مقالات ایمیل مارکتیگ

  • راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    مالکان کسب و کارهای کوچک که هنوز کار با رسانه های اجتماعی را شروع نکرده اند ممکن است با سایت هایی همانند توئیتر، فیس بوک، پینترست، گوگل پلاس، یوتوب و Vine دچار سردرگمی و حتی احساس ترس شوند، زیرا زمانی که می خواهند از این سایت ها استفاده کنند نمی دانند چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند.


    بیشتر بخوانید:برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟


    خبر خوب این است که می توان به راحتی استفاده از رسانه های اجتماعی را آغاز کرد و نه تنها می تواند کاری جالب و سرگرم کننده باشد، بلکه احتمال کسب فرصت های جدید را هم بالا می برد.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    در اینجا 7 نکته ارائه شده است تا به شما کمک کند در جریان رسانه های اجتماعی به شکلی مؤثر پیش بروید.


    1- یک سایت رسانه اجتماعی را برای شروع انتخاب کنید

    اغلب کسب و کارهایی که حضور فعالی در بیش از یک سایت رسانه های اجتماعی دارند، اما بیش از حد انرژی صرف می­ کنند نه تنها موجب خستگی آن ها می شود بلکه می تواند مانع از یادگیری شما درباره چگونگی اثربخشی در استفاده از این سایت ها شود. یک سایت را برای شروع انتخاب کنید و پیش از پرداختن به سایت های دیگر توجه تان را بر این سایت متمرکز کنید.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها


    2- بودجه زمان رسانه اجتماعی خلق کنید

    می توانید به راحتی ساعت ها در روز صرف کسب محبوبیت در رسانه های اجتماعی کنید. در حالی که این کار می تواند روشی خوب برای یادگیری روندها باشد، احتمالا زمان، انرژی یا علاقه کافی برای صرف چنین وقتی در رسانه های اجتماعی ندارید. در عوض، بودجه زمانی خلق کنید که زمان رسانه اجتماعی شما را به برنامه زمانی روزانه یا هفتگی محدود می سازد که می توانید به راحتی خود را با آن تطبیق دهید.


    3- اهداف و مقاصد رسانه اجتماعی خود را مشخص نمایید

    هنگامی که بدانید چه مقدار زمان برای رسانه های اجتماعی صرف خواهید کرد، باید مطمئن شوید درباره اهداف شفاف هستید. می خواهید از رسانه های اجتماعی چه چیزی بدست آورید؟ آیا مایل به خلق سرنخ ها، یافتن همکارانی برای همکاری، معرفی خودتان به عنوان خبره در صنعت هستید؟

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    اهداف و مقاصد خود را با استفاده از روش اهداف SMART مشخص نمایید، و سپس پیشرفت برنامه را به محض شروع بررسی نموده تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید.


    4- رویکرد خود را تعیین نمایید

    صدها روش متفاوت برای استفاده از سایت های رسانه اجتماعی برای کسب و کار وجود دارد، و الزاما یک روش بهتر از روش های دیگر نیست. نکته دانستن رویکرد هدف شما پیش از آغاز است. آیا شما یک برقرارکننده ارتباط خواهید بود؟ خبرهای مرتبط با صنعت تهیه خواهید کرد؟ آمیخته کسب و کار و اطلاعات شخصی ارائه خواهید کرد؟ رویکرد هدفتان را تعیین کنید و از طریق اهداف خود آن را محقق کنید.


    5- پروفایل های رسانه اجتماعی خود را پیوسته تکمیل کنید

    هر یک از حساب های رسانه های اجتماعی شما نوعی پروفایل خواهد داشت. فیلدهای پروفایل می تواند شامل اطلاعات شخصی، وب سیات ها، وبلاگ ها، مکان و تصویری از چهره باشد. مطمئن شوید پروفایل خود را بر روی هر یک از سایت های رسانه اجتماعی که استفاده می کنید تکمیل کنید.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    هنگامی که بحث رسانه های اجتماعی است سازگاری اهمیت دارد، بویژه اگر در بیش از یک سایت حضور داشته باشید. نه تنها باید پروفایل هایتان را تکمیل کنید بلکه داده هایتان را تا آنجا که ممکن است در تمامی سایت های رسانه اجتماعی سازگار نگهدارید. این کار موجب شناخت، دسترسی وسیع تر، و ارتباطات دائمی با مخاطبان یکسان در سایت های متعدد می شود.


    6- در گوشه ای کمین کرده و نظاره گر باشید

    گاهی اوقات، بهترین راه برای شروع کار با سایت رسانه اجتماعی جدید ثبت نام کردن و سپس تماشای افرادی است که از این سایت برای مدت ها استفاده می کنند. هر سایت رسانه اجتماعی مجموعه بسیار منحصربفردی از ظرافت ها دارد، و صرف زمانی برای مشاهده و یادگیری درباره زیر و زبر امور پیش از تصمیم گیری درباره پیوستن به رسانه اجتماعی برای ترفیع کسب و کارتان می تواند حرکتی زیرکانه باشد.


    بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی



    7- از داشبورد رسانه اجتماعی استفاده کنید

    یکی از بزرگ ترین چالش های رسانه های اجتماعی مدیریت زمان است. داشبوردهای رسانه های اجتماعی همانند Hootsuite، TweetDeck یا Social Oomph، می توانند به شما در مدیریت زمان رسانه اجتماعی به شکلی اثربخش تر کمک کنند.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    این ابزارها به شما امکان تنظیم هشدارها و اطلاعیه ها، خلق گروه و به روزرسانی جداول زمانی را می دهد تا بتوانید برخی از فرایندهای رسانه اجتماعی را خودکار نمایید. در حالی که خواهان اتوماسیون بیش از حد نیستید، داشبوردهای رسانه اجتماعی می تواند فرایند استفاده از رسانه اجتماعی برای کسب و کار را راحت و کارآمد نماید.

     

     

  • تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی

    در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.

    این همان لحظه ای است که همه ما منتظرش بودیم، فارغ التحصیلی. اکنون زمان آن است که مطمئن شویم آنچه درباره تکنیک های فروش آنلاین یاد گرفته ایم را به خاطر می آوریم.


    بیشتر بخوانید:نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن


    چه چیزی یاد گرفتیم؟

    هدف ما ساده تر کردن بازاریابی آنلاین خودتان از طریق کسب دانش درباره انچه باید انجام شود و چگونگی آغاز بود. پس از مطالعه گام های آموزش تکنیک های فروش آنلاین آیا احساس می کنید آماده ورود به دنیای بازاریابی آنلاین هستید؟ آیا می دانید از کجا باید شروع کنید؟ و چگونه زمان خود را برای کسب بهترین نتایج حداکثر کنید؟ امیدواریم اینگونه باشد.

    زمان بزرگ ترین دارایی شما است، پس بیایید مروری سریع بر چگونگی آغاز بازاریابی آنلاین داشته باشیم:

    مرور سریع بر تکنیک های فروش آنلاین

    1- وب سایت یا وبلاگ خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید برای دستگاه های تلفن همراه بهینه است.

    2- یاد بگیرید چگونه با استفاده از SEO برای کسب و کارهای کوچک به افراد کمک کنید تا شما را به طور آنلاین بیابند.

    3- دریابید می خواهید کدام واژه ها را برای رتبه بندی در گوگل با استفاده از جستجوی کلیدواژه استفاده کنید.

    4- دریابید چگونه برای کسب و کارهای کوچک وبلاگ نویسی کنید، شامل 6 حقه برای فریبنده­ تر کردن پست ها.

    5- یاد بگیرید چگونه از لینک های درونی، ورودی و بیرونی استفاده کنید تا حضور آنلاینتان را افزایش دهید.

    6- یافتن بهترین راه ها برای استفاده از رسانه های اجتماعی، از جمله Facebook، Twitter و Pinterest

    7- کار با Facebook را با استفاده از 5 نکته آغاز کنید

    8- دریابید چگونه از Twitter استفاده کنید تا کسب و کار کوچک آنلاین خود را رشد دهید

    9- رمز و راز Pinterest و بهترین راه برای استفاده از آن را کشف کنید

    10- یادبگیرید چگونه کمپین بازاریابی ایمیلی عالی خلق کنید و طرفدارانتان را به مشتری تبدیل کنید

    11- شانس موفقیت خود را با استفاده از تحلیل کسب و کار افزایش دهید

    مهم ایجاد رابطه است

    همانند هر رابطه­ ای، برای اینکه تلاش های بازاریابی آنلاین شما شروع به خلق نتایج جدی کنند، به زمان نیاز است، معمولا حدود 2-3 ماه پیش از اینکه رشد قابل ملاحظه را مشاهده کنید. تا آن زمان بر محتوایی که بر روی وبلاگتان تولید می کنید تمرکز نمایید. اگرچه نباید در ابتدا بر شاخص هایتان تأکید کنید، اما حواستان به آنها باشد. اگر مشاهده کردید یک پست وبلاگ بهتر از سایرین عمل می کند، از آنچه انجام دادید یاد بگیرید و سعی کنید آن را در پست های آینده اعمال کنید.

    زمان شروع فرا رسید

    جعبه ابزار دانش در حال رشد در اختیار شما است و این همان بخش جالب است. شما می توانید از آن استفاده کنید. هر چه ورودی بیشتری برای کمپین بازاریابی آنلاین خود وارد کنید، خروجی بیشتری دریافت خواهید کرد. پس آرام باشید، ایمان داشته و خلق محتوای خارق العاده را آغاز کنید.

    تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی

  • کسب و کار شما چه رنگی است؟

    آیا رنگ کسب و کار شما به مشتری حس خریدن را می دهد یا ادراکی نادرست از شرکت شما خلق می کند؟

    علم رنگ ها

    شاید باورش سخت باشد که رنگ ها می توانند بر جسم و ذهن ما اثر بگذارند، با این حال دانشمندان می دانند رنگ ها می تواند بر روانشناسی و حالت ذهنی ما اثرگذار باشند.


    بیشتر بخوانید: راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


    محققان بازار، از علم رنگ ها استفاده می کنند تا تعیین نمایند چگونه از این دانش به بهترین نحو استفاده کنند تا بر ادراک مشتریان از کسب و کار اثر بگذارند.

    رنگ می تواند سیستم عصبی ما را تحریک کرده و احساسات را در ما فعال کنند. رنگ های محیط پیرامون ما از مسیر چشم وارد مغز ما شده و موجب انتشار هورمون های مختلف می شوند. اما علم را فراموش کنید، این معانی رنگ ها چه کاری برای کسب و کار شما انجام می دهند؟ بعید می دانم هیچ کدام از ما بتوانیم در حالی که از کنار کوچه چتری خیابان انقلاب عبور می کنیم، برای چند ثانیه به آن خیره نشویم.

    کسب و کار شما چه رنگی است؟

    معانی رنگ ها و کسب و کار شما

    معنای رنگ ها بسته به فرهنگ، نژاد، جنسیت و حتی سن فرد متفاوت است. بنابراین، موضوع صرف انتخاب یک رنگ نیست، بلکه اینکه کدام رنگ ها برای مشتریان هدفتان انتخاب کنید نیز اهمیت دارد. رنگ ها می توانند جهت دلالت بر یک معنا در یک فرهنگ باهم ترکیب شوند. به عنوان مثال، سفید اغلب با ازدواج در امریکای شمالی مرتبط است و حس بیگناهی را برمی انگیزاند. در فرهنگ شرق، سفید یعنی مرگ. صادرکننده لباس عروس سفید به چین ورشکست خواهد شد. رنگ سبز با فصل بهار و سفید با تابستان مرتبط هستند، در حالی که نارنجی و زرد نشان دهنده پاییز هستند.

    کسب و کار شما چه رنگی است؟

    نام تجاری چندین شرکت بزرگ با رنگ های شرکتشان مرتبط هستند. IBM، آبی بزرگ، دلالت بر ثبات و محافظه کاری دارد. رنگ می تواند با یک محصول مرتبط باشد همانند Tide ؛ در جعبه نارنجی که حس لرزش ایجاد می کند. در ایران نیز به همین ترتیب است. به عنوان مثال لوگوی بانک ملت، با ترکیبی از 2 رنگ قرمز و مشکی نه تنها باعت جذب نگاه فرد می شود، بلکه حس قدت، هیجان و اقتدار را نیز به وی منتقل می کند. در مورد ایرانسل نیز، با وجود اینکه احتمالا با محدودیت های زیادی در ارتباط با طراحی لوگوی خود مواجه بوده است (قرار دادن لوگوی شرکت اصلی که می توان گفت تناسب چندانی با لوگوی خود ایرانسل ندارد) ، این مشکل را با تاکید بر رنگ سازمانی خود، رنگ  زرد، برطرف کرده است. به جرات می توان گفت هر کدام از ما هر جا رنگ زرد ببینیم، به یاد ایرانسل خواهیم افتاد، حتی اگر یک بیلبورد خالی زرد رنگ باشد.


    بیشتر بخوانید: با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!


    معنای رنگ های زیر را برای بازاریابی کسب و کار مد نظر قرار دهید:

    سفید: خالص. تمیز. جوانی. رنگی خنثی است که می تواند نشان دهنده خلوص و پاکی در مد و استرلیزه کردن در حرفه پزشکی باشد.

    سیاه: قدرت. شیک. مرموز. رنگ سیاه می تواند بازار حد بالا را هدف قرار دهد یا در بازار جوانان برای اضافه نمودن رمز و راز به تصویرتان به کار برده شود.

    قرمز: احساس. هیجان. خطر. قرمز رنگ توجه است، موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب میشود. از رنگ قرمز برای تزریق هیجان به برندتان استفاده کنید.

    نارنجی: لرزش. انرژی. بازی. اگر می خواهید محیط بازی برای مشتریانتان خلق کنید اندکی سرگرمی به آن اضافه کنید.

    زرد: شادی. گرما. هشدار. زرد می تواند جاذبه ای برای کسب و کار شما با ایجاد حس آرامش باشد.

    سبز: طبیعی. سالم. فراوان. جهت خلق اثر آرامبخش یا تصویر رشد، سبز را انتخاب کنید.

    بنفش: سلطنت. جشن. اندکی رنگ بنفش به چهره تان برای کسب و کار خدمات برتر خود اضافه کنید.

    آبی: وفادار. صلح آمیز. قابل اعتماد. آبی محبوب ترین و خنثی ترین رنگ در مقیاس جهانی است. انتخابی ایمن برای ایجاد وفاداری مشتری.

    کسب و کار شما چه رنگی است؟

    به نظر شما سایر رنگ های برندهای بازار ایران به شکلی مناسب منتقل کننده ویژگی های برند خود هستند؟ آیا شرکت هایی مانند اسنپ، کارپینو، دیجیکالا و ... رنگ خود را درست انتخاب کرده اند؟ منتظر پاسخ های شما در بخش نظرسنجی هستیم.

    توجه کنید چگونه این رنگ ها در ملزومات بازاریابی شرکت شما از لوگو تا بروشورها، از کارت های کسب و کار تا یونیفورم ها استفاده شده است.آیا رنگ شما شخصیت و تصویری که خواهانش هستید را نشان می دهد؟ اگر نه، زمان آن است که در رنگ خود تجدید نظر کنید.

    در پایان، به خاطر داشته باشید رنگ ها دارای معنا هستند. همه چیز به تجربیات مشاهده گر بستگی دارد. رنگ ها و مشتریانتان را مد نظر قرار دهید تا بهترین رنگ را برای کسب و کار کوچک خود انتخاب کنید.


    بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)


     

  • برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)


    بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیده اند؟ (قسمت اول)


    4- باحال باشید: Apple

    Apple از فروشگاه های خرده فروشی خود برای نشان دادن فلسفه برند خود به مصرف کنندگانش استفاده می کند. هرچه که محصول جدید اپل باشد، مشتری آن را باهوش دانسته و اینکه شیوه برقراری ارتباط، کار یا اوقات فراغت آن ها را بهبود خواهد داد. علاوه بر این، حس لذت از خرید را به مشتری خود انتقال می دهد.

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

    در حالی که اپل همیشه درباره خلاقیت بوده است، این برند از طریق خلق فروشگاه هایی که حس همکاری و شفافیت را بین مصرف کننده و نیروی فروش تقویت میکند، در فاکتور احساسی عالی عمل کرده است. استنگل رویکرد اپل به فروشگاه هایش را اینگونه می داند: "بهترین خرده فروش در تاریخ. آن ها واقعا می خواهند مردم وارد شده و الهام بگیرند، با خرید از فروشگاه اعتماد به نفس کسب نموده و واقعا نسبت به خودشان احساس بهتری پیدا کنند."


    بیشتر بخوانید: نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن


    اپل از فروشگاه های خود برای نشان دادن فلسفه فرند خود به مصرف کنندگانش استفاده می کند نه برای گفتن آن. از تبلت های بزرگ تا فضاهای باز و دیوارهایی که تماما پنجره هستند گرفته تا فروشندگان آموزش دیده اش، که مجهز به اسکنرهای checkout هستند تا خریدار بتواند بدون منتظر ماندن در صف، خرید خود را انجام دهد.

    5- تجربه طراحی کنید: Target

    خیلی ساده می توان فراموش کرد که تارگت یک فروشگاه تخفیف است. کمپین های تبلیغاتی دارای سبک به خصوص Target و همچنین همکاری های وی با برترین طراحانی که محصولات limited edition را خلق می کنند، که تغییر دهنده روند مد هستند، همه و همه چهره عمومی تارگت را که اغلب وضعیت تاجر عمده فروش بودن است، کنار می زند.

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

    تارگت پیوسته تجربه خرده فروش استثنائی خلق می کند، از طراحی فروشگاه تا انتخاب کالا، قیمت و خدمات مشتری. تارگت برای ارائه تجربه خرید لذت بخش تمام تلاش خود را می کند، اما شما همچنان محصول با کیفیت را با قیمت خوبی بدست می اورید. به عنوان جزئی از شخصیت برند، آن ها تلاش دارند تا گرم و انسانی باشند.

    به لطف طراحی هایی که امکان مانور را افزایش می دهند، فروشگاه های تارگت مکان هایی راحت برای خرید، اطمینان دادن به مشتری نسبت به یافتن همان چیزی که می خواهند، حتی در یک طبقه فروش وسیع، محسوب می شوند.

    مصرف کنندگان تارگت از توانایی برند برای طراحی کالاهای جذاب و در عین حال مقرون به صرفه قدردانی می کنند. خدمات مشتری دوستانه و مداوم است. از شیوه ای که مسئول صندوق مراقب افراد در صف بوده و آن ها را به صفی که کمتر شلوغ است می فرستد تا ادراک هایی مبنی بر اینکه آنها کارمند به تعداد کافی در فروشگاه دارند و با مشتریان خود به عنوان مهمان برخورد می کنند.


    بیشتر بخوانید:  8 عامل کاهش بهره وری شما


    6- باثبات باشید: Ford

    در عصری که تنها چیزی که به نظر حتمی می آید تغییر است، برندسازی باثبات فورد تبدیل به راهکار اطمینان شرکت شده است. از نام ساده و دارای سبک آن تا لوگوی نمادین و تأکید بر پدر بنیانگذار شرکت، هنری فورد، هویت برند در گذر زمان پایدار مانده است. همه داستان فورد را می دانند و آن را تحسین می کنند. از بین سه تولیدکننده خودرو در دیترویت، فورد باثبات ترین برند، استراتژی محصول و اجرا را دارد.

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت دوم)

    فورد همچنین به نیازهای مشتری گوش داده و براساس آن ها عمل می کند. این ویژگی ها موجب ارتباطی قوی شده است: برند برای پایداری و وابستگی درجه بالایی گرفته است. پاسخگویان رتبه بالایی به دغدغه فورد برای مسئولیت پذیری و اهمیت دادن به رفاه کارکنان و مشتریان داده اند. مشتریان عدم پذیرش کمک های مالی دولت توسط فورد را به عنوان مدرکی دال بر صداقت شرکت می دانند.

     

     

  • هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)

    بی شک تاکنون برای شما پیش آمده است که متناسب با شغل خود، مجبور شوید در راستای بازاریابی تلفنی با مشتریان خود تماس های غیر حضوری داشته باشید. یکی از مشکلاتی که برخی از فروشندگان با آن رو به رو هستند، تاثیر گذاری بر روی مشتریان خود در تماس های تلفنی می باشد.


    بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


    در صورتی که در مکالمات تلفنی خود احساس ناراحتی و نگرانی می نمایید، شاید فروش برای شما شغل مناسبی نباشد. تمامی فروشندگان بایستی بخشی از زمان مربوط به فروش خود را به تماس های تلفنی با مشتریان خود اختصاص دهند. توانایی ایجاد ارتباط و حفظ توجه افراد در بازاریابی تلفنی و مکالمات غیر حضوری مهارتی است که تمامی فروشندگان بایستی از آن برخوردار باشند.

    1- هدف خود را تعیین نماید: چه چیز را می خواهید به دست آورید؟

    2- سوالات خود را آماده نمایید: چه چیزی را می خواهید بپرسید؟

    3- پاسخ های خود را آماده نمایید: پاسخ سوالات احتمالی را در ذهن داشته باشید.

    4- تمرین کنید: صدای خود را ضبط کرده و خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

    5- تجسم کنید: تصویر مشتری و یا شخصی دیگر را در مقابل خود قرار داده و تصور کنید با وی در حال مکالمه تلفنی هستید.

    در اینفوگرافی زیر تمامی هر آن چه برای فروش تلفنی به آن نیاز دارید به طور شرح داده شده است.

    خلاصه اینفوگرافی زیر به شرح زیر است:

    • بهترین زمان برای برقراری یک تماس تلفنی بین ساعت 8 تا 10 صبح است.
    • بایستی یک عکس از مشتری فرضی خود بر روی میزتان داشته باشید که بتوانید در طول انجام مکالمه به آن نگاه کنید.
    • با استفاده از حرکات دست سعی کنید تن صدای خود را متناسب با مکالمه تغییر دهید.

    موارد فوق تنها بخشی از اینفوگرافی ارائه شده است، در صورتی که هر گونه سوال و مشکلی در ارتباط با انجام یک مکالمه تلفنی برای شما وجود دارد، پیشنهاد می کنیم این اینفوگرافی را حتما مطالعه نمایید.

     

    هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)

  • با 12 قالب ایمیلی آماده در وقت خود صرفه جویی کنید!

     
     

    سیر تکاملی ایمیل  ها

    از اسپم ها تا حذف کردن

    دنیای اطراف ما به تکامل رسیده است. روزهایی که  در وارسی پیام های روزانه خود بارها به عبارت ٬اسپم٬  برمی خوردیم به پایان رسیده و حال زمانی است که موقع زیرو رو کردن اینباکس ایمیل خود بارها گزینه ٬حذف٬ را می زنیم.

    ولی در بازار فروش تنها چیزی که نمی خواهیم این است که بیننده یا همان مشتری احتمالی (Prospect) بر روی ایمیل ما گزینه حذف را بزند. به همین دلیل است که جیل کونرات،  HubSpot ، Reppifyو       Breakthrough Email بهترین کاربرد های ایمیل خود را در نمونه های قابل تغییر زیر به اشتراک می گذارند.


    بیشتر بخوانید:راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک


    شما میتوانید به دسته ی خاصی از ایمیل ها جهش کنید یا اینکه به سادگی صفحه را برای خواندن همه ی آنها به پایین اسکرول کنید.

    • نمونه های ایمیل برای اکتشاف اولیه (Cold Prospecting)

     از جیل کونراث

    مشتریان احتمالی ما زمان کمتری دارند. باید موقع ایمیل دادن به مشتریان احتمالی پیام های خود را کوتاه و شیرین نگه داریم و بجای معرفی های سرد اولیه بر ارزش بیشتر محصول تاکید کنیم.

    داده های حاصل از ارتباطات تماسی نشانگر این است که ۷۰٪ از مردم برای حل مشکلاتشان تصمیم به خرید می گیرند و به گفته ی خود جیل کونرات:

    ٬  محصول، خدمات و راه حل های شما در مقابل  دانش، تخصص و تفاوتی که شما برای مشتریان خود ایجاد می کنید در جایگاه دوم قرار دارند٬

    سه نمونه ایمیلی ارائه شده از جیل به فهم بهتر  توصیه اش کمک خواهد کرد.

     

    نمونه ۱: ارزش کسب و کار

    {مخاطب. نام کوچک}

    در هنگام کار کردن با <<صنعت و یا مقام را وارد کنید>> یکی از مسائل کلیدی که با آن دست و پنجه نرم میکنند << مسئله کلیدی را وارد کنید>> است.

    در سال گذشته ما به شرکت های زیادی کمک کردیم  که <<محرک کسب و کار را وارد کنید>> که موجب << هزینه ی صرفه جویی شده، درآمد افزوده ،افزایش تولید>> شده است.

    اگر این چیزیست که شما نیز با آن مواجه هستید می توانیم تماس سریعی داشته باشیم. من ایده هایی دارم که میتواند به شما کمک کند.

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام ـ مالک}

     


    بیشتر بخوانید:چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


     

    نمونه ۲: اطلاعیه شرکت

    {مخاطب.نام کوچک}

    از آنجا که من خیلی با << صنعت مورد هدف شما>> کار می کنم، به طور مداوم اخبار این صنعت را دنبال می کنم. اخیرا متوجه شدم که شما <<اقدام شرکت را وارد کنید>>

    معمولا زمانی که این موضوع اتفاق می افتد، << مسئله حرفه را وارد کنید>> به یک اولویت تبدیل می شود. به همین دلیل فکر کردم ممکن است به دانستن اینکه چطور به <<شرکت مشابه>>کمک کردیم تا در مسیر جدید خود به سرعت و بدون هیچ یک از اختلالات معمول پیشرفت کند مایل باشید.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید می توانیم تماس کوتاهی داشته باشیم. آیا <<روز و زمان مشخص>> در برنامه کاری شما مناسب است؟

    با احترام

    {مخاطب.نام ـ مالک}

    پ.ن اگر شما فرد مناسب برای این گفتگو نیستید چه کسی را پیشنهاد میکنید؟

     

    نمونه ۳: اشتراک گذاری منابع مفید

    {مخاطب. نام کوچک}

    آخرین اطلاعیه این هفته شما درباره <<خبر را وارد کنید>> مرا به فکر واداشت.

    مقاله ای درباره <<عنوان مقاله را وارد کنید>> پیدا کردم که ممکن است برای پیشرفت تیم شما مفید باشد.

    برای خواندن آن از این لینک استفاده کنید <<لینک مقاله را وارد کنید>>

    امیدوارم که برای شما سودمند باشد

    {مخاطب. نام ـ مالک}

    نمونه های ایمیل به سرنخ های ورودی

    همانطور که خیلی از ما می دانیم سرنخ ورودی فردیست که از طریق عملی که در وبسایت ما انجام داده ـ مانند دانلود ebook، ثبت نام در Webinar، ثبت نام برای کوپن ،درخواست نسخه نمایشی و غیره ـ به محصول شرکت ما علاقه خود را نشان داده است.

    مطالعات انجام شده در  Inside Sales نشانگر این است که اگر این سرنخ را در عرض ۵ دقیقه پیگیر باشید شانس اینکه آن را تبدیل به مشتری کنید  ۹برابر بیشتر است. بنابر این وقتی سرنخ ورودی جدیدی به سایت شما وارد می شود آماده باشید تا اولین ایمیل معرفی را با کمک یکی از این نمونه های تایید شده ارسال کنید.

     

     

     

     

    نمونه ۴ : سرنخ ورودی از محتوا

    سلام {مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از وب سایت ما بازدید کرده اید و <<عنوان قطعه محتوایی>>را دانلود کرده اید. آیا این قطعه را فقط برای دانستن بیشتر درباره <<عنوان قطعه محتوایی>>دانلود کرده اید؟ و یا اینکه به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای <<عنوان قطعه محتوایی>> هستید؟

    درواقع من تحقیقاتی درباره {شرکت سرنخ}انجام دادم و نکات زیر را پیشنهاد می کنم.

    <<نکته را وارد کنید>>

    <<نکته را وارد کنید>>

    با آرزوی بهترین ها

    {مخاطب. نام – مالک}

    سعی نکنید که نکته هایی را که می دهید هم بفروشید. هدف اینجا ایجاد رابطه دوستانه است نه سریع فروختن.

     

    نمونه ۵ : تکرار بازدید وبسایت از شرکت

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    شما و تعدادی از همکارانتان در {شرکت سرنخ} از وبسایت ما دیدن کرده اید و <<عمل انجام شده در سایت را وارد کنید>>.

    میخواستم بدانم که آیا آنها تلاش به فهمیدن اینکه چطور می توانید <<راه حل حرفه خود را وارد کنید>>داشته اند؟ به همین دلیل کمی تحقیق کردم و این فرصت ها را برای شما پیدا کردم.

    یکی از ایده های من این است که <<پیشنهاد خود از تحقیق را وارد کنید>>.

    با در نظر گرفتن تعداد افرادی که شرکت ما را جستجو می کنند، آیا مایلید برای ۱۰ دقیقه صحبت کنیم؟

    با امید ارتباط بیشتر با شما

    {مخاطب.نام –مالک}

     

    نمونه ۶: معرفی سریع سرنخ

    سلام{ مخاطب. نام کوچک}

    شما اخیرا از <<صفحه وب و یا پست وبلاگ را وارد کنید>> ما دیدن کرده اید. میخواستیم بدانیم که آیا چیزی که به دنبالش بودید پیدا کردید یا خیر؟ همچنین من منابع بیشتری به شما پیشنهاد می کنم.

    <<لینک منبع سودمند>>

    <<لینک منبع سودمند>>

    درواقع من شرکت شما را بررسی کردم و خوشحال می شوم که اطلاعات حاصل از مقایسه شما با معیار های صنعتی که با آنها مواجه شدیم را با شما در میان بگذارم. آیا میخواهید فردا <<دو زمانی که شما در دسترس هستید را وارد کنید>> صحبت کنیم؟

    با احترام فراوان

    {مخاطب.نام – مالک}

     

    اگر شما یک سرنخ ورودی را در ۵ دقیقه نخست پیگیری کنید امکان اینکه آنها را به مشتری تبدیل کنید ۹ برابر بیشتر است. 

     

    نمونه های ایمیل معرفی ارجائی

    از Reppify 

    چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید.

    تیم Breakthrough Email بعد از مطالعات گسترده این نمونه ها را ارائه داده که می توانند پاسخ گیری ما را به ۸۰ ٪ و یا بیشتر افزایش دهند. این نمونه ها تعادلی بین تهاجم و اختصار دارند.

     

    نمونه ۷: ارجاع از طریق ارتباط خارجی

    سلام {مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع شما چطور است؟ امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    یکی از دوستان من {مخاطب.نام} ، در حال حال حاضر با شرکتی کار می کند که با در نظر گرفتن نقش شما ممکن است بخواهید از آن مطلع شوید. {نام محصول} x,yو z را مدیریت می کند و ما به شدت تحت تاثیر کار آنها قرار گرفتیم. ممکن است این چیزی باشد که شما بخواهید درباره اش بدانید. بنابر این شما را به هم معرفی میکنم. پس،

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    {مخاطب.نام} {مخاطب.نام}

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    اگر می توانم به هرکدام از شما بیشتر کمک کنم مرا درجریان قرار دهید. در غیر این صورت همه چیز را از اینجا به خودتان می سپارم. امیدوارم همه چیز خوب باشد.

    {کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب.نام-مالک}

     


    بیشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما


     

    نمونه ۸: ارجاع از طریق رابط داخلی

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    اوضاع چطور است؟امیدوارم که همه چیز برای شما خوب باشد.

    من برای شرکتی به نام {نام شرکت کاربر دریافت کننده} کار می کنم که x,y و z را انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت کاربر دریافت کننده} ممکن است یک برنامه واقعی برای شما داشته باشیم. برای همین شما را به همکار خود {نام .مخاطب} که {مقام مخاطب}در شرکت ماست معرفی می کنم. {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    بنابر این {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. {نام کوچک کاربر دریافت کننده} با {نام مخاطب} آشنا شوید. از اینجای کار را به شما می سپارم. اگر کمک بیشتری از من بر می آید مرا در جریان قرار دهید.

    امیدوارم همه چیز خوب باشد{کاربر دریافت کننده.نام کوچک}

    با احترام

    {مخاطب .نام مالک}

     

    نمونه ۹: گسترش از طریق ارتباط متقابل

    سلام{مخاطب.نام کوچک}

    <مخاطب .نام> پیشنهاد کرد که با هم تماس داشته باشیم. من با او در شرکتی به نام {نام شرکت.کاربر} کار می کنم که x,yو z انجام می دهد. با توجه به نقش شما در {نام شرکت.کاربر دریافت کننده} به نظر می رسد اینجا موقعیت مناسبی برای گروه شما باشد.

    {نام محصول} ما در بازار به خوبی به فروش رفته و از نظر من ممکن است شما علاقه ی زیادی به آن پیدا کنید.

    آیا هفته بعد برای صحبت کردن زمان دارید؟

    با احترام

    {مخاطب. نام-مالک}

     

    نمونه های از ایمیل پیگیری

    از Breakthrough Email 

     چه اینکه یک مشتری احتمالی میزان تعهد شما را امتحان می کند، ایمیل را از دست داده و یا هنوز زمانی برای پاسخ پیدا نکرده است فرقی ندارد، با ارسال یک ایمیل پیگیری مناسب بین قطعی کردن فروش و یا از دست دادن مشتری تفاوت ایجاد کنید..

     

    نمونه ۱۰: پیگیری سریع

    {مخاطب.نام کوچک}

     

    این پیام را برای پیگیری ایمیل خود ارسال می کنم. پیغامی ازهیچ یک از اعضای گروه شما به من نرسید. اگر مایل به صحبت هستید زمان مناسب در برنامه خود را به من اطلاع دهید.

    اگر نه، چه کسی فرد مناسب برای صحبت است؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام –مالک}

    حتی اگر با مخاطب خاصی در ارتباط هستیم، آن فرد ممکن است انتخاب مناسب برای صحبت با شما نباشد. فرصت مناسبی برای ارتباط خود با فردی که می تواند رابطه را به جلو ببرد فراهم کنید.

     

     

    نمونه ۱۱: پوشه خود را ببندید.

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری ایمیل و پیغام صوتی خود می فرستم. ما در روند بستن پوشه های خود برای این ماه هستیم.

    به طور معمول وقتی پیغامی از طرف فردی به ما نمی رسد به این معناست که فرد یا خیلی مشغول است و یا علاقه ای ندارد. اگر شما علاقه مند نیستید آیا مجازم تا پوشه ی شما را ببندم؟

    اگر هنوز علاقه مند هستید، به عنوان قدم بعدی چه چیز را پیشنهاد می کنید؟

    با تشکر از کمک شما

    {مخاطب.نام-مالک}

     

    نمونه ۱۲: به روز رسانی پیگیری

    {مخاطب.نام کوچک}

    این پیام را برای پیگیری گفتگوی قبلی خود ارسال می کنم. رئیس من خواسته تا حساب شما را به روز رسانی کنم. به او گفتم که حسابی از شما ندارم. مطمئن نیستم که این مکالمه نیاز به ادامه داشته باشد.

    آیا به عنوان قدم بعدی پیشنهادی دارید؟

    با تشکر

    {مخاطب.نام-مالک}

  • برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    مورد اعتمادترین برند ها ممکن است بیشترین فروش یا سهم بازار را در طبقه خود نداشته باشند، اما از طریق تجاربی که واکنش هیجانی در پی دارد، توانسته اند روابطی پایدار با مصرف کنندگان خود خلق رابطه کنند.

    مشاور برندسازی ، مدیر اسبق بازاریابی شرکت پروکتر اند گمبل، جیم استنگل می گوید: "ما شاهد تأکید بیشتر بر خلق روابط احساسی با مشتریان هستیم زیرا ابزاری قدرتمند و کارآمد است؛ هنگامی که این کار را انجام دهید شما پیوندی قوی تر، کسب و کاری به مراتب مستحکم تر، رشد بسیار بیشتر و نتایج مطلوب تری خواهید داشت".


    بیشتر بخوانید: نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن


    در اینجا نگاهی به تاکتیک های مورد اعتمادترین برندهای آمریکا برای ارتباط با مصرف کننده و روش هایی که می توانید از آن ها برای کسب و کار خود استفاده کنید، می اندازیم.


    1- صمیمی شوید: Amazon

    خرده فروش آنلاین همه چیز، که بالاترین امتیاز را نه صرفا در اعتماد کلی برند، بلکه در ارزش اعتماد تمامی افراد دارا است. Brad VanAuken معتقد است قابلیت دسترسی محصول و عملکرد مورد انتظار و تجربه مشتری آمازون همگی با هم موجب خلق برندی قدرتمند می شوند که مصرف کننده به آن اعتماد می کند.

    وی می گوید: "با داشتن میلیون های محصول، دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته، فناوری مرورگر و جستجوی برتر، بازنگری های کاربر و سایر منابع اطلاعات عمیق محصول، Amazon.com تجربه خرید برتر را ارائه می دهد".

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    وی می افزاید که این برند (قا قیمت های کم و حمل و نقل رایگان) در عین ارائه ارزش گزینه­ های ثبت سفارش با یک کلیک و حمل سریع به ذخیره زمان خریداران کمک می کند. مصرف کنندگان همچنین به آمازون برای داشتن تمامی محصولاتی که در پی آن ها هستند اعتماد دارند، به لطف شراکت با سایر کانال های فروش همانند Partner Count merchandise.

    هرچند ممکن است چنین طیف وسیعی از آفرها به نظر غیرشخصی بیایند، VanAuken می گوید آمازون از طریق کمک به تصمیم گیری از طریق توصیه نمودن آیتم ها بر اساس خریدهای قبلی، بازنگری های کاربران و رتبه دهی ها و خریدهای مکمل پیشنهادی، کاری نمونه در تقویت روابط با مصرف کنندگان انجام داده است. مصرف کنندگان گزینه های بسیاری برای برقراری ارتباط شخصی با این برند دارند، از جمله پروفایل های کاربر، بازنگری ها و رتبه دهی ها، فهرست موارد دلخواه wish lists و فهرست Listmania برای توصیه محصولات موردعلاقه.

     


    2- شادی و سعادت بفروشید: کوکاکولا

    "کوکاکولا احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند، قائل است. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است". جیم استنگل، مشاور برندسازی .

    "آفتاب یخ زده"، "مکثی که طراوت به همراه دارد"، "زندگی طعم خوبی دارد". وعده بزرگ ترین تولیدکننده نوشیدنی در جهان ایجاد خوشنودی در مصرف کننده است. استنگل می گوید: "هرکاری که انجام می دهند از این ایده الهام گرفته است، چطور شادی را خلق، پرورش و افزایش دهیم؟"

    برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

    کوکاکولا در تمامی نقاط جذب مشتری این پیام را ارسال می کند، از فیس بوک تا ماشین های فروش سفارشی، که به مصرف کننده اجازه می دهند ترکیب طعم مورد علاقه اش را اختراع کند. استنگل می گوید: "آن ها ایده های ناگهانی و لذت بخش را می گیرند و به همه چیز تزریق می کنند".

    اگر افتضاح برندسازی دهه 80 New Coke را نادیده بگیریم، این شرکت از تمرکز خود بر شادی با هویت قوی شرکت برای طول عمر و میراث به طور مداوم پشتیبانی می کند. استنگل می گوید: "آن ها احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند قائل هستند. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است".


    بیشتر بخوانید: 8 عامل کاهش بهره وری شما



    3- با وعده هات زندگی کن: FedEx

    جای تعجب نیست که فدکس قوی ترین رتبه بندی ها را دریافت کرده است، به ویژه برای توانا بودن در تحقق وعده هایش و برای کارآمدی در عملیات خود.

    علاوه بر ارائه خدمات قابل اطمینان، این برند از طریق ابتکار عمل هایی همچون کمپین "ما می فهمیم" توانسته است اعتماد ایجاد کند. آن ها با تشخیص اینکه کارشان صرفا تدارکات بسته ها و جعبه های در حال حرکت نیست برند خود را ارتقاء داده اند. آن ها قدردان گنجینه ها، معیشت و آینده مردم هستند، و اینکه محتوای این بسته ها برای مردم بسیار ارزشمند است.

    فدکس از طریق برنامه پاداش های شخصی شده و تعامل از طریق رسانه های اجتماعی مصرف کننده را درگیر می کند. هنگامی که توانستید به خصیصه هایی همچون قابلیت اعتماد و اطمینان دست یابید، چیزهایی که برای کسب و کار ضروری هستند، زمان آن است که به مشتری خود به عنوان یک شخص نگاه کنید نه صرفا عدد و رقم.

     

  • راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    اگر مالک یک کسب و کار قدیمی هستید و یا اگر تجارت خود را جدیدا راه اندازی نموده اید، فرقی نمی کند، لازمه تبلیغات موفق داشتن برنامه برای تبلیغات هست.


    بیشتر بخوانید: چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم


    قبل از اینکه وارد بحث برنامه ریزی تبلیغات شویم، دو قانون بسیار مهم در مورد تبلیغات موفق را بایستی برای شما بیان کنم:

    1- قانون اول: هر جا پای منطق و احساس بطور هم زمان در میان باشد، همیشه احساس برنده است.

    2- قانون دوم: تبلیغات همیشه باید بعنوان یک سرمایه در نظر گرفته بشه نه هزینه.

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    قانون اول:

    منطق در مقابل احساسات

    ما وقتی یک محصول را می خریم، خرید خود را از طریق احساسات انجام می دهیم. بعد از پایان فرایند خرید، برای حمایت از خرید خود، از طریق منطق، به بررسی محصول می پردازیم. ذات تبلیغات این نیست که از طریق آن ها، ویژگی های محصول خود را برجسته نماییم، بلکه باید  مزیت های محصولات خود را برجسته کنیم.

    قانون دوم:

    تبلیغات موفق همیشه باید بعنوان سرمایه تلقی شود نه هزینه

    شما فکر می کنید چکی که بابت تبلیغات پرداخته اید نوعی هزینه بوده، این در حالی است که باید تبلیغات را نوعی سهام تصور کنید. شما وقتی پولی بابت سهام می پردازید، آن را هزینه محاسبه نمی کنید، بلکه نوعی سرمایه گذاری بوده و شما برای رسیدن به بازده بیشتر این سرمایه گذاری را انجام داده اید. مرتبا بازار سهام را چک می کنید تا اگر سهام مربوطه بازدهی کم یا منفی داشت سرمایه خود را در سهام دیگری امتحان کنید. تبلیغات موفق برای کسب و کارتان نیز به همین شکل است. دائما بررسی کرده و بازدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید


    بیشتر بخوانید: 8 عامل کاهش بهره وری شما


    رسانه درست رو برای تبلیغات انتخاب کنید

    صرفا معروف بودن یا پر خواننده بودن یک روزنامه مهم نیست شما باید بررسی کنید آیا مشتریان هدف شما آن روزنامه را مطالعه می کنند؟ رسانه ای را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطب آن، مشتریان هدف شما هستند. اگر رسانه ای را پیدا کردید که بخش عمده ای از بازار هدف شما مخاطب آن رسانه بودند، سعی کنید خیلی بیشتر از رقبا در آن رسانه سرمایه گذاری و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    بیایید معامله کنیم

    اگر ما محصولی را خریداری می کنیم، آیا انتظار نداریم آن محصول به خوبی برای ما کار کند؟ جواب همه مثبت است. آیا در مورد تبلیغات این طور نیست؟  شما اگر بابت تبلیغات پولی پرداخت می کنید، در مقابل انتظار بازده دارید به بهترین نحو جذب مشتری نماید. پس برای تبلیغات سرمایه گذاری بلند مدت نکنید، مثلا تبلیغات یکساله. بلکه قرارداد کوتاه مدت بندید، مثلا چها ماهه، اگر این تبلیغات موفق و مفید بود مجددا تمدید خواهید کرد.

    از تبلیغات زود خسته نشوید ( دنبال بازده سریع نباشید)

    وقتی شما در بازار سرمایه سهامی را می خرید، آیا سریع به بازده مورد انتظار خود می رسید؟ نه، چرا که رسیدن به بازده نیازمند سپری شدن زمان است. در تبلیغات نیز، شما نیازمند گذراندن مدت زمانی برای تکرار تبلیغ خود هستید. برای مثال اگر در رادیو تبلیغ می کنید، حداقل به مدت چهار ماه هر هفته بایستی محصول خود را تبلیغ کنید تا به بازاری که مد نظرتان است دست پیدا کنید. در اینجا سوال اساسی اسن است که "آیا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارید؟"

     

    چه زمانی باید تبلیغات کنید؟

    این سوال را از خود بپرسید: "در چه روز یا روزهایی باید تبلیغات انجام دهیم؟" برای پاسخ به این سوال باید بازار هدفتان را بررسی کنید. مشتریان هدفتان چه زمانی به خرید می روند؟ چه روزهایی بیشترین فروش را دارید؟ آخر هفته یا اواسط هفته؟

    راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

    به عنوان مثال بعضی مشاغل مانند فست فود و رستوران که در اخر هفته بیشترین مراجعه کننده را دارند، تبلیغات خود را در روز چهاشنبه منتشر می کنند. به این ترتیب مشتریان فرصت بررسی و انتخاب آنها را برای اخر هفته خواهند داشت. اگر نوع کسب و کار و مشتریان خود را بشناسید، می توانید زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید.

     

     

  • نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن

    شاید بهترین مفهوم تعریف شده برای نورومارکتینگ در چارچوب: کنترل ذهنی مشتریان توسط یک کسب و کار، ارائه شود. این کنترل در واقع نفوذ به اعماق مغز مشتری و به نوعی بازاریابی و فروش است. اگرچه ترسیم نقشه مغز انسان برای مدیر یک مجموعه کاری، امری غیر ممکن به نظر می رسد، اما تکنیک های وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان توجه مشتری های کلیدی کسب و کار را با راندمان بالا جذب کرد. در ادامه نگاهی به چند مورد از پر کاربرد ترین روش های نورومارکتینگ برای کسب و کار های مختلف خواهیم داشت.


    بیشتر بخوانید:8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت اول)


    با محدود سازی گزینه های مشابه، از "فلج تصمیم گیری" جلوگیری کنید

    مشتری ها به دنبال انتخاب های مشخص و ترجیحا آسان هستند. در واقع مغز از هر عاملی که منجر به هدر رفت زمان شود، بیزار است. Roger Dooley نویسنده Brainfluence، با استناد به جزئیات یک مطالعه در دانشگاه کلمبیا می گوید: ارائه گزینه های متعدد و مشابه از جانب یک کسب و کار نه تنها نتیجه مثبت بر روند تصمیم گیری مشتری ندارد، بلکه سبب گیج شدن بیشتر آن ها شده و فرصت مناسب برای فروش محصول را از بین می برد.

    برای مثال فروشگاهی را تصور کنید که مجموعه ای از تی-شرت های متنوع را به فروش می رساند. دقیقا مقابل این فروشگاه، کسب و کاری بسیار بزرگ تر وجود دارد که علاوه بر تی-شرت، انواع شلوار، پیراهن، کیف و کفش را نیز در اختیار مشتری ها قرار داده است. اگرچه ممکن است مشتری ها ساعت ها در چنین فروشگاه بزرگی وقت صرف کنند، اما شانس فروش واقعی برای مورد اول بسیار بیشتر خواهد بود. علت آن نیز کاملا واضح است. زمانی که گزینه ها محدود تر باشند، تجزیه و تحلیل مزایا و معایب هر انتخاب در ذهن مشتری با سهولت و سرعت بالاتری انجام می شود و تمایل برای خرید نیز افزایش می یابد.

    نورومارکتینگ ؛ راهکاری برای تجارت با ذهن

    کمیاب و نادر باشید

    از ارائه محصولات و یا خدماتی که در هر کسب و کار دیگری به راحتی یافت می شوند، خودداری کنید. زمانی که مشتری به یک محصول کمیاب از طریق کسب و کار شما دست می یابد، آن را ارزشمند تلقی کرده و احتمال مراجعه مجدد به حداکثر می رسد.

    برای مثال فرض کنید به یک بستنی فروشی رفته اید. چقدر امکان دارد طعم وانیلی را انتخاب کنید؟ آیا به دنبال طعم های جدیدی که در فروشگاه های دیگر یافت نمی شوند، نخواهید بود؟ القای حس کمیابی یک محصول و یا خدمت منتج به ایجاد حسی مشابه ترس از دست دادن فرصت در ذهن مشتری می شود. تجربه ثابت کرده است که این تکنیک به ویژه در فروش آنلاین با موفقیت زیادی همراه است، زیرا نوعی اتمسفر اضطراری به وجود می آورد و این اضطرار در قالب تصمیم گیری سریع تر مشتری برای خرید خود، را نشان می دهد.

    از چهره کودک استفاده کنید

    یکی دیگر از تکنیک های موثر نورومارکتینگ، استفاده از تصاویر کودکان به منظور تبلیغات کسب و کار است، حتی اگر محصول مورد نظر برای رده سنی کودکان طراحی نشده باشد! تحقیقات نشان داده اند که تمرکز ذهن مشتری بر چهره کودکان و نوزادان بسیار طولانی تر از افراد دیگر خواهد بود. از طرفی سمت و سوی نگاه کودک به هر جهتی که باشد، مشتری نیز به همان جهت خیره می شود. از این رو می توانید اطلاعات مورد نظر خود را در همین مسیر قرار دهید تا ذهن مشتری با هدف شما هم راستا شود.

    تبلیغات تجاری کسب و کار خود را واجد خصوصیات انسانی کنید

    توجه هر فردی به طور طبیعی در نگاه اول به چهره و به خصوص چشم های شخص مقابل جلب می شود. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از تصاویر واقعی افراد برای تبلیغات و یا وب سایت یک کسب و کار توصیه خواهد شد. حالت چهره در عکس های تبلیغاتی، احساسی مستقیم از خرید یک محصول و یا خدمت را به مشتری انتقال می دهد. ارتباطی که می توانید از این طریق با مغز مشتری ها برقرار کنید، به راستی قدرتمند خواهد بود.

    برای نوشته های تبلیغاتی خود از فونت های ساده استفاده کنید

    استفاده از علائم تجاری و نوشته های تبلیغاتی که به دشواری درک می شوند، اثر سوء بر روند نورومارکتینگ کسب و کار شما خواهد داشت. همان طور که اشاره شد، مغز علاقه به مصرف کمترین میزان انرژی برای انجام امور مختلف را دارد. اگر فونتی که به کار می برید بیش از حد پیچیده باشد، مشارکت مشتری نیز به حداقل می رسد. به همین علت است که کسب و کار های آنلاین، توجه خود را بر استفاده از فونت های ساده و در عین حال جذاب متمرکز می سازند.

    فونت های فانتزی به کار ببرید

    در مورد قبلی گفتیم که فونت های ساده بهترین انتخاب هستند، اما اگر محصولی پیچیده و یا گران قیمت عرضه می کنید، فونت های فانتزی نیز می توانند در جلب نظر مشتری تاثیر گذار باشند. در واقع این فونت ها همان احساس کمیابی در دسترسی به کالا را به مشتری انتقال داده و شانس فروش را بالا می برند.

    قابل اعتماد باشید

    توانایی کسب و حفظ اعتماد مشتری ها، در بسیاری از مواقع مهم ترین تکنیک نورومارکتینگ به شمار می رود. باید به مشتریان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید! برای دست یابی به این هدف روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال در نظر گرفتن هدایای رایگان برای مشتریان وفادار یکی از بهترین روش ها خواهد بود. در عمل خود را ثابت کنید؛ توجه داشته باشید که کلمات به تنهایی تاثیر کافی نخواهند داشت.


    پیشنهاد نویسنده: 6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


     

  • چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت دوم/پایانی)

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    در ادامه مقاله چگونگی ادغام بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را بیان می کنیم.

    آمیخته ترفیع

    بازاریابی مستقیم

    بازاریابی مستقیم "ارتباطات مستقیم با مشتریان هدف به طور فردی جهت دریافت پاسخ فوری و ایجاد روابط بلندمدت با مشتری است". بازاریابی مستقیم شامل بازاریابی دیجیتال،کاتالوگ­ ها، بازاریابی تلفنی، اینترنت، بازاریابی تلفنی و غیره است.


    بیشتر بخوانید:چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم(قسمت اول)


    تبلیغات

    تبلیغات "هرگونه شکل پرداختی ارائه و ترفیع غیرشخصی ایده­ ها، کالاها یا خدمات توسط یک حامی شناخته شده است". شامل پخش گسترده، پرینت، اینترنت، outdoor و سایر اشکال است.

    فروش شخصی

    فروش شخصی "ارائه شخصی توسط نیروی فروش شرکت با هدف ایجاد فروش و برقراری روابط با مشتری است". شامل ارائه فروش، نمایش­ های تجاری، و برنامه­ های محرک است.

     

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    پیشبرد فروش

    پیشبرد فروش "محرک­ های کوتاه­ مدت برای تشویق به خرید یا فروش محصول یا خدمت است". شامل تخفیف­ ها، کوپن­ ها، نمایش ­ها است.

    روابط عمومی

    روابط عمومی "در معرض دید عموم قرار گرفتن یا ایجاد آگاهی عمومی نسبت به محصول، خدمت یا شرکت از طریق رسانه­ ها".


    بیشتر بخوانید: افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی


    خلق بهترین آمیخته ترفیع

    پاسخ به پرسش­ های زیر می ­تواند در تعیین اینکه کدامیک از آن­ها با اهداف بازاریابی شرکت مرتبط هستند کمک می ­کند و به شرکت­ ها نشان می ­دهد تا منابع را به هر یک از عناصر به تناسب تخصیص دهند.

    باید محصولی جدید به بازاری جدید معرفی کنم. (تبلیغات)

    محصولی دارم که مورد حمله محصولات رقیب قرار گرفته است، و باید مشتریان فعلی خودم را حفظ کنم (پیشبرد فروش)

    محصولی دارم که به شدت تخصصی، فنی یا گران است (فروش شخصی)

    باید برداشت­ های غلط یا ادعا های دروغین درباره محصولم را اصلاح کنم (روابط عمومی)

    باید آگاهی برند بیشتری برای محصولم خلق کنم (تبلیغات)

    باید ویژگی ­های جدید را با مصرف بیشتر مشتریان فعلی پیوند دهم (بازاریابی مستقیم)

    محصولی با چرخه فروش طولانی دارم (فروش شخصی)

    باید تبلیغات دهان به دهان بیشتر ایجاد کنم (پیشبرد فروش یا روابط عمومی)

    باید تصویر جدیدی از محصولم بسازم و آن را مجددا جایگاه ­یابی کنم (تبلیغات)

    شرکت­ ها بر مبنای پاسخ به این پرسش­ ها، وزن­ های متفاوتی به هر یک از بخش ­های آمیخته ترفیع می­ دهند.

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    حواستان را پرت شایعات نکنید

    اما چرا 4Ps و آمیخته ترفیع که توسط بازاریابان سنتی از دوران پیش از اینترنت استفاده می­ شدند برای بازاریابی دیجیتال امروزی اهمیت دارد؟

    اتفاقی که در ارتباطات سنتی رخ می­ دهد اینگونه است:

    فرستنده تصمیم به ارسال پیام می ­گیرد؛ پیام درون یک تکه محتوا بسته ­بندی می­ شود؛ محتوا از طریق کانال موردنظر ارسال می ­شود؛ و کانال محتوا را به گیرنده انتقال می­ دهد. بازاریابی اساسا ارسال پیامی به گیرنده از طریق کانال است، پیامی که درون یک محتوا بسته ­بندی شده است. باقی مطالب صرفا جزئیات است.

    اینترنت صرفا مجموعه جدیدی از کانال­ های ارتباطاتی است که برای آمیخته ترفیع به اجرا درمی­ آیند. همانطور که کاتلر و آرمسترانگ می­ گویند:

    بازاریابی آنلاین سریع ­ترین شکل در حال رشد بازاریابی مستقیم است. استفاده گسترده از اینترنت اثری قابل ملاحظه بر هم خریدار و هم بازاریاب دارد.

    بازاریابی دیجیتال همان انجام بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، فروش شخصی، تبلیغات یا روابط عمومی از طریق مجموعه ویژه ­ای از کانال­ های ارتباطی است که ما آن را اینترنت می­ نامیم.

    افسانه "بازاریابی رسانه ­های اجتماعی"

    چیزی تحت عنوان "بازاریابی رسانه­ های اجتماعی" وجود ندارد. "رسانه ­های اجتماعی" استراتژی بازاریابی نیستند، آن­ها همانند تلفن، کانال­ های ارتباطی برای اجرای بازاریابی، PR، پشتیبانی مشتری و غیره هستند.

    چرا کلمات اهمیت دارند

    دقیق بودن در زبان بهترین راه برای کمک به انجام بهتر کار است. برای ادغام بازاریابی سنتی و دیجیتال نمونه­ های چگونگی انجام آن در اینجا آمده است:

    1.مطالعه "بازاریابی رسانه­ های اجتماعی" را متوقف کنید. شروع به مطالعه بهترین روش­ ها در "بازاریابی مستقیم"، "پشتیبانی مشتری" و غیره کنید و سپس این ایده­ ها را با استفاده از رسانه­ های اجتماعی عملی کنید. رسانه­ های اجتماعی قرار نیست خودشان یک شغل باشند.

    2.مطالعه "لینک­ سازی" و "انجام بازاریابی محتوای جهت کسب لینک" را متوقف کنید و به جای آن بهترین روش ­های "روابط عمومی" را مطالعه کنید زیرا 99% لینک ­های با کیفیت به طور طبیعی با صحبت مردم درباره محصول شما در رسانه­ ها­ و بلاگ ­ها به طور آنلاین بدست می­ آیند.

    3.مطالعه بهترین روش ­ها را در فروش شخصی و پیشبرد فروش آغاز کنید، و این اصول را هر زمانی که فروش شخصی و پیشبرد فروش را از طریق کانال­ های دیجیتال انجام می­ دهید به کار ببرید.

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    انتقال کانال برای آمیخته ترفیع

    پس از تصمیم­ گیری درباره پیام ­های ارتباطی، تعیین 4Ps، و انتخاب آمیخته ترفیع، حال باید کانال­ هایتان را با پاسخ به پرسش­ های زیر انتخاب کنید:

    آیا مخاطب­ های ما به بهترین شکل آنلاین یا آفلاین (یا ترکیبی از هردو) بدست می ­آیند؟

    بر اساس پاسخ پرسش اول، کدام کانال ­ها درون هر طبقه باید استفاده شوند؟ (مثلا، کانال­ های آفلاین تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، کانال ­های آنلاین شبکه­ های تبلیغاتی، رسانه ­های اجتماعی یا جوامع آنلاین)

    قانون: "رفتن به هرجایی است که مخاطب بیشتری در آنجا است"- چه آنلاین چه آفلاین یا هر دو- اما اینکار بسیار پیچیده است. کانال­ ها دارای جنبه­ های مثبت و منفی هستند. در اینجا مثال ­هایی از اجرای آمیخته ترفیع به طور آنلاین و آفلاین آمده است:

    تبلیغات: نتایج و ROI تبلیغات آفلاین سنتی به سختی قابل پیگیری هستند، اما مردم به طور کلی به آن­ها بیشتر توجه می­ کنند. تبلیغات آنلاین راحت ­تر پیگیری می­ شود، اما صنعت پر از تقلب است و مردم بیشتر و بیشتر از بلک­ کننده­ های تبلیغات استفاده می­ کنند.

    بازاریابی مستقیم: آیا استفاده از فهرست ایمیل، جستجو در توئیتر برای پیدا کردن افراد علاقمند به آنچه شما ارائه می ­کنید، یا ارسال کاتالوگ ­های فروش و پیگیری اینکه چه کسانی عمل خرید را انجام می­ دهند می ­تواند مفید باشد؟ پاسخ بستگی به مخاطب دارد.

    فروش شخصی: اگر محصولی گران قیمت می­ فروشید، مثل الماس یا نرم ­افزار سازمانی گران قیمت، افراد کمتری با دنبال کردن کمپین­ های Pinterest در مقایسه با استفاده از تلفن یا حتی ملاقات شخصی با دیگران خرید انجام می ­دهند.

    پیشبرد فروش: ارائه تخفیف­ های سریع نیازمند ایجاد حس اضطرار است، پس باید از کانال­ هایی استفاده شود که بلافاصله با مخاطب ارتباط برقرار می­ کنند. بنابراین امروزه استفاده از بازاریابی از راه دور یا snail-mail منطقی­ تر است.

    روابط عمومی: PR سنتی و دیجیتال دو چیز کاملا مجزا هستند. روابط عمومی در گذشته بر نوشتن رزومه، ایجاد فهرست رسانه، و هدایت خبرنگاران و وبلاگ­ نویسان به سمت یک داستان تمرکز داشت. اما امروزه جلب توجه برای شرکت نیازمند استفاده از فیس­بوک، توئیتر، و سایر شبکه ­های رسانه اجتماعی برای تضمین حضور جمعی در کمپینی خلاقانه است.

    ادامه فرایند بازاریابی

    4Ps، آمیخته بازاریابی، شخصیت خریدار، و تحقیقات درباره کانال صرفا نیمه اول فرایند بازاریابی هستند. ادامه فرایند شامل خلق وثیقه و محتوای بازاریابی آنلاین و آفلاین، انتقال آن به مخاطب و سپس ارزیابی نتایج است.

    نمونه ­هایی از خلاقیت­ ها

    بازاریابی مستقیم: تولید وثیقه فروش و دادن آن به خریدار بالقوه به طور مستقیم

    تبلیغات: خلق آگهی­ های آنلاین و آفلاین

    فروش شخصی: طراحی سخنرانی­ ها و وبینار ها

    پیشبرد فروش: ایجاد کوپن، صفحات فرود و غیره

    روابط عمومی: نوشتن مقالات به طور آنلاین و آفلاین یا داشتن شوخ­ طبعی تبلیغاتی در ویدئو

    چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را با هم ادغام کنیم

    انتقال و ارزیابی

    گام بعدی انتقال خلاقیت­ ها به مخاطب از طریق کانال آفلاین یا آنلاین انتخابی است.

    زمانی که یک کمپین کامل بازاریابی اجرا شد، زمان ارزیابی نتایج است. ممکن است مشخص شود که ترکیبی از تبلیغات آفلاین و بازاریابی مستقیم آنلاین و ترکیبی از روابط عمومی آنلاین و آفلاین بهترین نتیجه را دارد.

    حال، SEO کجاست؟

    اکنون SEO بهینه ­سازی فنی و درون صفحه است. هرچه فرد بیشتر بازاریابی سنتی را درک کند بیشتر متوجه می­ شود که فنون SEO خارج از صفحه صرفا برای بازاریابی سنتی خوب عمل می ­کنند. SEO خارج از صفحه شامل بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، فروش شخصی، تبلیغات یا روابط عمومی است.

    دلیل اهمیت درک این موضوع این است که الگوریتم گوگل باهوش ­تر شده و بیشتر همانند انسان فکر می­ کند و دیگر صرفا در پی یک رده­ بندی ساده لینک ­ها نیست. پس به جای فکر کردن صرف درباره SEO باید تفکر بیشتر درباره بازاریابی را آغاز کنید. پس از انجام تمام کارهای لازم برای SEO فنی و درون صفحه، بهترین نتایج   _ رده ­بندی بالاتر، بک ­لینک ­ها بهتر، و مشارکت بیشتر _ به عنوان محصول جانبی ساخت برند های واقعی که دارای قدرت و مشارکت هستند ایجاد خواهند شد.


    بیشتر بخوانید:  8 عامل کاهش بهره وری شما (قسمت دوم)


     

Go To
Page Size