مقالات ایمیل مارکتیگ

  • افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی

     
     
     
    امروزه با توجه به اهمیت مشتری از هر نظر، جذب و حفظ مشتری یکی از مهم ترین اقدامات بخش بازاریابی و فروش شرکت ها می باشد. همانطور که می دانید جذب مشتری جدید چندین برابر حفظ یک مشتری هزینه دارد. به همین دلیل شرکت ها برای حفظ و جذب مشتریان بیشتر اقداماتی را انجام می دهند. از جمله این اقدامات شخصی سازی ایمیل های ارسالی برای آنها می باشد، چون زمانی که مشتری متوجه شود که علایق و خواسته هایش را شرکت در نظر می گیرد و بر اساس آنها برایش پیشنهادهایی ارسال می کند او نیز ترغیب به خرید بیشتر از شرکت می شود و حتی با استفاده از تبلیغ دهان به دهان شرکت را به تعدادی از دوستان و اقوام نیز معرفی می کند. در ادامه دلایل شخصی سازی ایمیل های ارسالی را بیان می کنیم.

     
     

    1.پیام­ های ایمیل شخصی شده نرخ کلیک را تا میانگین 14% و نرخ بازده را تا 10% بهبود می­ بخشند.

    2.هفتاد و چهار درصد بازاریابان می­ گویند شخصی­ سازی هدفمند مشارکت مشتری را افزایش می­ دهد. 

    3.تنها 39% خرده­ فروشان آنلاین توصیه­ های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل ارسال می­ کنند.

     

    4.ایمیل ­ها با موضوع شخصی شده 26% احتمال بیشتری دارد باز شوند. 

    5.ایمیل­ های شخصی شده 6 برابر نرخ تراکنش بالاتری دارند.

    6. پنجاه و سه درصد بازاریابان می­ گویند ارتباطات شخصی شده مستمر با مشتریان موجود منجر به اثر درآمدی متوسط 

    تا زیاد می­ شود.

     


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


     

    7.ایمیل ­های بخش ­بندی و هدف ‌گذاری شده 58% کل درآمد را ایجاد می ­کنند.

    8.هفتاد و پنج درصد شرکت ­ها در پیام­ های شخصی شده در سال 2015 سرمایه­ گذاری خواهند نمود.

     

    9.بازاریابان متوجه 760% افزایش در درآمد ناشی از کمپین­ های بخش­ بندی شده شدند.

    10.بازاریابان هنگامی‌که از وب شخصی شده استفاده می ­کردند، افزایش متوسط 20% را در فروش مشاهده نمودند.

    11.پنجاه درصد شرکت ­ها احساس می­ کنند می­ توانند تعامل با ایمیل را از طریق افزایش شخصی ­سازی ارتقاء دهند. 

    12.ایمیل ­های ترفیعی شخصی ‌سازی ‌شده 29% نرخ باز شدن منحصر به ‌فرد بالاتر و 41% نرخ کلیک منحصر به‌ فرد بیشتری داشته ­اند.

     


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



  • 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    بازاریابی آنلاین شیوه انجام کسب و کار و ترفیع ما را کاملا تغییر داده است: از طریق اینترنت به منابع و پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به گذشته دسترسی پیدا کرده ایم. پس چرا کارآفرینان این فرصت­ های ارزشمند را با به تأخیر انداختن بازاریابی آنلاین به عنوان یک هزینه غیرضروری نادیده می گیرند؟


    بیشتر بخوانید:8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    معیارها برای "نیاز"

    منظور از نیاز به استراتژی­ بازاریابی آنلاین چیست؟ آیا بازاریابی یک گزینه اختیاری نیست؟ عملا بله، اما شما پتانسیل زیادی را با این کار از دست خواهید داد.

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    تمامی استراتژی های ضروری مزایای زیر را دارند:

    مورد انتظار: مردم از شما انتظار دارند تا چیزهایی را به آن ها بدهید و اگر این کار را نکنید ارزش سازمان شما در دید آن ها کاهش می یابد.

    در دسترس: هیچ یک از این استراتژی ها پیچیده یا سخت نیستند؛ ممکن است اندکی منحنی یادگیری وجود داشته باشد، اما همه آن ها قابل اجرا هستند.

    مقرون به صرفه: نیازی نیست پول زیادی صرف هر کدام از این استراتژی ها کنید، حتی استارت آپ های با بودجه محدود هم می توانند آن ها را انتخاب کنند.

    ارزشمند: این استراتژی ها بازده بالقوه بالا ارائه می دهند، یعنی هزینه برای شما در صورت نادیده گیری آن ها زیاد خواهد بود.

    حساسیت به زمان: هر چه شما زمان بیشتری صرف این استراتژی ها کنید، قدرتمندتر خواهند شد. هر چه زودتر به آن ها بپردازید، بازده بالاتری دریافت خواهید کرد. 

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    1- برندسازی شخصی

    کسب و کارهای موفق می توانند نیروی حرکتی خود را از کارآفرینان موفقی دریافت کنند که آن ها را هدایت می کنند. برندسازی خود، پیش از شرکت، به شما فرصت استفاده از تصویر شخصی مورد اعتمادتری را برای برندتان می دهد. همچنین قدرت بیشتری برای ملاقات و ایجاد شبکه با دیگران، تشکیل شراکت بیشتر و ایجاد وجه برای شما را می دهد. هر چند باید زمان زیادی را در آن سرمایه گذاری کنید.


    بیشتر بخوانید:راهکاری جهت افزایش فروش


    2- بازاریابی محتوا

    بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به اینکه شما استراتژی تان را چگونه شکل می دهید، می تواند اهداف متعددی را محقق نماید. به عنوان مثال می توانید از مقاله های سفید، کتاب های الکترونیک و سایر اشکال طولانی محتوا برای جذب دانلودها، ثبت نام ها و گفتگو ها استفاده کنید.

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    حتی می توانید از محتوا به عنوان شکلی از کمک و حل مشکل یا ترکیبی از این کاربردها استفاده کندی. بازاریابی محتوا به شدت تطبیق پذیر و مفید است. اگر ارزشمند باشد مشتریان شما از شما انتظار خواهند داشت حداقل اندکی از آن را برایشان اجرا کنید.


    3- بهینه سازی موتور جست و جو

    SEO فرایند قابل رؤیت تر کردن سایتتان در موتورهای جستجو است، تا ترافیک بیشتری از سوی افرادی که در جستجوی محصولات شما هستند دریافت کنید. بخش زیادی از رتبه بندی شما ناشی از ساختار فنی سایت و استراتژی توسعه مداوم محتوای شما است.


    4- بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری

    اغلب این استراتژی ها هدف شان جذب افراد بیشتر به سایت شما است، اما این افراد در سایت شما چه خواهند کرد؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند مطمئن شوید با حداکثرسازی نرخ تبدیل، از هر بازدیدکننده ارزش بیشتری دریافت کنید.


    بیشتر بخوانید:بسته بندی ، راز افزایش فروش


    5- بازاریابی رسانه اجتماعی

    بازاریابی رسانه اجتماعی طرحی سریع برای ثروتمند شدن نیست که به شما وعده داده شده است، اما پتانسیل زیادی در ساخت و پرورش مخاطبان رسانه های اجتماعی دارد. مجددا، محتوا در اینجا نقشی مهم ایفا می کند، زیرا احتمالا عاملی خواهد بود که مخاطبان شما را برای شروع جذب می کند. در اینجا شما قدرت دید برند بیشتر، شهرت بیشتر و ترافیک درونی بسیار زیادی را با لینک های سینک شده خود دریافت می کنید.

    6- بازاریابی ایمیلی

    بازاریابی ایمیلی پتانسیل خارق العاده ای برای ROI دارد زیرا تقریبا هیچ هزینه اجرایی ندارد. مشترکانی را از پایگاه مشتریان موجودتان، فالوورهای رسانه اجتماعی شما و سایر فرصت های جدید جمع آوری کنید؛ حتی خبرنامه محتوای ساده شما می تواند به شما در کسب ترافیک برای سایتتان کمک کند، درگیری بیشتر با برندتان را تسهیل نماید و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطب ارتقاء دهد.

    ممکن است از توصیفات ارائه شده متوجه شده باشید که یک استراتژی دیگر هم وجود دارد: همه آن­ ها با هم کار می کنند. در حالی که می توانند به تنهایی استفاده شوند، هر یک با استراتژی دیگر متصل بوده و از هم بهره می برند. اگر همه را با هم دنبال کنید، تلاش هایتان را با این نواحی چندگانه تکمیل خواهید کرد و شاهد بازده بالقوه بالاتری خواهید بود.

  • 4 دلیل اصلی شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو

    بعضی از بازاریابان اینترنتی از استراتژی بهینه سازی موتور جست و جو واهمه دارند، زیرا هم یک فرایند پیچیده است و هم نتایج قابل ملاحظه ای در بازه زمانی کوتاه نخواهد داشت. از طرف دیگر، شرکت هایی که در زمینه seo فعالیت می کنند، شرکت هایی که می خواهند رتبه خود را در موتور جستجو بالا ببرند، نظری مخالف با نظر بازاریابان الکترونیکی را دارند، زیرااز این طریق کار کرده و کسب درآمد می کنند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    به هر حال همانقدر که استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو می تواند مفید بوده و نتیجه مثبت داشته باشند، ممکن است با شکست نیز روبرو شوند. پس با شناسایی علت های شکست و آگاهی از آنها، میتوانیم بهتر عمل کنیم.

    در این مطلب برخی از دلایل رایج که موجب شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو خواهند شد، مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

    1- کلمات کلیدی

    اگر مدت زمان زیادی است که در اینترنت مشغول به فعالیت بوده و برای کلمات کلیدی محتوای سایت خود وقت می گذارید، سخت در اشتباه هستید. شما این گونه فکر تصور می کنید که تنها محتوا دارای اهمیت است، در صورتی که کیفیت محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. اگر شما متنی با انبوهی از کلمات کلیدی در سایت خود نوشته اید که محتوای مطلوبی ندارد، از طرف موتورهای جستجو شناسایی شده و رتبه قابل قبولی نخواهید گرفت.

    خوانندگان سایت شما به دنبال محتوای مفید هستند نه مطالب بی ارزش. از این رو مراجعه کننده برای مطالب نخواهید داشت، کامنتی دریافت نمی کنید، کسی سایت شما را ارجاع نمی دهد. تمامی این عوامل موجب می شوند رتبه شما در موتور جستجو پایین بیاید. لازم به ذکر است که بر اساس قوانین سئو تنها 3 تا 4 درصد کل متن شما می تواند کلمات کلیدی باشد.


    بیشتر بخوانید:بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


    2- سئو نمی تواند مشاغل شکست خورده را نجات دهد

    اگر کار شما شکست خورده است و تصمیم دارید برای سئو زمان بگذارید، وقت خودتان را تلف می کنید. اگر نمی توانید بدهی های خود را  پرداخت کنید و یا دچار ورشکستگی شده اید و یا موارد دیگر، تمامی فعالیت های شما در زمینه سئو بی فایده است. باید تمرکز خو را بر روی مواردی دیگر مانند راه اندازی یک کسب و کار جدید قرار دهید.

    3- مدیریت شهرت

    هنوز هم تبلیغ دهان به دهان یک نوع تبلیغ قدرتمند محسوب می شود. این نوع از تبلیغ در اینترنت نیز مستثنی نبوده و حتی شاید بیشتر کاربرد داشته باشد. با وجود کسب و کار، مشتریان خیلی سریع تر از نارضایتی یکدیگر از یک محصول یا برند اگاه می شوند.

    امروزه تمامی افراد کالاهای مورد نیاز خود را بدون تحقیق در مورد فروشنده نخواهند خرید. مردم نارضایتی ها و انتقادات منفی را از طریق اینترنت خوانده و می شنوند. این شکایات به کسب و کار شما اسیب خواهد زد. اگر در سایت های دیگر سایت شما را لینک کرده و انتقاد منفی به دنبال آن باشد، رتبه شما در موتور جستجو تنزل پیدا خواهد کرد. در این شرایط، حتی بهترین استراتزی سئو هم بی فایده بوده و شما حذف خواهید شد.

    4- فراموش کردن استراتژی بهینه سازی موتور جستجو در هنگام بروز رسانی سایت

    اگر به استرتژی سئو توجه دارید، فراموش نکنید موقع تغییرات در سایت، بروز رسانی ها را حتما اعمال کنید. در غیر این صورت شما برای لحظاتی رتبه خود را از دست داده و در رنکینگ سقوط و تعداد مراجعه کنندگان به صفحه شما کاهش پیدا خواهند کرد. این یک خطای بزرگ است که بایستی به آن توجه داشته باشید

    نمیتوان به طور دقیق مشخص کرد چه چیز باعث شکست استراتژی سئو خواهد شد. هر بازاریاب تلاش می کند استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو را با موفقیت پیش برود. یکی از مهم ترین راههای پیروزی انجام ندادن اشتباهاتی است که دیگران انجام داده اند. پس اگر میخواید موفق باشید نسبت به عواملی که باعث شکست سئو می شوند اگاهی پیدا کنید.

     

  • بسته بندی ، راز افزایش فروش

    ممکن است تاکنون بار ها به نحوه بسته بندی محصولات و کالاهای خود و چگونگی اصلاح آن ها فکر کرده باشید. همان طور که می دانید در هر کسب و کاری با هر نوع محصولی، بسته بندی از جمله فاکتور های بسیار مهم بوده که ارتباطی کاملا مستقیم نیز با افزایش سطح فروش دارد. به همین دلیل است که تلاش برای انتخاب بهترین طرح به منظور رقابت قدرتمند با سایر رقبا، یکی از بزرگ ترین دغدغه های تولیدکنندگان محسوب می شود. ضرورت این موضوع به ویژه در مورد واحدهای تولیدی که محصولات قفسه ای عرضه می کنند، بیشتر احساس خواهد شد.


    بیشتر بخوانید:راهکاری جهت افزایش فروش


    در واقع نخستین جلوه ای از کسب و کار شما که مشتری با آن رو به رو می شود، بسته بندی محصولات تولیدی خواهد بود و به تبع کیفیت خود کالا در جایگاه دوم قرار می گیرد. البته مقصود از این جمله بی توجهی به کیفیت نیست، بلکه تمرکز مطلب بیشتر بر ظاهر مسئله برای رقابت تاثیر گذار با کسب و کار های دیگر خواهد بود. در نتیجه بسته بندی می تواند به نوعی راوی داستان کسب و کار شما باشد و توجه مشتری را به سوی خود جلب کند.

    بسته بندی، راز افزایش فروش

    اگر در این مورد موفق عمل کنید، کلید تسخیر چشمان مشتری ها در دستان قوی کسب و کارتان خواهد بود. اکنون که از اهمیت بالای روند طراحی بسته بندی آگاه شدیم، نوبت به آن رسیده است تا با نکات پیدا و پنهان این راه همراه شویم.

    طرحی مختصر و مفید!

    پیش از انجام هر کاری نخست این سوال را از خود بپرسید: عمده مشتری های کسب و کار شما چه قشری از جامعه را به خود اختصاص می دهند؟ بیشتر طرفدار طرح های مدرن هستند و یا مدل های سنتی تر را ترجیح می دهند؟ پاسخ به این پرسش ها بسیار راه گشا خواهند بود چرا که ذهن شما را به سوی نتیجه ای مشخص و در نهایت طرحی عملی هدایت می کنند.

    علاوه بر موارد فوق، آشنایی با محیطی که محصولات در آن به فروش می رسند نیز امری ضروری خواهد بود. بسته به محیط مورد نظر، مشتری های مختلفی با انتظارات متفاوت رجوع می کنند. به عنوان مثال اگر در زمینه محصولات غذایی فعالیت دارید، بهتر است بسته بندی کالا به نحوی باشد که مزایای استفاده از آن را به ویژه برای سلامتی مشتری به وی یادآوری کند و این هدف اغلب با بهره گیری از برچسب های توضیحی گویا محقق می شود. "بسته بندی باید همچون یک تلنگر کوچک اما موثر به نظر برسد"

    بسته بندی، راز افزایش فروش


    بیشتر بخوانید:8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    گزینش نیروهای با استعداد!

    نکته مهم دیگری که در خصوص طراحی یک بسته بندی مناسب مطرح است، استفاده از نیروهای خلاق و با استعداد خواهد بود. بسیاری از کسب و کار ها به علت هزینه هایی که استخدام یک نیروی طراح حرفه ای به دنبال دارد، علاقه ای به مشارکت در این زمینه ندارند. اما اگر وضعیت مالی کسب و کارتان در شرایط نسبتا مطلوبی به سر می برد، سرمایه گذاری برای مورد مذکور تصمیمی کاملا عاقلانه خواهد بود چرا که در ادامه با افزایش سطح فروش چندین برابر هزینه نام برده به شما باز می گردد.

    امروزه در بازار رقابتی کسب و کار های مختلف، درآمد زایی بیشتر مساوی با پیروزی هرچه بهتر در این میدان داغ مبارزه خواهد بود. از طرفی امکانات همیشه به معنای یک طراحی موفق تر نیست. باید قادر به شناسایی افراد خلاق و نخبه باشید. مجموعه ای کارا و ماهر خلق کنید که بتواند به کامل ترین نحو ممکن و متناسب با کالای مورد نظر، بسته بندی مورد انتظار شما را طراحی کند. اما به یاد داشته باشید که قبل از هر چیز بسته بندی پیشنهادی باید حاوی پیام کسب و کارتان باشد. توصیه می شود داستان برند را در یک جمله کوتاه و یا عبارت جای داده و آن را روی بسته بندی محصول درج کنید. محل چاپ پیام نیز مهم است؛ به راحتی دیده شود و اثر سوء بر زیبایی جعبه نداشته باشد.

    فاکتور دیگری که باید مورد توجه تیم طراحی قرار گیرد، کیفیت مواد بسته بندی است. در این راه از هیچ چیز غافل نشوید چرا که ارتباطی مستقیم با جلوه کسب و کار دارد. زمانی که مشتری بسته حاوی محصول شما را در دست می گیرد، احساسی واضح از کیفیت آن و به تبع کیفیت محتوای جعبه به وی منتقل خواهد شد. مجموعه کاری تا چه حد می تواند در این امر موفق عمل کند؟ تصویری به یاد ماندنی از کسب و کار خود در ذهن مشتری ایجاد کنید.

    بسته بندی، راز افزایش فروش

    گردآوری امکانات!

    پس از انتخاب یک تیم طراحی حرفه ای و دست یابی به بهترین طرح ممکن، حال زمان آن رسیده است که از تمام امکانات در دسترس استفاده کنید. به عنوان مثال با بهترین شرکت چاپ در منطقه خود قرارداد ببندید و تنها بعد مالی برای کاهش هزینه ها را در نظر نگیرید. مرتب از تیم طراحی در مورد ابزار هایی که نیاز دارند، سوال کنید. در نهایت باید به یک بسته بندی حرفه ای با قابلیت سر هم سازی در کمترین زمان ممکن برسید. این موضوع نه تنها سبب تسریع در فرآیند بسته بندی محصول می شود، بلکه با کمک به ارتقا سطح فروش کسب و کار هزینه های صرف شده را جبران خواهد کرد.

    توجه به الزامات قانونی!

    آخرین مورد که در اکثر طرح های پیشنهادی نیز رعایت می شود، الزامات قانونی مربوط به هر کشور است. بسته بندی که برای کالای مجموعه خود انتخاب می کنید، باید از نظر مقررات و قوانین کشوری مورد تایید باشد و این موضوع شامل شعار برند، خوانایی آن، ظاهر جعبه و بارکد ها می شود.

    آنچه مطرح شد می تواند در نهایت به شکل گیری یک بسته بندی مناسب و مشتری پسند منتج شود که همزمان اثر مهمی در افزایش تقاضا و درآمدهای کسب و کار شما خواهد داشت.


    پیشنهاد نویسنده:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


     

  • بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    جهان فناوری، بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی اثر زیادی بر چگونگی رفتار اجتماعی ما، رفتارمان به عنوان مصرف کننده و روش انجام تجارت ما دارد. مردم انتظار دارند درباره هر محصول، خدمت، شرکت، فرد یا چالشی که با آن مواجه هستند به راحتی از طریق موتورهای جستجو اطلاعات بدست آورند.

    در این مطلب می‌خواهیم به شش ابزار بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش اشاره کنیم که تمام شرکت‌ها برای فروش بهتر و بهبود بهره‌وری، به تناسب سازمان خود، می توانند از این ابزارها استفاده نمایند.


    بیشتر بخوانید: راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    1) داشتن یک وبلاگ/ وبسایت

    نخستین گام برای موفقیت در بازاریابی آنلاین داشتن یک پایگاه خانگی در وب می باشد. مهم هم نیست که یک وب سایت رسمی یا یک وبلاگ یا ترکیبی از این دو داشته باشید. اگر شما وب سایتی داشته باشید که مردم بتوانند به راحتی به شما مراجعه کنند، فرایند بازاریابی شما را تسهیل می نماید. بنابراین حتی اگر شما یک فروشگاه آنلاین نیستید، باز هم نیاز به یک وب سایت دارید.

    من همیشه مردم را به داشتن وبلاگ تشویق می کنم، چون اگر شما وبلاگ و مطالب مرتبط با کسب و کار خود را داشته باشید، قطعا پیشرفت خواهید کرد. در این  بسیاری از مردم با تعریف از شما و محصولات یا خدماتتان به شما در بازاریابی آنلاین کمک خواهند کرد.

    2) تبلیغات آنلاین

    بسیاری از کسب و کارهای کوچک بخصوص با این استراتژی بازاریابی آنلاین مشکل دارند، به گمان من دلیل آن این است که نمی خواهند هزینه ای پرداخت نمایند. آن ها فقط بازاریابی آنلاین رایگان می خواهند. به نظر ما استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان هیچ ارزشی ندارد. با اطمینان می توان گفت در همه استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان، شما باید زمان قابل توجهی را صرف کنید، بدین معنا که این استراتژی ها تنها در صورتی رایگان محسوب می شوند که شما ارزشی برای وقت خود قائل نشوید.

    از طرفی دیگر، تبلیغات آنلاین سنتی زمان نسبتا کمی می گیرند و می توانند یک استراتژی موثر برای بازاریابی آنلاین باشند. نخستین چیزی که شما باید در این باره بدانید این است که دو نوع مدل هزینه وجود دارد، CPM و CPC.

    CPM به هزینه ها در هر هزار اشاره دارد. در این نوع بازاریابی آنلاین، شما در اصل فضایی را در یک صفحه وب خریداری می کنید و بابت تعداد معینی از برداشت ها، یا تعداد دفعاتی که تبلیغات شما به نمایش در می آید، هزینه پرداخت می کنید. پرداخت های بسیاری از برندها که تبلیغات آنها در وب سایت ها دیده می شود بر پایه مدل CPM می باشد.

    CPC هزینه تبلیغات برای هر کلیک است. در این مدل، شما تنها بابت تعداد دفعاتی که یک بیننده روی تبلیغات شما کلیک می کند، نه تعداد دفعاتی که نمایش داده می شود، پرداختی دارید.

    می توان گفت Google AdWords بهترین برنامه بازاریابی آنلاین است که در آن پرداخت به ازاء هر بار کلیک روی تبلیغات می باشد. زمانیکه شما با این برنامه بازاریابی آنلاین می کنید، کلیدواژه های خاصی را انتخاب می کنید که تبلیغات شما مربوط به آن است. زمانیکه افراد در گوگل یکی از این کلیدواژه ها را جستجو می کنند، تبلیغات شما در معرض دید آنها قرار خواهد گرفت.

    استراتژی بازاریابی آنلاین دیگر که شما ی توانید آن را امتحان کنید ساخت و به اشتراک گذاری ویدئوی آنلاین می باشد (چه در وبسایت شخصی خود چه در سایت های محبوب اشتراک ویدئو). یک ویدئو می تواند طلای بازاریابی آنلاین باشد، اگر محبوب شود.

    بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    3) فهرست کردن دایرکتوری ها (دفترچه های راهنما)

    افزودن کسب و کار خود به دایرکتوری های مناسب (دایرکتوری های محلی، دایرکتوری های کسب و کار و ...) دیگر روش بازاریابی آنلاین می باشد که نیاز به زمان اندکی دارد و نسبتا ارزان می باشد. عضو هر یک از گروه های تجاری محلی که باشید، مثل اتاق بازرگانی محلی شما، احتمالا وب سایت هایی وجود داشته که به اعضاء اجازه می دهند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین لیست نموده و حتی با هزینه های خاصی تبلیغات هم قرار دهند.

    4) شرکت در شبکه های اجتماعی

    پیوستن به توییتر، فیسبوک، و فروم ها، پست گذاشتن در وب سایت های مهم، اظهار نظر درباره وبلاگ های دیگران، همگی فرصت هایی برای بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی نیازمند مهارت به مراتب بیشتری نسبت به بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات یا فهرست کردن دایرکتوری ها می باشد.


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    در همه رسانه های اجتماعی، نکته مهم مشارکت هوشمندانه و تلاش برای گفتگو کردن بجای تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد. نظراتی از جمله "نکته خوبی بود. به سایت من سر بزنید" تنها اسپم و نه گفتگو هستند.

    5) شبکه سازی آنلاین

    LinkedIn در هر بحثی در مورد شبکه های آنلاین مورد توجه خاصی است. هدف این شبکه این است که به متخصصین سراسر جهان کمک کند تا به هم وصل شوند تا موفقیت خود را تسریع ببخشند. LinkedIn بیش از 40 میلیون عضو در بیش از 200 کشور دارد. این شبکه ابزار قدرتمندی برای بازاریابی اینترنتی بوده و این فرصت را برای شما مهیا می سازد تا با مشتریان، شرکا، و همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

    از گروه های آنلاین "قدیمی تر" مثل گروه های یاهو غافل نشوید. جستجو در گروه های یاهو درباره "کسب و کارهای کوچک" تا تقریبا 40000 گروه مختلف را ارائه می کند.

    بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    چنین گروه هایی علاوه بر اینکه منبع بزرگی از اطلاعات هستند فرصت های بازاریابی فراوانی را هم فراهم می آورند. اعضاء دیگر می توانند مشتریان بالقوه باشند چنانچه با شما و خدمات شما آشنا شوند.

    6) بازاریابی از طریق ایمیل

    بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و قدرتمندترین روش های بازاریابی آنلاین می باشد. در این روش شما پیام را مستقیما به افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده اند، می فرستید. همچنین، ایمیل ابزار فوق العاده ای برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود می باشد.

    برنامه های ایمیلی گوناگونی در این زمینه وجود داشته که به شما اجازه می دهند که شما ایمیل خود را برای مشتریانتان سفارشی نمایید، در نتیجه شما می توانید ایمیل هایی را به مشتریان منتخب خود مطابق با علایق خاص آنها بفرستید.

     

  • راهکاری جهت افزایش فروش

    راهکاری جهت افزایش فروش

    یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب و کاری تلاش برای افزایش فروش و به تبع درآمد زایی بیشتر خواهد بود. به منظور دست یابی به این هدف راهبردهای مختلفی دنبال می شود که انتخاب آن ها اغلب سلیقه ای بوده و مدیر مجموعه، تصمیم گیرنده اصلی در این مورد است. اما چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که راهبرد برگزیده؛ موثر ترین راه حل بوده و وضعیت مالی کسب و کار را به چالش نخواهد کشاند؟ در پاسخ باید گفت: هیچ گاه نمی توانید به صورت قطعی از شرایط پیش رو مطمئن شوید اما شاید قابل اعتماد ترین روش در این خصوص "متد اروژانسی" باشد. در واقع ایده کسب و کار را می توانیم براساس ایجاد نوعی احساس ضرورت برای مشتری ها تنظیم کنیم تا با انگیزه بیشتری نسبت به خرید محصولات شما اقدام کنند.


    بیشتر بخوانید: 8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    چرا بحث ضرورت تا این اندازه اهمیت دارد؟ اگر مشتری محصول و خدمات ارائه شده در کسب و کارتان را امری ضروری تلقی نکند، باید انرژی زیادی برای متقاعد کردن وی به کار بگیرید! اما زمانی که در وضعیت فروش از مفهوم ملموس "ضرورت" و یا به بیان بهتر "اورژانس" بهره برداری کنید، روند کند خرید را تبدیل به مسیری سریع و راحت تر خواهید کرد.

    اما برای آن که بتوان به اهداف مذکور رسید، چه استراتژی هایی راه گشا خواهند بود؟ در ادامه به تفسیر چهار روش اصلی ایجاد "ضرورت در خرید" با هدف افزایش فروش می پردازیم.

    با چشم انداز کسب و کار خود شروع کنید

    گام اول بررسی دقیق ایده ها و به طور کلی چشم اندازی است که کسب و کار شما بر اساس آن فعالیت می کند. آیا مسیری که هم اکنون در حال طی آن هستید، مناسب محصول و یا خدمتی که ارائه می کنید خواهد بود؟ آیا به ایده های خود به صورت کاملا واقع بینانه نگاه کرده اید؟ آیا چشم انداز کنونی توانسته است افزایش فروش را به همراه داشته باشد؟ ایده ای طراحی کنید که ضمن آشکار سازی ضرورت خرید محصولات شما، بتواند بدون فشار به مشتریان انگیزه آن ها برای خرید را افزایش دهد.

    راهکاری جهت افزایش فروش

    درک مناسبی از فرآیند تصمیم گیری داشته باشید

    انتقال احساس ضرورت برای خرید یک محصول و یا انتخاب یک خدمت بدون آگاهی کامل از روند تصمیم گیری و نکات ریز آن عملا غیر ممکن خواهد بود. تصمیم گیرنده اصلی در روند یک خرید اصولی و البته منطقی چه کسی است؟ هر کدام از طرفین شامل کسب و کار و مشتری چه اندازه در این روند سهیم هستند؟ برای آن که درک کاملی از این مسئله داشته باشید، در ابتدای هر جلسه فروش، افراد دخیل در تصمیم گیری را به ترتیب اولویت مشخص کنید. زمانی که به چنین درکی دست یابید، قادر به تعیین بهترین استراتژی فروش خواهید بود. این استراتزی شامل القای حس ضرورت در مشتری و یا وارد آوردن فشار به وی برای تصمیم گیری قطعی می شود. لازم به ذکر است که تلاش شما برای کسب آگاهی بیشتر از نحوه عملکرد مشتریان مختلف در امر خرید، به آن ها انتقال داده می شود و بدین ترتیب مشتری با اعتماد بیشتری کسب و کارتان را انتخاب می کند.


    بیشتر بخوانید:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


    اطلاعات خود را به واسطه پرسش سوال های کلیدی تکمیل کنید

    گام بعدی این متد ساده، تمرکز بر سوال های کلیدی خواهد بود. برای آن که بتوانید نسبت به محصولات و یا خدمات خود در مشتریان ایجاد ضرورت کنید، لازم است ابتدا به یک جمع بندی کلی در مورد آن ها برسید. چرا کسب و کار شما را انتخاب کرده اند؟ محصول مد نظر آن ها چه نکته مثبتی در خود جای داده است؟ ویژگی برتر کسب و کارتان در مقایسه با سایر رقبا چیست؟ آیا می توان پتانسیل های مجموعه را ارتقا داد؟ البته باید توجه داشت که مکالمه بیش از حد و گیج کردن مخاطب با پرسش های متعدد نتیجه ای معکوس به دنبال خواهد داشت. طرح سوال های کلیدی مشتری را در مسیری قرار می دهد که در نهایت نیاز های مشترک خود و کسب و کارتان در مشخص کند. می توانید از این فاکتور برای ایجاد احساس ضرورت در وی با تنها یک مکالمه کوتاه و مفید بهره برداری کنید.

    به معنای واقعی تعهد پذیر باشید

    فرض کنید که با پیروی از گام های نام برده تا به اینجای کار، موفق به افزایش فروش به صورت معنا داری شده اید. آیا کاهش کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می دهید و یا بی توجهی به پشتیبانی پس از فروش مشتری ها جایز خواهد بود؟ به بیان بهتر گام چهارم قلب تپنده مراحل پیشین بوده و بدون در نظر گرفتن آن با شکست مواجه می شوید. یکی از لازمه های اصلی برای ایجاد اتمسفر اروژانسی در فروش، تعهد پذیری است. اگر مشتری کسب و کار شما را به عنوان یک مجموعه اخلاق مدار و مسئولیت پذیر قبول نداشته باشد، باید منتظر هیچ گونه افزایش فروش باشید.

    راهکاری جهت افزایش فروش

    در واقع این مورد بزرگ ترین چالشی است که با آن رو به رو خواهید شد. به هر مشتری که وارد مجموعه می شود، به عنوان یک سرمایه گذار نگاه کنید. آیا حاضر به از دست دادن سرمایه گذار خود هستید؟ از طرفی با قبول تعهدی که در برابر تک تک مشتری ها دارید، جلوه درستی از کسب و کار خود را به نمایش می گذارید. البته تمامی چهار متد اشاره شده در کنار یکدیگر، قادر به متقاعد ساختن مشتریان خواهند بود و هر کدام بدون دیگری کارایی کافی را نخواهد داشت. در عین حال به فاکتور آخر توجه ویژه ای نشان دهید و برای ایجاد اعتمادی استوار بین مجموعه و مشتری تمام تلاش خود را به کار گیرید.


    پیشنهاد نویسنده:23 ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین


     

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت دوم/پایانی)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)


    ساختار URL

    URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

    اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

    این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

    URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

    URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

    اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

    از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

    Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    ساختار سایت

    روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

     

    لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

    تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر 10 لینک نگه دارید

    لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).

      

    تگ های Alt

    برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

     

    لینک ها

    شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

    دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

    به طور کلی:

    لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند

    لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند

    متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.


    چیزهایی که باید از آن ها دوری کنید

    لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy

    لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند

    اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند

    لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند

    اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

    رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

    دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

    100تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین 100 نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

    انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

    رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. 5% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

    لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک


    نتیجه گیری

    اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

    فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

    فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

    در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


     

  • راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین

    راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین

    بخش اعظم رویدادهای فروش آنلاین پیرامون محتوا رخ می دهند. محتوا تعیین می کند چگونه افراد شما را می یابند، به شما توجه می کنند و به مبادله ارزش با شما می پردازند. بدون پلتفورم محتوا انرژی صرف شده در سایر مراحل به هدر می رود.

    امروزه مردم انتظار دارند درباره هر محصول، خدمت، شرکت، فرد یا چالشی که با آن مواجه هستند به راحتی از طریق موتورهای جستجو اطلاعات بدست آورند. پس اگر نتوانند محتوای شما را بیابند احتمال اینکه اعتماد آن ها را بدست نیاورید زیاد خواهد بود. این مساله موجب مطرح شدن دو موضوع مهم در زمینه استراتژی محتوا می شود: اعتمادسازی و آموزش مشتری.

    راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین

    4 روش برای اعتماد سازی مشتریان در فروش آنلاین:

    1.وبلاگ

    وبلاگ نقطه شروع اصلی برای استراتژی محتوا در فروش آنلاین است زیرا تولید، پیوند دهی و اشتراک گذاری محتوا را بسیار آسان می کند. موتورهای جستجو نیز عاشق محتوای وبلاگ هستند و این همان جایی است که می توانید بخش زیادی از مطالب را سازماندهی کنید. می توانید به سادگی آن را بسط داده و به عنوان محتوا برای مقاله ها، کارگاه ها و کتاب های الکترونیک استفاده نمود.


    بیشتر بخوانید:23 راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)


    2.رسانه های اجتماعی

    باید از تمامی فرصت ها برای ایجاد پروفایل رسانه اجتماعی بر روی سایت هایی همانند LinkedIn و نیز جوامع آنلاین و مجله ها همچون BusinessWeek،Entrepreneur و Inc استفاده کنید. ساخت پروفایل های غنی و بهینه سازی لینک ها، تصاویر و ویدئوهایی که به سایت اصلی شما اشاره می کنند بخش مهم از اجرای محتوا به عنوان استراتژی در فروش آنلاین است.

    3.بازنگری ها[1]

    رتبه دهی و بازنگری های سایت هایی همانند Yelp، MerchantCircle و CitySearch به جریان اصلی محتوای تولید شده کاربر تبدیل شده اند. گوگل، یاهو و Bing به همه اجازه می دهد تا کسب و کارها را بازنگری کرده و به آن ها رتبه دهند، و شما طبقه مهمی از محتوا دارید که باید در آن مشارکت کنید.


    بیشتر بخوانید:3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری


    4.گواهی های مشتری

    گواهی مشتری شکل قدرتمندی از محتوا است. همه کسب و کارها باید در پی گواهی های مشتری در اشکال گوناگون مانند مکتوب، صوتی، و ویدئو باشند. این محتوا تأییدیه های اعتمادسازی مهمی را بوجود می آورد و موجب دارایی های برند در گوگل و یوتوب می شوند.

    راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین

    4 روش برای تهیه محتواهای آموزشی:


    بیشتر بخوانید:سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


    1.مقاله سفید نقطه نظر

    هر کسب و کاری باید داستان اصلی خوبی داشته باشد که در قالب مقاله ای سفید یا کتاب الکترونیک مستند شده است. این محتوا باید عمیقا به آنچه شرکت شما را متمایز می کند، راز موفقیت و رویکرد خدمات مشتری شما و اینکه چرا اینکار را انجام می دهید بپردازد.

    2.سمینارها

    ارائه ها[2]، کارگاه ها و سمینارها (آنلاین و آفلاین) روش های عالی برای ارائه آموزش به همراه مشارکت بیشتردر فروش آنلاین است. تبدیل مقاله سفید نقطه نظر به جلسه ای 45 دقیقه ای ارزشی یکی از اثربخش ترین راه ها برای خلق، پرورش و تبدیل سرنخ ها است.

    FAQ.3ها

    ارزش اطلاعات موجود در این قالب را نمی توان نادیده گرفت اما فراتر از پرسش های متداول بروید و پرسش هایی را که باید پرسیده شوند اما نشده اند را نیز وارد کنید، بویژه آن هایی که به تعیین جایگاه مطلوبتان در برابر رقبایتان کمک می کنند.

    4.داستان های موفق

    ایجاد نمونه های غنی از مشتریان واقعی که در استفاده از پیشنهادهای محصول یا خدمت شما موفق بوده اند روشی عالی برای کمک به یادگیری افراد از دیگران و کسب و کارها است. هنگامی که خریداران بالقوه خودشان را درون داستانی موفق تصور کنند، به احتمال بیشتری خود را در این داستان وارد می کنند.

    راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین

    5 گام ایجاد حضور قوی در جستجوی محلی:

    1.صفحات وب سایت خود را از نظر محلی برجسته کنید: راه های زیادی برای محلی سازی صفحات وب سایت وجود دارد. این امر یکی از عناصر اصلی است که به موتورهای جستجو می گوید شما واقعا در کسب و کار محلی حضور دارید.

    2.پروفایل های جستجوی محلی خود را تقویت کنید: دایرکتوری های جستجوی محلی در گوگل، یاهو و Bing از شما می خواهند تا اطلاعات غنی برای پروفایل های محلی خود بسازید. این امر هنگامی که افراد کسب و کارها محلی را جستجو می کنند، کار را برای این دایرکتوری ها ساده تر می کند.

    3.در رتبه بندی ها و بازنگری ها شرکت کنید: بسیاری از دایرکتوری های کسب و کارهای محلی دارای ویژگی های اضافی رتبه دهی و بازنگری کاربر هستند. اگر به سایت های اصلی توجه نکنید و آنچه گفته شده است را نظارت نکنید کسب و کارتان را ممکن است به دلیل یک بازنگری ضعیف از دست دهید.

    4.فهرست بندی و ارجاع دهی های خود را به روز رسانی کنید: ارجاع دهی ها بیانگر کسب و کار و آدرس شما هستند که در وب سایت های دیگر ظاهر شده اند. این ها اجزای کلیدی الگوریتم رتبه بندی هستند زیرا به تضمین اینکه کسب وکار شما واقعا محلی است کمک می کنند.

    5.گروه موضوع شبکه اجتماعی داشته باشید: با یک گروه niche محلی آغاز کنید و جامعه ای از کاربران پیرامون تم محلی در سایت های رسانه اجتماعی همانند Flicker، LinkedIn، Meetup یا Biznik بسازید. اگر بتوانید حوزه مورد علاقه افراد را بیابید، می توانید ابزار محلی مفیدی را تهیه کنید در حالی که حضور محلی خود را تقویت می کنید.


    بیشتر بخوانید:آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار


    [1] Reviews

    [2] Presentation

  • 8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها

    8 نکته برای ارائه خدمات عالی به مشتری در استارتاپ ها

    اغلب رهبران قبول دارند که این روز ها خدمات ضعیف به مشتری مانند تیر خلاصی بر تجارت است و مشتری ها را پرانده می کند، سود را کاهش داده و انگیزه همه را از بین خواهد برد. اما با این حال تصور معمولی از تجربه مشتری همچنان رو به زوال است. علی الخصوص، کارآفرینان و استارتاپ های نو پا به طرز ساده لوحانه ای نسبت به ارائه خدمات با کیفیت بی توجه هستند.

    البته خدمات به مشتریان کار آسانی نیست و کارآفرینان کم تجربه نمی دانند باید از کجا شروع کنند و چگونه این کار را انجام دهند. کریس بل و ران زمکه، استادان این حرفه،  بینش های دقیق در این زمینه را کتاب "Managing Knock Your Sock Off Service" منتشر کرده اند.

    این ابتکار عمل ها چیز هایی هستند که همه کارآفرینان می بایست درمورد خدمات به مشتریان بدانند:


    بیشتر بخوانید:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


    1.افراد با کیفیت را پیدا و حفظ کنید.

    شما باید کارتان را با افرادی اغاز کنید که مشتاق هستند و می توانند خدمات به مشتریان جدید ارائه دهند. مطمئن شوید که به خوبی می دانید منظورتان از خدمات به مشتری با کیفیت چیست. آن ها را تمرین دهید، به آن ها مالکیت دهید و آن ها را مسئول کنید و حقوق آن ها را به رضایت مشتری ربط دهید.

    2.مشتری ها را به دقت بشناسید.

    این کار به معنی شنیدن، درک کردن و پاسخ دهی به نیاز ها و انتظارات متغیر مشتری ها است. سپس مطمئن شوید که اعضای دیگر تیم ها نیز همین کار را می کنند و برای بهبود، انگیزه کافی دارند. به دنبال مشتری های شاکی و از دست رفته بگردید تا بهتر بتوانید خودتان را بهبود ببخشید.

    3.بینشی خدماتی خلق کنید که همه بتوانند آن را ببینند.

    این بدین معنی است که باید صدا و تصویر خدمات مشتری باشید تا تیم و مشتری ها بتوانند شما را بدین شکل ببینند. این حرکت می بایست قابل درک، ثبت شده و قابل تایید باشد. همچنین می بایست اندازه گیری ها و آمارهایی وجود داشته باشند که آن ها را واقعی کند و می بایست آن را با رقبا مقایسه کنید.

    8 نکته برای ارائه خدمات عالی به مشتری در استارتاپ ها

    4.فرآیند خدمات رسانی را "رضایت بخش" کنید.

    فرآیند خدمات به مشتریان که به خوبی طراحی شده باشد کسب و کار با شما را آسان خواهد کرد. این فرآیند بایستی کارمند مدارانه و مشتری مدارانه باشد و مکانیزم هایی برای دریافت بازخورد داشته باشد تا نتایج ضعیف را اصلاح کند. اگر کارمندان بخش خدمات خوشنود نباشند، این فرآیند به خوبی کار نخواهد کرد.


    بیشتر بخوانید:23 راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)


    5.در آن واحد هم آموزش دهید و هم نظارت کنید.

    شرکت هایی که خدمات به مشتریان عالی دارند به طول معمول 3 تا 5 درصد از درآمدشان را صرف تمرین دادن اعضای تیم می کنند. رهبران متوجه شدند که به روز نگه داشتن همه افراد در زمینه تکنولولوژی، رقابت و نیاز های مشتری برای موفقیت ضروری است. افراد بخش خدمات به این تمرین به عنوان پشتبیانی از سوی تیم نیاز دارند.

    6.دخالت کنید، قدرت ببخشید و انگیزه دهید.

    اعضای تیم را در حل مشکلات مشتری ها و همچنین حل کردن فرآیند های مشکل ساز دخیل کنید. به آن ها این قدرت را بدهید که نه فقط از روی عادت، ترس یا روتین بلکه در ورای قوانین معمول به دنبال راهکار بگردند. انگیزه دهی فرایند ایجاد هیجان، علاقه و تعهد به وسیله نشان دادن علاقه و اعمال خودتان است.

    8 نکته برای ارائه خدمات عالی به مشتری در استارتاپ ها

    7.شناسایی کنید، پاداش دهید، انگیزه دهید و تجلیل کنید.

    بر اساس طبیعت انسان، افرادی که برای شما کار می کنند می خواهند کارشان را خوب انجام دهند. بهترین انگیزه دهی برای آن ها این است که یک چیز مناسب در ازای کارشان به آن ها بدهید. این کار را باید به وسیله بازخورد های سازنده در مورد کاری که می کنند و یا اینکه چگونه می توانند بهتر شوند انجام دهید. نمی توانید مردم را گول بزنید تا کارشان را به خوبی انجام دهند.


    بیشتر بخوانید:3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری


    8.حرف تان را بزنید و راه را نشان دهید. 

    بخواهید یا نخواهید شما الگوی همه افراد حاضر در استارتاپ تان هستید. اینکه برخورد شما را چگونه می بینند که با همکاران، دوستان و اعضای تیم و مشتری ها حرف می زنید به آن ها نشان می دهد که قوانین اجرایی خدمات دهی به مشتری چگونه خواهد بود.

    خدمات به مشتری تنها ارضای انتظارات نیست که بتوانید پس از اینکه کسب و کارتان سرپا شد به بعدا موکولش کنید. خدمات فرآیندی مرکزی است که می بایست وقتی که اولین محصول یا خدمات را ارائه می کنید، سرپا و پرثمر باشد.

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    SEO. این کلمه را بارها شنیده ­اید، اما واقعا چطور در موتورهای جستجو رتبه بالاتری بدست بیاورید؟ استاد شدن در ظرافت های SEO زمان بر است اما می توانید مبانی آن را ظرف چند دقیقه یاد بگیرید.

    تله ترافیک (چطور SEO کار می کند)

    بسیاری از بازاریابان تصور می ­کنند SEO تنها منبعی برای ترافیک رایگان است، اما هدف اصلی SEO کمک به افرادی است که در جستجوی شما هستند. بدین منظور شما باید محتوای وب سایتتان را با نیاز مخاطبان مطابقت دهید.

    اگر می خواهید SEO برای شما نتیجه دهد، باید مطمئن شوید اهدافتان با اهداف بازدیدکنندگانتان همخوانی دارد. موضوع ترافیک نیست، موضوع یافتن آنچه شما می خواهید، و سپس بهینه نمودن کلیدواژه هایی است که بازدیدکننده را به سایت شما می آورد.


    بیشتر بخوانید:راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت اول)


    چطور این کلیدواژه ها را پیدا کنیم؟ خیلی ساده: تحقیق و جستجو.

    تحقیق: چطور کلیدواژه مناسب پیدا کنیم

    باید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقابت پائینی دارند (تعداد نتایج کمتر نشان دهنده فرصت شما برای بهبود رتبه ­بندی شما است)، محتوای شما از آن پشتیبانی می­ کند (با سایت شما مرتبط هستند). نمونه ای از ابزارهایی که می توانند به شما در یافتن کلیدواژه کمک کنند  Google’s Search-Based Keyword Tool است که نتایج مبتنی بر جستجوهای واقعی گوگل ارائه می دهد، و اگر به یک حساب AdWords وارد شوید می تواند به شما فهرستی از کلیدواژه های ایده آل سفارشی شده برای سایتتان بدهد.

    The Long Tail

    Long Tail پدیده ای را توصیف می کند که بسیاری از کلیدواژه های با ترافیک پائین می توانند در کنار هم برای شما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تعداد کمی کلیدواژه با ترافیک بالا فراهم کنند.

    هنگامی که همه این کلیدواژه های Long Tail را با هم ترکیب کنید حدود 80% از ترافیک شما ایجاد می شود. پس در زمان جستجوی کلیدواژه فقط بر روی واژه هایی که حجم بالایی از ترافیک دارند تمرکز نکنید. واژه هایی که محبوبیت کمتری دارند را نیز یادداشت کنید و از آن­ها در استراتژی کلی تان استفاده کنید.

    ایجاد محتوا

    پس از انتخاب کلیدواژه مناسب ساخت محتوا را آغاز کنید.

    موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور اتوماتیک وب سایتتان را بررسی می کنند، آن را می خوانند تا دریابند درباره چه چیزی است و سپس تصمیم می گیرند به کدام کلیدواژه ها از هر صفحه شما رتبه دهند. می توانید با بهینه سازی محتوایتان برای کلیدواژه های معین تصمیم آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

    ربات ها به راحتی می توانند متن را تفسیر کنند اما آنقدر پیشرفته نیستند که بتوانند ویدئو تماشا کنند، تصاویر را ببینند یا به صداها گوش دهند. باید آن ها را برایشان شرح دهید، تا بتوانند صفحات شما را درک و رتبه دهند.

    بهتر است اول بر افراد متمرکز شوید، محتوایتان را تا آنجا که می شود ساده کنید و سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید بدون اینکه قدرت اقناع محتوایتان را فدا کنید.


    بیشتر بخوانید:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


    به این موارد توجه کنید:

    عناوین: عنوان های جذاب خلق کنید تا توجه خواننده را جلب کنند. شما فقط یکبار شانس داشتن اولین اثر را دارید.

    کلیدواژه ها: کلیدواژه ای انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط است.

    لینک ها: به سایت های باکیفیتی لینک دهید که از آنچه وب سایت شما درباره اش است تعریف و تمجید می کند.

    کیفیت: سعی کنید محتوایی باکیفیت و منحصربفرد انتخاب کنید تا کاربران را برای آمدن به سایت شما ترغیب کند زیرا آن ها نمی توانند به راحتی این محتوا را در جایی دیگر بیابند.

    تازگی: اگر محتوایی منتشر می کنید که کهنه و منسوخ نمی شود، عالی است، اما باید محتوای جدید نیز به طور مرتب اضافه کنید. اگر وقت اینکار را ندارید اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگی برای وب سایتتان را مدنظر قرار دهید.

    مهم­تر از همه محتوای کسی دیگر را بر روی سایتتان منتشر نکنید. اینکار محتوای تکراری ایجاد می کند و موتورهای جستجو شما را برای آن تنبیه خواهند کرد.

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    کدهایتان را بهینه کنید

    ربات های موتور جستجو فقط متن وب سایت شما را نمی خوانند، کدها را نیز بررسی می کنند. 8 بخش متفاوت در کدها وجود دارد که باید بهینه شوند.

    تگ های عنوان

    تگ های عنوان عناوین سایت شما را پوشش می دهند. در زمان کدگذاری تگ های عنوان مطمئن شوید کلیدواژه ها در عنوان حضور دارند. برای حداکثر کردن نتایج موتور جستجو هر صفحه باید تگ عنوان منحصربفردی داشته باشد.

    تگ های Meta

    اصلی­ ترین meta tag که باید به آن توجه کنید تگ توصیف meta است. اثر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما ندارد اما به بازدیدکننده می گوید سایت شما درباره چیست، پس می تواند اثر زیادی بر تصمیم آن ها برای کلیک کردن داشته باشد.

    هنگامی که شرح meta tag ایجاد می کنید مطمئن شوید کلیدواژه های شما در این شرح حضور دارند، از عبارت کامل استفاده کنید. شرح را بیش از حد طولانی نکنید. اگر امکان دارد، سعی کنید برای هر صفحه یک شرح meta منحصربفرد ایجاد کنید.


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    تیترها

    بسیار شبیه به تیترها در کتاب است، اما ترتیب ویژه­ای دارند. H1، H2، H3، H4 و ...، با H1 تیتر اصلی صفحه شروع می شود. کدهای تیترهای باقی مانده در سایت به ترتیب تا پائین ترین سطح تیتر نزولی می شوند.

    هرچه محتوای شما خاص تر می شود، تعداد تیترها بیشتر می شود. به طور کلی فقط یک تگ H1 باید در هر صفحه وجود داشته باشد، و هر چقدر بخواهید می توانید H2، H3 و H4 داشته باشید. مطمئن شوید که تیترها شامل کلیدواژه ها می شوند و با محتوای وب سایت مرتبط هستند.

    نقشه های سایت

    نقشه های سایت همانند نقشه راه برای موتورهای جستجو هستند. مسیر را به تمامی صفحات متفاوت در وب سایتتان برای ربات ها تعیین می کنند.

    دو نوع نقشه سایت وجود دارد: نقشه سایت های HTML و XML. تفاوت اصلی این است که نقشه های سایت XML به طور خاص برای موتورهای جستجو کدگذاری شده اند، در حالی که نقشه های سایت HTML به راحتی توسط همه خوانده می شوند.

    اگر چندصد صفحه دارید، باید به هر صفحه لینکی در قالب نقشه سایت HTML دهید. اگر چندهزار صفحه یا بیشتر دارید، فقط به مهم ترین صفحات لینک بزنید.

    نقشه های سایت XML شامل تمامی صفحات وب سایت شما هستند، حتی اگر میلیون ها صفحه داشته باشید. می توانید از ابزارهایی همانند XML Sitemap Creator برای خلق اتوماتیک نقشه سایت استفاده کنید. هنگامی که نقشه سایت XML را ساختید، باید در Google Webmaster Central و Bing ثبت نام کنید تا موتورهای جستجو اصلی بتوانند شما را بررسی نموده و وب سایتتان را نمایه کنند.

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    نام Domain

    اسامی Domain که کلیدواژه در آن ها حضور دارد بسیار بالاتر از Domainهایی که اینچنین نیستند رتبه داده می شوند. اسامی Domain دقیقا منطبق حتی بالاتر رتبه داده می شوند.

    اما اینکار هزینه دارد: Domainهای دقیقا منطبق چندان منحصربفرد نیستند. دلیل اینکه می بینید بسیاری از شرکت ها از واژه های ساختگی برای نام Domain خود استفاده می کنند این است که می توانید برای آن برند بسازید.

    اما کدام بهتر است؟ بستگی دارد.

    اگر ترافیک شما کاملا از طرف موتورهای جستجو است، از اسم Domain کاملا منطبق استفاده کنید. اما اگر SEO فقط بخش کوچکی از استراتژی شما است، به دنبال چیزی منحصربفرد باشید. یک دهه قبل کسی Google را جستجو نمی کرد اما الان یک برند بزرگ است.

     

     

Go To
Page Size