جایگاه ایمیل مارکتینگ در روند فروش:

همانطور که می‌دانید ایمیل مارکتینگ یکی از بهینه ترین روشهای تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی میباشد، اما همین روش پربازده اگر به شیوه ای غلط مورد استفاده قرار گیرد نه تنها بازدهی نخواهد داشت بلکه باعث میشود مشتریان شما دیگر ایمیل های شما را باز نکنند و شما آنها را از دست خواهید داد. پس سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور میتوان با ایمیل مارکتینگ فروخت؟

برای مقدمه در این زمینه باید اشاره کنم که برای هر روش تبلیغات اینترنتی باید هدف داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر مقاله در خصوص هدف‌گذاری را مطالعه کنید.  خب پس ما تا اینجا متوجه شدیم که باید هدفمند تبلیغات کنیم! اما روش تبلیغات ما در ایمیل مارکتینگ چگونه باید باشد؟

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، دیدگاه کلی در خصوص ایمیل مارکتینگ بدین صورت است که میتوان با این روش سرنخ یا فرصت ها را به مشتری تبدیل نمود.

Nurturing عبارت است از مراقب از مشتری و رصد رفتار او. در واقع با ایجاد گروه های مختلف مشتریان، فرصت ها و سرنخ ها، رفتار و نیازهای آنها را پیشبینی می‌کنیم و بر اساس رفتار آنها در قبال ایمیل های مختلف، گروه ها را عوض کرده یا محتوای ارسالی به آنها را تغییر میدهیم.

نکته مهم در ایمیل مارکتینگ این است که نباید در ایمیل های خود به طور مستقیم از محصولات خود حرف بزنیم یا ایمیل های پیاپی در خصوص ارائه محصولات جدید به مشتری بفرستیم. آن چیزی که در درجه اول اهمیت دارد این است که مشتری ایمیل ما را باز کند!

چطور چنین چیزی اتفاق می افتد؟ زمانی که احساس کند محتوای ایمیل چیزی بیش از لیست یک سری محصولات است. "ارزش" چیزی است که مشتری را مصمم میکند تا ایمیل را باز کرده و محتوای آن را مطالعه کند. ما به عنوان یک کسب و کار چطور میتوانیم ارزش به مشتریان یا فرصت های خود ارائه دهیم؟

یکی از معمول ترین روشها آموزش مطالب در خصوص محصولات جدید یا شیوه استفاده از محصولی است که مشتری آن را قبلا تهیه کرده است. اگر طراحی ایمیل شما جذاب بوده و بتواند در کمترین نوشته بیشتر میزان تاثیرگذاری را در مشتری یا سرنخ ها ایجاد کند، شما خیلی سریعتر به فروش بیشتر خواهید رسید.

(برای خواندن مقاله آموزش طراحی در ایمیل مارکتینگ اینجا را کلیک کنید.) یادمان باشد فرآیند فروش از طریق ایمیل مارکتینگ لحظه ای نبوده و نیاز به زمان و مراقب همیشگی داشته اما اگر درست انجام شود بیشترین بازده را داشته و مشتریان وفادار ایجاد میکند.