مقالات ایمیل مارکتیگ

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت دوم/پایانی)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)


    ساختار URL

    URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

    اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

    این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

    URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

    URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

    اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

    از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

    Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    ساختار سایت

    روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

     

    لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

    تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر 10 لینک نگه دارید

    لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک


    تگ های Alt

    برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

     

    لینک ها

    شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

    دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

    به طور کلی:

    لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند

    لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند

    متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    چیزهایی که باید از آن ها دوری کند:

    لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy

    لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند

    اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند

    لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند

    اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

    رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

    دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

    100تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین 100 نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

    انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

    رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. 5% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

    لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.


    نتیجه گیری:

    اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

    فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

    فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

    در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.

  • آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار

    5 مزیت اصلی SEO

    در هنگام تصمیم گیری در مورد تناسب SEO، یا بهینه سازی موتور جستجو،  برای کسب و کارتان، درک مزایای آن الزامی و ارزشمند خواهد بود. با وجود صنایع در حال تغییر و وظایف زمان بر، مزایایی که SEO به همراه دارد می تواند بخش اعظمی از مشکلات شما را حل کند. در اینجا 5 مورد از مزایای SEO ارائه می شود:


    بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


    1.درک خریداران بالقوه

    اولین گام در هر کمپین SEO برگزاری جلسه پرسش و پاسخ است تا به شما و آژانس درک روشنی از اهداف، انتظارات و خواسته هایتان بدهد. این جلسه زمان خیلی خوبی برای بحث و توضیح درباره "خریدار رویایی[1]" تان است. سپس با استفاده از این اطلاعات به جستجوی عادت های خریداران بالقوه می پردازیم و استراتژی SEO را توسعه می دهیم که این نوع از بازدیدکنندگان را به وب سایت جذب خواهد کرد.

    5 مزیت اصلی SEO

    2.دانش بهبود یافته درباره صنعت و رقابت

    بهینه سازی وب سایت نتایج ملموسی همچون کسب و کار جدید به همراه دارد، با این حال یکی از مهم ترین مزایا ناشی از بهبود دانش و درک از صنعت و رقابت پیرامون می باشد. عامل SEO می تواند شریکی عالی باشد و به عنوان طرف سوم در تجارت و رویارویی با افرادی که با آن ها مبارزه می کنید وارد عمل شود.

    بزرگ ترین مسئله زمانی است که تصور کنید مشتریان شما اصطلاحاتی که هر روز استفاده می کنید را می شناسند. مثلا یکی از گام ها در کمپین SEO جستجوی کلیدواژه است. اگر شما مالک یک باشگاه ورزشی هستید و سعی کنید اصطلاحات تخصصی صنعت همانند ایزومتریم و پلایومتریک را به جای تمرینات کششی و اسکوات استفاده کنید، سهم بزرگی از کاربران اینترنت را که اصلا متوجه نمی شوند درباره چه چیزی صحبت می کنید را از دست خواهید داد. درک خوب صنعت و رقابت می تواند به استفاده بهتر از سهم بازار شما کمک کند.


    بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


    3.افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو

    معروف ترین مزیت SEO افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو است و این در صورتی مزیت SEO است که یک ROI قابل اندازه گیری پس از یک دوره زمانی معین وجود داشته باشد. حجم جستجوی بالاتر برای عبارت های بهینه شده شما و افزایش ترافیک عالی هستند اما تنها در صورتی که جستجوی افراد و ترافیک بازدید به فروش یا ارجاع تبدیل شوند.

    زمانی که بحث قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو مطرح می شود تمایز آشکاری بین عبارت های جستجو و عبارت های خرید وجود دارد. به این دو عبارت SEO توجه کنید: "جیپ 2014" و "جیپ پاترویت 2014 زیر 20000 مایل". به نظر هر دو عبارت برای یک منظور بهینه شده اند اما هدف کاربر در جستجوی هر یک بسیار متفاوت است. عبارت اول بیشتر عبارت جستجویی است که فرد در زمان کسب اطلاعات برای خودرو جیپ ساخته شده در سال 2014 استفاده می کند و عبارت دوم، که عبارتی خاص تر بوده و حجم جستجوی به مراتب کمتری دارد، عبارت خرید است. این عبارت را کسی جستجو می کند که آماده خرید است و فقط باید بداند از کجا بخرد. مزیت قابلیت دید افزایش یافته در موتورهای جستجو به شدت توسط عبارت هایی تعیین می شود که در SERP ها نشان داده می شوند.

    5 مزیت اصلی SEO

    4.ترافیک بسیار مناسب که وب سایت شما دریافت می کند

    در ادامه نکته قبل، داشتن ترافیک مناسب برای وب سایت کلید دست یافتن به بازده سرمایه گذاری در SEO است. ترافیک در صورتی که کاملا هدف دار و مناسب نشده باشد امری بی معنا خواهد بود.

    هرچه عبارت های کلید واژه خاص تر باشند، ترافیک مناسب تری دریافت خواهید کرد. نکته دیگر این است هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان معتبر برای این عبارت های خاص ارزیابی کنند می توانید به سراغ عبارت های کلی تر بروید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    5.نتایج بادوام ناشی از کمپین SEO

    تفاوت چشمگیر بین SEO و PPC در نتایج بادوام بلندمدت SEO و هزینه کوتاه مدت PPC است. یک کمپین SEO خوب منجر به اثرات بادوام بر روی ادراک موتور جستجو از وب سایتی خاص می شود. بارها و بارها از PPC در برابر SEO پرسیده می شود و ما همیشه به داشتن SEO تشویق می کنیم.

    [1] Dream prospect

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    SEO. این کلمه را بارها شنیده ­اید، اما واقعا چطور در موتورهای جستجو رتبه بالاتری بدست بیاورید؟ استاد شدن در ظرافت های SEO زمان بر است اما می توانید مبانی آن را ظرف چند دقیقه یاد بگیرید.

    تله ترافیک (چطور SEO کار می کند)

    بسیاری از بازاریابان تصور می ­کنند SEO تنها منبعی برای ترافیک رایگان است، اما هدف اصلی SEO کمک به افرادی است که در جستجوی شما هستند. بدین منظور شما باید محتوای وب سایتتان را با نیاز مخاطبان مطابقت دهید.

    اگر می خواهید SEO برای شما نتیجه دهد، باید مطمئن شوید اهدافتان با اهداف بازدیدکنندگانتان همخوانی دارد. موضوع ترافیک نیست، موضوع یافتن آنچه شما می خواهید، و سپس بهینه نمودن کلیدواژه هایی است که بازدیدکننده را به سایت شما می آورد.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک


    چطور این کلیدواژه ها را پیدا کنیم؟ خیلی ساده: تحقیق و جستجو.

    تحقیق: چطور کلیدواژه مناسب پیدا کنیم

    باید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقابت پائینی دارند (تعداد نتایج کمتر نشان دهنده فرصت شما برای بهبود رتبه ­بندی شما است)، محتوای شما از آن پشتیبانی می­ کند (با سایت شما مرتبط هستند). نمونه ای از ابزارهایی که می توانند به شما در یافتن کلیدواژه کمک کنند  Google’s Search-Based Keyword Tool است که نتایج مبتنی بر جستجوهای واقعی گوگل ارائه می دهد، و اگر به یک حساب AdWords وارد شوید می تواند به شما فهرستی از کلیدواژه های ایده آل سفارشی شده برای سایتتان بدهد.

    The Long Tail

    Long Tail پدیده ای را توصیف می کند که بسیاری از کلیدواژه های با ترافیک پائین می توانند در کنار هم برای شما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تعداد کمی کلیدواژه با ترافیک بالا فراهم کنند.

    هنگامی که همه این کلیدواژه های Long Tail را با هم ترکیب کنید حدود 80% از ترافیک شما ایجاد می شود. پس در زمان جستجوی کلیدواژه فقط بر روی واژه هایی که حجم بالایی از ترافیک دارند تمرکز نکنید. واژه هایی که محبوبیت کمتری دارند را نیز یادداشت کنید و از آن­ها در استراتژی کلی تان استفاده کنید.

    ایجاد محتوا

    پس از انتخاب کلیدواژه مناسب ساخت محتوا را آغاز کنید.

    موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور اتوماتیک وب سایتتان را بررسی می کنند، آن را می خوانند تا دریابند درباره چه چیزی است و سپس تصمیم می گیرند به کدام کلیدواژه ها از هر صفحه شما رتبه دهند. می توانید با بهینه سازی محتوایتان برای کلیدواژه های معین تصمیم آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

    ربات ها به راحتی می توانند متن را تفسیر کنند اما آنقدر پیشرفته نیستند که بتوانند ویدئو تماشا کنند، تصاویر را ببینند یا به صداها گوش دهند. باید آن ها را برایشان شرح دهید، تا بتوانند صفحات شما را درک و رتبه دهند.

    بهتر است اول بر افراد متمرکز شوید، محتوایتان را تا آنجا که می شود ساده کنید و سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید بدون اینکه قدرت اقناع محتوایتان را فدا کنید.


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    به این موارد توجه کنید:

    عناوین: عنوان های جذاب خلق کنید تا توجه خواننده را جلب کنند. شما فقط یکبار شانس داشتن اولین اثر را دارید.

    کلیدواژه ها: کلیدواژه ای انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط است.

    لینک ها: به سایت های باکیفیتی لینک دهید که از آنچه وب سایت شما درباره اش است تعریف و تمجید می کند.

    کیفیت: سعی کنید محتوایی باکیفیت و منحصربفرد انتخاب کنید تا کاربران را برای آمدن به سایت شما ترغیب کند زیرا آن ها نمی توانند به راحتی این محتوا را در جایی دیگر بیابند.

    تازگی: اگر محتوایی منتشر می کنید که کهنه و منسوخ نمی شود، عالی است، اما باید محتوای جدید نیز به طور مرتب اضافه کنید. اگر وقت اینکار را ندارید اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگی برای وب سایتتان را مدنظر قرار دهید.

    مهم­تر از همه محتوای کسی دیگر را بر روی سایتتان منتشر نکنید. اینکار محتوای تکراری ایجاد می کند و موتورهای جستجو شما را برای آن تنبیه خواهند کرد.

    کدهایتان را بهینه کنید

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    ربات های موتور جستجو فقط متن وب سایت شما را نمی خوانند، کدها را نیز بررسی می کنند. 8 بخش متفاوت در کدها وجود دارد که باید بهینه شوند.

    تگ های عنوان

    تگ های عنوان عناوین سایت شما را پوشش می دهند. در زمان کدگذاری تگ های عنوان مطمئن شوید کلیدواژه ها در عنوان حضور دارند. برای حداکثر کردن نتایج موتور جستجو هر صفحه باید تگ عنوان منحصربفردی داشته باشد.

    تگ های Meta

    اصلی­ ترین meta tag که باید به آن توجه کنید تگ توصیف meta است. اثر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما ندارد اما به بازدیدکننده می گوید سایت شما درباره چیست، پس می تواند اثر زیادی بر تصمیم آن ها برای کلیک کردن داشته باشد.

    هنگامی که شرح meta tag ایجاد می کنید مطمئن شوید کلیدواژه های شما در این شرح حضور دارند، از عبارت کامل استفاده کنید. شرح را بیش از حد طولانی نکنید. اگر امکان دارد، سعی کنید برای هر صفحه یک شرح meta منحصربفرد ایجاد کنید.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    تیترها

    بسیار شبیه به تیترها در کتاب است، اما ترتیب ویژه­ای دارند. H1، H2، H3، H4 و ...، با H1 تیتر اصلی صفحه شروع می شود. کدهای تیترهای باقی مانده در سایت به ترتیب تا پائین ترین سطح تیتر نزولی می شوند.

    هرچه محتوای شما خاص تر می شود، تعداد تیترها بیشتر می شود. به طور کلی فقط یک تگ H1 باید در هر صفحه وجود داشته باشد، و هر چقدر بخواهید می توانید H2، H3 و H4 داشته باشید. مطمئن شوید که تیترها شامل کلیدواژه ها می شوند و با محتوای وب سایت مرتبط هستند.

    نقشه های سایت

    نقشه های سایت همانند نقشه راه برای موتورهای جستجو هستند. مسیر را به تمامی صفحات متفاوت در وب سایتتان برای ربات ها تعیین می کنند.

    دو نوع نقشه سایت وجود دارد: نقشه سایت های HTML و XML. تفاوت اصلی این است که نقشه های سایت XML به طور خاص برای موتورهای جستجو کدگذاری شده اند، در حالی که نقشه های سایت HTML به راحتی توسط همه خوانده می شوند.

    اگر چندصد صفحه دارید، باید به هر صفحه لینکی در قالب نقشه سایت HTML دهید. اگر چندهزار صفحه یا بیشتر دارید، فقط به مهم ترین صفحات لینک بزنید.

    نقشه های سایت XML شامل تمامی صفحات وب سایت شما هستند، حتی اگر میلیون ها صفحه داشته باشید. می توانید از ابزارهایی همانند XML Sitemap Creator برای خلق اتوماتیک نقشه سایت استفاده کنید. هنگامی که نقشه سایت XML را ساختید، باید در Google Webmaster Central و Bing ثبت نام کنید تا موتورهای جستجو اصلی بتوانند شما را بررسی نموده و وب سایتتان را نمایه کنند.

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    نام Domain

    اسامی Domain که کلیدواژه در آن ها حضور دارد بسیار بالاتر از Domainهایی که اینچنین نیستند رتبه داده می شوند. اسامی Domain دقیقا منطبق حتی بالاتر رتبه داده می شوند.

    اما اینکار هزینه دارد: Domainهای دقیقا منطبق چندان منحصربفرد نیستند. دلیل اینکه می بینید بسیاری از شرکت ها از واژه های ساختگی برای نام Domain خود استفاده می کنند این است که می توانید برای آن برند بسازید.

    اما کدام بهتر است؟ بستگی دارد.

    اگر ترافیک شما کاملا از طرف موتورهای جستجو است، از اسم Domain کاملا منطبق استفاده کنید. اما اگر SEO فقط بخش کوچکی از استراتژی شما است، به دنبال چیزی منحصربفرد باشید. یک دهه قبل کسی Google را جستجو نمی کرد اما الان یک برند بزرگ است.

      

     

  • راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک

     

    اولین چیزی که باید درباره کسب مشتری آنلاین یاد بگیرید این است که شما باید محتوای عالی خلق کنید. پیش از این کار، و یادگیری چگونگی وبلاگ کردن، باید مطمئن شوید می دانید چه وبلاگی مناسب کسب و کار شما است.


    تفاوت وبلاگ و وب سایت

    تفاوت وبلاگ و وب سایت می تواند گیج کننده باشد. آن را اینگونه تصور کنید: وبلاگ به طور مداوم تغییر می کند، همانند روزنامه، در حالی که وب سایت معمولا یکسان باقی می ماند، همانند نمای بیرونی خانه شما. به این مثال های توجه کنید:

    • وبلاگ: Seth Godin`s Blog
    • وب سایت: City of Vancouver
    • وب سایت + وبلاگ: وب سایتSEOmoz ، وبلاگ SEOmoz بر روی وب سایتشان

    چرا به وبلاگ نیاز دارید؟

    با داشتن وبلاگ می توانید احساسات و تخصص خود را با جهان به اشتراک بگذارید. هر چه محتوای بهتری به اشتراک بگذارید، احتمال بیشتری دارد گوگل آن را یافته و شما را با کسی مرتبط کند که به کار شما علاقمند است.

     


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی



    چگونه وبلاگ داشته باشید- ثبت نام Domain 

    اولین گام در داشتن وبلاگ ثبت یک Domain است. برای اینکه بدانید چه Domainهایی در دسترس هستند به domain.nr بروید. ممکن است نام مورد نظر شما در دسترس نباشد، بنابراین منعطف بوده و بیش از حد به داشتن .com اصرار نکنید. شرکت های بسیاری از .me، .it و حتی .ee استفاده می کنند. و زمانی که آماده ثبت (یا خرید) Domain خود هستید، می توانید از خدماتی همانند Namecheap.TIP استفاده کنید: تا زمانی که وب سایت شما رتبه بالایی دارد می توانید ذهنیتی را که جهان کسب و کار شما با آن مرتبط است نیز در اختیار داشته باشید، پس .com اهمیت چندانی ندارد.


    هاستینگ وب سایت 

    هنگامی که Domain تان را ثبت کردید در مسیر کسب وبلاگ قرار می گیرید. حال باید انتخاب کنید چگونه می خواهید آن را Host کنید. یک میزبان Host مکانی است که تمامی اطلاعات بر روی وب سایت یا وبلاگ شما را ذخیره خواهد کرد، همانند ساختمانی که فروشگاه شما در آن قرار دارد. Host ها به افراد امکان یافتن این اطلاعات را هم می دهد.

     


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار



    هاستینگ رایگان

    هنگامی که وبلاگتان را با Host رایگان ثبت کردید، آن ها کار تنظیمات را برای شما انجام می دهند. در حالی که این کار ساده و ارزان است، آنچه می توانید با سایتتان انجام دهید را محدود می سازد و در نهایت نام Host رایگان در URL شما وارد می شود. به عنوان مثال، URL ممکن است چیزی شبیه به این شود www.yourblogname.wordpress.com، که اگر وبلاگ نویسی می کنید مشکلی ندارد اما اگر کسب و کاری را اداره می کنید چیز جالبی نخواهد بود.


    هاستینگ پرداختی[1]

    هاستینگ پرداختی به شما در شکلی که می خواهید سایتتان باشد و کاری که می خواهید انجام دهید آزادی عمل بیشتری می دهد. راه های ساده بسیاری برای ثبت و تنظیم وبلاگ از طریق سایت هایی همانند Namecheap.com وجود دارد. هزینه های هاستینگ پرداختی متوسط 200000 تا 4000000 ریال در سال است، و در مقابل نه تنها سایتتان سفارشی تر می شود بلکه موتورهای جستجو شما را در اولویت بالاتری نسبت به سایت های با host رایگان قرار می دهند. این قطعا گزینه ای است که ما به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می دهیم.


    انتخاب پلاتفورم Host و وبلاگ

    این مورد فقط درصورتی است که شما Host پرداختی داشته باشید. پلتفورم های Host و وبلاگ زیادی وجود دارند. ما به شما WordPress را برای پلتفورم وبلاگتان پیشنهاد می کنیم زیرا تنظیمات آنها ساده و بسیار محبوب است (بیش از 55 میلیون وب سایت از WordPress استفاده می کنند از جمله UPS، NBC و CNN و این پلتفورم یکی از محبوب ترین انتخاب های برای کسب و کارهای کوچک است). اگر تصمیم به استفاده از پلتفورمی متفاوت دارید، مطمئن شوید تکلیفتان را انجام می دهید- سایتی ارزان تر یا ناشناخته تر می تواند ساعت ها زمان برای نصب نیاز داشته باشد و می تواند در نهایت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

     


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    بهینه سازی وب سایت و وبلاگ برای تلفن همراه

     همه ما از اهمیت تلفن همراه اطلاع داریم- در سال 2012، 53% کاربران تلفن همراه آمریکایی از تلفن های هوشمند استفاده می کردند و 2/1 میلیارد تلفن همراه اشتراک پهنای باند فعال در سراسر جهان وجود دارد. پس بعد از اینکه درباره چگونگی کسب وبلاگ تصمیم گرفتید و آن را تنظیم نمودید باید به سراغ بهینه سازی آن برای تلفن های همراه بروید.

    چند نکته ی مهم:
    1. سعی کنید از تم واکنشی[2] استفاده کنید زیرا با هر سایزی از صفحه نمایش متناسب خواهد شد.
    2. از Plug-in همانند WP touch یا WP mobile pro استفاده کنید
    3. سعی کنید از منوهای کشویی[3] استفاده نکنید، هدایت آن ها در صفحه نمایش های لمسی دشوار است
    4. از فونت سایز 14 استفاده کنید، به اندازه کافی خواندن بر روی صفحه نمایش های کوچک دشوار است.


    [1] Paid hosting

    [2] Responsive

    [3] Drop down menu

  • مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    امروزه، بیش از هر زمان دیگری، بازاریابی نیازمند یک برنامه هوشمند استراتژیک است. برنامه بازاریابی کلید طلایی موفقیت در تجارت است. شما نیاز دارید تا مشتریان هدف خود را شناسایی نمایید، آنالیز بازاریابی مشتریان خود را انجام داده و نسبت به حس رضایتمندی مشتریان خود اطمینان حاصل نمایید.



    بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


    طراحی، تعریف و پیاده سازی یک سیستم برای برنامه بازاریابی سازمان دارای مزایا و فوائد متعددی می باشد که در زیر برخی از آن ها شرح داده شده اند:


    راهکاری به سوی موفقیت: همه ما می دانیم که برنامه ها هواره دارای نقصی هستند.چه کسی می تواند حدس بزند که در 12 ماه یا پنج سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا تنظیم و تدوین برنامه بازاریابی کاری بیهوده و هدر دادن زمان بوده و بهتر است این وقت صرف ملاقات با مشتری و بهبود تولید شود؟ بله، اما در صورتی که خیلی کوته فکر باشید. داشتن برنامه ای ناقص از نداشتن برنامه بهتر است. برای اینکه رهبری موفق باشید همیشه بهتر است یک هدف حتی، غیر دقیق، داشته باشید تا اینکه هیچ هدفی نداشته باشید. بالاخره یک مقصد برای رسیدن خواهید داشت. بدون برنامه بازاریابی بی هدف به دور خودتان خواهید چرخید.


    ارائه درستورالعمل های عملیاتی: اولین دوچرخه ای که خریدید و یا اولین دستگاه پخش ویدیو که خریدید، به همراه خود برگه دستورالعمل داشتند. شرکت شما خیلی پیچیده تر از این ها است. برنامه بازاریابی راهنمایی مرحله به مرحله به سمت موفقیت شرکت شماست. این برنامه حتی از اظهارنامه چشم انداز هم مهم تر است. برای تدوین یک برنامه بازاریابی خوب می بایست شرکت تان را از بالا تا پایین ارزیابی کرده و مطمئن شوید که همه اجزا به بهترین نحو ممکن کنار هم قرار گرفته اند.

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    ثبت اهداف: اسناد نوشته شده برنامه شما را پایه ریزی می کنند. اگر افراد بروند، افراد جدید بیایند، اگر رویدادها فشاری وارد کنند که بر شرکت تاثیر بگذارد، همیشه اطلاعاتی که  نوشته و ثبت می شوند همانطور باقی می مانند تا به شما یادآوری کنند که تعهدتان به چیست.



    بیشتر بخوانید: 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    امکان ارزیابی عملکرد: در بازار شلوغ و رقابتی امروزه، اینکه توجه خود را به اهداف بزرگ متمرکز کنید سخت است، مخصوصا وقتی که این اهداف کاملا به عملیات روزمره ای که انجام می دهید مربوط نباشند.  می بایست هر چند وقت زمان کافی جهت تفکر در مورد کسب و کارتان بگذارید تا ببینید که آیا برای شما و کارمندانتان چیزی که می خواهید را به دست می آورد یا خیر؟ آیا می توانید چیزی خلاقانه ای به آن اضافه کنید؟ آیا استفاده کافی از محصولات، خدمه فروش و بازار کارتان می برید؟ نوشتن برنامه بازاریابی بهترین زمان براین انجام این نوع تفکر مهم است. برخی شرکت ها افراد مهم بخش بازاریابی خود را برای تفکر در این مورد به مرخصی می فرستند. برخی دیگر افراد را به خانه مدیر دعوت می کنند. برخی این کار را در هتل و به دور از تلفن و ابزار آلات ارتباطی انجام می دهند تا بتوانند به خوبی فکر کنند و تصورات شان از آینده شرکت را به تصویر بکشند.


    ارائه چشم انداز سازمان به کارکنان: برنامه بازاریابی شما به افرادتان این امکان را می دهد که به واسطه آن بتوانند دور هم جمع شوند. شما می خواهید که آن ها مطمئن باشند که مدیرشان همه چیز را مرتب برنامه ریزی کرده است، می داند که چطور شرکت را اداره کند و هدف را در جلو چشمانش می بیند. شرکت ها اغلب ارزش و تاثیر برنامه بازاریابی بر افرادشان را ندید می گیرند.  اگر می خواهید کارمندان نسبت به شرکتتان احساس تعهد کنند، می بایست چشم اندازتان از آینده شرکت را با آن ها به اشتراک بگذارید.

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    مردم همیشه پیش بینی های مالی را درک نمی کنند. اما همیشه برای برنامه ای بازاریابی که به خوبی نوشته شده و به خوبی بر روی آن کار شده است هیجان زده می شوند. شما باید اشتراک گذاشتن برنامه بازاریابی را در برنامه کارتان قرار دهید. کارمندان شما از اینکه در این برنامه ها دخیل باشند خوشحال می شوند.

    به صورت ایده آل اگر بنگریم، پس از نوشتن برنامه بازاریابی برای چند سال می توانید بنشینید و آن ها را سالی پس از سالی دیگر بررسی کنید و پیشرفت شرکت تان را چک کنید. البته گاهی اوقات زمان گذاشتن برای این کار سخت است اما این کار نگرشی هدفمند از کاری که در چند سال اخیر انجام داده اید به شما می دهد که نظیر آن را جایی دیگر نخواهید یافت.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


     

  • 6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهکارهای ساده جهت رسید به موفقیت در فروش خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    اغلب ما با این شعار که "هیچ وقت کم نیار" بزرگ می شویم و این شعار آنقدر برایمان درونی سازی شده است که حتی وقتی کتابی که به شدت حوصله ما را سربرده است تمام نکردیم، برایش احساس عذاب وجدان خواهیم داشت. اینکه برای موفقیت در فروش باید ثابت قدم و استوار بود صحیح است. با این حال برخی اوقات ترک کردن و کنار گذاشتن بهترین تکنیک های مذاکره فروش در نظر گرفت. حال پروژه ای شکست خورده باشد، کاری بی ارزش یا یک عادت غلط، ترک کردن نعمتیست بسی مفید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    تحقیقاتی که در دانشگاه روکستر انجام شد نشان داد که افراد از طریق دو هدف "نزدیک شدن" و یا "اجتنابی"  انگیزه می گیرند. آن دسته افرادی که در راستای "نزدیک شدن" به اهداف قرار می گیرند، از چالش ها انگیزه گرفته و وقت شان را با مشکلاتی که راه حل خوبی ندارند هدر نمی دهند. به عبارتی دیگر آن ها می دانند کی منصرف شوند.

    افرادی که از روش "اجتنابی" انگیزه می گیرند بسیار استرس شکست خوردن را دارند. آن ها می خواهند به هر طریقی از شکست خوردن جلوگیری کنند به همین دلیل خیلی به مسائل می پیچند حتی وقتی که عقل و منطق می گوید که وقتش است تا بیخیال شوید. این روش معمولا خیلی کم بازده خواهد بود.

    اینکه بدانید "کی وقت ترک کردن است" را می توان آموخت. اگر عادت دارید که به مسائل بچسبید، حتی وقتی که مشخص است که کارتان فایده ای ندارد، می توانید خودتان را به ترک کردن تمرین دهید. تنها می بایست ترک کردن را تمرین کنید. خوشبختانه زندگی فرصت های زیادی برای انجام این کار جلوی پایتان خواهد گذاشت. در ادامه لیستی از اشتباهات رایج در مذاکره که بایستی آن ها را ترک کنید، آورده شده است:


    از شک کردن به خود دست بردارید.

     اعتماد به نفس در موفقیت نقش خیلی بزرگی دارد. هیولت پاکارد تحقیقی جالب انجام داد که در آن فرآیند درخواست ترفیع رتبه افراد در شرکت را تجزیه و تحلیل کرد. همانطور که مشخص شد، زنان تنها زمانی که 100% با شاخص های مورد نیاز شغلی که می خواهند سازگار بودند درخواست آن شغل را می کردند. در حالی که این عدد برای مردان 60% بود. محققان تایید کردند که یکی از دلایلی که مردان در سمت های بالاتر اداری حضور دارند تمایل بیشتر آن ها برای مراتب بالاتر نسبت به زنان است. گاهی داشتن اعتماد به نفس تنها چیزی است که برای رسیدن به سطوح بالاتر نیاز داریم. نکته این است که بایست واقعا آن را باور داشته باشید. اگر به خودتان شک کنید جواب نمی دهد. اعتماد به نفس کاذب مانند نوع واقعی آن جواب نمی دهد.

    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    انجام ندادن کارها را کنار بگذارید.

     تغییر سخت است. بهبود خویش سخت است. اینکه کمر صاف کنید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید سخت است پس برای اینکه چیزی اتفاق بیافتد زحمت بکشید. وقتی کار ها سخت است همیشه راحت ترین راه واگذار کردنشان به فرداست. مشکل این است که هیچوقت فردا نمی شود. اینکه بگویید کاری را فردا انجام می دهید بهانه است و بدین معناست که شما واقعا نمی خواهید آن کار را انجام دهید و یا اینکه نتایج را بدون زحمت کشیدن برایش می خواهید.


    هیچگاه نگویید راه حلی وجود ندارد.

    همیشه راهی وجود دارد. بله، برخی اوقات انتخاب میان دو چیز است که به یک اندازه بد هستند اما باز هم راهی وجود دارد. اینکه وانمود کنید راهی وجود ندارد شما را تبدیل به یک قربانی کرده که داوطلبانه می خواهد ضعیف باشد. برای قربانی بودن باید قدرتتان را کنار بگذارید. قدرت ارزشمند است. برای اینکه با موفقیت به عالی ترین مراتب دست پیدا کنید، باید دست از از دست دادن قدرت خود بردارید.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


    از تکرار کارها به امید گرفتن نتایج متفاوت دست بردارید.

    البرت انیشتن: "دیوانگی تکرار مکرر یک کار برای گرفتن نتیجه ای متفاوت تعریف کرد." همچنان افرادی هستند که معتقدند 2 + 2 می شود 5.  حقیقت ساده است: اگر یک رویکرد را مداوم ادامه دهید نتیجه مشابه ای خواهید گرفت، مهم نیست چه میزان برای نتایج متفاوت امیدوار باشید. اگر نتایج متفاوت می خواهید بایستی رویکرد خود را تغییر دهید، حتی اگر کار سختی باشد.


    هیچ چیز به خودی خود درست نمی شود.

     فکر کردن به اینکه "خودش درست می شود" وسوسه انگیز است، اما حقیقت این است که شما باید برای درست کردن تلاش کنید. این موضوع را در موقعیت های زیادی می توان به کار برد، مثلا  انتظار نداشته باشید که رئیس تان بفهمد که کی برای ترفیع رتبه آماده هستید، از همکارتان انتظار نداشته باشید که از انداختن کارها بر دوش شما دست بردارد. همه چیز به صورت جادویی به خودی خود انجام نمی شود. باید فعال باشید و خودتان مسئولیت قبول کنید.


    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    از "بله" گفتن های بی مورد دست بردارید.

    هر "بله" یک نوع مصالحه خواهد بود. با گفتن بله به یک چیز به چیز دیگری نه گفته اید. به عنوان مثال وقتی به اضافه کار در اداره بله می گویید در واقع به باشگاه رفتن یا گذراندن زمان با خانواده نه خواهید گفت. تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان داد که هرچه بیشتر نه گفتن برایتان سخت باشد بیشتر استرس، فرسودگی و حتی افسردگی خواهید داشت. نه گفتن برای بعضی افراد چالشی عظیم است. نه گفتن کلمه ای قدرتمند است که نبایست از استفاده از آن ترسید. وقتی باید نه بگوید، از گفتن جملاتی مانند "فکر نکنم که بتوانم" یا اینکه "مطمئن نیستم" بپرهیزید. نه گفتن تعهدی جدید است به افتخار تعهدهای قبلی و به شما شانسی جدید می دهد که با موفقیت آن ها را به تکامل برسانید.  وقتی که نه گفتن را یاد بگیرید خودتان را از افسارهای غیر ضروری می رهانید. زمان و انرژی خود را برای موفقییت در مسائل مهم تر زندگی آزاد کنید.


    پیشنهاد نویسنده:راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری


     

  • سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    آیا میدانید سه اعتراض رایج که با آنها رو به رو میشوید کدام اند؟ چگونه می توان مشتریان ناراضی را مدیریت نمود؟ رویکردی که انتخاب میکنید تمام عملکرد شما را تحت تاثیر قرار میدهد.


    بیشتر بخوانید: 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    گاهی فروشندگان با اعتراضات مانند توهینی به شخص خود برخورد می کنند: "منظور شما از اینکه الان زمان مناسبی نیست چیست؟"، " این محصول خیلی گران نیست، فقط شما درباره آن اشتباه فکر می کنید." این کار اشتباه محض است. زمانی که شما در چاه قرار می گیرید باید از کندن بیشتر خودداری کنید. مدیریت مشتریان ناراضی در واقع یک فرایند است. این کار تنها درباره یافتن پاسخی برای مشکلات نیست.

    در اینجا این سه گام برای مدیریت اعتراضات را با جزییات بررسی خواهیم کرد.


    تشویق و پرسش

    وقتی به شما اعتراض می شود که محصولتان "خیلی گران" است، ابتدایی ترین غریزه شما به عنوان راه حل این است که از سود معامله هزینه کنید. این راه منطقی به نظر میرسد ولی هنوز برای این قدم در کسب و کار زود است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اعتراض را تحریک کرده و سوال بپرسید.

    ممکن است این کار دیوانگی به نظر برسد ولی  نیاز است که شما با تکیه بر این اعتراض و با گفتن "درباره اش بیشتر بگویید، آیا نگران هزینه واقعی هستید و یا نگرانی شما از تاثیرات طولانی مدت این هزینه است؟" مشتریان ناراضی خود را تشویق کنید. به گفتگو فضایی برای پیشرفت دهید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در زمانی که معامله پیش میرود داشته باشید.

    مدیریت اعتراضات به این شیوه موجب افزایش اعتبار شما می شود. هنگامی که شما سریعا به دفاع از خود میپردازید به نظر میرسد که شما یا گوش نمی دهید (بهترین حالت) یا اینکه سعی دارید فرد را گول بزنید ( بدترین حالت).

    از سوی دیگر، تشویق و پرسش موجب می شود شما با اعتماد به نفس و نترس به نظر برسید. همچنین این رویکرد به شما کمک میکند که اعتراض و نگرانی اصلی مشتریان احتمالی خود را به درستی درک کنید.


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند


    سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    تایید و ارائه پاسخ

    هنگامی که از شما یک یا دو سوال برای توضیح بیشتر میپرسند، اعتراضشان را دوباره بیان کنید. برای مثال:

    "از آنجا که به نظر میرسد این راهبرد در بودجه ابتدایی شما درنظر گرفته نشده بود. این بودجه برای شما محیا نیست. گروه شما این بودجه را برای پروژه های دیگری درنظر گرفته اند و این پروژه یکی از آنها نیست. آیا درست متوجه شدم؟"

    این کار تایید نامیده می شود. اینکه مشتریان ناراضی بدانند شما منتظرید بیشتر از آن ها بشنوید اعتبار شما را افزایش می دهد، علاوه بر این، شما به طور ضمنی اجازه رفتن به قدم بعدی را دریافت می کنید.

    ارائه پاسخ برای اعتراض به بودجه (یا هر چیز دیگر) همان چیزی است که شما برای آن آموزش دیده اید. در این مثال، شما باید بدانید چطور راه حل خود را توجیه کرده و به مشتریان ناراضی خود کمک کنید تا این راه حل را در مقابل سایر راه حل های درنظر گرفته شده برتری بدهد. ممکن است با تصدیق تاثیر بودجه کوتاه مدت و سپس ایجاد فوریت به وسیله تشریح ROI[1] بلند مدت شروع کنید.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    به این مثال توجه کنید: "هیچ شکی نیست که این کار بر بودجه کوتاه مدت تاثیر می گذارد. این بودجه باید از پروژه های دیگر بیرون کشیده شود می دانم که قبول این کار در این مرحله بسیار سخت است. با این حال اگر چند ماه آینده را در نظر بگیریم  باور داریم که تاثیرات مثبت این راهبرد حس خواهد شد و اگر ۶ تا ۹ ماه آینده را درنظر بگیریم، نکات ROI به شدت به نفع شما خواهد بود. از این رو به شما پیشنهاد میکنم که  این راهبرد را در مقابل سایر راهبرد ها در آن محدوده زمانی بررسی کنید. به نظر شما این منطقی نیست؟" حال شما موردی ایجاد کردید که راهبرد شما ممکن است جذاب تر به نظر برسد. اکنون به شما بستگی دارد که در درک آن یاریش کنید یا نه.


    بررسی

    شما برای اعتراض پاسخی محیا کردید، ولی هنوز کار شما به پایان نرسیده است. کارفرمایان کار دیگری نیز انجام می دهند: آنها بررسی می کنند. بررسی به این معناست که چیزی شبیه به این بگویید: "مسئله بودجه را مطرح کردید و ما چالش های کوتاه مدت و منافع بلند مدت را مورد بحث قرار دادیم. واضح است که ما به نتیجه پایانی نرسیدیم ولی به نظر میرسد که شما اولویت های راه حل های زیادی را در نظر گرفته اید .آیا می خواهید بحث را ادامه دهیم یا اینکه سوال دیگری در این رابطه دارید؟"

    سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی

    این قدم تمام ملاحظات طولانی مدت مشتریان ناراضی را پوشش داده و پیشرفتی که ایجاد کردید را تقویت می نماید.

    برای ارتقاع دادن مهارت های مدیریت اعتراض خود لیستی از ۵ اعتراضی که به طور مداوم با آن روبه رو می شوید تهیه کنید. هر اعتراض را نوشته و سپس چند سوال که برای درک کامل از این موضوع باید بپرسید پیدا کنید. از این اعتراضات استفاده کنید تا این فرایند را با صدای بلند با یک همکار تمرین کنید. تا زمانی که تمرین نکرده اید نخواهید فهمید که چقدر اینکه مستقیما به بخش محیا کردن وسوسه برانگیز بوده و ماندن در گام های پرسش و تایید سخت است.

    اکنون شما اطلاعات لازم را دارید. این مهارت از حرکت بین این گام ها حاصل می شود. برای تمرکز برای شنیدن حرف های مشتریان ناراضی شما و درکشان به نظم نیاز دارید افراد قدردان افراد شنونده هستند، سعی کنید یکی از آنها باشید.

     

    [1] Return on Investment

  • راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    با افزاش روز افزون آشفتگی در شبکه های اجتماعی، راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن شرکت شما، جزئی لاینفک از استراتژی بازاریابی محسوب می شوند. این کمپین ها فرصت فوق العاده ای برای انتقال تصویر برند، برقراری ارتباط با مشتریان، افزایش ترافیک شبکه و جمع آوری اطلاعات ارزشمند محسوب می شوند. علیرغم تلاش های بازاریابی، بسیاری از کمپین ها به هدف نائل نمی گردند. این مقاله شما را قدم به قدم راهنمایی می کند تا هر کمپین بازاریابی ایمیلی را به هدف برسانید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    قبل از شروع شما باید اهداف این کمپین را مشخص کنید. با در نظر گرفتن صنعت و اندازه بازاری در آن فعالیت می کنید، هدف ممکن است یکی از موارد ذیل باشد:

    یادآوری به مشتریان درباره وجود کسب و کارتان

    پاداش به مشتریان فعلی به وسیله ترفیع های خاص

    جلب توجه مشتریان باالقوه بوسیله کمپین های ایمیلی تا زمانیکه آنها آماده خرید شوند

    تلاش فعالانه برای ترغیب مشتریان باالقوه به خرید محصولات و خدمات شما

    ترغیب مشتریان به تبلیغ شرکت شما به دوستان و اقوام

    ساخت تصویر برند

    برقرار کردن ارتباط و درگیر ساختن مشتریان

     

    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    زمانیکه هدفتان را تعیین کردید، نیاز به انتخاب خدمات بازاریابی ایمیلی دارید که بهترین تناسب را با نیازهای شما داشته باشد. به عبارتی اگر می خواهید کمپین بازاریابی ایمیلی شما چیزی فراتر از ارسال ساده پیام به مشتریان باشد، به خدمات بازاریابی ایمیلی احتیاج داردید. حال برای شروع آماده اید!


    قدم اول : مدیریت پیگیری ایمیل

    اولین ایمیلی که مشتری احتمالی پس از مشترک شدن در سایت شما دریافت می کند، در موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی شما اهمیت بسزایی دارد. برای ارائه بازخور سریع به مشتری، گزینه پاسخ اتوماتیک را در سیستم ارسال ایمیل فعال کنید. این پاسخ اتوماتیک فوری باید شامل معرفی شرکت و همچنین توضیح اقدامات بعدی شما برای کاربر تازه مشترک شده باشد. در این مرحله مهم است انتظارات مشتریان را بدرستی برآورده سازید. به عنوان مثال اگر وعده کرده بودید که در هفته دو خبرنامه برای ایمیل کاربر ارسال کنید، در انجام آن تخطی نکنید که ریسک از دست دادن کاربران را بدنبال دارد.


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



    قدم دوم: تجزیه و تحیلی اطلاعات و بکاری گیری آنها

    بسیاری از شرکت های ارائه کنند خدمات ایمیل، امکان تجزیه و تحلیل را برای کاربران خود فراهم می کنند، از آنها استفاده کنید! اگر بدانید بدنبال چه هستید، اینگونه تحلیل ها سرنخ های مفیدی فراهم می کنند تا دریابید چرا کمپین شما موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:

    نرخ آزاد پایین نشان می دهد که افراد بلافاصله بعد از دریافت ایمیل شما، آنرا پاک می کنند. بنابراین شما می بایست بر روی خلق ارزش و یا مدیریت انتظارات مشتریان سخت تر کار کنید.

    اگر نرخ CTR پایین است، این بدان معنی است که پیغام های شما برای مخاطبان جذاب نیست. می توانید این نقیصه را با ارتقاء محتوا برطرف کنید.

    نرخ عدم اشتراک بالا حاکی از آن است که کمپین شما موثر نیست. شما باید علل را شناسایی و با توجه به یافته ها اقدامات اصلاحی مناسب انجام دهید.


    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    اکنون که اطلاعات اولیه را جمع آوری نمودید، می توانید فرآیند تقسیم بندی را شروع کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید لیست ایمیل هایتان را به مشتریان هدف تقسیم کنید. ارتباطات هدفندتر، که برای مشتریان نیز سودمند است، آنان به مشترک ماندن ترغیب می کند.

    به عنوان مثال، موارد ذیل روش هایی هستند که می توانید لیست های بزرگ را تقسیم بندی کنید:

    لیست مشتریان

    به روز رسانی اطلاعات محصولات

    خبرنامه ها

    لیست ایمیل های روزانه (در مقایسه با ایمیل های هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه و ...)


    نتیجه گیری

    در نهایت، لیست ایمیل های شما یکی از منابع با ارزش کسب و کار کوچکتان محسوب می شود. زمان و تلاشی که صرف تهیه لیست ایمیل هایتان می کنید، بعلاوه مدیریت کمپین ایمیل، شما را به نتیجه واقعی خواهد رساند.


    پیشنهاد نویسنده:5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی



  • 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

    هر از گاهی مکالمات دشوار در حین فرآیند فروش پیش می آیند، خواه برای اولین تماس فروش باشد یا برای یک تعامل دراز مدت با مشتری. یک فروشنده حرفه ای در هر مکالمه ای بایستی به دنبال افزایش وفاداری مشتری باشد.

    7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

     

    طبق تحقیقی که به وسیله Forrester در ارتباط با رضایت سنجی مشتریان انجام داد، در 90 درصد موارد مکالمات فرایند فروش مورد رضایت مشتریان آن ها نبوده است. این خریداران گفته اند که بسیار خوشحال هستند که توانستند در ملاقات واقعی این نارضایتی را ابراز کنند.


    بیشتر بخوانید:سه راه طلایی برای برقراری ارتباطات موثر در بازاریابی


    قطعا همه فروشنده ها می بایست در یک نقطه با این شرایط روبه رو شوند و نحوه واکنش نشان دادن آن ها نسبت به این شرایط در حفظ رابطه شان با خریدار حیاتیست. اگر خودتان فروشنده هستید، بایستی بدانید یکی از ویژگی های یک بازاریاب موفق احترام گذاشتن به مخالفت های مشتریان، حفظ میدان و همچنین نشان دادن اقتدار شرکت تان در کنار یک دیگر است. با این حال کسب تمامی این مهارت ها، همگی با هم، کمی سخت به نظر می رسد. با این حال فروشندگان حرفه ای برای اینکه بتوانند روابط شان را جلو ببرند، می بایست این مهارت را کسب کنند.

    در ادامه هفت راه برای کسب چنین مهارتی آورده شده است:


    بگذارید ارزش شکل دهنده تبدیل فرصت به مشتری باشد نه قیمت.

    اگر با مشتریانی طرف هستید که جیبی پر پول و عطش خرج کردن آن را دارد پس هیچ، در غیر این صورت معمولا تبدیل ها زمانی صورت می گیرند که حرف قیمت خوب به میان آید. در شرایط معمول، ارباب رجوع ها بودجه ای محدود داشته و همچنین از سوی سهام داران شان تحت فشار هستند تا با حداقل بودجه بیشترین بازده را داشته باشند. در همین حال، فروشنده ها به این امید هستند که بیشترین کسب درآمد را از مخاطبان شان داشته باشند.


    بیشتر بخوانید:راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری


    همیشه مشکل پول در امر فروش به وجود می آید، با این حال اگر چارچوب رابطه با مشتری را از همان ابتدا حول ارزش شکل دهید احتمالا نحوه تفکر مشتری نسبت به قیمت ها را تغییر خواهید داد. زمانی که بتوانید حول ارزشی که محصول شما ارائه می دهد سخن بگویید، خریداران شما برای درک قیمت آن در موقعیت بهتری قرار گرفته و می توانند کارفرمای خود را بهتر راضی نماید.


    در تمام طول مسیر حس یکدلی داشته باشید.

    خریداران B2B [1] مسئولیت زیادی دارند. آن ها بایستی مشکلاتی را حل کنند که اغلب تعداد زیادی از افراد سازمان را تحت تاثیر می گذارد. شهرت کاری آن ها در ریسک قرار داشته و منابع اندکی برای کار در اختیار دارند. زمانی که آن ها خود را عقب می کشند و مخالفت می کنند، فروشنده حرفه ای با ابراز همدلی و درک وضعیتی که آن ها با آن رو به رو هستند، به مشتریان پاسخ می دهند.

    7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

    خریداران می دانند در بازاریابی b2b فروشندگانی که سعی دارند مشکلات آن ها را بفهمند به رابطه با آن ها بیشتر از کسب درآمد اهمیت می دهند و در هر شرایطی می خواهند که کمکی کرده باشند. علاوه بر این، مثال های زیادی وجود دارد که نشان می دهد داشتن حس همدلی می تواند مسیری برای رضایت مشتریان و به طبع آن افزایش وفاداری مشتری ایجاد کند.


    صداقتتان را فدای ارضای امیال مشتریان نکنید.

    وقتی که مکالمه فروش تلخ می شود و به نظر می رسد که مشتری احتمالی منصرف خواهد شد، بسیاری از فروشندگان به ناچار یک راه پیش رویشان می بینند. آن ها سعی می کنند در مزایای محصولات خود را اغراق کنند، قول چیزهایی را بدهند که نمی توانند در بازه قیمت فعلی ارائه کنند و یا نقد و بررسی خیالی از یک مشتری می سازند تا به هر نحوی بتوانند معامله کنند.

    چیزی که این فروشندگان از آن بی خبرند این است که به محض ترک صداقت دیگر رابطه شان با مشتری از بین رفته محسوب خواهد شد.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


    باداده ها و منابع معتبر از مالکیتتان دفاع کنید.

    مشتریان اغلب سعی می کنند که مالکیت فروشنده در مورد شرکت یا صنعتی که در آن فعالیت دارند را به چالش بکشند، حال چه با هدف آزمودن دانسته های فروشنده باشد و یا تخفیف گرفتن و یا ثابت کردن نهایت تلاش شان در فرایند خرید به سهام داران. این موضوع باعث می شود که اغلب فروشندگان کم تجربه احساس مورد تهاجم گرفتن کرده و به نوعی پاسخ مشتری را دهند که هر دو طرف معامله حالت تدافعی گرفته و در نتیجه به رابطه شان صدمه وارد گردد.

    فروشنده موفق همیشه با داده های معتبری که مالکیت آن ها در موضوع را تایید می کنند وارد مکالمه فروش می شود. این برخورد به وی اجازه می دهد تا با اعتماد به نفس و احترام به چالش ها پاسخ داده و به طبع آن افزایش وفاداری مشتری را در پی خواهد داشت.


    تعهدتان به یادگیری را نشان دهید.

    هر زمان که با یک مکالمه دشوار مواجه شدید می توانید از این تجربه درس گرفته و رشد کنید. نگرانی های مشتریانتان را تایید و درک کنید، تعامل با مشتری را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید مشکل از کجا بوده و چطور می توان در آینده با عملکرد بهتر در راستای افزایش وفاداری مشتری گام بردارید.


    زمان مناسب برای عقب کشیدن را بشناسید.

    برخی اوقات مانعی که در مکالمات سخت پیش می آید باعث می شود که فروش برای هر دو طرف معامله مضر باشد. به چندین دلیل مختلف، ممکن است علیرغم تمام تحقیقاتی که شما انجام داده اید، محصول شما برای مشتری سودی نداشته باشد.

    فروشنده موفق پافشاری می کند اما اگر در شرایط ضعیف و نامناسب بیش از حد پافشاری کنید، ممکن است باعث شود که دست شرکت شما کاملا از آن موضع قطع شده و یا تاثیر منفی بر روی افکار مشتریان بگذارد. اینکه بفهمید یک معامله به سود همه نیست می تواند رابطه شما با مشتریانتان را تا زمان اینده که شاید موقعیت برای دو طرف مناسب تر باشد حفظ کند. به یاد داشته باشید هدف اصلی شما افزایش وفاداری مشتری خود است.



    [1] Business to business

  • چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)

    چگونه می توانید از یک تصویر برای بهینه سازی جستجو استفاده کنید؟

    نحوه انتقال محتوای اینفوگرافی

    اینفوگرافی سفارشی سازی مطالب به فرمت قابل هضم است تا بتواند توجه مردم را به خود جلب کند و آنها را مشتاق دیدن عکس و خواندن مطالب آننماید.

    اما چگونه این اتفاق روی می دهد؟

    چگونه می توان از اینفوگرافی برای استراتژی جستجوگر خود استفاده کرد؟


    افراد در اینفوگرافی ها مطالبی را که این تصاویر آموزنده برای جستجوگرها بسیار ارزشمند می سازند، شکار می کنند.

    در این مقاله رویکرد شش مرحله ای ایجاد اینفوگرافی نشان داده شده است.


Go To
Page Size