبرنامه دیگری تهیه و ارسال کنید.

    -    دوستانه عمل کنید: شما می‌توانید با زبانی عامیانه پیام خود را ارسال کرده و حتی از راه کارهایی چون استفاده از اسم کوچک مشترک در اول خبرنامه خود استفاده کنید تا مشترک بتواند به شما احساس نزدیکی کند.

    -    اگر حرفی برای گفتن دارید، خبرنامه ارسال کنید: خیلی از شرکت‌ها بدون برنامه، شروع به ارسال خبرنامه می‌کنند و هیچ گونه محتوای مفیدی تولید نمی‌کنند.شما باید مطمئن شوید که می‌توانید محتوای مفید تولید کنید و ارسال این محتوا در قالب خبرنامه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.
  • ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار

    در ایمیل مارکتینگ یک پیام تجاری به یک گروه از مردم با استفاده از ایمیل گروهی ارسال می شود. که معمولا برای فرستادن تبلیغات، درخواست کسب و کار و یا درخواست فروش و یا کمک های مالی استفاده می شود.، در کل هر گونه ارتباط ایمیلی  که به معنای ایجاد وفاداری، اعتماد و یا معرفی نام تجاری واجد شرایط باشد را شامل می شود.

    مقرون به صرفه است : معمولا در شرکت های تجاری بیشتر تبلیغات ، یادآوری ها، پیشنهاد های ویژه و انواع مکاتبات پستی با مشتریان، از طریق چاچ ،پست و انتشار بروشورهای تبلیغاتی صورت می گیرد.تبدیل نوع کاغذی به ایمیل تبلیغاتی، و صرفه جویی در هزینه چاپ و پست،مزیت چشمگیری است.مزیت دیگرش این است که دیگر نیازی به استخدام کارکنان جدید و یا افزایش حجم کاری کارمندان به وجود نمی آید.

    می توان برای ارائه اطلاعات مهم آن را مورد استفاده قرار داد:ایمیل مارکتینگ امکاناتی چون  نرخ های باز(open rates) لینکهای کلیک شده و جزئیات تغییر را به شرکت ها می دهد.

    سریع است: ایمیل مارکتینگ یکی از سریعترین شکل از ارتباطات است که شما را قادر به ارائه اطلاعات فوری به مشتریان می کند.و همچنین اجازه می دهد تا دسترسی سریع به پاسخ و پرسش ها داشته باشید.

    مناسب است : ایمیل مارکتینگ اجازه می دهد تا لینک های مناسبی را برای محصولات و خدمات مهم  قرار داد. قرار دادن لینک در ایمیل های تبلیغاتی یک محل  که احتمال جلب توجه خواننده را بالا می برد، یک راه آسان برای افزایش درآمد است.

    ایمیل مارکتینگ باعث می شود به روز رسانی لیست های ایمیلی به سرعت انجام شود ،استفاده از ایمیل بازاریابان را قادر می سازد نظرات نمایش داده شد و بازخوردها را به سرعت به روز رسانی کنند، تنها با مدیریت آسان از طریق صندوق (inbox). همچنین ایمیل حاوی لینک  اشتراک و لغو اشتراک (unsubscribe-opt-out)،باعث می شود به راحتی مشترکان علاقه مند از آنهایی که بی طرف هستند تفکیک شوند.

  • 7 راهنمایی در ایمیل مارکتینگ برای مخاطبان تلفن همراه

    تمرکز در عنوان موضوع :

    در نظر بگیرید عنوان مناسب برای موضوع مورد نظرتان چه اندازه ای دارد.اگر آن بیش از حد طولانی و یا بیش از حد کوتاه است،ممکن است موفق به جلب مردم برای باز کردن ایمیلتان نشوید.

    مخاطبان خود را بدانید :

    شما با آموختن در مورد مخاطبانتان می توانید آنها را بشناسید.در ابتدا کمی گنگ است.اما پس از آن که چند ایمیل تبلیغانی سازمان یافته ارسال کردید،قوه تجزیه و تحلیل شما قادر خواهد بود تصویر درستی از این که چه کسانی ایمیل های شما را دریافت می کنند و می خوانند،ترسیم کند.

    توجه دقیق به طراحی :

    صرف نظر از محتوای ایمیل،اگر خواندن آن سخت باشد و یا فرمت آن با گوشی های موبایل سازگار نباشد،مخاطبان خود را از دست خواهید داد. اگر شما در حال تهیه خبرنامه الکترونیکی می باشید، خدماتی مانند Mailchimp  شما را قادر می سازد، قالب هایی بسازید که هم بر روی  تلفن همراه وهم کامپیوتر های شخصی ،کار کند.

    کلیک کردن را در نظر بگیرید :

    وقتی شما از کامپیوتر استفاده می کنید،موس این امکان را به شما می دهد که به راحتی هر جا از صفحه را بدون مشکل کلیک کنید،اما در گوشی این امکان وجود ندارد،و صفحه کوچک آن مشکل ساز است.بهتر است نواحی از صفحه و یا دکمه هایی که می خواهید مخاطب بر روی آنها کلیک کند را به اندازه های مناسب و قابل کلیک در صفحه موبایل،و نیز با فاصله های مناسب از دیگر نقاط کلیکی طراحی کنید تا از کلیک های تصادفی جلوگیری شود.

    به یاد داشته باشید که زمان بندی مهم است :

    یکی از موضوعات نرمال در ارسال ایمیل گروهی و یا ایمیل تبلیغاتی به مخاطبان موبایل ، موضوع زمانبندی و سرعت ارسال ایمیل است.به طور کلی بهترین زمان برای ارسال ایمیل گروهی در بین روز های کاری سه شنبه تا پنج شنبه است و ترجیها بعد از ظهر.

    چک کردن محتوا برای هرزنامه(spam) :

    اگر ایمیل شما از لینک های زیادی پر شده،ممکن است توسط سرویس ارائه دهنده ایمیل،به عنوان اسپم علامت زده شود و یا فیلتر شود،یعنی مخاطب آن را نبیند.برای جلوگیری از این اتفاق از سرویس تست ایمیل های اسپمی email spam test  استفاده کنید

    تعیین اهداف واقع بینانه :

    در نظر داشته باشید که سرعت افزایش نرخ محبوبیت از طریق کلیک کردن ها معمولا پایین است.چون اصولا افراد نسبت به دریافت یک ایمیل تبلیغاتی ناشناس و جدید بی تفاوت هستند و گاهی سریعا اقدام به ایگنور کردن و یا پاک کردن آن می کنند.پس واقع بینانه،همیشه سرعت و نرخ کلیک (CTR) تبلیغات خود را پایین تر از آنچه انتظار دارید در نظر بگیرید

  • ایمیل مارکتینگ تصویری

    ایمیل تبلیغاتی تصویری ، فعال تر و جالب تر از متن است. اما اگر شما قصد دارید ایمیل تصویری تهیه کنید، باید با برنامه ریزی باشد :

    شروع کوچک : ایمیل تصویری یک رسانه قدرتمند است می توان از آن برای نشان دادن محصولات استفاده کرد و به دریافت کنندگان یک توصیف 360 درجه از آنچه برای ارائه دارید،می دهد.با این حال باید با دقت استفاده شود،ابتدا یک فیلم آزمایشی بسازید که بسیار مقرون به صرفه است زیرا شما به راحتی می توانید با یک دوربین فیلمبرداری و یا وب کم آن را تهیه کنید.

    کوتاه بسازید : ویدئو را کوتاه بسازید،از ساخت ویدئو های درهم و طولانی پرهیز کنید.ویدئو جذاب است اما به خاطر داشته باشید کاربرانی که ویدئو را می بینند معمولا در زمان محدودیت دارند.بهتر است زمان ویدئو ها مطابق با استاندارد تیزر های تبلیغاتی باشد

    طرح ایمیل تبلیغاتی و متن خود را نادیده نگیرید : تمرکز بر روی اینکه ایمیل چقدر لینک و یا تصویر و فیلمهای تبلیغاتی نیاز دارد کافی نیست.شما باید به نرخ باز شدن ایمیل ها(open rate) به طور مکرر توجه کنید و با نتایج بدست آمده ایمیل ها را بهبود دهید.مثلا ممکن است کاربری برای مشاهده فیلم در محیط کار خود باشد و یا اینکه سیستمش کارت صدا نداشته باشد.پس عملا تمام وقت و انرژی که صرف کیفیت و ظاهر ایمیل تبلیغاتی کرده اید به هدر می رود.

    تست آن با تازه کارها : زمانی که یک ویدئو را می سازید ابتدا پیش از آن که ویدئو را برای نمایش به مشترکین عرضه کنید یک گروه تازه وارد را عضو کنید و از آن ها بخواهید در ابتدا پیش از عضویت نظرشان را راجع به ویدئو بگویند.آن ها ممکن است بدون فکر قبلی راجع به پیشنهاد شما،نظرات خود را ابلاغ کنند و نکات طلایی بسیاری برای بهبود ویدئو ها به شما بدهند.امتحان کنید!

    ایجاد یک لیست اشتراک (subscribe-opt-in)در ایمیل های تصویری: اکثر کاربران ، ایمیل های تصویری را جذاب می دانند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند.اما برخی ها با ویدئو ها ارتباط برقرار نمی کنند.برای حل این مشکل بهتر است در فرم عضویت یک گزینه مبنی بر اجازه نامه ارسال ایمیل های تصویری برای مشترکین گذاشته شود.همچنین شما می توانید در خبر نامه خود اشاره ای به ویدئو قابل ارائه در آینده داشته باشید تا با این روش اگر برای مشترکی جلب توجه کرد ،آن را به سمت عضویت در بخش ایمیل های تصویری نیز سوق دهد.

  • کمپین در ایمیل مارکتینگ

    مهم ترین موضوع در ایمیل مارکتینگ موضوع چگونگی بهبود دهش ایمیل ها(delivery) و نیز افزایش نرخ بازشدن (open rate) است.

    • استفاده از گوگل آنالیز برای دریافت درک بهتر در ایمیل مارکتینگ : شما می توانید ببینید بعد ازاینکه مشتریان بر روی لینک ایمیل تبلیغاتی شما کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد.، با تجزیه و تحلیل گوگل، شما می توانید  شناسایی صفحات مرده در سایت را ببینید،عملکرد مشترکان خود را به خوبی بشناسید و تحلیل کنید ،می توانید ببینید آنها چه صفحاتی را بازدید کرده اند، چه چیزی خریداری کرده اند،آیا آنها خرید خود را رها کرده اند؟ همچنین میتوانید از طریق نرخ  کلیک (CTR) اطلاعات خوبی بدست آورید و ببینید چه کسی چه کاری انجام می دهد.فقط فراموش نکنید بسیاری از مشتریان ایمیل های خود را از طریق پنجره پیش نمایشی که به طور خودکار به عنوان نرخ باز شمارش می شوند،مشاهده می کنند بدون کلیک کردن.
    • به طور مکرر، ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید : راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و ارسال ایمیل و خبر نامه کار ساده ای ست اما بعد از ارسال چه اتفاقی می افتد؟اکثر مشترکان از آدرس ایمیل ارسالی شما را به عنوان (bounce back) در نظر میگیرند و حتی ممکن است خواهان لغو اشتراک خود شوند.دقت داشته باشید حتی یک برگه لغو اشتراک ممکن است برای شما شکایت هرزنامه به همراه داشته باشد(Spam Complaint)
    • بخش بندی ایمیل ها و فروش مبتنی بر فعالیت مشتری : زمانی که شما از گوگل آنالیز استفاده میکنید،یک بخش جدید از اطلاعات را به شما می دهد.این که کدام مشتری در کدام موضوعات بیشتر از همه فعال بوده و به دنبال چه محصولاتی بوده،با این اطلاعات شما می توانید بخش جدیدی درست کنید و صفحه در باره موضوعات مورد طرفدار برخی مشتریان صفحات جدید درست کرده و آن را به عنوان محصول آینده از طریق ایمیل تبلیغ کنید.همانطور که میدانیم اکثر مشترکان نسبت به ایمیل های تبلیغاتی بی تفاوت هستند زیرا احساس میکنند موضوعات این نوع ایمیل ها جذاب نیست و یا به علایق آنها مربوط نمی شود.
    • بایگانی ایمیل ها پس از ارسال : بایگانی ایمیل ها تنها یک محیط برای دسترسی مشتریان به ایمیل های گذشته نیست بلکه یک صفحه استاتیکی است که هر کسی میتواند آن را با کمک موتورهای جستجو پیدا کند.اولین قدم این است که دسترسی به آرشیو ایمیل ها را online قرار دهید،مخصوصا ایمیل هایی که تصویر خوبی از عملکرد شرکت شما نشان می دهند،این که چه کارهایی تا الان انجام داده اید و چه محصولاتی را عرضه کرده اید. قدم دوم این است که یک فرم ثبت نام در خبرنامه الکترونیکی (email Signup Form )را در صفحه اصلی آرشیو خود قرار دهید.با این کار شانس عضو شدن کاربرانی که از طریق کلمات کلیدی و جستجو با شرکت شما آشنا شده اند ، بدست می آورید
  • مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد. پژوهشگران تخمین زده‌اند در سال ۲۰۰۶ شرکت‌های آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار برای ایمیل مارکتینگ هزینه صرف کرده‌اند.
    • ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف افزایش رابطه تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی خود، به منظور تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
    • ارسال ایمیل گروهی با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن بلافاصله مشتریان فعلی به خرید چیزی
    • اضافه کردن تبلیغات به ایمیل هایی که توسط دیگر شرکت ها به مشتریانشان فرستاده می شود.

        مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ:

    1. تاثیر دقیق آن بر روی سرمایه گذاری ،کارایی بسیار بالا و همچنین ایمیل مارکتینگ  دومین روش بازاریابی به عنوان موثر ترین تاکتیک های بازاریابی آنلاین گزارش شده.
    2. ایمیل تبلیغاتی می تواند تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل را که علاقه دارند،در مورد موضوعات مورد نظرشان ایمیل دریافت کنند،جلب کند.
    3. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را چک میکنند و یا اقدام به ارسال ایمیل میکنند.
    4. نرم افزار ارسال ایمیل در بین بازاریابان دیجیتالی بسیار محبوب است.

       عیب عمده ایمیل مارکتینگ:  گزارش صادر شده راجع به دهش(derivery) ایمیل های فرستاده شده.دهش ایمیل یا گزارش رسیدن آن به دست مشتری هنوز موضوع مهمی برای ایمیل مارکتینگ می باشد.به عنوان مثال از اواسط سال 2008  طبق گزارش سرورهای ایمیل ،به طور متوسط نرخ تحویل 56٪ بوده، بیست درصد از پیام ها رد شده و هشت درصد فیلتر شده است.

      حق انتخاب در ایمیل تبلیغاتی :

    اجازه بازاریابی(opt-in) روشی است که به موجب آن دریافت کننده آگهی می تواند موافقت کند ایمیل تبلیغاتی را دریافت کند یا نه. این روش یکی از چندین روش توسعه یافته توسط بازاریابان برای از بین بردن معایب ایمیل مارکتینگ است.حق انتخاب در ایمیل مارکتینگ ممکن است به تکنولوژی استفاده از پروتکل دست تکان دادن (hand shaking) بین فرستنده و گیرنده تکامل پیدا کند.با این روش می توان از طریق ایمیل،چیزهایی که بیشتر مورد مصرف کاربران است و می توان بیشتر تبلیغ کرد را پیش بینی کرد.یک مثال معمول از اجازه بازاریابی ،فرستادن خبرنامه الکترونیکی به مشتریان یک شرکت تبلیغاتی است. چنین خبرنامه های ایمیلی می توانند از حوادث آینده و یا تبلیغات، و یا محصولات جدید به مشتریان اطلاع رسانی کنند.

     

Go To
Page Size