مقالات ایمیل مارکتیگ

  • چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم

    پیش بینی تعداد مشتریان در آینده

    در این مقاله راه های پیش بینی مشتریان آینده را بیان می کنیم. اگر امروز پایان ماه باشد ممکن است ماه خوبی را پشت سر گذاشته باشید و با ترافیک بالایی که روی سایت پوشش داده شده، تعداد زیادی فرصت ( سر نخ ورودی ) نیز برای کسب و کار خود ایجاد کرده باشید. اما شاید صرفا هدفی داشته اید و برای رسیدن به آن تلاشی نکرده اید. برای اینکه بخواهید در ماه بعد موفق تر عمل کنید، باید از همین امروز مشخص کنید هدف تان چیست و می خواهید به چه چیزی برسید.

    برای پیش بینی مشتریان آینده، چشم انداز ماه آینده و در کل چشم انداز آینده شرکتتان را مشخص کنید، نباید صرفا به اعداد و ارقام فکر کنید و یک رقم خاص را استخراج کنید و یا اینکه بگویید میزان پیشرفت ماه آینده باید X% بیشتر از ماه قبل باشد.


    بیشتر بخوانید: حل چالش بازگشت وجه در خرید آنلاین!


    در اینجا باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید که به اهداف بزرگ تری برسید. ما در این مقاله آموزش ها و محاسبات لازم را برای پیش بینی مشتریان آینده نشان داده ایم.

    پیش بینی تعداد مشتریان در آینده

    پیدا کردن اهداف با رویکرد آن چه در گذشته رخ داده است

    یک کار کلیدی برای شناخت اهداف تان این است که کمی به عقب بازگردید. برای این منظور می توانید بررسی کنید شرکت شما چگونه عملیات کسب و کار خود را به پیش می برد. بدین صورت با عملیات ریاضی محاسبات خاصی را انجام دهید

    مرحله 1: مشخص کنید که شرکت شما به چه میزان درآمد نیاز دارد

    در این مرحله لازم است که با مدیر فروش خود پیرامون میزان درآمد مورد نیاز خود صحبت کنید تا شما را برای میزان هزینه برای خرید محصول و بازاریابی توجیه کند.

    مثال: شرکت شما نیاز به 100 میلیون تومان درآمد دارد که 80 درصد آن توسط ورودی ها تهیه می شود.

    100,000,000 درآمد *0.08 = 80,000,000 درآمد ورودی

    مرحله 2: شناسایی تعداد مشتریان برای رسیدن به این میزان درآمد

    برای اینکه به میزان مشخص شده برای کسب درآمد نائل شوید نیاز به مشتری دارید. در این مرحله لازم است تعداد مشتری ها را پیدا کنید که محاسبه آن به صورت زیر است:

    80,000,000  درآمد ورودی /16,000,000 درآمد از هر مشتری= 5

    در اینجا مشخص شد که برای این میزان درآمد باید 5 مشتری داشته باشید.


    بیشتر بخوانید:تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017


    مرحله 3: مشخص کنید که برای گرفتن آن تعداد مشتری چند سرنخ نیاز دارید

    سپس باید یک مرحله در فرآیند فروش بالا بروید و بفهمید که برای اینکه بتوانید آن تعداد مشتری پیدا کنید به چه تعداد سرنخ نیاز دارید. برای انجام این کار باید ضریب میانگین تبدیل سرنخ به مشتری تان یا همان درصد سرنخ هایی را که به مشتری تبدیل می شوند بدانید.

    به عنوان مثال بگذارید فرض کنیم که نرخ تبدیل سرنخ به مشتری شما 2% است. سپس با استفاده از معادله زیر می توانید بفهمید که به چه تعداد سرنخ نیاز دارید:

    5 مشتری/ .02 ضریب تبدیل سرنخ به مشتری = 250 سرنخ


    بیشتر بخوانید:با SEO از آغاز تا امروز


    مرحله 4 (غیر اجباری): هدفی سازمان دهید و پیشرفت ماه گذشته را در آن بازتاب کنید

    برخی افراد ترجیح می دهند این مرحله را بر پایه اینکه آیا به هدف ماه گذشته رسیده اند یا خیر طوری تنظیم کنند که به وسیله آن روحیه تیم شان را بالا ببرند.

    مرحله 5: اهداف تان را به یک نمودار آبشاری اضافه کنید

    نهایتا هم باید تعداد سرنخ های نهایی تان را به یک نمودار آبشاری اضافه کنید تا بین اعضای تیم تان توزیع شود. بدین صورت، همه می توانند حین ماه تمایلات شما برای آخر ماه را بدانند و به سمت آن ها حرکت کنند.

  • حل چالش بازگشت وجه در خرید آنلاین!

    این روزها خرید آنلاین در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته و هر لحظه به تعداد افرادی که خرید یک کالا را به روش آنلاین تجربه می کنند افزوده می شود. هیجان مشاهده تعداد زیادی محصول در نمایشگر رایانه یا گجت هوشمند هیجان بالایی دارد و همین مورد عاملی برای آنلاین شدن بخش قابل توجهی از مشتریان است البته باید ویژگی های دیگری مانند صرفه جویی در زمان و هزینه ها را نیز بدان اضافه کرد. اما خرده فروشی های آنلاین همواره با یک چالش بسیار مهم مواجه هستند به ویژه در مناطقی که خرید آنلاین یک تجربه نسبتا جوان محسوب می شود.


    بیشتر بخوانید: تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017


    حل چالش بازگشت وجه در خرید آنلاین

    چالش

    زمانی که به عنوان یک مشتری آنلاین کالایی را خریداری می کنید حتی اگر تمامی توضیحات محصول و تصاویر به خوبی بیانگر ویژگی های آن کالا باشد، همچنان نگران انتخاب خود هستید! زیرا آنچه را که پسندیده اید از نزدیک ندیده و لمس نکرده اید. این یعنی فقدان دو فاکتور بسیار مهم که خریدهای سنتی در مقایسه با خرید آنلاین به راحتی پیش روی مشتری قرار می دهند.و اتفاقا مهمترین اثر را در شکل گیری تصمیم نهایی دارند. احساس ناخوشایند از عدم وجود شرایطی که ذکر شد در واقع یکی از بازدارنده های مهم پیش روی مشتریان آنلاین است تا جایی که ترجیح می دهند با صرف وقت و حتی مقداری هزینه بیشتر سری به فروشگاه های فیزیکی زده و خرید کنند.

    مثال

    از یک فروشگاه آنلاین کفشی را انتخاب می کنید که در فروش ویژه قرار دارد. اندازه و رنگ مورد علاقه شما فقط در این فروشگاه آنلاین موجود بوده و البته وقت راهی شدن به بازار و جستجو برای یافتن این مدل را هم ندارید. در این شرایط تمایل دارید تا آنلاین خرید کنید اما معمولا کفش را در فروشگاه امتحان می کنیم جلوی آینه می ایستیم و هماهنگی آن را را با سایر پوشاکی که بر تن داریم می سنجیم. حال چه تصمیمی خواهید گرفت؟ البته در صفحه خرید شما ذکر شده چنانچه کفش را به هر دلیلی پسند نکردید می توانید طی یک تماس با فروشگاه آن را مرجوع  کنید.


    بیشتر بخوانید: با SEO از آغاز تا امروز


    تا اینجا همه چیز برای یک خرید خوب فراهم است؛ حتی هنگامی که با خرده فورشی آنلاین تماس می گیرید به شما می گویند پیش از پرداخت و برای دقایقی هنگام تحویل می توانید کفش را امتحان کرده و در صورت مناسب بودن هزینه را به پیک پرداخت کنید. خوب با این شرایط ظاهرا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اما همچنان نگران هستید، که البته ما حق را به مشتری می دهیم.

    حل چالش بازگشت وجه در خرید آنلاین

    دلایل

    واحد تحویل بسته های فروشگاه آنلاین به دلیل پرداخت دستمزد کم و عدم رویکرد تخصصی به این شغل، معمولا آموزش های لازم در چارچوب برخورد مناسب با مشتریان را همراه خود ندارند و فاقد این مهارت هستند. از این رو هنگامی تحویل سفارش دنبال آن هستند تا هر چه سریعتر محل را ترک کرده و سراغ آدرس بعدی بروند. در این شرایط امتحان کالا مثلا همان کفش در محل تحویل با آن چیزی که کارکنان فروشگاه به شما وعده داده اند بسیار متفاوت بوده و فشار روانی سنگینی متوجه مشتری می شود.

    اینجا فاصله ای عمیق میان شعارهای فروشگاه آنلاین و عملکرد پرسنل آن مشاهده می شود، که متاسفانه مورد توجه نیز قرار نمی گیرد. همان طور که در مباحث گذشته اشاره شد مشتری برای رسیدن به تصمیم نهایی در فرآیند خرید نیازمند آرامش فکری و دوری از فشار روانی خواهد بود که اثری از آن در روش مذکور تحویل کالا مشاهده نمی شود.

    در بخش قبلی مطلب اشاره شد که فروشگاه آنلاین تعهد داده کالای شما را طی ساعات مشخصی از خرید و به شرط حفظ ظاهر اولیه به هر دلیلی پس می گیرد و وجه را مرجوع خواهد کرد. آن دسته از مشتریان که ترجیح می دهند تا کالای خریداری شده مثلا همان کفش را در آرامش بررسی کنند وجه را به حساب فروشگاه  واریز و یا به پیک تحویل می دهند  و با خود می گویند اگر اندازه نبود کفش را به فروشگاه مرجوع می کنند و پول را نیز به سرعت پس می گیرند. اما با کمی تحقیق بیشتر مشخص می شود پروسه بازگشت پول حداقل 5 تا 7 روز زمان لازم دارد! زیرا باید در قسمت های مختلف سازمان فروش حرکت کرده تا نهایتا به شماره حساب مشتری برسد! این روش بازگشت نیز به نوعی مقابل شعار خرید با خیال راحت ایستاده است!

    بی شک مشتری تمایلی ندارد تا پول خود را با این فاصله زمانی دریافت کند. شاید این کفش را برای یک مناسبت (مانند مهمانی) یا رویداد ورزشی لازم داشته! شاید توانایی تهیه هزینه لازم برای خرید مجدد از بازار را نداشته باشد و شایدهای بسیار دیگر. در این نوع برخورد، مشتری مظلوم واقع شده و احساسی بسیار بد از تجربه خرید آنلاین خواهد داشت که بازهم شاید دیگر حاضر به تجربه چنین شرایطی نباشد.

    حل چالش بازگشت وجه در خرید آنلاین

    ارائه توضیحاتی مانند اینکه پول شما در فرایند بازگشت سازمان فروش قرار دارد یا جملات مودبانه ای برای دلجویی و قدردانی از صبر مشتریان؛ اینها هیچ کدام در برخورد با نارضایتی مشتری کافی نیست. بزرگی فروشگاه و تعداد بالای مشتریان یک فروشگاه آنلاین که موجب به طول انجامیدن بازگشت وجه خرید می شود هیچ ارتباطی به مشتری ندارد و نمی توان با اینگونه توضیحات، ناتوانی و کاستی های موجود در اصول مشتری مداری را توجیه کرد. اگر به دنبال برقراری ارتباط دائمی و تضمین امنیت خرید آنلاین برای مخاطب هستیم باید چاره ای برای مواردی که مطرح شد داشته باشیم. آموزش و افزایش سطح تخصص در واحدهای حمل و نقل، تحویل و همچنین بازگرداندن وجه در کمترین زمان ممکن مثلا 4 یا 5 ساعت می تواند شما را به یک فروشگاه آنلاین پیشرو و قابل اطمینان نزد مشتریان مبدل کند.


    پیشنهاد نویسنده: 7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری


     

  • راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

    راهنمای گام به گام آموزش بازاریابی



    راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

    اگر به سراغ مبانی برویم، بازاریابی همه آن کارهایی است که شما انجام می دهید تا با خریداران بالقوه تماس برقرار کرده و آن ها را متقاعد کنید و فرایند فروش همه آن کارهایی است که انجام می دهید تا فروش را محقق کنید و قرارداد یا توافقنامه امضا شده بدست آورید.


    بیشتر بخوانید: حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!


    هر دو برای موفقیت کسب و کار ضروری هستند. نمی توانید بدون هر یک از این دو فرایند به کار خود ادامه دهید. اگر در تلاش هستید تا به طور استراتژیک این دو را با هم ترکیب کنید، رشد موفقیت آمیز در کسب و کار را تجربه خواهید کرد. با این حال، اگر این تلاش ها نامتعادل و یا دپارتمان ها فاقد ارتباط باشند این امر می تواند موجب انحراف رشد کسب و کار شما شود.

    راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند

    بازاریابی شما باید دربرگیرنده استراتژی هایی باشد که می توانید از طریق آن ها، تماس و کار خود را برای متقاعدسازی خریداران بالقوه اندازه گیری کنید. این همان پیامی است که خریدار بالقوه را آماده فروش می کند. می تواند شامل تبلیغات، روابط عمومی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی رابطه مند، بازاریابی برند، بازاریابی وایرال، و پست مستقیم باشد.

    فرایند فروش شامل تعامل غیرشخصی است. اغلب توسط جلسات فرد به فرد، تماس سرد (اولین تماس)، و شبکه سازی انجام می شود. هرچیزی که شما را با خریدار بالقوه یا مشتری در سطح شخصی درگیر می کند فرایند فروش است. اغلب اوقات خریدار یا مشتری بالقوه از طریق تلاش های بازاریابی به سمت شما هدایت شده اند.


    ادغام و یکپارچه سازی بازاریابی و فروش

    مطالعات نشان داده اند که برای انتقال خریدار بالقوه از یک سطح به سطح بعدی به چندین تماس با استفاده از هر دو فرایند فروش و بازاریابی نیاز است. به همین دلیل باید فرایندی را توسعه دهید که هر دو فرایند بازاریابی و فروش را ترکیب کند. این کار شما را قادر خواهد کرد تا به خریداران بالقوه در هر سه سطح، سرد، گرم، و داغ، دسترسی پیدا کنید. همه چیز به تعادل بستگی دارد.


    بیشتر بخوانید: چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟


    مطمئن شوید این دو، بازاریابی و فروش، را با هم یکپارچه می کنید. آن ها دو امر مجزا از هم نیستند. اگر دپارتمان های متفاوتی هستند، این دپارتمان ها باید با هم صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند تا اثربخش باشند. این امر را امتحان کنید. وقت بگذارید و فهرست و پایگاه داده خریداران بالقوه خود را به طبقات سرنخ های سرد، گرم و داغ تقسیم کنید. سپس بنشینید و استراتژی شناسایی کنید که چگونه با هر یک از این گروه ها برخورد کنید.

    به عنوان مثال، می توانید روش تماس زیر را امتحان کنید:

    - استراتژی سرنخ سرد: پست مستقیم ارسال کنید یا به آن ها ترفیع ویژه پیشنهاد دهید.

    - استراتژی سرنخ گرم: تماس پیگیری را امتحان کنید، نامه فروش ارسال کنید، یا یک سمینار یا جلسه آموزش ویژه را زمان بندی کنید تا به تمامی سرنخ های گرم با هم دسترسی پیدا کنید.

    زمانی که خریدار بالقوه خود را به سطح گرم انتقال دادید وقت آن است که به سراغ خاتمه فروش بروید.

    اگر به گونه ای خریدار بالقوه را درگیر کنید این کار راحت تر خواهد بود. می توانید با ایجاد تماس فرد به فرد، ارائه، یا تهیه پروپوزال، تخمین یا قرارداد این کار را انجام دهید.

    راهنمای آموزش بازاریابی : بازاریابی و فروش، این 2 متفاوتند


    نکته اصلی برقراری تعادل است

    یک راهکار جایگزین که اغلب موفق عمل کرده است مشارکت با کسی است که دارای استعدادی است که احساس می کنید فاقد آن هستید. اگر در بازاریابی قوی تر هستید، کسی را پیدا کنید که فرایند فروش را به خوبی درک می کند. اگر در فروش بهتر هستید، کسی را پیدا کنید که به شما در تقویت پیام، خلق ملزومات بازاریابی که موجب فروش می شود کمک می کند و به شما تاکتیک و ایده می دهد. اگر در شرکتی کار می کنید که دارای هر دو دپارتمان است و شما به تنهایی کار می کنید می توانید با خلق شراکت، قرارداد فرعی، یا استخدام فردی با این استعداد، این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید رمز موفقیت در بازاریابی و فروش داشتن تعادل است.


    بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟ (اینفوگرافی)


     

  • تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

    با گذر زمان و عبور از یک سال به سال بعدی، تکنیک های موثر بازاریابی دیجیتال نیز دستخوش تغییر می شوند. در این میان مسئولیت اصلی متوجه مدیر کسب و کار خواهد بود. در این جایگاه باید قادر به تجزیه و تحلیل متد های جدید بازاریابی به ویژه در حوزه دیجیتال و انتخاب مناسب ترین تکنیک ممکن برای مجموعه خود باشید. به طور کلی 2016 سالی پر از پیشرفت و تغییرات مثبت تکنولوژیک بوده است. به عنوان مثال بیشترین استفاده واحد بازاریابی دیجیتال کسب و کار های مختلف از محتوای خلاقانه و منحصر به فرد، در همین سال صورت گرفته است.


    بیشتر بخوانید:7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری


    برای آن که بتوانید کسب و کار خود را با تکامل سالانه تکنولوژی همگام سازی کنید، نیاز به اجرای یک سری فنون ساده اما در عین حال موثر خواهد بود.


    پخش زنده

    سال گذشته قابلیت پخش زنده به شمار زیادی از اپ های محبوب فضای مجازی افزوده و با استقبال زیادی نیز از جانب مخاطبان این شبکه های اجتماعی رو به رو شد. البته کسب و کار های مختلف نیز از ویژگی مذکور بی بهره نبوده اند و آمار استفاده از پخش زنده به خصوص برای تبلیغات و بازاریابی ظرف مدت زمان کوتاهی رشد صعودی را تجربه کرد. از آن جایی که می توان روند کاری روزمره یک مجموعه را به صورت زنده و از نزدیک با مشتریان به اشتراک گذاشت، شانس مجموعه برای فروش محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهد به شدت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، پخش زنده امکانی جدید است و به این زودی ها از مد نخواهد افتاد. بدین ترتیب پتانسیل تاثیرگذاری آن در سال 2017 نیز قابل توجه خواهد بود. حال اگر تصمیم به استفاده از قابلیت پخش زنده در صفحه مجازی کسب و کار خود گرفته اید، توجه به نکات زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

    تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017


    1- می توانید در پخش زنده نحوه استفاده از محصولات مجموعه کاری خود را آموزش دهید و با یک تیر دو نشان بزنید. نه تنها محصول خود را بهتر از هر زمان دیگری معرفی می کنید، بلکه بعد آموزشی نیز منتج به جذب بیشتر مشتری برای خرید کالای مورد نظر خواهد شد.

    2- همکاری با متخصصین برندسازی و بازاریابی در یک پخش زنده به صورت جلسات پرسش و پاسخ، روش دیگری است که نتایج خوبی را به دنبال دارد. با پاسخ دهی به سوال هایی که مخاطبان به صورت آنلاین مطرح می کنند، نه تنها کسب و کار خود را مجموعه ای مسئولیت پذیر و قابل اعتماد نشان می دهید، بلکه احتمال مراجعه حضوری آن ها را نیز افزایش می دهید.

    بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها



    3- مورد بعدی به اشتراک گذاری رویداد هایی است که برند شما در آن حضور داشته و یا حتی در جایگاه میزبان قرار دارد. بدین ترتیب می تواند کسب و کار خود و برند منحصر به فردتان را در جریان اتفاقات مهم معرفی و از این طریق تعامل مناسبی با مخاطبان برقرار کنید.

    4- سعی کنید در قالب ویدئو های زنده نوعی مهارت جدید را به مخاطبان آموزش دهید. به عنوان مثال اگر در حوزه تجارت فعالیت دارید، روش های کاربردی موفقیت در این زمینه را انتقال دهید.

    تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

    لازم به ذکر است که باید پیش از آغاز پخش زنده برای کسب و کار خود در فضای مجازی، به مخاطبان خود اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند. در واقع بهتر است با برنامه ریزی قبلی وارد عمل شوید.


    محتوای کوتاه مدت

    محتوا های کوتاه مدت نیز از سال گذشته تاکنون به محبوبیت زیادی دست یافته اند. محتوای کوتاه مدت به پست هایی از فعالیت های روزمره یک کسب و کار اشاره دارد که پس از یک دوره زمانی محدود از بین می روند. این حالت در اینستاگرام تحت عنوان "استوری" شناخته می شود. البته ایجاد محتوا به این شکل که پس از 24 ساعت به صورت اتوماتیک پاک خواهد شد، برای اکثر کسب و کار ها جز قابلیت های نه چندان جذاب به شمار می رود. با این حال باید توجه داشته باشید که چنین پست هایی نیز توسط مشتری دیده می شوند و بهتر است در تمامی زمینه های به روز شده حضوری فعال از خود نشان دهید. از طرفی توصیه می شود محتوا های کوتاه مدت بیشتر برای موارد فوری و یا گذرا استفاده شوند، برای مثال هنگام حراج و یا تولید یک محصول جدید.

    در این حالت نیز همانند پخش زنده، اطلاع رسانی به مخاطبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    بازاریابی نفوذگر

    نکته دیگری که باید در بازایابی دیجیتال در نظر بگیرید، استفاده از سبک مارکتینگ نفوذگر است. اما بازاریابی نفوذگر به چه معناست؟ قطعا تاکنون تبلیغات متنوعی با حضور چهره های سرشناس مشاهده کرده اید. برای آن که تاثیر بیشتری بر مخاطب خود بگذارید، برای تبلیغات کسب و کار خود از این افراد کمک بگیرید. به این گونه افراد که می توانند موجی از مشتریان را با خود به سوی کسب و کار شما بیاورند، در اصطلاح نفوزگذار یا اینفلوئنسر گفته می شود. به عنوان مثال حضور بهرام رادان در کمپین های تبلیغاتی نوین چرم و یا رضا کیانیان در دمنوش های مثلی نیوشا.

    تازه های بازاریابی دیجیتال در سال 2017

    اگرچه ممکن است این روش مقداری هزینه بر باشد، اما نتیجه مثبت آن بار ها قوی تر از تبلیغاتی است که با استفاده از مدل های عادی انجام می شود. مزیت همکاری با چهره های معروف و یا متخصص در حوزه فعالیتی کسب و کار، افزوده شدن هزاران طرفدار وفادار از جانب فرد مذکور به مخاطبان مجموعه کاری شما خواهد بود. از این رو قطعا ارزش هزینه ای که صرف می کنید را خواهد داشت.


    تولید محتوای انحصاری

    امروزه بازاریابی بر اساس محتوا در فضای اینترنت و محیط های مجازی از ارزش بالایی برخوردار است. به گونه ای که اگر به این مسئله توجه کافی نشان ندهید، دست شما در بازاریابی دیجیتال کاملا خالی خواهد بود. از طرفی با ورود برند های بیشتر به بازار رقابت، تولید محتوای بکر و با کیفیت اهمیت روز افزون می یابد. برای دست یابی به این هدف بهتر است از نیروهای محتوا نویس متخصص کمک بگیرید، چرا که مطالب منتشر شده توسط کسب و کار شما به طور مستقیم نشانگر چهره اصلی مجموعه خواهد بود.


    پیشنهاد نویسنده: با SEO از آغاز تا امروز (قسمت اول)


     

  • چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    نترسید! نیازی به یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی با 14 شبکه اجتماعی متفاوت نیست. همه کاری که باید انجام دهید گرفتن 5 تصمیم و سپس بر اساس آن ها عمل کردن است. به پرسش های زیر فکر کنید و به آن ها پاسخ دهید:

     

    1- کدام رسانه اجتماعی بهترین تناسب را با کسب و کار شما دارد؟

    2- اهداف بازاریابی رسانه اجتماعی شما چه هستند؟

    3- چگونه موفقیت برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خود را خواهید سنجید؟

    4- بودجه شما برای برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی چقدر است؟

    5- چه کسی قرار است برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی شما را اجرا کند؟

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    چه رسانه ای بهترین تناسب را با کسب و کار شما دارد؟

    اگر ظرفیت کافی برای استفاده از چند رسانه اجتماعی را ندارید، پس فقط بر یک یا دو رسانه تمرکز کنید و استفاده از آن ها را یاد بگیرید.

    کدام یک یا دو رسانه اجتماعی را انتخاب کنید؟ ساده است. آن هایی که بازار هدف شما استفاده می کنند.

    رسانه های اجتماعی متفاوت برای مخاطبان متفاوت هستند به عنوان مثال، LinkedIn  شبکه بزرگی از متخصصان کسب و کار است؛ Google+ اغلب توسط دانش آموزان و جوانان استفاده می شود؛ کاربران Pinterest اساسا خانم ها هستند. هم Facebook و هم Twitter پایگاه کاربر به نسبت برابری از نظر جنسیت دارند، هرچند توئیتر درصد بالاتری از کاربران دانشگاهی دارد.

    از کجا بدانید مشتریان شما از چه رسانه اجتماعی استفاده می کنند

    یک راه برای پی بردن به این موضوع پرسیدن از مشتریانتان است. کافی است یک نظرسنجی کوچک در فروشگاه و یا هرجایی که مشتریانتان هستند راه بیاندازید. اگر سایت شما ترافیک نسبتا خوبی دارد، نظرسنجی انلاین انجام دهید. SurveyMonkey یکی از ابزارهایی است که می توانید برای خلق نظرسنجی آنلاین از ان استفاده کنید. مردم را با جوایز یا سایر مزایای ملموس به نظر دادن ترغیب کنید.

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    روش دیگر استفاده از mail plug-in  برای پی بردن به پاسخ این پرسش است. اگر از Gmail استفاده می کنید، Rapportive به شما اجازه می دهد تا ببینید مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی خود چه کاری انجام می دهند. اگر از Microsoft Outlook استفاده می کنی، Microsoft Oulook Connector برنامه مشابهی است. Xobni به شما پلاگین ها و برنامه های تلفنی را برای Gmail، Outlook، Android، Blackberry و iPhone می دهد که می توانید به روزرسانی ها را از لینکدین، فیس بوک و توئیتر دریافت کنید.


    بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)


    اهداف بازاریابی رسانه اجتماعی شما چه هستند؟

    حال که تصمیم گرفتید از کدام رسانه اجتماعی استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید هدف شما از حضور در آنجا چیست. برای کسب و کار، رسانه اجتماعی می تواند برای اهداف مشابهی همانند سایر کانال های بازاریابی به کار برده شود؛ شیوه پیگیری اهداف تفاوت دارد؛ نه خود هدف. به عنوان مثال شما می توانید از رسانه اجتماعی برای این موارد استفاده کنید:

    افزایش ارجاع ها یا سرنخ ها

    ایجاد تبلیغات دهان به دهان

    افزایش فروش محصول

    به عنوان یک خبره یا رهبر ایده مشهور شدن

    هدایت ترافیک به وب سایت یا وبلاگتان

    توسعه محصولات و خدمات جدید

    ارائه خدمات مشتری

    به عبارت دیگر، می توانید از رسانه های اجتماعی برای تعقیب و دستیابی به هرگونه هدف کسب و کاری که به ذهنتان می رسد استفاده کنید. ترفند در اینجا اطمینان از این است که هدفی انتخاب می کنید که قابل سنجش است.

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    نکته دیگر انتخاب یک یا دو هدف و حصول اطمینان از مکمل بودن آن ها است. به عنوان مثال، استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری نیازمند روش اجرای بسیاری متفاوت نسبت به زمانی است که از رسانه های اجتماعی برای جلب ترافیک به وب سایت یا وبلاگتان استفاده می کنید.

    نکات تعیین هدف برای برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی

    همانند هر زمانی در هدف­ گذاری، اهداف رسانه اجتماعی باید مرتبط، عملی، و قابل دستیابی باشند.

    اهداف احمقانه برای رسانه اجتماعی موجب نابودی شما خواهند شد. اهداف شما باید رابطه آشکاری با استراتژی کسب و کارتان داشته باشند.

    وارد عمل شوید: فکر کنید. اولویت بندی کنید. اهداف رسانه اجتماعی خود را بنویسید. تا آنجا که می توانید آن ها را خاص کنید.


    بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟ (اینفوگرافی)


    چگونه موفقیت برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خود را خواهید سنجید؟

    این گامی است که اغلب مالکان کسب و کارهای کوچک زمانی که در تلاش برای خلق برنامه رسانه اجتماعی هستند فراموش می کنند، اما این گام یکی از مهم ترین کارها است. موفقیت رسانه اجتماعی باید بوسیله مقیاسی یکسان همانند سایر تلاش های بازاریابی سنجیده شود؛ هزینه و بازده سرمایه  (ROI). به همین دلیل حیاتی است اهداف رسانه اجتماعی را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید آن ها را بسنجید.

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    برای اینکه کار سنجش ROI رسانه اجتماعی را ساده تر کنید، وب سایت داشته باشید. داشتن وب سایت همچنین به فالوورهای رسانه اجتماعی شما یک مقصد می دهد؛ به نوعی همانند یک پورتال برای کسب و کارتان عمل می­ کند.

    هنگامی که وب سایت داشته باشید می توانید از Google Analytics استفاده کنید، ابزاری رایگان که به شما امکان پیگیری و تحلیل داده های وب سایت ها، برنامه تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی مختلف را می دهد. با استفاده از ویژگی هدف در Google Analytics به راحتی خواهید دید به عنوان مثال، آیا درگیری در هدف سایت شما محقق شده است یا خیر.

     

    وارد عمل شوید: اگر تا پیش از این وب سایت کسب و کار ندارید آن را خلق کنید و ابزارهایی را که برای اندازه گیری اهداف رسانه های اجتماعی تان به آن ها نیاز دارید نصب کنید.

    مراقب باشید! اگر تصور می کنید کار سنجش را رایگان انجام می دهید چون از توئیتر، فیس بوک یا پینترست استفاده می کنید که رایگان هستند و ابزارهای سنجشتان نیز رایگان بدست آورده اید، در اشتباه هستید! زیرا وقت شما هم ارزش پول دارد.

    برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک از چه چیزی باید استفاده کنید؟

    آمیخته بازاریابی شما وابسته به بازار هدف شما دارد. اگر در حال فروش برنامه های مبتنی بر اینترنت به افراد جوان و باهوش هستید، تبلیغات آنلاین بخش عمده ای از بودجه شما را به خود اختصاص می دهد. اگر در حال فروش محصولات به افراد میانسالی هستید که نگران والدین خود هستند، رادیو و تلویزیون می تواند آیتم های اصلی در بودجه بازاریابی شما باشند.

    چه کسی برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی شما را اجرا خواهد کرد؟

    قبل از اینکه بگویید خودتان برنامه رسانه اجتماعی تان را اجرا کنید، بگویید چقدر زمان آزاد در یک هفته دارید. درست است! شما بیشتر وقت خود را در هفته صرف برنامه ریزی و هدف گذاری برای رسانه های اجتماعی می کنید و زمان کافی برای اجرای نخواهید داشت.

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    رسانه های اجتماعی یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان زمان هستند. منظور این نیست که شما نمی توانید برنامه رسانه اجتماعی را برای کسب و کارتان طراحی کرده و خودتان آن را اجرا کنید. فقط باید مراقب باشید اگر خودتان می خواهید این برنامه را اجرا کنید باید از زمان بر بودن و نیاز به تداوم در عمل آگاه باشید.

     

    یک مورد دیگر اینکه اگرچه تعداد رو به افزایشی ابزار وجود دارد که می توانید برای خودکارسازی پست های رسانه اجتماعی استفاده کنید، بحث های زیادی در رابطه با جریمه هایی که به خاطر خودکارسازی پست ها توسط رسانه های اجتماعی مختلف اعمال شده است، وجود دارد. پس این را هم درنظر بگیرید: "آیا زمان کافی برای ارسال پست به طور مداوم را دارید یا خیر؟"

    برخی کسب و کارها برای حل این مشکل کارکنانی استخدام می کنند. اگر این کار را انجام می دهید، به خاطر داشته باشید هزینه کارکنانی که کار رسانه اجتماعی را انجام می دهند فقط حقوق و دستمزد آنها نیست، بلکه هزینه هر چیز دیگری که در زمانی که در حال نظارت، نظردهی و پست گذاری هستند را نیز شامل می شود.

    چگونه یک برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی خلق کنیم؟

    وارد عمل شوید: درباره تعهدات زمانی خود به طور جدی بیاندیشید؛ تصمیم بگیرید که آیا می توانید وظیفه اجرای برنامه رسانه اجتماعی برای کسب و کارتان را خودتان انجام دهید یا خیر. اگر پاسخ بله است، خود شما باید کسی باشید که این کار را انجام می دهد، پس از گام اول شروع کنید و رسانه هایی که قرار است استفاده کنید را بررسی کرده و یکی را انتخاب کنید و با چگونگی کار آن آشنا شوید.

    اگر پاسخ خیر است، پس به سراغ جستجوی فرد یا شرکتی بروید که قادر به اجرای اثربخش برنامه رسانه اجتماعی برای شما خواهد بود.


    پیشنهاد نویسنده:کسب و کار شما چه رنگی است؟


     

  • با SEO از آغاز تا امروز (قسمت اول)

    بررسی تاریخچه SEO همانند بررسی تاریخچه دست دادن است. همه ما می دانیم وجود دارد و بخش مهمی از کسب و کار محسوب می شود. اما زمان زیادی را صرف تفکر درباره ریشه های آن نمی کنیم، فقط می خواهیم بدانیم چگونه از آن به طور روزانه استفاده کنیم.

    با این حال، برخلاف دست دادن، SEO نسبتا پدیده ای جوان و پیوسته در حال تغییر است. تصور می شود که زمان تولد آن در حدود سال 1991 باشد. در دوران عمر نسبتا کوتاهش به سرعت رشد کرده و به مرحله بلوغ رسیده است؛ کافی است نگاهی به تغییرات الگوریتم گوگل بیاندازید تا متوجه این امر شوید.


    بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها


    خب SEO از کجا شروع شد، و چگونه این چنین اهمیت پیدا کرد؟ با ما همراه باشید تا به گذشته رفته و پاسخ این سؤال را بیابیم.

    اما ابتدا، نگاهی به موتورهای جستجو

    اولین ایده برای ساخت یک آرشیو مشترک برای تمامی داده ها در سراسر جهان در سال 1945 مطرح شد. چندین دهه بعد در سال 1990، Alan Emtage دانشجوی دانشگاه McGill،  آرچی (Archie) را خلق کرد، که برخی می گویند اولین موتور جستجو محسوب می شود. با این حال Archie همان چیزی بود که Slawski مدیر و بنیانگذار SEO by the Sea "بهترین راه برای یافتن اطلاعات از سایر سرورها در اینترنت به طور همزمان" نامید.

    با SEO از آغاز تا امروز

    دهه بعد شاهد چندین تحول اساسی بود، نسخه های تجاری تری از موتورهای جستجو که امروزه می بینیم:

    فوریه 1993: 6 دانشجوی دانشگاه استنفورد Architex را خلق کردند، که بعدها موتور جستجوی Excite نامیده شد. برخی می گویند Excite "انقلابی در روش طبقه بندی اطلاعات" بود که موجب ساده تر شدن یافتن اطلاعات از طریق دسته بندی نتایج بر مبنای کلیدواژه های یافت شده درون محتوا و بهینه سازی پس زمینه شد.

    ژوئن 1993: متیو گری وب گسترده جهانی World Wide Web Wanderer را آغاز نمود، که بعدها به wandex معروف شد.

    اکتبر 1993: مارتین کوستر ALIWEB را معرفی نمود، که به مالکان سایت اجازه می داد تا صفحات خودشان را ثبت نمایند.

    دسامبر 1993: حداقل سه موتور جستجوی bot-fed وجود دارند – JumpStation، RBSE spider و World Wide Web Worm – که احتمالا به این معنا است که آن ها بوسیله روبات های وب که می توانستند هم سرورها و هم محتوای سایت را برای تولید نتایج جستجو کنند قدرت یافته بودند.

    1994: موتورهای جستجوی Alta Vista، Infoseek، Lycos و Yahoo پدید آمدند.

    با SEO از آغاز تا امروز

    1996: بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگی برین شروع به ساخت موتور جستجویی نمودند که در ابتدا BackRub نامیده می شد.

    آوریل 1997: AskJeeves معرفی شد، که بعدها به com تبدیل شد.

    سپتامبر 1997: com به عنوان نام دامنه ثبت شد.


    بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی


    باید ذکر شود که حدود 20 سال بعد، در ژوئن 2009، مایکروسافت Bing را ارائه کرد؛ نسخه قبلی آن Live Search، Windows Live Search و MSN Search نیز نامیده می شد.

    اما اینجا جایی است که SEO پدیدار می شود. همانطور که موتورهای جستوجو به روز تر شده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفتند، مالکان آنها نیز باهوش تر شدند. همانطور که جامعه SEOMoz بیان می کند، "دریافته شد که با انجام یکسری اقدامات ساده، نتایج موتورهای جستجو می تواند دست کاری شده و از اینترنت پول بدست آورد".

    این نتایج چندان با کیفیت نبودند. و این همان جایی است که داستان SEO آغاز می شود.

    تاریخچه مختصری از SEO و جستجو

    دهه 90

    خانواده ها با اینترنت بیشتر ارتباط برقرار کرده و از موتورهای جستجو برای دسترسی راحت تر به اطلاعات استفاده نمودند. اما همانطور که در بالا ذکر شد، مشکل کیفیت نتایج وجود داشت.

    با SEO از آغاز تا امروز

    در عین حال که نتایج موتورهای جستجو با واژگان استفاده شده در جستجو مطابقت داشتند اما معمولا محدود به همان واژگان بود، زیرا حجم عظیمی از مالکان سایت ها بارها و بارها از کلیدواژه ها در متون خود استفاده می کردند تا رتبه بندی خود را بهبود بخشیده و ترافیک را به صفحات خود هدایت کنند.

    همچنین اندکی تبانی هم وجود داشت. علاوه بر کلیدواژه ها افراد از لینک های پشت سرهم استفاده می کردند تا قدرت خود را افزایش دهند. نه تنها هیچ معیار رتبه دهی وجود نداشت بلکه در آن زمان موتورهای جستجو الگوریتم های خود را بر این اساس تنظیم کرده بودند و اقدامات "سئو کلاه سیاهی" وجود داشت که این تنظیمات آن ها را حل نمی کردند.

     

    اما در همان زمان دو نفر در استانفورد به ایده ای دست یافتند

    این دو نفر مقاله ای در استنفورد با عنوان "آناتومی موتور جستجوی وب فوق متنی" را منتشر کرده و در آن نوشتند: "... مدل کسب و کار غالب برای موتورهای جستجوی تجاری، تبلیغات است. اهداف مدل کسب و کار تبلیغات همیشه با ارائه جستجوی با کیفیت به کاربران مرتبط نیست."

    در همین مقاله پیج و برین برای اولین بار PageRank را معرفی نمودند، فناوری که گوگل برای کمک به رتبه دهی نتایج جستجو بر مبنای کیفیت و نه صرفا کلیدواژه استفاده می کند. برخی ممکن است بگویند این نظر راه را برای سئو به شکلی که اکنون ما آن را می شناسیم باز کرد.

    با SEO از آغاز تا امروز

    اوایل دهه 2000

    اوایل دهه 2000 شاهد غلبه گوگل بود. در فرایند تبدیل نمودن فناوری موتورهای جستجو کمتر تبلیغات محور، گوگل شروع به تهیه اصول راهنما برای "سئو کلاه سفید" نمود. نوعی که آدم خوب ها به آن می پردازند.\ تا به رتبه دهی وب مسترها بدون هرگونه رفتار مشکوک و نادرست در دهه 90 کمک کند.

    2000-2002

    اما بر اساس Moz، این اصول راهنما هنوز اثر واقعی بر رتبه دهی نداشتند، پس افراد به خود زحمت دنبال نمودن آن ها را نمی دادند. این امر تا حدودd به این دلیل بود که PageRank مبتنی بر تعداد لینک های ورودی به صفحه ای معین بود، هرچه تعداد این لینک ها بیشتر باشند رتبه بالاتر خواهد بود. اما هنوز راهی برای سنجش اعتبار این لینک ها وجود نداشت. برای اوایل دهه 2000، همچنان احتمال استفاده از فنون backlinking برای رتبه دهی به صفحاتی وجود داشت که حتی با معیار جستجو متطابقت نداشتند.


    بیشتر بخوانید: 7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری


    در سال 2001، برین و پیج در برنامه چارلی رز شرکت کردند. هنگامی که میزبان از آن ها پرسید چرا به این خوبی کار می کند؟ برین تأکید کرد که گوگل یک موتور جستجو است نه چیزی دیگر، و در پی "وب به عنوان یک کل است، و نه صرفا اینکه کدام واژگان در هر صفحه حضور دارند". گوگل هزاران الگوریتم را به کار می گیرد تا از نزدیک این واژگان را بررسی کند.

    2003-2004

    این رویکرد به وب که چیزی بیش از صرفا واژگان است در نوامبر 2003 با به روز رسانی Florida برای الگوریتم گوگل شکل گرفت. سایت های زیادی رتبه خود را به دلیل این به روزرسانی از دست دادند و سایت های زیادی از این تغییر بهره بردند. این اولین بار بود که سایت ها به خاطر اموری همچون استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها تنبیه می شدند، که تأکید گوگل بر حل مشکلات کاربر اساسا با محتوایی با کیفیت را نشان می داد.

    در سال 2004 یکی از اولین نسخه های جستجوی صوتی گوگل معرفی شد چیزی که نیویورک تایمز آن را تجربه ای نیمه تمام خواند. و در حالی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی بود اما علامتی از اهمیت آینده تلفن همراه در سئو محسوب می شد.

     

     

  • حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!

    امروزه استفاده از ایمیل مارکتینک یکی از موثرترین راه های ارتباط با مشتریان است مخصوصا زمانی که نرخ بازگشت سرمایه را اندازه گیری می کنیم.... اما همه ی ایمیل ها سهم یکسانی در بازگشت سرمایه ندارند.                                                

    دپارتمان های بازاریابی حرفه ای 2.5 برابر میانگین نرخ بازگشت سرمایه دارند.

    بنابراین قبل از مطالعه نتایج آماری هیجان انگیز ایمیل مارکتینگ از آن استفاده نکنید...

     


    بیشتر بخوانید: افزایش فروش با شخصی سازی ایمیل های ارسالی


     مطالعه ای از DMA نشان می دهد که 77درصد نرخ بازگشت، از ایمیل های بخش بندی شده، هدف گذاری شده و شرکت هایی است که کمپین تبلیغاتی دارند.

     

    بر طبق گزارش Blueshift’s 2016 Benchmark ، ایمیل های هدفمند 624% نسبت به ارسال ایمیل گروهی و انبوه نرخ تبدیل بالاتری دارند.

     

    از نوامبر 2016 تا کنون، 53% از ایمیل ها با استفاده از اپلیکیشن ایمیل گوشی اپل باز شده اند.

     

    در سال 2016، 78% بازاریاب ها با چالش های رشد لیست و خستگی مواجه شدند در حالیکه همین درصد مشکلاتی با نگهداری محتوای مرتبط داشتند.

     


    بیشتر بخوانید: چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    کمتر از 20% از مشتریان تمایل دارند که پیام های تبلیغاتی ایمیلی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. با استفاده از ایمیل های بخش بندی شده و هدفمند می توانید فروش بیشتری و اشتراک بیشتری داشته باشید.

     

    41% از کسب و کارها داده ها و اطلاعاتشان را از عملکرد کمپین ایمیل مارکتینک توسط نیروهای فروش بدست می آورند. داده های تحقیقاتی 39% و داده های معامله ای 37% از دو منبع رایج دیگردر جمع آوری اطلاعات هستند.

     

    مرکز KPIs میزان کلیک ایمیل ها را 70%، نرخ تبدیل را 60% و میزان باز شدن ایمیل ها توسط مخاطبین را 56% اندازه گیری کرده است.

     

    69% از ایمیلی های ارسالی به دلیل نداشتن عنوان جذاب اسپم می شوند و 21% از ایمیل ها حتی با عنوان خوب هم اسپم می شوند. بر طبق گزارشات  Convince and Convert، 41% از ایمیل های اسپم در باکس اسپم بر اساس نام و آدرس ارسال کننده دوباره باز می شوند.

     


    بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    انسان های امروزی ایمیل ها را دوست دارند، 73% از مخاطبان ترجیح می دهند با برندهایی در تماس باشند که ایمیل شده اند چون ایمیل ها بخشی از زندگی روزانه ی آنها شده است.

     

    85% از مشتریان ممکن است به دلیل گرفتن تخفیفات وارد ایمیل خود شوند، اما بزرگترین بخش بازار( 41% ) در جستجوی اطلاعات به روز و محصولات می باشند.

  • 7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری

    7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری

    رضایت مشتری از راه های مختلف مثل پشتیبانی آنلاین مشتری جزء حیاتی یک تجارت موفق است.

     

    مشتریان خواهان پشتیبانی سریع هستند. آن ها نمی خواهند پشت تلفن منتظر پاسخ به سؤالشان بمانند، مشتریان برای کمک گرفتن به سراغ وب سایت شرکت یا رسانه های اجتماعی می روند.

    در این مقاله 7 نکته برای داشتن بالاترین سطح خدمات پشتیبانی آنلاین مشتری را بیان کرده ایم:


    بیشتر بخوانید:راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها


    1.پرسش­ های متداول را بلافاصله حذف کنید

    صفحه FAQ (سؤال های تکراری) بر روی وب سایتتان بسیاری از پرسش های متداول را پیش از اینکه کانال شما را مسدود کنند حذف خواهد کرد. این صفحه می تواند شامل اطلاعات گرانتی، سیاست های بازپرداخت و تعویض، آموزش نصب و هرگونه پرسش معمول دیگری در رابطه با فروش محصول و خدمت باشد.

    باید فهرستی از پرسش های متداول را جمع آوری کنید و از کارکنان پشتیبانی برای شناسایی پرسش های متداول تر نظرسنجی کنید. حذف این پرسش ها موجب می شود کانال پشتیبانی شما سریع تر درخواست های اضطراری را پاسخ دهد.

    2.بلافاصله پاسخ دهید

    تا به حال شده درخواست پشتیبانی آنلاینی را ثبت کرده باشید و این پاسخ به طور اتوماتیک به شما نشان داده شده باشد: طی 24-48 ساعت آینده با شما تماس گرفته خواهد شد؟ این پاسخ کاملا غیرقابل قبول است. اگر مشتریان باید یک یا دو روز کامل منتظر پاسخ بماند به احتمال زیاد به سراغ شرکتی دیگر خواهند رفت.

    به جای اینکه بگویید در چارچوب زمانی معینی رسیدگی می کنید یک سیاست داخلی اجرا کنید تا آنجا که ممکن است سریع پاسخ ارائه شود.


    بیشتر بخوانید:تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی


    3.در رسانه های اجتماعی سریع تر واکنش نشان دهید

    نیازی نیست همه درخواست­ ها را از طریق رسانه اجتماعی حل کنید- فقط به سرعت راهی برای دریافت سریع کمک ارائه کنید. ارائه آدرس ایمیل پشتیبانی مشتری یا لینکی به سیستم پشتیبانی مشتری درخواست در رسانه اجتماعی را راضی می کند و به تیم شما اجازه می دهد تا به شکل صحیح به مشتری کمک کنند.

    4.حریم خصوصی مشتری را جدی بگیرید

    هیچوقت از مشتری تان درخواست اطلاعات حساس و شخصی (مثل اطلاعات کارت اعتباری) برای کمک به آن ها نکنید. درخواست چنین اطلاعاتی نه تنها آن ها را در معرض ریسک قرار می دهد، بلکه موجب از دست رفتن اعتماد آن ها به شما می شود و احتمالا هرگز به سراغ شما باز نمی گردند.

    7 نکته برای پشتیبانی آنلاین مشتری

    5.اصطلاحات فنی را ملایم کنید

    مطمئن شوید نمایندگان خدمات مشتری متوجه هستند که قرار نیست همه کسانی که با آن ها ارتباط برقرار می کنند درکی کامل از اصطلاحات فنی و ویژه صنعت داشته باشند. تلاش کنید به همه پرسش ها پاسخ هایی مستقیم و بسیار واضح بدهید. اگر پاسخ نیازمند جزئیات زیاد است به بخش های کوچکتری که درکشان ساده تر است تقسیم کنید.


    بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟


    6.از نرم افزار خدمات مشتری استفاده کنید

    تهیه سیستم پشتیبانی مشتری سفارشی شده مزیت اندکی دارد و اغلب کسب و کار ها نیازی به راه حل کاملا سفارشی شده ندارند. سیستم عامل های متعددی وجود دارند که ابزارهای سازمانی و مدیریت زمانی عالی برای کمک به ارائه خدمات مشتری فراهم می کنند.

    7.انسان باشید

    یک مشتری خشمگین به سرعت حالتش تغییر خواهد کرد اگر نماینده خدمات مشتری احساس و شکیبایی از خود نشان دهد. تیم پشتیبانی شما باید تحمل زیادی داشته باشد- بی شک موقعیتی پیش می آید که مشتری عصبانی فحاشی کرده یا دعوا راه بیاندازد.

    اگر نماینده در طرف دیگر خط بگوید: "واقعا متأسفم با همچین مشکلی برخورد کردید و کاملا درک می کنم چرا ناراحت هستید، اجازه بدهید برای حل این مشکل به شما کمک کنم"، فرد آرام شده و به تیم شما اجازه می دهد تا مسئله را حل کنند.

  • کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟ (اینفوگرافی)

    یک سوال بسیار معمول که اکثر افراد به دنبال آن هستند این است که " چگونه می توان به رتبه بالا در سرچ گوگل دست یافت ؟" مشاورین بازاریابی و فروش عادت دارند که با این قبیل سوالات روبرو شوند و عموما این گونه پاسخ می دهند که هیچ تضمین قطعی و 100% برای کسب رتبه برتر در سرچ گوگل وجود ندارد، حتی اگر شما تمامی کارها را به درستی انجام دهید.


    بیشتر بخوانید: کسب و کار شما چه رنگی است؟


    وقتی کسی می خواهد چیزی پیدا کند، کلماتی را در موتور جستجو وارد می کند این کلمات کلیدواژه هستند. موتور جستجو نتایج را بر اساس ارتباط و اعتبار آن ها برای کلیدواژه رتبه می دهد، و نتایج را به نمایش می گذارد. هر کلمه ای می تواند کلیدواژه باشد. ممکن است شما در حال استفاده از کلیدواژه ها در هربار نوشتن پست خود باشید بدون اینکه خود متوجه این موضوع باشید، هرچند بسته به شیوه استفاده شما از این کلمات، گوگل ممکن است آن ها را ببیند یا نبیند.

    شما می خواهید در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید، پس زمانی که مردم برای چیزی مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کنند، آن ها شما را در نتایج جستجو خواهند یافت. کسب رتبه اول در سرچ ارگانیک گوگل، به آسانی زمانی که شما با پرداخت هزینه جایگاه اول را برای خود می کنید، نیست. بر این اساس، چگونه می توان شانس دیده شدن در رتبه بندی های گوگل را افزایش داد.

    تنها 22% از صفحاتی که در حال حاضر جز 10 صفحه برتر سرچ گوگل هستند، در 1 سال گذشته راه اندازی شده اند، مابقی صفحات حداقل 3 سال و یا بیشتر عمر دارند.


    پیشنهاد نویسنده: هر آنچه که برای بازاریابی تلفنی نیاز دارید (اینفوگرافی)


    در این اینفوگرافی سعی شده است تا اطلاعاتی در ارتباط با نرخ رشد شرکت ها در سرچ گوگل ارائه شده و همچنین راهکارهایی برای کسب و کار شماپیشنهاد گردد تا از طریق آن ها بتوانید در فرایند بازاریابی و فروش خود، تحولی را ایجاد کنید.

    کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟

  • راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    مالکان کسب و کارهای کوچک که هنوز کار با رسانه های اجتماعی را شروع نکرده اند ممکن است با سایت هایی همانند توئیتر، فیس بوک، پینترست، گوگل پلاس، یوتوب و Vine دچار سردرگمی و حتی احساس ترس شوند، زیرا زمانی که می خواهند از این سایت ها استفاده کنند نمی دانند چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند.


    بیشتر بخوانید:برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟


    خبر خوب این است که می توان به راحتی استفاده از رسانه های اجتماعی را آغاز کرد و نه تنها می تواند کاری جالب و سرگرم کننده باشد، بلکه احتمال کسب فرصت های جدید را هم بالا می برد.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    در اینجا 7 نکته ارائه شده است تا به شما کمک کند در جریان رسانه های اجتماعی به شکلی مؤثر پیش بروید.


    1- یک سایت رسانه اجتماعی را برای شروع انتخاب کنید

    اغلب کسب و کارهایی که حضور فعالی در بیش از یک سایت رسانه های اجتماعی دارند، اما بیش از حد انرژی صرف می­ کنند نه تنها موجب خستگی آن ها می شود بلکه می تواند مانع از یادگیری شما درباره چگونگی اثربخشی در استفاده از این سایت ها شود. یک سایت را برای شروع انتخاب کنید و پیش از پرداختن به سایت های دیگر توجه تان را بر این سایت متمرکز کنید.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها


    2- بودجه زمان رسانه اجتماعی خلق کنید

    می توانید به راحتی ساعت ها در روز صرف کسب محبوبیت در رسانه های اجتماعی کنید. در حالی که این کار می تواند روشی خوب برای یادگیری روندها باشد، احتمالا زمان، انرژی یا علاقه کافی برای صرف چنین وقتی در رسانه های اجتماعی ندارید. در عوض، بودجه زمانی خلق کنید که زمان رسانه اجتماعی شما را به برنامه زمانی روزانه یا هفتگی محدود می سازد که می توانید به راحتی خود را با آن تطبیق دهید.


    3- اهداف و مقاصد رسانه اجتماعی خود را مشخص نمایید

    هنگامی که بدانید چه مقدار زمان برای رسانه های اجتماعی صرف خواهید کرد، باید مطمئن شوید درباره اهداف شفاف هستید. می خواهید از رسانه های اجتماعی چه چیزی بدست آورید؟ آیا مایل به خلق سرنخ ها، یافتن همکارانی برای همکاری، معرفی خودتان به عنوان خبره در صنعت هستید؟

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    اهداف و مقاصد خود را با استفاده از روش اهداف SMART مشخص نمایید، و سپس پیشرفت برنامه را به محض شروع بررسی نموده تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید.


    4- رویکرد خود را تعیین نمایید

    صدها روش متفاوت برای استفاده از سایت های رسانه اجتماعی برای کسب و کار وجود دارد، و الزاما یک روش بهتر از روش های دیگر نیست. نکته دانستن رویکرد هدف شما پیش از آغاز است. آیا شما یک برقرارکننده ارتباط خواهید بود؟ خبرهای مرتبط با صنعت تهیه خواهید کرد؟ آمیخته کسب و کار و اطلاعات شخصی ارائه خواهید کرد؟ رویکرد هدفتان را تعیین کنید و از طریق اهداف خود آن را محقق کنید.


    5- پروفایل های رسانه اجتماعی خود را پیوسته تکمیل کنید

    هر یک از حساب های رسانه های اجتماعی شما نوعی پروفایل خواهد داشت. فیلدهای پروفایل می تواند شامل اطلاعات شخصی، وب سیات ها، وبلاگ ها، مکان و تصویری از چهره باشد. مطمئن شوید پروفایل خود را بر روی هر یک از سایت های رسانه اجتماعی که استفاده می کنید تکمیل کنید.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    هنگامی که بحث رسانه های اجتماعی است سازگاری اهمیت دارد، بویژه اگر در بیش از یک سایت حضور داشته باشید. نه تنها باید پروفایل هایتان را تکمیل کنید بلکه داده هایتان را تا آنجا که ممکن است در تمامی سایت های رسانه اجتماعی سازگار نگهدارید. این کار موجب شناخت، دسترسی وسیع تر، و ارتباطات دائمی با مخاطبان یکسان در سایت های متعدد می شود.


    6- در گوشه ای کمین کرده و نظاره گر باشید

    گاهی اوقات، بهترین راه برای شروع کار با سایت رسانه اجتماعی جدید ثبت نام کردن و سپس تماشای افرادی است که از این سایت برای مدت ها استفاده می کنند. هر سایت رسانه اجتماعی مجموعه بسیار منحصربفردی از ظرافت ها دارد، و صرف زمانی برای مشاهده و یادگیری درباره زیر و زبر امور پیش از تصمیم گیری درباره پیوستن به رسانه اجتماعی برای ترفیع کسب و کارتان می تواند حرکتی زیرکانه باشد.


    بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ؛ فارغ التحصیلی



    7- از داشبورد رسانه اجتماعی استفاده کنید

    یکی از بزرگ ترین چالش های رسانه های اجتماعی مدیریت زمان است. داشبوردهای رسانه های اجتماعی همانند Hootsuite، TweetDeck یا Social Oomph، می توانند به شما در مدیریت زمان رسانه اجتماعی به شکلی اثربخش تر کمک کنند.

    راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

    این ابزارها به شما امکان تنظیم هشدارها و اطلاعیه ها، خلق گروه و به روزرسانی جداول زمانی را می دهد تا بتوانید برخی از فرایندهای رسانه اجتماعی را خودکار نمایید. در حالی که خواهان اتوماسیون بیش از حد نیستید، داشبوردهای رسانه اجتماعی می تواند فرایند استفاده از رسانه اجتماعی برای کسب و کار را راحت و کارآمد نماید.

     

     

Go To
Page Size