آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار

5 مزیت اصلی SEO

در هنگام تصمیم گیری در مورد تناسب SEO، یا بهینه سازی موتور جستجو،  برای کسب و کارتان، درک مزایای آن الزامی و ارزشمند خواهد بود. با وجود صنایع در حال تغییر و وظایف زمان بر، مزایایی که SEO به همراه دارد می تواند بخش اعظمی از مشکلات شما را حل کند. در اینجا 5 مورد از مزایای SEO ارائه می شود:


بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


1.درک خریداران بالقوه

اولین گام در هر کمپین SEO برگزاری جلسه پرسش و پاسخ است تا به شما و آژانس درک روشنی از اهداف، انتظارات و خواسته هایتان بدهد. این جلسه زمان خیلی خوبی برای بحث و توضیح درباره "خریدار رویایی[1]" تان است. سپس با استفاده از این اطلاعات به جستجوی عادت های خریداران بالقوه می پردازیم و استراتژی SEO را توسعه می دهیم که این نوع از بازدیدکنندگان را به وب سایت جذب خواهد کرد.

5 مزیت اصلی SEO

2.دانش بهبود یافته درباره صنعت و رقابت

بهینه سازی وب سایت نتایج ملموسی همچون کسب و کار جدید به همراه دارد، با این حال یکی از مهم ترین مزایا ناشی از بهبود دانش و درک از صنعت و رقابت پیرامون می باشد. عامل SEO می تواند شریکی عالی باشد و به عنوان طرف سوم در تجارت و رویارویی با افرادی که با آن ها مبارزه می کنید وارد عمل شود.

بزرگ ترین مسئله زمانی است که تصور کنید مشتریان شما اصطلاحاتی که هر روز استفاده می کنید را می شناسند. مثلا یکی از گام ها در کمپین SEO جستجوی کلیدواژه است. اگر شما مالک یک باشگاه ورزشی هستید و سعی کنید اصطلاحات تخصصی صنعت همانند ایزومتریم و پلایومتریک را به جای تمرینات کششی و اسکوات استفاده کنید، سهم بزرگی از کاربران اینترنت را که اصلا متوجه نمی شوند درباره چه چیزی صحبت می کنید را از دست خواهید داد. درک خوب صنعت و رقابت می تواند به استفاده بهتر از سهم بازار شما کمک کند.


بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


3.افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو

معروف ترین مزیت SEO افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو است و این در صورتی مزیت SEO است که یک ROI قابل اندازه گیری پس از یک دوره زمانی معین وجود داشته باشد. حجم جستجوی بالاتر برای عبارت های بهینه شده شما و افزایش ترافیک عالی هستند اما تنها در صورتی که جستجوی افراد و ترافیک بازدید به فروش یا ارجاع تبدیل شوند.

زمانی که بحث قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو مطرح می شود تمایز آشکاری بین عبارت های جستجو و عبارت های خرید وجود دارد. به این دو عبارت SEO توجه کنید: "جیپ 2014" و "جیپ پاترویت 2014 زیر 20000 مایل". به نظر هر دو عبارت برای یک منظور بهینه شده اند اما هدف کاربر در جستجوی هر یک بسیار متفاوت است. عبارت اول بیشتر عبارت جستجویی است که فرد در زمان کسب اطلاعات برای خودرو جیپ ساخته شده در سال 2014 استفاده می کند و عبارت دوم، که عبارتی خاص تر بوده و حجم جستجوی به مراتب کمتری دارد، عبارت خرید است. این عبارت را کسی جستجو می کند که آماده خرید است و فقط باید بداند از کجا بخرد. مزیت قابلیت دید افزایش یافته در موتورهای جستجو به شدت توسط عبارت هایی تعیین می شود که در SERP ها نشان داده می شوند.

5 مزیت اصلی SEO

4.ترافیک بسیار مناسب که وب سایت شما دریافت می کند

در ادامه نکته قبل، داشتن ترافیک مناسب برای وب سایت کلید دست یافتن به بازده سرمایه گذاری در SEO است. ترافیک در صورتی که کاملا هدف دار و مناسب نشده باشد امری بی معنا خواهد بود.

هرچه عبارت های کلید واژه خاص تر باشند، ترافیک مناسب تری دریافت خواهید کرد. نکته دیگر این است هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان معتبر برای این عبارت های خاص ارزیابی کنند می توانید به سراغ عبارت های کلی تر بروید.


بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


5.نتایج بادوام ناشی از کمپین SEO

تفاوت چشمگیر بین SEO و PPC در نتایج بادوام بلندمدت SEO و هزینه کوتاه مدت PPC است. یک کمپین SEO خوب منجر به اثرات بادوام بر روی ادراک موتور جستجو از وب سایتی خاص می شود. بارها و بارها از PPC در برابر SEO پرسیده می شود و ما همیشه به داشتن SEO تشویق می کنیم.

[1] Dream prospect