چگونه 50 درصد بازخود وب سایت خود را از دست ندهید؟

شما به شیوه های مختلف برای جذب مخاطب های وب سایت خود هزینه می کنید، البته این علاوه بر هزینه های ساخت و نگهداری وب سایت شما می باشد.
  • تبلیغات در سایت های پربیننده
  • تبلیغات کلیکی ( مثل گوگل و با شبکه های تبلیغات)
  • هزینه کردن روی بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • و ....



هر کدام از این تبلیغات برای شما هزینه ای دارد و اگر هزینه انجام شده بر روی هر کدام از منابع تبلیغاتی را بر تعداد بینندگان آمده از آن منبع تبلیغاتی تقسیم کنید، هزینه حدودی هر بیننده برای شما مشخص می شود که حدودی عددی بین 300 تا 2000 تومان می باشد!
میزان برگشت سرمایه شیوه های مختلف تبلیغاتی به شرح شکل زیر می باشد:



فرض کنید شما در سایت پربیننده ای که 2 میلیون بیننده در روز دارد بنر تبلیغاتی قرار می دهید، حدودا براساس تعداد تبلیغات در آن سایت ممکن است بنر شما 200 هزار بار دیده شود ( مثلا اگر در صفحه ای 8 تبلیغ باشد بنر شما را نصف بازدید کنندگان می بینند، یعنی هر بازدید کننده در هر بازدید از صفحه حداکثر 4 تبلیغ را می تواند ببیند)، از این 200 هزار نفر براساس میزان جذابیت موضوع و بنر تبلیغاتی شما بین 1000 تا 2000 نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شوند و از این میزان حداکثر بین 1 تا 2 درصد با شما تماس گرفته و 98 درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما را بسته و به احتمال زیاد چند روز دیگر شما را فراموش می کنند.

دقت کنید، خود شما چند بار این موضوع را تجربه کرده اید؟

خوب به چه شیوه می شود بخش اعظمی از این 98 درصد را از دست نداد؟
خیلی ساده است، با ایمیل مارکتینگ! فقط کافی است شما به شیوه ای ایمیل این بازدید کنندگان را بگیرید، مثلا با قرار دادن یک فرم پاپ آپ و دادن یک هدیه رایگان مرتبط با محصول و خدمات خود، مثلا وب سایت نرم افزار CRM دیدار را ببینید، www.didarcrm.ir ، وقتی برای اولین بار این سایت را باز می کنید با یک پاپ آپ مواجه می شوید که به شما می گوید برای دریافت هر هفته یک مقاله ایمیل خود را وارد کنید.

اگر شما شیوه درستی برای دریافت ایمیل مخاطب خود طراحی کنید تا 50 درصد می توانید، ایمیل افرادی که وارد سایت شما شده اند را دریافت کنید.

من دانش فنی ندارم، چگونه پاپ دریافت ایمیل درست کنم؟
نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت (Mailerlite.ir) ابزار بسیار ساده و دوست داشتنی برای ساخت پاپ آپ دریافت ایمیل به شما ارائه می کند که بدون هیچ دانش فنی شما می توانید از آن استفاده کرده و با کپی یک کد ساده این پاپ آپ را در وب سایت خود قرار دهید.

خوب با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد؟
سوال خوبی است، اکنون با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد و چگونه آنها را می توانیم تبدیل به مشتری کنیم؟
این ایمیل ها معدن طلای شما هستند و شما می توانید به سادگی از این معدن طلا(مشتریان خوب) استخراج کنید.



وقتی شما ایمیل افرادی که به شکلی علاقمند به محصولات یا خدمات شما دارند را دارید می توانید به آن ها با ایمیل های هفتگی و یا تخفیف های دوره ای سر بزنید، دیگر آنها شما را فراموش نخواهد کرد و در موعود مناسب تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.
در حقیقت مشتری لازم نیست شما را به خاطر بسپارد، این شما هستید که به صورت هفتگی به سراغ مشتری رفته و او را یاد خود می اندازید!

چه کاری با این ایمیل ها باید انجام دهم؟
با تکنولوژی کارا و موثر پاسخ های خودکار، یک پاسخ خودکار چند مرحله ای طراحی کنید و آنها روی ایمیل های ثبت شده فعال کنید، پاسخ های خودکار میزان تبدیل این آدرس های ایمیل را به مشتریان شما 600 درصد افزایش می دهد!
توصیه می کنم برای آشنایی با پاسخ  های خودکار این مقاله را بخوانید

هفتگی مقالاتی آموزشی در مورد خدمات و محصولات خود برای آنها ارسال کنید، این ایمیل ها میزان اعتماد مشتریان به شما و به یاد سپردن شما را افزایش خواهد داد

به صورت دوره ای به آنها تخفیف ارسال کنید، این تخفیف ها سرنخ های در تردید خرید را به مشتریان شما تبدیل خواهد کرد.

کتاب آموزش ایمیل مارکتینگ را بخوانید، این کتاب به شما دید کاملی در مورد ایمیل مارکتیگ خواهد داد، برای دانلود این کتاب اینجا را کلیک کنید!

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز اغلب بازدید کنندگان سایت خود را از دست می دهید؟