مقالات ایمیل مارکتیگ

  • هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)

    بی شک تاکنون برای شما پیش آمده است که متناسب با شغل خود، مجبور شوید در راستای بازاریابی تلفنی با مشتریان خود تماس های غیر حضوری داشته باشید. یکی از مشکلاتی که برخی از فروشندگان با آن رو به رو هستند، تاثیر گذاری بر روی مشتریان خود در تماس های تلفنی می باشد.


    بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


    در صورتی که در مکالمات تلفنی خود احساس ناراحتی و نگرانی می نمایید، شاید فروش برای شما شغل مناسبی نباشد. تمامی فروشندگان بایستی بخشی از زمان مربوط به فروش خود را به تماس های تلفنی با مشتریان خود اختصاص دهند. توانایی ایجاد ارتباط و حفظ توجه افراد در بازاریابی تلفنی و مکالمات غیر حضوری مهارتی است که تمامی فروشندگان بایستی از آن برخوردار باشند.

    1- هدف خود را تعیین نماید: چه چیز را می خواهید به دست آورید؟

    2- سوالات خود را آماده نمایید: چه چیزی را می خواهید بپرسید؟

    3- پاسخ های خود را آماده نمایید: پاسخ سوالات احتمالی را در ذهن داشته باشید.

    4- تمرین کنید: صدای خود را ضبط کرده و خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

    5- تجسم کنید: تصویر مشتری و یا شخصی دیگر را در مقابل خود قرار داده و تصور کنید با وی در حال مکالمه تلفنی هستید.

    در اینفوگرافی زیر تمامی هر آن چه برای فروش تلفنی به آن نیاز دارید به طور شرح داده شده است.

    خلاصه اینفوگرافی زیر به شرح زیر است:

    • بهترین زمان برای برقراری یک تماس تلفنی بین ساعت 8 تا 10 صبح است.
    • بایستی یک عکس از مشتری فرضی خود بر روی میزتان داشته باشید که بتوانید در طول انجام مکالمه به آن نگاه کنید.
    • با استفاده از حرکات دست سعی کنید تن صدای خود را متناسب با مکالمه تغییر دهید.

    موارد فوق تنها بخشی از اینفوگرافی ارائه شده است، در صورتی که هر گونه سوال و مشکلی در ارتباط با انجام یک مکالمه تلفنی برای شما وجود دارد، پیشنهاد می کنیم این اینفوگرافی را حتما مطالعه نمایید.

     

    هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)

  • با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!

     
     

    سیر تکاملی ایمیل  ها

    از اسپم ها تا حذف کردن

    دنیای اطراف ما به تکامل رسیده است. روزهایی که  در وارسی پیام های روزانه خود بارها به عبارت ٬اسپم٬  برمی خوردیم به پایان رسیده و حال زمانی است که موقع زیرو رو کردن اینباکس ایمیل خود بارها گزینه ٬حذف٬ را می زنیم.

    ولی در بازار فروش تنها چیزی که نمی خواهیم این است که بیننده یا همان مشتری احتمالی (Prospect) بر روی ایمیل ما گزینه حذف را بزند. به همین دلیل است که جیل کونرات،  HubSpot ، Reppifyو       Breakthrough Email بهترین کاربرد های ایمیل خود را در نمونه های قابل تغییر زیر به اشتراک می گذارند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


    شما میتوانید به دسته ی خاصی از ایمیل ها جهش کنید یا اینکه به سادگی صفحه را برای خواندن همه ی آنها به پایین اسکرول کنید.

    • نمونه های ایمیل برای اکتشاف اولیه (Cold Prospecting)

     از جیل کونراث

    مشتریان احتمالی ما زمان کمتری دارند. باید موقع ایمیل دادن به مشتریان احتمالی پیام های خود را کوتاه و شیرین نگه داریم و بجای معرفی های سرد اولیه بر ارزش بیشتر محصول تاکید کنیم.

    داده های حاصل از ارتباطات تماسی نشانگر این است که ۷۰٪ از مردم برای حل مشکلاتشان تصمیم به خرید می گیرند و به گفته ی خود جیل کونرات:

    ٬  محصول، خدمات و راه حل های شما در مقابل  دانش، تخصص و تفاوتی که شما برای مشتریان خود ایجاد می کنید در جایگاه دوم قرار دارند٬

    سه نمونه ایمیلی ارائه شده از جیل به فهم بهتر  توصیه اش کمک خواهد کرد.

     

    نمونه ۱: ارزش کسب و کار

    {مخاطب. نام کوچک}

    در هنگام کار کردن با <<صنعت و یا مقام را وارد کنید>> یکی از مسائل کلیدی که با آن دست و پنجه نرم میکنند << مسئله کلیدی را وارد کنید>> است.

    در سال گذشته ما به شرکت های زیادی کمک کردیم  که <<محرک کسب و کار را وارد کنید>> که موجب << هزینه ی صرفه جویی شده، درآمد افزوده ،افزایش تولید>> شده است.

    اگر این چیزیست که شما نیز با آن مواجه هستید می توانیم تماس سریعی داشته باشیم. من ایده هایی دارم که میتواند به شما کمک کند.

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام ـ مالک}

     


    بیشتر بخوانید:چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


     

    نمونه ۲: اطلاعیه شرکت

    {مخاطب.نام کوچک}

    از آنجا که من خیلی با << صنعت مورد هدف شما>> کار می کنم، به طور مداوم اخبار این صنعت را دنبال می کنم. اخیرا متوجه شدم که شما <<اقدام شرکت را وارد کنید>>

    معمولا زمانی که این موضوع اتفاق می افتد، << مسئله حرفه را وارد کنید>> به یک اولویت تبدیل می شود. به همین دلیل فکر کردم ممکن است به دانستن اینکه چطور به <<شرکت مشابه>>کمک کردیم تا در مسیر جدید خود به سرعت و بدون هیچ یک از اختلالات معمول پیشرفت کند مایل باشید.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید می توانیم تماس کوتاهی داشته باشیم. آیا <<روز و زمان مشخص>> در برنامه کاری شما مناسب است؟

    با احترام

    {مخاطب.نام ـ مالک}

    پ.ن اگر شما فرد مناسب برای این گفتگو نیستید چه کسی را پیشنهاد میکنید؟

     

    نمونه ۳: اشتراک گذاری منابع مفید

    {مخاطب. نام کوچک}

    آخرین اطلاعیه این هفته شما درباره <<خبر را وارد کنید>> مرا به فکر واداشت.

    مقاله ای درباره <<عنوان مقاله را وارد کنید>> پیدا کردم که ممکن است برای پیشرفت تیم شما مفید باشد.

    برای خواندن آن از این لینک استفاده کنید <<لینک مقاله را وارد کنید>>

    امیدوارم که برای شما سودمند باشد

    {مخاطب. نام ـ مالک}

    نمونه های ایمیل به سرنخ های ورودی

    همانطور که خیلی از ما می دانیم سرنخ ورودی فردیست که از طریق عملی که در وبسایت ما انجام داده ـ مانند دانلود ebook، ثبت نام در Webinar، ثبت نام برای کوپن ،درخواست نسخه نمایشی و غیره ـ به محصول شرکت ما علاقه خود را نشان داده است.

    مطالعات انجام شده در  Inside Sales نشانگر این است که اگر این سرنخ را در عرض ۵ دقیقه پیگیر باشید شانس اینکه آن را تبدیل به مشتری کنید  ۹برابر بیشتر است. بنابر این وقتی سرنخ ورودی جدیدی به سایت شما وارد می شود آماده باشید تا اولین ایمیل معرفی را با کمک یکی از این نمونه های تایید شده ارسال کنید.

     

     

     

     

    نمونه ۴ : سرنخ ورودی از محتوا

    سلام {مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از وب سایت ما بازدید کرده اید و <<عنوان قطعه محتوایی>>را دانلود کرده اید. آیا این قطعه را فقط برای دانستن بیشتر درباره <<عنوان قطعه محتوایی>>دانلود کرده اید؟ و یا اینکه به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای <<عنوان قطعه محتوایی>> هستید؟

    درواقع من تحقیقاتی درباره {شرکت سرنخ}انجام دادم و نکات زیر را پیشنهاد می کنم.

    <<نکته را وارد کنید>>

    <<نکته را وارد کنید>>

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام – مالک}

    سعی نکنید که نکته هایی را که می دهید هم بفروشید. هدف اینجا ایجاد رابطه دوستانه است نه سریع فروختن.

     

    نمونه ۵ : تکرار بازدید وبسایت از شرکت

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    شما و تعدادی از همکارانتان در {شرکت سرنخ} از وبسایت ما دیدن کرده اید و <<عمل انجام شده در سایت را وارد کنید>>.

    میخواستم بدانم که آیا آنها تلاش به فهمیدن اینکه چطور می توانید <<راه حل حرفه خود را وارد کنید>>داشته اند؟ به همین دلیل کمی تحقیق کردم و این فرصت ها را برای شما پیدا کردم.

    یکی از ایده های من این است که <<پیشنهاد خود از تحقیق را وارد کنید>>.

    با در نظر گرفتن تعداد افرادی که شرکت ما را جستجو می کنند، آیا مایلید برای ۱۰ دقیقه صحبت کنیم؟

    با امید ارتباط بیشتر با شما

    {مخاطب.نام –مالک}

     

    نمونه ۶: معرفی سریع سرنخ

    سلام{ مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از <<صفحه وب و یا پست وبلاگ را وارد کنید>> ما دیدن کرده اید. میخواستیم بدانیم که آیا چیزی که به دنبالش بودید پیدا کردید یا خیر؟ همچنین من منابع بیشتری به شما پیشنهاد می کنم.

    <<لینک منبع سودمند>>

    <<لینک منبع سودمند>>

    درواقع من شرکت شما را بررسی کردم و خوشحال می شوم که اطلاعات حاصل از مقایسه شما با معیار های صنعتی که با آنها مواجه شدیم را با شما در میان بگذارم. آیا میخواهید فردا <<دو زمانی که شما در دسترس هستید را وارد کنید>> صحبت کنیم؟

    با احترام فراوان

    {مخاطب.نام – مالک}

     

    اگر شما یک سرنخ ورودی را در ۵ دقیقه نخست پیگیری کنید امکان اینکه آنها را به مشتری تبدیل کنید ۹ برابر بیشتر است. 

     

    نمونه های ایمیل معرفی ارجائی

    از Reppify 

    چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید.

    تیم Breakthrough Email بعد از مطالعات گسترده این نمونه ها را ارائه داده که می توانند پاسخ گیری ما را به ۸۰ ٪ و یا بیشتر افزایش دهند. این نمونه ها تعادلی بین تهاجم و اختصار دارند.

     

    نمونه ۷: ارجاع از طریق ارتباط خارجی

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع شما چطور است؟ امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    یکی از دوستان من {مخاطب.نام} ، در حال حال حاضر با شرکتی کار می کند که با در نظر گرفتن نقش شما ممکن است بخواهید از آن مطلع شوید. {نام محصول} x,yو z را مدیریت می کند و ما به شدت تحت تاثیر کار آنها قرار گرفتیم. ممکن است این چیزی باشد که شما بخواهید درباره اش بدانید. بنابر این شما را به هم معرفی میکنم. پس،

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    {مخاطب.نام} {مخاطب.نام}

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    اگر می توانم به هرکدام از شما بیشتر کمک کنم مرا درجریان قرار دهید. در غیر این صورت همه چیز را از اینجا به خودتان می سپارم. امیدوارم همه چیز خوب باشد.

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب.نام-مالک}

     


    بیشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما


     

    نمونه ۸: ارجاع از طریق رابط داخلی

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع چطور است؟امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    من برای شرکتی به نام {نام شرکت کاربر دریافت کننده} کار می کنم که x,y و z را انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت کاربر دریافت کننده} ممکن است یک برنامه واقعی برای شما داشته باشیم. برای همین شما را به همکار خود {نام .مخاطب} که {مقام مخاطب}در شرکت ماست معرفی می کنم. {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    بنابر این {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. از اینجای کار را به شما می سپارم. اگر کمک بیشتری از من بر می آید مرا در جریان قرار دهید.

    امیدوارم همه چیز خوب باشد{کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب .نام مالک}

     

    نمونه ۹: گسترش از طریق ارتباط متقابل

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    <مخاطب .نام> پیشنهاد کرد که با هم تماس داشته باشیم. من با او در شرکتی به نام {نام شرکت.کاربر} کار می کنم که x,yو z انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت.کاربر دریافت کننده} به نظر می رسد اینجا موقعیت مناسبی برای گروه شما باشد.

    {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    آیا هفته بعد برای صحبت کردن زمان دارید؟

    با احترام

    {مخاطب. نام-مالک}

     

    نمونه های از ایمیل پیگیری

    از Breakthrough Email 

     چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید..

     

    نمونه ۱۰: پیگیری سریع

    {مخاطب.نام کوچک}

     

    این پیام را برای پیگیری ایمیل خود ارسال می کنم. پیغامی ازهیچ یک از اعضای گروه شما به من نرسید. اگر مایل به صحبت هستید زمان مناسب در برنامه خود را به من اطلاع دهید.

    اگر نه، چه کسی فرد مناسب برای صحبت است؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام –مالک}

    حتی اگر با مخاطب خاصی در ارتباط هستیم، آن فرد ممکن است انتخاب مناسب برای صحبت با شما نباشد. فرصت مناسبی برای ارتباط خود با فردی که می تواند رابطه را به جلو ببرد فراهم کنید.

     

     

    نمونه ۱۱: پوشه خود را ببندید.

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری ایمیل و پیغام صوتی خود می فرستم. ما در روند بستن پوشه های خود برای این ماه هستیم.

    به طور معمول وقتی پیغامی از طرف فردی به ما نمی رسد به این معناست که فرد یا خیلی مشغول است و یا علاقه ای ندارد. اگر شما علاقه مند نیستید آیا مجازم تا پوشه ی شما را ببندم؟

    اگر هنوز علاقه مند هستید، به عنوان قدم بعدی چه چیز را پیشنهاد می کنید؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام-مالک}

     

    نمونه ۱۲: به روز رسانی پیگیری

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری گفتگوی قبلی خود ارسال می کنم. رئیس من خواسته تا حساب شما را به روز رسانی کنم. به او گفتم که حسابی از شما ندارم. مطمئن نیستم که این مکالمه نیاز به ادامه داشته باشد.

    آیا به عنوان قدم بعدی پیشنهادی دارید؟

    با تشکر

    {مخاطب.نام-مالک}

  • برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    مورد اعتمادترین برند ها ممکن است بیشترین فروش یا سهم بازار را در طبقه خود نداشته باشند، اما از طریق تجاربی که واکنش هیجانی در پی دارد، توانسته اند روابطی پایدار با مصرف کنندگان خود خلق رابطه کنند.

    مشاور برندسازی ، مدیر اسبق بازاریابی شرکت پروکتر اند گمبل، جیم استنگل می گوید: "ما شاهد تأکید بیشتر بر خلق روابط احساسی با مشتریان هستیم زیرا ابزاری قدرتمند و کارآمد است؛ هنگامی که این کار را انجام دهید شما پیوندی قوی تر، کسب و کاری به مراتب مستحکم تر، رشد بسیار بیشتر و نتایج مطلوب تری خواهید داشت".


    بیشتر بخوانید: نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن


    در اینجا نگاهی به تاکتیک های مورد اعتمادترین برندهای آمریکا برای ارتباط با مصرف کننده و روش هایی که می توانید از آن ها برای کسب و کار خود استفاده کنید، می اندازیم.


    1- صمیمی شوید: Amazon

    خرده فروش آنلاین همه چیز، که بالاترین امتیاز را نه صرفا در اعتماد کلی برند، بلکه در ارزش اعتماد تمامی افراد دارا است. Brad VanAuken معتقد است قابلیت دسترسی محصول و عملکرد مورد انتظار و تجربه مشتری آمازون همگی با هم موجب خلق برندی قدرتمند می شوند که مصرف کننده به آن اعتماد می کند.

    وی می گوید: "با داشتن میلیون های محصول، دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته، فناوری مرورگر و جستجوی برتر، بازنگری های کاربر و سایر منابع اطلاعات عمیق محصول، Amazon.com تجربه خرید برتر را ارائه می دهد".

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    وی می افزاید که این برند (قا قیمت های کم و حمل و نقل رایگان) در عین ارائه ارزش گزینه­ های ثبت سفارش با یک کلیک و حمل سریع به ذخیره زمان خریداران کمک می کند. مصرف کنندگان همچنین به آمازون برای داشتن تمامی محصولاتی که در پی آن ها هستند اعتماد دارند، به لطف شراکت با سایر کانال های فروش همانند Partner Count merchandise.

    هرچند ممکن است چنین طیف وسیعی از آفرها به نظر غیرشخصی بیایند، VanAuken می گوید آمازون از طریق کمک به تصمیم گیری از طریق توصیه نمودن آیتم ها بر اساس خریدهای قبلی، بازنگری های کاربران و رتبه دهی ها و خریدهای مکمل پیشنهادی، کاری نمونه در تقویت روابط با مصرف کنندگان انجام داده است. مصرف کنندگان گزینه های بسیاری برای برقراری ارتباط شخصی با این برند دارند، از جمله پروفایل های کاربر، بازنگری ها و رتبه دهی ها، فهرست موارد دلخواه wish lists و فهرست Listmania برای توصیه محصولات موردعلاقه.

     


    2- شادی و سعادت بفروشید: کوکاکولا

    "کوکاکولا احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند، قائل است. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است". جیم استنگل، مشاور برندسازی .

    "آفتاب یخ زده"، "مکثی که طراوت به همراه دارد"، "زندگی طعم خوبی دارد". وعده بزرگ ترین تولیدکننده نوشیدنی در جهان ایجاد خوشنودی در مصرف کننده است. استنگل می گوید: "هرکاری که انجام می دهند از این ایده الهام گرفته است، چطور شادی را خلق، پرورش و افزایش دهیم؟"

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    کوکاکولا در تمامی نقاط جذب مشتری این پیام را ارسال می کند، از فیس بوک تا ماشین های فروش سفارشی، که به مصرف کننده اجازه می دهند ترکیب طعم مورد علاقه اش را اختراع کند. استنگل می گوید: "آن ها ایده های ناگهانی و لذت بخش را می گیرند و به همه چیز تزریق می کنند".

    اگر افتضاح برندسازی دهه 80 New Coke را نادیده بگیریم، این شرکت از تمرکز خود بر شادی با هویت قوی شرکت برای طول عمر و میراث به طور مداوم پشتیبانی می کند. استنگل می گوید: "آن ها احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند قائل هستند. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است".


    بیشتر بخوانید: 8 عامل کاهش بهره وری شما



    3- با وعده هات زندگی کن: FedEx

    جای تعجب نیست که فدکس قوی ترین رتبه بندی ها را دریافت کرده است، به ویژه برای توانا بودن در تحقق وعده هایش و برای کارآمدی در عملیات خود.

    علاوه بر ارائه خدمات قابل اطمینان، این برند از طریق ابتکار عمل هایی همچون کمپین "ما می فهمیم" توانسته است اعتماد ایجاد کند. آن ها با تشخیص اینکه کارشان صرفا تدارکات بسته ها و جعبه های در حال حرکت نیست برند خود را ارتقاء داده اند. آن ها قدردان گنجینه ها، معیشت و آینده مردم هستند، و اینکه محتوای این بسته ها برای مردم بسیار ارزشمند است.

    فدکس از طریق برنامه پاداش های شخصی شده و تعامل از طریق رسانه های اجتماعی مصرف کننده را درگیر می کند. هنگامی که توانستید به خصیصه هایی همچون قابلیت اعتماد و اطمینان دست یابید، چیزهایی که برای کسب و کار ضروری هستند، زمان آن است که به مشتری خود به عنوان یک شخص نگاه کنید نه صرفا عدد و رقم.

     

  • راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    اگر مالک یک کسب و کار قدیمی هستید و یا اگر تجارت خود را جدیدا راه اندازی نموده اید، فرقی نمی کند، لازمه تبلیغات موفق داشتن برنامه برای تبلیغات هست.


    بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


    قبل از اینکه وارد بحث برنامه ریزی تبلیغات شویم، دو قانون بسیار مهم در مورد تبلیغات موفق را بایستی برای شما بیان کنم:

    1- قانون اول: هر جا پای منطق و احساس بطور هم زمان در میان باشد، همیشه احساس برنده است.

    2- قانون دوم: تبلیغات همیشه باید بعنوان یک سرمایه در نظر گرفته بشه نه هزینه.

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    قانون اول:

    منطق در مقابل احساسات

    ما وقتی یک محصول را می خریم، خرید خود را از طریق احساسات انجام می دهیم. بعد از پایان فرایند خرید، برای حمایت از خرید خود، از طریق منطق، به بررسی محصول می پردازیم. ذات تبلیغات این نیست که از طریق آن ها، ویژگی های محصول خود را برجسته نماییم، بلکه باید  مزیت های محصولات خود را برجسته کنیم.

    قانون دوم:

    تبلیغات موفق همیشه باید بعنوان سرمایه تلقی شود نه هزینه

    شما فکر می کنید چکی که بابت تبلیغات پرداخته اید نوعی هزینه بوده، این در حالی است که باید تبلیغات را نوعی سهام تصور کنید. شما وقتی پولی بابت سهام می پردازید، آن را هزینه محاسبه نمی کنید، بلکه نوعی سرمایه گذاری بوده و شما برای رسیدن به بازده بیشتر این سرمایه گذاری را انجام داده اید. مرتبا بازار سهام را چک می کنید تا اگر سهام مربوطه بازدهی کم یا منفی داشت سرمایه خود را در سهام دیگری امتحان کنید. تبلیغات موفق برای کسب و کارتان نیز به همین شکل است. دائما بررسی کرده و بازدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید


    بیشتر بخوانید: 8 عامل کاهش بهره وری شما


    رسانه درست رو برای تبلیغات انتخاب کنید

    صرفا معروف بودن یا پر خواننده بودن یک روزنامه مهم نیست شما باید بررسی کنید آیا مشتریان هدف شما آن روزنامه را مطالعه می کنند؟ رسانه ای را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطب آن، مشتریان هدف شما هستند. اگر رسانه ای را پیدا کردید که بخش عمده ای از بازار هدف شما مخاطب آن رسانه بودند، سعی کنید خیلی بیشتر از رقبا در آن رسانه سرمایه گذاری و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    بیایید معامله کنیم

    اگر ما محصولی را خریداری می کنیم، آیا انتظار نداریم آن محصول به خوبی برای ما کار کند؟ جواب همه مثبت است. آیا در مورد تبلیغات این طور نیست؟  شما اگر بابت تبلیغات پولی پرداخت می کنید، در مقابل انتظار بازده دارید به بهترین نحو جذب مشتری نماید. پس برای تبلیغات سرمایه گذاری بلند مدت نکنید، مثلا تبلیغات یکساله. بلکه قرارداد کوتاه مدت بندید، مثلا چها ماهه، اگر این تبلیغات موفق و مفید بود مجددا تمدید خواهید کرد.

    از تبلیغات زود خسته نشوید ( دنبال بازده سریع نباشید)

    وقتی شما در بازار سرمایه سهامی را می خرید، آیا سریع به بازده مورد انتظار خود می رسید؟ نه، چرا که رسیدن به بازده نیازمند سپری شدن زمان است. در تبلیغات نیز، شما نیازمند گذراندن مدت زمانی برای تکرار تبلیغ خود هستید. برای مثال اگر در رادیو تبلیغ می کنید، حداقل به مدت چهار ماه هر هفته بایستی محصول خود را تبلیغ کنید تا به بازاری که مد نظرتان است دست پیدا کنید. در اینجا سوال اساسی اسن است که "آیا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارید؟"

     

    چه زمانی باید تبلیغات کنید؟

    این سوال را از خود بپرسید: "در چه روز یا روزهایی باید تبلیغات انجام دهیم؟" برای پاسخ به این سوال باید بازار هدفتان را بررسی کنید. مشتریان هدفتان چه زمانی به خرید می روند؟ چه روزهایی بیشترین فروش را دارید؟ آخر هفته یا اواسط هفته؟

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    به عنوان مثال بعضی مشاغل مانند فست فود و رستوران که در اخر هفته بیشترین مراجعه کننده را دارند، تبلیغات خود را در روز چهاشنبه منتشر می کنند. به این ترتیب مشتریان فرصت بررسی و انتخاب آنها را برای اخر هفته خواهند داشت. اگر نوع کسب و کار و مشتریان خود را بشناسید، می توانید زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید.

     

     

  • نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن

    شاید بهترین مفهوم تعریف شده برای نورومارکتینگ در چارچوب: کنترل ذهنی مشتریان توسط یک کسب و کار، ارائه شود. این کنترل در واقع نفوذ به اعماق مغز مشتری و به نوعی بازاریابی و فروش است. اگرچه ترسیم نقشه مغز انسان برای مدیر یک مجموعه کاری، امری غیر ممکن به نظر می رسد، اما تکنیک های وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان توجه مشتری های کلیدی کسب و کار را با راندمان بالا جذب کرد. در ادامه نگاهی به چند مورد از پر کاربرد ترین روش های نورومارکتینگ برای کسب و کار های مختلف خواهیم داشت.


    بیشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    با محدود سازی گزینه های مشابه، از "فلج تصمیم گیری" جلوگیری کنید

    مشتری ها به دنبال انتخاب های مشخص و ترجیحا آسان هستند. در واقع مغز از هر عاملی که منجر به هدر رفت زمان شود، بیزار است. Roger Dooley نویسنده Brainfluence، با استناد به جزئیات یک مطالعه در دانشگاه کلمبیا می گوید: ارائه گزینه های متعدد و مشابه از جانب یک کسب و کار نه تنها نتیجه مثبت بر روند تصمیم گیری مشتری ندارد، بلکه سبب گیج شدن بیشتر آن ها شده و فرصت مناسب برای فروش محصول را از بین می برد.

    برای مثال فروشگاهی را تصور کنید که مجموعه ای از تی-شرت های متنوع را به فروش می رساند. دقیقا مقابل این فروشگاه، کسب و کاری بسیار بزرگ تر وجود دارد که علاوه بر تی-شرت، انواع شلوار، پیراهن، کیف و کفش را نیز در اختیار مشتری ها قرار داده است. اگرچه ممکن است مشتری ها ساعت ها در چنین فروشگاه بزرگی وقت صرف کنند، اما شانس فروش واقعی برای مورد اول بسیار بیشتر خواهد بود. علت آن نیز کاملا واضح است. زمانی که گزینه ها محدود تر باشند، تجزیه و تحلیل مزایا و معایب هر انتخاب در ذهن مشتری با سهولت و سرعت بالاتری انجام می شود و تمایل برای خرید نیز افزایش می یابد.

    نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن

    کمیاب و نادر باشید

    از ارائه محصولات و یا خدماتی که در هر کسب و کار دیگری به راحتی یافت می شوند، خودداری کنید. زمانی که مشتری به یک محصول کمیاب از طریق کسب و کار شما دست می یابد، آن را ارزشمند تلقی کرده و احتمال مراجعه مجدد به حداکثر می رسد.

    برای مثال فرض کنید به یک بستنی فروشی رفته اید. چقدر امکان دارد طعم وانیلی را انتخاب کنید؟ آیا به دنبال طعم های جدیدی که در فروشگاه های دیگر یافت نمی شوند، نخواهید بود؟ القای حس کمیابی یک محصول و یا خدمت منتج به ایجاد حسی مشابه ترس از دست دادن فرصت در ذهن مشتری می شود. تجربه ثابت کرده است که این تکنیک به ویژه در فروش آنلاین با موفقیت زیادی همراه است، زیرا نوعی اتمسفر اضطراری به وجود می آورد و این اضطرار در قالب تصمیم گیری سریع تر مشتری برای خرید خود، را نشان می دهد.

    از چهره کودک استفاده کنید

    یکی دیگر از تکنیک های موثر نورومارکتینگ، استفاده از تصاویر کودکان به منظور تبلیغات کسب و کار است، حتی اگر محصول مورد نظر برای رده سنی کودکان طراحی نشده باشد! تحقیقات نشان داده اند که تمرکز ذهن مشتری بر چهره کودکان و نوزادان بسیار طولانی تر از افراد دیگر خواهد بود. از طرفی سمت و سوی نگاه کودک به هر جهتی که باشد، مشتری نیز به همان جهت خیره می شود. از این رو می توانید اطلاعات مورد نظر خود را در همین مسیر قرار دهید تا ذهن مشتری با هدف شما هم راستا شود.

    تبلیغات تجاری کسب و کار خود را واجد خصوصیات انسانی کنید

    توجه هر فردی به طور طبیعی در نگاه اول به چهره و به خصوص چشم های شخص مقابل جلب می شود. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از تصاویر واقعی افراد برای تبلیغات و یا وب سایت یک کسب و کار توصیه خواهد شد. حالت چهره در عکس های تبلیغاتی، احساسی مستقیم از خرید یک محصول و یا خدمت را به مشتری انتقال می دهد. ارتباطی که می توانید از این طریق با مغز مشتری ها برقرار کنید، به راستی قدرتمند خواهد بود.

    برای نوشته های تبلیغاتی خود از فونت های ساده استفاده کنید

    استفاده از علائم تجاری و نوشته های تبلیغاتی که به دشواری درک می شوند، اثر سوء بر روند نورومارکتینگ کسب و کار شما خواهد داشت. همان طور که اشاره شد، مغز علاقه به مصرف کمترین میزان انرژی برای انجام امور مختلف را دارد. اگر فونتی که به کار می برید بیش از حد پیچیده باشد، مشارکت مشتری نیز به حداقل می رسد. به همین علت است که کسب و کار های آنلاین، توجه خود را بر استفاده از فونت های ساده و در عین حال جذاب متمرکز می سازند.

    فونت های فانتزی به کار ببرید

    در مورد قبلی گفتیم که فونت های ساده بهترین انتخاب هستند، اما اگر محصولی پیچیده و یا گران قیمت عرضه می کنید، فونت های فانتزی نیز می توانند در جلب نظر مشتری تاثیر گذار باشند. در واقع این فونت ها همان احساس کمیابی در دسترسی به کالا را به مشتری انتقال داده و شانس فروش را بالا می برند.

    قابل اعتماد باشید

    توانایی کسب و حفظ اعتماد مشتری ها، در بسیاری از مواقع مهم ترین تکنیک نورومارکتینگ به شمار می رود. باید به مشتریان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید! برای دست یابی به این هدف روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال در نظر گرفتن هدایای رایگان برای مشتریان وفادار یکی از بهترین روش ها خواهد بود. در عمل خود را ثابت کنید؛ توجه داشته باشید که کلمات به تنهایی تاثیر کافی نخواهند داشت.


    پیشنهاد نویسنده: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


     

  • چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت دوم/پایانی)

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    در ادامه مقاله چگونگی ادغام بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را بیان می کنیم.

    آمیخته ترفیع

    بازاریابی مستقیم

    بازاریابی مستقیم "ارتباطات مستقیم با مشتریان هدف به طور فردی جهت دریافت پاسخ فوری و ایجاد روابط بلندمدت با مشتری است". بازاریابی مستقیم شامل بازاریابی دیجیتال،کاتالوگ­ ها، بازاریابی تلفنی، اینترنت، بازاریابی تلفنی و غیره است.


    بیشتر بخوانید:چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت اول)


    تبلیغات

    تبلیغات "هرگونه شکل پرداختی ارائه و ترفیع غیرشخصی ایده­ ها، کالاها یا خدمات توسط یک حامی شناخته شده است". شامل پخش گسترده، پرینت، اینترنت، outdoor و سایر اشکال است.

    فروش شخصی

    فروش شخصی "ارائه شخصی توسط نیروی فروش شرکت با هدف ایجاد فروش و برقراری روابط با مشتری است". شامل ارائه فروش، نمایش­ های تجاری، و برنامه­ های محرک است.

     

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    پیشبرد فروش

    پیشبرد فروش "محرک­ های کوتاه­ مدت برای تشویق به خرید یا فروش محصول یا خدمت است". شامل تخفیف­ ها، کوپن­ ها، نمایش ­ها است.

    روابط عمومی

    روابط عمومی "در معرض دید عموم قرار گرفتن یا ایجاد آگاهی عمومی نسبت به محصول، خدمت یا شرکت از طریق رسانه­ ها".


    بیشتر بخوانید: افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی


    خلق بهترین آمیخته ترفیع

    پاسخ به پرسش­ های زیر می ­تواند در تعیین اینکه کدامیک از آن­ها با اهداف بازاریابی شرکت مرتبط هستند کمک می ­کند و به شرکت­ ها نشان می ­دهد تا منابع را به هر یک از عناصر به تناسب تخصیص دهند.

    باید محصولی جدید به بازاری جدید معرفی کنم. (تبلیغات)

    محصولی دارم که مورد حمله محصولات رقیب قرار گرفته است، و باید مشتریان فعلی خودم را حفظ کنم (پیشبرد فروش)

    محصولی دارم که به شدت تخصصی، فنی یا گران است (فروش شخصی)

    باید برداشت­ های غلط یا ادعا های دروغین درباره محصولم را اصلاح کنم (روابط عمومی)

    باید آگاهی برند بیشتری برای محصولم خلق کنم (تبلیغات)

    باید ویژگی ­های جدید را با مصرف بیشتر مشتریان فعلی پیوند دهم (بازاریابی مستقیم)

    محصولی با چرخه فروش طولانی دارم (فروش شخصی)

    باید تبلیغات دهان به دهان بیشتر ایجاد کنم (پیشبرد فروش یا روابط عمومی)

    باید تصویر جدیدی از محصولم بسازم و آن را مجددا جایگاه ­یابی کنم (تبلیغات)

    شرکت­ ها بر مبنای پاسخ به این پرسش­ ها، وزن­ های متفاوتی به هر یک از بخش ­های آمیخته ترفیع می­ دهند.

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    حواستان را پرت شایعات نکنید

    اما چرا 4Ps و آمیخته ترفیع که توسط بازاریابان سنتی از دوران پیش از اینترنت استفاده می­ شدند برای بازاریابی دیجیتال امروزی اهمیت دارد؟

    اتفاقی که در ارتباطات سنتی رخ می­ دهد اینگونه است:

    فرستنده تصمیم به ارسال پیام می ­گیرد؛ پیام درون یک تکه محتوا بسته ­بندی می­ شود؛ محتوا از طریق کانال موردنظر ارسال می ­شود؛ و کانال محتوا را به گیرنده انتقال می­ دهد. بازاریابی اساسا ارسال پیامی به گیرنده از طریق کانال است، پیامی که درون یک محتوا بسته ­بندی شده است. باقی مطالب صرفا جزئیات است.

    اینترنت صرفا مجموعه جدیدی از کانال­ های ارتباطاتی است که برای آمیخته ترفیع به اجرا درمی­ آیند. همانطور که کاتلر و آرمسترانگ می­ گویند:

    بازاریابی آنلاین سریع ­ترین شکل در حال رشد بازاریابی مستقیم است. استفاده گسترده از اینترنت اثری قابل ملاحظه بر هم خریدار و هم بازاریاب دارد.

    بازاریابی دیجیتال همان انجام بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، فروش شخصی، تبلیغات یا روابط عمومی از طریق مجموعه ویژه ­ای از کانال­ های ارتباطی است که ما آن را اینترنت می­ نامیم.

    افسانه "بازاریابی رسانه ­های اجتماعی"

    چیزی تحت عنوان "بازاریابی رسانه­ های اجتماعی" وجود ندارد. "رسانه ­های اجتماعی" استراتژی بازاریابی نیستند، آن­ها همانند تلفن، کانال­ های ارتباطی برای اجرای بازاریابی، PR، پشتیبانی مشتری و غیره هستند.

    چرا کلمات اهمیت دارند

    دقیق بودن در زبان بهترین راه برای کمک به انجام بهتر کار است. برای ادغام بازاریابی سنتی و دیجیتال نمونه­ های چگونگی انجام آن در اینجا آمده است:

    1.مطالعه "بازاریابی رسانه­ های اجتماعی" را متوقف کنید. شروع به مطالعه بهترین روش­ ها در "بازاریابی مستقیم"، "پشتیبانی مشتری" و غیره کنید و سپس این ایده­ ها را با استفاده از رسانه­ های اجتماعی عملی کنید. رسانه­ های اجتماعی قرار نیست خودشان یک شغل باشند.

    2.مطالعه "لینک­ سازی" و "انجام بازاریابی محتوای جهت کسب لینک" را متوقف کنید و به جای آن بهترین روش ­های "روابط عمومی" را مطالعه کنید زیرا 99% لینک ­های با کیفیت به طور طبیعی با صحبت مردم درباره محصول شما در رسانه­ ها­ و بلاگ ­ها به طور آنلاین بدست می­ آیند.

    3.مطالعه بهترین روش ­ها را در فروش شخصی و پیشبرد فروش آغاز کنید، و این اصول را هر زمانی که فروش شخصی و پیشبرد فروش را از طریق کانال­ های دیجیتال انجام می­ دهید به کار ببرید.

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    انتقال کانال برای آمیخته ترفیع

    پس از تصمیم­ گیری درباره پیام ­های ارتباطی، تعیین 4Ps، و انتخاب آمیخته ترفیع، حال باید کانال­ هایتان را با پاسخ به پرسش­ های زیر انتخاب کنید:

    آیا مخاطب­ های ما به بهترین شکل آنلاین یا آفلاین (یا ترکیبی از هردو) بدست می ­آیند؟

    بر اساس پاسخ پرسش اول، کدام کانال ­ها درون هر طبقه باید استفاده شوند؟ (مثلا، کانال­ های آفلاین تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، کانال ­های آنلاین شبکه­ های تبلیغاتی، رسانه ­های اجتماعی یا جوامع آنلاین)

    قانون: "رفتن به هرجایی است که مخاطب بیشتری در آنجا است"- چه آنلاین چه آفلاین یا هر دو- اما اینکار بسیار پیچیده است. کانال­ ها دارای جنبه­ های مثبت و منفی هستند. در اینجا مثال ­هایی از اجرای آمیخته ترفیع به طور آنلاین و آفلاین آمده است:

    تبلیغات: نتایج و ROI تبلیغات آفلاین سنتی به سختی قابل پیگیری هستند، اما مردم به طور کلی به آن­ها بیشتر توجه می­ کنند. تبلیغات آنلاین راحت ­تر پیگیری می­ شود، اما صنعت پر از تقلب است و مردم بیشتر و بیشتر از بلک­ کننده­ های تبلیغات استفاده می­ کنند.

    بازاریابی مستقیم: آیا استفاده از فهرست ایمیل، جستجو در توئیتر برای پیدا کردن افراد علاقمند به آنچه شما ارائه می ­کنید، یا ارسال کاتالوگ ­های فروش و پیگیری اینکه چه کسانی عمل خرید را انجام می­ دهند می ­تواند مفید باشد؟ پاسخ بستگی به مخاطب دارد.

    فروش شخصی: اگر محصولی گران قیمت می­ فروشید، مثل الماس یا نرم ­افزار سازمانی گران قیمت، افراد کمتری با دنبال کردن کمپین­ های Pinterest در مقایسه با استفاده از تلفن یا حتی ملاقات شخصی با دیگران خرید انجام می ­دهند.

    پیشبرد فروش: ارائه تخفیف­ های سریع نیازمند ایجاد حس اضطرار است، پس باید از کانال­ هایی استفاده شود که بلافاصله با مخاطب ارتباط برقرار می­ کنند. بنابراین امروزه استفاده از بازاریابی از راه دور یا snail-mail منطقی­ تر است.

    روابط عمومی: PR سنتی و دیجیتال دو چیز کاملا مجزا هستند. روابط عمومی در گذشته بر نوشتن رزومه، ایجاد فهرست رسانه، و هدایت خبرنگاران و وبلاگ­ نویسان به سمت یک داستان تمرکز داشت. اما امروزه جلب توجه برای شرکت نیازمند استفاده از فیس­بوک، توئیتر، و سایر شبکه ­های رسانه اجتماعی برای تضمین حضور جمعی در کمپینی خلاقانه است.

    ادامه فرایند بازاریابی

    4Ps، آمیخته بازاریابی، شخصیت خریدار، و تحقیقات درباره کانال صرفا نیمه اول فرایند بازاریابی هستند. ادامه فرایند شامل خلق وثیقه و محتوای بازاریابی آنلاین و آفلاین، انتقال آن به مخاطب و سپس ارزیابی نتایج است.

    نمونه ­هایی از خلاقیت­ ها

    بازاریابی مستقیم: تولید وثیقه فروش و دادن آن به خریدار بالقوه به طور مستقیم

    تبلیغات: خلق آگهی­ های آنلاین و آفلاین

    فروش شخصی: طراحی سخنرانی­ ها و وبینار ها

    پیشبرد فروش: ایجاد کوپن، صفحات فرود و غیره

    روابط عمومی: نوشتن مقالات به طور آنلاین و آفلاین یا داشتن شوخ­ طبعی تبلیغاتی در ویدئو

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    انتقال و ارزیابی

    گام بعدی انتقال خلاقیت­ ها به مخاطب از طریق کانال آفلاین یا آنلاین انتخابی است.

    زمانی که یک کمپین کامل بازاریابی اجرا شد، زمان ارزیابی نتایج است. ممکن است مشخص شود که ترکیبی از تبلیغات آفلاین و بازاریابی مستقیم آنلاین و ترکیبی از روابط عمومی آنلاین و آفلاین بهترین نتیجه را دارد.

    حال، SEO کجاست؟

    اکنون SEO بهینه ­سازی فنی و درون صفحه است. هرچه فرد بیشتر بازاریابی سنتی را درک کند بیشتر متوجه می­ شود که فنون SEO خارج از صفحه صرفا برای بازاریابی سنتی خوب عمل می ­کنند. SEO خارج از صفحه شامل بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، فروش شخصی، تبلیغات یا روابط عمومی است.

    دلیل اهمیت درک این موضوع این است که الگوریتم گوگل باهوش ­تر شده و بیشتر همانند انسان فکر می­ کند و دیگر صرفا در پی یک رده­ بندی ساده لینک ­ها نیست. پس به جای فکر کردن صرف درباره SEO باید تفکر بیشتر درباره بازاریابی را آغاز کنید. پس از انجام تمام کارهای لازم برای SEO فنی و درون صفحه، بهترین نتایج   _ رده ­بندی بالاتر، بک ­لینک ­ها بهتر، و مشارکت بیشتر _ به عنوان محصول جانبی ساخت برند های واقعی که دارای قدرت و مشارکت هستند ایجاد خواهند شد.


    بیشتر بخوانید:  8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)


     

  • 8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    برخی عادت ها شاید کوچک به نظر برسند اما انباشته شده و بهره وری عملکرد شما را کاهش می دهند. برخی شما را در انتخاب بین لذت های سریع و لذت های طولانی مدت قرار می دهند. به هر حال، بدترین عادت از دست دادن چیزی است که همیشه برایتان با ارزش بوده است.


    بیشتر بخوانید: ۸ عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    5- چند وظیفه ای بودن

    چند وظیفه ای بودن قاتل واقعی بهره وری است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می دهد که کارهایی که همزمان انجام می دهیم، خروجی و کیفیت کمتری نسبت به زمانی دارند که به طور انحصاری در زمان خاص خود انجام می شوند.

    محققات معترفند که افرادی که به طور منظم از چند جریان اطلاعاتی  الکتریکی بمباران می شوند نمی توانند توجه خود را جمع و جلب کنند، اطلاعات را بیاد اورند و نسبت به زمانی که کارها را به صورت پیاپی انجام می دهند ( مخالف انجام دادن کارها به طور همزمان ) از یک کار به کار دیگر، تغییر وضعیت دهند.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    زمانی که شما دو کار را همزمان با هم انجام می دهید، مغز شما فاقد توانایی های لازم برای انجام دو کار با موفقیت است. اما اگر بعضی افراد دارای استعداد ذاتی برای انجام امور همزمان باشند چه؟ محققان استنفورد گروه دیگری از افراد را مورد آزمایش قرار دادند که مدعی بودند انجام چند کار همزمان موجب افزایش بهره وری آنان می شود. نتیجه بررسی این افراد این بود که خروجی کار آن ها دارای کارایی و بهره وری کمتری نسبت به افرادی بود که تمایل داشتند کارها را به طور جداگانه در زمان خاص خود انجام دهند.

    افرادی که اغلب مولتی تسکر بودند عملکرد بدتری داشتند زیرا در سامان دهی افکارشان و فیلتر کردن اطلاعات نا مربوط دچار مشکل بودند و در سوییچ کردن بین وظایف مختلف آهسته تر عمل می کردند.

    6- به تاخیر انداختن کار های سخت

    انرژی ذهنی ما میزان محدودی دارد و از آن جا که ما این انرژی را از بین می بریم، تصمیم گیری و بهره وری مان کاهش پیدا می کند. این اصطلاح به صورت خستگی تصمیم تعریف می شود.


    بیشتر بخوانید: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


    وقتی وظایف سخت را به دیروقت در روز موکول می کنید، آن ها را برای وقتی می گذارید که بدترین حالت را دارید. برای رد شدن از خستگی تصمیم می بایست کارهای سنگین را ابتدای روز انجام داد که مغز شادابی بیشتری دارد.

    7- استفاده از موبایل، تبلت و لپ تاپ در رختخواب

    این مسئله بزرگیست که اغلب مردم نمی دانند که بر خواب و بهره وری شان تاثیر می گذارد.

    نور آبی با طول موج کم، نقش اساسی در میزان سطح انرژی، کارایی و بهره وری و خلق و خوی شما دارد. صبح ها نور خورشید به میزان زیادی حاوی این طول موج از نور آبی است. زمانی که چشم شما به طور مستقیم در معرض این نور قرار می گیرد، تولید ملانین که القا کننده حالت خواب است کاهش پیدا کرده و باعث می شود که شما احساس هشیاری بیشتری داشته باشید. در بعد از ظهر میزان این نور در نور خورشید، کم شده و موجب می گرددکه بدن شروع به ساختن ملانین کرده و احساس خواب آلودگی به سراغ انسان بیاد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)

    در غروب مغز شما هیچگونه نور آبی ای را قبول نمی کند و نسبت به آن حساس می شود. اغلب وسائلی که در غروب و شب از آن ها استفاده می کنیم مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت، تلویزیون، نور آبی پر نوری را به چشمان مان می تابانند. این نور ترشح هورمون ملانین را مختل و به خواب رفتمان را سخت تر کرده و حتی کیفیت خواب مان را نیز پایین می آورد. همانطور که همه ما تجربه کردیم، خواب ناکافی در شب می تواند تاثیر وحشتناکی بر بهره وری مان در طول روز بگذارد. بهترین کاری که می توان کرد اجتناب و دوری از این وسایل در شب است.

    8- مصرف زیاد شکر

    گلوکز به عنوان پدال گاز مصرف انرژی در مغز به شمار می آید. برای اینکه روی کارهای چالش بر انگیز تمرکز کنید، به گلوکز نیاز دارید. زمانی که گلوکز به حداقل می رسد احساس خستگی، بیهوشی و رخوت به شما دست می دهد. اگر میزان مصرف گلوکز بیش از حد لازم شود، موجب می شود که حالت عصبانی به شما دست دهد و نتوانید تمرکز کنید.

    تحقیقات نشان داده است که نقطه شیرینی هر فرد تنها 25 گرم گلوکز در روز است  هرچه بیشتر بخورید در حس شما تاثیر بیشتری نخواهد داشت. این 25 گرم را هر طوری که هست دریافت کنید

    تفاوت در میزان ماندگاری بهره وری است. دونات، سودا و دیگر شکر های تصویه شده تنها باعث می شوند 20 دقیقه انرژی افزایش پیدا کند در حالی که خوردن بلغور، برنج قهوه ای و دیگر غذا هایی که کربوهیدرات های پیچیده تر دارند انرژی شان را در طولانی مدت رها می کنند، می توانند بیشتر انرژی شما را حفظ کنند.


    پیشنهاد نویسنده: بسته بندی ، راز افزایش فروش


     

  • چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت اول)

     چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    در میانه دهه 1980، اینترنت منحصر به ارتش آمریکا و مؤسسات آموزشی بود. بازاریابی در آن زمان از طریق رسانه ­های چاپی، رادیو و تلویزیون انجام می­شد، آنچه اغلب "بازاریابی برون­گرا[1]" می­ نامند.

    یکی از مشکلات بازاریابی دیجیتال این است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال تحصیلات عالی یا تجربه زیادی در بازاریابی و ارتباطات ندارند. اگر درباره 4P یا آمیخته بازاریابی در کنفرانس­ های SEO صحبت کنید، احتمالا با نگاه­ های خیره دیگران روبرو می­ شوید.

    اهمیت دانستن روش ­های بازاریابی پیش از ظهور اینترنت این است که بسیاری از استراتژی ­هایی که در اوایل قرن 20 توسعه ­یافتند احتمالا امروز نیز قابلیت کاربرد دارند. در اینجا مرور کلی از بازاریابی و ارتباطات سنتی داریم و سپس موضوعاتی برای بحث و وظایف عملی برای خوانندگان جهت آغاز ادغام اصول بازاریابی سنتی با استراتژی­ های دیجیتال ارائه خواهیم کرد.

    در پایان این پست شما باید درکی کلی از این موارد داشته باشید:

    • تفاوت میان بازاریابی و ارتباطات
    • نظم یکپارچه مارکوم
    • 4Ps
    • موارد تشکیل­ دهنده آمیخته ترفیع
    • انتخاب بین بازاریابی درون­گرا (inbound) و برون­گرا
    • چگونگی تناسب بازاریابی دیجیتال و اینترنتی با تمامی این مسائل
    • SEO، بازاریابی رسانه اجتماعی، بازاریابی محتوا، رشد هک کردن و لینک­ سازی
    • موارد عملی

    یشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    نکات اصلی

    "بازاریابان جذابیت چیزهای جدید را بیش از حد و قدرت رفتار مصرف­ کننده سنتی را کمتر از حد برآورد می­ کنند".

    "هیچ­ کس با پیش ­بینی عدم تغییر امور در آینده شهرت نیافته است".

    بسیاری از نویسندگان و سخنرانان بر این باور هستند که " آینده  از آن بازاریابی درون­گرا است"، "رسانه اجتماعی همه چیز را تغییر داده است" و "مرگ تبلیغات فرا رسیده است".

    اما تماشای سنتی برنامه­ های زنده تلویزیون هنوز نمرده است و مردم زیادی از DVR برای رد کردن تبلیغات تلویزیون استفاده نمی­ کنند.

    هیچ استراتژی یا تاکتیک بازاریابی همیشه برای تمامی اهداف، محصولات، برند یا صنعت بهترین نیست. گاهی تبلیغات تلویزیونی باید بخشی از آمیخته بازاریابی باشد؛ گاهی نه. گاهی بازاریابی محتوا بهترین شیوه عمل است؛ گاهی نه. گاهی روش ­های مدرن "درون­گرایی" بیشترین ارزش را انتقال می­ دهند؛ گاهی روش­های سنتی "برون­گرایی".

    گردش کار marcom

    گردش ­کار مارکوم برای مدیران:

    1.همه مخاطبان بیرونی را به همراه آن­هایی که شرکت شما با آن­ها ارتباط دارد فهرست کنید

    2.مشتریان فعلی و بالقوه صرفا یکی از مخاطبان شما هستند

    3.پیام­ های ویژه­ ای که می­ خواهید بر مبنای جستجوی مخاطبان و شخصیت خریداران با هر جامعه ­ای ارتباط برقرار کنید را تعیین کنید.

    برای مشتریان:

    4.تناسب بازار- محصول ایجاد کنید

    5.درباره استراتژی قیمت­ گذاری تصمیم بگیرید

    6.شیوه اولویت­ بندی بازاریابی دیجیتال، فروش شخصی، تبلیغات، ترفیع فروش، و تبلیغات را در آمیخته بازاریابی مشخص کنید و سپس بر مبنای آن تخصیص منابع انجام دهید

    7.خلاقیت، Sales collateral، و محتوای بازاریابی ایجاد کنید

    8.ملزومات بازاریابی را از طریق کانال­ های انتخابی ­تان به مخاطب انتقال دهید

    9.نتایج را اندازه­ گیری و اصلاح کنید

    10.به گام ­های 3-8 برای حداکثر نمودن درآمد، فروش، ROI بر مبنای اهداف بازاریابی و کسب و کارتان بازگردید.

    بازاریابی در برابر ارتباطات

    در دید سنتی، بازاریابی و ارتباطات دو کارکرد کاملا متفاوت بودند که دپارتمان­ های مجزایی هم داشتند. بازاریابی بر مسائلی همچون مشتریان، فروش، و آگاهی برند تمرکز دارد. ارتباطات با تمامی افراد خارج از سازمان که شرکت با آن­ها در تعامل است، همانند دولت، جامعه، رسانه، و تحلیلگران مالی مرتبط است.

    امروزه، شرکت ­ها بازاریابی و ارتباطات را در دپارتمانی واحد ترکیب می­ کنند و به آن ارتباطات بازاریابی یا مارکوم[2] می­ گویند تا کارامدتر شوند و اطمینان یابند که همه پیام­ ها با همه مخاطبان و در سرتاسر تمامی کانال­ها سازگاری دارد.

    نکته کلیدی: پیام ­های یکپارچه و متحدالشکل در تمامی کانال ­های مارکوم آنلاین و آفلاین (وب ­سایت ­ها، شبکه­ های اجتماعی، کمپین ­های تبلیغاتی، محتوای آنلاین، اخبار، بروشور های محصول، و کاتالوگ ­های فروش) منتشر و انتقال دهید.

     

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    4Ps در بازاریابی سنتی

    گام بعدی در نظریه بازاریابی سنتی تمرکز بر 4Ps است: محصول، قیمت، مکان، و ترفیع.  ( الزاما گام­ ها به ترتیب نیستند و گاهی 4Ps پیش از تصمیم­ گیری درباره پیام­ رسانی بازاریابی تعیین می­ شوند).

    محصول

    استراتژی محصول، تناسب محصول- بازار را حداکثر می­ کند- درجه­ای که محصول یا خدمت تقاضا را برآورده می ­سازد. در جهان مدرن درون­گرا، استراتژی محصول به عنوان هک رشد[3] نام­گذاری شده است.

    قیمت

    استراتژی قیمت­ گذاری فقط به بخش مالی مربوط نیست بلکه جزئی از بازاریابی است.

    قیمت بالا، ارزش بالا و کمیابی را به هم مرتبط می ­کند در حالی که قیمت پائین نشان دهنده توانایی پرداخت و در دسترس بودن است. در زمینه بازاریابی، استراتژی قیمت­ گذاری باید به مواردی همچون اندازه بازار، هزینه تولید، سطح رقابت، وضعیت اقتصادی بازار هدف، و اینکه آیا شرکت می­ خواهد خودش را بازاریابی کند یا ارزش (یا هر دو) توجه کند.

    مکان

    توزیع تصمیم درباره چگونگی انتقال محصول به مشتری است.

    در عصر اینترنت، دورانی که محصولات و خدمات می­توانند تقریبا بلافاصله از هر جایی توزیع شده، خریداری شوند و مصرف شده یا مورد استفاده قرار گیرند، این بخش سنتی 4Ps اهمیت کمتری می­یابد.

    ترفیع

    ترفیع "ارتقاء آگاهی مشتری از محصول یا برند، ایجاد فروش و خلق وفاداری برند است".

    به دلیل تصمیماتی که بازاریابان درباره روش ­هایی که بهترین شیوه برای دستیابی به اهداف سه­ گانه می­گیرند، ترفیع پیچیده­ترین بخش 4Ps است. آمیخته ترفیع همیشه شامل 5 عنصر است: بازاریابی مستقیم، ترفیع فروش، فروش شخصی، تبلیغات، و روابط عمومی. بر مبنای محصول، صنعت، هدف، مخاطب هدف هر یک از این عناصر وزن و اولویتی متفاوت می­یابند.


    بیشتر بخوانید:افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی


    [1] Outbound marketing

    [2] "marketing communications" or "marcom"

    [3] growth hacking

  • 8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    هیچ چیز به اندازه عادت های بد، سودمندی و بهره وری شما را کاهش نمی دهد. این عادت ها موزیانه هستند، به آرامی در شما نفوذ می کنند و تا جایی پیش می روند که حتی شما نمی توانید آسیب هایی را که آن ها به شما وارد می کنند متوجه شوید.


    بیشتر بخوانید: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


    عادت های بد آهسته آهسته، شما را زمین گیر می کنند و از کار می اندازند، دقت شما را کاهش می دهند و خلاقیت شما را از بین می برند و این موجب کاهش کارایی شما می شود. کنترل کردن عادت های بد اهمیت زیادی دارد و علت آن هم تنها این نیست که این عادت ها بهره وری تان را کاهش می دهند.

    یک تحقیق دانشگاهی در مینه سوتا نشان داد افرادی که دارای خود کنترلی هستند، بسیار شاد تر از سایرین می باشند. این شادی را می توان در این افراد، در لحظه و در دراز مدت، مشاهده کرد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    برخی از عادت ها، مولد مشکلات بیشتری نسبت به سایر عادت های بد هستند. به دور انداختن این عادت ها می تواند موجب افزایش بهره وری شما بشود، و به شما اجازه دهد از احساس مثبتی که با خودکنترلی به دست می آورید، لذت ببرید.

    1- وب گردی و گشت و گذار افراطی در اینترنت

    حدودا 15 دقیقه طول می کشد تا بتوانید به نقطه تمرکز برسید و بتوانید در کاری که قصد انجام آن را دارید، تمرکز کنید. وقتی که شما این کار را انجام می دهید، در واقع به یک حالت بی نظیر برای افزایش بهره وری می روید که به آن اصطلاحا جریان گفته می شود.


    بیشتر بخوانید: بسته بندی ، راز افزایش فروش


    تحقیقات نشان می دهد که افراد در حالت جریان، 5 برابر بیش از افرادی که در این حالت نیستند، بهره وری دارند. زمانی که شما از کار فراغت پیدا می کنید، از آن جا که کوک می شوید که سری به اکانت های خود در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام بزنید، یا اینکه بخواهید نتیجه فوتبال را چک کنید یا اخبار ببینید، این وضعیت شما را از حالت جریان خارج می کند.

    این بدین معنی است که اگر شما بعد از انجام امور بالا بخواهید دوباره وارد همان کار شوید و تمرکز کنید، باز 15 دقیقه نیاز به اماده سازی دارید تا تمرکزتان به حالت قبلی برگردد و بهره وری تان تحت تاثیر مود جریان قرار گیرد و افزایش یابد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    به اندازه کافی از کار بیرون بروید و وارد کار شوید و بدین صورت می توانید بدون اینکه شارشی حس کنید یک روز را به شب برسانید.

    2- کمال گرایی

    اکثر نویسندگان ساعت ها صرف شخصیت ها و طرح داستان می کنند و صفحه ها پشت صفحه می نویسند، و این کار را در حالی انجام می دهند که می دانند این نوشته ها را در کتاب خود قرار نخواهند داد. این اتفاق به این دلیل می افتد که آن ها می دانند که باید ایده خود را توسعه دهند.

    ما عادت داریم که دست از کار بکشیم درست وقتی که زمان شروع کار است، زیرا حس می کنیم که ایده هایمان عالی نیستند و چیزی که می سازیم ممکن است اصلا خوب نباشد. اما اگر شما شروع نکنید، چگونه می خواهید چیزهای عالی تولید کنید؟ و کی می خواهید به ایده های تان زمان دهید تا پرورش پیدا کنند و بیرون بیایند؟

    Jodi Picoult که نویسنده است در مورد اهمیت دوری از کمال گرایی می گوید: "شما می توانید یک صفحه نوشته شده بد را ویرایش کنید، اما نمی توانید یک صفحه سفید بدون نوشته را ویرایش کنید."

    3- پاسخ دادن به ایمیل ها به محض اینکه می رسند

    مردم بهره ور، اجازه نمی دهند که ایمیل ها در آنان توقف ایجاد کند. این افراد نه تنها برای چک کردن ایمیل های شان برنامه خاصی دارند، بلکه از برنامه های خاصی استفاده می کنند تا ایمیل ها را برای شان اولویت بندی کند. آن ها برای بهترین فروشندگان و بهترین مشتری های خود آلارم های خاصی را در نظر می گیرند، و بقیه را ذخیره می کنند، تا در موقع مناسب به آن ها بپردازند. بعضی از افراد هم هستند که برای ایمیل های دریافتی خود یک پاسخ خودکار، در نظر می گیرند تا ارسال کننده ها بدانند که چه موقع به ایمیل ان ها رسیدگی خواهد شد.

    4- لمس کردن دکمه SNOOZ

    زمانی که شما می خوابید و استراحت می کنید، مغز شما از طریق یک سری چرخه های استادانه، به کار خود ادامه می دهد که آخرین این حلقه و چرخه ها، مربوط به زمان بیداری شما است که مغز این هشدار را به شما می دهد و شما را بیدار می کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات قبل از اینکه ساعت هشدار شما زنگ بزند، شما از خواب بیدار می شوید، چرا که مغز این را تشخیص داده که وقت بیداری شما رسیده و باید بیدار شوید و این کار را انجام می دهد.

    8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)

    زمانی که دکمه SNOOZ را می زنید، و دوباره به خواب تان ادامه می دهید، هشیاری تان از دست می رود و وقتی دوباره بیدار شدید، احساس خستگی، عدم تعادل و احساساتی نظیر این خواهید داشت و از همه بدتر این حالت ممکن است ساعت ها به همراه شما باشد تا اینکه از بین برود. به هر حال مهم نیست که چقدر خسته اید، اما وقتی که ساعت شما زنگ می خورد و  خاموش می شود، سعی کنید به سختی خود را از تخت خواب بیرون بکشید تا یک روز پر کیفیت داشته باشید.


    پیشنهاد نویسنده: راهکاری جهت افزایش فروش


     

  • افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی

     
     
     
    امروزه با توجه به اهمیت مشتری از هر نظر، جذب و حفظ مشتری یکی از مهم ترین اقدامات بخش بازاریابی و فروش شرکت ها می باشد. همانطور که می دانید جذب مشتری جدید چندین برابر حفظ یک مشتری هزینه دارد. به همین دلیل شرکت ها برای حفظ و جذب مشتریان بیشتر اقداماتی را انجام می دهند. از جمله این اقدامات شخصی سازی ایمیل های ارسالی برای آنها می باشد، چون زمانی که مشتری متوجه شود که علایق و خواسته هایش را شرکت در نظر می گیرد و بر اساس آنها برایش پیشنهادهایی ارسال می کند او نیز ترغیب به خرید بیشتر از شرکت می شود و حتی با استفاده از تبلیغ دهان به دهان شرکت را به تعدادی از دوستان و اقوام نیز معرفی می کند. در ادامه دلایل شخصی سازی ایمیل های ارسالی را بیان می کنیم.

     
     

    1.پیام­ های ایمیل شخصی شده نرخ کلیک را تا میانگین 14% و نرخ بازده را تا 10% بهبود می­ بخشند.

    2.هفتاد و چهار درصد بازاریابان می­ گویند شخصی­ سازی هدفمند مشارکت مشتری را افزایش می­ دهد. 

    3.تنها 39% خرده­ فروشان آنلاین توصیه­ های محصول شخصی شده را از طریق ایمیل ارسال می­ کنند.

     

    4.ایمیل ­ها با موضوع شخصی شده 26% احتمال بیشتری دارد باز شوند. 

    5.ایمیل­ های شخصی شده 6 برابر نرخ تراکنش بالاتری دارند.

    6. پنجاه و سه درصد بازاریابان می­ گویند ارتباطات شخصی شده مستمر با مشتریان موجود منجر به اثر درآمدی متوسط 

    تا زیاد می­ شود.

     


    بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


     

    7.ایمیل ­های بخش ­بندی و هدف ‌گذاری شده 58% کل درآمد را ایجاد می ­کنند.

    8.هفتاد و پنج درصد شرکت ­ها در پیام­ های شخصی شده در سال 2015 سرمایه­ گذاری خواهند نمود.

     

    9.بازاریابان متوجه 760% افزایش در درآمد ناشی از کمپین­ های بخش­ بندی شده شدند.

    10.بازاریابان هنگامی‌که از وب شخصی شده استفاده می ­کردند، افزایش متوسط 20% را در فروش مشاهده نمودند.

    11.پنجاه درصد شرکت ­ها احساس می­ کنند می­ توانند تعامل با ایمیل را از طریق افزایش شخصی ­سازی ارتقاء دهند. 

    12.ایمیل ­های ترفیعی شخصی ‌سازی ‌شده 29% نرخ باز شدن منحصر به ‌فرد بالاتر و 41% نرخ کلیک منحصر به‌ فرد بیشتری داشته ­اند.

     


    بیشتر بخوانید:9 مورد از بهترین روش های بازاریابی ایمیلی که سرنخ های بیشتری خلق می کنند



Go To
Page Size