4 دلیل اصلی شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو

بعضی از بازاریابان اینترنتی از استراتژی بهینه سازی موتور جست و جو واهمه دارند، زیرا هم یک فرایند پیچیده است و هم نتایج قابل ملاحظه ای در بازه زمانی کوتاه نخواهد داشت. از طرف دیگر، شرکت هایی که در زمینه seo فعالیت می کنند، شرکت هایی که می خواهند رتبه خود را در موتور جستجو بالا ببرند، نظری مخالف با نظر بازاریابان الکترونیکی را دارند، زیرااز این طریق کار کرده و کسب درآمد می کنند.


بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


به هر حال همانقدر که استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو می تواند مفید بوده و نتیجه مثبت داشته باشند، ممکن است با شکست نیز روبرو شوند. پس با شناسایی علت های شکست و آگاهی از آنها، میتوانیم بهتر عمل کنیم.

در این مطلب برخی از دلایل رایج که موجب شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو خواهند شد، مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

1- کلمات کلیدی

اگر مدت زمان زیادی است که در اینترنت مشغول به فعالیت بوده و برای کلمات کلیدی محتوای سایت خود وقت می گذارید، سخت در اشتباه هستید. شما این گونه فکر تصور می کنید که تنها محتوا دارای اهمیت است، در صورتی که کیفیت محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. اگر شما متنی با انبوهی از کلمات کلیدی در سایت خود نوشته اید که محتوای مطلوبی ندارد، از طرف موتورهای جستجو شناسایی شده و رتبه قابل قبولی نخواهید گرفت.

خوانندگان سایت شما به دنبال محتوای مفید هستند نه مطالب بی ارزش. از این رو مراجعه کننده برای مطالب نخواهید داشت، کامنتی دریافت نمی کنید، کسی سایت شما را ارجاع نمی دهد. تمامی این عوامل موجب می شوند رتبه شما در موتور جستجو پایین بیاید. لازم به ذکر است که بر اساس قوانین سئو تنها 3 تا 4 درصد کل متن شما می تواند کلمات کلیدی باشد.


بیشتر بخوانید:بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


2- سئو نمی تواند مشاغل شکست خورده را نجات دهد

اگر کار شما شکست خورده است و تصمیم دارید برای سئو زمان بگذارید، وقت خودتان را تلف می کنید. اگر نمی توانید بدهی های خود را  پرداخت کنید و یا دچار ورشکستگی شده اید و یا موارد دیگر، تمامی فعالیت های شما در زمینه سئو بی فایده است. باید تمرکز خو را بر روی مواردی دیگر مانند راه اندازی یک کسب و کار جدید قرار دهید.

3- مدیریت شهرت

هنوز هم تبلیغ دهان به دهان یک نوع تبلیغ قدرتمند محسوب می شود. این نوع از تبلیغ در اینترنت نیز مستثنی نبوده و حتی شاید بیشتر کاربرد داشته باشد. با وجود کسب و کار، مشتریان خیلی سریع تر از نارضایتی یکدیگر از یک محصول یا برند اگاه می شوند.

امروزه تمامی افراد کالاهای مورد نیاز خود را بدون تحقیق در مورد فروشنده نخواهند خرید. مردم نارضایتی ها و انتقادات منفی را از طریق اینترنت خوانده و می شنوند. این شکایات به کسب و کار شما اسیب خواهد زد. اگر در سایت های دیگر سایت شما را لینک کرده و انتقاد منفی به دنبال آن باشد، رتبه شما در موتور جستجو تنزل پیدا خواهد کرد. در این شرایط، حتی بهترین استراتزی سئو هم بی فایده بوده و شما حذف خواهید شد.

4- فراموش کردن استراتژی بهینه سازی موتور جستجو در هنگام بروز رسانی سایت

اگر به استرتژی سئو توجه دارید، فراموش نکنید موقع تغییرات در سایت، بروز رسانی ها را حتما اعمال کنید. در غیر این صورت شما برای لحظاتی رتبه خود را از دست داده و در رنکینگ سقوط و تعداد مراجعه کنندگان به صفحه شما کاهش پیدا خواهند کرد. این یک خطای بزرگ است که بایستی به آن توجه داشته باشید

نمیتوان به طور دقیق مشخص کرد چه چیز باعث شکست استراتژی سئو خواهد شد. هر بازاریاب تلاش می کند استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو را با موفقیت پیش برود. یکی از مهم ترین راههای پیروزی انجام ندادن اشتباهاتی است که دیگران انجام داده اند. پس اگر میخواید موفق باشید نسبت به عواملی که باعث شکست سئو می شوند اگاهی پیدا کنید.