۲۱ حقیقت جالب در مورد ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!

 زمانیکه نرخ بازگشت سرمایه از ایمیل مارکتینگ را مشاهده می کنیم پی می بریم که استفاده از ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از موثرترین راههای ارتباط با مشتریان است.... اما همه ی ایمیل ها سهم یکسانی در بازگشت سرمایه ندارند.

دپارتمان های بازاریابی حرفه ای 2.5 برابر میانگین، نرخ بازگشت سرمایه دارند.

بنابراین قبل از مطالعه نتایج آماری هیجان انگیز ایمیل مارکتینگ از آن استفاده نکنید...

1.       بر طبق مطالعات اخیر VB INSIGHT ، ایمیل مارکتینگ نرخ بازگشت 38 برابری دارند یعنی اینکه به ازاي هر 1000 تومان سرمایه گذاری 38000 تومان سود ایجاد می کند.

2.    مطالعه DMA نشان می دهد که 77 درصد بازگشت سرمایه از کمپین های ایمیلی است که به مخاطبان بخش بندی شده و هدف گذاری شده ارسال می شود و یا ایمیل هایی ک به واسطه رفتار یک کاربر ارسال می شود.

3.      کسانی که ایمیل تبلیغاتی محصولات را می گیرند نسبت به کسانی که این ایمیل ها را دریافت نمی کنند 138 درصد بیشتر خرید می کنند.
 


 4.       بر طبق گزارش Blueshift’s 2016 Benchmark ، ارسال ایمیل  بر اساس رفتار کاربر 624 درصد نرخ تبدیل بیشتری نسبت به ارسال ایمیل های گروهی دارد.

 5.      امروزه 56 درصد از ایمیل ها در گوشی های موبایل باز می شوند. این بدین معنی است که تعداد ایمیل هایی که در موبایل ها باز می شود به نسبت تعدادی که در کامپیوتر های شخصی باز می شود بیشتر است.
 
 


6.        بر طبق داده های The Relevancy Group، بیشترین مشکلی که افراد با ایمیل ها دارند شامل 1- پر شدن حجم باکس ایمیل باشد (44 درصد) و 2- وبسایت ها و landing Page هایی که برای گوشی همراه طراحی نشده اند(26 درصد) می باشد.

7.      ایمیل های ارسالی b2c که با تلفن همراه باز و دیده می شوند، 57.4 درصد نسبت به ایمیل های ارسالی به b2b می باشد.

8.      از نوامبر 2016 تا کنون، 53 درصد از ایمیل ها در گوشی اپل و با اپلیکیشن ایمیل آن  باز شده است.

 9.      در سال 2016، 78 درصد بازاریاب ها با مشکل رشد لیست مشتریان و خستگی بیش از حد مواجه بودند در صورتیکه همین درصد مشکلاتی در ادامه رویه تولید محتوای مرتبط بازاریابی خود داشتند.

10.     بر طبق مرکز داده ی Marketing Institute  ، نرخ کلیک به پایین ترین میزان یعنی 2 درصد از سال 2010 تا 2015 رسیده است.

11.    تنها کمتر از 20 درصد از مشتریان تمایل دارند که ایمیل های تبلیغاتی شرکت ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

12.    بر طبق لیست Brightwave،  78 درصد از مصرف کنندگان بیان می کنند که بسیاری از برندها آنها را به عنوان یک انسان درک نمی کنند.

13.    فروشگاه لباس JustFad  مشاهده کرد که با شخصی سازی پیام های ایمیل مارکتینگ خود، 103 درصد افزایش درآمد داشته است.

14.    پیام های ایمیلی که برای مشتریان شخصی سازی شده باشد میزان کلیک و تماس را به اندازه  14 درصد افزایش می دهند، همچنین این ایمیل ها نرخ بازگشت مشتریان را 10 درصد بیشتر می کند.
 
 


15.   41 درصد از کسب و کارها داده ها و اطلاعاتشان را از عملکرد کمپین ایمیل مارکتینک خود توسط نیروهای فروش بدست می آورند.  از سایر منابع جمع آوری اطلاعات: داده های تحقیقاتی با 39 درصد و داده های معامله ای با 37 درصد می باشند.

16.    مرکز KPIs میزان کلیک ایمیل ها را 70 درصد، نرخ تبدیلشان را 60 درصد و میزان باز شدن ایمیل ها توسط مخاطبین را 56 درصد اندازه گیری کرده است.

17.  50 درصد از ایمیل های ارسال شده به مخاطبان به دلیل عدم آگاهی آنها از چگونگی لغو اشتراکشان اسپم می شوند.
 
 


18.   69 درصد از ایمیلی های ارسالی صرفا به دلیل نداشتن عنوان جذاب اسپم می شوند و 21 درصد از ایمیل ها حتی با عنوان خوب هم اسپم می شوند. بر طبق گزارشات  Convince and Convert، 41 درصد از ایمیل های اسپم شده در باکس اسپم بر اساس نام و آدرس ارسال کننده دوباره کلیک می شوند.

19.   امروزه ایمیل ها بخشی از زندگی افراد شده است و 73 درصد از افراد به دلیل علاقه شان به ایمیل ترجیح می دهند از برندهایی خرید کنند که برایشان ایمیل می فرستند.

20.   اکنون 44 درصد از افراد شبانه روزی به گوشی هوشمند برای دیدن پیام هایشان دسترسی دارند.
 
 


21.   85 درصد از مشتریان برای گرفتن تخفیفات وارد ایمیل خود می شوند، اما بزرگترین بخش بعدی بازار( 41 درصد ) در جستجوی اطلاعات به روز و محصولات نو می باشند.