6 گام تا رسیدن به انتخاب رنگ مناسب در خبرنامه های میلرلایت

1-یک پالت رنگ انتخاب کنید :

 

شما می توانید از تم های پیش فرضی که در email builder میلرلایت وجود دارد استفاده کنید و یا خودتان به دلخواه تم خبرنامه خود را بسازید.رنگ آمیزی و انتخاب رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند تاثیر بسیار زیادی بر نرخ کلیک و باز شدن ایمیل های شما برای دفعات بعدی ارسال دارد.برای پیدا کردن یک پالت رنگ مناسب ابزار زیادی در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید به سایت Adobe Kuler  مراجعه کنید.با مراجعه به این سایت و چرخاندن دایره رنگ می توانید انواع مختلف رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی دارند را انتخاب کنید. خبرنامه هایی که معمولا خیلی خوب به نظر می آیند در این سایت از حالت Analogous  (رنگ های مشابه) و Monochrome (تک رنگ) استفاده کرده اند. سری به این سایت بزنید تمام این ویژگی های جذاب را مشاهده خواهید کرد.اما یک راه ساده برای انتخاب رنگ مناسب از بین میلیون ها پالت رنگ این سایت است :  Colourlovers

دراین سایت شما می توانید با استفاده از رنگ، زمان ارسال و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد جستجو کرده و پالت رنگ مناسب با کلمه مورد جستجوی خود را بیابید. 

2- از هر رنگی به مقدار مناسب انتخاب کنید :

 

در خبرنامه سه بخش اصلی برای رنگ آمیزی داریم، رنگ پس زمینه یا background (که بیشتر فضای خبرنامه را به خود اختصاص می دهد)، رنگ پیش زمینه یا foreground (که بیشتر مختص بلوک محتوا و متن می شود) و رنگ برجسته یا highlight area (که منظور رنگ دکمه ها و ستون های درون خبرنامه می باشد).استفاده از تعداد رنگ زیاد و مختلف خبرنامه را سنگین و شلوغ می کند در خبرنامه هایی که بیشتر شامل رنگ سفید هستند استفاده از 3 الی 4 رنگ دیگر کافی می باشد.اگر شما از چرخ رنگی که در سایت Adobe Kuler   وجود دارد استفاده کنید برای حالت های مختلف تعداد رنگ هایی که به شما می دهد متفاوت است :

تک رنگ یا Monochrome : بیشتر از 5 رنگ

رنگ های مشابه یا Analogue : 2 الی 3 رنگ

رنگ های مکمل یا Complementary : 1 الی 2 رنگ

مثلث رنگ یا Triad : 3 رنگ

3- برای پس زمینه و پیش زمینه رنگ انتخاب کنید :

 

رنگ پس زمینه در واقع رنگی است که خبرنامه شما را به خواننده عرضه می کند (pop out) پس آن را با دقت انتخاب کنید. زمانی که رنگ پس زمینه را انتخاب می کنید باید این اطمینان را داشته باشید که با رنگ پیش زمینه contrast یا تضاد دارد. تیره ترین و یا روشن ترین رنگ را از پالت خود برای پس زمینه انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ تیره را برای پس زمینه خود انتخاب کرده اید، عناصر دیگر مثل هدر و یا فوتر خبرنامه شما باید روشن تر از پس زمینه باشند اما با پس زمینه هارمونی نیز داشته باشند این کار باعث برقراری contrast بین پس زمینه و پیش زمینه خواهد شد.اگر پس زمینه شما رنگی است مثلا قرمز، برای پیش زمینه از رنگهای نزدیک به قرمز مثلا قرمز تیره استفاده کنید.

در بیشتر مواقع انتخاب رنگ روشن برای پس زمینه بهترین انتخاب است. زیرا این رنگ با اکثر رنگ ها هارمونی دارند. زمانی که پس زمینه را تیره انتخاب می کنید اگر به اندازه کافی رنگ روشن به کار نبرید خبرنامه شما تیره و سنگین به نظر می آید. برای اینکه همیشه کارتان راحت باشد و خبرنامه خوب دیده شود بهتر است در مواقعی که مطمئن نیستید پس زمینه خود را روشن نگاه دارید.

4-قسمت های مهم خبرنامه را پیدا کرده و آنها را با رنگ ها برجسته کنید:

زمانی که می خواهید بخش های مهم خبرنامه خود را قرار دهید از رنگ های متضاد پرجنب و جوش استفاده کنید. مثلا برای دکمه ها و یا call to action های خود از رنگ های تند استفاده کنید به هیچ وجه از رنگ های تیره خاکستری و مشکی و کسل کننده استفاده نکنید.

5-تعادل را در رنگ ها حفظ کنید :

تناسب بین رنگ ها برای خبرنامه جزء حیاتی ترین نکات رنگ آمیزی می باشد. اجزایی که از لحاظ محتوایی هم ارزش هستند و یا از لحاظ جایگاه و اندازه با هم متناسب هستند باید رنگ های یکسانی داشته باشند مانند هدر و فوتر خبرنامه ها. یا اگر برای دکمه ای رنگ قرمز را در نظر گرفته اید برای بقیه دکمه های موجود در خبرنامه نیز باید همان رنگ را در نظر بگیرید. حتی در مورد انتخاب تصاویر خبرنامه این دقت را داشته باشید که رنگ آمیزی تصاویر با رنگ های به کار برده شده در خبرنامه تان هماهنگی داشته باشند.

 

6- رنگ متن خبرنامه را تعیین کنید :

رنگ آمیزی متن اصلی نیز از مهم ترین قسمت های طراحی خبرنامه می باشد. Contrast یا تضاد بین رنگ متن و پس زمینه ای که متن در آن قرار گرفته است باید کاملا محسوس باشد. ساده ترین راه استفاده از رنگ سفید، خاکستری تیره و یا سیاه برای متن ها می باشد. البته بستگی به رنگ پس زمینه متن دارد.

  • اگر رنگ پس زمینه تیره و یا رنگی می باشد از رنگ های سفید و یا خاکستری برای متن استفاده کنید
  • اگر پس زمینه روشن  و سفید است از متن با رنگ مشکی یا خاکستری تیره استفاده کنید.
  • اگر تمایل داشتید از چندین رنگ در متن استفاده کنید توجه کنید که تمام این رنگ در پس زمینه سفید به خوبی دیده می شوند و از یکی از همان رنگ ها برای نقاط برجسته مثل دکمه ها نیز استفاده کنید.