7 دلیلی که می گوید ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک هوشمندانه است

 

اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید، همیشه برای تبلیغات و پیشرفت روند کاری شما روش های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

اما سوال این است، بهترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید چیست؟ موثرترین روش کدام است؟

همانطور که از سرفصل بالا می دانید، باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ را در لیست کارهایتان قرار دهید.

در این زمینه فعالیت بیش از 1000 کارآفرین را مورد بررسی قرار داده ایم و حال نتایج مرتبط با آن را با شما در میان می گذاریم.

در این مقاله 7 دلیل را برای شما مطرح می کنیم تا با استناد بر آن ها ایمیل مارکتینگ را در پروسه ی کاری خود قرار دهید.

1. ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه است

 

با توجه به نظر سنجی که در میان کسب و کارهای متعددی انجام شده است اکثریت افراد براین باور بودند که استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی مقرون به صرفه تر است.

 2. ایمیل مارکتینگ روشی بسیار آسان است

شما می توانید تمام ایده ها و نظراتتان در زمینه ی کسب و کارتان را با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیاده کنید. امروزه به دلیل وجود نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ متعدد و هم چنین اپ های موجود آن ها روی تلفن های همراه استفاده از آن ها بسیار کاربردی و آسان شده است. تقریبا صاحبان اکثر برند ها و کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.

 تاکتیک های ارائه شده در بازاریابی دیجیتال هم استفاده از ایمیل مارکتینگ را بسیار ساده و کاربردی اعلام کرده است.

3. ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش ها زمان بر نیست

شما می توانید یک خبرنامه را بدون داشتن قالب آماده ی ایمیل در 90 دقیقه یا کمتر ایجاد کنید. اما با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید این زمان را به نصف کاهش دهید و طراحی و ارسال ایمیل را حداکثر تا 45 دقیقه انجام دهید. به همین منظور ESP ها (ارائه دهندگان خدمات ایمیل) صدها قالب ایمیل را برای استفاده ی کاربران ایجاد کرده اند که می توانند تنها با استفاده از Drag & drop خبرنامه های جذابی را ایجاد کنند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند ایمیل های خودکار ایجاد کنند و طبق زمان بندی مورد نظرشان خبرنامه به مشتریان خود ارسال کنند.

4. ایمیل مارکتینگ راهی برای حفظ مشتری است

یکی دیگر از مواردی که ما در نظر سنجی ها مشاهده کرده ایم این است که با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید مشتریان خود را حفظ کنید که این مسئله بسیار هوشمندانه است.

در اکثر نظر سنجی ها اکثر کاربران بر این باور بودند که ایمیل مارکتینگ راهی هوشمندانه برای حفظ مشتریان است.

 

 

5. اکثر مردم می خواهند پیام های بازاریابی را به صورت ایمیل دریافت کنند

ایمیل در واقع کانال ارتباطی  پیام های بازاریابی برای اکثر مصرف کنندگان است. در چندین نظرسنجی، صحت این موضوع نشان داده شده است. نمودار زیر نشان می دهد که 2،057 آمریکایی به این پرسش پاسخ دادند: " کدام یک از روش های زیر، برای ارتباط برقرار می کنید؟

که اکثریت افراد ایمیل را انتخاب کرده اند.

 

6. ایمیل مارکتینگ همه کارهای بازاریابی دیگر شما را با یکدیگر هماهنگ می کند

فکر می کنید ایمیل مارکتینگ تنها محدود به ارسال خبرنامه است؟ نمودار زیر گزارش سال 2015 شرکت بازاریابی است که توسط Salesforce منتشر شده است. این نشان می دهد که انواع مختلفی از پیام های ایمیلی می تواند ارسال شود، و سپس نشان می دهد که چگونه هر یک بر اساس پاسخ دهندگان مورد بررسی قرار می گیرند. با استفاده از فیدبک مشتریان می توانید نظم بهتری در کارهایتان ایجاد کنید و بر اساس میزان درخواست آن ها به تولید یک محصول و یا تقویت نقاط ضعف کاری خود بپردازید.

7.   ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین ROI نسبت به دیگر روش های بازاریابی است

بر اساس یک نظرسنجی از انجمن بازاریابی در اوایل سال جاری، ایمیل مارکتینگ با تمام رقبا دیگر رقابت می کند. ایمیل پادشاه ROI برای تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است. به نمودار زیر توجه کنید

این فقط یکی از منابع نامگذاری ایمیل به عنوان منبع عظیم درآمد است. در اوایل سال جاری، AWeber گزارش داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان، خود به این نتیجه رسیدند که ایمیل، ROI بالایی را کسب و کارهای کوچک دارد.