چگونه می توان دریافت کنندگان ایمیل را دعوت به انجام کارهایی مثل خرید و یا بازدید محصولات کرد؟


اعمالی مثل عضویت در خبرنامه، خرید کالا، افزودن به سبد خرید، پسندیدن یک موضوع خاص و هر موضوعی که قابلیت کلیک کردن داشته باشد کمک به افزایش لیست مشتریان شما خواهد کرد. اما این کارها نیاز به ترفندهایی برای جذب خواننده به انجام آنها دارند. روند دعوت مشتری به انجام چنین کارهایی را اصطلاحا Call To Action یا CTA می نامند.
قبل از خوانده شدن، CTA مهمترین بخش هر خبرنامه است.
دراینجا به چند راهنمایی برای بهبود و ارتقاء آن اشاره می کنیم:
1.هر خبرنامه = یک دعوت به عمل (CTA)

از یک یا دو CTA  در هر ایمیل خود استفاده کنید، و هر CTA  را مخصوص کارهایی که می خواهید خوانندگانتان انجام دهند، تنظیم کنید.

2.متن را ساده و به دور از پیچیدگی نگاه دارید:

در مورد آنچه از مشتری درخواست دارید، صادق باشید. مطالعات نشان داده است، نرخ کلیک متن هایی که ساده و بی ریا هستند بسیار بیشتر از متن های نسبتا شلوغ است.
از کلمات و زبان عملیاتی استفاده کنید کلماتی مثل :خواندن، فروشگاه، دانلود، اشتراک، یادگیری، کمک مالی و غیره
استفاده از کلمات کمتر همیشه بهتر جواب می دهد.
تست، تست، تست !!! با تست کردن، واکنش های مشتریان خود را نسبت به دعوت به عملی خاص، بسنجید.
 
3.طراحی : CTA

این ایده دعوت به انجام عملی خاص، ممکن است یک لینک یا تصویر و یا یک دکمه باشد. فقط جوری آن را طراحی کنید که مطمئن باشید در خبرنامه به خوبی دیده می شود.

از رنگ های متضاد استفاده کنید، برخی محققا به این نتیجه رسیده اند که رنگ قرمز نرخ کلیک را بالا می برد.
به خاطر داشته باشید که دوستدار تلفن های همراه باشید.CTA  نه تنها برای موس بلکه برای انگشتان دست نیز باید طراحی شود. بهتر است قبل از ارسال آن به خوانندگان خود، آن را در گوشی های هوشمند نیز چک کنید.

4.محل، محل، محل :
از آنجایی که معمولا هر مشترک بیش از 7 ثانیه ایمیلهای شما را مطالعه نمی کند، پس بهتر است CTA  خود را در محلی که به آسانی قابل مشاهده و دسترسی است قرار دهید. معمولا در اولین بیت خبرنامه.
بهتر است CTA را در بالای خبرنامه قرار دهید و در انتها خبرنامه نیز، آن را تکرار کنید.
از پیکان ها و دیگر عناصر بصری برای بهتر دیده شدن CTA استفاده کنید.
برخی از موفق ترین CTA ها در کنارشان پیکان و یا فلش دارند.این پیکان ها یک حس جهت دادن و هدایت به بازدید کننده القا می کند.
اما به یاد داشته باشید، استفاده از یک تصویر در کنار CTA  که چشمان خواننده را به خود خیره کند، بیش از حد تجملی است.بهتر است از چنین تصاویری کمتر استفاده کنید، و بیشتر تصویرهایی را به رخ بکشید که نگاه خواننده را به سمت CTA  جلب می کند.
 
5.پیوندها (Links) :
مطمئن شوید لینک CTA شما خواننده را دقیقا به همان جایی پیوند می دهد که شما تمایل دارید به آنجا برود. بهتر است این لینک، صفحه اصلی نباشد.زمانی که خواننده را به صفحه اصلی هدایت می کنید، از او انتظار نداشته باشید که به جستجو در صفحه اصلی بپردازد و محصول خاص مورد نظر شما را پیدا کند پس بهتر است او را دقیقا به صفحه ای که مد نظرتان است، هدایت کنید.
همچنین در نظر داشته باشید، قرار دادن لینک مورد نظرتان در سرفصل، لوگو، نام های تجاری و تصاویر محصولات، به همان اندازهای که این لینک را در متن اصلی قرار می دهید مفید خواهد بود، و به خواننده فرصت بیشتری برای کلیک کردن خواهید داد.


تعداد مشارکت کنندگان در بحث 3 دوست

لیست نظرات

  • [92.11.27 ] علی آل بویه : باتوجه به موضوع بحث ازارایه نقاط کلیدی وملایم در تدوین وتفهیم دربیان در اختصار جملات به جا در نگارشی کلیدی تقدیر وتشکر مینمایم
  • [92.11.23 ] Ava : در برخی وبسایت که عموماً فروشنده اجناس ارزان قیمت اما پرمخاطب هستند (اجناسی مانند آنچه در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود)، بسیار دیده می شود که یک تصویر نسبتاً بی ربط (مثلاً پرتره یک خانم) در بالای صفحه قرار دارد و کل کادر این تصویر حالت چشمک زن دارد. بیننده با کلیک روی این عکس، به سمت فروشگاه هدایت می شود و با انبوهی از اجناس دیگر مواجه می شود. آیا در مورد اثربخشی این روش آماری وجود دارد؟ اینکه نسبت تعداد فروش به تعداد کلیک روی این تصاویر چقدر است و عموماً مخاطب چه نوع مخاطبانی است؟
    اصل اول در مورد همه روشهای بازاریابی صادق بودن با مشتریه، این شیوه جواب نمی دهند
  • [92.11.23 ] vahid : مثل من که رو ایمیل شما کلیک کردم و اومدم اینجا گولم زدیدا (:

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر