مقالات ایمیل مارکتیگ

  • 19
    فروردین

    6 روش موثر در فروش

    اگر می خواهید یک فروشنده خوب باشید و دغدغه ایی برای فروش محصولات خود نداشته باشید به شما توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید:

    در این مقاله روش هایی را برای بهبود روند فروش به شما ارائه می دهیم

    1. در مورد صنعت و محصولاتتان هر روز مطالعه کنید و آنچه که خریداران شما را تحت تاثیر قرار می دهند را بررسی کنید

    از خودتان بپرسید بهترین روش برای فروش چیست و به اندازه ی کافی تحقیق کنید که مشتریانتان دقیقا به دنبال چه هستند و از صنعت شما چه می خواهند. با تیم بازاریابی خود مشورت کنید و آنچه که درخواست بیشتری را توسط مشتریانتان داشته است را بررسی کنید و تولید محصولاتتان را مطابق درخواست آن ها به روز کنید با این کار توانایی بیشتری در حل مشکلات آن ها خواهید داشت.

    وبلاگ های صنعت را دنبال کنید و هشدارهای Google News را برای موضوعاتی که مشتریان شما در مورد آن ها علاقه مند هستند را تنظیم کنید. این یک کار زمان بر و دشوار است، اما می تواند با تمرین و تعهد، عملی شود.

    2. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید

    حداقل دو دانشکده عمومی در دنیای فروش وجود دارد: فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی  مشتری و فروش مبتنی بر فرصت.

    به نظر من، فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی مشتری بسیار موثرتر است. اما برای دانستن آن، باید آن را کامل درک کنید. برای درک این مطلب  تجربه ی شخصی که اولین بار کار خود را در شرکت HubSpot شروع کرد را مطرح می کنیم:  او می گوید "در 30 روز اول کارم، مجبور شدم یک وبسایت را طراحی کنم و همانطور که من یک بازاریاب بودم باید آن را گونه ایی طراحی می کردم که بتوانم به راحتی آن را به فروش برسانم. این پروژه در آینده نگری برای فروش به مشتریان بسیار موثر بود".

    3. در مورد صنعت و کارتان یک متخصص باشید

    هیچ چیزی جایگزین دانش برتر در مورد محصول تولیدی تان نیست. در پایان ، شناختن محصولات یا خدمات شرکتتان بهتر از هرکس دیگر می تواند تفاوت بین شما در کسب و فروش را تعیین کند.

    این را از منظر مشتری خود در نظر بگیرید. اگر آنها متوجه شوند شما مجبور هستید که سؤالات فردی را چند بار بپرسید یا از شخص دیگری برای حل مشکلات محصولتان استفاده کنید و ... در نهایت، مشتریانتان  فکر می کنند "چرا من با این شرکت کار می کنم درحالی که هیچ اطلاعی از صنعتشان ندارند "و آن ها دقیقا حق دارند.

    حال اگر دانش بسیار عمیقی از نحوه عملکرد محصولات و خدمات خود داشته باشید، باعث می شود در کسب و فروش محصولاتتان بسیار موفق باشید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

    4. وقت خود را صرف تحقیق و سفارشی سازی صنعتتان کنید

    از آنجا که داشتن اطلاعات قدرت است، در مورد مشتریانتان اطلاعات کسب کنید و هرچه قدر در مورد خواسته های آن ها از محصولاتتان بیشتر اطلاع داشته باشید، در روند کسب و کارتان پیشرفت بیشتری را ایجاد می کنید. این فقط از طریق درک دقیق یادداشتهایی است که در مورد هر مشتری ثبت می کنید. زمان زیادی را برای مشتریان خود صرف کنید و با این روند آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید.

     5. شخصی سازی کنید

    هنگام پاسخ به مشتریان خود حتما اسم آن ها را مورد خطاب قرار داده و به آن ها بفهمانید که می دانید با چه کسی صحبت می کنید؛ هیچ چیز بدتر از یک بیزینس بدون ارتباط رودررو نیست. به نگرانی ها و نظرات مشتریان خود که در فضای مجازی قرار می گیرد به سرعت و بسیار دوستانه پاسخ دهید. به طوری که در انتهای پاسخ نیز، اسم کارمندی که در حال پاسخگویی است قرار می گیرد. فعالیت ها و تغییراتی که در راستای بازخورد مشتریان است را به اطلاعشان برسانید.

    6. استراتژی هایی را توسعه دهید که مشتریان را به مشتریان تکراری تبدیل کند

    این همان هدف بلند مدت شما است. برای بوتیک زنانه که بلوز می فروشد، استراتژی ترغیب خریداران برای ورود به اتاق های لباس و امتحان کالا است. برای نانوایی تازه تأسیس که نان شکلاتی می فروشد، استراتژی می تواند "پنج تا بخر یک کارت VIP بگیر" باشد.

    برنامه ویژه هرچه که باشد روش میزبان- ذی نفع تنها شیوه اثربخش برای جذب سریع حجم انبوهی از مشتریان به کسب و کار جدید است. به جای آن که مشتریان را با ارجاع های فردی یا تبلیغات پراکنده جلب کنید، می توانید به گروه هدف مشتریان یکباره دست یابید.

  • عادت هایی که انجام آن ها، ایمیل مارکتینگ را به شکست می انجامد

    قبل از این که هر عادت درایمیل مارکتینگ را از بین ببرید ابتدا مهم است بدانید که در واقع آن ها چه کاری را انجام می دهند.

    هنگامی که محتوای عالی برای ایمیل های ارسالی تان داشته باشید، می توانید موقعیت خوبی برای آزمایش استراتژی خود داشته باشید. امروزه در این فضای فوق العاده رقابتی، شما نیاز به انجام آزمایش ها دارید تا بتوانید آنچه را که دریافت کنندگان ایمیلتان می خواهند را ارسال کنید و نرخ باز کردن، خواندن و کلیک بر روی آن ها را افزایش دهید.

    در حالی که محتوا و طراحی مناسب برای موفقیت ایمیل مارکتینگ ضروری است، آزمایش های در حال اجرا به شما کمک خواهند کرد که بهترین استراتژی را برای موفقیت خود ایجاد کنید.

    در این پست، ما تعدادی از عادت های رایج که معمولا نادیده گرفته می شوند و باعث شکست در ایمیل مارکتینگ می شوند را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین روش برای سازمان خود را بیابید و آزمایش کنید.

     

    1.  استفاده همیشگی از یک نام فرستنده

    چگونه می توان این عادت راشکست :

    برای ارسال خبرنامه هایتان فقط از نام شرکتتان استفاده نکنید به جای آن می توانید نام یکی از کارمندانتان را به کار ببرید مثلا به جای نام شرکتتان بنویسید این ایمیل از طرف "Tim at Awesome.com" است.

    اما قبل از این کار، اطمینان حاصل کنید که فعالیت های ایمیل شما قوانین  CAN-SPAM را نقض نمی کند. نام فرستنده ی ایمیل نباید گمراه کننده باشد و باید به گونه ایی باشد که گیرندگان ایمیلتان بدانند این ایمیل از طرف چه کسی است. با این وجود، راه هایی وجود دارد که سازمان شما می تواند تنظیماتی را انجام دهد که گیرندگان شما را تحسین کنند.

    Chubbie، یک شرکت مد لباس مردانه با بیش از 1.5 میلیون عضو در فیس بوک، شناخته شده است که با استفاده از نام آن ها خلاقیت در ایمیل مارکتینگ ایجاد کرده است. در حالی که رویکردشان به تن، سبک و مخاطب سازمانی بسیار خاص است، شما می توانید از عملکرد این افراد الهام بگیرید.

    2. موضوع ایمیل شما زیادی از حد جدی و رسمی است

    چگونه می توان این عادت را شکست

    همانطور که می دانید اکثر مخاطبان با توجه به موضوع ایمیل آن را باز می کنند این به این معنی است که موضوع ایمیل برای اکثر مخاطبان مهم است.

    چارچوب رسمی بودن ایمیل را بشکنید.

    به مثال زیر توجه کنید

    آن چه خارج از چارچوب است  چیست؟ متن؟ شماره؟ استفاده از Emoji؟ شخصی سازی ایمیل ؟ شوخ طبعی؟ فضای سفید؟

    برای جلب توجه کسانی که ایمیل دریافت می کنند، مهم است که در نظر بگیرید که موضوع ایمیلتان  به صورت بصری نمایش داده می شود.

    متن موضوع شما باید محتوای پیام شما را انعکاس داده و با  سبک سازمان شما سازگاری داشته باشد، استفاده از این فضا به صورت خلاقانه امکان پذیر است. تست های کوچک را با مخاطبین خود امتحان کنید تا ببینید که آیا کمک می کند توجه آن ها را جلب کند یا خیر.

     

    3. پیش نمایش ایمیلتان به صورت اتوماتیک است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    پیش نمایش بهتری از ایمیلتان تهیه کنید

    اگر سرویس ایمیل شما از گزینه ی  پیش نمایش پشتیبانی می کند، بهتر است از پیش نمایش های اتوماتیک استفاده نکنید و پیش نمایش بهتری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید بهتر است این پیش نمایش ها از بهترین و جذاب ترین قسمت ایمیل شما باشد.

    اگرچه برخی از ایمیل ها که با کد های HTML طراحی شده اند ممکن است پیش نمایش طولانی تری داشته باشند اما استفاده از این فضا به شما کمک می کند تا باعث شوید نرخ باز شدن ایمیل هایتان افزایش یابد.

    4. لحن شما اینقدر حرفه ای است که خسته کننده است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    یک لحن واضح و قابل فهم برای عموم در ایمیل های ارسالی تان ایجاد کنید

    لحن سازمان شما می تواند یکی از بزرگترین تفاوت های شما باشد. این که آیا شما از سبک خاصی از طنز استفاده می کنید و یا تلاش می کنید تا از سبک خاصی استفاده کنید اجازه می دهد تا خوانندگان ارتباط بهتری را با سازمان شما برقرار کنند.

    به گفته یکی از چهار بنیانگذار Chubbies، تام، در جذب افراد به نام تجاری خود، می گوید: "ما ایمیل هایمان را به گونه ایی می نویسیم که انگار برای دوستان خود نوشته ایم  "

    ایمیل های خود را با لحنی صمیمانه و دوستانه تهیه کنید این کار باعث ایجاد ارتباط صمیمانه میان شما و مشتریانتان می شود.

    5. CTA شما حروف الفبا است

    چگونه این عادت را بشکنیم : برای دکمه ی مربوط به CTA خلاقیت به خرج دهید

    هر کلمه از ایمیل شما یک فرصت است و هر کلمه باید به گونه ایی باشد تا خواننده را راغب به دریافت ایمیل های شما کند و باعث شود بر روی لینک هایی که در ایمیلتان قرارداده اید کلیک کنند.

    در این جا چند نمونه دلخواه از شیوه های هوشمندانه و جذب خواننده به کلیک بر روی دکمه های موجود در ایمیل به شما ارائه می دهیم. دریافت کننده ی ایمیل  به خوبی از این واقعیت آگاه است که شما سعی می کنید آن ها را به یک اقدام دلخواه هدایت کنید. با توجه به این موضوع، با ایجاد کلمات هیجان انگیز در CTA دریافت کنندگان ایمیلتان را به فرصت تبدیل کنید.

    6. ایمیل های شما بسیار کوتاه است

    چگونه می توان این عادت را شکست :

    بازدهی ایمیلتان را با ایمیل های کمی طولانی تر امتحان کنید

    6 میلیون ایمیل مشترک Skimm ثابت می کند که ایمیل ها همیشه کوتاه جذاب نیستند. ایمیل های مختصر، مفید هستند اما در اکثر مواقع مطلب کافی را نمی توانند ارائه دهند و همین امر باعث دلزدگی مخاطبین می شود. سعی کنید ایمیل هایتان را جامع تر ارائه دهید در این مورد هم زیاده روی نکنید چرا که گزاف گویی بیش از حد، از حوصله ی مردم خارج است.

    7. عمده ی تمرکز شما در محتوا است

    چگونه می توان این عادت را شکست

    اهیمیت طراحی ایمیل را نادیده نگیرید

    اگر محتوا پادشاه باشد، طراحی ملکه است.

    محتوای شما می تواند قوی و جالب باشد، اما اگر طراحی شما جذاب نباشد ایمیل مارکتینگ موفقی نخواهید داشت، داشتن محتوای جذاب بدون طراحی مناسب هیچ بازخورد مثبتی را برای شما ایجاد نمی کند پس علاوه بر ایجاد محتوای مناسب، طراحی مناسب تری را هم در نظر بگیرید.

    8.  در مورد خودتان زیاد صحبت می کنید

    چگونه این عادت را شکست دهیم:

    در ایمیل ارسالی تان فقط یک یا دو جمله در مورد خودتان بنویسید و در این زمینه تعادل را برقرار کنید بیشتر مشتریانتان را از ارزش محصولاتتان آگاه کنید

    اشتباه اکثر بازاریابان این است که در ایمیل هایشان  بسیار  در مورد ارزش ها و فرهنگ های اصلی سازمانشان صحبت می کنند این باعث می شود مخاطبان احساس کنند شما علاقمند هستید که آن ها را به شناخت خودتان وادار کنید تا به شناخت محصولات و خدمتتان !

  • ایجاد سرنخ و فروش بیشتر با ایمیل مارکتینگ

    با تمام فن آوری های جدید بازاریابی و تاکتیک های موجود که در دسترس ماست، ساده ترین و موثرترین روش ایمیل مارکتینگ است. تحقیقات Experian بیان می کند که 1 دلار سرمایه گذاری شده در طرح های ایمیل مارکتینگ سودی تقریبا معادل 44.25 دلار را به همراه دارد.

    این واقعیت سبب آشنایی و راحتی مصرف کنندگان با ایمیل و همچنین جهانی بودن این روش بازاریابی می شود.

    اجازه بدهید ابتدا به نحوه ی استفاده از بازاریابی ایمیل بپردازیم. روزهای خرید بانک ایمیل، و بارگذاری آن ها در CRM و ارسال ایمیل های ناخواسته به پایان رسیده است. با مقرراتی مانند CAN-SPAM و پیشرفت در فیلتر ایمیل، این تاکتیک های قدیمی، به احتمال زیاد ISP شما را مسدود خواهد کرد و شما را از ارسال ایمیل به طور کامل ممنوع می کند.

    تولید منابع با ایمیل مارکتینگ

    هنگامی که ما در مورد تولید منابع با بازاریابی ایمیل صحبت می کنیم، مهم است که ابتدا یک سرنخ را تعریف کنیم. آیا یک سرنخ کسی است که فرم ثبت نام را در وب سایت شما پر می کند، کسی است که کتاب الکترونیکی شما را دانلود می کند یا شاید کسی که در وبینار شرکت می کند؟

    با این حال، سرنخ فردی است که کتاب شما را دانلود کرده است که حتی ممکن است تنها به محتوای آن علاقمند باشد. این فرد ممکن  است علاقه خاصی به دسته محصولات یا خدمات شما نداشته باشد.

    کار ما به عنوان بازاریاب این است که این افراد را که کنجکاوی تازه ای دارند در طول زمان به مشتری تبدیل کنیم، راه رسیدن به این مقیاس از طریق ایمیل مارکتینگ است.

    بنابراین سوال واقعی این است که چگونه ما با هزاران نفر که در مراحل بسیار مختلف چرخه خرید قرار دارند همکاری کنیم؟ علاوه بر این، چطور می توانیم به این افراد محتوای مربوطه را به شیوه ای اصولی، در عین حال غیر تهاجمی ارسال کنیم؟ کارآمد ترین راه برای انجام این کار، استفاده از قابلیت های ساخته شده در نرم افزار ایمیل مارکتینگ است.

    افزایش سرنخ با نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    نرم افزار ایمیل مارکتینگ به بازاریابان اجازه میدهد تا با ارسال ایمیل، سرنخ های ایجاد شده را پیگیری کنند. ردیابی سرنخ با استفاده از ایمیل مارکتینگ مجموعه ای از ایمیل هایی است که در طول زمان برای نوع خاصی از خریداران یا افراد مشابه آن ارسال شده است.

    بگذارید به عنوان مثال نشان دهم. اگر شما یک مدیر بازاریابی در یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات بودید، می توانید بازاریابی را برای افراد مانند: خریدار فنی، خریدار مالی و کاربر نهایی ایجاد کنید. علاوه بر این، شما می توانید بازاریابی را برای موضوعاتی مانند امنیت داده، زیرساخت مقیاس پذیر و پشتیبان گیری سیستم ایجاد کنید.

    به عنوان بازاریاب شما قادر به ایجاد و برنامه ریزی ایمیل هستید، و این به شما اجازه می دهد تا با روش های کارآمد تر  ارتباطات منسجمی را با مخاطبانتان که برایتان بسیار ارزشمند هستند ایجاد کنید. سپس هنگامی که بازاریابی خود را توسعه داده اید، می توانید به راحتی با ارسال ایمیل ارتباط خود را با آن ها توسعه دهید.ن ها آ

    این ارتباط صحیح با ایمیل، به شما کمک می کند تا اعتبار و اعتماد را برای مشتریان خود ایجاد کنید. علاوه بر این، باعث حفظ نام تجاری خود خواهید شد.

    طراحی ایمیل برای سرنخ ها

    هنگامی که در حال توسعه ایمیل مارکتینگ هستید تاثیر عمیق تری را در قیف فروش، ایجاد می کنید. چند عناصر طراحی و copywriting که بازاریابان باید توجه داشته باشندرا به عنوان تاکتیک به شما ارائه می دهیم

     

    موضوع ایمیل :

     موضوع ایمیل تایید می کند که مخاطبین شما ایمیل را بخوانند یا نه؟ بنابراین زمان مناسبی را برای  فکر کردن در مورد راه هایی که می توانید خط موضوع خود را بهبود ببخشید صرف کنید. بعضی از ایده ها عبارتند از خطوط موضوعی که به وضوح به مشکلات کسب و کار شما منجر می شود را ایجاد کنید، موضوع ایمیلتان را حتما شخصی سازی کنید و خطوط موضوع را عملی کنید مانند: "شرکت در وبینار ما" یا "آخرین کتاب ما را دانلود کنید".

    خلاصه بودن محتوا:

    خلاصه بودن و مفید بودن محتوا بسیار اهمیت دارد بنابراین ایمیل خود را مختصر و جذاب نگه دارید.

    تصاویر:

    به نقل از یکی دیگر از بازاریابان Amanda Sibley، مغز، تصاویر را 60،000 بار سریع تر از متن درک می کند. بنابراین با استفاده از تصاویری که مطلب  شما را تقویت می کنند، سریع تر پیام خود را به مخاطبان مورد نظر خود منتقل کنید.

    اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی:

    به عنوان بازاریاب، ما می خواهیم خوانندگان ما محتوای ایمیل های ارسالی را با شبکه خود به اشتراک بگذارند و بهترین راه برای تسهیل این امر، قرار دادن لینک های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در ایمیل های شما است. علاوه بر این، هر گیرنده ایمیل دارای شبکه اجتماعی مورد علاقه خود خواهد بود و به آن ها گزینه هایی برای اشتراک گذاری در Google+، Facebook، Twitter یا Linkedin  بدهید.

    CTA:

     به طور معمول CTA باعث افزایش فروش می شود. راه موثر این است که  محتوای ایمیل های ارسالیتان شامل  کتاب های الکترونیکی، وبینارها، مطالعات موردی، اسلایدها یا ویدیوها باشد. بنابراین در ایمیل شما باید CTA خود را به طور موثر تبلیغ کنید. از کلمات عملی مانند: حضور، دانلود، ثبت نام، خواندن و امتحان استفاده کنید. بعد از ارسال ایمیل خود،  از مخاطبان خود بخواهید که در در وبینار آینده ثبت نام کنند

    نتیجه

    ایمیل مارکتینگ، در عین حال جذاب ترین تاکتیک های بازاریابی را ارائه می دهد.، هنوز هم یکی از موثر ترین راه ها در استفاده از قیف فروش است. اگر شما مدیریت یک پایگاه داده بزرگ را انجام می دهید در مراحل مختلف چرخه خرید و  پیاده سازی نرم افزار، ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار شما بسیار موثر خواهد بود

    استفاده از موضوع مناسب، تصاویر مختصر، تصاویر مربوطه، لینک های اجتماعی یکپارچه، و ارائه یک قدم بعدی برای خوانندگان ایمیل (مثلا شرکت در وبینار آینده) تاکتیک های موثری است  که استفاده از آن ها شما را در کسب و کارتان موفق تر خواهد کرد.

  • پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار

    پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار و اولین پلتفرم متمرکز رپورتاژ آگهی در ایران است. شما در پابلیکا می‌توانید محتوای خود را در سه مرحله ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در رسانه انتخابی خودتان منتشر کنید:

     

    گام ۱: رسانه‌های مورد نظر خود را از لیست رسانه‌های تحت پوشش پابلیکا انتخاب کنید.

    گام ۲: هزینه رسانه‌های انتخابی خودتان را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

    گام ۳: محتوای خود را جهت ارسال در رسانه‌های انتخابیتان ارسال کنید.

    گام ۴: گام چهارمی وجود ندارد، از انتشار سریع و آسان اخبار خود در رسانه ها لذت ببرید!

     

    انتشار رپورتاژ آگهی علاوه بر تاثیر مثبتی که بر تصویر برند شما در ذهن مخاطبان ایجاد می کند می‌تواند با اختصاص لینک های فالو به شما در بهبود رتبه وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجو کمک کند.

    از آنجایی که یک رسانه‌ می‌تواند برای یک کسب و کار مناسب باشد و برای کسب و کار دیگری بازدهی مناسب را نداشته باشد، لیست رسانه‌ها به همراه قیمت دقیق هر رسانه به صورت مجزا و شفاف در پابلیکا اعلام شده است تا شما بتوانید مدیریت کاملی در انتخاب رسانه‌های مورد نظرتان داشته باشید.

    تیم پابلیکا آماده است به منظور حداکثر کردن بازدهی کمپین‌های رپورتاژ آگهی خدمات مشاوره‌ای خود را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهد.

    همین حالا از پابلیکا بازدید کنید

     

  • 10 راه آسان برای ساخت یک لیست ایمیل

    ساخت یک لیست ایمیل جامع ممکن است مهمترین کاری باشد که شما به عنوان یک بازاریاب ایمیل انجام می دهید. این لیست باید طوری انتخاب شود، که فقط شامل مشتریانتان باشد که با رضایت خودشان می خواهند از شما خبرنامه دریافت کنند.

    اما سوال اینجاست که چطور می توان یک لیست ایده آل را ایجاد کرد؟در این جا لیستی از مواردی که باید در هنگام ایجاد یک لیست ایمیل در نظر بگیریم را برای شما ارائه می دهیم

    1 – دریافت اجازه از مشتریان

    اشتباهاتی که در تهیه یک لیست ایمیل وجود دارد عبارت اند از خرید بانک ایمیل، اجاره ی لیست ایمیل و یا کپی کردن آدرس ایمیل از طریق اینترنت ! انجام این کارها برای تهیه لیست ایمیل آسیب زیادی را به ایمیل مارکتینگ شما وارد می کند. به جای این به شما توصیه می کنیم که از یک فرم ثبت نام در وب سایتتان استفاده کنید و ایمیل های مشتریانتان را با رضایت خودشان جمع آوری کنید برای ایجاد یک فرم سعی کنید آن را بسیار جذاب طراحی کنید و در عوض دانلود یک فایل رایگان و یا دریافت کد تخفیف از بازدیدکنندگان وبسایتتان بخواهید که ایمیل خود را وارد کنند.

    2 - برنامه دراز مدت داشته و صبور باشید

    هنگامی که شما مشترکین را اضافه می کنید، یک برنامه بلند مدت را ایجاد می کنید و با این روند تا زمانی که امکان دارد، مشتریتان را در هر لحظه نگه می دارد. این ممکن است به معنای ایجاد یک استراتژی درازمدت باشد تا بتواند بازخورد مشتریان را به همان اندازه که می خواهید در سایت یا فروشگاه خود مشاهده کنید، و در نهایت بازخورد بیشتری بدست آورید. با یک برنامه ی دراز مدت باعث ایجاد اعتماد مشتریان و رشد کسب و کارتان می شوید.

    3- مشتریان ایمیلی که وارد کرده اند را حتما تایید کنند

    بسیاری از بازاریابان ایمیل از فرم های ثبت نام برای جمع آوری آدرس ایمیل استفاده می کنند اما اشتباهی که ممکن است انجام دهند این است که از مشترکین نخواهند که ایمیل خود را پس از وارد کردن در وب فرم تایید کنند و همین امر باعث می شود در بعضی از موارد در لیست آن ها ایمیل های اشتباه وارد شود

    به شما توصیه می کنیم که حتما ایمیل تاییدیه را در فرم ثبت نام خود قرار دهید و حتما ایمیل هایی را که تایید نشده باشند را از لیست خود حذف خود کنید یادتان باشد که یک لیست کوتاه اما حاوی ایمیل های صحیح به مراتب بهتر از یک لیست ایمیل طولانی با ایمیل های غلط است.

    4- از طریق فرم اشتراک ایمیل جمع آوری کنید

    از یک فرم ثبت نام سفارشی استفاده کنید، آن را در وب سایت خود قرار دهید و مشتریان را به صورت خودکار در خبرنامه خود ثبت کنید. فرم ثبت نام خود را بر روی هر صفحه قرار دهید، فرم ثبت نامتان را جلوی چشم قرار دهید تا مشترک مجبور نباشد تمام صفحات را برای فرم ثبت نام جستجو کند.

    5- ایمیل های خود را دسته بندی کنید کنید

    دسته بندی ایمیل یک راه عالی برای گرفتن ایمیل مشترکین جدید است. ایمیل مشتریانتان را دسته بندی کنید و برای هر کدام از آن ها خبرنامه ی مرتبط بفرستید

    6- خبرنامه های خود را در سایر خبرنامه های الکترونیکی تبلیغ کنید

    این استراتژی که اغلب نادیده گرفته می شود می تواند تعداد زیادی آدرس ایمیل را در یک زمان کوتاه تولید کند. اگر از یک خبرنامه محبوب خارج از پلن خود مطلع شدید یک فروشگاه فروش تجهیزات کمپینگ را اجرا کنید، یک آگهی در آن خبرنامه با یک لینک به فرم ثبت نام ایمیل خود بخرید. به دنبال خبرنامه های با حجم بالا، باشید. اگر نمی توانید یک آگهی را در یک خبرنامه بخرید، فقط با صاحب خبرنامه تماس بگیرید و بخواهید یک لینک از سایتتان را با یک لینک از خبرنامه در کمپینش قرار دهد..

    7- آدرس های ایمیل را زمانی که مشتریان خرید می کنند جمع آوری کنید

    این استراتژی کار می کند! فرقی ندارد که آیا شما یک فروشگاه آجر و ملات دارید یا یک فروشگاه آنلاین . در معامله یک فیلد است که مشتریان می توانند آدرس ایمیل خود را اضافه کنند و برای خبرنامه یا ایمیل های مرتبط ثبت نام کنند. اطمینان حاصل کنید که آن ها از اینکه ایمیل خود را به چه منظوری وارد می کنند مطلع باشند زیرا زمانی که خبرنامه های شما را در صندوق ورودی خود ببینند و تمایلی به دریافت خبرنامه نداشته باشند ممکن است شما را اسپم کنند.

     8- ایمیل خود را به یک انجمن ارسال کنید

    جامعه بازاریابی ایمیل یک مکان عالی برای نمایش تمامی ایمیل های شماست و لیست شما را ایجاد می کند. ایمیل های خود را به صورت آنلاین در جامعه قرار دهید و مخاطبین جدیدی را برای همه ی ارتباطات ایمیل خود پیدا خواهید کرد.

    ایمیل های خود را در فرمت وب کامل ارسال کنید و از بازدیدکنندگان شبکه خبری بهتر استفاده کنید.

    9- استفاده از فروش، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای خاص برای دریافت ایمیل مشترکین

    هنگامی که می دانید تعداد زیادی از افراد در یک مکان رفت و آمد دارند، یک فرم ثبت نام ایمیل را به طور خاص برای ثبت ایمیل آن ها ایجاد کنید. این کار را در یک مکان بسیار قابل مشاهده، مانند جدول ثبت نام، در نزدیکی صندوق پول نقد یا در کنار درب ورودی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند که ثبت نام اختیاری است، اما گزینه هایی در آن فرم ها وجود دارد که نشان می دهد مشتریان چه می خواهند.

     10- از گزینه "forward" استفاده کنید

    گزینه ی forward را در تمام ایمیل های خود قرار دهید. بعد از این که تمام کارهای لازم را در مورد ایمیل مارکتینگ انجام دادید بهتر است گزینه ی forward را در تمام خبرنامه های ارسالی تان قرار دهید این یک گزینه ارتباط آسان و سریع است - پس از ارسال کمپین های خود، این ویژگی را استفاده کنید.

     

    ایجاد یک لیست ایمیل بزرگ همیشه آسان نیست، اما ارزش بسیار زیادی دارد. نکات بالا را دنبال کنید تا لیست خود را ایجاد کنید، و در نهایت ROI خود را افزایش دهید.

  • 4 اشتباه در ایمیل مارکتینگ که شما را از موفقیت باز می دارد

    چند سال پیش که در مورد بازاریابی اینترنتی شروع به یادگیری کردم، اولین چیزی که بارها و بارها شنیدم این بود که «پول در فهرست شما قرار دارد». این عقیده همچنان باقی است، با وجود تعداد روزافزون سیستم عامل های رسانه ای دیجیتال که بازاریابان برای رسیدن به مخاطبان خود می توانند از آن استفاده کنند بازده متوسط ایمیل مارکتینگ، 3700 درصد است.

    اما متاسفانه بسیاری از بازاریابان در زمینه ایمیل مارکتینگ اشتباه می کنند.

    بازاریابان اغلب بر این باورند که ایمیل مارکتینگ با ساخت یک لیست از ایمیل، شروع و پایان می یابد. موفقیت ایمیل مارکتینگ به تعداد مشترکین ارتباط ندارد. شما می توانید یک لیست از یک میلیون مشترک ایجاد کنید، اما اگر شما با آن ها درارتباط نباشید ، تلاش های بازاریابی شما از بین خواهد رفت.

    اگر نرخ باز شدن و یا نرخ کلیک خبرنامه های ارسالی شما بسیار پایین است، احتمالا مشکل از لیست ایمیل تان است. در این جا برخی از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ را که مانع پیشرفت شما می شوند را مطرح می کنیم.

    -  ارائه تخفیف های بالا و بی مورد برای جذب مشترکین

    آیا شما از لیست ایمیلتان برای آموزش مشتریان در مورد برندتان استفاده می کنید؟ این یکی از بزرگترین دلایل تعامل میان شما و مشتریانتان است.

     افرادی که به لیست ایمیل شما پیوسته اند تنها برای این است که با شما تعامل پیدا کنند. بیشتر به این دلیل پیوستند که انتظار می رود شما به آن ها ارزش خاصی بدهید، که  این ارزش می تواند شامل معاملات در مورد خدمات آینده، محتوای منحصر به فرد و یا freebies باشد. شما باید مواردی را برای حفظ علاقه مشتریان خود نگه دارید.

    شما مجبور نیستید بلیط قرعه کشی به مشترکین خود بدهید تا آن ها را علاقه مند نگه دارید. انگیزه های کوچک می تواند بسیار موثر باشد. یک شرکت حمل و نقل بزرگ، مشتریان خود را با ارائه تخفیف کمی در بیمه حمل و نقل نگه می دارد. آن ها متوجه شده اند که مشتریان برای صرفه جویی در چندین دلار در حمل و نقل بسیار تلاش می کنند، که همین تخفیف کم به اندازه کافی برای حفظ اشتراک آنها کافی است.

    - عدم ایجاد انگیزه از طریق مشارکت مشتری در یک فرآیند

    ایمیل معمولا بسیار منفعل است. بازاریاب، یک ایمیل ارسال می کند و مشتریان آن را می خوانند. شروع به تنظیم ایمیل هایی که خوانندگان را مجبور به مشارکت در هیچ فرآیندی نمی کنند بسیار آسان است.بسیاری از برندها شروع به تغییر روند خود کرده اند. Bonobos یکی از بهترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ در هر نام تجاری است. یکی از بزرگ ترین دلایل این که استراتژی آن، از رقبایش فراتر رفته، این است که آن ها مشتریانشان را در فرآیند های متفاوت شرکت می دهند. آن ها اغلب دارای ایمیل هایی هستند که از مشتریان درخواست می کنند تا در مورد انتخاب لباس خود پاسخ های خود را پر کنند یا سوالات مرتبط با آن را پاسخ دهند تا بتوانند راحت تر کمد لباس های رویای خود را بیابند.

    - اجتناب از ارسال مجدد ایمیل

    یکی از دوستان من برای برای ترویج کسب و کار خود به یک لیست از مشتریانش ایمیل هایی که حاوی ویدئو بودند ارسال می کرد. مشکل این بود که او از لیستش برای ارسال ایمیل برای موارد کاملا غیررسمی استفاده می کرد. او درباره فعالیت های حقوق حیوانات، دستور العمل های وگان و تحولات سیاسی در خارج از کشور صحبت می کرد. بعد از مدتی من خواندن ایمیل هایم را متوقف کردم. ظاهرا بسیاری از مشترکان دیگر او نیز چنین کردند، او متوجه شد که میزان مشارکتش کاهش یافته است در نتیجه به جای تجدید نظر در محتوای ایمیل هایش ارسال آن ها را متوقف کرد و دیگر ایمیلی به مشتریانش نفرستاد.

    این نمونه بسیار بزرگی از یک اشتباه است که اکثر بازاریابان ایمیل انجام می دهند. شما باید به طور منظم با مشترکان خود در ارتباط باشید. با این حال، شما فقط باید زمانی ایمیل ارسال کنید که چیزی برای گفتن دارید و در هر صورت از ارسال ایمیل با محتواهای تکراری و بی اساس جلوگیری کنید ولی ارتباط خود را با مشتریانتان از دست ندهید.

    - از شخصی سازی ایمیل ها استفاده کنید اما به اندازه

    شخصی سازی ایمیل ها راهکار بسیار خوبی برای بهبود ایمیل مارکتینگ است ابزارهای اتوماسیون الکترونیکی، مانند کمپین مانیتور، به بازاریابان، توانایی جمع آوری اطلاعات مشتری را می دهد. با اتصال سیستم های متفاوتی مانند Salesforce CRM و Shopify تجارت الکترونیک، بازاریابان می توانند ایمیل را براساس اطلاعات مانند موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و تاریخ معاملات، شخصی سازی کنند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک خرده فروش جواهرات آنلاین هستید و می خواهید یک پیشنهاد تخفیف برای مشتریان خود برای خط تولید دستبند زنانه ارسال کنید. تقسیم لیست خود را توسط همه مشتریانی که زن هستند و طی 12 ماه گذشته یک دستبند را خریداری کرده اند انجام دهید،حال به این لیست می توانید پیشنهادات هدفمندتری ارسال کنید که میزان ارتباطات ایمیل و نرخ های تبدیل آ ن ها را افزایش می دهد.

    شخصی سازی ایمیل ها ایده بسیار خوبی است که هر ایمیل را با استفاده از نام مشتری تان آغاز کنید. اما توضیه می کنیم که از شخصی سازی ایمیل ها فقط در عنوان ایمیل استفاده کنید ممکن است بخواهید از شخصی سازی ایمیل در زمان دیگری در محتوای ایمیل خود استفاده کنید، اگر منطقی باشد و حتما لزوم داشته باشد مشکلی ندارد اما استفاده ی بیش از حد از این موضوع باعث می شود پیام هایتان کمتر طبیعی باشند.

  • 5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ در شرکت های کوچک

    شروع یک سرمایه گذاری جدید کار ساده ای نیست. تعدادی از عوامل و جنبه های مختلفی وجود دارد که نیاز به مراقبت دارد. نگه داشتن عملیات تجاری کوچک و محدود، راه خوبی برای مقابله با چالش ها و فرصت های مختلف است. لازم نیست همه ی کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری زیادی داشته باشند بلکه داشتن استراتژی های هوشمندانه در اغلب مواقع از سرمایه گذاری های بزرگ کارآمد تر هستند.

    در ادامه 5 دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ را که در شرکت های کوچک، در سرارسر جهان مفید بوده اند را بررسی می کنیم.

     

    1. این روش ارزان تر از روش های دیگر بازاریابی است

    برای اکثر شرکت های کوچک، گزینه های سرمایه گذاری، بسیار محدود است. اغلب این شرکت ها قصد کاهش هزینه ها و افزایش سود، بدون اقدامات بزرگ را دارند. ایمیل مارکتینگ یک راه خوب برای فروش محصولات و انتقال پیام ها به مشتریان است بدون صرف هزینه ها ی زیاد. اطلاعات در مورد تخفیف ها، فعالیت های تبلیغاتی و آخرین پیشنهادات می تواند از طریق ایمیل مارکتینگ در قالب یک خبرنامه ساخته شود و به مشتریان ارسال گردد. ایمیل مارکتینگ به پرسنل بازاریابی نیاز ندارد و می تواند به شیوه آسان، سریع و راحت انجام شود. در نتیجه نسبت به سایر روش های بازاریابی هزینه ی زیادی را صرف نمی کند.

     

    2. بازاریابی هدف

    تحویل اطلاعات و پیام های مناسب به افراد مرتبط و با هدف مناسب برای بازاریابی موثر، بسیار مهم است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای خرید دوره های آموزشی، شرکت های کوچک می توانند محتویات مربوطه را ایجاد کرده و آن را به گروهای مرتبط و حتی به مشتریان بالقوه ی خود ارسال کنند.

    3. زمان مسئله نیست

    بر خلاف روش های معمول بازاریابی مستقیم ، ایمیل مارکتینگ بسیار سریع و آسان است. شما می توانید پیام بازاریابی خود را در چند ثانیه به هزاران نفر ارسال کنید. این یک روش فوری برای ارائه اطلاعات مربوط به مشتری است. پاسخ نیز سریع است  و در مقایسه با روش های معمول بازاریابی نیازی به صرف زمان برای بازخورد نتیجه توسط مشتری را ندارید.

    4. روشی قابل کنترل است

    درکسب و کارهای کوچک، کارکنان و پرسنل بیش از حد نمی توانند به تنهایی به سمت بازاریابی هدایت شوند. ایمیل مارکتینگ  به حداقل تعداد پرسنل نیاز دارد و هم چنین به روز رسانی لیست و درج اطلاعات مشتریان نیز بسیار آسان است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیگیری پاسخ و علاقه مشتریان بالقوه آسان تر می شود شما می توانید با ارسال لینک وب فرم وب سایتتان به مشتریانتان درخواست اشتراک دهید همچنین ایمیل مارکتینگ  می تواند یک پتانسیل بازاریابی قوی ایجاد کند. سفارشی سازی و تغییرات نیز برای ایمیل مارکتینگ  سریع و آسان است.

    5. تماس شخصی برای مشتریان

    برای اکثر کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کار های بزرگتر، ایمیل مارکتینگ یک راه شخصی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان موجود است. مطالعات نشان داده اند که ایمیل مارکتینگ با استفاده از شخصی سازی ایمیل ها موثر تر از دیگر روش های بازاریابی است. زمانی که مشتریان نام خود را بر روی عنوان ایمیل می بینند باعث می شود علاقه مند و مایل به دریافت ایمیل شوند. شما می توانید پیام خود را با تصاویر، فیلم ها و محتوا های مرتبط سفارشی سازی کنید. اضافه کردن نام و نام خانوادگی در عنوان ایمیل هم باعث ایجاد ارتباط موثر با مشتری می شود.

  • 7 دلیلی که می گوید ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک هوشمندانه است

     

    اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید، همیشه برای تبلیغات و پیشرفت روند کاری شما روش های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

    اما سوال این است، بهترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید چیست؟ موثرترین روش کدام است؟

    همانطور که از سرفصل بالا می دانید، باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ را در لیست کارهایتان قرار دهید.

    در این زمینه فعالیت بیش از 1000 کارآفرین را مورد بررسی قرار داده ایم و حال نتایج مرتبط با آن را با شما در میان می گذاریم.

    در این مقاله 7 دلیل را برای شما مطرح می کنیم تا با استناد بر آن ها ایمیل مارکتینگ را در پروسه ی کاری خود قرار دهید.

    1. ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه است

     

    با توجه به نظر سنجی که در میان کسب و کارهای متعددی انجام شده است اکثریت افراد براین باور بودند که استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی مقرون به صرفه تر است.

     2. ایمیل مارکتینگ روشی بسیار آسان است

    شما می توانید تمام ایده ها و نظراتتان در زمینه ی کسب و کارتان را با استفاده از ایمیل مارکتینگ پیاده کنید. امروزه به دلیل وجود نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ متعدد و هم چنین اپ های موجود آن ها روی تلفن های همراه استفاده از آن ها بسیار کاربردی و آسان شده است. تقریبا صاحبان اکثر برند ها و کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.

     تاکتیک های ارائه شده در بازاریابی دیجیتال هم استفاده از ایمیل مارکتینگ را بسیار ساده و کاربردی اعلام کرده است.

    3. ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش ها زمان بر نیست

    شما می توانید یک خبرنامه را بدون داشتن قالب آماده ی ایمیل در 90 دقیقه یا کمتر ایجاد کنید. اما با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید این زمان را به نصف کاهش دهید و طراحی و ارسال ایمیل را حداکثر تا 45 دقیقه انجام دهید. به همین منظور ESP ها (ارائه دهندگان خدمات ایمیل) صدها قالب ایمیل را برای استفاده ی کاربران ایجاد کرده اند که می توانند تنها با استفاده از Drag & drop خبرنامه های جذابی را ایجاد کنند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند ایمیل های خودکار ایجاد کنند و طبق زمان بندی مورد نظرشان خبرنامه به مشتریان خود ارسال کنند.

    4. ایمیل مارکتینگ راهی برای حفظ مشتری است

    یکی دیگر از مواردی که ما در نظر سنجی ها مشاهده کرده ایم این است که با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید مشتریان خود را حفظ کنید که این مسئله بسیار هوشمندانه است.

    در اکثر نظر سنجی ها اکثر کاربران بر این باور بودند که ایمیل مارکتینگ راهی هوشمندانه برای حفظ مشتریان است.

     

     

    5. اکثر مردم می خواهند پیام های بازاریابی را به صورت ایمیل دریافت کنند

    ایمیل در واقع کانال ارتباطی  پیام های بازاریابی برای اکثر مصرف کنندگان است. در چندین نظرسنجی، صحت این موضوع نشان داده شده است. نمودار زیر نشان می دهد که 2،057 آمریکایی به این پرسش پاسخ دادند: " کدام یک از روش های زیر، برای ارتباط برقرار می کنید؟

    که اکثریت افراد ایمیل را انتخاب کرده اند.

     

    6. ایمیل مارکتینگ همه کارهای بازاریابی دیگر شما را با یکدیگر هماهنگ می کند

    فکر می کنید ایمیل مارکتینگ تنها محدود به ارسال خبرنامه است؟ نمودار زیر گزارش سال 2015 شرکت بازاریابی است که توسط Salesforce منتشر شده است. این نشان می دهد که انواع مختلفی از پیام های ایمیلی می تواند ارسال شود، و سپس نشان می دهد که چگونه هر یک بر اساس پاسخ دهندگان مورد بررسی قرار می گیرند. با استفاده از فیدبک مشتریان می توانید نظم بهتری در کارهایتان ایجاد کنید و بر اساس میزان درخواست آن ها به تولید یک محصول و یا تقویت نقاط ضعف کاری خود بپردازید.

    7.   ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین ROI نسبت به دیگر روش های بازاریابی است

    بر اساس یک نظرسنجی از انجمن بازاریابی در اوایل سال جاری، ایمیل مارکتینگ با تمام رقبا دیگر رقابت می کند. ایمیل پادشاه ROI برای تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است. به نمودار زیر توجه کنید

    این فقط یکی از منابع نامگذاری ایمیل به عنوان منبع عظیم درآمد است. در اوایل سال جاری، AWeber گزارش داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان، خود به این نتیجه رسیدند که ایمیل، ROI بالایی را کسب و کارهای کوچک دارد.

     

  • روند پیشرفت ایمیل مارکتینگ در سال 2018

    با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید به آسانی  از رقبای خود پیشی بگیرید این در حالی است که بتوانید روش های جدید را قبل از آن که رقبایتان به آن ها دسترسی پیدا کنند را در روش کار خود قرار دهید.

    امروز می خواهیم فاکتورهای موثر در ایمیل مارکتینگ را از زبان افراد موفق، که در سال 2018 برای کسب و کارتان کارآمد است  را معرفی کنیم.

    به طور خلاصه تکنولوژی موجود در ایمیل مارکتینگ به ما این فرصت را داده است تا بتوانیم در زمان های معین خبرنامه های مفیدی را به مشترکین خود ارسال کنیم.

    حال نظر افرادی را که با  استفاده از ایمیل مارکتینگ پیشرفت کرده اند را برای شما بیان می کنیم

       

        Adam Q. Holden-Bache مدیر Indiemark

     

    به نظر من آینده ی بازایابی با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ بسیار شگفت انگیز خواهد بود. برای بهبود عملکرد بازاریابی، استفاده از نرم افزار و داده ها بسیار موثر است در این حین ایمیل مارکتینگ به دلیل ارسال اتوماتیک و شخصی سازی ایمیل ها می تواند جز موثرترین ابزار برای بهبود بازاریابی باشد.

    با پیشرفت خصوصیات تعاملی و هوش مصنوعی استفاده از ایمیل، هم برای بازاریابی و هم برای مشترکین توصیه می شود.

     

      Jaymin Bhuptani مدیر عامل EmailMonks

    تا زمانی که عناصر تعاملی همچون Menu، اسلایدر، Countdown و ویدئو ها وجود دارند و در اکثر مواقع کاربرد دارند gamification نیز در سال 2018 وجود خواهد داشت.

    ایمیل مارکتینگ هم با این اوصاف روی هوش مصنوعی و ربات های اینترنتی برای افزایش استراتژی های بازاریابی سرمایه گذاری کرده است. با توجه به قوانین CAN-SPAM،  بازاریابانی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند باید از تمام قوانین آن پیروی کنند و صرف نظر از این که هدف آن ها فروش محصولشان است به مخاطبین خود ابتدا یک ایمیل معمولی ارسال کنند و در ارسال های بعدی ایمیل های مرتبط با کسب و کار خود را ارسال کنند

     

      Richard Pickett مدیر فنی MorphoTrust USA

     

    یک روند رایج که من در تمام "محققان رسانه های اجتماعی" دیده ام، این است که آن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان در رسانه های اجتماعی تلاش می کنند، تمام آن ها برای ارتباط با مشتریان خود و جذب آن ها از یک ابزار ویژه استفاده می کنند که آن ایمیل است. اگر توجه کرده باشید آن ها در فضا های مجازی از طریق انواع فرم های ثبت نام، از مشتریان خود درخواست ثبت ایمیلشان را دارند.

    ایمیل دارای قدرتی است که همواره در برابر رسانه های اجتماعی قرار گرفته است.

    هر ساله انواع نرم افزار ها در رسانه های اجتماعی تولید می شوند و بعد از مدتی عمر آن ها به دلیل به وجود آمدن نرم افزارهای جدید تر پایان می یابد اما ایمیل و هم چنین ایمیل مارکتینگ از گذشته تا به امروز هم چنان مورد استفاده اکثر مردم است. به نظر من قدرت و نفوذ ایمیل بسیار زیاد است.

      Clayton Maddox متخصص ایمیل مارکتینگ در NTS

    به عقیده ی من یکی از بزرگ ترین روند های موثر در سال 2018 این است که بازاریابان ایمیل زمان بیشتری را برای بهبود روند کاری خود در اختیار خواهند داشت و می توانند زمان بیشتری را صرف ساخت و تولید ایمیل های اتوماتیک کنند. تکنیک Batch-and-blast  کم کم اثر خود را از دست می دهد بنابراین بازاریابان ایمیل فرصت بیشتر و بهتری را برای ایجاد ایمیل های اتوماتیک و سازنده خواهند داشت و می توانند در بین مشتریانشان تاثیر گذار تر از قبل باشند.

      David G Bradbury توسعه دهنده ی استراتژیک تجارت در Playable

     

    سال 2018 سالی است که ایمیل هایی که حاوی ویدئو هستند سهم بزرگی را در میان بازایابان ایمیل به خود اختصاص خواهند داد. مطابق آمار در 24 ماه گذشته ایمیل هایی که حاوی ویدئو بودند نرخ باز شدن آن ها سیر صعودی داشته است. در سال 2018 هشتاد درصد از زمان مشتریان صرف بازدید ایمیل هایی که حاوی ویدئو هستند خواهد شد. بر همین اساس بهتر است بازاریابان ایمیل در ایمیل های ارسالی شان ویدئو قرار دهند تا توجه بیشتری از مشتریانشان را به خود جلب کنند.

    نتیجه گیری

    • ابزارهای بازاریابی ایمیل پیشرفته تر می شوند و مخاطبان  بیشتری را جذب خواهند کرد.
    • شخصی سازی و گروه بندی ایمیل ها جزء ویژگی هایی است که هر نرم افزار ایمیل مارکتینگی باید داشته باشد.
    • ایمیل های خودکار درست کنید و ارسال آن ها را مطابق خواسته ی مشتریانتان تنظیم کنید.
    • محتوای مفید و مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید و هرگز از سبک بازاریابی ایمیل خارج نشوید و ایمیل های خود را با  GIF، شمارش معکوس و فیلم جذاب تر کنید.
    • از بازاریابی ایمیل برای ایجاد نام تجاری و ارتباطات بلند مدت با مشتریان استفاده کنید، نه فقط فروش محصولات یا خدمات.

    برنامه ی ایمیل مارکتینگ شما در سال جدید میلادی چگونه است؟ با ما نظرات خود را در میان بگذارید.

  • آشنایی با 9 مزیت اصلی ایمیل مارکتینگ در افزایش سرنخ

     

     

    1. از محرک ها برای افزایش نرخ باز کردن[1] استفاده کنید: زمانی که از محرک ها در تیتر خود استفاده می کنید نرخ باز شدن را تا 50% افزایش خواهید داد. "تحویل رایگان در صورت پرداخت 1000000 ریال یا بیشتر" و "دریافت یک iPod رایگان" مثال های خوبی از تیترهای محرک محور هستند.

    بیشتر بخوانید:راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


    2. کمتر از 3 نوع طرح تایپ[2] داشته باشید: هرچه ناهماهنگی کمتری در ایمیلتان باشد، تبدیل های بیشتری را تجربه خواهید کرد. ایمیلتان را با بیش از دو یا حداکثر سه نوع تایپ کم ارزش نکنید.
    3. پیام اصلی و فراخوانی[3] را در بالای صفحه نگهدارید: اگر پیام فراخوانی اصلی شما در پائین صفحه قرار گیرد، 70% دریافت کنندگان آن را نخواهند دید. هر فراخوانی باید حداقل 3 بار در سراسر ایمیل تکرار شود.
     
     
    4. ایمیل خود را در 500-650 پیکسل واید[4] حفظ کنید: اگر عریض تر از 650 پیکسل باشد، کاربران مجبور هستند تا به طور افقی کل پیام را بخوانند. این کار غیرقابل پذیرش است.
    5. لوگوی خود را در سمت راست بالای ایمیل خود قرار دهید: در مطالعاتی که در مورد ردیابی چشم[5] انجام شد محققان دریافتند افراد به طور غریزی لوگو را در سمت راست بالای ایمیل جستجو می کنند، لوگوی خود را در سمت راست بالا قرار دهید تا مطمئن شوید که در دید قرار می گیرد.

    بیشتر بخوانید: چرا باید از ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار استفاده کنیم؟


    6. تیترهای مجاب کننده بنویسید: یک تیتر خوب نباید بیش از 30 تا 50 کاراکتر داشته باشد. همچنین باید نشان دهنده حس اضطرار باشد، و به خواننده نشان دهد هنگامی که ایمیل را باز کردند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.
    7. از پاسخ دهنده خودکار[6] برای opt-in استفاده کنید: برای زمانی که خوانندگانتان فراموش می کنند opt in کرده اند آماده باشید. پاسخ دهنده خودکاری تنظیم کنید که به افراد opt in آن ها در پایگاه داده ایمیلتان یادآوری می کند. پاسخ دهنده خودکار باید 1 روز، 5 روز و 10 روز پس از ثبت نام فروش ارسال گردد. هر ایمیل پاسخ دهنده خودکار باید شامل محتوای اضافی یا پاداش هایی برای تشویق خواننده برای ثبت نام باشد.
     
     
    8. ایمیل ها را به صفحات فرود[7] پیوند دهید: صفحه فرود شما باید با ایمیل از نظر تیتر، رونوشت و محتوا مطابقت داشته باشد. ظاهر و احساس صفحه فرود هم باید با ایمیل تطبیق داشته باشد. و مطمئن شوید از ابزارهای ردیابی استفاده می کنید تا ببینید کدام ایمیل و صفحه فرود بهتر عمل کرده اند.
    9. آزمون 5 ثانیه ای انجام دهید: یک نسخه از ایمیل را به دوست یا همکار تجاری ارسال کنید. آیا می توانند به سرعت بگویند فراخوان شما برای چیست؟ اگر چنین است، کارتان عالی است. اگر نه، به تلاش ادامه دهید.

    بیشتر بخوانید: حقایقی جالب درباره ایمیل مارکتینگ که شما را شگفت زده خواهد کرد!!!


    این روزها ابزارهای زیادی در اختیار بازاریاب است که می توانند توجه زیادی را جلب کنند. اما ابزارهای قابل اعتماد قدیمی را فراموش نکنید که هنوز می توانند به کسب بیشترین نتیجه از فعالیت های بازاریابی تان کمک کنند.



    [1] Open rate

    [2] Typeface

    [3] Call-to-Action

    [4] Pixels wide

    [5] Eye tracking

    [6] Auto-responder

    [7] Landing page

Go To
Page Size