هشت نکته برای بهتر کشف شدن ایمیل هایتان

ما در اینجا قرار داریم: با تلاش زیاد تعداد زیادی ایمیل از مشتریان خود دریافت کردیم، برای متن ایمیل ارسالی به آنها، جمله به جمله فکر کردیم، به مغزمان فشار وارد کردیم تا در 44 حرف، موضوع ایمیل خوبی را پیدا کنیم. حالا وقتش است، دکمه ارسال را کلیک کرده و به آنها ایمیل خود را ارسال میکنیم!

اما بعد از چند روز متوجه موضوع ناراحت کننده ای میشوید: ایمیل های ارسالی شما آنقدرها هم که فکر میکردید باز نشده اند و حتی از بین افرادی که ایمیل را خوانده اند تعداد بسیار اندکی روی لینک مورد نظر شما کلیک کرده یا عمل خواسته شده شما را انجام داده اند! این وضعیت ناامید کننده است!

پس چطور ایمیل مارکتینگ به عنوان دومین ابزار پرکاربرد مارکتینگ در دنیا با بازدهی بالا به شمار میرود؟ چطور میتوانید افراد را متقاعد کنید که ایمیل شما را خوانده و به خواسته شما عمل کنند؟

بگذارید به شما بگویم اصلا کار سختی نیست! شما در این مقاله و مقالات آینده مهمترین توصیه ها را در خصوص افزایش نرخ بازدهی ایمیل مارکتینگ خواهید خواند! آماده اید؟

یک سوال ساده: اگر یکی از این دو ایمیل به دست شما برسد کدام را باز خواهید کرد؟ ایمیل از طرف یک دوست صمیمی یا ایمیلی از طریق سامانه ارسال انبوه؟

فکر کنم جوابش ساده باشد، اینطور نیست؟

بنابراین وقتی به لیستی از ایمیل ها، مطلبی ارسال میکنید، دقیقا چه میخواهید؟ میخواهید شیوه نگارش شما طوری باشد که گویی به یک سری افراد بی هویت چیزی ارسال میکنید؟ میخواهید مانند همان هایی باشید که وقتی به شما ایمیل ارسال میکنند چیزی جز حس تلف کردن وقت در شما به وجود نمی آید؟

بیایید روراست باشیم! اگر میخواهید مشتریان شما ایمیل شما را بخوانند، باید آنها را دوست خود به حساب آورید!

شما قاعدتا به دوست خود احترام گذاشته و به او اعتماد میکنید، نه؟ پس بهتر است به خواسته ی مشتریان خود احترام گذاشته و در طراحی ایمیل های خود به 8 نکته زیر توجه کنید:

1. روی صحبتتان با شخص باشد.

سعی کنید کمتر با گروهی از آدمها صحبت کنید، طوری متن ایمیل خود را تنظیم کنید که هر فرد احساس کند این ایمیل تنها برای او ارسال شده است. در واقع ایمیل های "شخصی سازی شده" ارسال کنید.

2. وقت مشتریان را تلف نکنید.

تنها زمانی ایمیل ارسال کنید که چیزی ارزشمند و مفید برای مشتریان خود داشته باشید.

3. مفید باشید.

ایمیل ارسالی شما تنها در زمانی نباشد که شما از آنها چیزی میخواهید. همانند یک دوست واقعی، مفید، بخشنده و دوست داشتنی باشید.

4. از نام واقعی خود استفاده کنید.

نام و شهرت خود را در هر ایمیل ذکر کنید. چنین ایمیلی شخصی به نظر میرسد. اینطور نیست؟

5. قابل اعتماد باشید.

بگذارید مشتریان شما بدانند چه چیزی از شما انتظار میرود. طبیعی است که پیام های فروش نیز باید جزیی از ایمیل مارکتینگ باشد. اما دقت کنید، در زمان درست از این نوع ایمیلها استفاده کنید.

6. عجیب غریب نباشید!

حتما ایمیل ها را شخص سازی کنید! اما یه روند را همیشه ادامه ندهید، به عنوان مثال بیش از حد از اسم افراد استفاده نکنید، ممکن است مانند مراکز تلفن عمومی به نظر برسد.

7. طرف آنها باشید.

به مشتریان خود یادآوری کنید که آنها تنها نیستند. به آنها بگویید که دردشان را میفهمید و بپرسید که کمک نمیخواهند؟

8. برای خواندن پاداش بدهید.

به افرادی که ایمیل خود را میدهند سود برسانید. چگونه؟ شاید اشتراک گذاری یک نوشته خوب، عکس زیبا یا حتی حسی خوش آیند. چیزی که تنها از باز کردن ایمیل شما نصیبشان میشود.