چطور ایمیل هایمان بیشتر دیده شود؟

بعد از کلی تلاش، توانستیم تعداد زیادی ایمیل از مشتریان خود دریافت کنیم سپس یک سیستم ایمیل مارکتینگ خریداری کردیم؛ طراحی های مختلف را تست کرده به یک قالب زیبا رسیدیم، پس از ساعت ها جلسه محتوای مناسب برای ارسال ایمیل تهیه و landing page مربوطه نیز طراحی شد. خب ایمیل ها را ارسال کردیم، احتمالا باید از فردا منتظر نتایج شگفت انگیزی باشیم! اما خبری نشد....

پس از بررسی های اولیه متوجه می‌شویم تنها 6% از کل مشتریان ایمیل ما را باز کرده اند و از بین آنها هم تنها 0.8% به landing page رفته و از آن بین هم فقط 3 نفر با ما تماس گرفته اند.... این نتایج ناامید کننده به نظر می‌رسد، بهتر نیست دیگر از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنیم؟!

چنین اتفاقاتی ممکن است برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد. ما تصور میکنیم همه مشتریان در اینباکس ایمیل های خود منتظر پیشنهادهای هیجان انگیز ما هستند و پس از رفتن به صفحه فرود بلافاصله از ما خرید کرده یا با ما تماس میگیرند.  این تصور به طرز وحشتناکی غلط است.

در درجه اول یادمان باشد هیچ قانون مشخصی برای مفقیت در ایمیل مارکتینگ وجود ندارد، تنها چیزی که متخصصین بازاریابی توصیه می‌کنند، ارائه ارزش به مشتری با توجه به نیازهای اوست.

خب بیایید با این دیدگاه از اول داستان را دوباره بررسی کنیم.... وقتی شما ایمیل به مشتری ارسال می‌کنید اولین چیزی که مشتری میبیند یک تیتر از ایمیل و 44 کاراکتر اول محتوای ایمیل شماست.

این دو مورد باعث میشود مشتری تصمیم بگیرد ایمیل شما را باز کند یا خیر، پس در انتخاب تیتر و 44 کاراکتر اول تا جایی که امکان دارد باید حساسیت به خرج دهید. استفاده از نام مشتری یا عبارات خودمانی و غیر رسمی شاید بتواند احتمال باز شدن ایمیل شما را افزایش دهد. پس از باز کردن ایمیل، کاربر یک صفحه مشاهده می‌کند. عناصر مهم در این صفحه، طراحی، محتوا و جلب توجه است. اگر میخواهید در زمینه طراحی بهتر ایمیل مارکتینگ بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.  

مورد بعدی صفحه فرود یا landing page است. صفحه فرود شما نباید صفحه اصلی سایت باشد یا صفحه باشد که بسیار شلوغ بوده و باعث گیج شدن کاربر شود. هدف از صفحه فرود باید مشخص باشد: خرید محصولی خاص، گرفتن اطلاعات بیشتر از مشتری، معرفی محصول یا سرویسی خاص و غیره. طراحی صفحه نیز باید به شیوه ای باشد تا مشتری به راحتی بتواند فعالیت خواسته شده را انجام دهد یا اطلاعاتی را که می‌خواسته است به دست آورد.

در نهایت هم باید یادمان باشد همیشه آمارها را رصد کنیم، همیشه آزمایش کنیم تا بتوانیم ایرادها را پیدا کرده و یکی یکی آنها را برطرف سازیم.