مقالات ایمیل مارکتیگ

  • راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک

     

    اولین چیزی که باید درباره کسب مشتری آنلاین یاد بگیرید این است که شما باید محتوای عالی خلق کنید. پیش از این کار، و یادگیری چگونگی وبلاگ کردن، باید مطمئن شوید می دانید چه وبلاگی مناسب کسب و کار شما است.


    تفاوت وبلاگ و وب سایت

    تفاوت وبلاگ و وب سایت می تواند گیج کننده باشد. آن را اینگونه تصور کنید: وبلاگ به طور مداوم تغییر می کند، همانند روزنامه، در حالی که وب سایت معمولا یکسان باقی می ماند، همانند نمای بیرونی خانه شما. به این مثال های توجه کنید:

    • وبلاگ: Seth Godin`s Blog
    • وب سایت: City of Vancouver
    • وب سایت + وبلاگ: وب سایتSEOmoz ، وبلاگ SEOmoz بر روی وب سایتشان

    چرا به وبلاگ نیاز دارید؟

    با داشتن وبلاگ می توانید احساسات و تخصص خود را با جهان به اشتراک بگذارید. هر چه محتوای بهتری به اشتراک بگذارید، احتمال بیشتری دارد گوگل آن را یافته و شما را با کسی مرتبط کند که به کار شما علاقمند است.

     


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی



    چگونه وبلاگ داشته باشید- ثبت نام Domain 

    اولین گام در داشتن وبلاگ ثبت یک Domain است. برای اینکه بدانید چه Domainهایی در دسترس هستند به domain.nr بروید. ممکن است نام مورد نظر شما در دسترس نباشد، بنابراین منعطف بوده و بیش از حد به داشتن .com اصرار نکنید. شرکت های بسیاری از .me، .it و حتی .ee استفاده می کنند. و زمانی که آماده ثبت (یا خرید) Domain خود هستید، می توانید از خدماتی همانند Namecheap.TIP استفاده کنید: تا زمانی که وب سایت شما رتبه بالایی دارد می توانید ذهنیتی را که جهان کسب و کار شما با آن مرتبط است نیز در اختیار داشته باشید، پس .com اهمیت چندانی ندارد.


    هاستینگ وب سایت 

    هنگامی که Domain تان را ثبت کردید در مسیر کسب وبلاگ قرار می گیرید. حال باید انتخاب کنید چگونه می خواهید آن را Host کنید. یک میزبان Host مکانی است که تمامی اطلاعات بر روی وب سایت یا وبلاگ شما را ذخیره خواهد کرد، همانند ساختمانی که فروشگاه شما در آن قرار دارد. Host ها به افراد امکان یافتن این اطلاعات را هم می دهد.

     


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار



    هاستینگ رایگان

    هنگامی که وبلاگتان را با Host رایگان ثبت کردید، آن ها کار تنظیمات را برای شما انجام می دهند. در حالی که این کار ساده و ارزان است، آنچه می توانید با سایتتان انجام دهید را محدود می سازد و در نهایت نام Host رایگان در URL شما وارد می شود. به عنوان مثال، URL ممکن است چیزی شبیه به این شود www.yourblogname.wordpress.com، که اگر وبلاگ نویسی می کنید مشکلی ندارد اما اگر کسب و کاری را اداره می کنید چیز جالبی نخواهد بود.


    هاستینگ پرداختی[1]

    هاستینگ پرداختی به شما در شکلی که می خواهید سایتتان باشد و کاری که می خواهید انجام دهید آزادی عمل بیشتری می دهد. راه های ساده بسیاری برای ثبت و تنظیم وبلاگ از طریق سایت هایی همانند Namecheap.com وجود دارد. هزینه های هاستینگ پرداختی متوسط 200000 تا 4000000 ریال در سال است، و در مقابل نه تنها سایتتان سفارشی تر می شود بلکه موتورهای جستجو شما را در اولویت بالاتری نسبت به سایت های با host رایگان قرار می دهند. این قطعا گزینه ای است که ما به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می دهیم.


    انتخاب پلاتفورم Host و وبلاگ

    این مورد فقط درصورتی است که شما Host پرداختی داشته باشید. پلتفورم های Host و وبلاگ زیادی وجود دارند. ما به شما WordPress را برای پلتفورم وبلاگتان پیشنهاد می کنیم زیرا تنظیمات آنها ساده و بسیار محبوب است (بیش از 55 میلیون وب سایت از WordPress استفاده می کنند از جمله UPS، NBC و CNN و این پلتفورم یکی از محبوب ترین انتخاب های برای کسب و کارهای کوچک است). اگر تصمیم به استفاده از پلتفورمی متفاوت دارید، مطمئن شوید تکلیفتان را انجام می دهید- سایتی ارزان تر یا ناشناخته تر می تواند ساعت ها زمان برای نصب نیاز داشته باشد و می تواند در نهایت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

     


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    بهینه سازی وب سایت و وبلاگ برای تلفن همراه

     همه ما از اهمیت تلفن همراه اطلاع داریم- در سال 2012، 53% کاربران تلفن همراه آمریکایی از تلفن های هوشمند استفاده می کردند و 2/1 میلیارد تلفن همراه اشتراک پهنای باند فعال در سراسر جهان وجود دارد. پس بعد از اینکه درباره چگونگی کسب وبلاگ تصمیم گرفتید و آن را تنظیم نمودید باید به سراغ بهینه سازی آن برای تلفن های همراه بروید.

    چند نکته ی مهم:
    1. سعی کنید از تم واکنشی[2] استفاده کنید زیرا با هر سایزی از صفحه نمایش متناسب خواهد شد.
    2. از Plug-in همانند WP touch یا WP mobile pro استفاده کنید
    3. سعی کنید از منوهای کشویی[3] استفاده نکنید، هدایت آن ها در صفحه نمایش های لمسی دشوار است
    4. از فونت سایز 14 استفاده کنید، به اندازه کافی خواندن بر روی صفحه نمایش های کوچک دشوار است.


    [1] Paid hosting

    [2] Responsive

    [3] Drop down menu

  • مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    امروزه، بیش از هر زمان دیگری، بازاریابی نیازمند یک برنامه هوشمند استراتژیک است. برنامه بازاریابی کلید طلایی موفقیت در تجارت است. شما نیاز دارید تا مشتریان هدف خود را شناسایی نمایید، آنالیز بازاریابی مشتریان خود را انجام داده و نسبت به حس رضایتمندی مشتریان خود اطمینان حاصل نمایید.



    بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


    طراحی، تعریف و پیاده سازی یک سیستم برای برنامه بازاریابی سازمان دارای مزایا و فوائد متعددی می باشد که در زیر برخی از آن ها شرح داده شده اند:


    راهکاری به سوی موفقیت: همه ما می دانیم که برنامه ها هواره دارای نقصی هستند.چه کسی می تواند حدس بزند که در 12 ماه یا پنج سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا تنظیم و تدوین برنامه بازاریابی کاری بیهوده و هدر دادن زمان بوده و بهتر است این وقت صرف ملاقات با مشتری و بهبود تولید شود؟ بله، اما در صورتی که خیلی کوته فکر باشید. داشتن برنامه ای ناقص از نداشتن برنامه بهتر است. برای اینکه رهبری موفق باشید همیشه بهتر است یک هدف حتی، غیر دقیق، داشته باشید تا اینکه هیچ هدفی نداشته باشید. بالاخره یک مقصد برای رسیدن خواهید داشت. بدون برنامه بازاریابی بی هدف به دور خودتان خواهید چرخید.


    ارائه درستورالعمل های عملیاتی: اولین دوچرخه ای که خریدید و یا اولین دستگاه پخش ویدیو که خریدید، به همراه خود برگه دستورالعمل داشتند. شرکت شما خیلی پیچیده تر از این ها است. برنامه بازاریابی راهنمایی مرحله به مرحله به سمت موفقیت شرکت شماست. این برنامه حتی از اظهارنامه چشم انداز هم مهم تر است. برای تدوین یک برنامه بازاریابی خوب می بایست شرکت تان را از بالا تا پایین ارزیابی کرده و مطمئن شوید که همه اجزا به بهترین نحو ممکن کنار هم قرار گرفته اند.

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    ثبت اهداف: اسناد نوشته شده برنامه شما را پایه ریزی می کنند. اگر افراد بروند، افراد جدید بیایند، اگر رویدادها فشاری وارد کنند که بر شرکت تاثیر بگذارد، همیشه اطلاعاتی که  نوشته و ثبت می شوند همانطور باقی می مانند تا به شما یادآوری کنند که تعهدتان به چیست.



    بیشتر بخوانید: 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    امکان ارزیابی عملکرد: در بازار شلوغ و رقابتی امروزه، اینکه توجه خود را به اهداف بزرگ متمرکز کنید سخت است، مخصوصا وقتی که این اهداف کاملا به عملیات روزمره ای که انجام می دهید مربوط نباشند.  می بایست هر چند وقت زمان کافی جهت تفکر در مورد کسب و کارتان بگذارید تا ببینید که آیا برای شما و کارمندانتان چیزی که می خواهید را به دست می آورد یا خیر؟ آیا می توانید چیزی خلاقانه ای به آن اضافه کنید؟ آیا استفاده کافی از محصولات، خدمه فروش و بازار کارتان می برید؟ نوشتن برنامه بازاریابی بهترین زمان براین انجام این نوع تفکر مهم است. برخی شرکت ها افراد مهم بخش بازاریابی خود را برای تفکر در این مورد به مرخصی می فرستند. برخی دیگر افراد را به خانه مدیر دعوت می کنند. برخی این کار را در هتل و به دور از تلفن و ابزار آلات ارتباطی انجام می دهند تا بتوانند به خوبی فکر کنند و تصورات شان از آینده شرکت را به تصویر بکشند.


    ارائه چشم انداز سازمان به کارکنان: برنامه بازاریابی شما به افرادتان این امکان را می دهد که به واسطه آن بتوانند دور هم جمع شوند. شما می خواهید که آن ها مطمئن باشند که مدیرشان همه چیز را مرتب برنامه ریزی کرده است، می داند که چطور شرکت را اداره کند و هدف را در جلو چشمانش می بیند. شرکت ها اغلب ارزش و تاثیر برنامه بازاریابی بر افرادشان را ندید می گیرند.  اگر می خواهید کارمندان نسبت به شرکتتان احساس تعهد کنند، می بایست چشم اندازتان از آینده شرکت را با آن ها به اشتراک بگذارید.

    مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها

    مردم همیشه پیش بینی های مالی را درک نمی کنند. اما همیشه برای برنامه ای بازاریابی که به خوبی نوشته شده و به خوبی بر روی آن کار شده است هیجان زده می شوند. شما باید اشتراک گذاشتن برنامه بازاریابی را در برنامه کارتان قرار دهید. کارمندان شما از اینکه در این برنامه ها دخیل باشند خوشحال می شوند.

    به صورت ایده آل اگر بنگریم، پس از نوشتن برنامه بازاریابی برای چند سال می توانید بنشینید و آن ها را سالی پس از سالی دیگر بررسی کنید و پیشرفت شرکت تان را چک کنید. البته گاهی اوقات زمان گذاشتن برای این کار سخت است اما این کار نگرشی هدفمند از کاری که در چند سال اخیر انجام داده اید به شما می دهد که نظیر آن را جایی دیگر نخواهید یافت.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


     

  • 6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهکارهای ساده جهت رسید به موفقیت در فروش خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    اغلب ما با این شعار که "هیچ وقت کم نیار" بزرگ می شویم و این شعار آنقدر برایمان درونی سازی شده است که حتی وقتی کتابی که به شدت حوصله ما را سربرده است تمام نکردیم، برایش احساس عذاب وجدان خواهیم داشت. اینکه برای موفقیت در فروش باید ثابت قدم و استوار بود صحیح است. با این حال برخی اوقات ترک کردن و کنار گذاشتن بهترین تکنیک های مذاکره فروش در نظر گرفت. حال پروژه ای شکست خورده باشد، کاری بی ارزش یا یک عادت غلط، ترک کردن نعمتیست بسی مفید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    تحقیقاتی که در دانشگاه روکستر انجام شد نشان داد که افراد از طریق دو هدف "نزدیک شدن" و یا "اجتنابی"  انگیزه می گیرند. آن دسته افرادی که در راستای "نزدیک شدن" به اهداف قرار می گیرند، از چالش ها انگیزه گرفته و وقت شان را با مشکلاتی که راه حل خوبی ندارند هدر نمی دهند. به عبارتی دیگر آن ها می دانند کی منصرف شوند.

    افرادی که از روش "اجتنابی" انگیزه می گیرند بسیار استرس شکست خوردن را دارند. آن ها می خواهند به هر طریقی از شکست خوردن جلوگیری کنند به همین دلیل خیلی به مسائل می پیچند حتی وقتی که عقل و منطق می گوید که وقتش است تا بیخیال شوید. این روش معمولا خیلی کم بازده خواهد بود.

    اینکه بدانید "کی وقت ترک کردن است" را می توان آموخت. اگر عادت دارید که به مسائل بچسبید، حتی وقتی که مشخص است که کارتان فایده ای ندارد، می توانید خودتان را به ترک کردن تمرین دهید. تنها می بایست ترک کردن را تمرین کنید. خوشبختانه زندگی فرصت های زیادی برای انجام این کار جلوی پایتان خواهد گذاشت. در ادامه لیستی از اشتباهات رایج در مذاکره که بایستی آن ها را ترک کنید، آورده شده است:


    از شک کردن به خود دست بردارید.

     اعتماد به نفس در موفقیت نقش خیلی بزرگی دارد. هیولت پاکارد تحقیقی جالب انجام داد که در آن فرآیند درخواست ترفیع رتبه افراد در شرکت را تجزیه و تحلیل کرد. همانطور که مشخص شد، زنان تنها زمانی که 100% با شاخص های مورد نیاز شغلی که می خواهند سازگار بودند درخواست آن شغل را می کردند. در حالی که این عدد برای مردان 60% بود. محققان تایید کردند که یکی از دلایلی که مردان در سمت های بالاتر اداری حضور دارند تمایل بیشتر آن ها برای مراتب بالاتر نسبت به زنان است. گاهی داشتن اعتماد به نفس تنها چیزی است که برای رسیدن به سطوح بالاتر نیاز داریم. نکته این است که بایست واقعا آن را باور داشته باشید. اگر به خودتان شک کنید جواب نمی دهد. اعتماد به نفس کاذب مانند نوع واقعی آن جواب نمی دهد.

    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    انجام ندادن کارها را کنار بگذارید.

     تغییر سخت است. بهبود خویش سخت است. اینکه کمر صاف کنید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید سخت است پس برای اینکه چیزی اتفاق بیافتد زحمت بکشید. وقتی کار ها سخت است همیشه راحت ترین راه واگذار کردنشان به فرداست. مشکل این است که هیچوقت فردا نمی شود. اینکه بگویید کاری را فردا انجام می دهید بهانه است و بدین معناست که شما واقعا نمی خواهید آن کار را انجام دهید و یا اینکه نتایج را بدون زحمت کشیدن برایش می خواهید.


    هیچگاه نگویید راه حلی وجود ندارد.

    همیشه راهی وجود دارد. بله، برخی اوقات انتخاب میان دو چیز است که به یک اندازه بد هستند اما باز هم راهی وجود دارد. اینکه وانمود کنید راهی وجود ندارد شما را تبدیل به یک قربانی کرده که داوطلبانه می خواهد ضعیف باشد. برای قربانی بودن باید قدرتتان را کنار بگذارید. قدرت ارزشمند است. برای اینکه با موفقیت به عالی ترین مراتب دست پیدا کنید، باید دست از از دست دادن قدرت خود بردارید.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


    از تکرار کارها به امید گرفتن نتایج متفاوت دست بردارید.

    البرت انیشتن: "دیوانگی تکرار مکرر یک کار برای گرفتن نتیجه ای متفاوت تعریف کرد." همچنان افرادی هستند که معتقدند 2 + 2 می شود 5.  حقیقت ساده است: اگر یک رویکرد را مداوم ادامه دهید نتیجه مشابه ای خواهید گرفت، مهم نیست چه میزان برای نتایج متفاوت امیدوار باشید. اگر نتایج متفاوت می خواهید بایستی رویکرد خود را تغییر دهید، حتی اگر کار سختی باشد.


    هیچ چیز به خودی خود درست نمی شود.

     فکر کردن به اینکه "خودش درست می شود" وسوسه انگیز است، اما حقیقت این است که شما باید برای درست کردن تلاش کنید. این موضوع را در موقعیت های زیادی می توان به کار برد، مثلا  انتظار نداشته باشید که رئیس تان بفهمد که کی برای ترفیع رتبه آماده هستید، از همکارتان انتظار نداشته باشید که از انداختن کارها بر دوش شما دست بردارد. همه چیز به صورت جادویی به خودی خود انجام نمی شود. باید فعال باشید و خودتان مسئولیت قبول کنید.


    6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند

    از "بله" گفتن های بی مورد دست بردارید.

    هر "بله" یک نوع مصالحه خواهد بود. با گفتن بله به یک چیز به چیز دیگری نه گفته اید. به عنوان مثال وقتی به اضافه کار در اداره بله می گویید در واقع به باشگاه رفتن یا گذراندن زمان با خانواده نه خواهید گفت. تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان داد که هرچه بیشتر نه گفتن برایتان سخت باشد بیشتر استرس، فرسودگی و حتی افسردگی خواهید داشت. نه گفتن برای بعضی افراد چالشی عظیم است. نه گفتن کلمه ای قدرتمند است که نبایست از استفاده از آن ترسید. وقتی باید نه بگوید، از گفتن جملاتی مانند "فکر نکنم که بتوانم" یا اینکه "مطمئن نیستم" بپرهیزید. نه گفتن تعهدی جدید است به افتخار تعهدهای قبلی و به شما شانسی جدید می دهد که با موفقیت آن ها را به تکامل برسانید.  وقتی که نه گفتن را یاد بگیرید خودتان را از افسارهای غیر ضروری می رهانید. زمان و انرژی خود را برای موفقییت در مسائل مهم تر زندگی آزاد کنید.


    پیشنهاد نویسنده:راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری


     

  • سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    آیا میدانید سه اعتراض رایج که با آنها رو به رو میشوید کدام اند؟ چگونه می توان مشتریان ناراضی را مدیریت نمود؟ رویکردی که انتخاب میکنید تمام عملکرد شما را تحت تاثیر قرار میدهد.


    بیشتر بخوانید: 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    گاهی فروشندگان با اعتراضات مانند توهینی به شخص خود برخورد می کنند: "منظور شما از اینکه الان زمان مناسبی نیست چیست؟"، " این محصول خیلی گران نیست، فقط شما درباره آن اشتباه فکر می کنید." این کار اشتباه محض است. زمانی که شما در چاه قرار می گیرید باید از کندن بیشتر خودداری کنید. مدیریت مشتریان ناراضی در واقع یک فرایند است. این کار تنها درباره یافتن پاسخی برای مشکلات نیست.

    در اینجا این سه گام برای مدیریت اعتراضات را با جزییات بررسی خواهیم کرد.


    تشویق و پرسش

    وقتی به شما اعتراض می شود که محصولتان "خیلی گران" است، ابتدایی ترین غریزه شما به عنوان راه حل این است که از سود معامله هزینه کنید. این راه منطقی به نظر میرسد ولی هنوز برای این قدم در کسب و کار زود است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اعتراض را تحریک کرده و سوال بپرسید.

    ممکن است این کار دیوانگی به نظر برسد ولی  نیاز است که شما با تکیه بر این اعتراض و با گفتن "درباره اش بیشتر بگویید، آیا نگران هزینه واقعی هستید و یا نگرانی شما از تاثیرات طولانی مدت این هزینه است؟" مشتریان ناراضی خود را تشویق کنید. به گفتگو فضایی برای پیشرفت دهید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در زمانی که معامله پیش میرود داشته باشید.

    مدیریت اعتراضات به این شیوه موجب افزایش اعتبار شما می شود. هنگامی که شما سریعا به دفاع از خود میپردازید به نظر میرسد که شما یا گوش نمی دهید (بهترین حالت) یا اینکه سعی دارید فرد را گول بزنید ( بدترین حالت).

    از سوی دیگر، تشویق و پرسش موجب می شود شما با اعتماد به نفس و نترس به نظر برسید. همچنین این رویکرد به شما کمک میکند که اعتراض و نگرانی اصلی مشتریان احتمالی خود را به درستی درک کنید.


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند


    سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    تایید و ارائه پاسخ

    هنگامی که از شما یک یا دو سوال برای توضیح بیشتر میپرسند، اعتراضشان را دوباره بیان کنید. برای مثال:

    "از آنجا که به نظر میرسد این راهبرد در بودجه ابتدایی شما درنظر گرفته نشده بود. این بودجه برای شما محیا نیست. گروه شما این بودجه را برای پروژه های دیگری درنظر گرفته اند و این پروژه یکی از آنها نیست. آیا درست متوجه شدم؟"

    این کار تایید نامیده می شود. اینکه مشتریان ناراضی بدانند شما منتظرید بیشتر از آن ها بشنوید اعتبار شما را افزایش می دهد، علاوه بر این، شما به طور ضمنی اجازه رفتن به قدم بعدی را دریافت می کنید.

    ارائه پاسخ برای اعتراض به بودجه (یا هر چیز دیگر) همان چیزی است که شما برای آن آموزش دیده اید. در این مثال، شما باید بدانید چطور راه حل خود را توجیه کرده و به مشتریان ناراضی خود کمک کنید تا این راه حل را در مقابل سایر راه حل های درنظر گرفته شده برتری بدهد. ممکن است با تصدیق تاثیر بودجه کوتاه مدت و سپس ایجاد فوریت به وسیله تشریح ROI[1] بلند مدت شروع کنید.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    به این مثال توجه کنید: "هیچ شکی نیست که این کار بر بودجه کوتاه مدت تاثیر می گذارد. این بودجه باید از پروژه های دیگر بیرون کشیده شود می دانم که قبول این کار در این مرحله بسیار سخت است. با این حال اگر چند ماه آینده را در نظر بگیریم  باور داریم که تاثیرات مثبت این راهبرد حس خواهد شد و اگر ۶ تا ۹ ماه آینده را درنظر بگیریم، نکات ROI به شدت به نفع شما خواهد بود. از این رو به شما پیشنهاد میکنم که  این راهبرد را در مقابل سایر راهبرد ها در آن محدوده زمانی بررسی کنید. به نظر شما این منطقی نیست؟" حال شما موردی ایجاد کردید که راهبرد شما ممکن است جذاب تر به نظر برسد. اکنون به شما بستگی دارد که در درک آن یاریش کنید یا نه.


    بررسی

    شما برای اعتراض پاسخی محیا کردید، ولی هنوز کار شما به پایان نرسیده است. کارفرمایان کار دیگری نیز انجام می دهند: آنها بررسی می کنند. بررسی به این معناست که چیزی شبیه به این بگویید: "مسئله بودجه را مطرح کردید و ما چالش های کوتاه مدت و منافع بلند مدت را مورد بحث قرار دادیم. واضح است که ما به نتیجه پایانی نرسیدیم ولی به نظر میرسد که شما اولویت های راه حل های زیادی را در نظر گرفته اید .آیا می خواهید بحث را ادامه دهیم یا اینکه سوال دیگری در این رابطه دارید؟"

    سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی

    این قدم تمام ملاحظات طولانی مدت مشتریان ناراضی را پوشش داده و پیشرفتی که ایجاد کردید را تقویت می نماید.

    برای ارتقاع دادن مهارت های مدیریت اعتراض خود لیستی از ۵ اعتراضی که به طور مداوم با آن روبه رو می شوید تهیه کنید. هر اعتراض را نوشته و سپس چند سوال که برای درک کامل از این موضوع باید بپرسید پیدا کنید. از این اعتراضات استفاده کنید تا این فرایند را با صدای بلند با یک همکار تمرین کنید. تا زمانی که تمرین نکرده اید نخواهید فهمید که چقدر اینکه مستقیما به بخش محیا کردن وسوسه برانگیز بوده و ماندن در گام های پرسش و تایید سخت است.

    اکنون شما اطلاعات لازم را دارید. این مهارت از حرکت بین این گام ها حاصل می شود. برای تمرکز برای شنیدن حرف های مشتریان ناراضی شما و درکشان به نظم نیاز دارید افراد قدردان افراد شنونده هستند، سعی کنید یکی از آنها باشید.

     

    [1] Return on Investment

  • راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    با افزاش روز افزون آشفتگی در شبکه های اجتماعی، راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن شرکت شما، جزئی لاینفک از استراتژی بازاریابی محسوب می شوند. این کمپین ها فرصت فوق العاده ای برای انتقال تصویر برند، برقراری ارتباط با مشتریان، افزایش ترافیک شبکه و جمع آوری اطلاعات ارزشمند محسوب می شوند. علیرغم تلاش های بازاریابی، بسیاری از کمپین ها به هدف نائل نمی گردند. این مقاله شما را قدم به قدم راهنمایی می کند تا هر کمپین بازاریابی ایمیلی را به هدف برسانید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    قبل از شروع شما باید اهداف این کمپین را مشخص کنید. با در نظر گرفتن صنعت و اندازه بازاری در آن فعالیت می کنید، هدف ممکن است یکی از موارد ذیل باشد:

    یادآوری به مشتریان درباره وجود کسب و کارتان

    پاداش به مشتریان فعلی به وسیله ترفیع های خاص

    جلب توجه مشتریان باالقوه بوسیله کمپین های ایمیلی تا زمانیکه آنها آماده خرید شوند

    تلاش فعالانه برای ترغیب مشتریان باالقوه به خرید محصولات و خدمات شما

    ترغیب مشتریان به تبلیغ شرکت شما به دوستان و اقوام

    ساخت تصویر برند

    برقرار کردن ارتباط و درگیر ساختن مشتریان

     

    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی

    زمانیکه هدفتان را تعیین کردید، نیاز به انتخاب خدمات بازاریابی ایمیلی دارید که بهترین تناسب را با نیازهای شما داشته باشد. به عبارتی اگر می خواهید کمپین بازاریابی ایمیلی شما چیزی فراتر از ارسال ساده پیام به مشتریان باشد، به خدمات بازاریابی ایمیلی احتیاج داردید. حال برای شروع آماده اید!


    قدم اول : مدیریت پیگیری ایمیل

    اولین ایمیلی که مشتری احتمالی پس از مشترک شدن در سایت شما دریافت می کند، در موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی شما اهمیت بسزایی دارد. برای ارائه بازخور سریع به مشتری، گزینه پاسخ اتوماتیک را در سیستم ارسال ایمیل فعال کنید. این پاسخ اتوماتیک فوری باید شامل معرفی شرکت و همچنین توضیح اقدامات بعدی شما برای کاربر تازه مشترک شده باشد. در این مرحله مهم است انتظارات مشتریان را بدرستی برآورده سازید. به عنوان مثال اگر وعده کرده بودید که در هفته دو خبرنامه برای ایمیل کاربر ارسال کنید، در انجام آن تخطی نکنید که ریسک از دست دادن کاربران را بدنبال دارد.


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



    قدم دوم: تجزیه و تحیلی اطلاعات و بکاری گیری آنها

    بسیاری از شرکت های ارائه کنند خدمات ایمیل، امکان تجزیه و تحلیل را برای کاربران خود فراهم می کنند، از آنها استفاده کنید! اگر بدانید بدنبال چه هستید، اینگونه تحلیل ها سرنخ های مفیدی فراهم می کنند تا دریابید چرا کمپین شما موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:

    نرخ آزاد پایین نشان می دهد که افراد بلافاصله بعد از دریافت ایمیل شما، آنرا پاک می کنند. بنابراین شما می بایست بر روی خلق ارزش و یا مدیریت انتظارات مشتریان سخت تر کار کنید.

    اگر نرخ CTR پایین است، این بدان معنی است که پیغام های شما برای مخاطبان جذاب نیست. می توانید این نقیصه را با ارتقاء محتوا برطرف کنید.

    نرخ عدم اشتراک بالا حاکی از آن است که کمپین شما موثر نیست. شما باید علل را شناسایی و با توجه به یافته ها اقدامات اصلاحی مناسب انجام دهید.


    راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    اکنون که اطلاعات اولیه را جمع آوری نمودید، می توانید فرآیند تقسیم بندی را شروع کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید لیست ایمیل هایتان را به مشتریان هدف تقسیم کنید. ارتباطات هدفندتر، که برای مشتریان نیز سودمند است، آنان به مشترک ماندن ترغیب می کند.

    به عنوان مثال، موارد ذیل روش هایی هستند که می توانید لیست های بزرگ را تقسیم بندی کنید:

    لیست مشتریان

    به روز رسانی اطلاعات محصولات

    خبرنامه ها

    لیست ایمیل های روزانه (در مقایسه با ایمیل های هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه و ...)


    نتیجه گیری

    در نهایت، لیست ایمیل های شما یکی از منابع با ارزش کسب و کار کوچکتان محسوب می شود. زمان و تلاشی که صرف تهیه لیست ایمیل هایتان می کنید، بعلاوه مدیریت کمپین ایمیل، شما را به نتیجه واقعی خواهد رساند.


    پیشنهاد نویسنده:5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی



  • 7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

    هر از گاهی مکالمات دشوار در حین فرآیند فروش پیش می آیند، خواه برای اولین تماس فروش باشد یا برای یک تعامل دراز مدت با مشتری. یک فروشنده حرفه ای در هر مکالمه ای بایستی به دنبال افزایش وفاداری مشتری باشد.

    7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

     

    طبق تحقیقی که به وسیله Forrester در ارتباط با رضایت سنجی مشتریان انجام داد، در 90 درصد موارد مکالمات فرایند فروش مورد رضایت مشتریان آن ها نبوده است. این خریداران گفته اند که بسیار خوشحال هستند که توانستند در ملاقات واقعی این نارضایتی را ابراز کنند.


    بیشتر بخوانید:سه راه طلایی برای برقراری ارتباطات موثر در بازاریابی


    قطعا همه فروشنده ها می بایست در یک نقطه با این شرایط روبه رو شوند و نحوه واکنش نشان دادن آن ها نسبت به این شرایط در حفظ رابطه شان با خریدار حیاتیست. اگر خودتان فروشنده هستید، بایستی بدانید یکی از ویژگی های یک بازاریاب موفق احترام گذاشتن به مخالفت های مشتریان، حفظ میدان و همچنین نشان دادن اقتدار شرکت تان در کنار یک دیگر است. با این حال کسب تمامی این مهارت ها، همگی با هم، کمی سخت به نظر می رسد. با این حال فروشندگان حرفه ای برای اینکه بتوانند روابط شان را جلو ببرند، می بایست این مهارت را کسب کنند.

    در ادامه هفت راه برای کسب چنین مهارتی آورده شده است:


    بگذارید ارزش شکل دهنده تبدیل فرصت به مشتری باشد نه قیمت.

    اگر با مشتریانی طرف هستید که جیبی پر پول و عطش خرج کردن آن را دارد پس هیچ، در غیر این صورت معمولا تبدیل ها زمانی صورت می گیرند که حرف قیمت خوب به میان آید. در شرایط معمول، ارباب رجوع ها بودجه ای محدود داشته و همچنین از سوی سهام داران شان تحت فشار هستند تا با حداقل بودجه بیشترین بازده را داشته باشند. در همین حال، فروشنده ها به این امید هستند که بیشترین کسب درآمد را از مخاطبان شان داشته باشند.


    بیشتر بخوانید:راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری


    همیشه مشکل پول در امر فروش به وجود می آید، با این حال اگر چارچوب رابطه با مشتری را از همان ابتدا حول ارزش شکل دهید احتمالا نحوه تفکر مشتری نسبت به قیمت ها را تغییر خواهید داد. زمانی که بتوانید حول ارزشی که محصول شما ارائه می دهد سخن بگویید، خریداران شما برای درک قیمت آن در موقعیت بهتری قرار گرفته و می توانند کارفرمای خود را بهتر راضی نماید.


    در تمام طول مسیر حس یکدلی داشته باشید.

    خریداران B2B [1] مسئولیت زیادی دارند. آن ها بایستی مشکلاتی را حل کنند که اغلب تعداد زیادی از افراد سازمان را تحت تاثیر می گذارد. شهرت کاری آن ها در ریسک قرار داشته و منابع اندکی برای کار در اختیار دارند. زمانی که آن ها خود را عقب می کشند و مخالفت می کنند، فروشنده حرفه ای با ابراز همدلی و درک وضعیتی که آن ها با آن رو به رو هستند، به مشتریان پاسخ می دهند.

    7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار

    خریداران می دانند در بازاریابی b2b فروشندگانی که سعی دارند مشکلات آن ها را بفهمند به رابطه با آن ها بیشتر از کسب درآمد اهمیت می دهند و در هر شرایطی می خواهند که کمکی کرده باشند. علاوه بر این، مثال های زیادی وجود دارد که نشان می دهد داشتن حس همدلی می تواند مسیری برای رضایت مشتریان و به طبع آن افزایش وفاداری مشتری ایجاد کند.


    صداقتتان را فدای ارضای امیال مشتریان نکنید.

    وقتی که مکالمه فروش تلخ می شود و به نظر می رسد که مشتری احتمالی منصرف خواهد شد، بسیاری از فروشندگان به ناچار یک راه پیش رویشان می بینند. آن ها سعی می کنند در مزایای محصولات خود را اغراق کنند، قول چیزهایی را بدهند که نمی توانند در بازه قیمت فعلی ارائه کنند و یا نقد و بررسی خیالی از یک مشتری می سازند تا به هر نحوی بتوانند معامله کنند.

    چیزی که این فروشندگان از آن بی خبرند این است که به محض ترک صداقت دیگر رابطه شان با مشتری از بین رفته محسوب خواهد شد.


    بیشتر بخوانید:چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)


    باداده ها و منابع معتبر از مالکیتتان دفاع کنید.

    مشتریان اغلب سعی می کنند که مالکیت فروشنده در مورد شرکت یا صنعتی که در آن فعالیت دارند را به چالش بکشند، حال چه با هدف آزمودن دانسته های فروشنده باشد و یا تخفیف گرفتن و یا ثابت کردن نهایت تلاش شان در فرایند خرید به سهام داران. این موضوع باعث می شود که اغلب فروشندگان کم تجربه احساس مورد تهاجم گرفتن کرده و به نوعی پاسخ مشتری را دهند که هر دو طرف معامله حالت تدافعی گرفته و در نتیجه به رابطه شان صدمه وارد گردد.

    فروشنده موفق همیشه با داده های معتبری که مالکیت آن ها در موضوع را تایید می کنند وارد مکالمه فروش می شود. این برخورد به وی اجازه می دهد تا با اعتماد به نفس و احترام به چالش ها پاسخ داده و به طبع آن افزایش وفاداری مشتری را در پی خواهد داشت.


    تعهدتان به یادگیری را نشان دهید.

    هر زمان که با یک مکالمه دشوار مواجه شدید می توانید از این تجربه درس گرفته و رشد کنید. نگرانی های مشتریانتان را تایید و درک کنید، تعامل با مشتری را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید مشکل از کجا بوده و چطور می توان در آینده با عملکرد بهتر در راستای افزایش وفاداری مشتری گام بردارید.


    زمان مناسب برای عقب کشیدن را بشناسید.

    برخی اوقات مانعی که در مکالمات سخت پیش می آید باعث می شود که فروش برای هر دو طرف معامله مضر باشد. به چندین دلیل مختلف، ممکن است علیرغم تمام تحقیقاتی که شما انجام داده اید، محصول شما برای مشتری سودی نداشته باشد.

    فروشنده موفق پافشاری می کند اما اگر در شرایط ضعیف و نامناسب بیش از حد پافشاری کنید، ممکن است باعث شود که دست شرکت شما کاملا از آن موضع قطع شده و یا تاثیر منفی بر روی افکار مشتریان بگذارد. اینکه بفهمید یک معامله به سود همه نیست می تواند رابطه شما با مشتریانتان را تا زمان اینده که شاید موقعیت برای دو طرف مناسب تر باشد حفظ کند. به یاد داشته باشید هدف اصلی شما افزایش وفاداری مشتری خود است.



    [1] Business to business

  • چرا اینفوگرافی باید بخشی از استراتژی سئوی شرکت شود؟(اینفوگرافی)

    چگونه می توانید از یک تصویر برای بهینه سازی جستجو استفاده کنید؟

    نحوه انتقال محتوای اینفوگرافی

    اینفوگرافی سفارشی سازی مطالب به فرمت قابل هضم است تا بتواند توجه مردم را به خود جلب کند و آنها را مشتاق دیدن عکس و خواندن مطالب آننماید.

    اما چگونه این اتفاق روی می دهد؟

    چگونه می توان از اینفوگرافی برای استراتژی جستجوگر خود استفاده کرد؟


    افراد در اینفوگرافی ها مطالبی را که این تصاویر آموزنده برای جستجوگرها بسیار ارزشمند می سازند، شکار می کنند.

    در این مقاله رویکرد شش مرحله ای ایجاد اینفوگرافی نشان داده شده است.


  • 9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



     
    1.از محرک ها برای افزایش نرخ باز کردن[1] استفاده کنید: زمانی که از محرک ها در تیتر خود استفاده می کنید نرخ باز شدن را تا 50% افزایش خواهید داد. "تحویل رایگان در صورت پرداخت 1000000 ریال یا بیشتر" و "دریافت یک iPod رایگان" مثال های خوبی از تیترهای محرک محور هستند.

    2.کمتر از 3 نوع طرح تایپ[2] داشته باشید: هرچه ناهماهنگی کمتری در ایمیلتان باشد، تبدیل های بیشتری را تجربه خواهید کرد. ایمیلتان را با بیش از دو یا حداکثر سه نوع تایپ کم ارزش نکنید.
     
     
     


    3.پیام اصلی و فراخوانی[3] را در بالای صفحه نگهدارید: اگر پیام فراخوانی اصلی شما در پائین صفحه قرار گیرد، 70% دریافت کنندگان آن را نخواهند دید. هر فراخوانی باید حداقل 3 بار در سراسر ایمیل تکرار شود.

    4.ایمیل خود را در 500-650 پیکسل واید[4] حفظ کنید: اگر عریض تر از 650 پیکسل باشد، کاربران مجبور هستند تا به طور افقی کل پیام را بخوانند. این کار غیرقابل پذیرش است.
     
     
     


    5.لوگوی خود را در سمت راست بالای ایمیل خود قرار دهید: در مطالعاتی که در ردیابی چشم[5] انجام شد دریافتند افراد به طور غریزی لوگو را در سمت راست بالای ایمیل جستجو می کنند، لوگوی خود را در سمت راست بالا قرار دهید تا مطمئن شوید که در دید قرار می گیرد.
     
     
     

    6.تیترهای مجاب کننده بنویسید: یک تیتر خوب نباید بیش از 30 تا 50 کاراکتر داشته باشد. همچنین باید نشان دهنده حس اضطرار باشد، و به خواننده نشان دهد هنگامی که ایمیل را باز کردند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

    7.از پاسخ دهنده خودکار[6] برای opt-in استفاده کنید: برای زمانی که خوانندگانتان فراموش می کنند opt in کرده اند آماده باشید. پاسخ دهنده خودکاری تنظیم کنید که به افراد opt in آن ها در پایگاه داده ایمیلتان یادآوری می کند. پاسخ دهنده خودکار باید 1 روز، 5 روز و 10 روز پس از ثبت نام فروش ارسال گردد. هر ایمیل پاسخ دهنده خودکار باید شامل محتوای اضافی یا پاداش هایی برای تشویق خواننده برای ثبت نام باشد.

    8.ایمیل ها را به صفحات فرود[7] پیوند دهید: صفحه فرود شما باید با ایمیل از نظر تیتر، رونوشت و محتوا مطابقت داشته باشد. ظاهر و احساس صفحه فرود هم باید با ایمیل تطبیق داشته باشد. و مطمئن شوید از ابزارهای ردیابی استفاده می کنید تا ببینید کدام ایمیل و صفحه فرود بهتر عمل کرده اند.
     
     
     


    9.آزمون 5 ثانیه ای انجام دهید: یک نسخه از ایمیل را به دوست یا همکار تجاری ارسال کنید. آیا می توانند به سرعت بگویند فراخوان شما برای چیست؟ اگر چنین است، کارتان عالی است. اگر نه، به تلاش ادامه دهید.

    این روزها ابزارهای زیادی در اختیار بازاریاب است که می توانند توجه زیادی را جلب کنند. اما ابزارهای قابل اعتماد قدیمی را فراموش نکنید که هنوز می توانند به کسب بیشترین نتیجه از فعالیت های بازاریابی تان کمک کنند.



    [1] Open rate

    [2] Typeface

    [3] Call-to-Action

    [4] Pixels wide

    [5] Eye tracking

    [6] Auto-responder

    [7] Landing page

  • راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری

    برای بسیاری افراد در تجارت، یافتن مشتریان همانند ماهی گیری بدون قلاب است. آن ها می دانند اگر چیزی ارائه دهند جلب توجه خواهند کرد. آنچه درک نمی کنند این است که باید اولین نفر در ماهی گیری درست باشند. و اینکه باید از طعمه ای استفاده کنند که ماهی مورد نظرشان دوست دارد.

    اول اجازه دهید ماهی گیری درست را توضیح دهیم. به این سؤال پاسخ دهید: مشتری ایده آل شما کیست؟ باید بتوانید حداقل 5 معیار مشتری ایده آل را در یک چشم برهم زدن فهرست کنید.

    بیشتر بخوانید:5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی


    پاسخ می تواند چیزی شبیه به این باشد:

    1.بین 25 تا 35 سال
    2.متأهل
    3.ساکن در حوزه 10 کیلومتری محل خرده­ فروشی
    4.صاحب فرزندان مدرسه ای
    5.هر هفته حداقل 60 کیلومتر رانندگی کند

    اگر نتوانید چنین فهرستی آماده کنید تجارت شما چندان خوب پیش نمی رود. برای پاسخ سریع، 3 نفر از بهترین مشتریان موجود خود را درنظر بگیرید. چه اشتراکی با هم دارند؟ پاسخ به این سؤال شما را راه خواهد انداخت.

    سپس مشتریانتان را تصور کنید. آیا مادربزرگ هستند؟ بازرگان هستند؟ نوجوان؟ در قالب طبقات مشتری به آن ها فکر کنید. اگر خدمتی دارید که ویژه نوجوانان است چه کسی آن را خریداری می کند؟ پدربزرگ و مادر بزرگ، پدر و مادر. پس به بیش از یک استراتژی بازاریابی برای فروش نیاز دارید، نه؟

    بعد، باید بدانید چطور به این افراد دسترسی پیدا کنید.


    اگر به مادران ورزشکار می فروشید، چه جای دیگری به غیر از زمین ورزش می توانید آن ها را پیدا کنید؟ ممکن است فهرستتان شبیه به این باشد: فروشگاه های مواد غذایی، پمپ بنزین ها، کارواش ها، فروشگاه های لوازم ورزشی. می توانید بر روی تابلو اعلانات در کارواش یا فروشگاه محلی تبلیغ کنید- ترجیحا نزدیک به زمین ورزش. روش بهتر، تیم ورزش کودکان محل را حمایت مالی کنید. والدین به کسانی که برای یونیفرم ها، تجهیزات، برنامه ها و امور مختلف کودکانشان پرداخت می کنند احساس تعهد خواهند داشت.

    اگر به کسانی با درآمد بالا می فروشید، آنها را کجا خواهید یافت؟ باشگاه ها؟ سواحل؟ رستوران های شیک؟ چه جایی باید تبلیغ کنید؟ البته، جایی که می شود آن ها را یافت. شاید تبلیغ در باشگاه ها امکان پذیر نباشد اما می توانید در نشریه هایی که در آنجا هست تبلیغ کنید. جایی تبلیغ کنید که شرکت های مشابه شما تبلیغ می کنند. ببینید آیا می توانید در فهرست پستی هر کسی که قایقی در ساحل محلی دارد سرمایه گذاری کنید یا نه. اغلب اگر از جای درست درخواست کنید می توانید فهرست های پستی را بیابید.

    بیشتر بخوانید:10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی


    مهم نیست خریدار آینده شما کیست، می توانید اسامی افراد جدید را از مشتریان فعلی بدست آورید. تمام کاری که باید بکنید درخواست کردن است. نپرسید آیا کسی را می شناسند یا نه، بپرسید: "چه والدین ورزشکار دیگری ممکن است به لاستیک جدید نیاز داشته باشند؟" "شما از بازی کردن با چه کسانی در باشگاه لذت می برید؟"

    یا، بهتر اینکه، به مشتریان فعلی تخفیف های ویژه یا جوایزی برای فرستادن مشتریان جدید پیشنهاد دهید. مطمئنا این تبلیغ که به مشتریان فعلی کارواش تخفیف 10% برای فرستادن مشتری جدید ارائه می دهد را دیده اید. کوپن هایی با کدهایی بر روی آن ها ارائه می دهند تا به دیگران بدهند. نیازی نیست بیش از حد هزینه کنید. نکته کلیدی در جوایز پیشنهاد چیزی آنقدر خوب است که مشتری تصور کند ارزش اینکه به خاطر آن فردی دیگر را به سوی شما بفرست دارد.

    پس از اینکه درباره اطلاعات موجود در اینجا ذهنتان را آمادده کردیید، باید جایی که بهترین ماهیگیری را می توانید انجام دهید و طعمه ای که باید استفاده کنید را بیابید.

    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟


  • 5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی

    شاید تصور کنید با روی کار آمدن رسانه های اجتماعی، بهینه­ سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موبایلی دیگر بازاریابی ایمیلی در آستانه مرگ قرار گرفته است؛ اما این تصور غلطی است. بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از سودآور ترین ابزارهای بازاریابی محسوب می شود، فرصت های بیشتر و بازده سرمایه گذاری بهتری را برای کسب و کار شما فراهم می کند . با این ابزار می توانید روابط عمیق تری با مخاطبان خود داشته باشید.

    5 مزیت اصلی بازاریابی که به خاطر آن ها باید کمپین بازاریابی ایمیلی خود را آغاز کنید:

    بیشتر بخوانید: 10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی


    1. بازاریابی ایمیلی هدفمند است.

    بازاریابی ایمیلی تمامی مشکلات ذاتی بازاریابی غیر هدفمند را برطرف می­کند. دیگر زمان نشان دادن تبلیغات در تلویزیون بدون داشتن کنترل بر کسانی که تبلیغ را می بینند گذشته است. بازاریابی ایمیلی شما را قادر می کند تا با بخش بندی مخاطبان بر مبنای وضعیت اصلی، اطلاعات جمعیت شناختی، مکان و سایر داده های مربوط به آن ها، کنترل کنید دقیقا چه کسی ایمیل را ببیند. ایمیل های هدفمند تضمین می کنند مخاطبانتان محتوای متناسب با نیازهایشان را دریافت می کنند. بازاریابی ایمیلی سفارشی سازی پیام ها برای هر مشتری را ساده نموده و نرخ تبدیل بالاتر را تقویت می کند.


    2. بازاریابی ایمیلی آگاهی برند را افزایش می دهد.

    با ارسال ایمیل مصرف کنندگان در معرض کسب و کار و برند شما قرار می گیرند. با داشتن برنامه ریزی استراتژیک، طراحی هوشمندانه و محتوای هدفمند تجارت شما به طور پیوسته ارزش خلق خواهد کرد. با اینکار شما در جلوی ذهن مخاطب top of mind قرار خواهید گرفت. پس هنگامی که مشتری به محصول یا خدمتی نیاز داشته باشد کسب و کار شما شانس بهتری برای تبدیل آن ها به خریدار و مشتری وفادار دارد.

    بیشتر بخوانید: چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟


    3. بازاریابی ایمیلی به راحتی قابل به اشتراک گذاشتن است.

    اشکال چندانی از بازاریابی وجود ندارند که بتوانند به سادگی بازاریابی ایمیلی به اشتراک گذاشته شوند. با یک کلیک ساده بر روی دکمه forward، مشترکان می توانند معاملات، پیشنهاد ها و اخبار شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و با این کار برند شما در معرض دید بیشتر قرار گرفته و اعتبار بیشتری کسب می کنید.


    4. بازاریابی ایمیلی قابل اندازه گیری است.

    تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری موفقیت هر کمپینی الزامی است. بسیاری از کانال ها نتایج مبهم ارائه می کنند. بازاریابی ایمیلی دارای سنجه های دقیق و ارزشمند است از جمله نرخ های انتقال، نرخ های باز شدن، نرخ های از کلیک کردن تا انتقال و نرخ های حفظ مشترکین. حتی بهتر: این سنجه ها چیزی بیش از صرف اعداد و درصد است. آن ها بینش هایی درباره رفتار و علایق مشتریان شما هستند. از کمپین بازاریابی ایمیلی خود به عنوان ابزاری برای نظارت بر اطلاعاتی که مصرف کنندگانتان به آن ها واکنش نشان می دهند استفاده کنید. با این کار می توانید استراتژی های بازاریابی تان را نسبت به کمپین های موفق و موضوعات مورد علاقه هدفمند تر کنید.

    بیشتر بخوانید: 21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...


    5. بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است.

    شاید جذاب­ ترین مزیت بازاریابی ایمیلی بازده سرمایه باشد. بدون هزینه چاپ، بدون هزینه پستی، بدون نرخ تبلیغات. بر اساس انجمن بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیلی به ازای هر یک ریال هزینه 120000 ریال سودآوری دارد.


    بازاریابی ایمیلی یک باید است

    اگر هنوز بازاریابی ایمیلی را مدنظر قرار نداده اید، اکنون وقتش رسیده است. بازاریابی ایمیلی ابزاری هدفمند، قابل به اشتراک گذاری، دارای اعتبار، قابل سنجش، و مقرون به صرفه است که افراد بسیاری آن را نادیده گرفته اند. با داشتن رویکردی استراتژیک، راهنمای مناسب و پیامی قوی، کسب و کارتان مطمئنا از بازاریابی ایمیلی بهره خواهد برد.

Go To
Page Size