برای ایمیل مارکتینگ خود برنامه داشته باشید

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم های ارسال ایمیل انبوه، این است که شما همیشه حرفی برای گفتن دارید! بر اساس بخش بندی که از گروه های مشتریان خود دارید ( برای خواندن مقاله بخش بندی اینجا کلیک کنید) میتوانید سلایق آنها را تشخیص داده و به انها ایمیل ارسال کنید. نکته مهم در ارسال ایمیل ها داشتن برنامه ای است که بر اساس آن محتوا برای ایمیل ها تهیه کرده و در زمان های مشخص برای گروه های جداگانه ایمیل بفرستید. به عنوان مثال شما روندی را تعریف میکنید که بر اساس آن هرگاه ایمیلی به لیست شما اضافه شد، نیم ساعت بعد ایمیل خوش آمدگویی برای آن شخص ارسال شود. در روز بعد ایمیلی شامل لیست محصولات و احیانا یک سرویس یا تخفیف ویژه به ایشان پیشنهاد میدهید . یک هفته بعد ایمیلی صمیمی ارسال میکنید که گویا دلتنگ مشتری خود شده اید و مایلید خود را به او معرفی کرده و از وضعیت مشتری خود بیشتر اطلاع پیدا کنید. بنابراین با قرار دادن لینکی اون را به صفحه ای راهنمایی کرده تا کمی بیشتر رد مورد این مشتری بالقوه اطلاعات کسب کنید. (برای دیدن نکات ایمیل مارکتینگ اینجا کلیک کنید)

این یک مثال بسیار ساده از روندی است که در ایمیل مارکتینگ به آن  AUTO RESPONDER گفته میشود. یعنی شما فقط سیستم ایمیلی خود را تنظیم میکنید که هرگاه ادرس ایمیلی به لیست اضافه شد در چه زمان هایی چه ایمیلی هایی را ارسال کند. بدین صورت پس از یک هفته میتوانید واکنش مشتریان تازه اضافه شده خود را ببینید و گروه بندی خود را تغییر داده تا مشتریانی که احتمال خریدشان بهتر است را شناسایی کنید و توجهی بیشتری را نسبت به آنها داشته باشید. اگر همین مثال را در نظر بگیرید شما میتوانید هر هفته لیست افراد تازه اضافه شده و واکنش انها و همچنین نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید.

بر این اساس برای کسانی که ایمیل دوم شما را باز کرده محصولات را مشاهده کرده اند و حتی به صفحه سایت شما آمده و در آن دنبال محصول موردنظر خود گشته اند، یک گروه خاص تعریف کرده و کارمند فروش خود را موظف میکنید با این افراد به صورت هفتگی در ارتباط باشد و نظرشان را در مورد قیمت، طراحی محصول، کیفیت ارایه به شما بگویند. شاید با ارایه کمی تخفیف بتوانید بخش قابل توجهی از آنها را به سمت خود بکشانید، شاید هم بهتر است خدمات و محصولات خود را کمی سفارشی (customized) کرده تا کیفیت مورد انتظار مشتری را برآورده نمایید.

داشتن برنامه های auto responder در سیستم های ایمیل مارکتینگ میتواند در روند فروش و بازاریابی شرکت شما تاثیر بسیار مثبتی گذاشته و با صرف هزینه و زمان کمتر نتیجه رضایت بخشی را برای شما به ارمغان آورد. (برای اتومات کردن پست های وبلاگ خود این مقاله را بخوانید.)