چگونه از محبوب ترین صفحات وبسایتتان سرنخ فروش تولید کنید

وبسایت شما ممکن است از ده ها، صدها یا حتی هزاران صفحه فرود دیگر تشکیل داده باشد.

صرف نظر از تعداد صفحات موجود در وب سایت شما، میزان زیادی از ترافیک سایت شما در صفحات ویژه تر، مانند : درباره ما، تماس با ما و چند صفحه دیگر محبوب شماست. از آنجایی که بسیاری از افراد، مشغول استفاده از 4 یا 5 صفحه از صفحات شما هستند، این مساله بسیار مهم است که این صفحات را کاملا بهینه سازی کنید و از آن ها مواظبت نمایید.

تحقیقات نشان می دهند، شرکت هایی فرآیند بهینه سازیشان، نزدیک به 2 برابر بوده، فروش بیشتری نسبت به بقیه داشته اند. به ما اعتماد کنید : بهینه سازی این صفحات می تواند در دراز مدت به بهترین شکل تسویه شود.

با این حساب چگونه باید صفحاتی که بیشترین ترافیک را در وبسایتمان دارند را کشف کنیم؟

و زمانیکه آن ها را یافتیم بهترین راه برای بهینه سازی این صفحات برای سرنخ ها چیست؟ و نهایتا اینکه چه ابزارهایی به این کار کمک می کند؟

در ابتدا بیایید با این سوال شروع کنیم :

کدام صفحات ترافیک بیشتری دارند؟

ترافیک صفحات از وبسایتی به وبسایت دیگر متفاوت خواهد بود. معمولا بیشترین بازدید شما مربوط به صفحاتی مثل : صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ماست. اما برای کشف راه های مطمئن بهینه سازی، شما نیاز به نرم افزارهای بازاریابی دارید. در اینجا به 10 نکته کلیدی اشاره می کنیم تا بفهمید چگونه از محبوب ترین صفحات وبسایتتان سرنخ فروش تولید کنید

1- مطمئن شوید این صفحات در تست چشمک قبول می شوند 

اگر می خواهید افرادی که وارد سایت شما می شوند تبدیل به سرنخ شوند، در قدم اول باید آن ها را در صفحه ایکه برای بار اول وارد آن شده اند نگه دارید. تنها چند ثانیه برای جلب توجه آن ها وقت دارید. پس پیامتان در نهایت جذابیت و علاقه مندی به آن ها ارائه دهید.

تست چشمک در واقع همین جاست. زمانیکه بازدیدکنندگان وارد صفحه شما می شوند و آن را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند در آن بمانند یا آن را ترک کنند. راه های زیادی وجود دارد که بتوانید بفهمید صفحات شما در تست چشمک قبول می شوند یا نه؟ اما دو مورد از مهم ترین فاکتور های آن گزینه های زیر هستند.

1-سرعت  2-تجربه کاربری لذت بخش

اگر باز شدن وبسایت شما، سریع نباشد، بازدید کننده ممکن است تصمیم به بستن صفحه شما بگیرد. سرعت کم باز شدن صفحات شما،  که معمولا نباید بیشتر از 2 یا 3 ثانیه باشد در واقع زمانی را به مخاطبین می دهد تا به بستن سایت شما بیشتر و سریع تر فکر کنند. با این کار ترافیک سایت شما پایین میاید. شما می توانید برای بررسی سرعت وب سایتتان، آدرس URL خود را در این سایت وارد نمایید. اگر سرعت بالا آمدن سایت شما کند است، باید حجم عکس ها و کدهایتان را کند کنید و ویدیوهایتان را بهینه سازی کنید.

هم چنین زیبایی ظاهری و تجربه کاربری مناسب باعث می شود تا بازدید کنندگان از طریق بصری ارتباط خوبی با سایت شما بگیرند. در یک حالت کلی، هر صفحه ای که طراحی بهتری در سایت شما داشته باشد و حس بهتری به بیننده القا کند، باعث می شود تا بازدید کننده بیشتری داشته باشد و زمان بیشتری برای بررسی آن صرف کنند. طراحی درست و لایه بندی های صحیح به شما خواهد کرد تا روی علاقه مندی های بازدیدکنندگان تمرکز کنید و بتوانید آن ها را به سرنخ تبدیل کنید.

 

2- از ابزار های بازاریابی اصولی استفاده کنید

وب سایت شما ممکن است خوب به نظر برسد، اما برای جذب سرنخ کافی نباشد و اگر برای شما جذب سرنخ کرد، آیا وبسایت شما، قابلیت هویت یابی و شناسایی و کیفیت سنجی سرنخ ها را دارد یا نه؟ برای این منظور باید بخش بندی های منظمی برای ابزارهای بازاریابی خود داشته باشید. تولید سرنخ کنید و آن ها را به سمت مشتری شدن سوق بدهید. اگر شما به دنبال ساخت سایتی هستید که از طریق آن بتوانید ایجاد سرنخ کنید، نیاز دارید تا به شکلی آگاهانه از این ابزارها استفاده کنید. یکی از بهترین این ابزارها، CTA است. از طریق Call-To-Action ها می توانید اطلاعات بازدیدکنندگان خود را دریافت و آن ها را به سرنخ تبدیل کنید.


3- محل CTA را جایی در سایت تعیین کنید که به طور طبیعی چشم مشتریان روی آن بیفتد

سرنخ هایی که از صفحات شما به دست می آیند، ممکن از هرجایی به دست آمده باشد. اما بیشتر سرنخ ها از CTA ها به دست می آیند. باید دکمه های CTA را در جای مناسبی قرار دهید. بدون وجود این ها نمی توانید هیچ سرنخ جدیدی تولید کنید و یا ترافیک فروشتان را بیشتر کنید. طراحی یک CTA مناسب و موثر برای هر صفحه ای بستگی به اقدامی دارد که شما به عنوان مدیر سایت توقع دارید تا بازدیدکنندگانتان داشته باشند. برای مثال اگر هدف CTA شما ثبت نام اعضا است، احتمالا باید از طریق پیشنهاد یک کتاب الکترونیکی این کار را انجام دهید.

محل قرار گیری این دکمه ها در صفحات وبسایت ها بسیار مهم است. باید این نکته را بدانیم که کاربران روی کدام قسمت ها، تمرکز بیشتری دارند و  بیشترین مقدار نگاه آن ها معطوف به کدام ناحیه است. این نقاط را در شکل زیر به ترتیب اولویت می توانید ببینید. بهتر است مهم ترین دیتاها در این نقاط گنجانده شود.

 

4- مطمئن شوید CTA های شما در صفحات پایدار باشند.

علاوه بر اینکه جای این دکمه ها را هوشمندانه انتخاب می کنید، یادتان باشد همواره این جایگاه دارای ثباتی برای کسانی باشد که سایت شما را به صورت چشمی بررسی و بالا و پایین می کنند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه توجه بازدیدکنندگان به دکمه های CTA شما جلب شود استفاده از رنگ های کنتراست در طراحی آن ها می باشد. یک روش دیگر، استفاده ازفضای سفید است.

در مثال زیر از صفحه اصلی Dropbox می توانید استفاده از این متد را ببینید. ممکن است از اینکه استفاده از متن با فونت های بزرگ واجب نیست، متعجب شوید. اما در واقع همین طور است و استفاده از فونت های درشت ضروری نیست. در بعضی موارد حتی این کار تاثیر منفی روی کار دارد.

 

5- طراحی پیشنهادات ویژه برای صفحات محبوبتان

اگر تعداد کمی از صفحات شما بیشترین میزان بازدید در ماه را دارند، ارزش آن برای قرار دادن پیشنهادات ویژه بسیار زیاد است. اکثر کسانی که وارد سایت شما می شوند، آمادگی خرید مستقیم را ندارند. بنابر این بهتر است به آنها محتوایی که به محصول یا خدمات شما مربوط است را پیشنهاد دهید. اگرچه ممکن است ساخت یک پیشنهاد ویژه برای برندتان، وقت گیر تر از بهینه سازی رنگ، زبان، تصویر و ... باشد اما در فرآیند تولید سرنخ تاثیر بیشتری دارد. برای ذخیره زمان، شما ممکن است

در اینجا 2 مثال برای شما آورده ایم که نشان می دهد، بازدیدکنندگان سایت چگونه با محتوا در ارتباط هستند.

این پاپ آپی از شرکت Aquaspresso است که به وسیله یک CTA در صفحه اصلی بلاگش برای خوانندگان پیشنهادات ویژهای در مورد چیزی که واقعا می فروشد می دهد.

 

مثال دوم در مورد Eastern International College  می باشد. آن ها با ساخت یک امتحان اینترنتی برای دانشجویان به آن ها راهنمایی درباره انتخاب شغل و رشته تحصیلی در آینده می دهند.

 

6- مطمئن شوید که شکل و فونت CTA شما برای موبایل بهینه سازی شده است

اگرچه تولید و پرورش سرنخ به طور کلی در وبسایت شماست، اما شما نیاز دارید تا بستر آن را برای کاربرانی که از طریق موبایل به سایت شما وارد می شوند. بهینه سازی نمایید. این نکته را باید بگویم تعداد افرادی که از طریق موبایل در گوگل به جست و جو پرداخته بودند از کسانی که جست و جو را از طریق دسکتاپ انجام داده اند در سال پیش سبقت گرفته است و این نشان می دهد که اکثر مردم از تلفن های همراه هوشمند یا تبلت ها استفاده می کنند.

اگر کار کردن با وبسایت شما از طریق موبایل سخت است، مطمئن باشید شما در حال از دست دادن مشتریان خود هستید و باید هرچه سریع تر این مشکل را حل نمایید. تحقیقات نشان می دهد که 8 الی 10 یوزر دستگاه دیجیتال، به دلیل نمایش نا مناسب و غیر اصولی محتواها وسیله مورد استفاده خود را تغییر دادند و یا ادامه تماشا و کار را متوقف کردند. بهترین بازاریابان نه تنها، موبایل سایت های خود را برای استفاده کاربران بهینه سازی کرده اند، بلکه مسی استفاده از آن را نیز بهینه سازی کرده اند.

3 مورد زیر را مد نظر داشته باشید :

1- مطمئن شوید در نسخه موبایل دکمه CTA به راحتی قابل دیدن و دسترسی باشد.

2- کوتاه و بلند کردن اشکال در نسخه موبایل به گونه ایکه حجم مناسبی از صفحه را پر کند می تواند ترفند مناسبی باشد

3- بزرگ و وسیع کردن فونت ها و لینک ها موبایل سایت ها فراموش نشود.

 

7- مطمئن شوید CTA و فرم ها هوشمندانه طراحی شده باشند

این بدین معناست که هرکسی وارد سایت می شود، CTA هایی متناسب با علایق، وضعیت مکانی و ....که کاربر  دوست دارد برای او ظاهر شود. این کار نه تنها تجربه کاربری لذت بخش تری در وب سایت شما خواهد بود بلکه فرصتی برای تشویق خرید به آن ها خواهد داد. هم چنین فضای پرسش و پاسخ و مطالب و پیشنهادات تازه را برای همه کاربران فراهم خواهد آورد.

 

8- اضافه کردن دلایل و تصدیق اجتماعی

یک روش دیگر برای افزایش نرخ تبدیل ها در صفحه های محبوب چیست؟
 الحاق کردن دلایل اجتماعی برای تشویق مردم به کلیک کردن روی CTA ها و پر کردن فرم ها و یا به عبارت دیگر تبدیل شدن به سرنخ...

دلایل اجتماعی بستگی به تصدیق مردمی که خرید یا استفاده از خدمات را تضمین کرده اند دارد. اگر هنوز متوجه این قسمت نشده اید، بهتر است به این مثال توجه کنید :

 شما وارد یک سایت آموزشی می شوید و برای اطلاع یافتن از چگونگی دوره های آموزشی، وارد توضیحات می شوید. در این قسمت توضیحاتی وجود دارد مبنی بر اینکه چند نفر و چگونه از این دوره ها استفاده کرده اند و می توانید نظران آن ها را در این باره نیز جویا شوید. این روش استفاده از تصدیق های اجتماعی برای بالا بردن نرخ تبدیل هاست.

 

9- ایده ها را برای خودتان تست کنید

روش های بهینه سازی برای کسب و کارهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر مخاطبی به نوعی خاص به محسوب می شود و چیزی که برای یک کسب و کار جواب می دهد، ممکن است برای کسب و کار شما جواب ندهد. شما باید این ایده ها را شخصا را برای خودتان تست کنید و تا نتیجه مطلوب را بگیرید. اگر شما به تازگی بهینه سازی سایتتان برای سرنخ ها را شروع کرده اید، پس بهتر است روش تست A/B استفاده کنید. این روش بسیار آسان تر از روش های دیگر است. بدین صورت که در یک تست A/B ساده که دو روش متنوع برای بازاریابی محتوا مد نظر شماست(مثلا یک CTA با دو عبارت متفاوت)، از این تست برای دیدن نتیجه مطلوب تر استفاده کنید.

 

10- به دنبال راه های بیشتری برای افزایش ترافیک وبسایتتان باشید

در نهایت اینکه به دنبال روش های بیشتری برای افزایش ورود و زمان ماندن کاربران در وبسایتتان باشید. بدین منظور همیشه از فرصت ها استفاده کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما مهم ترین و اصلی ترین آن ها بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. استفاده از تکنیک های سئو در این زمینه به شما بی اندازه کمک خواهد کرد. فقط فراموش نکنید که حتما از روش های کلاه سفید سئو استفاده کنید.

هم چنین استفاده از لینک های برگشتی سایت های پر بیننده نیز می تواند نقش موثری در ترافیک وب سایت شما داشته باشد. این روزها نباید از ظرفیت جادویی شبکه های اجتماعی نیز غافل شویم. شبکه های اجتماعی سکوی پرتاب خوبی برای معرفی کسب و کار شما به مخاطبین و تولید سرنخ های جدی و فعال است.