مقالات ایمیل مارکتیگ

  • 10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی

    چرا بازاریابی ایمیلی نسبت به بازاریابی سنتی دارای مزیت است؟ چرا بازده سرمایه و سنجه های درگیری مشتری بهتری نسبت به سایر فنون بازاریابی دارد؟ اصلا چرا باید زمان و منابع خود را صرف توسعه برنامه بازاریابی ایمیلی کنید؟

    متن حاضر 10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کار شما نسبت به سایر اشکال بازاریابی بیان می کند.

    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟


    1. کاهش زمان و انرژی

    یک لحظه درباره میزان زمان و انرژی که صرف ساخت کمپین ارتباط مستقیم با مصرف کننده و B2B با استفاده از دو مورد از متداول ­ترین فنون ارتباطات بازاریابی مستقیم آفلاین می­کنید، بیاندیشید:

    • پست های چاپی: ابتدا باید به طراح زمانی را اختصاص دهید تا پست را طراحی و چندین بار بازنگری کند؛ سپس باید زمانی را صرف چاپ، برش این پست کنید. در نهایت باید منتظر بمانید تا مشتری صندوق پستی خود را باز کند.
    • کمپین های فروش تلفنی: علاوه بر نیاز به اسکریپت فروش تلفنی، باید صبر کنید تا کارکنان فروش طی چندین بار تلاش با تمامی مشتریان در فهرست هدفتان تماس برقرار کنند.

    بازاریابی ایمیلی ارتباطات بازاریابی را به کمتر از دو ساعت تقلیل می دهد. با استفاده از قالب های ایمیل تکراری، همه کاری که باید بکنید آگهی برای ایمیل و هرگونه تغییر در گرافیک را تأیید کنید، از فهرست پایگاه داده برای یافتن مخاطبان هدف استفاده کنید، و فقط دکمه ارسال را فشار دهید. چندین هفته کار تنها در عرض چند ساعت و توسط فقط یک کارمند محقق می شود.


    2. پیام های به موقع

    چون بازاریابی ایمیلی را می توان در عرض چند ساعت انجام داد، می توانید پیام های روزانه برای کمک به کاهش موجودی انبار و افزایش زمان محدود ارسال کنید. حتی می­ توانید پیام های به موقع منحصربفرد برای مشتریانی ارسال کنید که تاریخ تولد یا سالگرد ازدواجشان فرا رسیده است. با بازاریابی ایمیلی محدودیت زمانی دوست شما خواهد بود نه دشمن!


    3. پیام های شخصی

    کمپین های فروش تلفنی، پست چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی باید در قالب "یک سایز مناسب برای همه" انجام شوند و این کار گفتگوی مستقیم با مصرف کننده به شیوه ای شخصی شده را دشوار می کند. بازاریابی ایمیلی فرصت های پویای زیادی را در اختیار شما می گذارد. نه تنها می توانید پیام شخصی شده با نام کاربر خود ارسال کنید، بلکه بسیاری از راه حل های بازاریابی ایمیلی امکان استفاده از اطلاعات شخصی همانند تاریخ فروش یا خرید را نیز فراهم می سازند. بعلاوه، چون خلق ایمیل های مجزا از ساخت پست چاپی یا کمپین های تبلیغاتی مجزا چالش بسیار کمتری دارد، می توانید فهرست مشتریانتان را به فهرست کوچکتری تقسیم کنید و پیام های بسیار شخصی برایشان ارسال کنید. از طریق ارتباطات و بازاریابی ایمیلی، به راحتی می توانید با مصرف کنندگان به طریقی بسیار شخصی و صمیمی صحبت کنید که با هیچ کانال بازاریابی دیگری امکان پذیر نیست.


    4. بخش بندی پایگاه داده اطلاعات مشتری و کاربر   

    چون می توانید پایگاه داده مشتریان و کاربران را با ایمیل بخش بندی کنید، می توانید کمپین های بازاریابی به شدت هدفمندی ارسال کنید که منجر به افزایش تبدیل های فروش شود صرفا به این دلیل که آن ها بسیار خاص هستند. مثلا اگر گل فروشی دارید می توانید هرکسی که گل نرگس از شما خریداری کرده است را در پایگاه داده تان بیابید و در ابتدای نیمه دوم سال که اولین گل های نرگس وارد بازار می شوند به آن ها ایمیل ارسال کنید. با استفاده از پایگاه داده مشتریان پیام های مرتبط تری را برای مشتریانی ارسال خواهید کرد که به احتمال زیاد به آن پاسخ خواهند داد و این همان بازاریابی خوب است.

    بیشتر بخوانید: 21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...


    5. متداول تر

    چون ایمیل زمان کمتری برای خلق و ارسال نسبت به سایر ابزار و کانال های بازاریابی نیاز دارد، می توانید با مشتریانتان به دفعات بیشتر ارتباط برقرار کنید. به جای آنکه فقط برای آن ها کاتالوگ هر ماه یا هر فصل ارسال کنید، می توانید هر هفته پیشنهادات خود را برای آن ها بفرستید. البته به خاطر داشته باشید یکی از بهترین اقدامات در بازاریابی ایمیلی عدم ارسال ایمیل به مشتری بیش از یکبار در هفته است.


    6. آزمون پیام های بازاریابی

    بازاریابی خوب همیشه قادر به آزمودن چیزها است. بازاریابی ایمیلی بررسی اینکه مشتریان و کاربران شما به چه گرافیک، تیتر، پیشنهاد و حتی رنگی واکنش نشان می دهند را ساده تر می سازد. می توانید یک نسخه از ایمیلتان را به بخشی از فهرست خود ارسال کنید و نسخه دوم ایمیل را به بخش دیگر فهرست ایمیل. سپس با استفاده از ابزارهای پیگیری بسیار دقیق در بازاریابی ایمیلی می توانید متوجه شوید کدام پیام بازاریابی بهتر در جلب توجه مشتری و افزایش فروش عمل کرده است.


    7. پخش اطلاعات

    ارسال مجدد ایمیلی با پیشنهادی ترغیب کننده یا اطلاعاتی مفید تنها چند ثانیه وقت می گیرد و بسیاری از کاربران اینکار را خواهند کرد. یعنی تلاش بازاریابی شما نه تنها به سطح وسیع تری دست یافته بلکه به شبکه افراد دسترسی پیدا کرده است که اکنون طرفدار برند شما شده اند.


    8. کاهش هزینه سربار

    بازاریابی ایمیلی را می توان با هزینه سربار بسیار اندکی انجام داد. نیازی به ده ها کارمند، طراح یا تحلیلگر بازاریابی ندارید. نیازی نیست برای چاپ، پست چاپی، خطوط تلفن، یا نرخ های تبلیغات هزینه کنید. در بازاریابی ایمیلی خدماتی همچون Comm100 وجود دارد که امکان هاست ایمیل بازاریابی تان را با استفاده از تمپلت های حرفه ای طراحی شده می دهد که می توانی به میل خود تغییرشان دهید. برنامه بازاریابی ایمیلی اثربخش فقط به یک پلتفورم بازاریابی ایمیلی عالی و فرد بازاریابی نیاز دارد که بداند چگونه پیشنهاد مناسب و آگهی و گرافیک های مناسب را در مقابل دید سهم مناسبی از کاربران و مشتریان قرار دهد.


    9. توانایی چشمگیر بهتر برای پیگیری فروش و مشارکت کاربر

    یک پلتفورم خوب بازاریابی ایمیلی می تواند اطلاعات پیگیری از این قبیل برایتان فراهم کند: چند نفر ایمیل را باز کرده اند، چند نفر بر روی لینک درون ایمیل کلیک کرده اند، بر روی کدام لینک خاص درون ایمیل کلیک شده است، چند نفر شکایت کرده اند که ایمیل spam بوده یا برایش ثبت نام نکرده اند، و البته، اینکه ایمیل شما اصلا وارد صندوق ورودی کاربرتان شده است یا خیر.

    بیشتر بخوانید: شش نکته اساسی که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید در نظر گرفت.


    10. سیاره را با بازاریابی ایمیلی نجات دهید!

    همه ما این روزها تلاش می کنیم تا با محیط زیست رفتاری دوستانه تر داشته باشیم. زمانی که بازاریابی ایمیلی را به عنوان روش ارتباطات اصلی خود با مشتری بهینه می کنید، کمک می کنید تا تعداد درخت های کمتری برای بازاریابی چاپی بریده شوند. همه ما میخواهیم تصمیمات مسئولانه تری در قبال ابزارهای بازاریابی بگیریم که کمک می کنند تا علاوه بر بهبود کسب و کار به سیاره نیز کمک کنید.

    پیشنهاد می کنیم که بازاریابی ایمیلی جزئی از آمیخته بازاریابی تان شود- نه تنها یکی از مواد آن. اگر ایمیل را در برنامه بازاریابی خود نگنجانید مزایای زیادی را از دست خواهید داد که می توانند فروش کل و مشارکت کاربر را با هزینه سربار و نیز زمان و انرژی بسیار اندک بهبود بخشند.

  • چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

    بارها و بارها از شما خواسته ‌شده تا اثربخشی و ROI تلاش ­های بازاریابی سازمان تان را اثبات کنید- به‌ویژه هنگامی‌که در رابطه با بازاریابی ایمیلی باشد.  بازاریابی ایمیلی پادشاه قلمرو بازاریابی با 4400% ROI و 44 ریال به ازای هر یک ریالی است که هزینه شده است.

    اما دسترسی بازاریابی ایمیلی به ‌مراتب فراتر از ROI است، به همین دلیل ما فهرست گسترده ­ای از آمار بازاریابی ایمیلی جمع­ آوری نموده­ ایم که هر بازاریابی باید بداند.

     در اینجا، شما آمارهای بازاریابی ایمیلی درباره همه‌ چیز از اتوماسیون ایمیل، ایمیل ­های تلفن همراه، تا شخصی ­سازی و موارد دیگر را خواهید یافت.


    اتوماسیون ایمیل

    1.ایمیل ­های انتقالی 8 برابر بیشتر نسبت به سایر انواع ایمیل بازشده و کلیک می­ شوند و می­ توانند 6 برابر بیشتر درآمد ایجاد کنند.
    2.درآمد برای سیستم­ های اتوماسیون بازاریابی B2B شصت درصد افزایش به مبلغ 4200 میلیون ریال در سال 2014 در مقایسه با افزایش 50 درصدی در سال 2013 داشته است.
    3.فناوری بازاریابی ایمیلی توسط 82% شرکت­ های B2B و B2C استفاده‌ شده است.
    4.نود و پنج درصد شرکت های در حال استفاده از اتوماسیون بازاریابی از بازاریابی ایمیلی بهره می­ برند.
      5.در سال 2014 نسبت به سال 2011 تقریباً 11 برابر بیشتر، شرکت­ ها در حال استفاده از اتوماسیون بازاریابی بودند.
      6.بازاریابان B2C که از اتوماسیون به ‌عنوان اهرم استفاده می ­کنند نرخ بازده 50% را مشاهده کرده­ اند.
      7.پیام ­های ایمیل اتوماتیک به ‌طور متوسط 5/70% نرخ باز شدن بالاتر و 152% نرخ کلیک بالاتری نسبت به پیام­ های بازاریابی کسب ‌و کار به طور معمول دارند.
      8.در سال 2014، 70% کسب ‌و کارها در حال استفاده از پلتفورم اتوماسیون بازاریابی یا در حال اجرای آن بودند.
      9.بیش از 75% درآمد ایمیلی توسط کمپین­ ها ایجاد شده ‌اند. کمپین­ های ایمیل خودکار 21% درآمد بازاریابی ایمیلی را تشکیل می­ دهند.
      10.تا سال 2013، 25% شرکت ­های B2B در مجله 500 فورچون اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را  اتخاذ نمودند.
      11.شرکت ­هایی که ایمیل­ های خودکار ارسال می­ کنند 133% بیشتر احتمال دارد پیام­ های مرتبطی ارسال نمایند که با چرخه خرید مشتری ارتباط دارند.
       

      ایمیل­ های تلفن همراه 

      1.حدود 35% ایمیل ­ها در دستگاه­ های تلفن­ همراه باز می­ شوند.
      2. بیست و سه درصد خوانندگانی که ایمیلی را بر روی دستگاه تلفن همراه باز می­ کنند در آینده مجدداً آن را باز خواهند کرد.
      3.هفتاد و پنج درصد از 900 میلیون کاربر Gmail به حساب­ هایشان از طریق تلفن همراه دسترسی دارند.
      4.داده ­ها برای بیش از 8/1 میلیارد بار باز نمودن کمپین­ های ارسال‌شده در سال 2013 نشان می­ دهد و تلفن همراه محبوب ­ترین محیط برای اولین تعامل مشترکین با ایمیل است.
      5.از سال 2011 تا 2013، دفعات باز شدن ایمیل بر روی دستگاه­ های تلفن همراه تا 30% افزایش یافت.
       6.iPhone متداول­ترین تلفن همراهی است که مشترکین برای بازنمودن ایمیل خود استفاده می­ کنند.
       7.اگرچه تعداد کاربران اینترنتی جدید کمتر از 10% در سال رشد دارد، اما تعداد مشترکین تلفن ­های هوشمند جدید نرخ رشد بیش از 20% دارد.
      8.بین iPad، iPhone و iPod لمسی، نزدیک به 90% تمامی باز شدن تلفن­ های همراه بر روی یک دستگاه اپل رخ ‌داده است.
      9.از هر سه کلیک درون ایمیل یک مورد بر روی دستگاه تلفن همراه رخ می­ دهد.
      10.برای باز شدن دفعه دوم ایمیل 70% از افراد از تلفن­ های همراهشان استفاده می کنند و 30% از سایر وسایل.
       

       

      شخصی­ سازی ایمیل

      1.پیام­ های ایمیل شخصی شده نرخ کلیک را تا میانگین 14% و نرخ بازده را تا 10% بهبود می­ بخشند.
      2.هفتاد و چهار درصد بازاریابان می­ گویند شخصی­ سازی هدفمند مشارکت مشتری را افزایش می­ دهد.
      3.تنها 39% خرده­ فروشان آنلاین توصیه­ های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل ارسال می­ کنند.
      4.ایمیل ­ها با موضوع شخصی شده 26% احتمال بیشتری دارد باز شوند.
      5.ایمیل­ های شخصی شده 6 برابر نرخ تراکنش بالاتری دارند.
      6. پنجاه و سه درصد بازاریابان می­ گویند ارتباطات شخصی شده مستمر با مشتریان موجود منجر به اثر درآمدی متوسط تا زیاد می­ شود.
      7.ایمیل ­های بخش ­بندی و هدف ‌گذاری شده 58% کل درآمد را ایجاد می ­کنند.
      8.هفتاد و پنج درصد شرکت ­ها در پیام­ های شخصی شده در سال 2015 سرمایه­ گذاری خواهند نمود.
       9.بازاریابان متوجه 760% افزایش در درآمد ناشی از کمپین­ های بخش­ بندی شده شدند.
      10.بازاریابان هنگامی‌که از وب شخصی شده استفاده می ­کردند، افزایش متوسط 20% را در فروش مشاهده نمودند.
      11.پنجاه درصد شرکت ­ها احساس می­ کنند می­توانند تعامل با ایمیل را از طریق افزایش شخصی ­سازی ارتقاء دهند.
      12.ایمیل ­های ترفیعی شخصی ‌سازی ‌شده 29% نرخ باز شدن منحصر به ‌فرد بالاتر و 41% نرخ کلیک منحصر به‌ فرد بیشتری در سال 2013 داشته ­اند.
       
       

      مشارکت ایمیلی 

       1.شما 6 برابر بیشتر احتمال دارد کلیک را از کمپین ایمیل دریافت کنید تا از توئیت.
      2.ایمیل در کسب مشتریان جدید 40 برابر نسبت به فیس­بوک یا توئیتر اثربخش­ تر است.
      3.هشتاد و یک درصد خریداران آنلاین که ایمیل­ هایی مبتنی بر عادت ­های پیشین خرید دریافت می­ کنند حداقل یک خرید را در نتیجه ایمیل هدف‌گذاری شده انجام می دهند.
      4.هنگامی‌ که موضوع خرید های انجام ‌شده درنتیجه ی دریافت پیام ­های بازاریابی باشد، ایمیل بالاترین نرخ بازده (66%) را در مقایسه با سایر راه ها دارد.
      5.مشترکین ایمیل 3 برابر بیشتر احتمال دارد محتوای شما را از طریق رسانه ­های اجتماعی نسبت به بازدیدکنندگان از سایر منابع به اشتراک‌گذارند.
      6.هفتاد و دو درصد افراد ترجیح می­ دهند محتوای ترفیعی را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها  17 درصد تمایل دارند آنها را از رسانه های اجتماعی دریافت نمایند.
      7.گنجاندن دکمه فراخوان به‌ جای لینک متنی می­تواند نرخ بازده را تا 28% افزایش دهد.
      8.بازاریابی ایمیلی مکالمات بیشتری را نسبت به سایر کانال­ های بازاریابی ایجاد می­ کند.
      9.یک پیام 5 بار بیشتر احتمال دارد در ایمیل دیده شود تا در فیسبوک.
         

        ROI ایمیل

        1.بازاریابی ایمیلی ROI 3800% دارد.
        2.متوسط میزان سفارش از طریق ایمیل حداقل 3 بار بیشتر از رسانه اجتماعی است.
        3.شصت درصد بازاریابان از نرخ ­های بازده استفاده می­ کنند تا اثر بخشی ایمیل را ارزیابی نمایند.
        4.حدود یک مورد از هر 5 شرکت (18%) ROI بیش از 26600 ریال در سال 2014 را گزارش نموده ­اند، که 3 برابر بیشتر از آمار سال 2013 (5%) است.
        5.درآمد به ازای هر ایمیل 11/0 ریال در یک‌ چهارم اول سال 2014 در مقایسه با 10/ ریال در یک ‌چهارم آخر سال 2013 بود.
        ROI.6 ایمیل در مقایسه با ایمیل مستقیم 5/28% بود.
            7.پنجاه درصد بازاریابان پیش ­بینی می­ کنند هزینه ­ای که شرکت شان صرف ایمیل می­ کند در سال 2015 افزایش یابد.
             
             

            آمار های کلی ایمیل  

            1.انتظار می رود تعداد کل حساب ­های ایمیل در سراسر جهان  تا بیش از 3/4 میلیارد حساب تا پایان سال 2016 افزایش یابد.
            2.کارکنان 13 ساعت از ساعت­ های کاری خود را در هر هفته صرف صندوق ورودی ایمیل خود می­ کنند (به‌طور متوسط).
            3.نود و دو درصد بزرگسالان، آنلاین از ایمیل استفاده می­ کنند.
            4.پنجاه و هفت درصد مشترکین ایمیل 10 تا 60 دقیقه صرف مرور ایمیل­ های بازاریابی در طی هفته می­ کنند.
            5.نود درصد ایمیل به صندوق ورودی دریافت ­کننده موردنظر ارسال می­ شود، درحالی‌ که 2% طرفداران فیس­بوک پست ­های شما را در بخش اخبار می­ بینند.
            6.شصت و هشت درصد آمریکایی­ ها می­ گویند تصمیم شان برای بازنمودن ایمیل بر اساس نام "از جانب ..." است.
            7.در میان تمامی ویرایش ­ها، حساب ­های Outlook برای 56% تمامی ایمیل­ های دسکتاپ باز می­ شود و تقریباً 16% کل در هر محیطی باز می­ شود.
            6.8 نفر از هر 10 کارگر آمریکایی (61%) که از اینترنت استفاده می­ کنند می­گویند ایمیل برای انجام شغلشان "بسیار اهمیت" دارد.
            9.کارگران غیر اداری می­ گویند اینترنت، ایمیل و تلفن ­های همراه به آن ­ها انعطاف­ پذیری بیشتری در ساعات کاری ­شان داده ­اند (51% در برابر 19%) همچنین این ابزارها میزان زمان کاری صرف شده را نیز افزایش داده­ اند (47% در برابر 18%).
            10.هشتاد و سه درصد بازاریابان B2B از خبرنامه ­های ایمیلی برای بازاریابی محتوا استفاده می­ کنند.
            11.هفتاد و شش درصد بازاریابان رشد فعال در تعداد مشترکین ایمیل خود مشاهده نموده ­اند.
             12.نرخ باز شدن ایمیل هنگامی‌ که شرکت ­ها دو ایمیل در ماه ارسال می­ کنند بالاترین میزان است.
            13.از میان 47/1 میلیون ایمیل ارسال‌ شده در هر ماه، شرکت ­های آمریکایی ایمیل های بیشتری نسبت به میانگین جهانی 38/1 ارسال نموده ­اند.

            جمع­ بندی

            با دانستن آمارهای بازاریابی ایمیلی، شما می­ دانید که استفاده از بازاریابی ایمیلی بیش از هرزمان دیگری می باشد. اکنون به بیرون بروید و جهان بازاریابی را به مکانی بهتر با استفاده از قدرت بازاریابی ایمیلی تبدیل کنید.

             

          1. سه راه طلایی برای برقراری ارتباطات موثر در بازاریابی

             
             
             

            سه قدم در مسیر جامع سازی برنامه ها

             پیشرفت در مسیر بازاریابی کاری تیمی می باشد. هیچ کسی نمی تواند جدا از واحدهای بازاریابی، فروش, مدیریت محصولات و پشتیبانی در فرایند بازاریابی پیشرفت کند.

            تقسیم مالکیت امری ضروری است بر این اساس, برنامه ی ترقی بایستی خلاقیت و حس مالکیت را در تمام افراد شرکت مدیریت نماید.

            اما هنگامی که برنامه ای طراحی می شود, کار مدیر تیم بازاریابی به تازگی شروع می شود. همه ی افراد در گروه های بازاریابی و فروش بایستی از اهداف, برنامه ها و زمان بندی اجرای تاکتیک های کلیدی مطلع باشند.

            اما چگونه می توانید اساس برنامه ی خود را به تمامی افراد در گروه به صورتی انتقال دهید که آنها, آن را درک کنند, به خاطر بسپارند و اهداف و زمینه های آن را در کار خود اجرایی نمایند ؟


            1. مختصر فکر کنید.

            تنها چند سرفصل را با آنها در میان بگذارید. بیشتر از این توصیه نمی شود زیرا هیچکس تمایلی به خواندن یک برنامه ی 42 صفحه ای ندارد. تنها اعضای تیم مدیریت بازاریابی بایستی از تمام جزئیات یک برنامه باخبر باشند. برای بقیه ی افراد تنها چکیده ای از موارد اجرایی را ارائه دهید.

            اگر کسی به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد خود آن را از شما درخواست می کند.

            در اینجا به چند مورد از موارد مهمی که باید در یک برنامه به کارمندان ارائه دهید اشاره می کنیم:

            •    اهداف کلی برنامه ی بازاریابی
            • مخاطبان این برنامه و الویت بندی اشخاص
            •     بیان و شرح موقعیت ها
            •  جعبه ی پیام ها
            •     شرح اقدامات کلیدی و پیشنهاد ها
            •     زمان اجرای برنامه

            هنگامی که این شش فاکتور اساسی را با آنها در میان گذاشتید, از ایشان بخواهید که در خصوص برنامه و این شش فاکتور اصلی گفتگو کنند و نتیجه را بیان کنند.


            2. ببینید و بشنوید.

            برایشان در این خصوص سخنرانی کنید. تنها ارائه ی چند فاکتور اجرایی از برنامه و ایمیل کردن آن به افراد منجر نمی شود که آن را خوانده و از نتایجش مطلع شوند. شما باید به جمع آنها رفته و برنامه را برایشان عینی کنید. این کار به این معناست که در نزد کارکنان در خصوص برنامه صحبت کرده و به ابهامات و سوال هایشان پاسخ دهید. این کاریست که بازاریابان بهتر از هر قشر دیگری از پسش بر می آیند ولی متاسفانه همچنان از انجامش پرهیز می کنند.

             ما به مدیران گروه های بازاریابی پیشنهاد می کنیم که نسبت به برقراری جلسات حضوری با کارکنانشان از جمله گروه فروش, مدیریت محصولات, مهندسان و گروه پشتیبانی حساسیت به خرج داده و آن را اجرایی کنند. هیچ اقدام دیگری نمی تواند تا این حد در مقوله ی درک, اقناع و باورپذیری یک برنامه تاثیر گذار باشد. از آنها بخواهید که تنها 15 دقیقه از وقت خود را در اختیارتان قرار دهند, این کار نه تنها در تبدیل تمایلات و برنامه های شما به واقعیت بسیار ارزشمند و مفید است بلکه یکی از راه هایی است که می توانید برای ارتقای توانایی های خود نیز به کار برید.


            3. راهنما باشید.

            سعی کنید فرایند برگزاری جلسات کاری را تسهیل کرده و حداقل دو بار در سال آن را اجرا نمایید. راهنمایی کردن افراد به صورت شخصی در خصوص اجرایی کردن برنامه ها و کسب اطلاعات در مورد آن قدمی بسیار مهم است. در هر صورت, برای برقراری نظم و یکپارچگی در یک سازمان راه های دیگری نیز وجود دارد اما برقراری جلسات کاری با مدیران فروش و بازاریابی یکی از بهترین راههاست. آنها مناسب ترین افراد برای در میان گذاشتن برنامه ها, جمع آوری نظرات و رسیدن به درکی مشترک از اهداف و انتظارات فروش و بازاریابی می باشند.

             

          2. 21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...

            در هر حرفه ای صاحبان کسب و کار می دانند که باید مشتریان جدید جذب کنند و در عین حال مشتریان فعلی شان را حفظ کنند اما برای این کار زمان زیادی را نمی توانند صرف کنند و یا منابع شان را در راه ها و روش هایی که قابل برگشت سرمایه تان نیستند صرف کنند.

            با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده روز افزون از روش های جدید در بازاریابی، استفاده از ایمیل مارکتینگ راه کم هزینه ای است که شما را برای دستیابی به مشتریان بیشتر، توانا می کند.

            مثال های زیادی از مزایای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. برای مثال:

            •    91% بزرگسالان آمریکایی ترجیح می دهند ایمیل های تبلیغی شرکت ها را دریافت کنند.
            •    ایمیل ها تقریبا 40 برابر موثرتر از فیس بوک و توییتر کمک به جذب مشتریان جدید برای شرکت ها می کنند.

            در این مقاله راه های خلاقانه و مهیج استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد رابطه با مشتریان و افزایش فروش گفته می شود.

            در اینجا 21 مثال جذاب از اینکه چگونه شرکت ها و سازمان ها از ایمیل مارکتینگ سود برده اند آورده شده است.


            1.  اعتبار سازی کنید.

            شرکت ها کسب و کارشان را با افرادی که آنها را می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند، ایجاد می کنند. ایمیل ها توانایی اعتبارسازی با مشتریان را از طریق تسهیم مطالب مفید و سودمند می دهند.


            2.  تماسهایتان با مشتری را افزایش دهید.

            هنگامی که بدرستی از ایمیل مارکتینک استفاده کنید، به شما امکان دستیابی به مشتریان درست، با پیشنهاد واقعی و در زمان درست را می دهد که برای کسب و کارهای کوچک این امر بسیار حیاتی می باشد.


            3.  روابطتان را محکم کنید.

            اگر می خواهید رابطه ی قوی با مشتریان خود داشته باشید، داشتن ابزار موثر برای ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. ایمیل ها به شما این امکان را می دهند تا در ذهن مشتری در بلند مدت باقی بمانید.


            4.  ارتباطتان را بهبود بخشید.

            اگر کسب و کارتان به گونه ای است که به ارتباط با افراد و مشتریان نیاز دارید، باید یک راه ارتباطی قابل اعتماد داشته باشید. ایمیل ها راه ارتباطی بسیار مطمئن و کارآمدی هستند.


            5.  برندتان را بسازید.

            با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما می توانید برندی قوی با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود بسازید و به آنها امکان ارسال ایمیل هایتان به افراد جدید را بدهید.


            6.  فروشتان را افزایش دهید.

            زمانی که مخاطبین شما افرادی هستند که به دریافت ایمیل های به روز از کسب و کار شما علاقه دارند، شما قادر خواهید بود برای چگونگی افزایش فروشتان در طی سال  فکر کنید.


            7.  یاد بگیرید ایمیل مارکتینگ چه کارهایی انجام می دهد.

            ایمیل مارکتینگ به شما مقیاسی از عملکرد بازاریابی تان می دهد. با این ویژگی شما می توانید کسب و کارتان را به روزتر کنید و همچنین امکان فهمیدن نیازها و علایق مشتریانتان را می دهد.


            8.   سریع اقدام کنید.

            با نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما ابزاری را در دسترس دارید که باید سریع از آن استفاده کنید- بدون در نظر گرفتن میزان تخصص و تجربه تان-.


            9.  دسترسی به مشتریان با هر وسیله ی ارتباطی

            نزدیک به دو سوم  ایمیل های ارسالی در گوشی موبایل توسط مخاطبین باز می شود، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزاری است که با پیشرفت و محبوبیت تلفن همراه می توان از مزایایش استفاده کرد.


            10.  فروش بیشتر با کار کمتر

            یکی از مزایای بسیار برجسته ی ایمیل مارکتینک دسترسی به تمپلیت ایمیلی بسیار حرفه ای طراحی شده می باشد، با استفاده از این تمپلیت ها بسیار سریع و راحت می توانید به مشتریان و مخاطبانتان ایمیل ارسال کنید و مطمئن باشید ایمیل وارد اینباکس آنها می رود.


            11.  حرفه ای به نظر می رسید.

            استفاده از ایمیل مارکتینگ علاوه بر اینکه آسان و سریع است مزایای دیگری نیز دارد از جمله اینکه می توانید طوری ایمیل هایتان را طراحی کنید که در شغلتان بسیار حرفه ای به نظر برسید.  شما می توانید از اطلاعات لازم حرفه خودتان برای مخاطبین ارسال کنید و آنها را با استفاده از رنگ ها و لوگوی شرکت  شخصی سازی کنید و مطمئن شوید که اهداف شرکتتان به درستی به مخاطبانتان انتقال می یابد.

            12.  ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

            چه اینکه شما با تجارت الکترونیکی و به صورت آن لاین محصولاتتان را بفروشید و یا یک مغازه خرده فروشی باشید که می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید برای اینکه مشتریان به سمت تان بیایند ایمیل مارکتینک می تواند کمکتان کند.


            13.  سریع به نتیجه برسید.

            وقتی که شما یک کسب و کار کوچکی را شروع می کنید، هر فروش، سفارش، و یا قرار ملاقات تاثیر بسیار به سزایی برایتان خواهد داشت. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما قادر خواهید بود به نتایج دلخواهتان سریع تر دست یابید و خیلی زود از فعالیت های سایر شرکت های هم حرفه ی خود مطلع شوید.


            14. تعداد سرنخ هایتان را افزایش دهید.

            هر فردی که در لیست ایمیل های شما قرار دارد قادر به خرید و یا استفاده از خدمات شما نیست. با استفاده از ایمیل مارکتینک شما شانس رسیدن به مشتریان جدید را افزایش می دهید و می توانید با استفاده از بازاریابی تولید محتوا آنها را برای خرید آماده کنید.


            15.  ایمیل های جذاب طراحی کنید.

            شما می خواهید پیام تبلیغیتان توسط مشتریان دست به دست شود و تعداد مخاطبانتان افزایش یابد. استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با طراحی خاص و جذاب ایمیل هایتان، تعداد ایمیل های باز و فوروارد شده تان روز به روز افزایش یابد و تعداد بیشتری از کسب و کارتان مطلع شوند.


            16.  آغازگر گفتگو باشید.

            ایمیل مارکتینگ به شما اجازه می دهد که شروع کننده ی یک رابطه ی دو طرفه با مشتریانتان باشید. هرگز تلاش نکنید ایمیل هایتان را فقط برای مشتریان ارسال کنید، بلکه آنها را تشویق کنید که با شما نظرات و پیشنهاداتشان را در میان بگذارند. این روش برای شرکت هایی که به فروش از طریق ایمیل و ارسال مطالب مفید ، اخبار و غیره وابسته هستند بسیار کارامد خواهد بود.


            17. خدماتتان را ارتقا دهید.

            کسب و کارهایی که به ارایه خدمات می پردازند در حفظ مشتریان برای اینکه به آنها وفادار بمانند بسیار چالش سختی دارند. ایمیل مارکتینگ امکان حفظ توجه مشتریان با دادن اطلاعات لازم و بدون مزاحم شدن را می دهد.


            18.  ارزش هایتان را افزایش دهید.

            هنگامی که استراتژی ارتباطی را با نیاز مشتریان وفق می دهید، باعث می شوید تعداد بیشتری از افراد به پیامتان توجه کنند و نرخ بازگشت بیشتری را بدست آورید.


            19.  در زمانتان صرفه جویی کنید.

            بعد از اینکه نحوه استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ را برای ارسال ایمیل هایتان یاد گرفتید شما ارسال ایمیل به مخاطبانتان در دفعات بعدی را در زمان بسیار کمی انجام خواهید داد و در وقتتان صرفه جویی می نمایید.


            20.  در ذهن مشتری بمانید.

            با ارسال محتوای مناسب و مربوط برای مشتریان و مخاطبانتان در طی سال، قادر خواهید بود در ذهن مشتری بمانید و اعتبارتان را بیشتر کنید. در زمان هایی که به هر دلیلی مشتریان قادر به خرید از شما نیستند، این را می دانند که برای حل مشکلشان و برطرف شدن نیازشان شما بهترین گزینه هستید و زمانیکه بخواهند مشکلشان را رفع کنند به سمت شما می آیند.


            21. روابطتان با فروشندگان و خرده فروشان را حفظ کنید.

            شما احتمالا از ابتدا برای بازاریابی مشتریان بالقوه ی خود وقت و انرژی صرف کرده اید. اما آیا در مورد داشتن رابطه خوب و کارامد با فروشندگان و همکاران فروش هم فکر کرده اید؟ ایمیل مارکتینگ به شما توانایی حفظ ارتباط با همه ی مخاطبانتان را می دهد بنابراین شما می توانید رابطه ای را که برایتان سودمند و موفقیت آمیز است ایجاد کنید.

             

          3. شش نکته اساسی که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید در نظر گرفت.

            امروزه با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و استفاده ی هر چه بیشتر افراد از این شبکه ها و با توجه به روند رو به رشد این صنعت، روش های بازاریابی هم شکل تازه ای به خود گرفته است. استفاده از ایمیل در بازاریابی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت ها برای افزایش فروش خود از این روش استفاده می کنند. البته باید در نظر داشت که استفاده از بازاریابی ایمیلی علاوه بر مزیت های بسیاری که دارد اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد نتیجه عکس خواهد داشت.

            در این مقاله شش نکته ی اصلی را که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید رعایت کنید بیان کرده ایم.


            1. مخاطبین را بشناسید.

            برای استفاده از بازاریابی ایمیلی باید مخاطبتان را بشناسید. محتوای ایمیل های ارسالی تان باید متناسب با علایق، سلیقه ها و سبک زندگی مشتری هدف باشد وگرنه در همان ابتدا با شکست رو به رو می شوید. مخاطبتان چه فردی سختگیر باشد و چه فردی مشتاق به خرید, شما بدون شناخت نمی توانید او را توسط یک ایمیل قانع کنید.


            2. از اثبات های اجتماعی استفاده کنید.

            همواره می توانید با استفاده از مثالهای از گروه مرجع مثل هنرمندان، ورزشکاران ، بازیگران و سایر افراد مطرح و مشهور، در دادن اطلاعات محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. زیرا این اشخاص محبوب افراد جامعه هستند و حرف و نظر و عقایدشان تاثیر به سزایی بر روی مخاطبان شما دارد.

            برای این کار می توانید به مشتریان شناخته شده ی خود اشاره کنید و یا آماری از تعداد مشتریان خود ارائه دهید. اگر می خواهید به فردی انگیزه ی خرید بدهید بهتر است به او نشان دهید که چه تعداد از رقبایش از محصول شما استفاده می کنند.



            3. عکس خود را ضمیمه کنید.

            ضمیمه کردن یک عکس پرسنلی از خود باعث می شود که شخص مورد نظر, ارسال کننده ی ایمیل را یک فرد بداند و نه یک ربات و اسپم. این کار می تواند آنها را وادار کند که به ایمیل شما پاسخ بدهند.


             4. آنها را نسبت به حل مشکلاتشان تحریک کنید.

            استفاده از احساسات فرد ابزاری قدرتمندی است, شما می توانید به او حس راکد بودن و عدم ترقی را القا کنید و یا ترس از تصمیم گیری نادرست را به او یاد آور شوید. برای قانع کردن فرد, شما بایستی به طرزی احساسی و هیجانی از مشکل مورد نظر صحبت کرده و سپس به او راه حلی ارائه دهید که نشان دهد شما چگونه می توانید به او در حل این مشکل کمک کنید.


            5. دلایلی قانع کننده برایشان بیاورید.

            دادن دلیل به افراد در خصوص اینکه چرا به محصول مورد نظر نیاز دارند , حتی اگر دلیلی ساده باشد، باعث می شود آنها را یک قدم به خرید نزدیک تر کنید. برای مثال می توانید بگویید که با استفاده از برنامه ای که شما ارائه می دهید سهام شرکت آنها بالاتر می رود.


            6. یادآور شوید که در انتخابشان کاملا آزاد هستند.

            هیچکس نمی پسندد که فرد دیگری نظرش را به او تحمیل کند. حتی اگر شما پیشنهادتان را با لحنی دوستانه بیان کنید باز هم فرد مقابل را بخاطر تحمیل پیشنهادتان آزرده خاطر کرده اید.

            اشاره ای کوتاه به این موضوع که شما قصد ندارید پیشنهادتان را به آنها تحمیل کنید بسیار کار آمد است. مطالعات اخیر روانشناسان نشان می دهد استفاده از جملاتی مانند " انتخاب و تصمیم نهایی با شماست " باعث می شود شانس قبولی درخواست شما توسط فرد مورد نظر دو برابر شود.

             

          4. میلرلایت اولین رتبه رضایت در دنیا

             
             
             
             

            ایمیل به عنوان یکی از پیشتازترین ابزارهای بازاریابی همچنان در صدر بهینه ترین و با صرفه ترین راهکارهای تبلیغات آنلاین قرار دارد.

            کارزار به عنوان نماینده مجموعه میلرلایت در ایران توانسته است با معرفی محصول میلرلایت در ایران و آموزش درست شیوه ایمیل مارکتینگ بیشترین سهم بازار را در ایران به خود اختصاص دهد.

            خبر خوب اینکه طبقه آخرین گزارش مجله فوربس نرم افزار ایمیل مارکتیگ میلرلایت بین تمام رقبای خود در دنیا رتبه اول رضایت مشتری را با ۹۷ درصد مشتری راضی٬ کسب کرد.
             
             
             

             
            به مناسب این موفقیت از امروز تا فردا آخر وقت شما می توانید از ۲۰ درصد تخفیف میلرلایت برای تمام پلن ها استفاده کنید.

          5. رتبه بندی ابزارهای بازاریابی دیجیتال از نظر استفاده کنندگان

            استفاده از نرم افزار می تواند یک تجربه خوشایند و یا یک تجربه بسیار بد برای افراد باشد.

            مطابق با هر نیازی که مشتریان دارند، احتمالا ده ها شرکت نرم افزاری برای محصولات خود پیشنهاداتی ارائه کرده اند. چگونه تشخیص دهیم نرم افزاری خوب است؟ یکی از راه های مطمئن پرسیدن از افرادی است که آن نرم افزار را استفاده کرده اند.

            ما داده های مشتریان شرکت Priceonomics     را تحلیل کرده ایم، این شرکت از 5000 مشتری خود که انواع برنامه های نرم افزاری را استفاده می کردند اطلاعات خود را جمع آوری کرده است.

            داده ها از پاسخ مشتریان به استفاده و یا عدم استفاده از نرم افزارها جمع آوری شده است.

            این تحلیل شامل 6 نوع نرم افزار از قبیل: landing page builders    ، form builders    ،      portfolio bulders    ،      live chat    ، email marketing     و ecommerce     است.

            در هر بخش، به سوالات زیر پاسخ می دهیم.

            •      چگونه داده های هر نرم افزار در مقابل سایر نرم افزارها جمع آوری شده اند؟
            •      کدام نرم افزار بهترین و یا بدترین رتبه را بدست آورده است؟
            •      و در نتیجه بهترین و بدترین نرم افزارها کدامند؟

            در ابتدا ، میانگین رتبه رضایتمندی کلی مشتریان از هر نرم افزار برای مقایسه آنها بدست آمد. در نمودار زیر درصد مشتریانی که محصول مورد نظر را پیشنهاد کرده اند آمده است. برای هر جدول، با حدود 450 تا 1450 مشتری صحبت کرده ایم.

            با مشاهده اطلاعات، این واضح است که برخی از طبقه ها میانگین رتبه ی بالاتری نسبت به سایرین دارند.

            در کل، میانگین رضایت مشتریان 85% است. نرم افزار live chat     با درصد 90 حدود 5 درصد از این میانگین بالاتر است. نرم افزار email marketing      حدود 4 درصد از میانگین بیشتر است و دارای 89% می باشد. نرم افزار     form buildet حدود 88% می باشد.

            نرم افزار های پایین تر از میانگین      portfolio builder     با 83% ، landing page builder     با 82% و  نرم افزار ecommerce     با 79% می باشند.

            حال با این اطلاعات و داده ها به تحلیل هر یک از نرم افزار ها می پردازیم.


            در ابتدا نرم افزار landing page builder

                 این نرم افزار به استفاده کننده گان اجازه ایجاد وب پیج و به طور خاص وب پیج ترویجی و متناسب با کسب و کار را می دهد.

             در کل، میانگین رتبه رضایتمندی مشتریان 9 تا از landing page builder      ها بررسی شد. Thrive Landing Pages     با 93% رضایتمندی مشتریان در بالای جدول و      Wishpond     با 63% در انتهای جدول  قرار گرفتند.


            نرم افزار      Form builder

            این نرم افزار که امکان ایجاد فرم های آن لاین از هر نوع شامل فرم های افزایش سرنخ و یا فرم های پرداخت را به مشتریان می دهد با کسب 88% رضایتمندی مشتریان حدود 3%  بالاتر از میانگین قرار دارد.

            در این طبقه بندی،      Cognitoبا 95% در بالای جدول قرار دارد و با وجود اینکه سه تا از محصولات نرم افزار دارای درصدی کمتر از میانگین هستند باز هم درصدی بالای 80 را دارا می باشد.


            نرم افزار  portfolio builders 

            این نرم افزار توسط عکاسان، طراحان، هنرمندان و مدل ها برای ایجاد پرتفولیو های آن لاین در کار ایجاد می شود.

            این نرم افزار، محصولات رقابتی تری نسبت به سایر نرم افزارها دارد.

             

            Format     با 95% در بالای جدول قرار دارد،     22Slides     با 92    %    ، AllYou     با 90% و     SmugMug     با 90% در رده های بعدی قرار دارند. در انتهای جدول و پایین تر از میانگین Zenfolio     با 70%     و Viewbook     با 69% قرار دارند.


            نرم افزار Live chat 

            این نرم افزار به طور اختصاصی برای ایجاد ارتباطات خدمات مشتری در زمان واقعی دارای سرویس های وسیعی می باشد.

            در این طبقه بندی، چهار محصول _ Intercom    ، Tawk.to    ،      MyLiveChatو My Chat     _ بالاترین رتبه رضایتمندی را با 98% بدست آورده اند. 9 محصول دیگر با میانگین 90% هستند در حالیکه 10 تا از محصولات کمتر از میانگین می باشند.


            نرم افزار Email marketing 

            این نرم افزار که برای ایجاد لیست ایمیل استفاده می شود لیستی از عملکردهای بالا را بدست آورده است: 9 عدد از محصولات با میانگین 89% می باشند.

            جالب است، 4 نرم افزار از قبیل: Mailrlite     با 97%، ConvertKit     با 96%،      Constant Contact     با 96% و Robly     با 94% در بالای جدول قرار دارند و Mailchimp      با 93% در رده  پنجم قرار دارد.


            و در انتها، نرم افزارecommerce

            این نرم افزار برای انجام معاملات تجاری در اینترنت استفاده می شود. Shopify با 4% بالاتر از نرخ رقابت دارای درصد 98 می باشد.

            Shopify     رهبر صنعت است و با 98% در بالای جدول قرار دارد. Squarespace     با 94% و GoDabby     با 83% نرخی بالاتر از میانگین دارند در حالیکه UberCart     با 78% ،      Wix Commerce     با 77%      و Weebly Commerce     با 76% دارای نرخی کمتر از میانگین قرار دارد.

            **

            در مجموع، کدام شرکت های نرم افزاری مورد علاقه مصرف کنندگان هستند؟ لیست زیر براساس نوع نرم افزار با رنگ کد گذاری شده است در نتیجه شما می توانید ببینید که کدام طبقه بندی در رتبه بالاتر و یا پایین تر قرار دارند.

            در کل، برنامه های نرم افزاری که با ارتباطات مستقیم سروکار دارند مانند: live chat      و email marketing     بهترین عملکرد را دارند. از سویی دیگر نرم افزار ecommerce     که پیچیده تر می باشد در پایین دره بندی قرار گرفته است.

             

             

          6. با بیان داستان بیشتر بفروشید! (با استفاده از مفهوم علم عصب شناسی) اینفوگرافیک

            کدام یک از دو مورد فروش زیر را ترجیح می دهید؟


            • محصول ما بیشترین امتیاز در رضایت مشتری را دارد. این محصول به میزان 33% از محصول شرکت X بهتر است. با خرید آن در پول و زمان خود صرفه جویی کنید.

            • آقای استیو از شرکت X  مشتری محصول ما از شش ماه گذشته تاکنون می باشد. او گفت با خرید این محصول به میزان  nدلار در هزینه های شرکتش صرفه جویی شده است. همچنین این محصول رضایت خاطر تمام کارمندانش را به همراه داشته و همه ی آنها از این محصول راضی بوده اند.

            من مطمئن هستم که مورد دوم را بیشتر پسندیده اید. حتی اگر هر دو مورد محتوای یکسانی داشته باشند مورد دوم جذاب تر می باشد.

            تصویر زیر را ببینید و دریابید که بیان داستان چقدر بر مشتری تان تاثیر بسزایی دارد.



          7. راهنمای ۶ مرحله‌ای برندسازی با بودجه‌ی کم


            در بازاریابی از واژه‌ی برند و مشتقات آن زیاد استفاده می‌شود، اما همیشه در رابطه با معنای آن در کسب و کارهای مختلف ابهام وجود دارد. این واژه چه چیزهایی را شامل می‌شود؟ برای برندسازی باید متخصص استخدام کنم؟ برندسازی گران است؟

            پاسخ سوال آخر این است: لزوماً نه. راه‌های زیادی برای برندسازی بدون نیاز به بودجه‌های هنگفت وجود دارد. البته این کار زمان زیادی می‌طلبد، اما در نهایت شاهد بازگشت سرمایه، و در برخی موارد، حتی صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهید بود.

            با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که چگونه می‌توانیم همین امروز برندسازی را شروع کنیم.

             

            ۱) مخاطب خود را بشناسید.

            این که ۸۲ درصد شرکت‌هایی که پیشنهادات ارزشمندتر دارند از خصوصیات رفتاری خریدار استفاده می‌کنند، تصادفی نیست.

            نیازها، اهداف و رفتار مشتریان بالقوه‌ی شما مشخص می‌کند که چگونه باید محصول یا سرویس خود را ارائه کنید. درک این موارد به شما کمک می‌کند تا بدانید مشتریانتان به دنبال چه هستند، چه چیزی آن‌ها را تهییج می‌کند و در کجای دنیای آنلاین زندگی می‌کنند. همان طور که می‌دانید داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا یک برند قوی و اثرگذار داشته باشید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

             

            ۲) یک هویت برای خودتان بسازید.

            زمانی که شخصیت خریداران خود را پیدا کردید، کم کم می‌توانید به برندتان شکل دهید. این مسئله شامل ساخت هویت برند – چیزهایی که مردم را از برند شما آگاه می‌کند – است که در روابط عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

             

            ۳) در رسانه‌های اجتماعی حضوری مداوم داشته باشید.

            خوب، حالا می‌دانیم که مخاطبان شما چه کسانی هستند. و می‌دانیم که چه چیزی را چگونه قرار است بگویید. اما آن‌ها کجا هستند؟

            با توجه به این که احتمالاً تصویر واضحی از بخش های مختلف مخاطبین خود دارید، باید بدانید که آن‌ها بیشترین زمان خود را کجا و خصوصاً در کدام رسانه‌ی اجتماعی می‌گذرانند.

            با استفاده از اطلاعات جمعیت شناسی کاربران رسانه‌های اجتماعی که توسط مرکز تحقیقاتی Pew گردآوری شده درمیابیم که مخاطبان از پنج رسانه‌ی بزرگ اجتماعی یعنی فیسبوک، پینترست، اینستاگرام، لینکدین و توئیتر استفاده می کنند.

            با توجه به داده ها باید در نظر بگیرید که مخاطبین شما از کدام شبکه ی اجتماعی بیشترین استفاده را می کنند. اگرچه این حرف به معنای این نیست که باید بقیه‌ی سایت‌ها را فراموش کنید، اما به شما کمک می‌کند تا تمرکز و منابع خود را به سایت هدف اختصاص دهید.

             

            ۴) وبلاگ

            وبلاگ، خصوصاً در مرحله‌ی «جذب»، هسته‌ی مرکزی بازاریابی درون گرا است که افراد غریبه را به بازدیدکننده‌ی سایت شما تبدیل می‌کند.

             

             

            در حقیقت، وبلاگ‌نویسی احتمالاً بنیادی‌ترین مرحله‌ی بازاریابی درونگرا است. این قدم به شما کمک می‌کند تا با ساخت محتواهای آگاهی دهنده‌ای که با اطلاعات مورد نیاز فرد مرتبط است، به مشتری‌های واجد شرایط دست یابید. به همین دلیل ارتباط مطالب با مخاطب اهمیت زیادی دارد. وقتی متن می‌نویسید، مطمئن شوید که محتوا را متناسب با جستجوها بهینه‌سازی کرده باشید .

            باور کنید اگر درباره‌ی چیزی بنویسید، مخاطبین هم به دنبال همان مطالبی که نوشتنش در حوزه‌ی توان شماست خواهند بود. بعد از دوستان و آشنایان، وبلاگ سومین منبع قابل اعتماد اطلاعات است. به علاوه، این محتوا که در برندسازی با بودجه‌ی کم نقش مهمی بازی می‌کند، می‌تواند به پر بارتر کردن شبکه‌های اجتماعی شما کمک کند. 

            وبلاگ‌نویسی اگرچه از نظر مالی ارزان، اما نیاز به صرف زمان زیادی دارد. نمونه این سوال در بازاریابی درونگرا این است: «ترجیح می‌دهید روزانه یک ساعت وبلاگ‌نویسی کنید، یا همیشه در مقابل بازدیدکننده‌ها کمبود محتوا داشته باشید؟»

            مثل برنامه‌ریزی برای حضور در رسانه‌های اجتماعی، داشتن تقویم ویراستاری هم می‌تواند به داشتن زمانبندی استوار و محتوای تازه کمک کند.

             

            ۵) خدمات مشتریان را اولویت قرار دهید

            وقتی نام Zappos را می‌شنویم، اکثر ما بلافاصله یاد «خدمات مشتریان بی‌نظیر» آن می‌افتیم. این فروشگاه آنلاین البسه، این سطح از خدمات را به هسته‌ی رویکردهای تجاری و ارزشی خود تبدیل کرده است.

            این کار چه اهمیتی دارد؟ Zappos با پیاده‌سازی خدمات مشتریان عالی، به عنوان بخش مرکزی برند خود، در هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات صرفه‌جویی زیادی کرده است. چون از تبلیغات کلامیِ مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود استفاده می‌کند، چیزی که ما آن را رسانه‌ی اکتسابی می‌نامیم. در این روش به جای صرف هزینه، از شهرتی که برند شما به واسطه‌ی کار ارزشمند خود کسب کرده استفاده می شود. (شرکت‌های آمریکایی به خاطر خدمات مشتریان بد سالانه حدود ۴۱ میلیارد دلار از دست می‌دهند.) 

            هدف باید ایجاد یک تجربه‌ی لذت بخش و مثال‌زدنی باشد. وقتی مشتری اولویت اصلی شرکت باشد، صحبت آن‌ها درباره‌ی شما نباید هزینه‌ای بر دوش شما بگذارد. به یاد داشته باشید که خودتان این اعتبار را کسب کردید.

            اما این قضیه به همان اهمیت هویت باز می‌گردد. وقتی در راه برندسازی قدم می‌گذارید، به ارزش‌هایی فکر کنید که می‌خواهید شما را بر مبنای آن‌ها بشناسند. آیا سرویس‌دهی عالی یکی از این ارزش‌هاست؟ این ارزش‌ها همان چیزی است که فرهنگ برند را شکل می‌دهد و بر صدایی که می‌خواهید به مخاطب برسانید اثر می‌گذارد.

             

            ۶) از برندسازی مشارکتی بهره بگیرید.

            وقتی تازه شروع به ساختن یک برند کرده‌اید، شاید مخاطبین زیادی نداشته باشید. اما همان طور که تا الان گفتیم، خودتان می‌توانید آن را بسازید، هر چند این کار زمان می‌برد. یکی از روش‌هایی که تا آن زمان برای شناساندن برند خود به مخاطبین بیشتر می‌توانید استفاده کنید این است که با شرکتی که مخاطب زیادی دارد همکاری نمایید.

            اما بی‌دلیل هر شرکت باسابقه‌ای را برای همکاری انتخاب نکنید. این برند باید با شما متناسب باشد. همکاری شما باید در نظر مخاطب منطقی به نظر برسد. برای برندسازی مشترک چند توصیه برایتان داریم:

            • مخاطبین شریک خود را در نظر بگیرید. آیا آن‌ها تمایلی به برند شما دارند؟ بدون کمک آن‌ها کار واقعاً برایتان مشکل است؟ مخاطبین آن شرکت چقدر به شما اعتماد دارند؟ مردم این روزها دیگر به روش‌های تبلیغاتی قدیمی اعتماد ندارند، پس مطمئن شوید که شریک شما طوری با مخاطب ارتباط برقرار کند که به جای ابهام، اعتماد ایجاد نماید.
            • چیزی برای ارائه به شریک‌تان داشته باشید. این شراکت باید برای شما، شریک‌تان و مشتریان یک توافق برد-برد باشد.
            • حتماً یک برند مشهور و غیر انتفاعی را برای شراکت انتخاب کنید. خیلی از مردم خریدهای خود را بر اساس جوابگویی اجتماعی برند مورد نظر انجام می‌دهند. در واقع، ۸۵ درصد جوانان گفته‌اند که این عامل باعث می‌شود یک برند را به شخص دیگری پیشنهاد بدهند.

             

            برندسازی را شروع کنید:

            ساختن برند خصوصاً وقتی منابع محدود است، کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. اما همان طور که دیدیم، روش‌های اقتصادی زیادی نه فقط برای شروع، بلکه برای ادامه‌ی مسیری که آغاز کرده‌اید وجود دارد.

             سعی کنید از این کار لذت ببرید. البته حتماً باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری منطقی هم داشته باشید. اما این کار به طور کلی یک عمل خلاقانه است، پس اگر به مشکل برخوردید این قضیه را از یاد نبرید.

             

          8. ۳ نکته زیرکانه از ایمیل مارکتینگ که باید بدانید!

             
             
             

            زندگی روزانه‌ی کسانی که فروشنده‌ی داخلی هستند معمولاً به این شکل است: وقتی مخاطب هدف جدیدی می‌بینید و می‌خواهید آن‌ها را جذب کنید، باید به دنبال اطلاعاتی که مربوط به آن‌هاست باشید. بعد با استفاده از ایمیل مارکتینگ از آن‌ها می‌خواهید با شما صحبت کنند. سپس صبر می‌کنید، و صبر می‌کنید، و باز هم صبر می‌کنید. اما آن‌ها هیچ وقت پاسخ نمی‌دهند.

            حقیقت این است که حتی مخاطبین داخلی هم برای پاسخ دادن یا به حرکت در آمدن به بیش از یک ایمیل نیاز دارند. پس به خودتان بستگی دارد که از چه روشی برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

            در این پست ۳ نکته در مورد نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما می‌گوییم که برای رسیدن شما به مقصودتان مفید است.

             

            نکته ۱: تاثیر اولیه‌ی خوبی بگذارید.

            مادرها همیشه درست می‌گفتند که برداشت نخست خیلی مهم است. مثال این قضیه در ایمیل مارکتینگ یعنی عنوان ایمیل اهمیت دارد. شاید حرفی که می‌خواهید بزنید همان چیزی باشد که مخاطب به دنبالش است، اما اگر عنوان شما طوری نباشد که شخص را ترغیب به باز کردن ایمیل بکند، آن‌ها هرگز متن ایمیل شما را نخواهد دید.

            در این رابطه چند آمار ببینید:

             

            • ۳۳ درصد گیرنده‌ها ایمیل را بر اساس موضوع عنوان آن باز می‌کنند. ۶۹ درصد گیرنده‌ها ایمیل‌ها را فقط بر اساس همین عنوان به عنوان اسپم علامت گذاری می‌کنند (Convinceandconvert).
            • ۴۰ درصد ایمیل‌ها ابتدا بر روی موبایل باز می‌شود، و با توجه به میانگین اندازه‌ی صفحه‌ی این دستگاه‌ها فقط ۴ تا ۷ کلمه از عنوان موضوع در صفحه دیده می‌شود (Contact Monkey).
            • موضوعاتی که ۳۰ یا کمتر از این مقدار نویسه داشته باشند نرخ باز شدنشان بالاتر از میانگین است (Adestra).

             

            به مخاطب و مشکلی که می‌خواهید برایشان حل نمایید فکر کنید. حالا راهی برای بیان این موضوع در ۱ تا ۳ واژه بیابید بعد از این که این کار را کردید، عنوان موضوع شما می‌تواند به سادگی «سوالی درباره‌ی [۱ تا ۳ واژه]؟» باشد. مثلاً سوالی درباره‌ی استخدام، سوالی درباره‌ی حقوق یا سوالی درباره‌ی پرداخت‌های آنلاین. هر چیزی را که مدنظرتان است با کمترین واژگان ممکن در بخش موضوع بیاورید.

            اگر می‌خواهید بدانید خط موضوع چگونه کار می‌کند، حواستان به جریان نوتیفیکیشن‌ها باشد. اگر موضوع خاصی بازده کافی ندارد و باز نمی‌شود، بهتر است آن را عوض کنید.

            اما حتی اگر مخاطب ایمیل را باز بکند هم هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر محتوای خود را فوراً به شخص منتقل نکنید، دلیلی ندارد که متن شما را تا انتها بخوانند. پس در ابتدای متن از معرفی‌های شخصی بپرهیزید، این اطلاعات باید در امضای ایمیل باشد. پیغام خود را با محتوای اصلی شروع کرده و بلافاصله به سراغ آنچه برای ارائه کردن در نظر دارید بروید.

             

            محتوا (اولین جمله‌ی ایمیل):

             

            • اخیراً [رویداد خبری] [نام شرکت] را دیدم.
            • [منابع مشترک] درباره‌ی [اوضاع] به من گفته‌اند.
            • [پست/توئیت/مقاله] اخیرتان که در مورد [موضوع] بود را دوست داشتم.
            • [ترفیع مقام/دستاورد/جایزه] شما را تبریک می‌گویم.

             

            متن [جمله‌ی دوم و سوم ایمیل]:

             

            • من ایده‌هایی در مورد [نقاط قوت بصری] دارم. خوشحال می‌شوم اگر بتوانید زمانی را برای صحبت درباره‌ی [راهکار] تنظیم کنید.
            • [لینک به محتوای مورد نظر] را ببینید. اگر دوست داشتید در این مورد صحبت کنیم، به من خبر بدهید.
            • اخیراً به یک شرکت دیگر کمک کردم تا [درآمد بیشتری داشته باشند]. [نام شرکت] نیازی به کمک ندارد؟

             

            فوراً به سراغ اصل مطلب بروید و بر مخاطب و نیازهای او تمرکز کنید.

             

            نکته ۲: همیشه یاری کننده باشید.

            حتی بهترین ایمیل‌ها هم ممکن است همیشه جواب نگیرند. مردم مشغول‌اند. حتی اگر بخواهند با شما صحبت کنند هم پروژه‌های دیگری روی دستشان مانده که باعث می‌شود به پیام شما توجه کافی نداشته باشند. توصیه می‌کنم به عنوان بخش‌های مختلف دنباله‌ی خود دو یا سه ایمیل دیگر هم بفرستید. 

            اگر می‌خواهید فروش‌تان را بالا ببرید، مطمئن شوید که هر ایمیل ارسالی محتوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب باشد. اگر حرف‌های بیهوده بزنید، افراد دلیلی نمی‌بینند که به پیام‌ها پاسخ بدهند.

            اگر دیگر نمی‌دانید چه بگویید، به مشکلی فکر کنید که می‌خواهید برای آن راهکار ارائه دهید. اگر برای حل آن نیاز راه‌حل عملی دارید، آن را برای یکی از ایمیل‌های بعدی خود نگه دارید. اگر یک آموزش «چگونه» (How-to) یا چیزی مشابه آن دارید، این موضوع به خودی خود می‌تواند یک ایمیل خوب باشد. در رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌های محبوب خود دنبال مقاله‌های مرتبط با این موضوع بگردید و آن را به عنوان یک ایمیل دیگر ارسال کنید. و اگر مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، حتماً پروفایلشان را ببینید تا متناسب با پست‌هایی که می‌گذارند بتوانید به آن‌ها جواب دهید. 

            اگر از نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید از باز شدن ایمیل‌ها باخبر شوید. حتی فراتر از این، اگر در پیغام خود لینک گذاشته باشید و آن لینک توسط مخاطب باز شود، توسط نرم افزار به شما گفته خواهد شد. کلیک بر روی لینک، نشانگر خوبی برای ارتباط موثر با مخاطب است. اگر بر روی لینک‌هایی که گذاشتید کلیک نمی‌شود، زمان آن است تا متن‌تان را عوض کنید.

             

            نکته ۳: بدانید چه زمانی باید عقب نشینی کنید.

            به دو دلیل پنجمین ایمیل آخرین ایمیل شماست. اگر کسی به پیام شما علاقه نشان نمی‌دهد، صرف زمان و تلاش اضافه، دیگر فایده‌ای ندارد. آزار دادن کسی که جواب نمی‌دهد باعث نمی‌شود او با شما صحبت کند. در حقیقت، با این کار شانس‌های آتی خود را برای حرف زدن با آن شخص از بین می‌برید. ادامه دادن پیام بعد از ایمیل پنجم نه به شما کمک می‌کند، نه برای مخاطب فایده‌ای دارد.

            اما دلیل بهتری برای خاتمه دادن به این دنباله وجود دارد، و این همان چیزی است که Blair Enns آن را «بستن حلقه» (Closing the Loop) می‌نامد. شما اساساً به فرد مقابل می‌گویید که دیگر به او پیام نمی‌دهید. Enns توصیه می‌کند که این پیام را تا حد ممکن به دور از احساس بنویسید. مثال زیر را ببینید:

             

            موضوع: بستن حلقه 

            سلام [نام مخاطب]؛

            در رابطه با [پروژه/فرصت] خبری از شما نگرفتم، بنابراین فرض می‌کنم که قدم در مسیر دیگری گذاشتید یا اولویت‌هایتان تغییر کرده است.

            اگر در آینده مایل به همکاری بودید من را خبر کنید. 

            با احترام،

            [نام شما]

             

            اگر مخاطب واقعاً تمایلی به پیام شما نداشته باشد، یا به آن جواب نمی‌دهد یا با یک پاسخ کوتاه تایید می‌کند که نمی‌خواهد با شما همکاری کند. اما اگر پیام شما حتی خیلی کم توجه او را جلب کند، همین ایمیل شخص را به عمل وا می‌دارد، یا حداقل به شما می‌گوید که وقت مناسب برای شروع کار چه زمانی است. و به این ترتیب نقطه‌ی آغاز مناسبی برای دنباله‌ی خود خواهید داشت.

             


          Go To
          Page Size