مقالات ایمیل مارکتیگ

  • چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟

     
     
     

    امروزه با توجه به شرایط متفاوت در نحوه بازاریابی، تمرکز بر قلب بازاریابی درون گرا است: ایجاد ارتباط با مردم. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق ایمیل است- ممکن است شنیده باشید "پرورش سرنخ از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ" راهی فانتزی برای گفتن این حرف: "شناخت افراد به شکلی که بتوانند در طی زمان به شما اعتماد کنند". پس بیایید شروع کنیم.

    چرا باید از ایمیل برای کسب و کار استفاده کنیم؟

    ایمیل یکی از قوی ترین راه ها برای برقراری ارتباط با مشتریانتان است. در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای به اشتراک گذاری پیامتان با جهان هستند، شما کنترل اندکی بر کسانی که پیامتان را می بینند دارید، و انطباق پیام با افراد متفاوت کاری دشوار است. هنگامی که از ایمیل برای کسب و کار استفاد می کنید، می توانید افراد خاص در فهرست ایمیلتان را بر اساس انواع فاکتورها هدف بگیرید، از جمله زمانی که آن ها ثبت نام می کنند، علایقشان را بدانید.

    اساسا، کمپین ایمیل یا استفاده از ایمیل برای کسب و کار یعنی شما ایمیلهایی را به مردمی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند ارسال کنید. هدف ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است- از آن ها قبلا خواسته شده است تا بیشتر یاد بگیرند، پس اکنون می توانید با خیال راحت با آن ها در طی زمان ارتباط برقرار کنید.

     


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    مشتریانتان را بخش بندی کنید.

    کلید استفاده از ایمیل برای کسب و کار درک این امر است که چگونه مشتریانتان را گروه بندی کنید، و چه کسی ایمیلی خاص دریافت کند- سپس می توانید نتایج را تحلیل نموده و در ادامه خود را انطباق دهید. زمانی که با گروهی خاص صحبت می کنید می توانید خاص تر بوده و سطح شخصی سازی را افزایش دهید. به عنوان مثال، به جای ارسال گروهی از آگهی ها به هزاران نفر، کارت تولد را فقط به یک یا چند نفر ارسال می کنید.

    زمان را ذخیره کنید + موفقیت را با خدمات پستی[1] افزایش دهید.

    ممکن است مستقیما از حساب ایمیلتان به مشتریان خود ایمیل ها را ارسال کنید، نوعی از ارسال انبوه Mass forward. با این حال، همانطور که رشد کرده و ایمیل های بیشتری برای افراد بیشتری دارید، اینکه چه چیزی را برای چه کسی ارسال کنید گیج کننده می شود، و دنبال کردن میزان موفقیت ایمیل هایتان دشوار می شود. اصلا، کسی آن را باز کرده است؟ آن را خوانده؟ بر روی لینک کلیک کرده؟ هرچه بیشتر بدانید، بهتر می توانید کمپین خود را برای بهبود نتایج اصلاح کنید.

    "پرورش سرنخ" را شروع کنید.

    هنگامی که خدمات ایمیل رسانی را ثبت کردید، می توانید برنامه ریزی کمپین تان را آغاز کنید. اگرچه افراد دوست دارند از خود شما بشنوند اما اغلب از ارسال ایمیل واهمه دارند زیرا فهمیدن اینکه چه چیزی بگویند می تواند دشوار باشد، و شما نمی خواهید مشتریان یا مشتری های بالقوه خود را در Spam قرار دهید.

    با این حال، تا زمانی که شما به هدفتان فکر کنید و بر ایجاد ارتباط با مردم تمرکز داشته باشید، اوضاع مرتب خواهد بود. یعنی می توانید فقط چیزی ارسال کنید که می خواهید خوانده شود، و با دوست، مادر، همکارتان از طریق تلفن/ ایمیل به اشتراک بگذارید.

    5 راه برای خلق کمپین های ایمیل عالی

    1) عنوان کسل کننده داشتن.

     حقیقت ناراحت کننده درباره کمپین های ایمیل این است که مهم نیست در ایمیل چه چیزی هست اگر کسی آن را نخواند. پس، اولین کار شما اطمینان از این است که عنوانتان توجه افراد را جلب می کند تا ببینند درون آن چه هست. به عنوان قانونی سرانگشتی، با نوشتن 5 عنوان متفاوت برای هر ایمیل آغاز کنید و یک یا دو مورد را که برجسته هستند انتخاب کنید. از دوستان یا خانواده­تان بپرسید کدام را دوست دارند- ممکن است از عنوانی که مردم خوششان آمده شگفت زده شوید!

    هنگامی که با کمپین های ایمیل راحت تر شدید، می توانید آزمودن عنوانتان بر روی مشتریان را نیز آغاز کنید. این همان چیزی است که ما آزمون A/B می نامیم. اساسا، شما گزینه A را به گروه 1 و گزینه B را به گروه 2 می دهید، و بررسی می کنید کدام یک واکنش بهتری نشان می دهد. در این مورد، گزینه ها عنوان ایمیل شما هستند، و گروه 1 و 2 چند نفر از افراد درون فهرست ایمیلتان. بعد از یک دوره زمانی (تقریبا 12-24 ساعت) خدمات ایمیل شما نشان خواهد داد کدام عنوان ترجیح داده شده است، و سپس می توانید ایمیل برنده را برای سایر مشتریانتان ارسال کنید.

    هدف آزمون A/B اندازه­گیری نتایج و استفاده از بهترین کاندید برای اشتراک گذاری است.

     


    بیشتر بخوانید: 9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند.


    2) مردم از یادگیری متنفر هستند.

    شوخی کردم، مردم عاشق یادگیری هستن! هدف استفاده از ایمیل برای کسب و کار برقراری ارتباط با مردم و ایجاد رابطه است، و یکی از بهترین راه ها از طریق ارائه چیزی است که آن ها درباره اش نمی دانند- هرچه شخصی سازی بیشتر باشد، بهتر است. بدترین راه برای ایجاد رابطه ارسال ایمیل های رباتیکی است که سعی دارند چیزی را به مردم بفروشند. پس به جای فروش، به افراد نشان دهید شما منبعی هستید که می توانند به آن اعتماد کنند؛ زمانی که آماده خرید محصول یا خدمت مرتبط با شما باشند، شما اولین کسی خواهید بود که به ذهنشان می رسد.

    3) از خودتان بپرسید- آیا ارزش انتشار را دارد؟

    به مردم چیزی بدهید که مایلند بخوانند. ارسال ایمیل فقط به این خاطر که فکر می کنید باید اینکار را بکنید کاری بی ثمر است. ماجراجو باشید و از آن لذت ببرید!

    محتوای عالی می تواند از آخرین پست وبلاگ بیاید، اندیشه ها درباره آنچه در صنعتتان در حال اتفاق است یا حتی عکسی زیبا و جمله ای خنده دار. اگر مقاله ای پیدا کردید که فکر می کنید مشتریتان از آن لذت خواهد برد، می توانید لینکی به آن در ایمیلتان وارد کنید. پیش از اینکه ایمیلی ارسال کنید، مطمئن شوید از آزمون سربلند بیرون می آید. آزمون چیست؟

    سؤال خوبی است. بهترین کار این است از خودتان بپرسید "آیا دوست دارم این را بخوانم؟" بهتر است ایمیل های کمتر با کیفیت بالاتر به جای ایمیل های روزانه یا هفتگی ارسال کنید.

    نکته: اگرچه می توانید هر تعداد دوست دارید ایمیل ارسال کنید، ما می گوییم حداقل یکبار در ماه و حداکثر یکبار در هفته (تا زمانی که فهرستی بزرگ تر بدست آورید).

    4) هیچوقت فراخوان a call to action را وارد نکنید.

    البته شما خواهان فراخوان CTA هستید، همان چیزی است که می خواهید مشتریانتان با خواندن ایمیل انجام دهند. آیا از آن ها می خواهید به سایت شما بروند؟ محتوا را با دوستی به اشتراک بگذارند؟ برای کتاب الکترونیک رایگانی ثبت نام کنند؟ پیامی برای هدایت افراد به سمت این هدف وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید افراد ویدئوی جدید در وب سایتتان را ببینند، پیامی وارد کنید که آن ها را به آن صفحه خاص می برد.

    5) روابط یک شبه ایجاد می شوند.

    خب، برای بعضی ها این امر صحت دارد. اما برای اغلب افراد ایجاد رابطه زمان بر است، پس ایمان داشته باشید. اشتباهاتی مرتکب خواهید شد، اشکالی ندارد. تا زمانی که به مسیر خود ادامه دهید به خاطر داشته باشید همه چیز در حال پیشرفت است و در خلق کمپین های ایمیل مارکتینگ خارق العاده مشکلی نخواهید داشت.

     


    بیشتر بخوانید: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید




    [1] Mail service

  • 23 راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)

    25 راه برای افزایش فروش آنلاین

    افزایش فروش آنلاین هدف اصلی کسب و کارهای زیادی است. چه شما شغل خرده­ فروشی خانوادگی داشته باشید چه برای شرکت تجارت الکترونیک غول­ پیکری همچون آمازون کار کنید، افزایش فروش از طریق کانال­ های آنلاین اندکی شبیه به بازی بولینگ خواهد بود- بسیار ساده­ تر از آن چیزی است که تصورش را می­ کنید.

    خوشبختانه، راه­ های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد که برخی از آن­ها را می­ توانید بلافاصله شروع کنید. برخی از این نکات بر استراتژی­ های خاص تمرکز دارند و برخی کلی ­تر هستند. در این پست، ما نگاهی به 23 مورد از این استراتژی ­ها خواهیم داشت، چه کالاهای فیزیکی بفروشید چه کسب و کار مبتنی بر خدمت داشته باشید، می­ توانید از این 23 فن عملی برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید.


    23.در آگهی­ های فروشتان صادق باشید.

    به نظر امری بدیهی می ­آید اما جالب است که سایت­ های بسیاری ادعاهای کاذب درباره محصولاتشان در آگهی خود می­ آورند. صداقت در آگهی نه تنها برای شهرت کسب و کار امری حیاتی است، بلکه اعتماد به برند شما را نیز پرورش داده و تقویت می­ کند. ادعایی نکنید که نتوانید برآورده سازید، اغراق نکنید- مصرف­ کنندگان امروزی به شدت به دروغ های بازاریابی حساس هستند، پس صادق، روراست، و قابل اطمینان در تمامی آگهی­ های خود از صفحه خانگی­ تا کمپین­ های ایمیلتان باشید.

    این اصل برای جایگاه شما به عنوان کسب و کار نیز صدق می­ کند. آیا درست است شرکتی که توسط یک یا دو نفر اداره می­ شود با ویژگی­ های یک شرکت چندملیتی در تبلیغات نشان داده شود؟  این رویکرد نه تنها شما را احمق جلوه می ­دهد، بلکه به اعتبار برند شما لطمه می ­زند. اگر شرکت کوچکی هستید، به آن افتخار کنید- شرکت ­های بسیاری در حال تبدیل شدن به کسب وکارهای کوچک دقیقا به خاطر خدمات شخصی­ تر و فردی­ تری هستند که می ­توانند ارائه دهند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.



    بیشتر بخوانید: 3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری


    22.با افزونه ­های تبلیغاتی کلیک تبلیغاتی بیشتر بدست آورید

    اگر محصولات آنلاین می­ فروشید، افزونه ­های تبلیغاتی بی­ نظیر هستند- این ویژگی (در AdWords و Bing در دسترس هستند) به شما اجازه می ­دهد تا آگهی­ تان را بزرگ­تر کرده و جاهای بیشتر برای کلیک داشته باشید. هیچ هزینه اضافی هم ندارد! و نرخ کلیک آگهی شما را هم افزایش می­ دهد!


    21.تصدیق­ نامه­ ها و سیگنال­ های اعتماد را به مشتری نشان دهید

    در محیط رسانه­ های اجتماعی امروز بازخورد مشتری هرگز به این اندازه اهمیت نداشته است. خوشبختانه، این یعنی مشتریان راضی شما می­ توانند برای شما یکی از ارزشمندترین سلاح ­ها را فراهم سازند- تصدیق­نامه ­ها.

    یک گروه از مشتریان راضی حتی از بهترین آگهی­ های فروش هم اثربخش ­تر است، پس مطمئن شوید که گواهی­ های احساساتی فعال­ترین مبلغان برندتان درباره اینکه چقدر شما خارق­ العاده هستید را در صفحات خود جای دهید. این گواهی ­ها می­ توانند در صفحات محصول، صفحات ورودی، صفحات قیمت گذاری، حتی در صفحه اصلی شما ظاهر شوند.

    سیگنال­ های اعتماد هم می­ توانند راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین باشند، زیرا درک بهتری از برند شما در ذهن خریدار ایجاد می­ کنند و می ­توانند بر تردیدها غلبه کنند. اگر کسب و کار شما دارای اعتبارنامه حرفه­ ای است این سیگنال اعتماد را در جلو و مرکز سایتتان قرار دهید. اگر فهرست قابل توجهی از مشتریان راضی دارید مطمئن شوید مشتریانتان از آن اطلاع دارند.

    25 راه برای افزایش فروش آنلاین


    20.حس اضطرار ایجاد کنید

    صداقت و شفافیت درباره اینکه کی هستید و چه می­ کنید مهم است، اما هیچ قانونی وجود ندارد که ایجاد حس اضطرار برای متقاعد کردن خریداران به خرید از شما را منع کند.

    بسیاری از مصرف­ کنندگان به محرک­ هایی که حس اضطرار ایجاد می ­کنند (از آفرهای ویژه حساس به زمان تا محصولات با تعداد محدود) واکنش مثبت نشان می­ دهند. راه­ های بسیاری برای ایجاد چنین محرک­ هایی وجود دارد، به عنوان مثال، اگر محصول با تعداد محدود برای تحریک خریداران ندارید (یا نمی­ توانید داشته باشید)، شاید بتوانید محرک مالی به مشتریانی ارائه دهید که در پی خرید فوری هستند، همانند حمل رایگان یا تخفیف.



    بیشتر بخوانید:سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


    19.ضمانت­نامه بازگشت پول ارائه دهید

    یکی از قوی­ترین عوامل در تصمیم عدم خرید مصرف­ کننده ریسک گریزی است- تمایل به اجتناب از ضرر احتمالی. اغلب این ریسک ادراک شده ریسک مالی است. چرا باید کسی محصول شما را بخرد؟ چه اتفاقی می­ افتد اگر نخرند، یا اگر مشتری آن را دوست نداشته باشد؟ حتی خریدهای کوچک هم می ­توانند ریسک "پشیمانی خریدار" داشته باشند، پس با پیشنهاد یک ضمانت­نامه بازپرداخت پول بر این اعتراض غلبه کنید.

    هرچه ریسک بیشتری را از تصمیم خریدار دور کنید، احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند.


    18.انتخاب­ های کمتری پیشنهاد دهید

    برای خیلی از کسب و کارها این امر غیرقابل تصور است. مسلما ارائه محصولات بیشتر راه خوبی برای افزایش فروش است! خب، نه ضرورتا. در حقیقت، در بسیاری از موارد تنوع زیاد انتخاب­ ها می­ تواند منجر به عدم تصمیم­ گیری خریدار و در نتیجه از دست رفتن فروش شود.

    اگر محصولات زیادی دارید سایت تان را به گونه­ ای ساختاردهی کنید که کمترین تعداد انتخاب ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این امر احتمال غرق شدن بازدیدکنندگان در ده­ ها محصول مختلف را کاهش می­ دهد. می­ توانید محصولاتتان را در طبقاتی که محدود می­ شوند تنظیم کنید یا می ­توانید بر تعداد کمتری از محصولات تأکید بیشتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید، هرچه انتخاب بیشتری فراهم کنید، احتمال بیشتری دارد که مشتری به جای دیگری برود.


    بیشتر بخوانید: آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار

  • راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت دوم)

    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

    در ادامه بخش دوم مقاله راهنمای نهایی SEO را می خوانیم:


    بیشتر بخوانید:راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت اول)


    B: تحقیقات رقیب

    پس ‌از اینکه کارتان با جستجوی کلید واژه تمام شد، نیمی از راه را رفته­ اید! حال زمان تحقیقات رقیب است. باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    1.رقبای اصلی شما به سراغ کدام کلید واژه ­ها می­ روند؟

    فهرستی از کلید واژه­ هایی که به نظر می ­رسد رقیبتان برای استراتژی SEO خود استفاده می ­کنند ایجاد کنید. همچنین، بررسی کنید آیا Domain Authority (DA) بالاتری نسبت به شما دارند؟ آیا صفحات وب آن­ ها Page Authorities (PA) بالاتری از شما دارند؟

    خوشبختانه، Moz این کار را برای شما واقعاً ساده کرده است. می­ توانید با نصب نوار ابزار Moz رایگان اطلاعات خود را به دست آورید.

    اگر رقبایتان DA یا PA بالاتری نسبت به شما دارند، می­ تواند ایده خوبی باشد که بر سایر کلید واژه­ ها تمرکز نمایید، زیرا رقابت در برابر آن­ ها بسیار مشکل خواهد بود. سعی کنید به سراغ پیروزی ­های راحت­ تر بروید، اگر می­ توانید!

    برای تعیین DA یا PA برای هر وب ‌سایت یا صفحه وب کافی است نوار ابزار رایگان Moz را بر روی Chrome یا Firefox نصب نمایید.


    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

    2.لینک ­هایشان را از کجا می­گیرند؟

    یک مورد خیلی مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که فهرستی از مکان­ هایی که رقبایتان از آنجا لینک­ های ورودی ­شان[1] را می ­گیرند تهیه کنید.

    برای تهیه این فهرست می ­توانید از ابزاری همانند Open Site Explorer استفاده کنید.

    می ­توانید لینکی از این وب ­سایت ­ها از طریق تماس با وبلاگ نویس، تماس با خبرگزاری یا تنظیم صفحات شرکت خودتان به دست آورید. نگران نباشید: در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تماس با وبلاگ نویس و رسانه ارائه می­شود.

    پیش از تماس با سایت­ های درون فهرست، هر سایتی را که امتیاز DA پائینی دارد را پاک‌ کنید. دریافت لینک ورودی از سایتی که DA پائینی دارد می­ تواند به رتبه­ بندی شما آسیب بزند زیرا گوگل تصور می­ کند یک سایت بد به شما لینک می­ دهد زیرا شما یک سایت بد هستید.

    3.معماری سایت آن­ها چگونه است؟

    به معماری سایت رقیبتان نگاهی بیاندازید. جهت ­گیری­ شان چگونه است؟ چقدر لینک­ هایشان عمیق می­شود؟ فروشگاه­ های تجارت الکترونیک باید توجه ویژه­ای به معماری برای موارد زیر داشته باشند:

    محصولات محبوب در طبقه ­ای خاص

    محصولات مرتبط

    محصولات با بالا ترین امتیاز

    محصولاتی که اخیراً مشاهده ‌شده‌ اند

    هنگامی‌که متوجه شدید چگونه بزرگ­ ترین شرکت ­ها در صنعت شما معماری ­شان را سازماندهی می­کنند، می توانید تصمیم بگیرید که آیا مسیر مشابهی را طی کنید، مسیر مشابه را با یکسری تعدیل­ ها بپیمایید، یا مسیری کاملاً متفاوت را انتخاب کنید.

    بر اساس گزارش Moz در سال 2011، "اغلب SEO ها بحث می­کنند که صفحاتی که عمیقاً در معماری فرو رفته ‌اند ممکن است به میزان کافی برای قابل روئیت بودن در موتور جستجو لینک دریافت نکند. مطمئناً، با ارتقاء محتوای معماری می­توانید رتبه کلی آن را بهبود بخشید".

    پس اگر رقبای اصلی با معماری navigational  عمیق را می­بینید، نباید صرفاً به این خاطر که برند های بزرگی­ هستند آن­ ها را کپی کنید.


    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

     

    4.از دیدگاهی استراتژیک، چگونه می­ توانید وب ‌سایتتان را متمایز نمایید؟

    این پرسش با آنچه اکنون درباره معماری سایت گفتیم پیوند دارد. چه می­توانید برای متفاوت کردن سایتتان و بهتر کردن آن نسبت به رقبا انجام دهید؟ آیا می­توانید معماری navigational  را بهبود دهید؟ چگونه می توانید سایتتان را اجتماعی ­تر کنید؟ اگر رقبایتان وبلاگ نداشته باشند شما وبلاگی را اضافه خواهید کرد؟ فهرستی از فعالیت­ هایی که می­توانید انجام دهید تا مطمئن شوید سایتتان بهتر از سایت رقبا برای مصرف کنندگان است تهیه کنید.


    بیشتر بخوانید: راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    بخش 2: شناسایی مشکلات فعلی

    پس ‌از اینکه جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب را انجام دادید، زمان آن است تا به مشکلات سایتتان رسیدگی کنید. مهم ­ترین چیزهایی که در مرحله رسیدگی پیشنهاد می ­شوند عبارت ‌اند از:

    A: به ‌سرعت خطا های سایت را بیابید

    پیشنهاد می شود برای یافتن هرگونه خطای وب‌ سایت از Screaming Frog استفاده کنید. Screaming Frog رایگان است و لینک­ ها، تصاویر، CSS، اسکریپت و appهای وب‌ سایتتان را از دید یک SEO بررسی می­کند. سپس، خلاصه­ای از داده­ ها شامل خطا ها، تغییر مسیر ها، صفحات تکراری، تگ ­های عنوان از دست ‌رفته، و غیره برای شما فراهم می­کند.

    خطا های اصلی که می­خواهید به ‌سرعت تصحیح شوند عبارت ‌اند از:

    تغییر مسیر هر صفحه 404 به محتوای واقعی

    تبدیل تغییر مسیرهای 302 به تغییر مسیر های 301

    به‌روز رسانی صفحات محتوای تکراری، عنوان­ های متا، و توصیف ­های متا.

    Screaming Frog به شما در شناسایی خطا های بالا و بسیاری از خطا های دیگر سایت کمک می­کند که به بهبود SEO شما و نرخ تبدیل و سود مندی کلی کمک خواهد کرد.

    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

    B: سرعت وب ‌سایتتان را تعیین کنید

    هنگامی‌که به خطا های بزرگ رسیدگی کردید، زمان تمرکز بر روی سرعت وب ‌سایت خواهد بود.

    بازدیدکنندگان منتظر بارگذاری شدن وب­ سایتی کند نمی ­مانند. مشتریانتان به گوگل باز می‌گردند تا وب­ سایتی سریع­ تر را بیابند که احتمالاً یک رقیب است!

    در حقیقت، تحقیقات نشان می­دهد که 40% افراد سایتی را که بیش از 3 ثانیه زمان برای بارگذاری می­گیرد ترک می­کنند! مشتریانتان را به خاطر سرعت پائین سایتتان از دست ندهید.

    به همین دلیل سریع بارگذاری شدن سایتتان به‌ شدت اهمیت دارد. اگر باید سرعت وب‌ سایتتان را بیازمایید، از ابزار رایگان Pingdom استفاده کنید.

    اگر بیش از 3 ثانیه طول می­کشد تا وب‌ سایتتان بارگذاری شود، می­توانید با خرید فضای سرور بیشتر، استفاده از CMS متفاوت (به‌عنوان‌مثال، Magento متأسفانه آهسته است، درحالی‌که WooCommerce برای سریع بودنش شهرت دارد)، یا کاهش تصاویر و اندازه فایل­ها سرعت را افزایش دهید.

    در مثال بالا، می­توانید ببینید که Mashable زیر 2 ثانیه بارگذاری می ­شود!

       

    بخش 3: بهینه ­سازی درون صفحه

    درحالی‌که بهینه ­سازی موتور جستجو برون صفحه (یعنی ساخت لینک) اهمیت دارد، بهینه­ سازی درون صفحه به همان میزان مهم است. بهینه ­سازی درون صفحه شامل تمامی فعالیت ­هایی است که شما درون صفحات وب تان برای کمک به بهتر شدن رتبه سایتتان انجام می­دهید.

    به بهینه ­سازی درون صفحه به‌ عنوان میوه­ ای در دسترس در بازی SEO نگاه کنید. می­توانید آن را کنترل کنید، که خیلی عالی است!

    هنگامی‌که بحث بهینه­ سازی درون صفحه می­­شود، 8 هدف کلیدی وجود دارد که باید بر آن­ ها تمرکز کنید:

    بهینه ­سازی کلید واژه

    ساختار سایت

    لینک دهی درونی

    قابلیت کاربرد

    نسخه تلفن همراه وب ‌سای

    بازنگری ­های مشتری

    ریچ اسنیپت[2]

    یکپارچگی رسانه ­های اجتماعی

     

    [1] Inbound link

    [2] Rich snippets

  • راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت اول)

    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

    هیچ جای سؤالی وجود ندارد که داشتن رتبه SEO ­ بالاتر از رقبایتان در گوگل امری ضروری است. اما، اگر شما نکات و ترفند های SEO که باعث می­ شوند سایت تجارت الکترونیک شما در صدر قرار گیرد را ندانید چه اتفاقی می افتد؟ اگر کلیک­ بر روی سایت را از دست دهید احتمالاً فروش را نیز از دست خواهید داد.

    چه شما به‌ تازگی با وب ­سایتی جدید شروع به کارکرده باشید چه در حال بهبود سایت موجود هستید، این راهنمای کامل پیشنهاد های تاکتیکی مفیدی برای بهبود SEO شما فراهم می­سازد.



    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)


    دیگر این روزها در صفحه اول قرار گرفتن کافی نیست،. باید رتبه 1 را داشته باشید.

    در سال 2011، ناظر موتور جستجو گزارش داد که مطالعه تحقیقاتی Optify دریافت که "وب ­سایت­ رتبه یک میانگین نرخ کلیک[1] (CTR) 4/36% دارد؛ وب ‌سایت رتبه دوم CTR 5/12% و رتبه سوم CTR 5/9% دارد".

    مطالعه ­ای دیگر که توسط Gabe Donnini در سرزمین بازاریابی در سال گذشته انجام ‌شده بود یافته­های Optify را تأیید نمود. این امر نشان می­دهد که "سهم احساسات ناشی از جایگاه اول بودن تقریباً دو برابر جایگاه دوم است، که ارزش رتبه اول بودن را نشان می­دهد".

    در شرایط غیرشخصی این امر به چه معنا است؟ اگر استراتژی SEO قوی ندارید، در حال از دست دادن احساسات برند، کلیک­ ها و فروش هستید.

    آیا مایلید بدانید چگونه سایت تجارت الکترونیک خود را رتبه ­بندی کنید؟ این راهنمای گام‌ به ‌گام را مطالعه کنید، و در مسیر خود برای تبدیل ‌شدن به مالک با بازاریاب کسب‌ وکار SEO قرار بگیرید.

    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

    بخش اول: تحقیق

    پیش ‌از این که به کار SEO بپردازید باشد شروع به تحقیق کنید- جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب.

    چرا؟

    تحقیقات مهم­ترین بخش SEO است. هدف­گیری کلید واژه­ های نادرست می­تواند با ایجاد ترافیک باکیفیت پائین و بازده­ های اندک کمپین شما را نابود کند، و هیچ کسب ‌وکاری چنین چیزی را نمی­خواهد!

      

    A: جستجوی کلید واژه

    در زمان جستجوی کلید واژه سه حوزه اصلی وجود دارد که باید بر آن­ ها تمرکز کنید:


    1.کلید واژه ­هایی را برای صفحه اصلی[2] و صفحات محصولتان بیابید

    هنگامی‌که بهینه ­سازی مهم ­ترین صفحات وب‌ سایتتان مطرح است، باید ارتباط، حجم جستجو و دشواری رتبه بندی را مد نظر قرار دهید.

    پیشنهاد می­کنیم به سراغ کلید واژه­ هایی بروید که به ‌شدت با برند و محصولات شما مرتبط هستند، مطابقت زیادی با حجم جستجو در ابزار کلید واژه AdWords گوگل دارد، و امتیاز دشواری پائینی از ابزار کلید واژه Moz دریافت کرده است.

    مراقب باشید کلید واژه­ هایی انتخاب نکنید که بیش ‌از حد وسیع یا بیش از حد رقابتی هستند. اگر انطباق بیش ‌از حد گسترده باشد، احتمالاً در نهایت نرخ پرش[3] بالا و نرخ تبدیل اندک خواهید داشت زیرا مردم بر روی سایت شما کلیک می­ کنند و آنچه در پی آن هستند را نمی­یابند. علاوه بر این، اگر به دنبال کلید واژه­ هایی با رقابت زیاد بروید، زمان زیادی طول می­کشد تا به رتبه­ بالا دست ‌یابید (اگر اصلاً چنین چیزی رخ دهد).

    به‌ عنوان‌ مثال، اگر فیلتر­های قهوه "کاملاً طبیعی" تولید می­کنید، نباید به سراغ کلید واژه ­هایی همانند "قهوه"، "قهوه طبیعی" یا "قهوه ارگانیک" بروید، زیرا برای کسانی که در جستجوی فیلتر قهوه هستند، این­ ها کلمات کلیدی خاص نیستند. همچنین، این کلید واژه ­ها رقابت بالایی دارند، و احتمالاً سایت شما برای آن­ها در برابر تولیدکنندگان بزرگ قهوه رتبه ­بندی نخواهد شد.

    راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک


    2.کلمات کلیدی برای موضوعات وبلاگ

    خلق محتوای وبلاگ می­تواند به رتبه ­بندی کسب ‌و کار تجارت الکترونیک شما برای کلید واژه­ های اضافی که ممکن است در وب‌ سایت اصلی شما نباشند، کمک کند. بعلاوه، شما می­توانید بر روی کلمات کلیدی long tail [4] در وبلاگتان سرمایه ­گذاری کنید.

    اصلا کلمات کلیدی long tail چه هستند؟ این‌ ها جستجو های منحصر به ‌فردی هستند که افراد جهت یافتن چیز ها به‌ طور آنلاین استفاده می­کنند. آن ­ها شامل بیش از دو واژه هستند.

    به ‌عنوان‌ مثال، اگر شما دانه قهوه می­فروشید به نظر می­رسد ایده خوبی باشد رتبه ی "قهوه" را امتحان کنید؛ اما، داده­ ها نشان می­دهد که اصطلاحات جستجوی "محبوب" همانند "قهوه" کمتر از 30% جستجو های انجام ‌شده بر روی وب را شامل می­شود. این همان‌ جایی است که کلمات کلیدی long tail وارد بازی می­شوند.

    بر اساس Moz، "70% باقی‌ مانده در آنچه جستجوی long tail نامیده می­شود قرار دارد. long tail در برگیرنده صد ها میلیون جستجوی منحصر به‌ فرد است که ممکن است چند بار در طی یک روز انجام شوند، اما، هنگامی ‌که در کنار هم قرار می­گیرند، اکثریت تقاضای جهانی برای اطلاعات از طریق موتور جستجو را تشکیل می­دهند".

    با در نظر گرفتن این مطلب، به دنبال کلید واژه ­های long tail بروید که حجم بالای جستجوی انطباق کامل (محلی، نه جهانی) و امتیاز دشواری پائینی دارند. پس ‌از اینکه این فهرست را کامل بررسی کردید، می­توانید هدف­ گیری کلمات کلیدی با حجم کمتری را آغاز کنید که هنوز دارای ارتباط بالا هستند.

    توجه: هرگز صفحات وب یا پست ­های وبلاگتان را با کلید واژه ­ها پر نکنید. زمانی که برای وبلاگتان می­نویسید، بر توسعه محتوای عالی درباره موضوعاتی تمرکز کنید که مردم خواهان مطالعه و به اشتراک­گذاری آن هستند.

    همیشه برای مردم بنویسید نه برای موتور های جستجو. الگوریتم گوگل اکنون به سایت­ هایی پاداش می­دهد که محتوای عالی خلق می­کنند و سایت­ هایی را تنبیه می­کند که از کلید واژه­ ها انباشته‌ شده ‌اند یا از سایر فنونی استفاده نموده­اند که به ‌عنوان دستکاری‌ شده شناخته ‌شده‌اند.



    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک



    3.از نا کار آمدی کلید واژه[5] اجتناب کنید

    نا کار آمدی کلید واژه زمانی رخ می­ دهد که چندین صفحه از یک وب ‌سایت تلاش دارند تا برای کلید واژه ­ای یکسان رتبه دریافت کنند.

    مشکل این امر این است که برای موتورهای جستجو گیج ­کننده است. شما در نهایت آن­ ها را مجبور می­کنید تا انتخاب کنند کدام صفحه در بین گروهی از صفحات وب برای آن کلید واژه خاص مهم­تر است. این امر توانایی شما را برای کسب ترافیک برای آن کلید واژه کاهش می­دهد.

    خب، این یعنی چه؟ یعنی شما نباید حتی پست وبلاگی با استفاده از کلید واژه ­ای بنویسید که بر روی آن برای یکی از صفحاتی که سهم اصلی مطالب وب‌ سایتتان را دارد تمرکز کرده­اید.

    جهت اجتناب از نا کار آمدی کلید واژه، هر یک از صفحات وب‌ سایتتان را بر روی صفحه گسترده­ای به همراه کلید واژه ­هایی که سعی دارید برای آن­ ها رتبه دریافت کنید، فهرست نمایید. اگر کلید واژه­ ها را ستونی مرتب کنید، نباید هیچ کلید واژه ­ای دو بار تکرار شده باشد.

      

    [1] Click-through rate

    [2] Homepage

    [3] Bounce rate

    [4]  کلید واژه­ های طولانی

    [5] Keyword cannibalization

  • 3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری

    برای اینکه تجارتتان رشد کند همواره بایستی سعی در افزایش رضایت مشتری داشته باشید. همیشه باید با یک سوال ساده شروع کنید: "چطور می توانم بهتر شوم؟" دریافت بازخورد مشتری به طور غیر قابل باوری مهم است، پاسخ آن ها به شما کمک می کند تا به پرسشتان پاسخ بدهید؛ چون آن ها بینش قوی ای از شما و رقبایتان دارند. بازخورد دریافتی از مشتری پنجره ای به سوی افزایش رضایت مشتری باز کرده و جزئیات ارزشمندی را راجع به تجارتتان از زاویه دیدی که تا به حال از آن ننگریسته اید فاش می کند؛ دورنمایی که اهمیت بسیار زیادی دارد.

    3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری


    بیشتر بخوانید: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


    این دریافت بازخورد می تواند به صورت دریافت کامنت، پرسشنامه ی آنلاین، ایمیل های پیگیری شونده، تماس تلفنی و یا پرسیدن سوال ساده ی : " فعالیت من چطور است؟" باشد. نظرخواهی از مشتری و جمع آوری بازخورد مشتریان قدم بزرگ اولیه جهت افزایش رضایت مشتری است، اما نباید در همین مرحله متوقف شود. برای اینکه به مشتریان خود نشان دهید که به معنای واقعی به آن ها احترام می گذارید، باید بازخوردهایشان را جدی بگیرید. به آن ها نشان دهید که نظراتشان را شنیده و به آن ها عمل می کنید. اگر برای اثبات این موضوع که در ارتباط با نظرات مشتریان ارزش قائل بوده و در پیگیری آن ها جدی است زمان کافی بگذارید، آن ها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و در عوض، شانس تبدیل آن ها به مشتری وفادار افزایش می یابد و افراد دیگری را به شما ارجاع خواهند داد.

    حالا چطور می توانید به مشتریانتان بفهمانید که به آن ها اهمیت می دهید؟


    شخصی سازی کنید.

    هنگام پاسخ به مشتریان خود حتما اسم آن ها را مورد خطاب قرار داده و به آن ها بفهمانید که می دانید با چه کسی صحبت می کنید؛ هیچ چیز بی شخصیت تر از یک بیزینس بدون ارتباط رودررو نیست. به نگرانی ها و نظرات مشتریان خود که در فضای مجازی قرار می گیرد به سرعت و بسیار دوستانه پاسخ دهید. به طوریکه در انتهای پاسخ نیز، اسم کارمندی که در حال پاسخگویی ست قرار می گیرد. فعالیت ها و تغییراتی که در راستای بازخورد مشتریان است را به اطلاعشان برسانید.



    بیشتر بخوانید: آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار


    مدیریت را درگیر نظرات مشتریان نمایید.

    اگر نظر منفی و یا دلواپسی از سمت مشتری به اطلاعتان می رسد، می توانید به مدیریت اطلاع دهید. در یک نظرخواهی از مشتری که در Hospitality Technology  منتشر شد، مشخص گردید که "تقریبا تمام پاسخ دهنده ها (90 درصد) گفتند که به رستورانی که غذای خوبی نداشته باشد ولی بتوانند به صورت مستقیم با مدیریت ارتباط برقرار کنند و احساس کنند که نگرانی هایشان جدی گرفته می شود و برای برطرف شدن آن ها تلاش می شود باز هم مراجعه می کنند." این موضوع نشان می دهد که آن هایی که بیشتر از همه به نگرانی های مشتریان اهمیت می دهند، خودشان آستینشان را بالا می زنند و برای حل مشکلات دست به کار می شوند. نشان دادن حسن نیت جلوی مشتریانی که با شما حرف می زنند می تواند آن ها را به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد کرد.


    نشان دهید که به نظراتشان اهمیت می دهید.

    برای نشان دادن این موضوع که نظرات مشتریان برای شما مهم است و به منظور عذرخواهی ناشی از کوتاهیتان، هدیه ی قابل لمسی را به عنوان تشکر به آن ها بدهید. این کار نه تنها موجب افزایش رضایت مشتری شده بلکه شما خودتان را در دید مشتری بالاتر می برید. برای مثال در رستوران ها دادن یک دسر اضافی یا اشتهاآور شیوه معمول و موثری ست تا آن ها بفهمند مشتری برای شما مهم بوده و می خواهید آن ها تجربه ی خوبی در رستوران شما داشته باشند. هر چیزی که مناسب و تکمیل کننده ی خدمت رسانی شماست می تواند پیشنهاد خوبی باشد؛ یک کوپن، یا هدیه یا بلیطی برای گردش در شهر، می تواند نشان دهد که ارزش مشتری در ذهن شما بسیار بالاست و در استفاده مجدد آن ها از خدمات شما تاثیر زیادی خواهد داشت.



    بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


    3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری

    اگر چه دریافت بازخورد و مطالعه نظرات مشتریان قدم بسیار بزرگی است اما ماندن در این مرحله کافی نیست. شنیدن بازخورد مشتریان و دنبال کردن مطالباتشان نه تنها افزایش رضایت مشتری را به همراه خواهد آرود، بلکه به شما کمک می کند تا تجربه خوبی با مشتریان خود داشته و آن ها را در طولانی مدت به عنوان یک مشتری وفادار در کنار خود نگه دارید.

      

  • سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

    سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

    استراتژی های سنتی همانند شبکه سازی و پست می تواند مشتریان جدید برای شما بیاورند اما بهترین نخواهند بود. اگر استارت آپ هستید، سریع ترین راه برای بدست آوردن مشتریان جدید روشی است که کمتر استفاده شده و شامل ایجاد روابط "میزبان- ذی نفع[1]" با کسب و کارهایی است که مخاطبان هدفی مشابه شما دارند. سپس خودتان را به پایگاه داده آن ها با پیشنهادی ویژه در قالب هدیه ای از جانب کسب و کار قدیمی معرفی می کنید.

    استارت آپ (ذی نفع) می تواند به طور پیوسته به تعداد زیادی از خریداران بالقوه صلاحیت دار بوسیله تأییدیه کسب و کار (میزبان) دست یابد. تمایل مشارکت میزبان به این دلیل است که می توان بدین شیوه به مشتریان وفادار، بدون صرف هزینه، پاداش داد. تازه کار، مشتریان جدید بدست می آورد و کهنه کار، حسن نیت.


    بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


    6 گام موفقیت

    بازاریابی میزبان- ذی نفع در واقع فرایندی ساده و نسبتا ارزان است که نتایج مطلوب را در پی دارد در صورتی که از یکسری قوانین زیربنایی پیروی کنید:

     

    1.دقیقا مخاطب هدفتان را تعریف کنید

    "خانم های 33 تا 55 سال" می توان نقطه شروع باشد، اما کافی نیست. پروفایلی تفصیلی از مشتری هدف خود تهیه کنید. هرچه تعداد بخش بیشتری بتوانید تعریف کنید، مشتریان جدید بیشتری را می توانید پیدا کنید.

    سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

    2.کسب و کارهای محلی را بیابید که به بخش های مشابه بازار خدمت می کنند

    بدین شیوه نه تنها می توانید توجه افراد را به پیشنهاد اولیه خود جلب کنید بلکه احتمال بازگشت برای تکرار معامله آن ها را نیز افزایش می دهید.

    برای یک فروشگاه سیگار شرکای میزبان محلی می توانند فروشگاه لباس مردانه، فروشگاه کفش های گران قیمت، نمایندگی فروش خودروهای لوکس و باشگاه ها باشند.


    بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


    3.پیشنهاد واضحی برای هر شریک آینده تهیه کنید

    محصول یا خدمتی رایگان یا با تخفیف زیاد ارائه کنید که ارزش ادراکی زیادی برای مصرف کننده دارد اما هزینه ریالی آن برای شما اندک است.

    سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

    4.برنامه ای تهیه کنید که این منافع را برای کسب و کار میزبان برجسته نماید

    تأکید کنید این راهی است که کسب وکارها می توانند به مشتریانشان بدون هیچ گونه هزینه یا صرف انرژی پاداش دهند. همچنین راهی است که می توانند بدون تلاش آشکار برای فروش تازه به مشتریان دست یابند.

     

    5.نامه ای را برای استفاده میزبان ارسال کنید

    با تهیه نامه "پیشنهاد"ی که بتوان به مشتریان میزبان با عنوان میزبان ارسال شود موجب تسریع عملی شدن برنامه خواهد شد. همچنین به شریک نشان خواهد داد که چقدر شراکت برای وی آسان خواهد بود. برخی کسب و کارها اجازه می دهند این نامه وارد invoiceها یا خبرنامه های ماهیانه آنها بدون هیچ گونه هزینه ای برای شما شود. برخی نیز بابت آن از شما درخواست پرداخت وجه می کنند. این قیمت اندکی است که برای دستیابی به پایگاه مشتریان کسب و کار میزبان پرداخت خواهید کرد.


    بیشتر بخوانید:آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار


    6.استراتژی هایی را توسعه دهید که مشتریان را به مشتریان تکراری تبدیل کند

    این همان هدف بلند مدت شما است. برای بوتیک زنانه که بلوز می فروشد، استراتژی ترغیب خریداران برای ورود به اتاق های لباس و امتحان کالا است. برای نانوایی تازه تأسیس که نان شکلاتی می فروشد، استراتژی می تواند "پنج تا بخر یک کارت VIP بگیر" باشد.

    برنامه ویژه هرچه که باشد روش میزبان- ذی نفع تنها شیوه اثربخش برای جذب سریع حجم انبوهی از مشتریان به کسب و کار جدید است. به جای آنکه مشتریان را با ارجاع های فردی یا تبلیغات پراکنده جلب کنید، می توانید به گروه هدف مشتریان یکباره دست یابید.

      

    [1] Host-beneficiary

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت دوم/پایانی)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)


    ساختار URL

    URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

    اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

    این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

    URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

    URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

    اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

    از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

    Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    ساختار سایت

    روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

     

    لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

    تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر 10 لینک نگه دارید

    لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک


    تگ های Alt

    برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

     

    لینک ها

    شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

    دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

    به طور کلی:

    لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند

    لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند

    متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    چیزهایی که باید از آن ها دوری کند:

    لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy

    لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند

    اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند

    لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند

    اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

    رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

    دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

    100تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین 100 نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

    انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

    رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. 5% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

    لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.


    نتیجه گیری:

    اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

    فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

    فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

    در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.

  • آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار

    5 مزیت اصلی SEO

    در هنگام تصمیم گیری در مورد تناسب SEO، یا بهینه سازی موتور جستجو،  برای کسب و کارتان، درک مزایای آن الزامی و ارزشمند خواهد بود. با وجود صنایع در حال تغییر و وظایف زمان بر، مزایایی که SEO به همراه دارد می تواند بخش اعظمی از مشکلات شما را حل کند. در اینجا 5 مورد از مزایای SEO ارائه می شود:


    بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


    1.درک خریداران بالقوه

    اولین گام در هر کمپین SEO برگزاری جلسه پرسش و پاسخ است تا به شما و آژانس درک روشنی از اهداف، انتظارات و خواسته هایتان بدهد. این جلسه زمان خیلی خوبی برای بحث و توضیح درباره "خریدار رویایی[1]" تان است. سپس با استفاده از این اطلاعات به جستجوی عادت های خریداران بالقوه می پردازیم و استراتژی SEO را توسعه می دهیم که این نوع از بازدیدکنندگان را به وب سایت جذب خواهد کرد.

    5 مزیت اصلی SEO

    2.دانش بهبود یافته درباره صنعت و رقابت

    بهینه سازی وب سایت نتایج ملموسی همچون کسب و کار جدید به همراه دارد، با این حال یکی از مهم ترین مزایا ناشی از بهبود دانش و درک از صنعت و رقابت پیرامون می باشد. عامل SEO می تواند شریکی عالی باشد و به عنوان طرف سوم در تجارت و رویارویی با افرادی که با آن ها مبارزه می کنید وارد عمل شود.

    بزرگ ترین مسئله زمانی است که تصور کنید مشتریان شما اصطلاحاتی که هر روز استفاده می کنید را می شناسند. مثلا یکی از گام ها در کمپین SEO جستجوی کلیدواژه است. اگر شما مالک یک باشگاه ورزشی هستید و سعی کنید اصطلاحات تخصصی صنعت همانند ایزومتریم و پلایومتریک را به جای تمرینات کششی و اسکوات استفاده کنید، سهم بزرگی از کاربران اینترنت را که اصلا متوجه نمی شوند درباره چه چیزی صحبت می کنید را از دست خواهید داد. درک خوب صنعت و رقابت می تواند به استفاده بهتر از سهم بازار شما کمک کند.


    بیشتر بخوانید:6 عادت اشتباه که مانع موفقیت در فروش می شوند


    3.افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو

    معروف ترین مزیت SEO افزایش در معرض دید بودن در موتورهای جستجو است و این در صورتی مزیت SEO است که یک ROI قابل اندازه گیری پس از یک دوره زمانی معین وجود داشته باشد. حجم جستجوی بالاتر برای عبارت های بهینه شده شما و افزایش ترافیک عالی هستند اما تنها در صورتی که جستجوی افراد و ترافیک بازدید به فروش یا ارجاع تبدیل شوند.

    زمانی که بحث قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو مطرح می شود تمایز آشکاری بین عبارت های جستجو و عبارت های خرید وجود دارد. به این دو عبارت SEO توجه کنید: "جیپ 2014" و "جیپ پاترویت 2014 زیر 20000 مایل". به نظر هر دو عبارت برای یک منظور بهینه شده اند اما هدف کاربر در جستجوی هر یک بسیار متفاوت است. عبارت اول بیشتر عبارت جستجویی است که فرد در زمان کسب اطلاعات برای خودرو جیپ ساخته شده در سال 2014 استفاده می کند و عبارت دوم، که عبارتی خاص تر بوده و حجم جستجوی به مراتب کمتری دارد، عبارت خرید است. این عبارت را کسی جستجو می کند که آماده خرید است و فقط باید بداند از کجا بخرد. مزیت قابلیت دید افزایش یافته در موتورهای جستجو به شدت توسط عبارت هایی تعیین می شود که در SERP ها نشان داده می شوند.

    5 مزیت اصلی SEO

    4.ترافیک بسیار مناسب که وب سایت شما دریافت می کند

    در ادامه نکته قبل، داشتن ترافیک مناسب برای وب سایت کلید دست یافتن به بازده سرمایه گذاری در SEO است. ترافیک در صورتی که کاملا هدف دار و مناسب نشده باشد امری بی معنا خواهد بود.

    هرچه عبارت های کلید واژه خاص تر باشند، ترافیک مناسب تری دریافت خواهید کرد. نکته دیگر این است هنگامی که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان معتبر برای این عبارت های خاص ارزیابی کنند می توانید به سراغ عبارت های کلی تر بروید.


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


    5.نتایج بادوام ناشی از کمپین SEO

    تفاوت چشمگیر بین SEO و PPC در نتایج بادوام بلندمدت SEO و هزینه کوتاه مدت PPC است. یک کمپین SEO خوب منجر به اثرات بادوام بر روی ادراک موتور جستجو از وب سایتی خاص می شود. بارها و بارها از PPC در برابر SEO پرسیده می شود و ما همیشه به داشتن SEO تشویق می کنیم.

    [1] Dream prospect

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    SEO. این کلمه را بارها شنیده ­اید، اما واقعا چطور در موتورهای جستجو رتبه بالاتری بدست بیاورید؟ استاد شدن در ظرافت های SEO زمان بر است اما می توانید مبانی آن را ظرف چند دقیقه یاد بگیرید.

    تله ترافیک (چطور SEO کار می کند)

    بسیاری از بازاریابان تصور می ­کنند SEO تنها منبعی برای ترافیک رایگان است، اما هدف اصلی SEO کمک به افرادی است که در جستجوی شما هستند. بدین منظور شما باید محتوای وب سایتتان را با نیاز مخاطبان مطابقت دهید.

    اگر می خواهید SEO برای شما نتیجه دهد، باید مطمئن شوید اهدافتان با اهداف بازدیدکنندگانتان همخوانی دارد. موضوع ترافیک نیست، موضوع یافتن آنچه شما می خواهید، و سپس بهینه نمودن کلیدواژه هایی است که بازدیدکننده را به سایت شما می آورد.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک


    چطور این کلیدواژه ها را پیدا کنیم؟ خیلی ساده: تحقیق و جستجو.

    تحقیق: چطور کلیدواژه مناسب پیدا کنیم

    باید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقابت پائینی دارند (تعداد نتایج کمتر نشان دهنده فرصت شما برای بهبود رتبه ­بندی شما است)، محتوای شما از آن پشتیبانی می­ کند (با سایت شما مرتبط هستند). نمونه ای از ابزارهایی که می توانند به شما در یافتن کلیدواژه کمک کنند  Google’s Search-Based Keyword Tool است که نتایج مبتنی بر جستجوهای واقعی گوگل ارائه می دهد، و اگر به یک حساب AdWords وارد شوید می تواند به شما فهرستی از کلیدواژه های ایده آل سفارشی شده برای سایتتان بدهد.

    The Long Tail

    Long Tail پدیده ای را توصیف می کند که بسیاری از کلیدواژه های با ترافیک پائین می توانند در کنار هم برای شما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تعداد کمی کلیدواژه با ترافیک بالا فراهم کنند.

    هنگامی که همه این کلیدواژه های Long Tail را با هم ترکیب کنید حدود 80% از ترافیک شما ایجاد می شود. پس در زمان جستجوی کلیدواژه فقط بر روی واژه هایی که حجم بالایی از ترافیک دارند تمرکز نکنید. واژه هایی که محبوبیت کمتری دارند را نیز یادداشت کنید و از آن­ها در استراتژی کلی تان استفاده کنید.

    ایجاد محتوا

    پس از انتخاب کلیدواژه مناسب ساخت محتوا را آغاز کنید.

    موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور اتوماتیک وب سایتتان را بررسی می کنند، آن را می خوانند تا دریابند درباره چه چیزی است و سپس تصمیم می گیرند به کدام کلیدواژه ها از هر صفحه شما رتبه دهند. می توانید با بهینه سازی محتوایتان برای کلیدواژه های معین تصمیم آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

    ربات ها به راحتی می توانند متن را تفسیر کنند اما آنقدر پیشرفته نیستند که بتوانند ویدئو تماشا کنند، تصاویر را ببینند یا به صداها گوش دهند. باید آن ها را برایشان شرح دهید، تا بتوانند صفحات شما را درک و رتبه دهند.

    بهتر است اول بر افراد متمرکز شوید، محتوایتان را تا آنجا که می شود ساده کنید و سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید بدون اینکه قدرت اقناع محتوایتان را فدا کنید.


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    به این موارد توجه کنید:

    عناوین: عنوان های جذاب خلق کنید تا توجه خواننده را جلب کنند. شما فقط یکبار شانس داشتن اولین اثر را دارید.

    کلیدواژه ها: کلیدواژه ای انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط است.

    لینک ها: به سایت های باکیفیتی لینک دهید که از آنچه وب سایت شما درباره اش است تعریف و تمجید می کند.

    کیفیت: سعی کنید محتوایی باکیفیت و منحصربفرد انتخاب کنید تا کاربران را برای آمدن به سایت شما ترغیب کند زیرا آن ها نمی توانند به راحتی این محتوا را در جایی دیگر بیابند.

    تازگی: اگر محتوایی منتشر می کنید که کهنه و منسوخ نمی شود، عالی است، اما باید محتوای جدید نیز به طور مرتب اضافه کنید. اگر وقت اینکار را ندارید اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگی برای وب سایتتان را مدنظر قرار دهید.

    مهم­تر از همه محتوای کسی دیگر را بر روی سایتتان منتشر نکنید. اینکار محتوای تکراری ایجاد می کند و موتورهای جستجو شما را برای آن تنبیه خواهند کرد.

    کدهایتان را بهینه کنید

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    ربات های موتور جستجو فقط متن وب سایت شما را نمی خوانند، کدها را نیز بررسی می کنند. 8 بخش متفاوت در کدها وجود دارد که باید بهینه شوند.

    تگ های عنوان

    تگ های عنوان عناوین سایت شما را پوشش می دهند. در زمان کدگذاری تگ های عنوان مطمئن شوید کلیدواژه ها در عنوان حضور دارند. برای حداکثر کردن نتایج موتور جستجو هر صفحه باید تگ عنوان منحصربفردی داشته باشد.

    تگ های Meta

    اصلی­ ترین meta tag که باید به آن توجه کنید تگ توصیف meta است. اثر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما ندارد اما به بازدیدکننده می گوید سایت شما درباره چیست، پس می تواند اثر زیادی بر تصمیم آن ها برای کلیک کردن داشته باشد.

    هنگامی که شرح meta tag ایجاد می کنید مطمئن شوید کلیدواژه های شما در این شرح حضور دارند، از عبارت کامل استفاده کنید. شرح را بیش از حد طولانی نکنید. اگر امکان دارد، سعی کنید برای هر صفحه یک شرح meta منحصربفرد ایجاد کنید.


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    تیترها

    بسیار شبیه به تیترها در کتاب است، اما ترتیب ویژه­ای دارند. H1، H2، H3، H4 و ...، با H1 تیتر اصلی صفحه شروع می شود. کدهای تیترهای باقی مانده در سایت به ترتیب تا پائین ترین سطح تیتر نزولی می شوند.

    هرچه محتوای شما خاص تر می شود، تعداد تیترها بیشتر می شود. به طور کلی فقط یک تگ H1 باید در هر صفحه وجود داشته باشد، و هر چقدر بخواهید می توانید H2، H3 و H4 داشته باشید. مطمئن شوید که تیترها شامل کلیدواژه ها می شوند و با محتوای وب سایت مرتبط هستند.

    نقشه های سایت

    نقشه های سایت همانند نقشه راه برای موتورهای جستجو هستند. مسیر را به تمامی صفحات متفاوت در وب سایتتان برای ربات ها تعیین می کنند.

    دو نوع نقشه سایت وجود دارد: نقشه سایت های HTML و XML. تفاوت اصلی این است که نقشه های سایت XML به طور خاص برای موتورهای جستجو کدگذاری شده اند، در حالی که نقشه های سایت HTML به راحتی توسط همه خوانده می شوند.

    اگر چندصد صفحه دارید، باید به هر صفحه لینکی در قالب نقشه سایت HTML دهید. اگر چندهزار صفحه یا بیشتر دارید، فقط به مهم ترین صفحات لینک بزنید.

    نقشه های سایت XML شامل تمامی صفحات وب سایت شما هستند، حتی اگر میلیون ها صفحه داشته باشید. می توانید از ابزارهایی همانند XML Sitemap Creator برای خلق اتوماتیک نقشه سایت استفاده کنید. هنگامی که نقشه سایت XML را ساختید، باید در Google Webmaster Central و Bing ثبت نام کنید تا موتورهای جستجو اصلی بتوانند شما را بررسی نموده و وب سایتتان را نمایه کنند.

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

    نام Domain

    اسامی Domain که کلیدواژه در آن ها حضور دارد بسیار بالاتر از Domainهایی که اینچنین نیستند رتبه داده می شوند. اسامی Domain دقیقا منطبق حتی بالاتر رتبه داده می شوند.

    اما اینکار هزینه دارد: Domainهای دقیقا منطبق چندان منحصربفرد نیستند. دلیل اینکه می بینید بسیاری از شرکت ها از واژه های ساختگی برای نام Domain خود استفاده می کنند این است که می توانید برای آن برند بسازید.

    اما کدام بهتر است؟ بستگی دارد.

    اگر ترافیک شما کاملا از طرف موتورهای جستجو است، از اسم Domain کاملا منطبق استفاده کنید. اما اگر SEO فقط بخش کوچکی از استراتژی شما است، به دنبال چیزی منحصربفرد باشید. یک دهه قبل کسی Google را جستجو نمی کرد اما الان یک برند بزرگ است.

      

     

  • راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ برای کسب و کارهای کوچک

     

    اولین چیزی که باید درباره کسب مشتری آنلاین یاد بگیرید این است که شما باید محتوای عالی خلق کنید. پیش از این کار، و یادگیری چگونگی وبلاگ کردن، باید مطمئن شوید می دانید چه وبلاگی مناسب کسب و کار شما است.


    تفاوت وبلاگ و وب سایت

    تفاوت وبلاگ و وب سایت می تواند گیج کننده باشد. آن را اینگونه تصور کنید: وبلاگ به طور مداوم تغییر می کند، همانند روزنامه، در حالی که وب سایت معمولا یکسان باقی می ماند، همانند نمای بیرونی خانه شما. به این مثال های توجه کنید:

    • وبلاگ: Seth Godin`s Blog
    • وب سایت: City of Vancouver
    • وب سایت + وبلاگ: وب سایتSEOmoz ، وبلاگ SEOmoz بر روی وب سایتشان

    چرا به وبلاگ نیاز دارید؟

    با داشتن وبلاگ می توانید احساسات و تخصص خود را با جهان به اشتراک بگذارید. هر چه محتوای بهتری به اشتراک بگذارید، احتمال بیشتری دارد گوگل آن را یافته و شما را با کسی مرتبط کند که به کار شما علاقمند است.

     


    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی



    چگونه وبلاگ داشته باشید- ثبت نام Domain 

    اولین گام در داشتن وبلاگ ثبت یک Domain است. برای اینکه بدانید چه Domainهایی در دسترس هستند به domain.nr بروید. ممکن است نام مورد نظر شما در دسترس نباشد، بنابراین منعطف بوده و بیش از حد به داشتن .com اصرار نکنید. شرکت های بسیاری از .me، .it و حتی .ee استفاده می کنند. و زمانی که آماده ثبت (یا خرید) Domain خود هستید، می توانید از خدماتی همانند Namecheap.TIP استفاده کنید: تا زمانی که وب سایت شما رتبه بالایی دارد می توانید ذهنیتی را که جهان کسب و کار شما با آن مرتبط است نیز در اختیار داشته باشید، پس .com اهمیت چندانی ندارد.


    هاستینگ وب سایت 

    هنگامی که Domain تان را ثبت کردید در مسیر کسب وبلاگ قرار می گیرید. حال باید انتخاب کنید چگونه می خواهید آن را Host کنید. یک میزبان Host مکانی است که تمامی اطلاعات بر روی وب سایت یا وبلاگ شما را ذخیره خواهد کرد، همانند ساختمانی که فروشگاه شما در آن قرار دارد. Host ها به افراد امکان یافتن این اطلاعات را هم می دهد.

     


    بیشتر بخوانید:7 روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار



    هاستینگ رایگان

    هنگامی که وبلاگتان را با Host رایگان ثبت کردید، آن ها کار تنظیمات را برای شما انجام می دهند. در حالی که این کار ساده و ارزان است، آنچه می توانید با سایتتان انجام دهید را محدود می سازد و در نهایت نام Host رایگان در URL شما وارد می شود. به عنوان مثال، URL ممکن است چیزی شبیه به این شود www.yourblogname.wordpress.com، که اگر وبلاگ نویسی می کنید مشکلی ندارد اما اگر کسب و کاری را اداره می کنید چیز جالبی نخواهد بود.


    هاستینگ پرداختی[1]

    هاستینگ پرداختی به شما در شکلی که می خواهید سایتتان باشد و کاری که می خواهید انجام دهید آزادی عمل بیشتری می دهد. راه های ساده بسیاری برای ثبت و تنظیم وبلاگ از طریق سایت هایی همانند Namecheap.com وجود دارد. هزینه های هاستینگ پرداختی متوسط 200000 تا 4000000 ریال در سال است، و در مقابل نه تنها سایتتان سفارشی تر می شود بلکه موتورهای جستجو شما را در اولویت بالاتری نسبت به سایت های با host رایگان قرار می دهند. این قطعا گزینه ای است که ما به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می دهیم.


    انتخاب پلاتفورم Host و وبلاگ

    این مورد فقط درصورتی است که شما Host پرداختی داشته باشید. پلتفورم های Host و وبلاگ زیادی وجود دارند. ما به شما WordPress را برای پلتفورم وبلاگتان پیشنهاد می کنیم زیرا تنظیمات آنها ساده و بسیار محبوب است (بیش از 55 میلیون وب سایت از WordPress استفاده می کنند از جمله UPS، NBC و CNN و این پلتفورم یکی از محبوب ترین انتخاب های برای کسب و کارهای کوچک است). اگر تصمیم به استفاده از پلتفورمی متفاوت دارید، مطمئن شوید تکلیفتان را انجام می دهید- سایتی ارزان تر یا ناشناخته تر می تواند ساعت ها زمان برای نصب نیاز داشته باشد و می تواند در نهایت هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

     


    بیشتر بخوانید:سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


    بهینه سازی وب سایت و وبلاگ برای تلفن همراه

     همه ما از اهمیت تلفن همراه اطلاع داریم- در سال 2012، 53% کاربران تلفن همراه آمریکایی از تلفن های هوشمند استفاده می کردند و 2/1 میلیارد تلفن همراه اشتراک پهنای باند فعال در سراسر جهان وجود دارد. پس بعد از اینکه درباره چگونگی کسب وبلاگ تصمیم گرفتید و آن را تنظیم نمودید باید به سراغ بهینه سازی آن برای تلفن های همراه بروید.

    چند نکته ی مهم:
    1. سعی کنید از تم واکنشی[2] استفاده کنید زیرا با هر سایزی از صفحه نمایش متناسب خواهد شد.
    2. از Plug-in همانند WP touch یا WP mobile pro استفاده کنید
    3. سعی کنید از منوهای کشویی[3] استفاده نکنید، هدایت آن ها در صفحه نمایش های لمسی دشوار است
    4. از فونت سایز 14 استفاده کنید، به اندازه کافی خواندن بر روی صفحه نمایش های کوچک دشوار است.


    [1] Paid hosting

    [2] Responsive

    [3] Drop down menu

Go To
Page Size