3 راه برای ارتباط بهتر با مخاطبینتان

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که اگر کار مورد علاقه کسی را انجام دهید، آن فرد به شما تمایل پیدا خواهید کرد.

رمان شازده کوچولو را یادتان هست؟

 زمانی که شما برای گل رزتان خرج می کنید دلیل اهمیت گل رز برای شما می شود.

همین تکنیک احتمالا در ایمیل مارکتینگ جواب می دهد و پذیرفته خواهد شد!اگر می خواهید ارتباط بهتری با خوانندگان و مخاطبانتان داشته باشید از آن ها درباره علاقه مندی هایشان بپرسید.به مخاطبانتان آموزش دهید تا پاسخ شما را بدهند.

این کار را به یک سرگرمی برایشان تبدیل کنید.
نظرتان درباره یک بازی هدفمند چیست؟

از آن ها بخواهید جواب بدهند، کلیک کنند، کامنت بگذارند و یا ایمیل ها را فوروارد کنند. این کار ارتباط با آنها را افزایش می دهد و پیش بینی ایمیل های بعدی را ممکن می کند.

در اینجا سه نمونه ارزشمند از ارتباط آسان و موثر با مخاطبان ذکر شده است :

نمونه اول :در این اواخر من یک ایمیل از مهمان خانه بین راهی دریافت کردم. ایمیلی که مثل همیشه پر از اخبار و داستان های با مزه بود. قسمت جالب تر، پایان ایمیل بود...در پایان ایمیل در مورد یکی از علاقه مندی های کوچک مخاطبان سوال شده بود!!! به نظر من خیلی ظریف و هوشمندانه و لذت بخش بود.

خیلی راحت میشد جواب ایمیل را داد.درسته؟؟شک ندارم که هزاران نفر از خوانندگان این کار کرده بودند و هم چنین مطمئنم بار بعدی که آن ها ایمیلی از طرف آن مسافرخانه بین راهی دریافت کنند، آن را باز خواهند کرد چون این افراد احساس صمیمیت بیشتری کرده اند و ارتباط بهتر و نزدیک تری با نام این مسافرخانه خواهند گرفت.شما تا به حال چند بار پاسخ یک خبرنامه را داده اید؟؟خاطرتان هست؟اگر این کار را کرده باشید مطمئنا بعد از پاسخ دادن احساس صمیمیت بیشتری کرده اید...طوریکه انگار دوست جدیدی دارید! به نظر خودتان این طور نبوده است؟

نمونه دوم : تصویر زیر ایمیلی است که من از یک رستوران در بالی دریافت کرده ام. من یک شب رویایی در آنجا داشتم و یک شام فوق العاده خوردم. فردای آن روز آن ها یک ایمیل برای من فرستادند و از من خواستند تا به آن ها در اپلیکیشن tripadvisor امتیاز بدهم. علاقه مندی و لذت کوچک من تبدیل به ارزش زیادی برای کسب و کار آن ها میشد. و من تنها باید چند ثانیه در عوض لذتی که برده بودم برای آن رستوران وقت می گذاشتم...زمانی کوتاه که ارزش بسیاری برای آن ها داشت.


نمونه سوم :دوجو(dojo) یک اپلیکیشن برگذاری رویداد در لندن است که متوجه شد نزدیک 5200 نفر در 4 هفته گذشته به برنامه وارد نشده اند. ما نیاز داشتیم تا حرکت ویژه ای انجام دهیم تا توجه آن ها را جلب کنیم و از آن ها بخواهیم تا شانس جدیدی داشته باشند. ما برای آن ها این ایمیل را فرستادیم و از نام آن ها در عنوان ایمیل استفاده کردیم.

نتیجه دیواااانه کننده بود

نرخ باز شدن ایمیل ها 74 درصد...باورتان می شود؟
ما 176 جواب دریافت کردیم. آن ها به ما گفتند که چرا مایل به استفاده از اپلیکیشن نبوده اند...بعضی از آن ها به ما پیشنهادات برای بهتر شدن ساز و کارمان دادند و تعدادی هم(بالای 60 نفر) گفتند که قطعا برمی گیردند و از اپلیکیشن استفاده خواهند کرد.

استراتژی تیم مارکتینگ ما به ما یاد داد که وقتی با مخاطبان با صداقت صحبت کنی بهتر پاسخ خواهند داد و من فکر میکنم همین مساله دلیل نتیجه دیواااانه کننده ما بود.

امیدوارم این 3 نمونه به شما ایده هایی برای اینکه چگونه بهتر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید داده باشد.

فراموش نکنید، ارتباط همه چیز است

حالا نوبت ماست...حالا نوبت یک شروع استثنایی و قدرتمنده است...ما خیلی دوست داریم تا ایده های شما را بدانیم. داستان موفقیت های خودتان را برای ما در کامنت ها توضیح دهید...

راستی اصل صداقت فراموش نشود

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 13 دوست

لیست نظرات

  • [95.9.24 ] مهری سلیمانی پور : باسلام بسیارمقاله جالب وزیبایی بود ازشما سپاسگزارم وبراتون آرزوی سلامتی وموفقیت دارم.لطفا درمورد اینکه چطور میشه ازطریق ایمیل مشتری جذب کرد هم مقاله بگذارید.باتشکروسپاس فراوان
  • [95.9.22 ] رضا تاجیکی : بیزینس = ارتباط
  • [95.9.22 ] راضیه ونایی : با سلام امیدوارم همگی سالم و تندرست باشید. این ایمیل دریچهء جدیدی به روی من باز کرد, چرا که همیشه به صداقت داشتن ایمان داشتم ولی نادانی باعث میشد که راهکار درست رو نادیده بگیرم یا کم اهمیت بود برام. من هم احساس امنیت و آرامش کردم. با احترام-ونایی
  • [95.9.22 ] حسین همایونی : سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه. قبل از اینکه این متنو بخونم داشتم به این فکر میکردم که براتون کامنت بذارم و بگم: فونت سایتتون اصلا خوب نیست، هم فونت و هم اندازش ! ولی مقاله های خوبی قرار میدید...
  • [95.9.21 ] ن : با سلام مقاله ی مفیدی بود. نمونه ها را در صورت امکان بیشتر کنید.نوفق باشید
  • [95.9.21 ] فرامرز تهرانی : با سلام. درست گفتید. راستی و صمیمیت در گشایش و موفقیت در هر کاری نقشی انکارناپذیر دارد. انشالله که این موضوع مهم را همگان سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم.
  • [95.9.21 ] انسیه اثنی عشری : ضمن وقت بخیر مستفیذ شدیم با تشکر
  • [95.9.21 ] سمیرا فاضلی : بد نبود...جای بهتر شدن داره...ممنون آقای محمد مهدی که فامیلیتونم معلوم نیست و ممنون از سایت خوبتون
    ممنون از شما...حتما جای بهتر شدن داره.مرسی از توجهتون. عزیزمحمدی هستم
  • [95.9.21 ] عرفان جعفری : سلام...ممنون از سایت خوبتون.لطفا همیشه مقالاتتون رو در کانال آکادمی فروش بزارید تا فراموش نکنیم بخونیم. یه خواهش دیگه ام دارم...میشه برای بازاریاب ها هم چندتا مقاله قرار بدید؟
    سلام و درود...تا جاییکه برای کاربران جذاب باشه حتما قرار خواهیم داد.ممنون از شما
  • [95.9.21 ] احمد نجفی : من همین الان از کانال تلگرام آکادمی فروش به این مقاله دسترسی پیدا کردم. خیلی جالب بود.من پنل ایمیل مارکتینگ دارم و یه عالمه مشترک غیر فعال...همبن امروز درستش میکنم.تازه فهمیدم راهش چیه.ممنونم ازتون.
    موفق و پیروز باشید
Go To
Page Size

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر