5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ در شرکت های کوچک

شروع یک سرمایه گذاری جدید کار ساده ای نیست. تعدادی از عوامل و جنبه های مختلفی وجود دارد که نیاز به مراقبت دارد. نگه داشتن عملیات تجاری کوچک و محدود، راه خوبی برای مقابله با چالش ها و فرصت های مختلف است. لازم نیست همه ی کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری زیادی داشته باشند بلکه داشتن استراتژی های هوشمندانه در اغلب مواقع از سرمایه گذاری های بزرگ کارآمد تر هستند.

در ادامه 5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ را که در شرکت های کوچک، در سرارسر جهان مفید بوده اند را بررسی می کنیم.

 

1. این روش ارزان تر از روش های دیگر بازاریابی است

برای اکثر شرکت های کوچک، گزینه های سرمایه گذاری، بسیار محدود است. اغلب این شرکت ها قصد کاهش هزینه ها و افزایش سود، بدون اقدامات بزرگ را دارند. ایمیل مارکتینگ یک راه خوب برای فروش محصولات و انتقال پیام ها به مشتریان است بدون صرف هزینه ها ی زیاد. اطلاعات در مورد تخفیف ها، فعالیت های تبلیغاتی و آخرین پیشنهادات می تواند از طریق ایمیل مارکتینگ در قالب یک خبرنامه ساخته شود و به مشتریان ارسال گردد. ایمیل مارکتینگ به پرسنل بازاریابی نیاز ندارد و می تواند به شیوه آسان، سریع و راحت انجام شود. در نتیجه نسبت به سایر روش های بازاریابی هزینه ی زیادی را صرف نمی کند.

 

2. بازاریابی هدف

تحویل اطلاعات و پیام های مناسب به افراد مرتبط و با هدف مناسب برای بازاریابی موثر، بسیار مهم است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای خرید دوره های آموزشی، شرکت های کوچک می توانند محتویات مربوطه را ایجاد کرده و آن را به گروهای مرتبط و حتی به مشتریان بالقوه ی خود ارسال کنند.

3. زمان مسئله نیست

بر خلاف روش های معمول بازاریابی مستقیم ، ایمیل مارکتینگ بسیار سریع و آسان است. شما می توانید پیام بازاریابی خود را در چند ثانیه به هزاران نفر ارسال کنید. این یک روش فوری برای ارائه اطلاعات مربوط به مشتری است. پاسخ نیز سریع است  و در مقایسه با روش های معمول بازاریابی نیازی به صرف زمان برای بازخورد نتیجه توسط مشتری را ندارید.

4. روشی قابل کنترل است

درکسب و کارهای کوچک، کارکنان و پرسنل بیش از حد نمی توانند به تنهایی به سمت بازاریابی هدایت شوند. ایمیل مارکتینگ  به حداقل تعداد پرسنل نیاز دارد و هم چنین به روز رسانی لیست و درج اطلاعات مشتریان نیز بسیار آسان است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیگیری پاسخ و علاقه مشتریان بالقوه آسان تر می شود شما می توانید با ارسال لینک وب فرم وب سایتتان به مشتریانتان درخواست اشتراک دهید همچنین ایمیل مارکتینگ  می تواند یک پتانسیل بازاریابی قوی ایجاد کند. سفارشی سازی و تغییرات نیز برای ایمیل مارکتینگ  سریع و آسان است.

5. تماس شخصی برای مشتریان

برای اکثر کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کار های بزرگتر، ایمیل مارکتینگ یک راه شخصی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان موجود است. مطالعات نشان داده اند که ایمیل مارکتینگ با استفاده از شخصی سازی ایمیل ها موثر تر از دیگر روش های بازاریابی است. زمانی که مشتریان نام خود را بر روی عنوان ایمیل می بینند باعث می شود علاقه مند و مایل به دریافت ایمیل شوند. شما می توانید پیام خود را با تصاویر، فیلم ها و محتوا های مرتبط سفارشی سازی کنید. اضافه کردن نام و نام خانوادگی در عنوان ایمیل هم باعث ایجاد ارتباط موثر با مشتری می شود.