آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز هفتم)

     
    در ایمیل ها چه چیزی می خواهید بگویید
 
70 درصد آموزش یا محتوای رایگان و 30 درصد معرفی محصول، این اصل را در نظر داشته باشید و براساس این اصل تمام موضوعاتی که به نظرتان می رسد را روی یک کاغذ یاداشت کنید:
• مقالات آموزش در حوزه کاری خودتان
• تجربه موفق مشتریان و تاثیرات مثبت محصولات و خدمات شما
• قرعه کشی
• معرفی محصولات جدید
زمانبدی حدودی خبرنامه ارسالی و توان خود را برای تولید مطالب در نظر بگیرید، دقت کنید که اگر خبرنامه شما جذاب و شامل اطلاعات مفید نباشد بعد از چند بار ارسال توسط مشترکین شما دیگر باز نخواهد شد.
پس مطمئن شوید که چیز ارزشمند و جذابی را برای مشترکین خود می خواهید ارسال کنید.
مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید می توانید هفته ای یکی از هتل که در تورها استفاده می کنید را معرفی کنید و یا اگر یک شرکت دکوراسیون هستید هفتگی تصاویری از پروژه های خود را برای مشترکین خود ارسال کنید.
بیشتر فکر کنید قطعا شما ایده های خلاقانه تری برای محتوای ایمیل های خود داشته باشید.
در مسیر تدوین محتوای ایمیل های سعی کنید به سوالات زیر با صداقت و تدبیر جواب دهید:
• چرا باید مشترکین دوست داشته باشند مطالب شما را دریافت کنند؟
• چه اطلاعاتی می تواند برای مشترکین من مفید باشد ؟
• چه هدفی را شما در ایمیل های ارسال دنبال می کنید؟
پاسخ واقع بینانه به این سوالات مسیر شما را در مورد چگونگی طراحی محتوای ایمیل ها منطقی تر خواهد کرد.
 
 

 

 

 

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                    

    10

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟