مقالات ایمیل مارکتیگ

  • آیا گسترش رسانه های اجتماعی کارایی ایمیل مارکتینگ را از بین خواهد برد؟

    ظهور رسانه های اجتماعی بدون شک مورد استقبال اکثر مردم در صنعت بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است. امروزه افراد زیادی از طریق شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn، فیس بوک و توییتر و .... برای رونق در  کسب و کارشان،  با مردم ارتباط برقرار می کنند. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی و تبلیغاتی نیلسن تقریبا 25 درصد از وقت مردم در آمریکا صرف شبکه های اجتماعی می شود، که نسبت به سال قبل 43 درصد افزایش یافته است.

     

    تحلیلگران و بازاریابان اینترنتی با این سوال که چگونه رسانه های اجتماعی را به یک استراتژی موثر تبدیل کنند، مواجه هستند. آیا ارتباطات رسانه های اجتماعی جایگزین ایمیل مارکتینگ می شود؟ آیا ایمیل می تواند، به عنوان یکی از پایه های ثابت بازاریابی آنلاین، پا برجا بماند؟

     پاسخ کوتاه این است: بله

    ایمیل هم چنان جز اصلی و مهم در بازاریابی اینترنتی است. رسانه های اجتماعی و ایمیل می توانند به راحتی و در کنار هم کارآمد باشند.

    در این جا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد رسانه های اجتماعی کارآیی ایمیل مارکتینگ را از بین نمی برند.

    -   ایمیل مارکتینگ همیشه توسط بازاریابان توصیه می شود  

    محرمانه بودن و امنیت اطلاعات در کسب و کار بسیار مهم است. آیا می توانید تصور کنید که یک بیانیه مالی شرکتتان را از طریق فیس بوک یا LinkedIn ارسال کنید؟ درست است که  اکثر مردم مخصوصا قشر جوان تر از رسانه های اجتماعی بیشتر از ایمیل برای ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند اما لازم است بدانید که حریم خصوصی و محرمانه ی ایمیل به مراتب بیشتر از رسانه های اجتماعی است و اغلب شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ برای ارسال مدارک محرمانه ی خود از ایمیل استفاده می کنند.

    -  برای برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی، به یک آدرس ایمیل نیاز دارید

    ایمیل اصلی ترین قسمت در ثبت نام شبکه های اجتماعی است برای داشتن حساب کاربری در دیگر فضا های اجتماعی لازم است که حتما یک آدرس ایمیل داشته باشید پس اهمیت ایمیل را هیچ وقت فراموش نکنید.

     -  ایمیل نیز بخشی از فضاهای  اجتماعی است

    یکی از محبوب ترین روش های به اشتراک گذاری محتوا با دوستان یا خانواده، ارسال آن از طریق ایمیل است. در این جا همکاری واقعی بین شبکه های اجتماعی و ایمیل وجود دارد، جایی که محتوای جالبی را پیدا می کنیم، و سپس آن را با کسانی که دوست داریم به اشتراک می گذاریم. درست است که "به اشتراک گذاری" در رسانه های اجتماعی از دید مردم راحت تر است اما بسیاری از آن ها عمر کوتاهی دارند و ممکن است با پیشرفت علم منسوخ شوند در این حالت ایمیل هم چنان پا برجاست و از بین نخواهد رفت.

     - تلفن همراه و ایمیل با هم کار می کنند

    طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی و تبلیغاتی نیلسن که در بالا اشاره شد، ایمیل یک عنصر مهم و لازم در دستگاه های تلفن همراه است و روند استفاده از آن در حال افزایش است. از هر ساعت استفاده از موبایل 25 دقیقه صرف استفاده از اپ هایی می شود  که برای ادامه ی کار به ایمیل احتیاج دارند. پس ایمیل بسیار کاربردی و قابل اهمیت است

      ایمیل می تواند محتوای مورد نظر و مرتبط را ارائه دهد

    پیشرفت و توسعه در ایمیل مارکتینگ و سیستم های بازاریابی باعث شده است  تا بازاریابان با مخاطبان خود به راحتی ارتباط بررقرار کنند و محصولات و خدمات خود را راحت تر به آن ها معرفی کنند. آن ها با طراحی و ایجاد محتواهای موثر توانسته اند از طریق ایمیل مارکتینگ باعث توسعه ی فضاهای مجازی که برای کسب و کارشان استفاده می کنند، شوند. استراتژی هایی مانند ارزیابی سرعتی، سرپرستی و کمپین های هوشمند در حال حاضر بخشی از بازاریابی اینترنتی است که در این راستا ایمیل مارکتینگ بیشترین  انعطاف پذیری سرعت و تاثیر را دارد.

  • روش های موثر برای بهبود ایمیل مارکتینگ B2B

    بخشی از  استراتژی بازاریابی موفق B2B، ادغام آن با ایمیل مارکتینگ است. ایمیل‌هایی که با این استراتژیک ساخته می شوند می توانند نتایج مطلوبی را در تولید سرنخ، فرصت و در نهایت مشتری ایجاد کنند.

    طبق مطالعات،49 درصد مشتریانی که اخیرا خرید کرده اند و از خریدشان راضی بوده اند نسبت به کسانی که بیش از سه ماه از آخرین خریدشان می گذرد، هفت برابر، سریعتر، ایمیل های بعدی شما را باز خواهند کرد.

    با چنین نتایج مطلوبی که از طریق ایمیل مارکتینگ به دست آمده است توصیه می کنیم که این استراتژی را در بهبود کسب و کار خود اجرا کنید.

    در ادامه روش هایی را به شما ارائه می دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید ایمیل مارکتینگ B2B را بهبود بخشید و مشتریانتان را  تشویق به باز کردن  ایمیل های ارسالی تان کنید.

    در استفاده از ایمیل مارکتینگ هدفمند عمل کنید

    بسیاری از افراد ایمیل را بدون اینکه درک درستی از هدف خود داشته باشند ارسال می کنند. ارسال، بدون اطلاع از هدف، نتایج عکس ایجاد می کند همین امر باعث می شود که بازخورد منفی در کسب و کارتان ایجاد گردد. هدف از ارسال ایمیل به مشتریانتان چیست؟ آیا می خواهید مشکلات آن ها را در ارتباط با محصولاتتان رفع کنید؟ آیا می خواهید محصولاتتان را به آن ها معرفی کنید؟ ... در هر ارسال هدف داشته باشید و همه ی ارسال هایتان با یک هدف واحد باشد. 

    در قسمت فرستنده ی ایمیل نام برندتان را بنویسید

    توجه داشته باشید که ایمیل هایی که نام فرستنده ی آن ها مدام تغییر می کند و یا با نام شخص ارسال می شوند به مراتب کمتر از ایمیل هایی که نام فرستده ی آن ها همیشه نام یک شرکت یا برند است باز می شوند. پس نام شرکت خود را به عنوان فرستنده قرار دهید.

    موضوع ایمیلتان قوی و مرتبط با محتوا باشد

    همان طور که می دانید مردم بر اساس موضوع ایمیل تصمیم می گیرند که آن را باز کنند و یا آن را حذف کنند در نتیجه توجه داشته باشید که موضوع ایملتان بر اساس هدف و محتوایتان طوری باشد که مشترک را تشویق به باز کردن آن کند

    ایمیل ارسالی تان را همه جانبه تست کنید

    با توجه به اینکه ممکن است مشتریان شما شامل هر قشری باشند، محتوا و در کل قالب آن را قبل از ارسال تست کنید تا بتوانید یک ایمیل عام پسند و خالی از ابهام ارسال کنید.

    برای ارسال، زمان‌بندی مناسب داشته باشید

    برای اطمینان از نتایج بهینه، بهتر است برای ارسال خبرنامه های خود، یک زمان را در نظر بگیرید و همیشه در همان زمانی که در نظر گرفته اید ارسال را انجام دهید. ارسال های متعدد و بدون زمان بندی باعث کلافه شدن مشتریان و ایجاد بازخورد منفی در بازاریابی شما خواهد شد

    از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

     همان طور که می دانید  گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها بسیار مفید است.

    برای اندازه‌گیری موفقیت یک کمپین ایمیل مارکتینگ، از آمار قابل‌اعتماد و تجزیه و تحلیل بازاریابی B2B  استفاده کنید. داشتن داده‌های انواع خاص گزارش دهی از کمپین، اجازه می دهد تا جنبه های موفق و ناموفق ایمیل مارکتینگ را ببینید و از آن ها در روند بهبود بازاریابی تان استفاده کنید.

    یاد بگیرید و پیشرفت کنید

    با توجه به معیارهایی که جمع‌آوری شده‌اند ، تلاش هایتان را بر اساس حوزه‌هایی که عملکرد بهینه را نشان می‌دهند متمرکز کنید برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ B۲B، نیاز به خطوط قوی موضوع ایمیل، آزمایش با چندین موضوع  و مشاهده این که کدام یک بهترین بازخورد را دارد، است. تمام موارد فوق را برای ایمیل مارکتینگ خود در نظر داشته باشید و هرچه بیشتر در این زمینه دانش خود را بالا ببرید باعث پیشرفتتان خواهد شد. 

     

  • چگونه افزایش نرخ لغو اشتراک را کنترل کنیم

    زمانی که گزارش ایمیل های ارسالی تان را بررسی می کنید  آیا با افزایش نرخ لغو اشتراک مواجه شده اید؟ با توجه به ماه گذشته این نرخ افزایش بیشتری یافته است؟

     شما نباید این افزایش نرخ لغو اشتراک را نادیده بگیرید، چرا که افزایش این نرخ بازخورد منفی را در کسب و کار شما ایجاد می کند و حتی باعث کاهش فروش شما خواهد شد.

    افزایش این نرخ زمانی ایجاد می شود که مشتریان شما دیگر تمایلی به دریافت خبرنامه هایتان ندارند برای جلوگیری از این موضوع باید تغییرات اساسی در کمپین های ارسالی تان ایجاد کنید.

    در این وبلاگ، با استفاده از چند تاکتیک به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازاریابی ایمیلتان  را بهبود بخشید و باعث کاهش این نرخ در ایمیل مارکتینگ خود شوید.

    مشتریان خود را گروهبندی کنید

    اگر نرخ لغو اشتراک اکانتتان هم چنان بالا است  ممکن است به این دلیل باشد که کمپین هایتان را در زمان مناسبی ارسال نمی کنید. مطالعات نشان داده است که 50٪ از مشترکین به دلیل دریافت ایمیل های نا مرتبط و یا ایمیل هایی که در زمان مناسبی ارسال نمی شوند، عضویت خود را از دریافت خبرنامه لغو می کنند.  از ارسال ایمیل هایی که غیر مرتبط با نیاز مشتری اکیدا خودداری کنید زیرا ارسال این گونه خبرنامه ها تنها باعث  از دست دادن مشتریانتان می شود.

    هیچ تضمینی برای این که مشتریانتان همیشه با شما باشند و به صنعت و محصول شما وفادار بمانند وجود ندارد  اما راه هایی وجود دارد که می توان با انجام آن ها این روند را بهبود بخشید.

    شما می توانید براساس نیاز و خواسته ی مشتریانتان خبرنامه ارسال کنید. اگر لیست ایمیل های شما دقیق تر باشند، می توانید به طور خودکار پیام هایی را که مطابق نیازشان ازشما است را  ارسال کنید. با گروهبندی آنها به لیست های کوچکتر می توانید ارسال های منظم تر و در نهایت مرتبط تری را داشته باشید به  عنوان مثال می توانید مشتریانتان را به سه گروه تقسیم بندی کنید

     

    -         مشتریان وفادار، که بیش از 3 بار خرید کرده اند

    -         مشتریانی که 30 روز خرید نکرده اند و در معرض خطر هستند

    -         مشتریانی که علاقه مند به یک محصول یا محصول خاص هستند

    تقسیم بندی لیست ایمیلتان  می تواند خیلی دقیق تر و شامل فیلد هایی  مانند سن و جنس باشد. شما می توانید به منظور ایجاد بخش های خاص تر، بر اساس چرخه عمر مشتری و اقدامات آن ها  تقسیم بندی های خوبی را ایجاد کنید، و ارسال خبرنامه هایتان را بر اساس زمان بندی مناسب و گروهبندی های ایجاد شده انجام دهید این کار باعث کاهش نرخ لغو اشتراک می شود.

    هر خبرنامه ایی که ارسال می کنید حتما شخصی سازی شده باشد

    برای دریافت بازخورد مثبت از مخاطبانتان، ایمیل هایی را که به آن ها ارسال می کنید، شخصی سازی شده باشد. تحقیقات نشان داده است که  مردم به ایمیل هایی که شخصی سازی شده اند پاسخ مثبت می دهند. در واقع، شخصی سازی می تواند هزینه های خرید را تا 50٪ کاهش دهد و بازدهی ایمیل مارکتینگ را تا 30٪ افزایش دهد.

    اما شخصی سازی فقط به معنای ارسال یک ایمیل با نام خریدار در موضوع ایمیل  نیست  می توانید شخصی سازی ایمیل های خود را علاوه بر نام مشترکین با داده های دیگر هم انجام دهید. به عنوان مثال می توانید بر اساس زمان آخرین بازدید مشتریانتان از وبسایت، آخرین محصولی که از خرید آن راضی بوده اند و یا بر اساس کالاهایی که به دلیل تخفیف قصد خرید داشته اند ولی اقدامی نسبت به آن انجام نداده اند انجام دهید.

    این نوع شخصی سازی مبتنی بر عمل، واقعا می تواند نتایج ایمیل مارکتینگ را رونق دهد و باعث شود که ایمیل های مرتبطی را به مشتریانتان ارسال کنید. هر لغو اشتراک باعث کاهش 60 درصدی اثرات مطلوب ایمیل مارکتینگ می شود اما وقتی ایمیل ها شخصی سازی می شوند، میانگین  نرخ کلیک 2.5 برابر بیشتر می شود و همین امر باعث کاهش لغو اشتراک می شود.

    استفاده از  کانال های دیگر

    اگر مشترکین شما هنوز در حال لغو اشتراک هستند، ممکن است به این دلیل باشد که شما ایمیل های زیادی را به آن ها ارسال می کنید. ارسال بیش از حد، باعث افزایش نرخ لغو اشتراک می شود. در این صورت، شما باید تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید را کاهش دهید. اما چگونه این کار را بدون از دست دادن تعامل ارتباطات مهم مشتری انجام دهید؟

    این ساده است: به جای ارتباط همه جانبه از طریق ایمیل، سعی کنید کانال های جایگزین را انتخاب کنید. به عنوان مثال، استفاده از وبسایت و یا پیامک از طریق تلفن همراه می تواند یک راه آسان و ساده باشد. به جای ارسال ایمیل برای ارتباطات معاملات مانند تأیید سفارش و یا اطلاعات خرید، می توانید ارسال پیامک و یا استفاده از وب سایتتان را  امتحان کنید. به این ترتیب، به جای ارسال 5 ایمیل به یک مشتری در یک هفته، می توانید 3 ایمیل و 2 پیام وب (از طریق فیس بوک و یا دیگر فضا های اجتماعی) یا پیامک ارسال کنید. این روند باعث می شود که خریداران شما از ارسال های متعدد ایمیل کلافه نشوند و در عین حال به شما اجازه می دهد که بر اساس خواسته و نیازشان با آن ها ارتباط برقرار کنید.

     

  • 6 نکته مهم که در مورد موضوع ایمیل باید بدانید

    هر روز چند ایمیل دریافت می‌کنید؟ از چه اکانت هایی برای شما ایمیل ارسال می شود؟ طبق گزارش گروه Radicati  در طول روز بیش از 1.9 میلیارد ایمیل ارسال می شود که این ایمیل ها وارد اسپم نمی شوند. اما به نظر شما همه، این ایمیل ها را می خوانند؟ مسئله ایی که وجود دارد این است که دریافت کنندگان ایمیل بر اساس موضوع آن، تصمیم می گیریند که آن را باز کنند و یا این که آن را از اینباکس خود حذف کنند.

    این تنها، یک بخش کوچک از استراتژی ایمیل مارکتینگ است که یک رابطه بین دریافت کننده و ایمیل است.

    به عنوان یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل مارکتینگ ، باید زمان جدی را برای ساخت موضوع آن اختصاص دهید که از کپی کردن عنوان، از دیگران جلوگیری شود.

    اما اگر شما نکات مهم را در این مورد بدانید لازم نیست که زمان زیادی را صرف کنید. در ارسال های بعدی تان، با در نظر گرفتن این دستورات می توانید یک موضوع ایمیل ایجاد کنید که توجه زیادی از کاربران را به خود جلب می کند.

    برای نوشتن یک موضوع ایمیل خوب، باید نکات زیر را رعایت کنید

    -         قابل تحویل بودن

    -         قابل فراخوانی بودن

    -         شخصی‌سازی

    -         واضح بودن

    -         مختصر بودن

    -         منسجم بودن مطالب

    در این جا این 6 مورد را بررسی می کنیم:

    گام اول:  چک کردن این که ایمیل به دست دریافت کننده رسیده است یا خیر؟

    در این زمینه دو فیلتر است که باید از آن ها عبور کنید  مورد اول فیلتر اینباکس ومورد دوم فیلتر اسپم است.

    برخی خوانندگان ایمیل هنگامی که ایمیل خود را چک می‌کنند  به طرزی دقیق هستند که انگار یک ردیاب  BS دارند (این یک نوع ردیاب است که بسیار دقیق است). پس برای رسیدن ایمیل های ارسالی تان به اینباکس باید از کلمات اسپم  مانند act now،     limited timeو free اجتناب کنید( این کلمات به ترتیب به معنی همین الان کلیک کنید، زمان محدود و رایگان هستند)

    هم چنین اگر زبان مورد نیاز شما غیر از فارسی است از حروف بزرگ برای موضوع ایمیلتان استفاده نکنید.  

    از قرار دادن علائم نقطه‌گذاری مانند علائم دلار و علامت تعجب در پایان جملات بپرهیزید.

    گام دوم: برای این که بتوانید یک موضوع ایمیل قابل فراخوانی بنویسید از خودتان یک چیز بپرسید : آیاخواننده می‌داند که او چه کاری می‌تواند با این ایمیل انجام دهد؟  یک  موضوع ایمیل  باید به گونه ایی باشد که خواننده تمایل به باز کردن ایمیل و در نهایت کلیک بر روی لینک های موجود در آن داشته باشد.

     در موضوع ایمیل خود از افعالی که هیجان و ایجاد حس فوریت می کنند استفاده کنید.  به دو موضوع ایمیل زیر توجه کنید:

    "ملاقات با Legendary Ming Tsai در Blue Ginger" یا

     " Ming Tsai at Blue Ginger"

    در موضوع اول خواننده راغب تر است تا ایمیل را باز کند اما در مورد دوم حس می کند تنها یک جمله ی خبری را می خواند. پس سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که مشترک را تشویق به باز کردن ایمیل و در نهایت کلیک بر روی لینک های موجود، در آن کند.

    گام سوم: تنها راهی که می‌توانید به دریافت کننده ی ایمیل حس ارزش دهید این است که موضوع آن را شخصی سازی کنید طوری که او حس کند شما ایشان را می شناسید. (در نظر داشته باشید که لیست ایمیل شما، تنها باید شامل افرادی باشد که رضایت کامل به دریافت خبرنامه از طرف شما را داشته باشند). سعی کنید در فرم های اشتراکی که در وب سایتتان قرار داده اید فیلد نام و نام خانوادگی را نیز قرار دهید تا بتوانید در زمان ارسال، موضوع ایمیلتان را شخصی سازی کنید.

    گام چهارم: اگر به مشتریانتان که به محصولات و خدمات شما واقف هستند ایمیل ارسال کنید متوجه منظورتان خواهند شد اما اگربرای کسی که تازه با خدمات شما آشنا شده است ارسال کنید چه؟ آیا متوجه منظور شما خواهد شد؟ اگر موضوع ایمیلتان بسیار کلی باشد، بی معنا خواهد بود اغلب بازاریاب‌های ایمیل سعی می‌کنند از خطوط موضوع هوشمندانه استفاده کنند اگر  راهی که هوشمندانه و صریح باشد پیدا کردید، به دنبال آن بروید، اما هرگز در این مورد هزینه های گزاف نکنید. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی در موضوع ایمیلتان به دریافت کنندگان کمک کنید تا بفهمند محتوای ایمیل در چه زمینه ایی است. پس با استفاده از کلمات کلیدی  و صریح سعی کنید خوانندگان را از موضوع ایمیلتان مطلع کنید.

    گام پنجم:  شما می‌توانید موضوع ایمیلتان را طولانی بنویسید اما این به نفعتان است که نهایت مختصر بودن را در موضوع ایمیل خود رعایت کنید. بهتر است در موضوع ایمیل خود از 50 کاراکتر یا کمتر از آن استفاده کنید. این به این دلیل است که باعث می شود کل موضوع در ایمیل قابل رویت باشد (مخصوصا در نمایش موبایل) و هم چنین مردم دوست دارند کل موضوع را یک جا ببنیند و بر اساس آن تصمیم بگیرند که ایمیل را باز کنند یا آن را حذف کنند. هرچه موضوع ایمیل کوتاه‌تر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که ایمیلتان نادیده گرفته شود.

    گام ششم:

    آنچه که در موضوع ایمیلتان است باید با محتوای آن مطابقت داشته باشد فرض کنید در موضوع ایمیل نوشته اید 75 درصد تخفیف لباس مردانه اما در محتوا این تخفیف تنها برای جوراب مردانه است این کار باعث پایین آمدن نرخ‌های بازشدن، کاهش کلیک و افزایش نرخ لغو اشتراک می شود. سعی کنید موضوع و محتوای ایمیلتان منسجم و مطابق باشند.

    بهتر است با افعال و کلمات متفاوت، چندین موضوع ایمیل را بررسی و تست کنید تا بتوانید بهترین موضوع را برای کمپین های ارسالی تان بنویسید.

  • 29
    اردیبهشت

    ۶ چالشی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند

    در چند سال اول تجارت، شرکت‌های کوچک با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. طبق آمار کار در ایالات‌متحده، حدود ۲۰ درصد از تجارت‌های کوچک تا پایان سال اولی که شروع به کار کرده اند شکست می‌خورند. تا پایان سال پنجم، ۵۰ درصد تحت نظارت قرار می‌گیرند، و تا سال دهم این رقم به۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

    با این نرخ ها ابراز نگرانی افراد در سال های اول شروع به کارشان طبیعی است.  امادر حقیقت، بسیاری از مشکلات و چالش‌های رایج تجارت، قابل حل هستند. در شروع هر کاری نگرانی های زیادی وجود دارد نگرانی های زیادی مانند یافتن سرنخ، ایجاد مشتریان احتمالی،  ایجاد یک لیست ایمیل،  استخدام افراد مناسب و متعادل کردن کیفیت و رشد . بسیاری از اوقات، خواهید دید برای موفقیت باید آهسته گام بردارید و تمام جوانب کار را بررسی کنید.

    در ادامه 6 چالشی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند را برای شما ارائه می دهیم:

    1-  یافتن مشتری

    این اولین چالش شرکت های تجاری است و مشکل کوچکی هم نیست . بازاریابان در شرکت‌های معروف مانند اپل و تویوتا و مک دونالد با جدیت کار می کنند تا باعث افزایش مشتری شوند اما با وجود مشتریان زیادشان این چالش را دارند. برای کسب و کارهای کوچک، یافتن مشتری به مراتب دشوارتر است و باید کانال های ارتباطی موثر را برای یافتن مشتری پیدا کنند.

    چگونه این مشکل را رفع کنید:

    پیدا کردن مشتری با تعیین این که مشتری ایده‌آل شما واقعا چه کسی است شروع می‌شود.  یافتن مشتری مستلزم این است که در این رابطه تلاش کنید و این اطمینان را داشته باشید که جوینده یابنده خواهد بود .

    در این راه خودتان را جای مشتریانتان بگذارید و ببنید چه خواسته ایی از فروشندگان دارید با این روش به هدف خود نزدیک تر می شوید. از افراد مجرب و موفق در این رابطه کمک بگیرید و در نهایت از استراتژی های آن ها برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید. یک گفت و گوی آنلاین با مشتریان احتمالی خود ایجاد کنید و از نظرات آن ها برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.

    2-  استخدام فروشندگان با استعداد

    استخدام افراد لایق در زمینه ی فروش،  یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچک است. استخدام کارکنان جدید و با استعداد در زمینه ی فروش می تواند باعث ایجاد معامله های بزرگ کاری شود در شرکت های کوچک ممکن است  ۴۰۰۰ دلار برای استخدام هر کارمند جدید هزینه شود و اگر در این حین افراد مناسبی را استخدام نکنید باعث می شود که گردش کار کارمندان بسیار پرهزینه شود

    چگونه آن را اصلاح کنید:

    برای استخدام افراد با استعداد باید زمان صرف کنید و در این کار عجله را کنار بگذارید از افراد زیادی مصاحبه کنید و برای آن ها مدت زمانی را به عنوان کارآموزی قرار دهید این کار ممکن است زمان زیادی را صرف کند اما بازدهی زیادی را خواهد داشت از یک مسئول منابع انسانی که مجرب است در این راستا کمک بگیرید  و یادتان باشد این کارمندان با استعداد هستند که، به شرکت شما در رسیدن به سطح بالاتر کمک خواهند کرد.

    3-  تبلیغات نام  تجاری

    ممکن است برایتان سوال باشد که بزرگ‌ترین برند ها از کجا ظاهر شده‌اند. آن‌ها چطور توانسته اند اینقدر محبوبیت در میان مردم پیدا کنند؟ چطور این قدر سریع رشد کردند ؟ آیا کسب‌وکار شما هم می‌تواند این طور رشد کند؟

    البته اکثر این شرکت‌ها فعالیت های سخت و شکست‌های متعددی را پشت سر گذاشته اند. اما در این راستا به استراتژی‌هایی دست یافته اند که باعث شده است اینقدر در کارشان موفق باشند  و به شهرت عظیمی دست یابند.

    چگونه می توانید این چالش را حل کنید:

    راه‌های زیادی برای گسترش آگاهی از برند شما وجود دارد، اما سه مورد روابط‌عمومی، هم‌کاری و وبلاگ نویسی در این راه موثر هستند.

    داشتن روابط‌عمومی در پیدا کردن جایگاه شما در بازار موثر است.  من توصیه می‌کنم که مقالات متعددی  از First Round Capital در مورد آنچه که شرکت‌های نوپا و تجارت‌های کوچک اغلب اشتباه می‌گیرند را مطالعه کنید، این مقالات شامل برخی نکات تاکتیکی  است که چگونه روابط عمومی تان را افزایش دهید، روابط خود را با دیگر برند ها افزایش دهید، و با آن ها همکاری کنید. همچنین می‌توانید مجموعه روابط عمومی رایگان  را دانلود کنید تا ببنید چطور ی توان  روابط‌عمومی خود را با بازاریابی داخلی و وب سایت‌های ارتباط جمعی به حداکثر برسانید.

    وبلاگ نویسی: 

    نوشتن  یک وبلاگ با کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا تبلیغات برندتان را گسترش دهید و باعث می شود در حوزه کاری خود موفق تر شوید و هم چنین مشتریانتان بهتر به شما اعتماد می کنند..  علاوه بر این نیز در ساخت یک لیست ایمیل کمک می‌کند

     

    4-  تهیه یک لیست از  ایمیل مشتریان

    شاید فکر کنید تهیه یک لیست از ایمیل مشتریان کار سختی نباشد، اما می‌دانستید که داشتن یک لیست ایمیل و استفاده از آن ها در ایمیل مارکتینگ باعث رشد 22 درصدی کسب و کارتان می گردد؟ هیچ وقت سعی نکید این لیست را بزرگ کنید بلکه تلاش کنید که لیستی از ایمیل های صحیح را جمع آوری کنید.

    بسیاری از افراد تصوری  که از یک لیست ایمیل دارند، خرید بانک ایمیل است که این بسیار غلط است و باعث شکست در ایمیل مارکتینگ می شود. خرید لیست ایمیل فقط باعث هدر رفتن پول شما می شود.

    چگونه این چالش را حل کنید:

    به جای خرید بانک ایمیل، فرم های ثبت نام را در وبسایتتان قرار دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید ایمیل خود را ثبت کنند

    در نظر داشته باشید به منظور بهبود روند کار، ایمیل تاییدیه برای آن ها ارسال کنید تا ایمیل خود را حتما تایید کنند این کار باعث می شود ایمیل های صحیح جمع آوری شود و لیستتان یک لیست حرفه ایی باشد اگر مشتریان حضوری دارید یک فرم برای ثبت آدرس ایمیل در اختیار آن ها قرار دهید تا ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند.   

    اگر لیست قدیمی دارید با استفاده از نرم افزارهایی که ایمیل های بانس را شناسایی می کنند آن ها را به روز کنید.

     

    5-  تولید سرنخ

    مشکل دیگری که اکثر کسب و کارهای کوچک دارند، تولید سرنخ است - - به طور خاص، تولید به اندازه کافی سر نخ، باعث بهبود روند کاری تیم فروش می‌شود اغلب بازاریابان در این زمینه احساس ضعف می کنند. تنها ۱ نفر از هر ۱۰  بازاریاب احساس می‌کنند که فعالیت‌های تولید سرنخ آن‌ها موثر است.

    در تولید سرنخ علاوه بر کیفیت، کمیت هم اهمیت دارد.

    چگونه این چالش را رفع کنید:

    برای این که کار تولید سرنخ را برای کسب‌وکار خود انجام دهید،  ابتدا وب سایت فعلی خود را برای مشتریان احتمالی بهینه کنید. وب سایت شما مهم‌ترین ابزار، برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. از طریق وب سایتتان کارتان را پیگیری کنید و ببینید که آن چندین بازدید کننده دارد

    از انواع فرم های ثبت نام استفاده کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید که اطلاعات تماسشان را ثبت کنند با پیگیری آن ها توسط تیم فروشتان می توانید سر نخ های ثبت شده را به مشتری تبدیل کنید  

    در نمایشگاه ها شرکت کنید و به افراد حاضر در آن جا فرم های ثبت نام بدهید و از آن ها ها بخواهید اطلاعات تماسشان را دراختیار شما قرار دهند

    6- تعادل کیفیت و رشد

    nick Rellas، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Drizly، به هیات مدیران اجرایی خود در مورد شروع کسب‌وکار خود گفت: " مقیاس پذیری ساختمان را زود انجام دهید و کاری که باید انجام شود را اعلام کنید تا به همه کارها رسیدگی شود. "

    اما این یک مشکل ایجاد خواهد کرد به خصوص اینکه وضعیت های متفاوتی وجود دارد. شما این مشکل را در تمام زمینه های کاری مشاهده خواهید کرد: در توسعه محصول، در بازاریابی و ایجاد محتوا، استخدام و.... به عنوان مثال بسیاری از مدیران می خواهند به هرقیمتی نرخ هایشان را افزایش دهند.

    این می تواند تجربیات اعضای تیم را پایمال کند چرا که مدتی طول می کشد تا مردم آموزش کافی ببینند و اگر شما به مردم به خوبی آموزش ندهید طبیعتا با نتیجه معکوس مواجه می شوید. راه حل چیست؟ متاسفانه راه حل جامع و کاملی وجود ندارد.

    رلاس می گوید: این به موقعیت شما در کسب و کارتان بستگی دارد. این ترازو یک راه و یا یک طرف خواهد داشت اما من فکر می کنم که شما به هر دو طرف آن در زمان های مختلف نیاز دارید. آنچه که بدست می آید، فقط وسواس روی جزئیات نیست بلکه وسواس روی جزئیات کاملا حقیقی است. به عنوان مثال وسواس روی بیش از حد کامل بودن محصولات و خدمات به اندازه ای که که مشتری نیز به آن اهمیتی ندهد. بهتر است ترس های خودتان را کنار بگذارید و محصول را کامل کنید.

    یادتان باشد که همیشه برای بهبود و به روزرسانی محصولات فرصت دارید. هرچه باشد، زمانی که محصول به دست مشتری برسد شما خیلی زود متوجه کمبودهایش خواهید شد. با این حال، وسواس بیش از حد در خدمت رسانی به مشتری، یک تلاش اضافه است. جف بیسوس مدیر اجرایی آمازون در نامه 2016 خود خطاب به سهامداران می نویسد که: راه های بسیاری برای تمرکز بر یک کسب و کار وجود دارد. شما می توانید بر رقابت تمرکز کنید. می توانید بر محصولتان تمرکز کنید. می توانید بر فناوری های مربوطه تمرکز کنید و یا بر مدل کسب و کارتان متمرکز باشید.

    چالش هایی هرروز در کنار چالش های بزرگتری ایجاد می شوند. آیا چالش های دیگری نیز برای کسب و کار شما وجود دارد؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید

  • 22
    اردیبهشت

    ۸نکته مهم که در مورد برنامه ایمیل مارکتینگ تان باید آن را در نظر بگیرید

     

    آخرین چیزی که در برنامه ایمیل مارکتینگ خود تست کردید چه بوده است؟

    تست‌های کوچک، مانند خطوط موضوع یا شخصی سازی ایمیل های ارسالی، سریع و آسان هستند که اغلب بازاریابان از آن استفاده می کنند.

    با این حال، این تست‌های کوچک کامل نیستند و نمی‌توانند با تست‌های بزرگ‌تر و جامع‌تر مقایسه شوند.

    تست جامع برنامه ایمیل مارکتینگ ممکن است پیچیده به نظر برسد با این حال، به راحتی می‌توانید بهترین تجارب شرکت خود را تعریف کنید و اگر به درستی تست‌های ایمیل را انجام دهید، از این نتایج  استفاده کنید. اما سوال این است:  چه کاری باید انجام دهید؟

    در این مقاله انواع تست های ایمیل مارکتینگ را به شما ارائه می دهیم.

    برای تست های جامع، کارهای کوچکی مانند خطوط موضوع ایمیل یا رنگ دکمه، بهبود زیادی را در روند ایمیل مارکتینگ شما ایجاد نخواهد کرد. برای انجام تست های جامع تر به موارد زیر توجه کنید.

    -         تست ظاهری ایمیل 

    بسیاری از بازاریابان که بر روی طراحی متمرکز هستند، اغلب فکر می کنند ظاهر ایمیل آن هابسیار عالی و بدون نقص است. اما گاهی اوقات ممکن است اصلا این طور نباشد بهتر است ظاهر ایمیلتان را با دیگر خبرنامه ها مقایسه کنید و از بسیاری از قالب های ایمیلی که متنوع و جذاب هستند الهام بگیرید.

    تست ظاهری ایمیل تان، با مقایسه قالب های خلاقانه و با کیفیت بالا، اغلب تاثیر بزرگی در ایمیل مارکتینگ دارد. در ظاهر ایمیل خود 2 موضوع زیر را در نظر داشته باشید

    1-    ایمیل های حاوی متن های ساده و قابل فهم 

    به جای فرستادن یک ایمیل با تیتر و تصاویر رنگی، سعی کنید از یک قالب ساده  استفاده کنیدکه شبیه ایمیل ارسالی از Gmail یا  outlookبه نظر برسد. بسیاری از بازاریابان B2B از متن های ساده استفاده می کنند و قالب های ساده را برای ایمیل مارکتینگ خود انتخاب می کنند.

    2-     استفاده ازCTA تصویری یا متنی

     استفاده از CTAتصویری یک روش آسان برای فراخوانی مشتریان است و باعث می شود افراد بیشتری روی لینک های موجود در خبرنامه تان کلیک کنند. بنابراین وجود CTA تصویری یا متنی  به مراتب بهتر از دکمه ساده برای کلیک بر روی لینک می باشد. بنابراین در طراحی ایمیلتان از این مورد استفاده کنید و مطمئن باشد عملکرد کلی ایمیل مارکتینگ شما را بهبود می بخشد .

    تست ساختار ایمیل 

    ایمیل مارکتینگ از دیرباز جزء ابزارهای رایج  بازاریابی بوده است.  بازبینی ساختار واقعی ایمیل بعد از طراحی اولیه، کاری است که کمتر انجام می شود. بازبینی محتوا، به خصوص زمانی که لینک های زیادی  برای کلیک و تبادل در آن وجو دارد جزیی ار تست ساختار ایمیل است . در این مورد به نکات زیر توجه کنید

    3-    چیدمان ایمیل را مجدد  تنظیم کنید

     

    خبرنامه هایتان رابازبینی کنید و ببنید اگر امکانش هست محتوای آن را به گونه ای تغییر دهید که راحت تر و قابل فهم تر باشد. برای بهتر شدن طراحی، اگر لازم است می توانید مواردی را که باعث پیچیده شدن درک مطالب شده اند را حذف کنید.

    4-    محل قرار دادن دکمه ی CTA

    برای ایمیل‌های تبلیغاتی که حاوی  پیشنهادی برای مشتری است، دکمه ی CTA بهتر است کجا باشد؟ سمت چپ، راست و یا پایین خبرنامه ؟ محل قرار دادن این دکمه بستگی دارد که خبرنامه ی شما حاوی چه چیزی باشد مثلا جای CTA  برای خبرنامه ایی که حاوی دریافت یک Ebook است با خبرنامه ایی که در مورد یک وبینار است متفاوت است. شما باید با توجه به نوع محتوای ایمیل بهترین محل را برای قرار دادن این دکمه انتخاب کنید.

    تست زمان  

    انجام تست‌های زمان در ایمیل مارکتینگ مرسوم هستند اما انجام این تست زیاد انجام نمی شود.  در ایمیل مارکتینگ بازه ی زمانی ارسال خبرنامه بسیار اهمیت دارد ارسال های متعدد و بدون برنامه، گیرندگان ایمیل را کلافه می کند. همیشه بهتر است بازه های ارسال خبرنامه هفته ایی یک بار باشد و از ارسال های متعدد و یا ارسال های کم  اجتناب کنید. انجام این تست در بهینه سازی ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند. به نکات زیر توجه کنید:

    5-    دسترسی به زمان بهینه برای تعیین بهترین زمان ارسال 

    زمانی که یک ارسال ایمیل گروهی دارید، سعی کنید ارسال هایتان را در چند بازه ی زمانی تست کنید حداقل در 10 بازه ی زمانی مختلف، این کار را انجام دهید و بر اساس نرخ باز شدن ایمیل ها بهترین بازه را انتخاب کنید و از این به بعد در همان بازه ارسال ها را انجام دهید. در یک تست جامعی که در این مورد انجام شد برای یک شرکت، در ساعت 2 بعداز ظهر روز پنجشنبه بهترین زمان ارسال بود اما برای یک شرکت دیگر در ساعت 7 صبح پنجشنبه بهترین زمان بود.

    6-    تست انواع مختلف ایمیل در زمان‌های مختلف 

    علاوه بر تست زمان، می‌توانید مشخص کنید که کدام نوع ایمیل در طول هفته بهترین کار را انجام می‌دهد اگر ارسالتان در  ابتدای هفته باشد، متوجه می شوید که ایمیل‌های کوتاه  برای افراد حرفه‌ای که زمان برایشان اهمیت  دارد بهتر عمل می‌کنند و برای افراد دیگر ممکن است اینطور نباشد پس بهتر است برای افراد مختلف این مورد را تست کنید.

    تست محتوای ایمیل

    در ایمیل مارکتینگ محتوای ایمیلی که ارسال می شود بسیار اهمیت دارد مثلا برای افراد معمولی ایمیل های فنی و تخصصی ارسال نکنید و محتوای ایمیلتان متناسب با دریافت کننده ی ایمیلتان باشد. این که شما پست های بلاگ، ویدئو، متن های تخصصی و یا ... را ارسال می کنید بستگی به نوع دریافت کننده ی ایمیلتان دارد.  به نکات زیر توجه کنید:

    7-    تست انواع محتوای ایمیل 

    تست‌های محتوا خیلی کارآمد هستند. نوع محتوایی که انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد و برای گروه های مختلف، ارسال های متعدد با محتواهای جداگانه ارسال کنید و بر اساس نرخ باز شدن ایمیل بهترین نوع محتوا را در ارسال های بعدی تان انتخاب کنید.

    با انجام این تست، ممکن است متوجه شوید که قرار دادن یک مقاله از یک وبلاگ مشهور درخبرنامه باعث افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها نمی شود. پس در محتوای خبرنامه تان دقت کنید.

    ۸ تست ارسال بر اساس گروهبندی های مختلف 

    برای بهبود ایمیل مارکتینگ ، تست ارسال بر اساس گروهبندی های مختلف می‌تواند منجر به نتایج بسیارمتفاوتی شود  یک فرد که زمینه ی کاریش IT است  ممکن است به نوع متفاوتی از محتوا نسبت به فردی در امور مالی پاسخ دهد.

    یک مدیر اجرایی که زمان برایش اهمیت دارد  ممکن است چیزی را به سرعت هضم کند تا یک مدیر امور مالی   . تغییر پیشنهادها برای خریداران مختلف نه تنها برنامه ایمیل مارکتینگ  را بهبود می‌بخشد ، بلکه به تمرکز بر استراتژی کلی محتوای شما کمک می‌کند.

    کی باید این موارد را امتحان کنید؟

    سرعت تغییرات در بازاریابی دیجیتالی و تکنولوژی ایمیل به این معنا است که آنچه که اکنون کار می‌کند برای همیشه کارساز نخواهد بود .

    پس بهتر است تست های لازم را در راستای بهبود برنامه ایمیل مارکتینگ تان در بازه های زمانی متفاوت انجام دهید و از انجام تست های تکراری بپرهیزید.

  • 15
    اردیبهشت

    ویژگی جدید GDPR در میلرلایت

     با آغاز فصل بهار و روییدن شکوفه ها ایجاد ویژگی GDPR هم در قسمت اول به پایان رسید.  GDPR که کوتاه شده ی  عبارت  (General Data Protection Regulation)است به معنی  مقررات حفاظت از داده عمومی می باشد.

    در واقع GDPR  مجموعه ای از رهنمود هاست که در مقابل داده های مشتریانتان باید به آن ها پایبند باشید.

    استفاده از این ویژگی عملکرد ایمیل مارکتینگ شما را بهبود می بخشد.

    در این مقاله، بخشی از این ویژگی‌ جدید را ارائه خواهیم داد که به شما در پیروی از مقررات GDPR  کمک خواهد کرد.

    -         فراموشی اطلاعات مشتری 

    -         اثبات رضایت مشتری 

    -         شناسایی کاربران اتحادیه اروپا 

     

    فراموشی اطلاعات مشتری

     Forget   یک دستور GDPR است که به شما اجازه می‌دهد تا اگرمشتری از شما درخواست کرد که تمام داده هایش را از سیستم حذف کنید، بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید

    اگر کسی درخواست کند که ایمیلش را از لیستتان حذف کنید، نمی‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید شما می توانید تنها به صورت ظاهری آدرس ایمیل آن شخص را حذف کنید اما در حافظه ی سیستم، ایمیلش باقی می ماند و ممکن است در آینده برای آن شخص ایمیل ارسال شود. با استفاده از این ویژگی می توانیدتمام داده ی  مربوط به آن را تنها با کلیک بر روی گزینه ی Forget حذف کنید.

    به عکس زیر توجه کنید

     

    برای این کار روی آدرس ایمیل مورد نظر کلیک کنید در صفحه  ایی که باز می شود با کلیک روی گزینه ی Actions در لیست باز شده Forget را انتخاب کنید استفاده از این آیتم باعث می شود تمام اطلاعات مربوط به آن آدرس ایمیل، اعم از تعداد ارسال ها، نرخ باز شدن و .... حذف شود چون تمام اطلاعات مربوط از بین می رود زمانی که این گزینه را انتخاب می کنید ما از شما یک تاییدیه به صورت زیر می گیریم که اگر به صورت اتفاقی این گزینه را انتخاب کرده باشید متوجه شوید.

     

    بعد از انتخاب " Forget " ، داده‌های کاربر در عرض ۳۰ روز کاملا از سیستم حذف می‌شوند.

     

    اثبات رضایت مشتری

     

    رضایت مشتری برای ارسال ایمیل، جز مهم ترین قوانین ایمیل مارکتینگ است و اگر برای ارسال ایمیل از مشتریتان اجازه نداشته باشید، می تواند برای شما در این امر مشکل ساز شود.

    اگر برای جمع آوری ایمیل، از وب فرم در وبسایتتان استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم که گزینه ی opt-in  را فعال کنید تا مشتریانتان بعد از ثبت ایمیل خود حتما آن را تایید کنند.

    این امر باعث می شود که لیست شما فقط شامل ایمیل هایی باشد که مشترکین با اطمینان کافی ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند.

    در زیر یک چک لیست از نکاتی که باید از پیوستن سابسکرایب به لیست خود  داشته باشید آورده شده‌است:

    -         بازه زمانی که ایمیلی در لیست شما اضافه شده است (روز/ماه/سال)

    -         منبعی که از طریق آن ایمیل مشتری ثبت شده است (وب سایت، رسانه های اجتماعی، و غیره)

    -         یک اسکرین شات از پیوستن مشترک به لیست

    اگر هیچ کدام از این موارد را ندارید میلرلایت می تواند به شما کمک کند

     

    چگونه MailerLite در این زمینه به شما کمک می کند؟

     

    هنگام استفاده از فرم های ثبت نام ،MailerLite ، آدرس IP، موقعیت مکانی، تاریخ، زمان و منبع پیوستن مشترک به لیست را ثبت می کند.

    این اطلاعات به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیقی را از نحوه ی پیوستن مشترکین به لیستتان داشته باشید .

    با توجه به شکل زیر مشاهده می کنید که یک آدرس ایمیل چگونه و از چه طریقی به لیست اضافه شده است این اطلاعات لازم است، چرا که اگر شخصی اعلام کرد که برای دریافت خبرنامه، رضایت نداشته است می توانید اطلاعات نحوه ی ورود آن ایمیل را بررسی کنید تا اگر لازم باشد ارائه کنید.

     

    این اطلاعات نه تنها برای مشترکین جدید بلکه برای مشترکین قدیمی هم قابل ارائه است.

    اگر در فرم ثبت نام از opt-in استفاده کرده اید و مشترک، ایمیل خود را بعد از ورود به لیست تایید کرده باشد هم در این اطلاعات نمایش داده می شود اما این گزینه تنها برای مشترکین جدید کار می کند و برای کسانی که تا قبل از این به لیست اضافه نشده اند کارایی ندارد.

     

    شناسایی شهروندان اتحادیه اروپا(این گزینه مربوط به شهروندان اروپایی است)

     

    درحالی که اکثرمشترکین شما ممکن است از سرتاسر دنیا باشند ، GDPR تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا اعمال می‌شود. چگونه می‌توانید شهروندان اتحادیه اروپا را تقسیم‌بندی کنید تا  مجبور نباشید در مورد انطباقGDPR برای کل لیست خود نگران باشید ؟

    اگر مشترکین از وب فرم MailerLite  استفاده کنند، قابلیت‌های ردیابی موقعیت ما می‌تواند مشخص کند که آیافرد از یک کشور عضو اتحادیه اروپا ثبت‌نام می‌کند یا خیر. سپس می‌توانیم آن‌ها را به یک گروه GDPR خاص تبدیل کنیم.

    مهم است که توجه داشته باشید که یک شهروند اتحادیه اروپا اگر از کشوری که جز اتحادیه نیست ثبت نام کند برای او این مورد قابل اجرا نیست.

     

    چگونه MailerLite به شناسایی شهروندان اتحادیه اروپا کمک می کند؟

     

    برای این کار در قسمت subscribers یک فیلتر اضافه کرده ایم که می تواند مشترکین را بر اساس موقعیت مکانی  مرتب سازی کند این گزینه تنها برای افرادی که جز اتحادیه اروپا هستند و از همان جا ثبت نام کرده اند کارایی دارد به شکل زیر توجه کنید.

     

    ادامه کار میلرلایت و قوانین GDPR به چه صورت خواهد بود؟

     

    ویژگی های جدید دیگری هم ارائه خواهیم داد که ما برای این ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    هفته آینده، عملکرد اضافی در اطراف اشکال وب را به اشتراک خواهیم گذاشت  و هفته بعد از آن، ما توافقنامه پردازش داده را ارائه خواهیم کرد که کاربران قادر به امضا و دانلود آن خواهند بود.

     

  • 8
    اردیبهشت

    چگونه از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنیم؟

    آیا نرخ بازشدن ایمیل های شما به طور ناگهانی کم شده است؟ این مسئله نگران کننده نیست و مطمئن باشید مشترکین شما هنوز دوست دارند که خبرنامه های شما را دریافت کنند. اما چرا ایمیل هایتان را باز نکرده اند ؟

    یکی ار مهم ترین دلایلی که باعث می شود نرخ باز شدن ایمیل های شما کاهش یابد، ارسال آن ها به پوشه ی اسپم است.

    در این مقاله به شما می گوییم که چطور از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید.

    اولین مسئله این است که یک فیلتر اسپم و نحوه کار آن چیست؟

    باور کنید یا نه، فیلترهای اسپم آنقدر هم که از آن هراس دارید بد نیستند. ایمیل های ناخواسته که معمولا به عنوان اسپم شناخته می شوند، یک مشکل بزرگ هستند. بیش از 200 میلیارد ایمیل ارسال شده به صورت روزانه وجود دارد و 59 درصد از آنها اسپم هستند!

    گفتنی است، فیلترهای اسپم اغلب ایمیل های خوبی را پر می کنند.

    یک فیلتر اسپم اساسا یک برنامه است که از معیارهای مختلفی برای تعیین این که آیا ایمیل، هرزنامه است یا خیر، استفاده می کند. برخی از این پروتکل ها که اسپم بودن ایمیل را تشخیص می دهند به صورت زیر است:

     

    Email Header

    استفاده از فیلدهای هدرهای ایمیل که حاوی اطلاعات نادرست هستند.

    Content Filters

    فیلترهای محتوا - به نظر می رسد کلمات کلیدی مرتبط با هرزنامه در محتوای ایمیل، باعث اسپم شدن آن می شود.

    Blacklisted Addresses

    آدرس های سیاه – وجود آدرس ایمیل هایی که در لیست سیاه اسپمر ها قرار دارند.

    User Permissions

    اجازه از کاربر – بسیاری از کاربران برای ارسال ایمیل از صاحبان آن اجازه ی ارسال دریافت نمی کنند.

    این ها تنها چند دلیل برای فیلتر کردن اسپم ایمیل های شما هستند. مسئله ی مهم این است که چگونه از ارسال ایمیل به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید.

    در اینجا 4 مورد است که به شما کمک می کند تا از ارسال خبرنامه به پوشه ی اسپم جلوگیری کنید

    1- با دامنه ی سایتتان ایمیل ارسال کنید

    فرستنده ی ایمیل حتما دامنه ی وب سایتتان باشد

    ارسال ایمیل از دامنه هایی مانند @ gmail.com، @ yahoo.com، @ hotmail.com و .... برای ارسال ایمیل عادی به دوست یا همکارتان مناسب است و برای ارسال ایمیل های گروهی ایده خوبی نیست.

    شما همیشه باید از دامنه ی وب سایتتان خبرنامه ارسال کنید.

     

    چرا حتما باید از دامنه ی خود ارسال کنید؟ از آنجا که MailerLite به طور دقیق با ارائه دهندگان ایمیل مانند Gmail و Yahoo Mail کار می کند تا دامنه یا آدرس IP خود را به لیست سفید اضافه کند. اگر ایمیل سندر شما از دامنه ی وب سایتتان نباشد احتمال اینکه ایمیل های ارسالی شما وارد پوشه ی اسپم شوند بسیار زیاد است.

     

    شما هم چنین باید از تغییرات مکرر نام خود در ایمیل سندر اجتناب کنید و از نام های عجیب مانند  

     “8wqq823o@yourdomain.com”

     هم استفاده نکنید. از نام های واضح و قابل اعتماد مانند

    “newsletter@”, “support@”, contact@”, or “feedback@”.

    " feedback @ "استفاده کنید.

    2.  اعتبار دامنه ی ایمیل خود را تایید کنید.

    خوب، شما مرحله 1 را دنبال کردید و یک آدرس ایمیل شخصی مانند peter@yourdomain.com را به فیلد فرستنده اضافه کردید. این یک شروع عالی است. اما قبل از فشار دادن دکمه ی ارسال، یک گام بیشتر برای بهینه سازی دامنه شما وجود دارد. این اعتبار سنجی دامنه نامیده می شود.

     

    احراز هویت دامنه یک روش برای قانونی کردن دامنه ارسال ایمیل خود با سرورهای ما است تا بتوانید ایمیل ارسال کنید. این به فیلترهای اسپم کمک می کند تا دامنه شما را تأیید کند.

    ما قبلا در وبلاگمان یک راهنمای کوتاه در مورد نحوه تایید اعتبار ایمیل خود را با MailerLite نوشتیم.

    3. محتوای خبرنامه خود را بررسی کنید

    همانطور که قبلا ذکر شد، فیلترهای اسپم  همواره محتوای شما را بررسی می کنند. آن ها توانایی انسانی را برای تجزیه و تحلیل کلمات در متن ندارند، بنابراین اساسا هر حرف یا عبارت مرتبط با اسپم را پر می کند. اگر آن ها یک کلمه بی ربط را پیدا کنند، ایمیل را وارد اسپم می کنند.

     

    در حالی که هیچ کلمه ی کلیدی جادویی برای بهبود قابلیت ارسال به اینباکس وجود ندارد، شما می توانید استفاده از کلمات خطرناک را برای کاهش احتمال رسیدن ایمیل در پوشه اسپم محدود کنید. در اینجا چند نکته مفید برای بررسی ایمیل شما برای محتوای اسپم وجود دارد:

     

    فقط به سایت های مشروع با دامنه معتبر لینک کنید. تمامی لینک های وابسته خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آن ها صحیح هستند.

    ایمیل ها یطولانی ارسال نکنید فیلترهای هرزنامه خبرنامه هایی را که یک مایل طولانی هستند را دوست ندارند.

    تصاویر و متن خود را متعادل کنید فیلترهای هرزنامه تصاویر را به عنوان فضای خالی مشاهده می کنند. اگر شما یک خبرنامه با یک تصویر بزرگ و بدون کپی ارسال کنید، آن را به عنوان یک ایمیل خالی در نظر می گیرد و آن را وارد اسپم می کند.

    از علامت های نظیر علامت تعجب استفاده نکنید !!!!!!!!!!!!!

    از نوشتن متن با رنگ قرمز خودداری کنید.

    اطمینان حاصل کنید که کل متن شما ALL CAPS  نباشد یعنی کل متنتان را با حروف بزرگ ننویسید.

    از عبارات مانند «لطفا اینجا کلیک کنید»، «این را از دست ندهید»، «این اسپم نیست!» و غیره، اجتناب کنید.

    4. هرگز بانک ایمیل خریداری نکنید

    خرید بانک ایمیل به دلیل اینکه ممکن است لیست مشترک با دیگر کاربرها داشته باشد احتمال اینکه ایمیل های شما را وارد اسپم کند بسیار زیاد است. اگر هنوز این ایده را در نظر دارید، متوقف کنید!

    خرید بانک ایمیل مانند استفاده از بمب های زمان هستند. دیر یا زود اعتبار ایمیل مارکتینگ شما را از بین خواهند برد.

     

  • 19
    فروردین

    6 روش موثر در فروش

    اگر می خواهید یک فروشنده خوب باشید و دغدغه ایی برای فروش محصولات خود نداشته باشید به شما توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید:

    در این مقاله روش هایی را برای بهبود روند فروش به شما ارائه می دهیم

    1. در مورد صنعت و محصولاتتان هر روز مطالعه کنید و آنچه که خریداران شما را تحت تاثیر قرار می دهند را بررسی کنید

    از خودتان بپرسید بهترین روش برای فروش چیست و به اندازه ی کافی تحقیق کنید که مشتریانتان دقیقا به دنبال چه هستند و از صنعت شما چه می خواهند. با تیم بازاریابی خود مشورت کنید و آنچه که درخواست بیشتری را توسط مشتریانتان داشته است را بررسی کنید و تولید محصولاتتان را مطابق درخواست آن ها به روز کنید با این کار توانایی بیشتری در حل مشکلات آن ها خواهید داشت.

    وبلاگ های صنعت را دنبال کنید و هشدارهای Google News را برای موضوعاتی که مشتریان شما در مورد آن ها علاقه مند هستند را تنظیم کنید. این یک کار زمان بر و دشوار است، اما می تواند با تمرین و تعهد، عملی شود.

    2. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید

    حداقل دو دانشکده عمومی در دنیای فروش وجود دارد: فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی  مشتری و فروش مبتنی بر فرصت.

    به نظر من، فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی مشتری بسیار موثرتر است. اما برای دانستن آن، باید آن را کامل درک کنید. برای درک این مطلب  تجربه ی شخصی که اولین بار کار خود را در شرکت HubSpot شروع کرد را مطرح می کنیم:  او می گوید "در 30 روز اول کارم، مجبور شدم یک وبسایت را طراحی کنم و همانطور که من یک بازاریاب بودم باید آن را گونه ایی طراحی می کردم که بتوانم به راحتی آن را به فروش برسانم. این پروژه در آینده نگری برای فروش به مشتریان بسیار موثر بود".

    3. در مورد صنعت و کارتان یک متخصص باشید

    هیچ چیزی جایگزین دانش برتر در مورد محصول تولیدی تان نیست. در پایان ، شناختن محصولات یا خدمات شرکتتان بهتر از هرکس دیگر می تواند تفاوت بین شما در کسب و فروش را تعیین کند.

    این را از منظر مشتری خود در نظر بگیرید. اگر آنها متوجه شوند شما مجبور هستید که سؤالات فردی را چند بار بپرسید یا از شخص دیگری برای حل مشکلات محصولتان استفاده کنید و ... در نهایت، مشتریانتان  فکر می کنند "چرا من با این شرکت کار می کنم درحالی که هیچ اطلاعی از صنعتشان ندارند "و آن ها دقیقا حق دارند.

    حال اگر دانش بسیار عمیقی از نحوه عملکرد محصولات و خدمات خود داشته باشید، باعث می شود در کسب و فروش محصولاتتان بسیار موفق باشید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

    4. وقت خود را صرف تحقیق و سفارشی سازی صنعتتان کنید

    از آنجا که داشتن اطلاعات قدرت است، در مورد مشتریانتان اطلاعات کسب کنید و هرچه قدر در مورد خواسته های آن ها از محصولاتتان بیشتر اطلاع داشته باشید، در روند کسب و کارتان پیشرفت بیشتری را ایجاد می کنید. این فقط از طریق درک دقیق یادداشتهایی است که در مورد هر مشتری ثبت می کنید. زمان زیادی را برای مشتریان خود صرف کنید و با این روند آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید.

     5. شخصی سازی کنید

    هنگام پاسخ به مشتریان خود حتما اسم آن ها را مورد خطاب قرار داده و به آن ها بفهمانید که می دانید با چه کسی صحبت می کنید؛ هیچ چیز بدتر از یک بیزینس بدون ارتباط رودررو نیست. به نگرانی ها و نظرات مشتریان خود که در فضای مجازی قرار می گیرد به سرعت و بسیار دوستانه پاسخ دهید. به طوری که در انتهای پاسخ نیز، اسم کارمندی که در حال پاسخگویی است قرار می گیرد. فعالیت ها و تغییراتی که در راستای بازخورد مشتریان است را به اطلاعشان برسانید.

    6. استراتژی هایی را توسعه دهید که مشتریان را به مشتریان تکراری تبدیل کند

    این همان هدف بلند مدت شما است. برای بوتیک زنانه که بلوز می فروشد، استراتژی ترغیب خریداران برای ورود به اتاق های لباس و امتحان کالا است. برای نانوایی تازه تأسیس که نان شکلاتی می فروشد، استراتژی می تواند "پنج تا بخر یک کارت VIP بگیر" باشد.

    برنامه ویژه هرچه که باشد روش میزبان- ذی نفع تنها شیوه اثربخش برای جذب سریع حجم انبوهی از مشتریان به کسب و کار جدید است. به جای آن که مشتریان را با ارجاع های فردی یا تبلیغات پراکنده جلب کنید، می توانید به گروه هدف مشتریان یکباره دست یابید.

  • عادت هایی که انجام آن ها، ایمیل مارکتینگ را به شکست می انجامد

    قبل از این که هر عادت درایمیل مارکتینگ را از بین ببرید ابتدا مهم است بدانید که در واقع آن ها چه کاری را انجام می دهند.

    هنگامی که محتوای عالی برای ایمیل های ارسالی تان داشته باشید، می توانید موقعیت خوبی برای آزمایش استراتژی خود داشته باشید. امروزه در این فضای فوق العاده رقابتی، شما نیاز به انجام آزمایش ها دارید تا بتوانید آنچه را که دریافت کنندگان ایمیلتان می خواهند را ارسال کنید و نرخ باز کردن، خواندن و کلیک بر روی آن ها را افزایش دهید.

    در حالی که محتوا و طراحی مناسب برای موفقیت ایمیل مارکتینگ ضروری است، آزمایش های در حال اجرا به شما کمک خواهند کرد که بهترین استراتژی را برای موفقیت خود ایجاد کنید.

    در این پست، ما تعدادی از عادت های رایج که معمولا نادیده گرفته می شوند و باعث شکست در ایمیل مارکتینگ می شوند را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین روش برای سازمان خود را بیابید و آزمایش کنید.

     

    1.  استفاده همیشگی از یک نام فرستنده

    چگونه می توان این عادت راشکست :

    برای ارسال خبرنامه هایتان فقط از نام شرکتتان استفاده نکنید به جای آن می توانید نام یکی از کارمندانتان را به کار ببرید مثلا به جای نام شرکتتان بنویسید این ایمیل از طرف "Tim at Awesome.com" است.

    اما قبل از این کار، اطمینان حاصل کنید که فعالیت های ایمیل شما قوانین  CAN-SPAM را نقض نمی کند. نام فرستنده ی ایمیل نباید گمراه کننده باشد و باید به گونه ایی باشد که گیرندگان ایمیلتان بدانند این ایمیل از طرف چه کسی است. با این وجود، راه هایی وجود دارد که سازمان شما می تواند تنظیماتی را انجام دهد که گیرندگان شما را تحسین کنند.

    Chubbie، یک شرکت مد لباس مردانه با بیش از 1.5 میلیون عضو در فیس بوک، شناخته شده است که با استفاده از نام آن ها خلاقیت در ایمیل مارکتینگ ایجاد کرده است. در حالی که رویکردشان به تن، سبک و مخاطب سازمانی بسیار خاص است، شما می توانید از عملکرد این افراد الهام بگیرید.

    2. موضوع ایمیل شما زیادی از حد جدی و رسمی است

    چگونه می توان این عادت را شکست

    همانطور که می دانید اکثر مخاطبان با توجه به موضوع ایمیل آن را باز می کنند این به این معنی است که موضوع ایمیل برای اکثر مخاطبان مهم است.

    چارچوب رسمی بودن ایمیل را بشکنید.

    به مثال زیر توجه کنید

    آن چه خارج از چارچوب است  چیست؟ متن؟ شماره؟ استفاده از Emoji؟ شخصی سازی ایمیل ؟ شوخ طبعی؟ فضای سفید؟

    برای جلب توجه کسانی که ایمیل دریافت می کنند، مهم است که در نظر بگیرید که موضوع ایمیلتان  به صورت بصری نمایش داده می شود.

    متن موضوع شما باید محتوای پیام شما را انعکاس داده و با  سبک سازمان شما سازگاری داشته باشد، استفاده از این فضا به صورت خلاقانه امکان پذیر است. تست های کوچک را با مخاطبین خود امتحان کنید تا ببینید که آیا کمک می کند توجه آن ها را جلب کند یا خیر.

     

    3. پیش نمایش ایمیلتان به صورت اتوماتیک است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    پیش نمایش بهتری از ایمیلتان تهیه کنید

    اگر سرویس ایمیل شما از گزینه ی  پیش نمایش پشتیبانی می کند، بهتر است از پیش نمایش های اتوماتیک استفاده نکنید و پیش نمایش بهتری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید بهتر است این پیش نمایش ها از بهترین و جذاب ترین قسمت ایمیل شما باشد.

    اگرچه برخی از ایمیل ها که با کد های HTML طراحی شده اند ممکن است پیش نمایش طولانی تری داشته باشند اما استفاده از این فضا به شما کمک می کند تا باعث شوید نرخ باز شدن ایمیل هایتان افزایش یابد.

    4. لحن شما اینقدر حرفه ای است که خسته کننده است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    یک لحن واضح و قابل فهم برای عموم در ایمیل های ارسالی تان ایجاد کنید

    لحن سازمان شما می تواند یکی از بزرگترین تفاوت های شما باشد. این که آیا شما از سبک خاصی از طنز استفاده می کنید و یا تلاش می کنید تا از سبک خاصی استفاده کنید اجازه می دهد تا خوانندگان ارتباط بهتری را با سازمان شما برقرار کنند.

    به گفته یکی از چهار بنیانگذار Chubbies، تام، در جذب افراد به نام تجاری خود، می گوید: "ما ایمیل هایمان را به گونه ایی می نویسیم که انگار برای دوستان خود نوشته ایم  "

    ایمیل های خود را با لحنی صمیمانه و دوستانه تهیه کنید این کار باعث ایجاد ارتباط صمیمانه میان شما و مشتریانتان می شود.

    5. CTA شما حروف الفبا است

    چگونه این عادت را بشکنیم : برای دکمه ی مربوط به CTA خلاقیت به خرج دهید

    هر کلمه از ایمیل شما یک فرصت است و هر کلمه باید به گونه ایی باشد تا خواننده را راغب به دریافت ایمیل های شما کند و باعث شود بر روی لینک هایی که در ایمیلتان قرارداده اید کلیک کنند.

    در این جا چند نمونه دلخواه از شیوه های هوشمندانه و جذب خواننده به کلیک بر روی دکمه های موجود در ایمیل به شما ارائه می دهیم. دریافت کننده ی ایمیل  به خوبی از این واقعیت آگاه است که شما سعی می کنید آن ها را به یک اقدام دلخواه هدایت کنید. با توجه به این موضوع، با ایجاد کلمات هیجان انگیز در CTA دریافت کنندگان ایمیلتان را به فرصت تبدیل کنید.

    6. ایمیل های شما بسیار کوتاه است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    بازدهی ایمیلتان را با ایمیل های کمی طولانی تر امتحان کنید

    6 میلیون ایمیل مشترک Skimm ثابت می کند که ایمیل ها همیشه کوتاه جذاب نیستند. ایمیل های مختصر، مفید هستند اما در اکثر مواقع مطلب کافی را نمی توانند ارائه دهند و همین امر باعث دلزدگی مخاطبین می شود. سعی کنید ایمیل هایتان را جامع تر ارائه دهید در این مورد هم زیاده روی نکنید چرا که گزاف گویی بیش از حد، از حوصله ی مردم خارج است.

    7. عمده ی تمرکز شما در محتوا است

    چگونه می توان این عادت را شکست

    اهیمیت طراحی ایمیل را نادیده نگیرید

    اگر محتوا پادشاه باشد، طراحی ملکه است.

    محتوای شما می تواند قوی و جالب باشد، اما اگر طراحی شما جذاب نباشد ایمیل مارکتینگ موفقی نخواهید داشت، داشتن محتوای جذاب بدون طراحی مناسب هیچ بازخورد مثبتی را برای شما ایجاد نمی کند پس علاوه بر ایجاد محتوای مناسب، طراحی مناسب تری را هم در نظر بگیرید.

    8.  در مورد خودتان زیاد صحبت می کنید

    چگونه این عادت را شکست دهیم:

    در ایمیل ارسالی تان فقط یک یا دو جمله در مورد خودتان بنویسید و در این زمینه تعادل را برقرار کنید بیشتر مشتریانتان را از ارزش محصولاتتان آگاه کنید

    اشتباه اکثر بازاریابان این است که در ایمیل هایشان  بسیار  در مورد ارزش ها و فرهنگ های اصلی سازمانشان صحبت می کنند این باعث می شود مخاطبان احساس کنند شما علاقمند هستید که آن ها را به شناخت خودتان وادار کنید تا به شناخت محصولات و خدمتتان !

Go To
Page Size