مقالات ایمیل مارکتیگ

  • 8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    برخی عادت ها شاید کوچک به نظر برسند اما انباشته شده و بهره وری عملکرد شما را کاهش می دهند. برخی شما را در انتخاب بین لذت های سریع و لذت های طولانی مدت قرار می دهند. به هر حال، بدترین عادت از دست دادن چیزی است که همیشه برایتان با ارزش بوده است.


    بیشتر بخوانید: ۸ عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    5- چند وظیفه ای بودن

    چند وظیفه ای بودن قاتل واقعی بهره وری است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می دهد که کارهایی که همزمان انجام می دهیم، خروجی و کیفیت کمتری نسبت به زمانی دارند که به طور انحصاری در زمان خاص خود انجام می شوند.

    محققات معترفند که افرادی که به طور منظم از چند جریان اطلاعاتی  الکتریکی بمباران می شوند نمی توانند توجه خود را جمع و جلب کنند، اطلاعات را بیاد اورند و نسبت به زمانی که کارها را به صورت پیاپی انجام می دهند ( مخالف انجام دادن کارها به طور همزمان ) از یک کار به کار دیگر، تغییر وضعیت دهند.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    زمانی که شما دو کار را همزمان با هم انجام می دهید، مغز شما فاقد توانایی های لازم برای انجام دو کار با موفقیت است. اما اگر بعضی افراد دارای استعداد ذاتی برای انجام امور همزمان باشند چه؟ محققان استنفورد گروه دیگری از افراد را مورد آزمایش قرار دادند که مدعی بودند انجام چند کار همزمان موجب افزایش بهره وری آنان می شود. نتیجه بررسی این افراد این بود که خروجی کار آن ها دارای کارایی و بهره وری کمتری نسبت به افرادی بود که تمایل داشتند کارها را به طور جداگانه در زمان خاص خود انجام دهند.

    افرادی که اغلب مولتی تسکر بودند عملکرد بدتری داشتند زیرا در سامان دهی افکارشان و فیلتر کردن اطلاعات نا مربوط دچار مشکل بودند و در سوییچ کردن بین وظایف مختلف آهسته تر عمل می کردند.

    6- به تاخیر انداختن کار های سخت

    انرژی ذهنی ما میزان محدودی دارد و از آن جا که ما این انرژی را از بین می بریم، تصمیم گیری و بهره وری مان کاهش پیدا می کند. این اصطلاح به صورت خستگی تصمیم تعریف می شود.


    بیشتر بخوانید: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


    وقتی وظایف سخت را به دیروقت در روز موکول می کنید، آن ها را برای وقتی می گذارید که بدترین حالت را دارید. برای رد شدن از خستگی تصمیم می بایست کارهای سنگین را ابتدای روز انجام داد که مغز شادابی بیشتری دارد.

    7- استفاده از موبایل، تبلت و لپ تاپ در رختخواب

    این مسئله بزرگیست که اغلب مردم نمی دانند که بر خواب و بهره وری شان تاثیر می گذارد.

    نور آبی با طول موج کم، نقش اساسی در میزان سطح انرژی، کارایی و بهره وری و خلق و خوی شما دارد. صبح ها نور خورشید به میزان زیادی حاوی این طول موج از نور آبی است. زمانی که چشم شما به طور مستقیم در معرض این نور قرار می گیرد، تولید ملانین که القا کننده حالت خواب است کاهش پیدا کرده و باعث می شود که شما احساس هشیاری بیشتری داشته باشید. در بعد از ظهر میزان این نور در نور خورشید، کم شده و موجب می گرددکه بدن شروع به ساختن ملانین کرده و احساس خواب آلودگی به سراغ انسان بیاد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    در غروب مغز شما هیچگونه نور آبی ای را قبول نمی کند و نسبت به آن حساس می شود. اغلب وسائلی که در غروب و شب از آن ها استفاده می کنیم مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت، تلویزیون، نور آبی پر نوری را به چشمان مان می تابانند. این نور ترشح هورمون ملانین را مختل و به خواب رفتمان را سخت تر کرده و حتی کیفیت خواب مان را نیز پایین می آورد. همانطور که همه ما تجربه کردیم، خواب ناکافی در شب می تواند تاثیر وحشتناکی بر بهره وری مان در طول روز بگذارد. بهترین کاری که می توان کرد اجتناب و دوری از این وسایل در شب است.

    8- مصرف زیاد شکر

    گلوکز به عنوان پدال گاز مصرف انرژی در مغز به شمار می آید. برای اینکه روی کارهای چالش بر انگیز تمرکز کنید، به گلوکز نیاز دارید. زمانی که گلوکز به حداقل می رسد احساس خستگی، بیهوشی و رخوت به شما دست می دهد. اگر میزان مصرف گلوکز بیش از حد لازم شود، موجب می شود که حالت عصبانی به شما دست دهد و نتوانید تمرکز کنید.

    تحقیقات نشان داده است که نقطه شیرینی هر فرد تنها 25 گرم گلوکز در روز است  هرچه بیشتر بخورید در حس شما تاثیر بیشتری نخواهد داشت. این 25 گرم را هر طوری که هست دریافت کنید

    تفاوت در میزان ماندگاری بهره وری است. دونات، سودا و دیگر شکر های تصویه شده تنها باعث می شوند 20 دقیقه انرژی افزایش پیدا کند در حالی که خوردن بلغور، برنج قهوه ای و دیگر غذا هایی که کربوهیدرات های پیچیده تر دارند انرژی شان را در طولانی مدت رها می کنند، می توانند بیشتر انرژی شما را حفظ کنند.


    پیشنهاد نویسنده: بسته بندی ، راز افزایش فروش


     

  • چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت اول)

     چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    در میانه دهه 1980، اینترنت منحصر به ارتش آمریکا و مؤسسات آموزشی بود. بازاریابی در آن زمان از طریق رسانه ­های چاپی، رادیو و تلویزیون انجام می­شد، آنچه اغلب "بازاریابی برون­گرا[1]" می­ نامند.

    یکی از مشکلات بازاریابی دیجیتال این است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال تحصیلات عالی یا تجربه زیادی در بازاریابی و ارتباطات ندارند. اگر درباره 4P یا آمیخته بازاریابی در کنفرانس­ های SEO صحبت کنید، احتمالا با نگاه­ های خیره دیگران روبرو می­ شوید.

    اهمیت دانستن روش ­های بازاریابی پیش از ظهور اینترنت این است که بسیاری از استراتژی ­هایی که در اوایل قرن 20 توسعه ­یافتند احتمالا امروز نیز قابلیت کاربرد دارند. در اینجا مرور کلی از بازاریابی و ارتباطات سنتی داریم و سپس موضوعاتی برای بحث و وظایف عملی برای خوانندگان جهت آغاز ادغام اصول بازاریابی سنتی با استراتژی­ های دیجیتال ارائه خواهیم کرد.

    در پایان این پست شما باید درکی کلی از این موارد داشته باشید:

    • تفاوت میان بازاریابی و ارتباطات
    • نظم یکپارچه مارکوم
    • 4Ps
    • موارد تشکیل­ دهنده آمیخته ترفیع
    • انتخاب بین بازاریابی درون­گرا (inbound) و برون­گرا
    • چگونگی تناسب بازاریابی دیجیتال و اینترنتی با تمامی این مسائل
    • SEO، بازاریابی رسانه اجتماعی، بازاریابی محتوا، رشد هک کردن و لینک­ سازی
    • موارد عملی

    یشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    نکات اصلی

    "بازاریابان جذابیت چیزهای جدید را بیش از حد و قدرت رفتار مصرف­ کننده سنتی را کمتر از حد برآورد می­ کنند".

    "هیچ­ کس با پیش ­بینی عدم تغییر امور در آینده شهرت نیافته است".

    بسیاری از نویسندگان و سخنرانان بر این باور هستند که " آینده  از آن بازاریابی درون­گرا است"، "رسانه اجتماعی همه چیز را تغییر داده است" و "مرگ تبلیغات فرا رسیده است".

    اما تماشای سنتی برنامه­ های زنده تلویزیون هنوز نمرده است و مردم زیادی از DVR برای رد کردن تبلیغات تلویزیون استفاده نمی­ کنند.

    هیچ استراتژی یا تاکتیک بازاریابی همیشه برای تمامی اهداف، محصولات، برند یا صنعت بهترین نیست. گاهی تبلیغات تلویزیونی باید بخشی از آمیخته بازاریابی باشد؛ گاهی نه. گاهی بازاریابی محتوا بهترین شیوه عمل است؛ گاهی نه. گاهی روش ­های مدرن "درون­گرایی" بیشترین ارزش را انتقال می­ دهند؛ گاهی روش­های سنتی "برون­گرایی".

    گردش کار marcom

    گردش ­کار مارکوم برای مدیران:

    1.همه مخاطبان بیرونی را به همراه آن­هایی که شرکت شما با آن­ها ارتباط دارد فهرست کنید

    2.مشتریان فعلی و بالقوه صرفا یکی از مخاطبان شما هستند

    3.پیام­ های ویژه­ ای که می­ خواهید بر مبنای جستجوی مخاطبان و شخصیت خریداران با هر جامعه ­ای ارتباط برقرار کنید را تعیین کنید.

    برای مشتریان:

    4.تناسب بازار- محصول ایجاد کنید

    5.درباره استراتژی قیمت­ گذاری تصمیم بگیرید

    6.شیوه اولویت­ بندی بازاریابی دیجیتال، فروش شخصی، تبلیغات، ترفیع فروش، و تبلیغات را در آمیخته بازاریابی مشخص کنید و سپس بر مبنای آن تخصیص منابع انجام دهید

    7.خلاقیت، Sales collateral، و محتوای بازاریابی ایجاد کنید

    8.ملزومات بازاریابی را از طریق کانال­ های انتخابی ­تان به مخاطب انتقال دهید

    9.نتایج را اندازه­ گیری و اصلاح کنید

    10.به گام ­های 3-8 برای حداکثر نمودن درآمد، فروش، ROI بر مبنای اهداف بازاریابی و کسب و کارتان بازگردید.

    بازاریابی در برابر ارتباطات

    در دید سنتی، بازاریابی و ارتباطات دو کارکرد کاملا متفاوت بودند که دپارتمان­ های مجزایی هم داشتند. بازاریابی بر مسائلی همچون مشتریان، فروش، و آگاهی برند تمرکز دارد. ارتباطات با تمامی افراد خارج از سازمان که شرکت با آن­ها در تعامل است، همانند دولت، جامعه، رسانه، و تحلیلگران مالی مرتبط است.

    امروزه، شرکت ­ها بازاریابی و ارتباطات را در دپارتمانی واحد ترکیب می­ کنند و به آن ارتباطات بازاریابی یا مارکوم[2] می­ گویند تا کارامدتر شوند و اطمینان یابند که همه پیام­ ها با همه مخاطبان و در سرتاسر تمامی کانال­ها سازگاری دارد.

    نکته کلیدی: پیام ­های یکپارچه و متحدالشکل در تمامی کانال ­های مارکوم آنلاین و آفلاین (وب ­سایت ­ها، شبکه­ های اجتماعی، کمپین ­های تبلیغاتی، محتوای آنلاین، اخبار، بروشور های محصول، و کاتالوگ ­های فروش) منتشر و انتقال دهید.

     

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    4Ps در بازاریابی سنتی

    گام بعدی در نظریه بازاریابی سنتی تمرکز بر 4Ps است: محصول، قیمت، مکان، و ترفیع.  ( الزاما گام­ ها به ترتیب نیستند و گاهی 4Ps پیش از تصمیم­ گیری درباره پیام­ رسانی بازاریابی تعیین می­ شوند).

    محصول

    استراتژی محصول، تناسب محصول- بازار را حداکثر می­ کند- درجه­ای که محصول یا خدمت تقاضا را برآورده می ­سازد. در جهان مدرن درون­گرا، استراتژی محصول به عنوان هک رشد[3] نام­گذاری شده است.

    قیمت

    استراتژی قیمت­ گذاری فقط به بخش مالی مربوط نیست بلکه جزئی از بازاریابی است.

    قیمت بالا، ارزش بالا و کمیابی را به هم مرتبط می ­کند در حالی که قیمت پائین نشان دهنده توانایی پرداخت و در دسترس بودن است. در زمینه بازاریابی، استراتژی قیمت­ گذاری باید به مواردی همچون اندازه بازار، هزینه تولید، سطح رقابت، وضعیت اقتصادی بازار هدف، و اینکه آیا شرکت می­ خواهد خودش را بازاریابی کند یا ارزش (یا هر دو) توجه کند.

    مکان

    توزیع تصمیم درباره چگونگی انتقال محصول به مشتری است.

    در عصر اینترنت، دورانی که محصولات و خدمات می­توانند تقریبا بلافاصله از هر جایی توزیع شده، خریداری شوند و مصرف شده یا مورد استفاده قرار گیرند، این بخش سنتی 4Ps اهمیت کمتری می­یابد.

    ترفیع

    ترفیع "ارتقاء آگاهی مشتری از محصول یا برند، ایجاد فروش و خلق وفاداری برند است".

    به دلیل تصمیماتی که بازاریابان درباره روش ­هایی که بهترین شیوه برای دستیابی به اهداف سه­ گانه می­گیرند، ترفیع پیچیده­ترین بخش 4Ps است. آمیخته ترفیع همیشه شامل 5 عنصر است: بازاریابی مستقیم، ترفیع فروش، فروش شخصی، تبلیغات، و روابط عمومی. بر مبنای محصول، صنعت، هدف، مخاطب هدف هر یک از این عناصر وزن و اولویتی متفاوت می­یابند.


    بیشتر بخوانید:افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی


    [1] Outbound marketing

    [2] "marketing communications" or "marcom"

    [3] growth hacking

  • 8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    هیچ چیز به اندازه عادت های بد، سودمندی و بهره وری شما را کاهش نمی دهد. این عادت ها موزیانه هستند، به آرامی در شما نفوذ می کنند و تا جایی پیش می روند که حتی شما نمی توانید آسیب هایی را که آن ها به شما وارد می کنند متوجه شوید.


    بیشتر بخوانید: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


    عادت های بد آهسته آهسته، شما را زمین گیر می کنند و از کار می اندازند، دقت شما را کاهش می دهند و خلاقیت شما را از بین می برند و این موجب کاهش کارایی شما می شود. کنترل کردن عادت های بد اهمیت زیادی دارد و علت آن هم تنها این نیست که این عادت ها بهره وری تان را کاهش می دهند.

    یک تحقیق دانشگاهی در مینه سوتا نشان داد افرادی که دارای خود کنترلی هستند، بسیار شاد تر از سایرین می باشند. این شادی را می توان در این افراد، در لحظه و در دراز مدت، مشاهده کرد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    برخی از عادت ها، مولد مشکلات بیشتری نسبت به سایر عادت های بد هستند. به دور انداختن این عادت ها می تواند موجب افزایش بهره وری شما بشود، و به شما اجازه دهد از احساس مثبتی که با خودکنترلی به دست می آورید، لذت ببرید.

    1- وب گردی و گشت و گذار افراطی در اینترنت

    حدودا 15 دقیقه طول می کشد تا بتوانید به نقطه تمرکز برسید و بتوانید در کاری که قصد انجام آن را دارید، تمرکز کنید. وقتی که شما این کار را انجام می دهید، در واقع به یک حالت بی نظیر برای افزایش بهره وری می روید که به آن اصطلاحا جریان گفته می شود.


    بیشتر بخوانید: بسته بندی ، راز افزایش فروش


    تحقیقات نشان می دهد که افراد در حالت جریان، 5 برابر بیش از افرادی که در این حالت نیستند، بهره وری دارند. زمانی که شما از کار فراغت پیدا می کنید، از آن جا که کوک می شوید که سری به اکانت های خود در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام بزنید، یا اینکه بخواهید نتیجه فوتبال را چک کنید یا اخبار ببینید، این وضعیت شما را از حالت جریان خارج می کند.

    این بدین معنی است که اگر شما بعد از انجام امور بالا بخواهید دوباره وارد همان کار شوید و تمرکز کنید، باز 15 دقیقه نیاز به اماده سازی دارید تا تمرکزتان به حالت قبلی برگردد و بهره وری تان تحت تاثیر مود جریان قرار گیرد و افزایش یابد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    به اندازه کافی از کار بیرون بروید و وارد کار شوید و بدین صورت می توانید بدون اینکه شارشی حس کنید یک روز را به شب برسانید.

    2- کمال گرایی

    اکثر نویسندگان ساعت ها صرف شخصیت ها و طرح داستان می کنند و صفحه ها پشت صفحه می نویسند، و این کار را در حالی انجام می دهند که می دانند این نوشته ها را در کتاب خود قرار نخواهند داد. این اتفاق به این دلیل می افتد که آن ها می دانند که باید ایده خود را توسعه دهند.

    ما عادت داریم که دست از کار بکشیم درست وقتی که زمان شروع کار است، زیرا حس می کنیم که ایده هایمان عالی نیستند و چیزی که می سازیم ممکن است اصلا خوب نباشد. اما اگر شما شروع نکنید، چگونه می خواهید چیزهای عالی تولید کنید؟ و کی می خواهید به ایده های تان زمان دهید تا پرورش پیدا کنند و بیرون بیایند؟

    Jodi Picoult که نویسنده است در مورد اهمیت دوری از کمال گرایی می گوید: "شما می توانید یک صفحه نوشته شده بد را ویرایش کنید، اما نمی توانید یک صفحه سفید بدون نوشته را ویرایش کنید."

    3- پاسخ دادن به ایمیل ها به محض اینکه می رسند

    مردم بهره ور، اجازه نمی دهند که ایمیل ها در آنان توقف ایجاد کند. این افراد نه تنها برای چک کردن ایمیل های شان برنامه خاصی دارند، بلکه از برنامه های خاصی استفاده می کنند تا ایمیل ها را برای شان اولویت بندی کند. آن ها برای بهترین فروشندگان و بهترین مشتری های خود آلارم های خاصی را در نظر می گیرند، و بقیه را ذخیره می کنند، تا در موقع مناسب به آن ها بپردازند. بعضی از افراد هم هستند که برای ایمیل های دریافتی خود یک پاسخ خودکار، در نظر می گیرند تا ارسال کننده ها بدانند که چه موقع به ایمیل ان ها رسیدگی خواهد شد.

    4- لمس کردن دکمه SNOOZ

    زمانی که شما می خوابید و استراحت می کنید، مغز شما از طریق یک سری چرخه های استادانه، به کار خود ادامه می دهد که آخرین این حلقه و چرخه ها، مربوط به زمان بیداری شما است که مغز این هشدار را به شما می دهد و شما را بیدار می کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات قبل از اینکه ساعت هشدار شما زنگ بزند، شما از خواب بیدار می شوید، چرا که مغز این را تشخیص داده که وقت بیداری شما رسیده و باید بیدار شوید و این کار را انجام می دهد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    زمانی که دکمه SNOOZ را می زنید، و دوباره به خواب تان ادامه می دهید، هشیاری تان از دست می رود و وقتی دوباره بیدار شدید، احساس خستگی، عدم تعادل و احساساتی نظیر این خواهید داشت و از همه بدتر این حالت ممکن است ساعت ها به همراه شما باشد تا اینکه از بین برود. به هر حال مهم نیست که چقدر خسته اید، اما وقتی که ساعت شما زنگ می خورد و  خاموش می شود، سعی کنید به سختی خود را از تخت خواب بیرون بکشید تا یک روز پر کیفیت داشته باشید.


    پیشنهاد نویسنده: راهکاری جهت افزایش فروش


     

  • افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی

     
     
     
    امروزه با توجه به اهمیت مشتری از هر نظر، جذب و حفظ مشتری یکی از مهم ترین اقدامات بخش بازاریابی و فروش شرکت ها می باشد. همانطور که می دانید جذب مشتری جدید چندین برابر حفظ یک مشتری هزینه دارد. به همین دلیل شرکت ها برای حفظ و جذب مشتریان بیشتر اقداماتی را انجام می دهند. از جمله این اقدامات شخصی سازی ایمیل های ارسالی برای آنها می باشد، چون زمانی که مشتری متوجه شود که علایق و خواسته هایش را شرکت در نظر می گیرد و بر اساس آنها برایش پیشنهادهایی ارسال می کند او نیز ترغیب به خرید بیشتر از شرکت می شود و حتی با استفاده از تبلیغ دهان به دهان شرکت را به تعدادی از دوستان و اقوام نیز معرفی می کند. در ادامه دلایل شخصی سازی ایمیل های ارسالی را بیان می کنیم.

     
     

    1.پیام­ های ایمیل شخصی شده نرخ کلیک را تا میانگین 14% و نرخ بازده را تا 10% بهبود می­ بخشند.

    2.هفتاد و چهار درصد بازاریابان می­ گویند شخصی­ سازی هدفمند مشارکت مشتری را افزایش می­ دهد. 

    3.تنها 39% خرده­ فروشان آنلاین توصیه­ های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل ارسال می­ کنند.

     

    4.ایمیل ­ها با موضوع شخصی شده 26% احتمال بیشتری دارد باز شوند. 

    5.ایمیل­ های شخصی شده 6 برابر نرخ تراکنش بالاتری دارند.

    6. پنجاه و سه درصد بازاریابان می­ گویند ارتباطات شخصی شده مستمر با مشتریان موجود منجر به اثر درآمدی متوسط 

    تا زیاد می­ شود.

     


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


     

    7.ایمیل ­های بخش ­بندی و هدف ‌گذاری شده 58% کل درآمد را ایجاد می ­کنند.

    8.هفتاد و پنج درصد شرکت ­ها در پیام­ های شخصی شده در سال 2015 سرمایه­ گذاری خواهند نمود.

     

    9.بازاریابان متوجه 760% افزایش در درآمد ناشی از کمپین­ های بخش­ بندی شده شدند.

    10.بازاریابان هنگامی‌که از وب شخصی شده استفاده می ­کردند، افزایش متوسط 20% را در فروش مشاهده نمودند.

    11.پنجاه درصد شرکت ­ها احساس می­ کنند می­ توانند تعامل با ایمیل را از طریق افزایش شخصی ­سازی ارتقاء دهند. 

    12.ایمیل ­های ترفیعی شخصی ‌سازی ‌شده 29% نرخ باز شدن منحصر به ‌فرد بالاتر و 41% نرخ کلیک منحصر به‌ فرد بیشتری داشته ­اند.

     


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



  • 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    بازاریابی آنلاین شیوه انجام کسب و کار و ترفیع ما را کاملا تغییر داده است: از طریق اینترنت به منابع و پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به گذشته دسترسی پیدا کرده ایم. پس چرا کارآفرینان این فرصت­ های ارزشمند را با به تأخیر انداختن بازاریابی آنلاین به عنوان یک هزینه غیرضروری نادیده می گیرند؟


    بیشتر بخوانید:8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    معیارها برای "نیاز"

    منظور از نیاز به استراتژی­ بازاریابی آنلاین چیست؟ آیا بازاریابی یک گزینه اختیاری نیست؟ عملا بله، اما شما پتانسیل زیادی را با این کار از دست خواهید داد.

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    تمامی استراتژی های ضروری مزایای زیر را دارند:

    مورد انتظار: مردم از شما انتظار دارند تا چیزهایی را به آن ها بدهید و اگر این کار را نکنید ارزش سازمان شما در دید آن ها کاهش می یابد.

    در دسترس: هیچ یک از این استراتژی ها پیچیده یا سخت نیستند؛ ممکن است اندکی منحنی یادگیری وجود داشته باشد، اما همه آن ها قابل اجرا هستند.

    مقرون به صرفه: نیازی نیست پول زیادی صرف هر کدام از این استراتژی ها کنید، حتی استارت آپ های با بودجه محدود هم می توانند آن ها را انتخاب کنند.

    ارزشمند: این استراتژی ها بازده بالقوه بالا ارائه می دهند، یعنی هزینه برای شما در صورت نادیده گیری آن ها زیاد خواهد بود.

    حساسیت به زمان: هر چه شما زمان بیشتری صرف این استراتژی ها کنید، قدرتمندتر خواهند شد. هر چه زودتر به آن ها بپردازید، بازده بالاتری دریافت خواهید کرد. 

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    1- برندسازی شخصی

    کسب و کارهای موفق می توانند نیروی حرکتی خود را از کارآفرینان موفقی دریافت کنند که آن ها را هدایت می کنند. برندسازی خود، پیش از شرکت، به شما فرصت استفاده از تصویر شخصی مورد اعتمادتری را برای برندتان می دهد. همچنین قدرت بیشتری برای ملاقات و ایجاد شبکه با دیگران، تشکیل شراکت بیشتر و ایجاد وجه برای شما را می دهد. هر چند باید زمان زیادی را در آن سرمایه گذاری کنید.


    بیشتر بخوانید:راهکاری جهت افزایش فروش


    2- بازاریابی محتوا

    بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به اینکه شما استراتژی تان را چگونه شکل می دهید، می تواند اهداف متعددی را محقق نماید. به عنوان مثال می توانید از مقاله های سفید، کتاب های الکترونیک و سایر اشکال طولانی محتوا برای جذب دانلودها، ثبت نام ها و گفتگو ها استفاده کنید.

    6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

    حتی می توانید از محتوا به عنوان شکلی از کمک و حل مشکل یا ترکیبی از این کاربردها استفاده کندی. بازاریابی محتوا به شدت تطبیق پذیر و مفید است. اگر ارزشمند باشد مشتریان شما از شما انتظار خواهند داشت حداقل اندکی از آن را برایشان اجرا کنید.


    3- بهینه سازی موتور جست و جو

    SEO فرایند قابل رؤیت تر کردن سایتتان در موتورهای جستجو است، تا ترافیک بیشتری از سوی افرادی که در جستجوی محصولات شما هستند دریافت کنید. بخش زیادی از رتبه بندی شما ناشی از ساختار فنی سایت و استراتژی توسعه مداوم محتوای شما است.


    4- بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری

    اغلب این استراتژی ها هدف شان جذب افراد بیشتر به سایت شما است، اما این افراد در سایت شما چه خواهند کرد؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند مطمئن شوید با حداکثرسازی نرخ تبدیل، از هر بازدیدکننده ارزش بیشتری دریافت کنید.


    بیشتر بخوانید:بسته بندی ، راز افزایش فروش


    5- بازاریابی رسانه اجتماعی

    بازاریابی رسانه اجتماعی طرحی سریع برای ثروتمند شدن نیست که به شما وعده داده شده است، اما پتانسیل زیادی در ساخت و پرورش مخاطبان رسانه های اجتماعی دارد. مجددا، محتوا در اینجا نقشی مهم ایفا می کند، زیرا احتمالا عاملی خواهد بود که مخاطبان شما را برای شروع جذب می کند. در اینجا شما قدرت دید برند بیشتر، شهرت بیشتر و ترافیک درونی بسیار زیادی را با لینک های سینک شده خود دریافت می کنید.

    6- بازاریابی ایمیلی

    بازاریابی ایمیلی پتانسیل خارق العاده ای برای ROI دارد زیرا تقریبا هیچ هزینه اجرایی ندارد. مشترکانی را از پایگاه مشتریان موجودتان، فالوورهای رسانه اجتماعی شما و سایر فرصت های جدید جمع آوری کنید؛ حتی خبرنامه محتوای ساده شما می تواند به شما در کسب ترافیک برای سایتتان کمک کند، درگیری بیشتر با برندتان را تسهیل نماید و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطب ارتقاء دهد.

    ممکن است از توصیفات ارائه شده متوجه شده باشید که یک استراتژی دیگر هم وجود دارد: همه آن­ ها با هم کار می کنند. در حالی که می توانند به تنهایی استفاده شوند، هر یک با استراتژی دیگر متصل بوده و از هم بهره می برند. اگر همه را با هم دنبال کنید، تلاش هایتان را با این نواحی چندگانه تکمیل خواهید کرد و شاهد بازده بالقوه بالاتری خواهید بود.

  • 4 دلیل اصلی شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو

    بعضی از بازاریابان اینترنتی از استراتژی بهینه سازی موتور جست و جو واهمه دارند، زیرا هم یک فرایند پیچیده است و هم نتایج قابل ملاحظه ای در بازه زمانی کوتاه نخواهد داشت. از طرف دیگر، شرکت هایی که در زمینه seo فعالیت می کنند، شرکت هایی که می خواهند رتبه خود را در موتور جستجو بالا ببرند، نظری مخالف با نظر بازاریابان الکترونیکی را دارند، زیرااز این طریق کار کرده و کسب درآمد می کنند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    به هر حال همانقدر که استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو می تواند مفید بوده و نتیجه مثبت داشته باشند، ممکن است با شکست نیز روبرو شوند. پس با شناسایی علت های شکست و آگاهی از آنها، میتوانیم بهتر عمل کنیم.

    در این مطلب برخی از دلایل رایج که موجب شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو خواهند شد، مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

    1- کلمات کلیدی

    اگر مدت زمان زیادی است که در اینترنت مشغول به فعالیت بوده و برای کلمات کلیدی محتوای سایت خود وقت می گذارید، سخت در اشتباه هستید. شما این گونه فکر تصور می کنید که تنها محتوا دارای اهمیت است، در صورتی که کیفیت محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. اگر شما متنی با انبوهی از کلمات کلیدی در سایت خود نوشته اید که محتوای مطلوبی ندارد، از طرف موتورهای جستجو شناسایی شده و رتبه قابل قبولی نخواهید گرفت.

    خوانندگان سایت شما به دنبال محتوای مفید هستند نه مطالب بی ارزش. از این رو مراجعه کننده برای مطالب نخواهید داشت، کامنتی دریافت نمی کنید، کسی سایت شما را ارجاع نمی دهد. تمامی این عوامل موجب می شوند رتبه شما در موتور جستجو پایین بیاید. لازم به ذکر است که بر اساس قوانین سئو تنها 3 تا 4 درصد کل متن شما می تواند کلمات کلیدی باشد.


    بیشتر بخوانید:بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


    2- سئو نمی تواند مشاغل شکست خورده را نجات دهد

    اگر کار شما شکست خورده است و تصمیم دارید برای سئو زمان بگذارید، وقت خودتان را تلف می کنید. اگر نمی توانید بدهی های خود را  پرداخت کنید و یا دچار ورشکستگی شده اید و یا موارد دیگر، تمامی فعالیت های شما در زمینه سئو بی فایده است. باید تمرکز خو را بر روی مواردی دیگر مانند راه اندازی یک کسب و کار جدید قرار دهید.

    3- مدیریت شهرت

    هنوز هم تبلیغ دهان به دهان یک نوع تبلیغ قدرتمند محسوب می شود. این نوع از تبلیغ در اینترنت نیز مستثنی نبوده و حتی شاید بیشتر کاربرد داشته باشد. با وجود کسب و کار، مشتریان خیلی سریع تر از نارضایتی یکدیگر از یک محصول یا برند اگاه می شوند.

    امروزه تمامی افراد کالاهای مورد نیاز خود را بدون تحقیق در مورد فروشنده نخواهند خرید. مردم نارضایتی ها و انتقادات منفی را از طریق اینترنت خوانده و می شنوند. این شکایات به کسب و کار شما اسیب خواهد زد. اگر در سایت های دیگر سایت شما را لینک کرده و انتقاد منفی به دنبال آن باشد، رتبه شما در موتور جستجو تنزل پیدا خواهد کرد. در این شرایط، حتی بهترین استراتزی سئو هم بی فایده بوده و شما حذف خواهید شد.

    4- فراموش کردن استراتژی بهینه سازی موتور جستجو در هنگام بروز رسانی سایت

    اگر به استرتژی سئو توجه دارید، فراموش نکنید موقع تغییرات در سایت، بروز رسانی ها را حتما اعمال کنید. در غیر این صورت شما برای لحظاتی رتبه خود را از دست داده و در رنکینگ سقوط و تعداد مراجعه کنندگان به صفحه شما کاهش پیدا خواهند کرد. این یک خطای بزرگ است که بایستی به آن توجه داشته باشید

    نمیتوان به طور دقیق مشخص کرد چه چیز باعث شکست استراتژی سئو خواهد شد. هر بازاریاب تلاش می کند استراتژی های بهینه سازی موتور جست و جو را با موفقیت پیش برود. یکی از مهم ترین راههای پیروزی انجام ندادن اشتباهاتی است که دیگران انجام داده اند. پس اگر میخواید موفق باشید نسبت به عواملی که باعث شکست سئو می شوند اگاهی پیدا کنید.

     

  • بسته بندی ، راز افزایش فروش

    ممکن است تاکنون بار ها به نحوه بسته بندی محصولات و کالاهای خود و چگونگی اصلاح آن ها فکر کرده باشید. همان طور که می دانید در هر کسب و کاری با هر نوع محصولی، بسته بندی از جمله فاکتور های بسیار مهم بوده که ارتباطی کاملا مستقیم نیز با افزایش سطح فروش دارد. به همین دلیل است که تلاش برای انتخاب بهترین طرح به منظور رقابت قدرتمند با سایر رقبا، یکی از بزرگ ترین دغدغه های تولیدکنندگان محسوب می شود. ضرورت این موضوع به ویژه در مورد واحدهای تولیدی که محصولات قفسه ای عرضه می کنند، بیشتر احساس خواهد شد.


    بیشتر بخوانید:راهکاری جهت افزایش فروش


    در واقع نخستین جلوه ای از کسب و کار شما که مشتری با آن رو به رو می شود، بسته بندی محصولات تولیدی خواهد بود و به تبع کیفیت خود کالا در جایگاه دوم قرار می گیرد. البته مقصود از این جمله بی توجهی به کیفیت نیست، بلکه تمرکز مطلب بیشتر بر ظاهر مسئله برای رقابت تاثیر گذار با کسب و کار های دیگر خواهد بود. در نتیجه بسته بندی می تواند به نوعی راوی داستان کسب و کار شما باشد و توجه مشتری را به سوی خود جلب کند.

    بسته بندی، راز افزایش فروش

    اگر در این مورد موفق عمل کنید، کلید تسخیر چشمان مشتری ها در دستان قوی کسب و کارتان خواهد بود. اکنون که از اهمیت بالای روند طراحی بسته بندی آگاه شدیم، نوبت به آن رسیده است تا با نکات پیدا و پنهان این راه همراه شویم.

    طرحی مختصر و مفید!

    پیش از انجام هر کاری نخست این سوال را از خود بپرسید: عمده مشتری های کسب و کار شما چه قشری از جامعه را به خود اختصاص می دهند؟ بیشتر طرفدار طرح های مدرن هستند و یا مدل های سنتی تر را ترجیح می دهند؟ پاسخ به این پرسش ها بسیار راه گشا خواهند بود چرا که ذهن شما را به سوی نتیجه ای مشخص و در نهایت طرحی عملی هدایت می کنند.

    علاوه بر موارد فوق، آشنایی با محیطی که محصولات در آن به فروش می رسند نیز امری ضروری خواهد بود. بسته به محیط مورد نظر، مشتری های مختلفی با انتظارات متفاوت رجوع می کنند. به عنوان مثال اگر در زمینه محصولات غذایی فعالیت دارید، بهتر است بسته بندی کالا به نحوی باشد که مزایای استفاده از آن را به ویژه برای سلامتی مشتری به وی یادآوری کند و این هدف اغلب با بهره گیری از برچسب های توضیحی گویا محقق می شود. "بسته بندی باید همچون یک تلنگر کوچک اما موثر به نظر برسد"

    بسته بندی، راز افزایش فروش


    بیشتر بخوانید:8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    گزینش نیروهای با استعداد!

    نکته مهم دیگری که در خصوص طراحی یک بسته بندی مناسب مطرح است، استفاده از نیروهای خلاق و با استعداد خواهد بود. بسیاری از کسب و کار ها به علت هزینه هایی که استخدام یک نیروی طراح حرفه ای به دنبال دارد، علاقه ای به مشارکت در این زمینه ندارند. اما اگر وضعیت مالی کسب و کارتان در شرایط نسبتا مطلوبی به سر می برد، سرمایه گذاری برای مورد مذکور تصمیمی کاملا عاقلانه خواهد بود چرا که در ادامه با افزایش سطح فروش چندین برابر هزینه نام برده به شما باز می گردد.

    امروزه در بازار رقابتی کسب و کار های مختلف، درآمد زایی بیشتر مساوی با پیروزی هرچه بهتر در این میدان داغ مبارزه خواهد بود. از طرفی امکانات همیشه به معنای یک طراحی موفق تر نیست. باید قادر به شناسایی افراد خلاق و نخبه باشید. مجموعه ای کارا و ماهر خلق کنید که بتواند به کامل ترین نحو ممکن و متناسب با کالای مورد نظر، بسته بندی مورد انتظار شما را طراحی کند. اما به یاد داشته باشید که قبل از هر چیز بسته بندی پیشنهادی باید حاوی پیام کسب و کارتان باشد. توصیه می شود داستان برند را در یک جمله کوتاه و یا عبارت جای داده و آن را روی بسته بندی محصول درج کنید. محل چاپ پیام نیز مهم است؛ به راحتی دیده شود و اثر سوء بر زیبایی جعبه نداشته باشد.

    فاکتور دیگری که باید مورد توجه تیم طراحی قرار گیرد، کیفیت مواد بسته بندی است. در این راه از هیچ چیز غافل نشوید چرا که ارتباطی مستقیم با جلوه کسب و کار دارد. زمانی که مشتری بسته حاوی محصول شما را در دست می گیرد، احساسی واضح از کیفیت آن و به تبع کیفیت محتوای جعبه به وی منتقل خواهد شد. مجموعه کاری تا چه حد می تواند در این امر موفق عمل کند؟ تصویری به یاد ماندنی از کسب و کار خود در ذهن مشتری ایجاد کنید.

    بسته بندی، راز افزایش فروش

    گردآوری امکانات!

    پس از انتخاب یک تیم طراحی حرفه ای و دست یابی به بهترین طرح ممکن، حال زمان آن رسیده است که از تمام امکانات در دسترس استفاده کنید. به عنوان مثال با بهترین شرکت چاپ در منطقه خود قرارداد ببندید و تنها بعد مالی برای کاهش هزینه ها را در نظر نگیرید. مرتب از تیم طراحی در مورد ابزار هایی که نیاز دارند، سوال کنید. در نهایت باید به یک بسته بندی حرفه ای با قابلیت سر هم سازی در کمترین زمان ممکن برسید. این موضوع نه تنها سبب تسریع در فرآیند بسته بندی محصول می شود، بلکه با کمک به ارتقا سطح فروش کسب و کار هزینه های صرف شده را جبران خواهد کرد.

    توجه به الزامات قانونی!

    آخرین مورد که در اکثر طرح های پیشنهادی نیز رعایت می شود، الزامات قانونی مربوط به هر کشور است. بسته بندی که برای کالای مجموعه خود انتخاب می کنید، باید از نظر مقررات و قوانین کشوری مورد تایید باشد و این موضوع شامل شعار برند، خوانایی آن، ظاهر جعبه و بارکد ها می شود.

    آنچه مطرح شد می تواند در نهایت به شکل گیری یک بسته بندی مناسب و مشتری پسند منتج شود که همزمان اثر مهمی در افزایش تقاضا و درآمدهای کسب و کار شما خواهد داشت.


    پیشنهاد نویسنده:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


     

  • بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    جهان فناوری، بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی اثر زیادی بر چگونگی رفتار اجتماعی ما، رفتارمان به عنوان مصرف کننده و روش انجام تجارت ما دارد. مردم انتظار دارند درباره هر محصول، خدمت، شرکت، فرد یا چالشی که با آن مواجه هستند به راحتی از طریق موتورهای جستجو اطلاعات بدست آورند.

    در این مطلب می‌خواهیم به شش ابزار بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش اشاره کنیم که تمام شرکت‌ها برای فروش بهتر و بهبود بهره‌وری، به تناسب سازمان خود، می توانند از این ابزارها استفاده نمایند.


    بیشتر بخوانید: راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    1) داشتن یک وبلاگ/ وبسایت

    نخستین گام برای موفقیت در بازاریابی آنلاین داشتن یک پایگاه خانگی در وب می باشد. مهم هم نیست که یک وب سایت رسمی یا یک وبلاگ یا ترکیبی از این دو داشته باشید. اگر شما وب سایتی داشته باشید که مردم بتوانند به راحتی به شما مراجعه کنند، فرایند بازاریابی شما را تسهیل می نماید. بنابراین حتی اگر شما یک فروشگاه آنلاین نیستید، باز هم نیاز به یک وب سایت دارید.

    من همیشه مردم را به داشتن وبلاگ تشویق می کنم، چون اگر شما وبلاگ و مطالب مرتبط با کسب و کار خود را داشته باشید، قطعا پیشرفت خواهید کرد. در این  بسیاری از مردم با تعریف از شما و محصولات یا خدماتتان به شما در بازاریابی آنلاین کمک خواهند کرد.

    2) تبلیغات آنلاین

    بسیاری از کسب و کارهای کوچک بخصوص با این استراتژی بازاریابی آنلاین مشکل دارند، به گمان من دلیل آن این است که نمی خواهند هزینه ای پرداخت نمایند. آن ها فقط بازاریابی آنلاین رایگان می خواهند. به نظر ما استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان هیچ ارزشی ندارد. با اطمینان می توان گفت در همه استراتژی های بازاریابی آنلاین رایگان، شما باید زمان قابل توجهی را صرف کنید، بدین معنا که این استراتژی ها تنها در صورتی رایگان محسوب می شوند که شما ارزشی برای وقت خود قائل نشوید.

    از طرفی دیگر، تبلیغات آنلاین سنتی زمان نسبتا کمی می گیرند و می توانند یک استراتژی موثر برای بازاریابی آنلاین باشند. نخستین چیزی که شما باید در این باره بدانید این است که دو نوع مدل هزینه وجود دارد، CPM و CPC.

    CPM به هزینه ها در هر هزار اشاره دارد. در این نوع بازاریابی آنلاین، شما در اصل فضایی را در یک صفحه وب خریداری می کنید و بابت تعداد معینی از برداشت ها، یا تعداد دفعاتی که تبلیغات شما به نمایش در می آید، هزینه پرداخت می کنید. پرداخت های بسیاری از برندها که تبلیغات آنها در وب سایت ها دیده می شود بر پایه مدل CPM می باشد.

    CPC هزینه تبلیغات برای هر کلیک است. در این مدل، شما تنها بابت تعداد دفعاتی که یک بیننده روی تبلیغات شما کلیک می کند، نه تعداد دفعاتی که نمایش داده می شود، پرداختی دارید.

    می توان گفت Google AdWords بهترین برنامه بازاریابی آنلاین است که در آن پرداخت به ازاء هر بار کلیک روی تبلیغات می باشد. زمانیکه شما با این برنامه بازاریابی آنلاین می کنید، کلیدواژه های خاصی را انتخاب می کنید که تبلیغات شما مربوط به آن است. زمانیکه افراد در گوگل یکی از این کلیدواژه ها را جستجو می کنند، تبلیغات شما در معرض دید آنها قرار خواهد گرفت.

    استراتژی بازاریابی آنلاین دیگر که شما ی توانید آن را امتحان کنید ساخت و به اشتراک گذاری ویدئوی آنلاین می باشد (چه در وبسایت شخصی خود چه در سایت های محبوب اشتراک ویدئو). یک ویدئو می تواند طلای بازاریابی آنلاین باشد، اگر محبوب شود.

    بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    3) فهرست کردن دایرکتوری ها (دفترچه های راهنما)

    افزودن کسب و کار خود به دایرکتوری های مناسب (دایرکتوری های محلی، دایرکتوری های کسب و کار و ...) دیگر روش بازاریابی آنلاین می باشد که نیاز به زمان اندکی دارد و نسبتا ارزان می باشد. عضو هر یک از گروه های تجاری محلی که باشید، مثل اتاق بازرگانی محلی شما، احتمالا وب سایت هایی وجود داشته که به اعضاء اجازه می دهند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین لیست نموده و حتی با هزینه های خاصی تبلیغات هم قرار دهند.

    4) شرکت در شبکه های اجتماعی

    پیوستن به توییتر، فیسبوک، و فروم ها، پست گذاشتن در وب سایت های مهم، اظهار نظر درباره وبلاگ های دیگران، همگی فرصت هایی برای بازاریابی آنلاین هستند. بازاریابی آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی نیازمند مهارت به مراتب بیشتری نسبت به بازاریابی آنلاین از طریق تبلیغات یا فهرست کردن دایرکتوری ها می باشد.


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    در همه رسانه های اجتماعی، نکته مهم مشارکت هوشمندانه و تلاش برای گفتگو کردن بجای تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد. نظراتی از جمله "نکته خوبی بود. به سایت من سر بزنید" تنها اسپم و نه گفتگو هستند.

    5) شبکه سازی آنلاین

    LinkedIn در هر بحثی در مورد شبکه های آنلاین مورد توجه خاصی است. هدف این شبکه این است که به متخصصین سراسر جهان کمک کند تا به هم وصل شوند تا موفقیت خود را تسریع ببخشند. LinkedIn بیش از 40 میلیون عضو در بیش از 200 کشور دارد. این شبکه ابزار قدرتمندی برای بازاریابی اینترنتی بوده و این فرصت را برای شما مهیا می سازد تا با مشتریان، شرکا، و همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

    از گروه های آنلاین "قدیمی تر" مثل گروه های یاهو غافل نشوید. جستجو در گروه های یاهو درباره "کسب و کارهای کوچک" تا تقریبا 40000 گروه مختلف را ارائه می کند.

    بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد

    چنین گروه هایی علاوه بر اینکه منبع بزرگی از اطلاعات هستند فرصت های بازاریابی فراوانی را هم فراهم می آورند. اعضاء دیگر می توانند مشتریان بالقوه باشند چنانچه با شما و خدمات شما آشنا شوند.

    6) بازاریابی از طریق ایمیل

    بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و قدرتمندترین روش های بازاریابی آنلاین می باشد. در این روش شما پیام را مستقیما به افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده اند، می فرستید. همچنین، ایمیل ابزار فوق العاده ای برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود می باشد.

    برنامه های ایمیلی گوناگونی در این زمینه وجود داشته که به شما اجازه می دهند که شما ایمیل خود را برای مشتریانتان سفارشی نمایید، در نتیجه شما می توانید ایمیل هایی را به مشتریان منتخب خود مطابق با علایق خاص آنها بفرستید.

     

  • راهکاری جهت افزایش فروش

    راهکاری جهت افزایش فروش

    یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب و کاری تلاش برای افزایش فروش و به تبع درآمد زایی بیشتر خواهد بود. به منظور دست یابی به این هدف راهبردهای مختلفی دنبال می شود که انتخاب آن ها اغلب سلیقه ای بوده و مدیر مجموعه، تصمیم گیرنده اصلی در این مورد است. اما چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که راهبرد برگزیده؛ موثر ترین راه حل بوده و وضعیت مالی کسب و کار را به چالش نخواهد کشاند؟ در پاسخ باید گفت: هیچ گاه نمی توانید به صورت قطعی از شرایط پیش رو مطمئن شوید اما شاید قابل اعتماد ترین روش در این خصوص "متد اروژانسی" باشد. در واقع ایده کسب و کار را می توانیم براساس ایجاد نوعی احساس ضرورت برای مشتری ها تنظیم کنیم تا با انگیزه بیشتری نسبت به خرید محصولات شما اقدام کنند.


    بیشتر بخوانید: 8 نکته مهم برای ارائه خدمات استثنائی به مشتریان در استارتاپ ها


    چرا بحث ضرورت تا این اندازه اهمیت دارد؟ اگر مشتری محصول و خدمات ارائه شده در کسب و کارتان را امری ضروری تلقی نکند، باید انرژی زیادی برای متقاعد کردن وی به کار بگیرید! اما زمانی که در وضعیت فروش از مفهوم ملموس "ضرورت" و یا به بیان بهتر "اورژانس" بهره برداری کنید، روند کند خرید را تبدیل به مسیری سریع و راحت تر خواهید کرد.

    اما برای آن که بتوان به اهداف مذکور رسید، چه استراتژی هایی راه گشا خواهند بود؟ در ادامه به تفسیر چهار روش اصلی ایجاد "ضرورت در خرید" با هدف افزایش فروش می پردازیم.

    با چشم انداز کسب و کار خود شروع کنید

    گام اول بررسی دقیق ایده ها و به طور کلی چشم اندازی است که کسب و کار شما بر اساس آن فعالیت می کند. آیا مسیری که هم اکنون در حال طی آن هستید، مناسب محصول و یا خدمتی که ارائه می کنید خواهد بود؟ آیا به ایده های خود به صورت کاملا واقع بینانه نگاه کرده اید؟ آیا چشم انداز کنونی توانسته است افزایش فروش را به همراه داشته باشد؟ ایده ای طراحی کنید که ضمن آشکار سازی ضرورت خرید محصولات شما، بتواند بدون فشار به مشتریان انگیزه آن ها برای خرید را افزایش دهد.

    راهکاری جهت افزایش فروش

    درک مناسبی از فرآیند تصمیم گیری داشته باشید

    انتقال احساس ضرورت برای خرید یک محصول و یا انتخاب یک خدمت بدون آگاهی کامل از روند تصمیم گیری و نکات ریز آن عملا غیر ممکن خواهد بود. تصمیم گیرنده اصلی در روند یک خرید اصولی و البته منطقی چه کسی است؟ هر کدام از طرفین شامل کسب و کار و مشتری چه اندازه در این روند سهیم هستند؟ برای آن که درک کاملی از این مسئله داشته باشید، در ابتدای هر جلسه فروش، افراد دخیل در تصمیم گیری را به ترتیب اولویت مشخص کنید. زمانی که به چنین درکی دست یابید، قادر به تعیین بهترین استراتژی فروش خواهید بود. این استراتزی شامل القای حس ضرورت در مشتری و یا وارد آوردن فشار به وی برای تصمیم گیری قطعی می شود. لازم به ذکر است که تلاش شما برای کسب آگاهی بیشتر از نحوه عملکرد مشتریان مختلف در امر خرید، به آن ها انتقال داده می شود و بدین ترتیب مشتری با اعتماد بیشتری کسب و کارتان را انتخاب می کند.


    بیشتر بخوانید:راهکار های جالب برای جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


    اطلاعات خود را به واسطه پرسش سوال های کلیدی تکمیل کنید

    گام بعدی این متد ساده، تمرکز بر سوال های کلیدی خواهد بود. برای آن که بتوانید نسبت به محصولات و یا خدمات خود در مشتریان ایجاد ضرورت کنید، لازم است ابتدا به یک جمع بندی کلی در مورد آن ها برسید. چرا کسب و کار شما را انتخاب کرده اند؟ محصول مد نظر آن ها چه نکته مثبتی در خود جای داده است؟ ویژگی برتر کسب و کارتان در مقایسه با سایر رقبا چیست؟ آیا می توان پتانسیل های مجموعه را ارتقا داد؟ البته باید توجه داشت که مکالمه بیش از حد و گیج کردن مخاطب با پرسش های متعدد نتیجه ای معکوس به دنبال خواهد داشت. طرح سوال های کلیدی مشتری را در مسیری قرار می دهد که در نهایت نیاز های مشترک خود و کسب و کارتان در مشخص کند. می توانید از این فاکتور برای ایجاد احساس ضرورت در وی با تنها یک مکالمه کوتاه و مفید بهره برداری کنید.

    به معنای واقعی تعهد پذیر باشید

    فرض کنید که با پیروی از گام های نام برده تا به اینجای کار، موفق به افزایش فروش به صورت معنا داری شده اید. آیا کاهش کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می دهید و یا بی توجهی به پشتیبانی پس از فروش مشتری ها جایز خواهد بود؟ به بیان بهتر گام چهارم قلب تپنده مراحل پیشین بوده و بدون در نظر گرفتن آن با شکست مواجه می شوید. یکی از لازمه های اصلی برای ایجاد اتمسفر اروژانسی در فروش، تعهد پذیری است. اگر مشتری کسب و کار شما را به عنوان یک مجموعه اخلاق مدار و مسئولیت پذیر قبول نداشته باشد، باید منتظر هیچ گونه افزایش فروش باشید.

    راهکاری جهت افزایش فروش

    در واقع این مورد بزرگ ترین چالشی است که با آن رو به رو خواهید شد. به هر مشتری که وارد مجموعه می شود، به عنوان یک سرمایه گذار نگاه کنید. آیا حاضر به از دست دادن سرمایه گذار خود هستید؟ از طرفی با قبول تعهدی که در برابر تک تک مشتری ها دارید، جلوه درستی از کسب و کار خود را به نمایش می گذارید. البته تمامی چهار متد اشاره شده در کنار یکدیگر، قادر به متقاعد ساختن مشتریان خواهند بود و هر کدام بدون دیگری کارایی کافی را نخواهد داشت. در عین حال به فاکتور آخر توجه ویژه ای نشان دهید و برای ایجاد اعتمادی استوار بین مجموعه و مشتری تمام تلاش خود را به کار گیرید.


    پیشنهاد نویسنده:23 ایده کارامد برای اولین فروش آنلاین


     

  • راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت دوم/پایانی)

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها


    بیشتر بخوانید:راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)


    ساختار URL

    URLها بخش مهم دیگری از SEO هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند.

    اگر URLهای شما درهم برهم هستند، موتورهای جستجو در بررسی آن ها دچار مشکل می شوند، و اگر چنین شود، قادر نخواهند بود سایت شما را نمایه کنند، یعنی در موتورهای جستجو رتبه بدست نمی آورید.

    این عوامل را در ایجاد URLها به خاطر بسپارید:

    URLها نباید کاراکترهای غیرعادی داشته باشند (@ ! $ * % ؟)

    URLهای کوتاه­تر معمولا بهتر رتبه داده می شوند

    اعداد و حروف باید فقط در URLها استفاده شوند

    از Underscore استفاده نکنید. موتورهای جستجو dash را ترجیح می دهند

    Domainهای فرعی بهتر از directory های فرعی رتبه داده می شوند

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    ساختار سایت

    روشی که صفحات وب را به هم پیوند می دهید اثر زیادی بر رتبه بندی شما دارد. نکاتی برای لینک دهی متقابل وب سایت در اینجا آمده است:

     

    لینک ها درون محتوایتان باید وزن بیشتری از لینک های sidebarها یا پانوشت ها داشته باشند.

    تعداد لینک ها را در هر صفحه زیر 10 لینک نگه دارید

    لینک های خروجی که مرتبط نیستند ایجاد نکنید (محتوای باکیفیت ندارند).

      

    تگ های Alt

    برای اینکه ربات های موتور جستجو تصاویر را به طور مناسب نمایه کنند، تگ های Alt باید به هر تصویر اضافه شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید اسامی تصاویر با تصویر مرتبط هستند.

     

    لینک ها

    شاید مهم ترین بخش SEO لینک ها باشند. هرچه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشند، رتبه صفحات وب شما بالاتر خواهد بود.

    دلیل ارزش بالای لینک ها در SEO این است که جستجو، تعدیل محتوا یا خلق محتوا برای هرکسی ساده است، اما متقاعد کردن صدها یا هزاران وب سایت برای لینک زدن به شما کاری دشوار است. از دید موتور جستجو هر چه سایت های مورد اعتمادتر به شما لینک بزنند، باید قدرت بیشتری در موضوع داشته باشید.

    به طور کلی:

    لینک ها درون محتوا از لینک ها در Sidebar یا پانوشت مؤثرتر هستند

    لینک ها از سایت های مرتبط بهتر از لینک ها از سایت های غیرمرتبط هستند

    متن انکر مهمترین نقش را در ساخت لینک ایفا می کند.


    چیزهایی که باید از آن ها دوری کنید

    لینک ها از سایت های نامربوط یا Spammy

    لینک هایی گسترده سایت بیش از کمک کردن به شما آسیب می زنند

    اگر همه لینک های شما از نظر متن انکر غنی هستند، می تواند به شما آسیب بزند

    لینک های تبادلی (من به شما لینک می زنم شما هم به من) چندان اثربخش نیستند

    اگر لینک های متنی بخرید و گیر بیافتید، از موتور جستجو محروم خواهید شد

    راهنمای جامع SEO برای تازه کارها

    راه هایی برای افزایش تعداد لینک ها:

    رسانه های اجتماعی: وارد شدن به سایت هایی همانند Digg یا Stumbleupon فقط ترافیک بیشتر ایجاد نمی کند، بلکه در دید قرار گرفتن شما را نیز برای لینک شدن افزایش می دهد.

    دایرکتوری ها: دایرکتوری های زیادی روی وب وجود دارد. سایت تان را عضو آن هایی کنید که از محتوای شما تعریف می کنند.

    100تای اول: اگر می خواهید برای کلیدواژه ای خاص رتبه داده شوید، بهترین لینک هایی که می توانید دریافت کنید از سایت هایی است که در بین 100 نتیجه برتر جستجو برای آن کلیدواژه قرار دارند. البته برخی از این سایت ها رقیب شما هستند و قطعا به شما لینک نخواهند زد، اما برخی رقیب نیستند و می توانید همیشه به آن ها ایمیلی مؤدبانه برای درخواست لینک از آن ها ارسال کنید.

    انجمن ها: بسیاری از انجمن ها به شما اجازه ساخت signatures را می دهند، که از طریق آن می توانید به وب سایت خودتان لینک بزنید. تا زمانی که این لینک ها no-follow نیستند، به رتبه بندی شما کمک می کنند.

    رقابت: ساده ترین راه برای دریافت لینک پیدا کردن کسانی است که به رقبای شما لینک می زنند و نوشتن ایمیلی به آن ها است که به آن ها درباره مزایای وب سایتتان در مقایسه با رقیبتان می گوید. 5% از وب سایت هایی که به آن های ایمیل می زنید لینک شما را اضافه خواهند کرد.

    لینک های مرده: میلیاردها لینک بر روی وب وجود دارد، پس انتظار داشته باشید سهم خوبی از این لینک ها در طی زمان از بین بروند. وب سایت ها از بین می روند و لینک هایی که به آنها اشاره دارد همچنان فعال هستند. اگر به این وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از لینک مرده مطلع کنید، و اینکه محتوای شما مشابه است، احتمال دارد شما را با لینک مرده جایگزین کنند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک


    نتیجه گیری

    اگر تمامی توصیه های اینجا را بکار بگیرید، ترافیک شما در موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت.

    فقط صبور باشید. موتورهای جستجو به زمان نیاز دارند تا رکوردهایشان را، در زمان بررسی میلیاردها وب سایت، به روز رسانی کنند.

    فقط بحث SEO نیست آنچه موتورهای جستجو از شما می خواهند نیز اهمیت دارد.

    در نهایت، هدف آن ها داشتن بهترین وب سایت ها برای هر موضوع معینی است که در صدر نشان داده می شود است. پس اگر به سختی تلاش کنید تا بهترین وب سایت را بسازید، و آن را به طور اثربخش ارتقاء دهید، در نهایت آن ها شما را در نظر خواهند گرفت.


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


     

Go To
Page Size