ایمیل مارکتینگ بهتر است یا فیس بوک

در این مقاله هدفمان را مقایسه دو پلتفرم بزرگ در دنیای تبلیغات مجازی قرار داده ایم. ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی.

این دو در تبلیغات اینترنتی به نوعی رقیب همدیگر محسوب می شوند. البته با توجه به اینکه سابقه حضور شبکه های اجتماعی و تمایل افراد به استفاده از آنها بیشتر از ایمیل مارکتینگ است تصور می رود این social network ها هستند که برنده اند. اما بهتر است نتیجه را در این چالش که در قالب یک اینفوگراف برای شما به نمایش گذاشته شده است، مشاهده کنید :

مقایسه ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 20 دوست

لیست نظرات

  • [93.6.9 ] مجتبی فرخی : با عرض سلان و وقت بخیر خدمت کلیه دوستان لازم به ذکر است که در ایمیل مارکتینگ با توجه به اطلاف وقت در ارسال و دریافت مطالب، اما امنیت بالایی برای حفظ مشتری خواهد داشت. اما بلعکس در سیستم شبکه های مجازی سرعت انتقال بالا اما امنیت حفظ مشتری پایین می آید./
    این مورد هم جزو تفاوت های این دو ابزار هست. ممنون از توجه تون.
  • [93.6.8 ] سامان فائق : پست ها و محتوای تبلیغاتی معمولاً روند و هدف خاصی را برای تولید کننده محتوا دنبال می نمایند. مشکل اصلی اینجاست که نگاه جامعتری نسبت به تبلیغات آنلاین صورت نمی پذیرد. بنر ادورتایزینگ ، ایمیل مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ همگی بازو های اجرایی هستند که در تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند. در مرحله اول باید گفت هر یک از این ابزار ها برای اهداف و فعالیت های مختلف کارایی های مختلفی نیز دارند. پیشتر از اینکه به مقایسه بپردازیم باید به این نتیجه برسیم که کدام ابزار دارای نفوذ بیشتر برای هدف ما می باشد و کدام تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت تا بشود ROI را افزایش داد. ضمناً برای موفقیت یک برنامه تبلیغاتی معمولاً کمپینی طراحی می گردد تا بتوان از آن طریق جذب مخاطبی بیشتری داشت و در آینده نیز نیاز به بازگشت آنها خواهد بود. معمولاً در یک کمپین تبلیغاتی با دیدی وسیع تر از تمامی ابزار ها مانند بنر ، شبکه های اجتماعی و ایمیل و ... استفاده می گردد تا مخاطبین بیشتری جذب گردد. معمولاً نیز شرکت های باهوشتر در این فرایند تبلیغاتی مخاطبین خبرنامه خود را جذب و در طول مدت آنها را تبدیل به مشتری می نمایند. احساس شخصی من این است که مقایسه ابزار های مختلف با هم به صورت عام و نه در مورد یک مورد یا کالا یا خدمات خاص ، مقایسه منطقی نیست و به نوعی مثال مع الفارغ محسوب می گردد.
    ممنون از توجه تون جناب فائق٬ در مورد اینکه تبلیغات آنلاین در برگیرنده همه مواردی است که ذکر کردید حق با شماست. این مقایسه وقتی کاربرد داره که بودجه شما محدود به استفاده از یکی از ابزارها باشه.
  • [93.6.6 ] صمدی : وقتیکه خبرنامه کارزار برام ارسال میشه از بس اطلاعات باارزش و کمیابی هستند بی انصافیه از شما تشکر نکنم. تتتتتتتتتتتششششششششششششککککککککککککککککککررررررررر
    ارزش هر سایت به بازدیده کننده هاشه جناب صمدی و ما سایت ارزشمندی داریم با حضور امسال شما پس مجبوریم مطالب با کیفیتی تولید کنیم. ممنون از شما برای توجه تون.
  • [93.6.6 ] آزاد : این بیشتر از اینکه بار محتوایی داشته باشه از لحاظ گرافیکی روش کار شده. این آمارها از کجا اومده؟ سندش موجوده؟
    لینک منبع ترجمه و نگارش اینفوگراف http://www.getelastic.com/email-vs-social-media-marketing-infographic/
  • [93.6.6 ] جمیدرضا مرادی : بسیار جالب بود ولی دوستان این رو از نظر دور نداشته باشند که این فقط یک قیاس مع الفارق بود. مجموعه ای از عوامل در تبلیغلات شما موثر هستند که بعد از گذشت سال ها هنوز و هنوز (بخصوص در ایران) اعتماد مشتری و تبلیغ رودر رو و دهان به دهان بهترینه. دروغ نگید، خیانت در امانت نکنید، احترام به مشتری بذارید، همیشه مشتری رو در صدر برنامه هاتون بذارید. شک نکنید موفق میشید.
    ممنون از اشاره شما به مواردی که موجب اعتماد مشتری در بلند مدت میشه. این مقایسه وقتی ارزشمند خواهد بود که بودجه شما محدود به استفاده از یکی از این ابزار ها باشه.
  • [93.6.6 ] اکبر علیان نژاد : تهیه و تنظیم زیبا و مفیدی برای مقایسه این دو پلتفرم گذاشتید . سپاس ولی من هم موافق با دوستمون سنیسل هستم . بیشتر مردم به علت کمبود وقت و یا دلایلی دیگر رقبتی به دیدن ایمیل تبلیغاتی ندارند و برای دیدن بیشتر پست و کامنت های شبکه های اجتماعی اشتیاق نشان می دهند
  • [93.6.6 ] احسان : مقایسه اشتباهی بود و به نظرم از بنیان مشکل داشت . چند تا نکته اینکه منم مثل یکی دیگه از دوستان اصلا ایمیل های تبلیغاتی رو سریع اسپم میکنم و بهشون نگاه نمی کنم ولی برخلاف دوست دیگمون اصلا از شبکه اجتماعی مثل FB استفاده نمی کنم و به دلیل عدم کارایی اونو یک سالی است کلا بستم ، به نظرم نه فیس بوک و نه ایمیل مشتری های تاپ را به شما نمی رسونن اصلا .
    دوست عزیز در حال حاظر تمام دغدغه کنونی بازاریابان ایمیل همین موضوع اسپم می باشد. متاسفانه از چند سال قبل این فرهنگ اشتباه را در بین ما رواج دادند که هرگاه ایمیلی دریافت کردید که از فرد یا کمپانی نا آشنایی بود آن را اسپم کنید. در حالی که به جرات می توان گفت 70 % از ایرانیان از گزینه ای به نام لغو اشتراک و یا unsubscribe در ایمیل های تبلیغاتی بی اطلاع هستند. تمام تلاش ما از بازگویی چنین آمارهایی در واقع قدم برداشتن در مسیر فرهنگ سازی و به روز کردن اطلاعات و دانش یازاریابان ایمیل در مورد ایمیل مارکتینگ می باشد. در مورد مقایسه ای که به عمل آمده من هم همانند شما و دیگر کاربران با نظر شما تا حدی موافق هستم اما در نظر داشته باشید این آمار جهت نمایش و بازگو کردن وضعیت ایمیل مارکتینگ در دنیا و تفاوت آن با کشور هایی مانند ایران می باشد. قصد ما از نمایش این همه تفاوت در بعضی استپ ها، بیان همان عدم فرهنگ سازی و یا فرهنگ سازی غلط در ایران و بین کاربران ایرانی بوده است.
  • [93.6.6 ] پیمان گلدسته : فکر می کنم مطلبتون کمی مقرضانه بود ، با توجه به الگوریتم های جدید اکثراً شرکت ها به سمت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی پیش میرن چرا که نرخ ctr بسیار بالاتری داره و به طبع roi هم بیشتر خواهد بود. صرف مقایسه امکانات شما نمی تونید بگید که کدوم بهتر هست. هرکدوم بر روی بستر های متفاوتی هستند و از آنجا که اشتراک گدازی دارای نرخ رشد بیشتری هست آینده بازاریابی به طور کامل در اختیار social marketing خواهد بود. با تشکر از اینفوگراف قشنگتون.
  • [93.6.5 ] من هورشاد : با سلام وسپاسگزی از اینکه این اطلاعات را در اختیار موسسه من گداشتید فقط نحوه تهیه این ایمیل مارکتینگ را در اختیار ما قرار دهید ادرس من کرج شاهین ویلا بلوار شهید رجایی فاز 2 پ107-هورشاد پست الکترونیکی:mehranhourshad@gmali.com تلفن 02634517107-0936945383ممنونم
    با سلام برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه شما می توانید با شماره تلفن 22353500 تماس بگیرید. با تشکر
  • [93.6.5 ] : بخش چهار را ببینید ایمیل بیش از 70 درصد و شبکه های اجتماعی زیر 10 درصد ... واقعا که .... این آمار کجا جور شده و تهیه شده .... تعجب می کنم از نظراتی که آفرین و احسنت گفتند !
Go To
Page Size

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر