مقالات ایمیل مارکتیگ

  • ایمیل مارکتینگ تصویری

    ایمیل تبلیغاتی تصویری ، فعال تر و جالب تر از متن است. اما اگر شما قصد دارید ایمیل تصویری تهیه کنید، باید با برنامه ریزی باشد :

    شروع کوچک : ایمیل تصویری یک رسانه قدرتمند است می توان از آن برای نشان دادن محصولات استفاده کرد و به دریافت کنندگان یک توصیف 360 درجه از آنچه برای ارائه دارید،می دهد.با این حال باید با دقت استفاده شود،ابتدا یک فیلم آزمایشی بسازید که بسیار مقرون به صرفه است زیرا شما به راحتی می توانید با یک دوربین فیلمبرداری و یا وب کم آن را تهیه کنید.

    کوتاه بسازید : ویدئو را کوتاه بسازید،از ساخت ویدئو های درهم و طولانی پرهیز کنید.ویدئو جذاب است اما به خاطر داشته باشید کاربرانی که ویدئو را می بینند معمولا در زمان محدودیت دارند.بهتر است زمان ویدئو ها مطابق با استاندارد تیزر های تبلیغاتی باشد

    طرح ایمیل تبلیغاتی و متن خود را نادیده نگیرید : تمرکز بر روی اینکه ایمیل چقدر لینک و یا تصویر و فیلمهای تبلیغاتی نیاز دارد کافی نیست.شما باید به نرخ باز شدن ایمیل ها(open rate) به طور مکرر توجه کنید و با نتایج بدست آمده ایمیل ها را بهبود دهید.مثلا ممکن است کاربری برای مشاهده فیلم در محیط کار خود باشد و یا اینکه سیستمش کارت صدا نداشته باشد.پس عملا تمام وقت و انرژی که صرف کیفیت و ظاهر ایمیل تبلیغاتی کرده اید به هدر می رود.

    تست آن با تازه کارها : زمانی که یک ویدئو را می سازید ابتدا پیش از آن که ویدئو را برای نمایش به مشترکین عرضه کنید یک گروه تازه وارد را عضو کنید و از آن ها بخواهید در ابتدا پیش از عضویت نظرشان را راجع به ویدئو بگویند.آن ها ممکن است بدون فکر قبلی راجع به پیشنهاد شما،نظرات خود را ابلاغ کنند و نکات طلایی بسیاری برای بهبود ویدئو ها به شما بدهند.امتحان کنید!

    ایجاد یک لیست اشتراک (subscribe-opt-in)در ایمیل های تصویری: اکثر کاربران ، ایمیل های تصویری را جذاب می دانند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند.اما برخی ها با ویدئو ها ارتباط برقرار نمی کنند.برای حل این مشکل بهتر است در فرم عضویت یک گزینه مبنی بر اجازه نامه ارسال ایمیل های تصویری برای مشترکین گذاشته شود.همچنین شما می توانید در خبر نامه خود اشاره ای به ویدئو قابل ارائه در آینده داشته باشید تا با این روش اگر برای مشترکی جلب توجه کرد ،آن را به سمت عضویت در بخش ایمیل های تصویری نیز سوق دهد.

  • کمپین در ایمیل مارکتینگ

    مهم ترین موضوع در ایمیل مارکتینگ موضوع چگونگی بهبود دهش ایمیل ها(delivery) و نیز افزایش نرخ بازشدن (open rate) است.

    • استفاده از گوگل آنالیز برای دریافت درک بهتر در ایمیل مارکتینگ : شما می توانید ببینید بعد ازاینکه مشتریان بر روی لینک ایمیل تبلیغاتی شما کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد.، با تجزیه و تحلیل گوگل، شما می توانید  شناسایی صفحات مرده در سایت را ببینید،عملکرد مشترکان خود را به خوبی بشناسید و تحلیل کنید ،می توانید ببینید آنها چه صفحاتی را بازدید کرده اند، چه چیزی خریداری کرده اند،آیا آنها خرید خود را رها کرده اند؟ همچنین میتوانید از طریق نرخ  کلیک (CTR) اطلاعات خوبی بدست آورید و ببینید چه کسی چه کاری انجام می دهد.فقط فراموش نکنید بسیاری از مشتریان ایمیل های خود را از طریق پنجره پیش نمایشی که به طور خودکار به عنوان نرخ باز شمارش می شوند،مشاهده می کنند بدون کلیک کردن.
    • به طور مکرر، ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید : راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و ارسال ایمیل و خبر نامه کار ساده ای ست اما بعد از ارسال چه اتفاقی می افتد؟اکثر مشترکان از آدرس ایمیل ارسالی شما را به عنوان (bounce back) در نظر میگیرند و حتی ممکن است خواهان لغو اشتراک خود شوند.دقت داشته باشید حتی یک برگه لغو اشتراک ممکن است برای شما شکایت هرزنامه به همراه داشته باشد(Spam Complaint)
    • بخش بندی ایمیل ها و فروش مبتنی بر فعالیت مشتری : زمانی که شما از گوگل آنالیز استفاده میکنید،یک بخش جدید از اطلاعات را به شما می دهد.این که کدام مشتری در کدام موضوعات بیشتر از همه فعال بوده و به دنبال چه محصولاتی بوده،با این اطلاعات شما می توانید بخش جدیدی درست کنید و صفحه در باره موضوعات مورد طرفدار برخی مشتریان صفحات جدید درست کرده و آن را به عنوان محصول آینده از طریق ایمیل تبلیغ کنید.همانطور که میدانیم اکثر مشترکان نسبت به ایمیل های تبلیغاتی بی تفاوت هستند زیرا احساس میکنند موضوعات این نوع ایمیل ها جذاب نیست و یا به علایق آنها مربوط نمی شود.
    • بایگانی ایمیل ها پس از ارسال : بایگانی ایمیل ها تنها یک محیط برای دسترسی مشتریان به ایمیل های گذشته نیست بلکه یک صفحه استاتیکی است که هر کسی میتواند آن را با کمک موتورهای جستجو پیدا کند.اولین قدم این است که دسترسی به آرشیو ایمیل ها را online قرار دهید،مخصوصا ایمیل هایی که تصویر خوبی از عملکرد شرکت شما نشان می دهند،این که چه کارهایی تا الان انجام داده اید و چه محصولاتی را عرضه کرده اید. قدم دوم این است که یک فرم ثبت نام در خبرنامه الکترونیکی (email Signup Form )را در صفحه اصلی آرشیو خود قرار دهید.با این کار شانس عضو شدن کاربرانی که از طریق کلمات کلیدی و جستجو با شرکت شما آشنا شده اند ، بدست می آورید
  • مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد. پژوهشگران تخمین زده‌اند در سال ۲۰۰۶ شرکت‌های آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار برای ایمیل مارکتینگ هزینه صرف کرده‌اند.
    • ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف افزایش رابطه تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی خود، به منظور تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
    • ارسال ایمیل گروهی با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن بلافاصله مشتریان فعلی به خرید چیزی
    • اضافه کردن تبلیغات به ایمیل هایی که توسط دیگر شرکت ها به مشتریانشان فرستاده می شود.

        مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ:

    1. تاثیر دقیق آن بر روی سرمایه گذاری ،کارایی بسیار بالا و همچنین ایمیل مارکتینگ  دومین روش بازاریابی به عنوان موثر ترین تاکتیک های بازاریابی آنلاین گزارش شده.
    2. ایمیل تبلیغاتی می تواند تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل را که علاقه دارند،در مورد موضوعات مورد نظرشان ایمیل دریافت کنند،جلب کند.
    3. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را چک میکنند و یا اقدام به ارسال ایمیل میکنند.
    4. نرم افزار ارسال ایمیل در بین بازاریابان دیجیتالی بسیار محبوب است.

       عیب عمده ایمیل مارکتینگ:  گزارش صادر شده راجع به دهش(derivery) ایمیل های فرستاده شده.دهش ایمیل یا گزارش رسیدن آن به دست مشتری هنوز موضوع مهمی برای ایمیل مارکتینگ می باشد.به عنوان مثال از اواسط سال 2008  طبق گزارش سرورهای ایمیل ،به طور متوسط نرخ تحویل 56٪ بوده، بیست درصد از پیام ها رد شده و هشت درصد فیلتر شده است.

      حق انتخاب در ایمیل تبلیغاتی :

    اجازه بازاریابی(opt-in) روشی است که به موجب آن دریافت کننده آگهی می تواند موافقت کند ایمیل تبلیغاتی را دریافت کند یا نه. این روش یکی از چندین روش توسعه یافته توسط بازاریابان برای از بین بردن معایب ایمیل مارکتینگ است.حق انتخاب در ایمیل مارکتینگ ممکن است به تکنولوژی استفاده از پروتکل دست تکان دادن (hand shaking) بین فرستنده و گیرنده تکامل پیدا کند.با این روش می توان از طریق ایمیل،چیزهایی که بیشتر مورد مصرف کاربران است و می توان بیشتر تبلیغ کرد را پیش بینی کرد.یک مثال معمول از اجازه بازاریابی ،فرستادن خبرنامه الکترونیکی به مشتریان یک شرکت تبلیغاتی است. چنین خبرنامه های ایمیلی می توانند از حوادث آینده و یا تبلیغات، و یا محصولات جدید به مشتریان اطلاع رسانی کنند.

     

  • ایمیل مارکتینگ

    هر نوع ایمیل تبلیغاتی که از طرف یک شرکت و یا کسب و کار به عنوان بازاریابی برای کاربران اینترنت فرستاده شود حتی اگر فقط یک متن ساده(plain text email) باشد، به آن ایمیل مارکتینگ گفته می شود.در کل ایمیل مارکتینگ باید بتواند موارد زیر را با استفاده از یک سرویس و برنامه منسجم فراهم کند :

    تهیه اجازه نامه  ثبت نام  برای مشترکین که بر اساس یک لیست سازمان یافته باشد :

    ایجاد یک لیست ایمیل (opt-in) با ارائه یک جعبه ثبت نام برای مخاطبین ایمیل های آینده و ارسال تاییدیه با یک ایمیل پیگیری

    مدیریت کاربران :

    توانایی برای سازماندهی، ویرایش، بخش بندی، رشد و مدیریت پایگاه اطلاعاتی مشتریان و یا اطلاعات تماس آنها

     ادغام محتوای مفید :

    استفاده از گرافیک، صدا، ویدئو و متن با استفاده از قالب ها و ادیتور "drag-n-drop"

     ایجاد کمپین :

    قابلیت سازماندهی حجم زیادی از ایمیل های تبلیغاتی و یا گروهی بر اساس موضوع، نام تجاری و برنامه

     ویژگی های لغو اشتراک :

    ارائه ایمیل تبلیغاتی و یا ایمیل گروهی که توانایی پاک شدن سریع و آسان از باکس کاربرانی که تمایل زیادی به شرکت در ایمیل تبلیغاتی را ندارند،داشته باشد

    گزارش آنلاین :

    یعنی پیگیری ایمیل های ارسال شده به منظور محاسبه نرخ بازدید (CTR) و همچنین محاسبه تعداد ایمیل های برگشت داده شده (bounce back) که به دست مشتری نرسیده اند.

Go To
Page Size