8
اردیبهشت

چگونه از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنیم؟

آیا نرخ بازشدن ایمیل های شما به طور ناگهانی کم شده است؟ این مسئله نگران کننده نیست و مطمئن باشید مشترکین شما هنوز دوست دارند که خبرنامه های شما را دریافت کنند. اما چرا ایمیل هایتان را باز نکرده اند ؟

یکی ار مهم ترین دلایلی که باعث می شود نرخ باز شدن ایمیل های شما کاهش یابد، ارسال آن ها به پوشه ی اسپم است.

در این مقاله به شما می گوییم که چطور از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید.

اولین مسئله این است که یک فیلتر اسپم و نحوه کار آن چیست؟

باور کنید یا نه، فیلترهای اسپم آنقدر هم که از آن هراس دارید بد نیستند. ایمیل های ناخواسته که معمولا به عنوان اسپم شناخته می شوند، یک مشکل بزرگ هستند. بیش از 200 میلیارد ایمیل ارسال شده به صورت روزانه وجود دارد و 59 درصد از آنها اسپم هستند!

گفتنی است، فیلترهای اسپم اغلب ایمیل های خوبی را پر می کنند.

یک فیلتر اسپم اساسا یک برنامه است که از معیارهای مختلفی برای تعیین این که آیا ایمیل، هرزنامه است یا خیر، استفاده می کند. برخی از این پروتکل ها که اسپم بودن ایمیل را تشخیص می دهند به صورت زیر است:

 

Email Header

استفاده از فیلدهای هدرهای ایمیل که حاوی اطلاعات نادرست هستند.

Content Filters

فیلترهای محتوا - به نظر می رسد کلمات کلیدی مرتبط با هرزنامه در محتوای ایمیل، باعث اسپم شدن آن می شود.

Blacklisted Addresses

آدرس های سیاه – وجود آدرس ایمیل هایی که در لیست سیاه اسپمر ها قرار دارند.

User Permissions

اجازه از کاربر – بسیاری از کاربران برای ارسال ایمیل از صاحبان آن اجازه ی ارسال دریافت نمی کنند.

این ها تنها چند دلیل برای فیلتر کردن اسپم ایمیل های شما هستند. مسئله ی مهم این است که چگونه از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید.

در اینجا 4 مورد است که به شما کمک می کند تا از ارسال خبرنامه به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید

1- با دامنه ی سایتتان ایمیل ارسال کنید

فرستنده ی ایمیل حتما دامنه ی وب سایتتان باشد

ارسال ایمیل از دامنه هایی مانند @ gmail.com، @ yahoo.com، @ hotmail.com و .... برای ارسال ایمیل عادی به دوست یا همکارتان مناسب است و برای ارسال ایمیل های گروهی ایده خوبی نیست.

شما همیشه باید از دامنه ی وب سایتتان خبرنامه ارسال کنید.

 

چرا حتما باید از دامنه ی خود ارسال کنید؟ از آنجا که MailerLite به طور دقیق با ارائه دهندگان ایمیل مانند Gmail و Yahoo Mail کار می کند تا دامنه یا آدرس IP خود را به لیست سفید اضافه کند. اگر ایمیل سندر شما از دامنه ی وب سایتتان نباشد احتمال اینکه ایمیل های ارسالی شما وارد پوشه ی اسپم شوند بسیار زیاد است.

 

شما هم چنین باید از تغییرات مکرر نام خود در ایمیل سندر اجتناب کنید و از نام های عجیب مانند  

 “8wqq823o@yourdomain.com”

 هم استفاده نکنید. از نام های واضح و قابل اعتماد مانند

“newsletter@”, “support@”, contact@”, or “feedback@”.

" feedback @ "استفاده کنید.

2.  اعتبار دامنه ی ایمیل خود را تایید کنید.

خوب، شما مرحله 1 را دنبال کردید و یک آدرس ایمیل شخصی مانند peter@yourdomain.com را به فیلد فرستنده اضافه کردید. این یک شروع عالی است. اما قبل از فشار دادن دکمه ی ارسال، یک گام بیشتر برای بهینه سازی دامنه شما وجود دارد. این اعتبار سنجی دامنه نامیده می شود.

 

احراز هویت دامنه یک روش برای قانونی کردن دامنه ارسال ایمیل خود با سرورهای ما است تا بتوانید ایمیل ارسال کنید. این به فیلترهای اسپم کمک می کند تا دامنه شما را تأیید کند.

ما قبلا در وبلاگمان یک راهنمای کوتاه در مورد نحوه تایید اعتبار ایمیل خود را با MailerLite نوشتیم.

3. محتوای خبرنامه خود را بررسی کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلترهای اسپم  همواره محتوای شما را بررسی می کنند. آن ها توانایی انسانی را برای تجزیه و تحلیل کلمات در متن ندارند، بنابراین اساسا هر حرف یا عبارت مرتبط با اسپم را پر می کند. اگر آن ها یک کلمه بی ربط را پیدا کنند، ایمیل را وارد اسپم می کنند.

 

در حالی که هیچ کلمه ی کلیدی جادویی برای بهبود قابلیت ارسال به اینباکس وجود ندارد، شما می توانید استفاده از کلمات خطرناک را برای کاهش احتمال رسیدن ایمیل در پوشه اسپم محدود کنید. در اینجا چند نکته مفید برای بررسی ایمیل شما برای محتوای اسپم وجود دارد:

 

فقط به سایت های مشروع با دامنه معتبر لینک کنید. تمامی لینک های وابسته خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آن ها صحیح هستند.

ایمیل ها یطولانی ارسال نکنید فیلترهای هرزنامه خبرنامه هایی را که یک مایل طولانی هستند را دوست ندارند.

تصاویر و متن خود را متعادل کنید فیلترهای هرزنامه تصاویر را به عنوان فضای خالی مشاهده می کنند. اگر شما یک خبرنامه با یک تصویر بزرگ و بدون کپی ارسال کنید، آن را به عنوان یک ایمیل خالی در نظر می گیرد و آن را وارد اسپم می کند.

از علامت های نظیر علامت تعجب استفاده نکنید !!!!!!!!!!!!!

از نوشتن متن با رنگ قرمز خودداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که کل متن شما ALL CAPS  نباشد یعنی کل متنتان را با حروف بزرگ ننویسید.

از عبارات مانند «لطفا اینجا کلیک کنید»، «این را از دست ندهید»، «این اسپم نیست!» و غیره، اجتناب کنید.

4. هرگز بانک ایمیل خریداری نکنید

خرید بانک ایمیل به دلیل اینکه ممکن است لیست مشترک با دیگر کاربرها داشته باشد احتمال اینکه ایمیل های شما را وارد اسپم کند بسیار زیاد است. اگر هنوز این ایده را در نظر دارید، متوقف کنید!

خرید بانک ایمیل مانند استفاده از بمب های زمان هستند. دیر یا زود اعتبار ایمیل مارکتینگ شما را از بین خواهند برد.

 

تعداد مشارکت کنندگان در بحث 5 دوست

لیست نظرات

  • [97.2.13 ] رضا : با تشکر ، مطالب آموزنده بود.
  • [97.2.11 ] مسعود : باسلام و تشکر از مقاله خوبتان چطور بفهمیم چند درصد از ایمیل‌ه ای ارسالی ما به پوشه اسپم میرود؟
  • [97.2.10 ] حامد : سلام و تشکر از شما - مهمتر از مشکل اسپم این مسئله هست که تقریبا اکثر ایمیل هایی که از میلرلایت ارسال می شود به جای primary وارد تب promotions در جی میل می شود که خوانده نمی شود.راهکاری وجود دارد ؟
  • [97.2.9 ] محمد شیرازی : در مورد ساخت قالب ایمیل تبلیغاتی نیز صحبت کنید ممنون میشم که راهکاری بگین که خودموتن بتونیم قالب ایمیل را طراحی کنیم بصورت استاندار های ارائه شده
  • [97.2.9 ] ندا حبیبی : سلام ممنون از ارسال مقاله برای من این سوال مطرح شد که مگه خود شما برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی از بانک ایمیل استفاده نمی‌کنید؟
    با سلام خیر، ایمیل هایی که در لیست ما وجود دارند ایمیل مشتریانمان است که بنا به خرید محصولاتمان و یا ثبت نام در وب سایت ما جمع آوری شده اند.

فعال است

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر