رتبه بندی ابزارهای بازاریابی دیجیتال از نظر استفاده کنندگان

استفاده از نرم افزار می تواند یک تجربه خوشایند و یا یک تجربه بسیار بد برای افراد باشد.

مطابق با هر نیازی که مشتریان دارند، احتمالا ده ها شرکت نرم افزاری برای محصولات خود پیشنهاداتی ارائه کرده اند. چگونه تشخیص دهیم نرم افزاری خوب است؟ یکی از راه های مطمئن پرسیدن از افرادی است که آن نرم افزار را استفاده کرده اند.

ما داده های مشتریان شرکت Priceonomics     را تحلیل کرده ایم، این شرکت از 5000 مشتری خود که انواع برنامه های نرم افزاری را استفاده می کردند اطلاعات خود را جمع آوری کرده است.

داده ها از پاسخ مشتریان به استفاده و یا عدم استفاده از نرم افزارها جمع آوری شده است.

این تحلیل شامل 6 نوع نرم افزار از قبیل: landing page builders    ، form builders    ،      portfolio bulders    ،      live chat    ، email marketing     و ecommerce     است.

در هر بخش، به سوالات زیر پاسخ می دهیم.

  •      چگونه داده های هر نرم افزار در مقابل سایر نرم افزارها جمع آوری شده اند؟
  •      کدام نرم افزار بهترین و یا بدترین رتبه را بدست آورده است؟
  •      و در نتیجه بهترین و بدترین نرم افزارها کدامند؟

در ابتدا ، میانگین رتبه رضایتمندی کلی مشتریان از هر نرم افزار برای مقایسه آنها بدست آمد. در نمودار زیر درصد مشتریانی که محصول مورد نظر را پیشنهاد کرده اند آمده است. برای هر جدول، با حدود 450 تا 1450 مشتری صحبت کرده ایم.

با مشاهده اطلاعات، این واضح است که برخی از طبقه ها میانگین رتبه ی بالاتری نسبت به سایرین دارند.

در کل، میانگین رضایت مشتریان 85% است. نرم افزار live chat     با درصد 90 حدود 5 درصد از این میانگین بالاتر است. نرم افزار email marketing      حدود 4 درصد از میانگین بیشتر است و دارای 89% می باشد. نرم افزار     form buildet حدود 88% می باشد.

نرم افزار های پایین تر از میانگین      portfolio builder     با 83% ، landing page builder     با 82% و  نرم افزار ecommerce     با 79% می باشند.

حال با این اطلاعات و داده ها به تحلیل هر یک از نرم افزار ها می پردازیم.


در ابتدا نرم افزار landing page builder

     این نرم افزار به استفاده کننده گان اجازه ایجاد وب پیج و به طور خاص وب پیج ترویجی و متناسب با کسب و کار را می دهد.

 در کل، میانگین رتبه رضایتمندی مشتریان 9 تا از landing page builder      ها بررسی شد. Thrive Landing Pages     با 93% رضایتمندی مشتریان در بالای جدول و      Wishpond     با 63% در انتهای جدول  قرار گرفتند.


نرم افزار      Form builder

این نرم افزار که امکان ایجاد فرم های آن لاین از هر نوع شامل فرم های افزایش سرنخ و یا فرم های پرداخت را به مشتریان می دهد با کسب 88% رضایتمندی مشتریان حدود 3%  بالاتر از میانگین قرار دارد.

در این طبقه بندی،      Cognitoبا 95% در بالای جدول قرار دارد و با وجود اینکه سه تا از محصولات نرم افزار دارای درصدی کمتر از میانگین هستند باز هم درصدی بالای 80 را دارا می باشد.


نرم افزار  portfolio builders 

این نرم افزار توسط عکاسان، طراحان، هنرمندان و مدل ها برای ایجاد پرتفولیو های آن لاین در کار ایجاد می شود.

این نرم افزار، محصولات رقابتی تری نسبت به سایر نرم افزارها دارد.

 

Format     با 95% در بالای جدول قرار دارد،     22Slides     با 92    %    ، AllYou     با 90% و     SmugMug     با 90% در رده های بعدی قرار دارند. در انتهای جدول و پایین تر از میانگین Zenfolio     با 70%     و Viewbook     با 69% قرار دارند.


نرم افزار Live chat 

این نرم افزار به طور اختصاصی برای ایجاد ارتباطات خدمات مشتری در زمان واقعی دارای سرویس های وسیعی می باشد.

در این طبقه بندی، چهار محصول _ Intercom    ، Tawk.to    ،      MyLiveChatو My Chat     _ بالاترین رتبه رضایتمندی را با 98% بدست آورده اند. 9 محصول دیگر با میانگین 90% هستند در حالیکه 10 تا از محصولات کمتر از میانگین می باشند.


نرم افزار Email marketing 

این نرم افزار که برای ایجاد لیست ایمیل استفاده می شود لیستی از عملکردهای بالا را بدست آورده است: 9 عدد از محصولات با میانگین 89% می باشند.

جالب است، 4 نرم افزار از قبیل: Mailrlite     با 97%، ConvertKit     با 96%،      Constant Contact     با 96% و Robly     با 94% در بالای جدول قرار دارند و Mailchimp      با 93% در رده  پنجم قرار دارد.


و در انتها، نرم افزارecommerce

این نرم افزار برای انجام معاملات تجاری در اینترنت استفاده می شود. Shopify با 4% بالاتر از نرخ رقابت دارای درصد 98 می باشد.

Shopify     رهبر صنعت است و با 98% در بالای جدول قرار دارد. Squarespace     با 94% و GoDabby     با 83% نرخی بالاتر از میانگین دارند در حالیکه UberCart     با 78% ،      Wix Commerce     با 77%      و Weebly Commerce     با 76% دارای نرخی کمتر از میانگین قرار دارد.

**

در مجموع، کدام شرکت های نرم افزاری مورد علاقه مصرف کنندگان هستند؟ لیست زیر براساس نوع نرم افزار با رنگ کد گذاری شده است در نتیجه شما می توانید ببینید که کدام طبقه بندی در رتبه بالاتر و یا پایین تر قرار دارند.

در کل، برنامه های نرم افزاری که با ارتباطات مستقیم سروکار دارند مانند: live chat      و email marketing     بهترین عملکرد را دارند. از سویی دیگر نرم افزار ecommerce     که پیچیده تر می باشد در پایین دره بندی قرار گرفته است.